Op Oekraïns grondgebied inderdaad, maar de toenmalige Sovjet regering in Moskou had er alles aan gedaan om de rotzooi zoveel mogelijk onder het tapijt te vegen.quote:
Dat weten ze dan goed te verbergenquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]Waar heb je het over? Ze krijgen gewoon militaire training, geen 'special agent' training
Gaat me niet om de NOS. Maar om de feitelijke nieuwswaardes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ja, wappie nu weten we het wel, NOS is bad.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat ze wachten totdat kiev platgebombardeerd wordt in een genocidaal bombardement.
Hopelijk geen kernbom ik denk dat ze dan wel een stukje verder weg zouden blijven staan, maar misschien wel een flink bombardement met vacuumbommen en clusterbommen.
Hoezo fout bezig? Als de wind richting Rusland staat zeg ik opblazen dat dingquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ze zijn wel momenteel fout bezig bij een kerncentrale die ze aan het bombarderen zijn.
Die is wel gedurfd met jouw postgeschiedenis, haha.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach bad zou veronderstellen dat ze weten wat ze doen.
Het is eerder desinteresse, domheid en onwetendheid van de NPO
Ah ben je er zo èèn, discussie met je heeft dan weinig zin. BNW is mss een beter subforum voor je..quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:07 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik zou de nieuwsberichten wel met een korrel zout nemen. Tip.
Er was een FOKker in deze topic reeks die daar werkte?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De russische hermitage wil direct zijn spullen terug van de Hermitage in Amsterdam
https://www.at5.nl/artike(...)k-terug-naar-rusland
Tenzij de Russen enorm dom zijn, alles is mogelijk, zullen ze er alles aan doen om die centrale niet te beschadigen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef halfway het volgende:
[..]
[..]
Hoezo fout bezig? Als de wind richting Rusland staat zeg ik opblazen dat ding
Maak je niet dik man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Beste mensen. Ik wil dat we even op het konvooi gaan focussen. Waarom wordt het konvooi dat een openlijk doelwit is niet aangevallen? Amerika beschikt over alle satelliet beelden en kunnen de exacte coördinaten doorgeven aan Oekraïense grondtroepen. Waarom vindt er geen aanval plaats? Waarom kiest Oekraïne ervoor om de verdedigingslinies niet buiten maar binnen Kiev te plaatsen? Ik luister naar veel analisten maar die snappen er ook niks meer van. Konvooi van 60km lang, locatie, snelheid, bewaking etc. alles bekend maar wordt afgewacht in Kiev.
Hoe kan Oekraïense troepen deze lange colonne aanvallen?
Allereerst beschikken ze over een aardige aantal MIG-29 gevechtsvliegtuigen. Ze hoeven niet de hele luchtmacht in te zetten maar kunnen bijvoorbeeld met 5 gevechtsvliegtuigen al een enorme schade toebrengen aan het konvooi. Daarnaast zoals iedereen het onderhand wel weet, hebben ze veel drones tot hun beschikking. Buiten de artillerie zijn ze dankzij het westen ook nog eens flink uitgerust met conventionele wapentuig zoals M141, Stinger, M72 LAW en Javelin antitankraketten.
1. Verdediging van Kiev hoort niet binnen maar buiten Kiev te gebeuren.
2. Putin is zeer voorzichtig. Hij lijkt totale controle te hebben over de situatie. Dit maakt hij telkens duidelijk door regelmatig precisie aanvallen uit te voeren op gebouwen maar ook bijvoorbeeld een TV mast in Kiev.
3. Zodra de gevechten in Kiev van start gaan kan dit uitlopen tot een gigantische bloedbad wat zich uiteindelijk kan ontwikkelingen tot een flinke burgeroorlog over het gehele land.
4. Als er een langdurige burgeroorlog uitbreekt dan kan dit makkelijk overspringen naar Rusland (Moskou). Vergeet niet dat er vandaag 500+ lijken teruggestuurd zijn naar de families in Rusland. Niemand wil deze oorlog. Ophef wordt steeds groter.
Dit is mijn korte analyse.
Hebben jouw facebookvrinden het daar ook over?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Beste mensen. Ik wil dat we even op het konvooi gaan focussen. Waarom wordt het konvooi dat een openlijk doelwit is niet aangevallen? Amerika beschikt over alle satelliet beelden en kunnen de exacte coördinaten doorgeven aan Oekraïense grondtroepen. Waarom vindt er geen aanval plaats? Waarom kiest Oekraïne ervoor om de verdedigingslinies niet buiten maar binnen Kiev te plaatsen? Ik luister naar veel analisten maar die snappen er ook niks meer van. Konvooi van 60km lang, locatie, snelheid, bewaking etc. alles bekend maar wordt afgewacht in Kiev.
Allereerst beschikken ze over een aardige aantal MIG-29 gevechtsvliegtuigen. Ze hoeven niet de hele luchtmacht in te zetten maar kunnen bijvoorbeeld met 5 gevechtsvliegtuigen al een enorme schade toebrengen aan het konvooi. Daarnaast zoals iedereen het onderhand wel weet, hebben ze veel drones tot hun beschikking. Buiten de artillerie zijn ze dankzij het westen ook nog eens flink uitgerust met conventionele wapentuig zoals M141, Stinger, M72 LAW en Javelin antitankraketten.
2. Putin is zeer voorzichtig. Hij lijkt totale controle te hebben over de situatie. Dit maakt hij telkens duidelijk door regelmatig precisie aanvallen uit te voeren op gebouwen maar ook bijvoorbeeld een TV mast in Kiev.
3. Zodra de gevechten in Kiev van start gaan kan dit uitlopen tot een gigantische bloedbad wat zich uiteindelijk kan ontwikkelingen tot een flinke burgeroorlog over het gehele land.
4. Als er een langdurige burgeroorlog uitbreekt dan kan dit makkelijk overspringen naar Rusland (Moskou). Vergeet niet dat er vandaag 500+ lijken teruggestuurd zijn naar de families in Rusland. Niemand wil deze oorlog. Ophef wordt steeds groter.
Oekraïne verdedigd alleen maar ze vallen niets aan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Rusland heeft naar mijn weten alle UKR militaire vliegvelden in handen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Niet gelezen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Die drones bestaan nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland heeft naar mijn weten alle UKR militaire vliegvelden in handen.
Die drones bestaan niet (dit is een vermoeden) of iig hadden ze anders allang 20km van dat konvooi kapot geschoten.
Helemaal niet raar, de Russen zijn verl verder dan verteld word.
Gewoon via Christie's in de ramsj gooien. Op TV.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verschroten en in raketten de grens over schieten.
Niet in die grote getalen nee.quote:
Weinig van te merken nog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Helemaal niet raar, de Russen zijn veel verder dan verteld word.
Verklaar dat dan eens. Oekraniers presteren zwaar ondermaats afgelopen week? Met een veel kleiner leger en veel minder materieel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat weten ze dan goed te verbergen
Dus Ukraine moet zich aan jouw regels houden en Rusland aan geen enkele.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Voor hetzelfde geld zijn die Russen aan het muiten....quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet in die grote getalen nee.
Ze waren er misschien en grotendeels vernietigd?
Waarom is dat convooi er anders nog dan?
Hun (actieve) leger is groterquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Verklaar dat dan eens. Oekraniers presteren zwaar ondermaats afgelopen week? Met een veel kleiner leger en veel minder materieel.
Grappig om te zien. Ik vind hem hier helemaal niet 'a-sociaal'' overkomen. Heel chill en oprecht eigenlijk. Wat ik bij andere beelden van hem wel heb.quote:
Wordt nog lachen aan de grens. Waar de NAVO staat en de Russen vrolijk raketten blijven schieten. Nu maar hopen dat de NAVO een raketje die zijn doel weer faliekant mist en richting onze soldaten blieft niet als uitnodiging tot vechten beschouwt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
Precisie aanval op een zendmast die een gebouw raakt en een joods herdenkingsmonument.![]()
Het lijkt wel of je Baghdad Bob hoort.
Volgens sommige bronnen is dat Joodse herdekingsmonument niet beschadigd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
Precisie aanval op een zendmast die een gebouw raakt en een joods herdenkingsmonument.![]()
Het lijkt wel of je Baghdad Bob hoort.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Ukraine moet zich aan jouw regels houden en Rusland aan geen enkele.
staan wel een eindje van de grens weg hoorquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wordt nog lachen aan de grens. Waar de NAVO staat en de Russen vrolijk raketten blijven schieten. Nu maar hopen dat de NAVO een raketje die zijn doel weer faliekant mist en richting onze soldaten blieft niet als uitnodiging tot vechten beschouwt.
Walgelijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische winkel vernield in Duitsland
Dit is net zulk dom gedrag als negers in Amerika die willekeurige Aziaten aanvallen vanwege Covid
[ twitter ]
Weet ik veel waarom dat er nog staat, maar om te zeggen dat de drones niet bestaan is weer een andere uiterste. Dat van die konvooi vraag ik mij ook al dagen af, maar er kwamen nog genoeg dronebeelden door toen die 50km er al lang stond.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh, die in Oost Oekraine ook? Da's nieuws, vertel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland heeft naar mijn weten alle UKR militaire vliegvelden in handen.
Die drones bestaan niet (dit is een vermoeden) of iig hadden ze anders allang 20km van dat konvooi kapot geschoten.
Helemaal niet raar, de Russen zijn veel verder dan verteld word.
Te triest voor woorden dit.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is net zulk dom gedrag als negers in Amerika die willekeurige Aziaten aanvallen vanwege Covid
[ twitter ]
Er zijn mensen die hem graag demoniseren. De concurrentie bijvoorbeeld. Maar daarvoor kan je terecht in NWS / Time roept Elon Musk uit tot persoon van het jaar #2quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Grappig om te zien. Ik vind hem hier helemaal niet 'a-sociaal'' overkomen. Heel chill en oprecht eigenlijk. Wat ik bij andere beelden van hem wel heb.
Welnee, het is gewoon een autistische drol die geen kritiek kan verdragen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hem graag demoniseren. De concurrentie bijvoorbeeld. Maar daarvoor kan je terecht in NWS / Time roept Elon Musk uit tot persoon van het jaar #2
Ach wij hebben dmv Esther Vergeer die Russische gehandicapten naar huis gejaagdquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien wil Oekraïne niet als aggressief overkomen en alleen verdedigen? Dat maakt de manier waarop de wereld naar Oekraïne kijkt ook wel wat beter.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
vliegkampschepen mogen niet door de Bosporus toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:27 schreef Aether het volgende:
Frankrijk stuurt vliegdekschip Charles de Gaulle naar Roemenië.
[ twitter ]
Dit is geen quote van mij? Waarom doe je alsof een quote van @Werkpaard van mij is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Ukraine moet zich aan jouw regels houden en Rusland aan geen enkele.
Oh, dat word nog leuk dan want dan moet dat schip door de Bosporus. En dat zal niet in zijn eentje die reis maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:27 schreef Aether het volgende:
Frankrijk stuurt vliegdekschip Charles de Gaulle naar Roemenië.
[ twitter ]
Nee, van Werkperd, maar ik was gemakzuchtig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is geen quote van mij? Waarom doe je alsof een quote van @:werkpaard van mij is?
Niet alleen walgelijk. Ook dom. Je moet russen die hier al wonen juist met rust laten want dat zijn sowieso vaak al geen poetin fans.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Een burgeroorlog tussen Rusland en Oekraïnequote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Oorlogspartijen mogen niet door de Bosporus, Frankrijk is niet in oorlogquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
vliegkampschepen mogen niet door de Bosporus toch?
Weet niet anders dan dat het hele militaire luchtcapitaal van ukr 8 dagen geleden al is vernietigdquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, die in Oost Oekraine ook? Da's nieuws, vertel.
Was in Nederland ook al.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |