Ze schieten elke dag de voorste 5km aan gort?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:52 schreef Rambolin het volgende:
[..]
eergisteren 20km, gisteren 25km, nu 30km
Russen staan juist bekend om hun slechte onderhoud..quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was wat die kerel wilde beweren in die Tweet draad van eerder. Daar geloof ik niet in... Zelfs de Russen snappen wat een IWK en periodiek onderhoud is.
Wat ik vooralsnog heel erg goed vind aan het Europese beleid is dat het persoonlijke sancties treft tegen Poetin en kornuiten, daardoor raak je hun rechtstreeks in hun beurs. Daar ligt hun hart, in hun beurs, en niet in hun verlangen om de USSR te laten herrijzen, dat is bijvangst voor de oligarchen. Het is namelijk een machtspelletje van Putain, waarbij de belangen van die oligarchen totaal niet in acht worden genomen. Dat kan tot een innerlijk conflict leiden met bepaalde mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een afzettingsprocedure.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe wil je hem een halt toe roepen zonder keihard nee tegen hem te zeggen?
Mwah, niet heel verstandig om een heel konvooi zolang als sitting ducks bij elkaar te laten staan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is veel logischer dat het konvooi moet wachten op grote gecoördineerde aanval.
Nee gewoon doorrijden tot in Kiev dan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, niet heel verstandig om een heel konvooi zolang als sitting ducks bij elkaar te laten staan.
Prachtig draadjequote:Op donderdag 3 maart 2022 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
Interessante thread over Russische para's, elite stoottroepen maar totaal verkeerd gebruikt in Oekraïne.
Lijkt me niet. Want met de kou kost dat elke dag en nacht dat het daar staat een flinke hoeveelheid brandstof en eten. Bovendien zijn het idd sitting ducks nu. Een deel is eerder vandaag al gebombardeerd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is veel logischer dat het konvooi moet wachten op grote gecoördineerde aanval.
Hoezo, post jij er dan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jonge Twitter is de moderne beetput van meninkjes
Ik vrees inderdaad dat ze wachten totdat kiev platgebombardeerd wordt in een genocidaal bombardement.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze zijn wel momenteel fout bezig bij een kerncentrale die ze aan het bombarderen zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat ze wachten totdat kiev platgebombardeerd wordt in een genocidaal bombardement.
Hopelijk geen kernbom ik denk dat ze dan wel een stukje verder weg zouden blijven staan, maar misschien wel een flink bombardement met vacuumbommen en clusterbommen.
Tuurlijk!quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee gewoon doorrijden tot in Kiev dan?
Volgens de vrouw van de geplande marionet-president zouden ze in 6 uur in Kyiv hebben moeten staan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:46 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Heb je een bron van wat Putin verwacht had?
Hopen op westelijke wind danquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ze zijn wel momenteel fout bezig bij een kerncentrale die ze aan het bombarderen zijn.
Veel logischer ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat ze wachten totdat kiev platgebombardeerd wordt in een genocidaal bombardement.
Hopelijk geen kernbom ik denk dat ze dan wel een stukje verder weg zouden blijven staan, maar misschien wel een flink bombardement met vacuumbommen en clusterbommen.
Kom ze maar halen...oh...wachtquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De russische hermitage wil direct zijn spullen terug van de Hermitage in Amsterdam
https://www.at5.nl/artike(...)k-terug-naar-rusland
Het is maar wat je wil lezen eh.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Maar NOS blijft maar roepen dat ze vastzitten, zonder brandstof. Dat ze bijna verslagen zijn bijna.
Raar toch?
Dat convooi staat er voor toevoer van resources.
Verschroten en in raketten de grens over schieten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De russische hermitage wil direct zijn spullen terug van de Hermitage in Amsterdam
Nee een deel is al gebombardeerd. Sommige trucks zitten inmiddels ook vast in de modder.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Maar NOS blijft maar roepen dat ze vastzitten, zonder brandstof. Dat ze bijna verslagen zijn bijna.
Raar toch?
Er waren explosies gezien in de buurt van een kerncentrale.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ze zijn wel momenteel fout bezig bij een kerncentrale die ze aan het bombarderen zijn.
nee krijg je nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Doe maar in een oude kartonnen doos en opsturen met PostNL.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik hoop dat er een manier komt om al die dienstplichtigen die erin geluisd zijn van dat konvooi te benaderen en voor te stellen zich over te geven en dat ze dat allemaal gaan doen. Anders is het een kwestie van tijd voordat die sitting ducks allemaal afgemaakt worden door artillerie, drone strikes en anti tank wapens.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:43 schreef TLC het volgende:
nos.nl :
Russisch konvooi voor Kiev in drie dagen tijd amper verplaatst
Het ruim 60 kilometer lange Russische konvooi in Oekraïne is in drie dagen tijd nauwelijks opgeschoten. Diverse internationale media speculeren waarom de voorhoede van het militaire materieel nog altijd op zo'n 20 kilometer afstand staat van hoofdstad Kiev.
Volgens de BBC zou het te maken kunnen hebben met logistieke problemen. "De Russen zitten vast in de modder", zegt een voormalig commandant van de Britse strijdkrachten tegen de publieke omroep. Hij spreekt ook van een groot tekort aan voedsel, brandstof, reserve-onderdelen en een lage moraal onder de Russische troepen.
----
Ik hoop dat de Oekrainers dat konvooi in een plek steken bij putin waar de zon niet schijnt![]()
Daar is vast over te onderhandelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bombardementen rond de stad energodar. Niet rond/op de centrale.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen vrachtwagens gevuld met paprikachips en cola om de soldaten te bevoorraden. Dit zijn militaire voertuigen die geen meter kunnen opschieten, omdat ze kampen met brandstoftekorten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Raar toch?
Als ze Ukraine verlaten mogen ze hun plaatjes terug. Kan nu niet vanwege sancties en luchtverboden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als vergelding voor Baba Yar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verschroten en in raketten de grens over schieten.
Zijn ze die aan het bombarderen? Dat had ik nog niet zo begrepen. Bezig met die te veroveren ja en met waarschijnlijk doel hem stop te leggen(levert 1/5 van stroom in Oekranie) dus daarmee zal Kiev wel zonder stroom komen te zitten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De CIA is al sinds 2015 het Ukrainse leger aan het trainen.
https://news.yahoo.com/ci(...)vades-185258008.html
CIA-trained Ukrainian paramilitaries may take central role if Russia invades
Lijkt erop dat Rusland een soort van hermit state gaat worden. Soort Noord-Korea. Compleet afgesloten van de rest van de wereld. Zeker als straks idd de staat van beleg nog wordt afgekondigd en niemand mag er meer uit.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze Ukraine verlaten mogen ze hun plaatjes terug.
Zo'n centrale is wel een prima bunker voor de Ukrainse militairen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Zijn ze die aan het bombarderen? Dat had ik nog niet zo begrepen. Bezig met die te veroveren ja en met waarschijnlijk doel hem stop te leggen(levert 1/5 van stroom in Oekranie) dus daarmee zal Kiev wel zonder stroom komen te zitten.
Allemaal verhalen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee een deel is al gebombardeerd. Sommige trucks zitten inmiddels ook vast in de modder.
Vergeet niet, hier zit ook spul van wit-rusland bij. Een van de armste legers van de wereld.
Trucks dag en nacht in de kou laten staan op de open weg is verre van logisch.
Russen en kerncentrales....quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Zijn ze die aan het bombarderen? Dat had ik nog niet zo begrepen. Bezig met die te veroveren ja en met waarschijnlijk doel hem stop te leggen(levert 1/5 van stroom in Oekranie) dus daarmee zal Kiev wel zonder stroom komen te zitten.
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De CIA is al sinds 2015 het Ukrainse leger aan het trainen.
https://news.yahoo.com/ci(...)vades-185258008.html
CIA-trained Ukrainian paramilitaries may take central role if Russia invades
Ik zou de nieuwsberichten wel met een korrel zout nemen. Tip.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mijn duim, maar als je ziet hoe amateuristisch het gaat, gok ik dat ie de boel mega onderschat heeft.
Maar een militaire colonne, van 60 km of wmb 40, ook goed, daarvan de flanken bewaken, dus 2 x 60 of 2 x40, is best lastig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch is dat vreemd, je loopt echt een enorm risico dat je straks een hoop gaten in dat Konvooi hebt. Zeker met die Turkse drones, al weet ik niet wat het bereik is van die drones.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee gewoon doorrijden tot in Kiev dan?
Schijnbaar is er ook luchtsteun.
Op satellietbeelden staat het er keurig op asfalt bij. En 60km das van apeldoorn naar Amsterdam. Enorm groot konvooi.
Laat je dat toch niet wijsmaken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen vrachtwagens gevuld met paprikachips en cola om de soldaten te bevoorraden. Dit zijn militaire voertuigen die geen meter kunnen opschieten, omdat ze kampen met brandstoftekorten.
Dat komt omdat jij denkt dat je Special Forces op een vliegveld moet droppen zonder dat er ondersteuning onderweg is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggen
Ze moeten ergens geld van makenquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie je anders precies hetzelfde doen, maar dan in dit topic. Fake news verspreiden en enorme hot takes posten. Pot verwijt de ketel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jonge Twitter is de moderne beetput van meninkjes
Ik duid juist op fakenews.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie je anders precies hetzelfde doen, maar dan in dit topic. Fake news verspreiden en enorme hot takes posten. Pot verwijt de ketel.
Ja, ja, wappie nu weten we het wel, NOS is bad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Raar toch?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |