Wat erg zegquote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach nee, de RFU is boos op de FIFA en UEFA
Waar heb je het over? Er is maar 1 die de INF treaty (500 tot 5500km verboden) aan zijn laars lapte met de Iskander met oa de SSC-8 met een range van 2500km...quote:Op maandag 28 februari 2022 19:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, het ging om "The Russia document also calls for the two countries to pull back any short- or medium-range missile systems out of reach"
Dus short- or medium-range en niet long-range.
Dus raketten die 1000 tot 3000 kilometer kunnen afleggen. Persoonlijk vind ik dat nog best long-range, maar voor raketten zal het dan wel medium-range zijn.
Heel de tweedekamer op badeut na was het hier mee eens. Maar nee rutte heeft het weer gedaan hoorquote:
Dit is "just for starters" vanwege steeds geavanceerder AI, goedkope minicameras, high energy explosives en batteries gaan de mogelijkheden toenemen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Prachtig nu, maar doodeng in de verkeerde handen.
Rusland is een maandje bankroet, een bizar kleine economie als je het hebt over 144 miljoen inwoners en nauwelijks handel meer met het buitenland en een geldverslindende invasie, dan gaat het hard.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vraag me af of deze oorlog niet het begin van het einde is voor Rusland. Financiele problemen en internationaal isolement. Putin die afgezet wordt. Als er daarna een Westerse regering aan de macht komt zou mooi zijn.
Daar had Rusland aan moeten denken voordat ze een oorlog in Oekrane begonnen.quote:
Ergens vind ik dit wel oneerlijk, mensen dwingen om te protesteren behoudens hun hele spaarrekening. Ze zouden moeten protesteren omwille de morele reden, niet om de financile reden.quote:
Sja, je kan er lacherig om doen, maar als die Putindebiel het in zijn hoofd krijgt om als laatste stuiptrekking de nukes eruit de gooien staan we nu op de lijst.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat gaat hij doen dan? De moeder van Rutte bellen?
Als ze met een miljoen mensen het Kremlin bestormen kunnen prima een einde aan Poetin maken. Een beetje financile aanmoediging kan nooit kwaad.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ergens vind ik dit wel oneerlijk, mensen dwingen om te protesteren behoudens hun hele spaarrekening. Ze zouden moeten protesteren omwille de morele reden, niet om de financile reden.
Ik vind het al heel wat dat Anonymous die optie biedt. Als ik daar aan het roer had gestaan had ik elke Roebel op elke Russische bank overgemaakt naar Oekrane. En ze kunnen het terugverdienen als ze Putin omleggen. Fuck it, het is oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ergens vind ik dit wel oneerlijk, mensen dwingen om te protesteren behoudens hun hele spaarrekening. Ze zouden moeten protesteren omwille de morele reden, niet om de financile reden.
Dat maakt ook vrij weinig uit. Dan hadden wij niks gestuurd. Dan komen er alleen nog maar nukes op duitsland belgie en frankrijk. Hebben wij vast geen last vanquote:Op maandag 28 februari 2022 20:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, je kan er lacherig om doen, maar als die Putindebiel het in zijn hoofd krijgt om als laatste stuiptrekking de nukes eruit de gooien staan we nu op de lijst.
Ik weet dat het als het helemaal losgaat opzich niet zo veel uitmaakt, maar dit is wel een gevolg.
Een vliegtuig kon 'vroeger' ook gewoon naar de kwetsbare linie vliegen. Of toch niet?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Prachtig dit, in het drone tijdperk is er geen front meer dus je vliegt gewoon naar de kwetsbare achterlinie en blaast daar alles van waarde op. En het enige wat je hooguit kan verliezen is een vervangbare machine.
Nu moet 'ie weer ff googlen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Er is maar 1 die de INF treaty (500 tot 5500km verboden) aan zijn laars lapte met de Iskander met oa de SSC-8 met een range van 2500km...
Wat voor missiles heeft de NATO dan in die 500-5500km range?
Kiev gaat sowieso vallen, maar dan wat? Al krijgt hij nieuwe poppetjes genstalleerd als regering, dat wordt door de bevolking nooit geaccepteerd.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik hoop met heel mijn hart dat ik het fout heb, maar als ik het goed inschat zal Kiev vannacht of morgenvroeg vallen. Eerst worden de bombardementen opgevoerd om het moraal te verlagen en dan komen de grondtroepen.
Is gewoon diefstal. Maar ja... men zal het allemaal wel geweldig vinden, blijkbaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Je markt kan niet crashen als je hem niet opendoet 🧠quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Hoelang kan eigenlijk een beurs dicht blijven
[ twitter ]
we staan sowieso op de lijstquote:Op maandag 28 februari 2022 20:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, je kan er lacherig om doen, maar als die Putindebiel het in zijn hoofd krijgt om als laatste stuiptrekking de nukes eruit de gooien staan we nu op de lijst.
Ik weet dat het als het helemaal losgaat opzich niet zo veel uitmaakt, maar dit is wel een gevolg.
In een van zijn speeches heeft Putin plechtig beloofd iedere land , die zich in het conflict inmengt , zwaar te zullen straffenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat 'ie Kiev 'gewoon' ziet als wisselgeld in de onderhandelingen en z'n onderhandelingspositie te versterken.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kiev gaat sowieso vallen, maar dan wat? Al krijgt hij nieuwe poppetjes genstalleerd als regering, dat wordt door de bevolking nooit geaccepteerd.
Als die met nukes gaat gooien is Nederland sowieso de lul of we nou wel of geen wapens hadden geleverd. Rotterdam is een veel te strategische haven om met rust te laten.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan wat weet ik niet. Ik denk dat hij er ook weinig mee opschiet, maar dat maakt het niet minder dramatisch. Dat gaat heel veel doden opleveren en de natie slopen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kiev gaat sowieso vallen, maar dan wat? Al krijgt hij nieuwe poppetjes genstalleerd als regering, dat wordt door de bevolking nooit geaccepteerd.
Die Russen zijn anders wel begonnen toen ze een vliegtuig vol met Nederlanders uit de lucht schotenquote:
Dat zou hier thuis het een en ander verklarenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
Putin blijkt slachtoffer te zijn van een dodelijk ziekte
[ afbeelding ]
Dat ontkracht ik dan zelf al he?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat maakt ook vrij weinig uit. Dan hadden wij niks gestuurd. Dan komen er alleen nog maar nukes op duitsland belgie en frankrijk. Hebben wij vast geen last van
Zo lang als ze willenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Hoelang kan eigenlijk een beurs dicht blijven
[ twitter ]
Hij krijgt het nog druk.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In een van zijn speeches heeft Putin plechtig beloofd iedere land , die zich in het conflict inmengt , zwaar te zullen straffen
Ik geloof niet dat mijn opa nog geld had na WW2. Ook geen geld trouwens. En ook geen onderbroeken.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is gewoon diefstal. Maar ja... men zal het allemaal wel geweldig vinden, blijkbaar.
Zou wat zijn als destijds rekeningen van Nederlanders geplunderd zouden zijn en alles over zou zijn gemaakt naar het Iraakse leger.
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In een van zijn speeches heeft Putin plechtig beloofd iedere land , die zich in het conflict inmengt , zwaar te zullen straffen
Met Rutte aan het roer staan we sowieso bovenaan die lijst pik.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:39 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als ze met een miljoen mensen het Kremlin bestormen kunnen prima een einde aan Poetin maken. Een beetje financile aanmoediging kan nooit kwaad.
Stel je voor dat de Russische anonymous hetzelfde verlangt van de Europese burger. Dan staan wij ineens heel wat minder te trappelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het al heel wat dat Anonymous die optie biedt. Als ik daar aan het roer had gestaan had ik elke Roebel op elke Russische bank overgemaakt naar Oekrane. En ze kunnen het terugverdienen als ze Putin omleggen. Fuck it, het is oorlog.
En wat dacht je van Volkel en Eindhoven Airport als uitvalsbasis voor onze luchtmacht en de NAVO. En daar woon ik exact tusseninquote:Op maandag 28 februari 2022 20:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als die met nukes gaat gooien is Nederland sowieso de lul of we nou wel of geen wapens hadden geleverd. Rotterdam is een veel te strategische haven om met rust te laten.
Die is overleden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
denk dat ze niet zoveel haast hebben als het gemiddelde internetpubliekquote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Werkperd het volgende:
Ik heb het idee dat Putin Oekraners een kans gunt. Ik kan geen enkel reden meer bedenken waarom het Russische leger zo prutst.
Als de NATO daar net zo zeker van zou zijn hadden ze allang ingegrepen lijkt me? Of mis ik iets?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:41 schreef sp3c het volgende:
maar Putin gaat sowieso niet met nukes gooien dus daar hoeven we ons verder ook niet echt door tegen te laten houden
Het hele verhaal hierover gaat zelfs terug tot 2007. Toen George W. Bush begon over zijn missile shield in Oost-Europa.quote:maandag 28 februari 2022 20:23 schreef sp3c het volgende:[/b]
[..]
dan nog vraag ik me af welke dat dan zijn
Gelukkig heeft Rusland bijna 6000 kernwapens meer dan welke land dan ookquote:
Die ook nog eens ja, als de bommen gaan vallen zijn we sowieso fuckedquote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En wat dacht je van Volkel en Eindhoven Airport als uitvalsbasis voor onze luchtmacht en de NAVO. En daar woon ik exact tussenin
snap de vraag niet zo goed?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als de NATO daar net zo zeker van zou zijn hadden ze allang ingegrepen lijkt me? Of mis ik iets?
Ja. Het gedeelte waar Oekrane niet in de navo zitquote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als de NATO daar net zo zeker van zou zijn hadden ze allang ingegrepen lijkt me? Of mis ik iets?
Toppers.quote:
Dit ja.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef -XOR- het volgende:
Het gaat ook niet mis. De uiteindelijke en vrij onvermijdelijke uitkomst zal zijn dat Oekraine de Donbas en Krim opgeeft en in ruil daarvoor NAVO-lid en kandidaat-lidstaat van de EU wordt. Dat is het optimale wat er voor beide partijen en de rest van Europa er nu nog uit te halen valt.
We kunnen het gelukkig ontkennen. Het is niet alsof onze Minister van Defensie het op Twitter heeft gezet. Ow, wacht…quote:
Op welke manier is dat 'gelukkig'quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Rusland bijna 6000 kernwapens meer dan welke land dan ook
Nou, we gaan het meemaken.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tis maar goed dat sinds gisteren er nieuwe air-to-air missiles geleverd zijn en ook MIGs van andere OostEuropese landen om die bommenwerpers uit de lucht te schieten.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik hoop met heel mijn hart dat ik het fout heb, maar als ik het goed inschat zal Kiev vannacht of morgenvroeg vallen. Eerst worden de bombardementen opgevoerd om het moraal te verlagen en dan komen de grondtroepen.
Dit is "just for starters" vanwege steeds geavanceerder AI, goedkope minicameras, high energy explosives en batteries gaan de mogelijkheden toenemen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Prachtig nu, maar doodeng in de verkeerde handen.
Zelfoverschatting van een megalomane narcist in combi met puppets die het niet aandurven de juist info te verstrekken mbt geteldheid materieel en manschappen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Werkperd het volgende:
Ik heb het idee dat Putin Oekraners een kans gunt. Ik kan geen enkel reden meer bedenken waarom het Russische leger zo prutst.
Rusland heeft zo’n 6000 kernwapens, niet 6000 kernwapens meer dan welk land dan ook.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mooi dat jij ook vanuit een ander perspectief kan kijken, want die stelling bezigt mij ook ten zeerste.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is gewoon diefstal. Maar ja... men zal het allemaal wel geweldig vinden, blijkbaar.
Zou wat zijn als destijds rekeningen van Nederlanders geplunderd zouden zijn en alles over zou zijn gemaakt naar het Iraakse leger.
Ik vrees ook dat dat het best haalbare scenario is. En dan maar snel zorgen dat de Baltische staten en Oekrane landen vol voorspoed en welvaart worden, zodat we over een paar jaar in Belarus aan de slag kunnen na de revolutie daar.quote:
Het is ook oprecht een vraag. Als de NATO (of iig de rest van de wereld) zo zeker was dat Putin niet zou nuken hadden ze toch allang ingrepen?quote:
Ik dacht hetzelfde. Daarom dacht ik dat het meer een strafexpeditie is om Oekrane straks te kunnen dwingen om te beloven nooit bij de NAVO te gaan.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Werkperd het volgende:
Herbeoordeling zal snel komen. Daarna wordt het Russische leger volop ingezet. Het gaat uiteindelijk om de reputatie van gevreesde Rusland.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat ze niet zoveel haast hebben als het gemiddelde internetpubliek
Je wil het risico niet lopen met die Nukes. Waarom denk je dat Noord Korea nog bestaat?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is ook oprecht een vraag. Als de NATO (of iig de rest van de wereld) zo zeker was dat Putin niet zou nuken hadden ze toch allang ingrepen?
Dat het geen NATO lid is lijkt me wat zwakjes als er nu blijkbaar burgerdoelen getroffen worden.
argument was dat de navo weigerde ze weg te halen van de bases, niet dat de navo ze misschien in de toekomst gaat bouwen en plaatsenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het hele verhaal hierover gaat zelfs terug tot 2007. Toen George W. Bush begon over zijn missile shield in Oost-Europa.
Ik vond dit even snel, geschreven door een Oekraener:
https://euro-sd.com/2019/(...)e-in-eastern-europe/
Ik check meerdere bronnen, maar geen idee hoe betrouwbaar ze zijn. Hier praat iemand over dat Amerika in 2020 uit de INF ging en van plan was nieuwe raketten te gaan plaatsen. Ze kunnen een atoomlading brengen.
https://www.workers.org/2020/11/52690/
Hier nog iets interessants om te lezen:
https://www.europeanleade(...)ile-defence-dilemma/
Geen direct antwoord op je vraag. Ik neem aan dat de informatie niet zomaar vrij verkrijgbaar is. Hoewel Reagan in 1983 duidelijk was dat hij er 108 Pershing 11's en 462 my onbekende Ground Launched Cruise Missiles wilde plaatsen (bedoelde hij BGM-109G?).
Daarna is er wat afgebouwd, maar in 2020 heeft Trump Amerika nzijdig uit het INF terug getrokken, en sindsdien zijn er weer middellange afstands raketten naar Polen gegaan. Poetin was daar niet blij mee.
NATO is een verdedigingsmacht.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tegensanctiesquote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hij wil de regering daar vervangen maar niet het land verwoesten en hij mag niet teveel burgerslachtoffers maken want dat valt niet lekker bij de gewone Rus, de oligarchen en het buitenland. Hij moet chirurgisch te werk maar heeft daar de middelen niet voor... en hij had daar ook helemaal niet op gerekend... hij dacht dat het kon net zo als in de Krim in 2014.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Werkperd het volgende:
Ik zou me eigenlijk helemaal niet al te actief bemoeien met andere landen. Dan doet men eigenlijk precies wat men Rusland verwijt.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat dat het best haalbare scenario is. En dan maar snel zorgen dat de Baltische staten en Oekrane landen vol voorspoed en welvaart worden, zodat we over een paar jaar in Belarus aan de slag kunnen na de revolutie daar.
Als Rutte besluit om Belgi binnen te vallen mag ik hopen dat hij dezelfde dag nog standrechtelijk gexecuteerd wordt.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Stel je voor dat de Russische anonymous hetzelfde verlangt van de Europese burger. Dan staan wij ineens heel wat minder te trappelen.
Als het ging om de financin van de bevriende oligarchen, had ik hier overigens totaal geen probleem mee gehad. Zij hebben een grotere invloed in het behouden van Poetins zetel dan de modale Russische burger.
Welke stelling?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Mooi dat jij ook vanuit een ander perspectief kan kijken, want die stelling bezigt mij ook ten zeerste.
nato heeft daar helemaal niets mee te winnen tochquote:Op maandag 28 februari 2022 20:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is ook oprecht een vraag. Als de NATO (of iig de rest van de wereld) zo zeker was dat Putin niet zou nuken hadden ze toch allang ingrepen?
Dat het geen NATO lid is lijkt me wat zwakjes als er nu blijkbaar burgerdoelen getroffen worden.
Hoi scrummie, ja in Bnw loop dit topic uit in een religieuze onderneming..quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Scrummie het volgende:
Onvoorstelbaar dat ik hier samen met kameraden @:Poem_ en @:IsDatZo zij aan zij sta.
Wat heeft Griekenland hier ineens mee te maken?quote:
Ik weet het niet precies, maar Russische staatsmedia zouden per ongeluk een artikel online gezet hebben waarim werkt gezegd dat Oekrane verslagen is en Putin voor altijd het Oekranse probleem heeft opgelost. Er viel uit op te maken dat het plan van Rusland sowieso is om heel Oekrane te veroveren en in te lijfen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef nils7 het volgende:
Een Oostenrijkse vriend zegt dat Rusland beweert dat ze de oorlog hebben gewonnen (vrij recent nieuws) iemand ook zo iets gelezen?
Toch is dit allemaal niet zo handig. Hierdoor krijg je natuurlijk steeds meer soldaten die simpelweg op burgers gaan schieten - al is het maar om hun eigen veiligheid te garanderen.quote:
Het is een taktiek om de bevolking en masse ertoe aan te zetten hun valuta op te nemen want dat versnelt mogelijk de inflatie en bankruns waardoor banken gesloopt worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:37 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel gevaarlijke vormen aannemen als ze dat echt doen. Tv zenders hacken en het volkslied afspelen is nog ludiek. Maar geld jatten is gewoon diefstal en de grootste hackoperatie in de geschiedenis tegen een land starten is vragen om problemen.quote:
"Gelukkig", jij ziet volgens mij graag kernwapens naar de VS en West-Europa gaan of niet?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn punt dus. Als Putin ze niet had was hij hier nooit zo "makkelijk" mee weg gekomen, dan was de VS er allang met boots on the ground.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:46 schreef descon het volgende:
[..]
Je wil het risico niet lopen met die Nukes. Waarom denk je dat Noord Korea nog bestaat?
Het is echt bijzonder, ik heb ook nog geen logische verklaring gehoord waarom ze het nu nog zo half aanpakken met waar het op lijkt onervaren soldaten. Houden ze expres de grote jongens achter de hand? Voor wat?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Werkperd het volgende:
Volgens sommigen mag je dit rechtvaardigen als je het niet eens bent met hun politieke stelsel en standpunt.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou me eigenlijk helemaal niet al te actief bemoeien met andere landen. Dan doet men eigenlijk precies wat men Rusland verwijt.
Sowieso heeft Oekrane behoorlijke uitdaging. Niet alleen het opruimen van de zooi en herstellen van de rust, maar ook de gierende corruptie en de demografische problemen die ze daar hebben.
Ach kom op. Nazi's? Echt? Komen ze daar mee? Dat is een hersenspinsel van de gestoord Poetin hoor. Niemand trapt daar in. Poetin is gek.quote:
Baudet had het liever doorgestuurd naar Putin.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heel de tweedekamer op badeut na was het hier mee eens. Maar nee rutte heeft het weer gedaan hoor
Dat zie je veel hier. Idem dito met het verbieden van meningen, opdringen van bepaalde standpunten in landen, etc.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Volgens sommigen mag je dit rechtvaardigen als je het niet eens bent met hun politieke stelsel en standpunt.
Waarom moet je mijn woorden verdraaien ?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:48 schreef Momo het volgende:
[..]
"Gelukkig", jij ziet volgens mij graag kernwapens naar de VS en West-Europa gaan of niet?
Nou ja, missschien moet ik het dan niet specifiek over de nato hebben. Maar ik denk dus dat niemand echt wat doet omdat hij nukes heeft, had hij die niet waren er allang militairen heen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nato heeft daar helemaal niets mee te winnen toch
denk niet dat iemand zin heeft om over Oekraine met de Russen te knokken ... nukes of geen nukes
In Irak heb ik die Turkse drones auto's op een snelweg zien opblazen. (In Irak) Volgens mij is het guided missile gedeelte het minst bijzondere, je moet niet opgemerkt worden door anti air van de vijandquote:Op maandag 28 februari 2022 20:40 schreef Usert het volgende:
Ligt het aan mij, of lijken die Turkse drones enkel stilstaande objecten te kunnen aanvallen?
Ja als Rusland geen kernbommen had gehad was er ook geen Koude Oorlog geweestquote:Op maandag 28 februari 2022 20:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, missschien moet ik het dan niet specifiek over de nato hebben. Maar ik denk dus dat niemand echt wat doet omdat hij nukes heeft, had hij die niet waren er allang militairen heen.
Maar, wederom, dat was dus mijn vraag.
oost en west hebben vaker tegen elkaar gevochten zonder dat de nukes je om de oren vlogenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, missschien moet ik het dan niet specifiek over de nato hebben. Maar ik denk dus dat niemand echt wat doet omdat hij nukes heeft, had hij die niet waren er allang militairen heen.
Leg dan eens uit waarom het dan gelukkig is dat Rusland 6000 kernkoppen heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waarom moet je mijn woorden verdraaien ?
Heb je wel eens een Lada bestuurd?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Werkperd het volgende:
Heeft veel inwoners met Griekse wortels.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat heeft Griekenland hier ineens mee te maken?
Of het moreel gerechtvaardigd is om de bankrekeningen van de modale Rus te plunderen als hackers-collectief zijnde.quote:
Moet je helaas teleurstellen maar het is geen gevecht tussen good vs evilquote:Op maandag 28 februari 2022 20:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Rusland valt zelf een souverein land binnen. Oekraene verdedigt zichzelf alleen maar.
Ik weet het niet. De VS doet veel in Europa wat niemand weet.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
argument was dat de navo weigerde ze weg te halen van de bases, niet dat de navo ze misschien in de toekomst gaat bouwen en plaatsen
ik geloof niet dat er op dit moment dergelijke wapens in dienst zijn tbh ... in heel de NAVO niet
de Russen hebben ze wel
Da's wel het narratief. Anders wordt het ook wel ingewikkeld natuurlijk voor de gemiddelde krantenlezer.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moet je helaas teleurstellen maar het is geen gevecht tussen good vs evil
Het wees er vanaf het begin al op dat dit zal uitdraaien op een guerrillaoorlog. Er zullen nog meer flatgebouwen kapotgeschoten en vanuit de runes die overblijven zal opnieuw geschoten worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Toch is dit allemaal niet zo handig. Hierdoor krijg je natuurlijk steeds meer soldaten die simpelweg op burgers gaan schieten - al is het maar om hun eigen veiligheid te garanderen.
Je zag dit eerder in Charkiv ook: Russische troepen verder beschoten vanuit flatgebouwen. Later zijn die flatgebouwen met artillerie beschoten.
Ze halen het vanuit Belarus niet eens tot 60 km in de Oekraiene met hun tanks en de rest die ze mee nemen ... dan wil je zeggen dat ze een raket vanuit rusland dan wil in Rotterdam krijgen .... LOLquote:Op maandag 28 februari 2022 20:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]Rotterdam is een veel te strategische haven om met rust te laten.
Er bestaan wel neo-nazi's in Oekrane maar de regering is dat niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach kom op. Nazi's? Echt? Komen ze daar mee? Dat is een hersenspinsel van de gestoord Poetin hoor. Niemand trapt daar in. Poetin is gek.
Dat modale Rus stukje heb ik even gemist.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Of het moreel gerechtvaardigd is om de bankrekeningen van de modale Rus te plunderen als hackers-collectief zijnde.
Vind je dat een souverein land ook zelfbeschikkingsrecht heeft?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is een taktiek om de bevolking en masse ertoe aan te zetten hun valuta op te nemen want dat versnelt mogelijk de inflatie en bankruns waardoor banken gesloopt worden. Ik geloof er niet in dat ze dat werkelijk luktquote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Of het moreel gerechtvaardigd is om de bankrekeningen van de modale Rus te plunderen als hackers-collectief zijnde.
Dat pantservoertuig hangt al achter een trekker dus om dan een brandbom te gooien is volgens mij meer voor het filmpje dan dat het een herosche actie is.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Toch is dit allemaal niet zo handig. Hierdoor krijg je natuurlijk steeds meer soldaten die simpelweg op burgers gaan schieten - al is het maar om hun eigen veiligheid te garanderen.
Je zag dit eerder in Charkiv ook: Russische troepen verder beschoten vanuit flatgebouwen. Later zijn die flatgebouwen met artillerie beschoten.
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wellicht kun je kort uit de doeken wat Oekrane precies valt te verwijten wat dit binnenvallen rechtvaardigt.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maar is duidelijk welke kant het meest evil is.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik was cynisch beste Momoquote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom het dan gelukkig is dat Rusland 6000 kernkoppen heeft.
Als je het las, had je het geweten. Er wonen 140.000 etnisch Grieken in Mariupol. En die worden nu door de nazi's gevangen gehouden in hun stad. Blijkbaar schieten de Oekraense nazi's ze dood als ze de stad uit proberen te gaan.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat heeft Griekenland hier ineens mee te maken?
dat vind ik te vaag hoor, zo kun je elke oorlog wel rechtvaardigen met een 'je weet niet of ze het niet stiekom doen he?'quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De VS doet veel in Europa wat niemand weet.
Zo 'weten' wij nog steeds niet dat er Amerikaanse nucleaire wapens in Volkel liggen. Als je het vraagt aan een official zal hij het ontkennen. Wie weet liggen ze er wel, wie weet liggen ze er niet.
Logisch dat Griekenland veel inwoners met Griekse wortels heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heeft veel inwoners met Griekse wortels.
Dat weet ik wel zeker. White House geeft dit min of meer aan vandaag (waar is de tijd dat we naar de VS keken voor de-escalatie): https://edition.cnn.com/e(...)f4f9770f8c938f321a6cquote:Op maandag 28 februari 2022 20:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jawel die staan in de Baltische staten , en die blijven daar ookquote:Op maandag 28 februari 2022 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vind ik te vaag hoor, zo kun je elke oorlog wel rechtvaardigen met een 'je weet niet of ze het niet stiekom doen he?'
de stelling was dat de NAVO weigert langeafstandswapens weg te halen van bases aan de grens van Rusland, daarom zou deze oorlog zijn begonnen
die wapens bestaan niet
Dat is al oud nieuws.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo 'weten' wij nog steeds niet dat er Amerikaanse nucleaire wapens in Volkel liggen. Als je het vraagt aan een official zal hij het ontkennen. Wie weet liggen ze er wel, wie weet liggen ze er niet.
Is het op de derde dag al dreigen met kernwapens geen teken van uit controle geraakte operatie dan?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hij wil de regering daar vervangen maar niet het land verwoesten en hij mag niet teveel burgerslachtoffers maken want dat valt niet lekker bij de gewone Rus, de oligarchen en het buitenland. Hij moet chirurgisch te werk maar heeft daar de middelen niet voor... en hij had daar ook helemaal niet op gerekend... hij dacht dat het kon net zo als in de Krim in 2014.
Je zou een Blitzkrieg verwachten om snel de grote steden en andere belangrijke punten onder controle te krijgen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is echt bijzonder, ik heb ook nog geen logische verklaring gehoord waarom ze het nu nog zo half aanpakken met waar het op lijkt onervaren soldaten. Houden ze expres de grote jongens achter de hand? Voor wat?
welke danquote:Op maandag 28 februari 2022 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel die staan in de Baltische staten , en die blijven daar ook
We hebben het account van Thierry gevonden jongens.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeker in Belgi niet haha.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
We weten ook niet wat er in de kelder van onze buren zit.
Oke Jerry.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze prutsten omdat ze eerst "fatsoenlijk" oorlog wilden voeren. Als het wil kan Rusland natuurlijk makkelijk winnen door de boel (met alles en iedereen) maar plat te goeien. En dat doen zo ook steeds meer. De ongeduld groeit met het uur.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef Werkperd het volgende:
Volgens het artikel houdt Azov Batallion mensen tegen. En dat is wel degelijk extreem rechts, gebruikt de wolfsangel als symbool (net zoals de NSB).quote:Op maandag 28 februari 2022 20:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach kom op. Nazi's? Echt? Komen ze daar mee? Dat is een hersenspinsel van de gestoord Poetin hoor. Niemand trapt daar in. Poetin is gek.
Die Azov-Batallion, dat uit neo-Nazi's bestaat, is deel van de Nationale Garde van Oekrane, wat weer direct antwoordt aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken in Oekrane.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er bestaan wel neo-nazi's in Oekrane maar de regering is dat niet.
Het is wel het verhaal van een agressor en verdediger. Als Rusland het had gehouden bij het officieel erkennen van die 2 republiekjes, daar officieel militaire steun aan was gaan verlenen, daarmee die twee volledige oblasten had veroverd en dan een vrede had ondertekend was het nog twijfelachtig geweest.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's wel het narratief. Anders wordt het ook wel ingewikkeld natuurlijk voor de gemiddelde krantenlezer.
Waarschijnlijk ooit..quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mariupol ligt in Oekrane, flappie.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:54 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Logisch dat Griekenland veel inwoners met Griekse wortels heeft.
quote:Gesprek Rusland en Oekrane levert geen concrete toezeggingen op
Voor het eerst sinds Rusland Oekrane vorige week binnenviel hebben delegaties van beide landen rechtstreeks met elkaar gesproken. Dat gebeurde vanmiddag in Belarus, op een niet nader genoemde locatie in de regio Gomel.
Maar na afloop van de bijeenkomst, die vijf uur duurde, was het maar zeer de vraag of de onderhandelingen een stap in de richting van vrede hebben opgeleverd. Zowel Rusland als Oekrane was terughoudend met commentaar op de besprekingen.
https://nos.nl/artikel/24(...)rete-toezeggingen-op
Doe nou aub niet alsof jij er meer van weet, met je doremifasol analyses.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's wel het narratief. Anders wordt het ook wel ingewikkeld natuurlijk voor de gemiddelde krantenlezer.
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ah, ok, slecht voorbeeld dan. Dan neem ik als voorbeeld die andere nucleaire wapens die ergens anders in Nederland zijn opgeslagen en waarvan niemand nog weet dat ze er zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:54 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is al oud nieuws.
https://www.nu.nl/buitenl(...)apens-op-volkel.html
Ik zou wel drie keer nadenken voordat ik een tweet van een account plaatst dat fotoshops van Oekraners met nazivlaggen plaatst. Laat je niet misleiden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens het artikel houdt Azov Batallion mensen tegen. En dat is wel degelijk extreem rechts, gebruikt de wolfsangel als symbool (net zoals de NSB).
Deze video vanuit de Mariupol regio was ook zorgwekkend;
[ twitter ]
Putin kan straks verkopen aan zijn burgers dat de Oekrainers samen met EU/VS extreem gewelddadig huis hebben gehouden. Al die vernielde tanks, dooie jonge soldaten.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je zou een Blitzkrieg verwachten om snel de grote steden en andere belangrijke punten onder controle te krijgen.
Surequote:Op maandag 28 februari 2022 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je dat een souverein land ook zelfbeschikkingsrecht heeft?
Kan dit in een spoiler?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_Utkin
Dit is de oprichter van de Wagner Group.
En dan zijn de Oekraners de grote Nazi's.
Als het zou gaan om de Azov-Batallion dan zou de eis van Putin zijn om de Azov-Batallion te ontmantelen, of zelf de Azov-Batallion proberen te ontmantelen. Maar dat doet/wil hij niet... hij wil Zelenski afzetten. Dat zegt genoeg over wie hij neo-nazi's noemt.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die Azov-Batallion, dat uit neo-Nazi's bestaat, is deel van de Nationale Garde van Oekrane, wat weer direct antwoordt aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken in Oekrane.
Dus dat is wel de regering. En niet de militairen, maar Binnenlandse Zaken.
Die laatste tweet? Dat filmpje deed eergisteren al de ronde;quote:Op maandag 28 februari 2022 20:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik zou wel drie keer nadenken voordat ik een tweet van een account plaatst dat fotoshops van Oekraners met nazivlaggen plaatst. Laat je niet misleiden.
Rob, met 11 volgers?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens het artikel houdt Azov Batallion mensen tegen. En dat is wel degelijk extreem rechts, gebruikt de wolfsangel als symbool (net zoals de NSB).
[ twitter ]
Een goed stukje over de historie van nazisme in het oude Oekrane.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er bestaan wel neo-nazi's in Oekrane maar de regering is dat niet.
Hij reageerde op iemand die zei dat Poetin het nog druk kreeg met andere landen aanpakken.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom het dan gelukkig is dat Rusland 6000 kernkoppen heeft.
Dat valt wel mee.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat zou toch enorm gezichtsverlies voor Poetin zijn?
Overduidelijke Kremlintroll met photoshops in z'n TL. Hoe moeilijk is het om even te checken waar je bronnen vandaan komen.quote:
Nou ja die hadden volgens mij wel een flinke vinger in de pap in de eerste jaren van de strijd in Oost-Oekrane. Later toen het leger de zaakjes beter op orde kreeg is hun invloed verminderd.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik zou wel drie keer nadenken voordat ik een tweet van een account plaatst dat fotoshops van Oekraners met nazivlaggen plaatst. Laat je niet misleiden.
Desalniettemin, stel 40k usd *150000 soldaten is vrede voor 6 miljard usd. Koopje!quote:Op maandag 28 februari 2022 21:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Een deal die met de minuut minder waard wordt als uitbetaling in Roebels is
Erg lastig ook om te vertellen dat je het land kwam redden door het in puin te schieten en mensen hun Insta af te nemen.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vrij simpel, omdat de Russen het land nog intact in handen willen hebben, zodra alle communicatie wegvalt weet je hoe ver het is, dat is een betere indicatie dan welk nieuwsbericht dan ook.
Hehehe, die jongens zien er niet uit als gasten die gaan stemmen voor de links-liberale fractie in het EP, zodat er meer regenboogpaden en genderneutrale toiletten komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[ twitter ]
Poetin wil de hele regering afzetten hoor. En de Nazi's onschadelijk maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als het zou gaan om de Azov-Batallion dan zou de eis van Putin zijn om de Azov-Batallion te ontmantelen, of zelf de Azov-Batallion proberen te ontmantelen. Maar dat doet/wil hij niet... hij wil Zelenski afzetten. Dat zegt genoeg over wie hij neo-nazi's noemt.
Aan 6000 kernwapens heb je veel te veel. 100 is genoegquote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Poetin heeft heel hoog ingezet en lijkt me niet iemand die akkoord gaat met minder, zeker als het duidelijk is dat door sancties uit het westen komt. Hij is zich met de jaren alleen maar meer als een Sterke Leider gaan gedragen, dan past zo'n akkoord (ook al kan je dat ook niet echt een overwinning voor Oekrane noemen) niet in dat patroon. Ik denk echt dat de enige uitweg een interne machtsovername in Rusland is.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
Ja, het is minder dan waar hij op had gehoopt. Maar dat zit er wel in natuurlijk. De sancties zullen veel zwaarder uit zijn gevallen dan ingeschat. Dat verzwakt de onderhandelingspositie.
Dat Oekrane niet in z'n geheel naar Rusland gaat, lijkt me ook niet heel raar. In grote delen van de Oekrane zitten ze helemaal niet op Rusland te wachten. Dat los je niet op met een puppet regering en bezetten kan sowieso niet. Laat staan langdurig.
Dat Oekrane garanties wil, is ook wel logisch. En dat ze geen vertrouwen hebben in Russische garanties ook wel. Militaire garanties kan alleen de NAVO geven.
Poetin kan het 'n beetje verkopen als dat 'ie de Krim definitief krijgt, de Donbass, misschien nog een corridor tussen die twee...
Zelensky kan beloven dat Oekrane neutraal blijft, maar als ie weg is en er wordt iemand anders gekozen, dan kan die alsnog een andere kant op gaan als het niet in de grondwet staat. En ook een grondwet kun je aanpassen. En nu neutraliteit in de grondwet fietsen, dat zal onmogelijk zijn.
Zou me richten op de Donbass en de Krim. Wellicht afspraken maken over behandeling van de Russische minderheid in de rest van Oekrane als 'm dat wat boeit. En daarna zou ik me even gedeisd houden en richten op interne problemen. Westen speel je niet uit elkaar door heel moeilijk te doen. Dat leidt tot het tegendeel. Gedeisd houden dus en kijken hoe ze dealen met hun consequenties van de sancties en andere uitdagingen die het Westen heeft.
Rusland heeft er intern ook genoeg. Behalve de economie ook vooral de demografie.
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Doe nou aub niet alsof jij er meer van weet, met je doremifasol analyses.
Aparte nazi's die gaan vechten voor een Jood (Zelensky)quote:Op maandag 28 februari 2022 21:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Poetin wil de hele regering afzetten hoor. En de Nazi's onschadelijk maken.
Iedereen roept dat Poetin gek was met zijn gebral over Nazi's. Maar nu die Nazi's in de knel zitten komen ze ineens boven drijven. En lijkt Putin dus een stuk minder gek te zijn.
En deze neo-Nazi's zijn lid van de Nationale Garde, geleid door het Ministerie van Binnenlandse zaken. Dus vergelijkbaar met onze Marechaussee, maar meer met de Duitse SS.
Mooi h, zo'n regering die een eigen Nazi-leger heeft?
Missile defence heeft dus niks met de INF treaty te maken. Dat is een compleet andere tak van sport.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:
Het hele verhaal hierover gaat zelfs terug tot 2007. Toen George W. Bush begon over zijn missile shield in Oost-Europa.
Ik vond dit even snel, geschreven door een Oekraener:
https://euro-sd.com/2019/(...)e-in-eastern-europe/
Ja, vanwege de Russen met oa de SSC-8, heb ik al eerder gepost:quote:Ik check meerdere bronnen, maar geen idee hoe betrouwbaar ze zijn. Hier praat iemand over dat Amerika in 2020 uit de INF ging en van plan was nieuwe raketten te gaan plaatsen. Ze kunnen een atoomlading brengen.
https://www.workers.org/2020/11/52690/
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:35 schreef AchJa het volgende:
Waar heb je het over? Er is maar 1 die de INF treaty (500 tot 5500km verboden) aan zijn laars lapte met de Iskander met oa de SSC-8 met een range van 2500km...
Wat voor missiles heeft de NATO dan in die 500-5500km range?
Jezus man, dat was net voor de INF treaty. Juist de INF treaty was de reden dat de GLCM's niet op Woensdrecht geplaatst werden, alhoewel al die Mient Jan Faber achtige anti kernwapenbaarden je willen doen geloven dat het door hun komtquote:Hier nog iets interessants om te lezen:
https://www.europeanleade(...)ile-defence-dilemma/
Geen direct antwoord op je vraag. Ik neem aan dat de informatie niet zomaar vrij verkrijgbaar is. Hoewel Reagan in 1983 duidelijk was dat hij er 108 Pershing 11's en 462 my onbekende Ground Launched Cruise Missiles wilde plaatsen (bedoelde hij BGM-109G?).
Voor de derde keer, omdat de Russen dat verdrag aan hun laars lapten.quote:Daarna is er wat afgebouwd, maar in 2020 heeft Trump Amerika nzijdig uit het INF terug getrokken, en sindsdien zijn er weer middellange afstands raketten naar Polen gegaan. Poetin was daar niet blij mee.
Eh? Ze zijn notabene door de Oekraense Nationale Garde opgenomen als aparte brigade? Hoezo invloed verminder.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou ja die hadden volgens mij wel een flinke vinger in de pap in de eerste jaren van de strijd in Oost-Oekrane. Later toen het leger de zaakjes beter op orde kreeg is hun invloed verminderd.
quote:Azov Special Operations Detachment, often known as Azov Detachment, Azov Regiment, or Azov Battalion, is a right-wing extremist and neo-Nazi unit of the National Guard of Ukraine, based in Mariupol, in the Azov Sea coastal region. It saw its first combat experience recapturing Mariupol from pro-Russian separatists forces in June 2014. Azov initially formed as a volunteer militia on 5 May 2014 during the Odessa clashes. On 12 November 2014, Azov was incorporated into the National Guard of Ukraine, and since then all members are contract soldiers serving in the National Guard of Ukraine.
Denk niet dat de oligarchen heel erg blij zijn eigenlijk. En Poetin zal hen wel tevreden moeten houden, anders kan 'ie uiteindelijk ook wieberen.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Poetin heeft heel hoog ingezet en lijkt me niet iemand die akkoord gaat met minder, zeker als het duidelijk is dat door sancties uit het westen komt. Hij is zich met de jaren alleen maar meer als een Sterke Leider gaan gedragen, dan past zo'n akkoord (ook al kan je dat ook niet echt een overwinning voor Oekrane noemen) niet in dat patroon. Ik denk echt dat de enige uitweg een interne machtsovername in Rusland is.
grote delen van oost Europa zien ze de nazi's als de bevrijders en de Russen als de grote boefjes ... daar moet je niet met een Nederlandse/West Europese bril naar kijkenquote:Op maandag 28 februari 2022 21:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Aparte nazi's die gaan vechten voor een Jood (Zelensky)
https://www.congress.gov/(...)%5D%7D&resultIndex=1quote:An amendment to prohibit use of funds to provide arms, training, or other assistance to the Azov Battalion.
Volgens dat verhaal vallen ze etnische-Grieken lastig. In hoeverre is dat Zelensky helpen?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De video wel. Deze specifieke uitleg niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De video werd eerder door @:MarQs__ geplaatst. 79.8K followers.
Met een Joodse Fhrer.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Poetin wil de hele regering afzetten hoor. En de Nazi's onschadelijk maken.
Iedereen roept dat Poetin gek was met zijn gebral over Nazi's. Maar nu die Nazi's in de knel zitten komen ze ineens boven drijven. En lijkt Putin dus een stuk minder gek te zijn.
En deze neo-Nazi's zijn lid van de Nationale Garde, geleid door het Ministerie van Binnenlandse zaken. Dus vergelijkbaar met onze Marechaussee, maar meer met de Duitse SS.
Mooi h, zo'n regering die een eigen Nazi-leger heeft?
Ze zijn afgelopen zomer vernieuwd, is er nou niemand ook maar een beetje op de hoogte?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ooit..
Misschien maar voor even.
Wie weet, wie weet volledig weg geroest.
en toch is het zo. Je kan het zo opzoeken. Doe maar. Begin maar met 'Azov Battallion' in te tikken in Google.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat sowieso, ik kijk veel vlogs van (oa) Bald and bankrupt en die reist naar al die vage ex sovjet staatjes. En heel veel mensen die hij daar ontmoet kijken heel anders naar de wereld dan wij, zien de USSR als beter dan nu.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
grote delen van oost Europa zien ze de nazi's als de bevrijders en de Russen als de grote boefjes ... daar moet je niet met een Nederlandse/West Europese bril naar kijken
De Azov brigade is in 2014 ontstaan. Vanwege de eerste inval van Putin. Hij creert zijn eigen vijanden.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh? Ze zijn notabene door de Oekraense Nationale Garde opgenomen als aparte brigade? Hoezo invloed verminder.Ben je nou het Nazisme in Oekrane aan het downplayen? Het wordt juist genstitutionaliseerd!
[..]
2014 is ook het begin van de oorlog, tegenwoordig hebben ze veel minder invloed.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh? Ze zijn notabene door de Oekraense Nationale Garde opgenomen als aparte brigade? Hoezo invloed verminder.Ben je nou het Nazisme in Oekrane aan het downplayen? Het wordt juist genstitutionaliseerd!
[..]
Right Sektor bestond reeds voor de inval.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Azov brigade is in 2014 ontstaan. Vanwege de eerste inval van Putin. Hij creert zijn eigen vijanden.
nou niet eens zover die kant opquote:Op maandag 28 februari 2022 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat sowieso, ik kijk veel vlogs van (oa) Bald and bankrupt en die reist naar al die vage ex sovjet staatjes. En heel veel mensen die hij daar ontmoet kijken heel anders naar de wereld dan wij, zien de USSR als beter dan nu.
Ik zeg niet dat die mensen gelijk hebben, maar we moeten niet doen alsof wij in het westen wel even weten hoe miljoenen mensen in die regio's denken.
Apart hoor, al die mensen die denken dat Joodse mensen geen nazi kunnen zijn. Ik geef toe dat het onwaarschijnlijk is.quote:
quote:Op maandag 28 februari 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou niet eens zover die kant op
tijdje terug was ik in Tallinn bv in zo'n scheepvaartmuseum en daar zijn ze trots op hun u-boat, zo'n Duitse
die torpedeerde geallieerde schepen (oa Nederlandse) die hulpgoederen naar de Russen brachten
je kunt er weinig van vinden als Nederlander behalve dat het cool is om in zo'n ding rond te lopen
Koekoek.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:15 schreef RetepV het volgende:
Als ik mijn gedachten er over laat gaan, kan ik zelfs met de gedachte komen dat Zelensky misschien met Poetin onder n hoedje speelt. Geen idee wat die man bezielde.
Of misschien is Zelensky inderdaad een Joodse nazi. Of misschien liegt hij dat hij Joods is. Kan allemaal.
Wat weten we nou eenmaal van die man?
Kreeg 'ie het woord nuclear war zonder lispelen uit zijn mond?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik had nog hoop dat het goed zou komen, maar nu Biden de VS verzekert dat er geen kernoorlog komt begin ik hem wel te knijpen.
quote:
Ook vanwege Putin. Hij creert zijn eigen vijanden.quote:Right Sector (Ukrainian: Пра́вий се́ктор, Pravyi sektor) is a right-wing to far-right Ukrainian nationalist political party and paramilitary movement.[3] It originated in November 2013 as a paramilitary confederation of several radical nationalist organizations at the Euromaidan revolt in Kyiv,
quote:Op maandag 28 februari 2022 21:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Apart hoor, al die mensen die denken dat Joodse mensen geen nazi kunnen zijn. Ik geef toe dat het onwaarschijnlijk is.
Maar ja, die neo-Nazi's waren er al voor Zelensky. Dus die hebben niet kunnen kiezen en moesten er akkoord mee gaan.
De vraag dan is waarom Zelensky voor president is gegaan, wetende dat zijn eigen regering een eigen Nazi-battallion bezit. Wie weet, misschien dacht Zelensky dat hij ze wel kon aanpakken?
Als ik mijn gedachten er over laat gaan, kan ik zelfs met de gedachte komen dat Zelensky misschien met Poetin onder n hoedje speelt. Geen idee wat die man bezielde.
Of misschien is Zelensky inderdaad een Joodse nazi. Of misschien liegt hij dat hij Joods is. Kan allemaal.
Ok, en dit moet bewijzen dat het Oekrane Ministerie van Defensie dus geen Nazi battalion bezit?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Azov brigade is in 2014 ontstaan. Vanwege de eerste inval van Putin. Hij creert zijn eigen vijanden.
Ze zijn nog een eind weg. Ze schijnen 1,5 km per dag te vorderen.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:15 schreef mschol het volgende:
ik lees op nu.nl over een kilometerslange convooi russisch materieel..
waar bombarderen ze die niet helemaal plat met die drones?
sitting ducks lijkt mij
quote:Op maandag 28 februari 2022 21:15 schreef RetepV het volgende:
Als ik mijn gedachten er over laat gaan, kan ik zelfs met de gedachte komen dat Zelensky misschien met Poetin onder n hoedje speelt.
Idd. We hebben hier het idee dat iedereen maar zo denkt als wij en snappen niet dat andere landen zo "raar" reageren.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
tijdje terug was ik in Tallinn bv in zo'n scheepvaartmuseum en daar zijn ze trots op hun u-boat, zo'n Duitse
die torpedeerde geallieerde schepen (oa Nederlandse) die hulpgoederen naar de Russen brachten
je kunt er weinig van vinden als Nederlander behalve dat het cool is om in zo'n ding rond te lopen
Een onderdeel daarvan bestaat uit nazi's. Heel leuk, maar het vormt natuurlijk geen enkele reden om Oekrane binnen te vallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, en dit moet bewijzen dat het Oekrane Ministerie van Defensie dus geen Nazi battalion bezit?
Ga je ook nog op mij antwoorden?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef RetepV het volgende:
Ok, en dit moet bewijzen dat het Oekrane Ministerie van Defensie dus geen Nazi battalion bezit?
Dit bewijst dat Putin de brigade heeft veroorzaakt.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je blijft het doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oekrane was nog lang niet klaar voor toetreding en is dat nu al helemaal niet. Als de EU de eisen niet drastisch versoepelt, is dat sowieso niet iets dat de komende 10 jaar kan gebeuren.
Vragen om lid te worden mag altijd en dat dit dan serieus door de lidstaten moeten worden bekeken.quote:"In the European Union (EU) there is no economy class; all countries must meet first class standards if they want to join. In order to become an EU member state everyone must comply with the EU’s high standards in a number of areas. This strict but fair way of doing things serves potential as well as current EU members."
Dat 'ie Joods is klopt wel.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Apart hoor, al die mensen die denken dat Joodse mensen geen nazi kunnen zijn. Ik geef toe dat het onwaarschijnlijk is.
Maar ja, die neo-Nazi's waren er al voor Zelensky. Dus die hebben niet kunnen kiezen en moesten er akkoord mee gaan.
De vraag dan is waarom Zelensky voor president is gegaan, wetende dat zijn eigen regering een eigen Nazi-battallion bezit. Wie weet, misschien dacht Zelensky dat hij ze wel kon aanpakken?
Whoa! Waar is die A10 wanneer je m nodig hebt?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Wtf. Volgens nu.nl zijn de Russen onderweg naar Oekrane in een konvooi van zo’n 27 km lang
Altijd "grappig" die mensen die kijken hoe iemand iets zegt dan wat die zegt.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Kreeg 'ie het woord nuclear war zonder lispelen uit zijn mond?![]()
n...n...nuclee....nuclear
Dat moet kapot!quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Wtf. Volgens nu.nl zijn de Russen onderweg naar Oekrane in een konvooi van zo’n 27 km lang
Is het niet eerder zo dat dat konvooi zich op 27 kilometer van Kiev bevindt?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef MissButterflyy het volgende:
das wel heel sloomquote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn nog een eind weg. Ze schijnen 1,5 km per dag te vorderen.
Tactische nukes, de B61's. Niet echt een groot geheim...quote:Op maandag 28 februari 2022 20:51 schreef RetepV het volgende:
Verder nu niks meer, in de koude oorlog hadden we nog nucleaire M110 granaten en nucleaire Lance raketten liggen in respectievelijk de sites Doornspijk en Havelterberg...quote:Op maandag 28 februari 2022 20:58 schreef RetepV het volgende:
Ah, ok, slecht voorbeeld dan. Dan neem ik als voorbeeld die andere nucleaire wapens die ergens anders in Nederland zijn opgeslagen en waarvan niemand nog weet dat ze er zijn.
quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Ook vanwege Putin. Hij creert zijn eigen vijanden.
https://www.timesofisrael(...)-nazi-collaborators/quote:Ukraine tells Israel not to criticize veneration for Nazi collaborators
Diplomat says Israeli protests about events honoring Stepan Bandera and others are ‘counterproductive,’ after ambassador condemned Kiev in open letter
A Ukrainian diplomat told Israel to butt out of the debate about honoring of Nazi collaborators.
Thursday’s intervention by Gennady Nadolenko, head of Ukraine’s diplomatic mission in Tel Aviv, reflects an escalation in the disagreement between Israel and Ukraine over the issue.
The subject is related to “internal issues of Ukrainian politics” and Israel’s protests about it are “counterproductive,” Nadolenko told Israeli diplomats, according to the news site Jewish.ru.
Last week, Israel’s ambassador to Ukraine, Joel Lion, and his Polish counterpart Bartosz Cichocki wrote officials an open letter condemning the government-sponsored honoring of Stepan Bandera and Andryi Melnyk, two collaborators with the Third Reich.
The two have written on the subject before. In 2018, Lion wrote that he was shocked at an earlier act of veneration for Bandera, saying: “I cannot understand how the glorification of those directly involved in horrible antisemitic crimes helps fight antisemitism and xenophobia.”
Neequote:Op maandag 28 februari 2022 21:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Is het niet eerder zo dat dat konvooi zich op 27 kilometer van Kiev bevindt?
Ik geef er mee aan dat alles mogelijk is. Niet dat ik gek ben. Ik zou dom zijn wanneer ik een conclusie zou trekken, terwijl alles mogelijk is. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik kan je geen respect afdwingen, maar dat je me niet begrijpt, betekent nog niet dat ik gek ben. Het kan ook betekenen dat je me gewoon niet kan begrijpen.quote:
niet te lang BRRRRRRRRRRR doen dan valt hij stil die A10quote:Op maandag 28 februari 2022 21:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Whoa! Waar is die A10 wanneer je m nodig hebt?
Brrrrrrrrrrr!
Idd, je kan van een leider van het machtigste land ter wereld niet eisen dat hij coherent is, wat een onzinquote:Op maandag 28 februari 2022 21:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Altijd "grappig" die mensen die kijken hoe iemand iets zegt dan wat die zegt.
Russische grondtroepen naderen inmiddels steeds meer de Oekraense hoofdstad Kiev, blijkt uit satellietbeelden van het Amerikaanse satellietbedrijf Maxar. Daarop is onder meer te zien hoe het konvooi, dat zich ten oosten van het vliegveld Antonov bevindt, ongeveer 27 kilometer lang is. Volgens Maxar beslaat het konvooi honderden voertuigen, artillerie, tanks en logistieke ondersteuning.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Is het niet eerder zo dat dat konvooi zich op 27 kilometer van Kiev bevindt?
Daar ben ik een paar jaar geleden ook geweest, da's volgens mij dat museum wat in zo'n oude hangar voor watervliegtuigen gevestigd is. Heb je de KGB gevangenis in dat oude fort ook bezocht?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit dus. Paar vliegtuigies erop knallen en ze zijn weg. Nu rijden ze vrolijk door als ik de beelden goed gezien hebquote:
Beetje sneu om bij een ander geluid met BNW te schermenquote:Op maandag 28 februari 2022 21:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kun jij niet gewoon met een ketting om je nek in BNW blijven. Echt, je bent gewoon een totaal waanzinnige gek.
Klopt, Zelensky en Putin spelen gewoon onder n hoedje. Misschien wil Zelensky zo wel alle nazi's boven water krijgen! Het zou zomaar kunnen!quote:Op maandag 28 februari 2022 21:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik geef er mee aan dat alles mogelijk is.
Als ze zo langzaam rijden dan is het gewoon om tijd te rekken voor de onderhandelingen lijkt mij.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn nog een eind weg. Ze schijnen 1,5 km per dag te vorderen.
origineel voor Watervliegtuigen jaquote:Op maandag 28 februari 2022 21:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar ben ik een paar jaar geleden ook geweest, da's volgens mij dat museum wat in zo'n oude hangar voor watervliegtuigen gevestigd is. Heb je de KGB gevangenis in dat oude fort ook bezocht?
Er zijn voor Poetin blijkbaar meerdere redenen om Oekrane binnen te vallen. Geen van alle in hun eentje genoeg om het werkelijk te doen. Maar het totaal ervan zorgde dat hij het wel deed.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Een onderdeel daarvan bestaat uit nazi's. Heel leuk, maar het vormt natuurlijk geen enkele reden om Oekrane binnen te vallen.
Estland is in principe een vrij progressief land, dat is niet te vergelijken met landen als Rusland of Oekraine, Estland (en in mindere mate Letland en Litouwen) is echt wel Europees.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat op Volkel is echt geen geheim inderdaad. Goed uitgewerkte WOB met de juiste vragen en je komt al een heel eind. Ik heb een tijdje voor het rampenteam van de veiligheidsregio daar gewerkt. Daar wist echt iedereen wat er lag, waar het lag en hoe te handelen. En dan heb je het gewoon over huis, tuin en keuken ambtenaren van de gemeentes in die hoek die als extra taakje de cordinatie doen als er eens wat gebeurt.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tactische nukes, de B61's. Niet echt een groot geheim...
[..]
Verder nu niks meer, in de koude oorlog hadden we nog nucleaire M110 granaten en nucleaire Lance raketten liggen in respectievelijk de sites Doornspijk en Havelterberg...
Andere Tijden, Waken over Kernkoppen.
Nog niet voorbij zien komen maar dat vind ik sowieso geen ramp, niet iedereen volgt hier elke post.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:25 schreef Snikkelbeer het volgende:
Oh is al een uur oud die tweet, mocht ie al gepost zijn dan verwijder ik hem.
Nee, de brigade bestond daarvoor al. Ze zijn alleen hernoemd en meer georganiseerd geworden. En toen zijn ze door de Nationale Garde opgenomen en deel van de overheid geworden. Let op dat het geen Defensie is, dus niet het leger. Maar Binnenlandse Zaken.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit bewijst dat Putin de brigade heeft veroorzaakt.
Mooi man.quote:
Dus eerst heten ze wat?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, de brigade bestond daarvoor al. Ze zijn alleen hernoemd en meer georganiseerd geworden. En toen zijn ze door de Nationale Garde opgenomen en deel van de overheid geworden. Let op dat het geen Defensie is, dus niet het leger. Maar Binnenlandse Zaken.
Naar een megalomane en onbetrouwbare despoot luisteren lijkt me nooit een goed idee.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:25 schreef RetepV het volgende:
Er zijn voor Poetin blijkbaar meerdere redenen om Oekrane binnen te vallen. Geen van alle in hun eentje genoeg om het werkelijk te doen. Maar het totaal ervan zorgde dat hij het wel deed.
Wat ik wil zeggen is dat Poetin serieuzer genomen had moeten worden. En de inval en de oorlog bewijst ook dat we dat hadden moeten doen.
Verdomme.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Shotjes drinken in het Strafhof jaaaa.
Gaap.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je blijft het doen.
Waarom zijn ze niet "klaar" en wat zijn die eisen dan die dan zg versoepeld zouden moeten worden ?
Iemand is sws klaar als die vind dat die er klaar voor is.
lees dit even: https://ec.europa.eu/neig(...)itions-membership_en
en laat maar weten wat mogelijk onduidelijk is:
[..]
Vragen om lid te worden altijd mag en dat dit dan serieus door de lidstaten moeten worden bekeken.
Oekrane heeft duidelijk in haar ontstaan aangegeven en ook democratisch vastgelegd dat zij lid wil zijn. Dat ze nu er niet aan toe zijn vanwege een lopend conflict en er wel even wat anders gaande is, is mij (en hun) ook kristalhelder.
Azov is 50% Russen uit Donbassquote:More than half of the regiment's members speak Russian and come from eastern Ukraine,[15] including cities of Donetsk and Luhansk.[16] The unit's first commander was far-right nationalist Andriy Biletsky, who led the neo-Nazi Social-National Assembly and Patriot of Ukraine.[17][18] In its early days, Azov was a special police company of the Ministry of Internal Affairs, led by Volodymyr Shpara, the leader of the Vasylkiv, Kyiv, branch of Patriot of Ukraine and Right Sector.[19][20][21] In 2016, members of the non-governmental organization "Azov Civil Corps" and Azov Battalion veterans created the political party National Corps.[22]
toch wel handig dat die TB2s ook dienen als artillerie spotterquote:Op maandag 28 februari 2022 21:25 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]
Neem dit met een hele grote kruiwagen zout, maar mocht dit waar zijn![]()
Google Translate: "GELIMINEERD
96 vijandelijke tanks, 20 hagelstenen, 8 brandstoftrucks bij Lebedyn werden tot de grond afgebrand door artillerie en nauwkeurige aanvallen door Bayraktars.
Het was een Russisch tankstation.
De posities van de "hagelstenen" werden ook vernietigd."
Verklaar je nader ?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hitler was joods. Stalin was omringt door Joden. Putin is joods. Het hoofd van Oekrane is joods. Kortom; joden trekken Europeanen om de haverklap een oorlog in?
De T goden.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hier spot ik een volger van Alexander Bakker.
Verkapte banuitlokking!quote:
Roemeni, Kroati en Hongarije zijn opvallende afwezigen in dit lijstje.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:27 schreef RAVW het volgende:
De presidenten van acht Europese landen hebben maandag in een gezamenlijke brief de andere EU-lidstaten gevraagd om onmiddellijk te praten over het toewijzen van de kandidaat-lidstatus aan Oekrane. De Oekraense president Volodomyr Zelensky had maandag gevraagd om per direct lid te worden van de unie.
Het gaat om de regeringsleiders van Bulgarije, Tsjechi, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije en Sloveni. "Wij vinden dat Oekrane het onmiddellijk verdient om een EU-toekomstperspectief te krijgen", aldus de landen.
Hij ziet er niet bepaald Joods uit, en zijn achternaam is ook niet Joods.quote:
Klopt, ik heb tot zomer vorig jaar gewerkt voor bedrijf met vestigingen in o.a. de baltische staten, en daar wordt behoorlijk aan de weg getimmerd kan ik je vertellen, vooral in Estland. Die lui zijn hoog opgeleid en innovatief. Tallin is een zeer mooie stad. Ik hou wel een beetje mijn hart vast hoe dat nu verder gaat lopen..quote:Op maandag 28 februari 2022 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Estland is in principe een vrij progressief land, dat is niet te vergelijken met landen als Rusland of Oekraine, Estland (en in mindere mate Letland en Litouwen) is echt wel Europees.
Voer voor die Bayraktar drones.quote:
Gelukkig maar.quote:
Feit is dat jij nu al paginalang alleen maar onzin uitkraamt.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij ziet er niet bepaald Joods uit, en zijn achternaam is ook niet Joods.
Maar alla, het kan mij niet schelen. Voor mijn part is hij helemaal niet gevlucht, maar wordt hij door zijn eigen regering gegijzeld gehouden om af en toe een lulpraatje voor de camera te houden.
Feit is dat Poetin met zijn "Nazi's" gebral helemaal niet aan het brallen was, wat iedereen dacht. Feit is ook dat het hem eigenlijk helemaal geen reet kan schelen dat ze daar zitten. Maar feit is dat het hem een mooie aanleiding geeft om zijn volk achter zich te krijgen. En niet alleen zijn eigen volk. Van mij mogen die neo-Nazi's ook helemaal kapot gemaakt worden.
dat is humorquote:
Ten koste van de rest, ja?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:29 schreef RetepV het volgende:
Feit is dat Poetin met zijn "Nazi's" gebral helemaal niet aan het brallen was, wat iedereen dacht. Feit is ook dat het hem eigenlijk helemaal geen reet kan schelen dat ze daar zitten. Maar feit is dat het hem een mooie aanleiding geeft om zijn volk achter zich te krijgen. En niet alleen zijn eigen volk. Van mij mogen die neo-Nazi's ook helemaal kapot gemaakt worden.
FA's lopen wel altijd achter h.quote:
Tallinn is leuk man, ga zeker nog een keer terug als het geen winter isquote:Op maandag 28 februari 2022 21:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Klopt, ik heb tot zomer vorig jaar gewerkt voor bedrijf met vestigingen in o.a. de baltische staten, en daar wordt behoorlijk aan de weg getimmerd kan ik je vertellen, vooral in Estland. Die lui zijn hoog opgeleid en innovatief. Tallin is een zeer mooie stad. Ik hou wel een beetje mijn hart vast hoe dat nu verder gaat lopen..
quote:Op maandag 28 februari 2022 21:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
FA's lopen wel altijd achter h.
FTFY.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:30 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Feit is dat jij nu al paginalang dagenlang alleen maar onzin uitkraamt.
Ook erg ouderwets (om het maar netjes te zeggen) om de leider als de leider te zien en te vergeten dat hij slechts de vertegenwoordiger is van zijn samengestelde team en manier van handelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, je kan van een leider van het machtigste land ter wereld niet eisen dat hij coherent is, wat een onzin.
In de toespraak van Zelensky van vandaag meldde hij dat hij met het hoofd van meerdere Europese landen heeft gebeld om dat te bespreken. Dus ik denk dat het wel gaat lukken.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:27 schreef RAVW het volgende:
De presidenten van acht Europese landen hebben maandag in een gezamenlijke brief de andere EU-lidstaten gevraagd om onmiddellijk te praten over het toewijzen van de kandidaat-lidstatus aan Oekrane. De Oekraense president Volodomyr Zelensky had maandag gevraagd om per direct lid te worden van de unie.
Het gaat om de regeringsleiders van Bulgarije, Tsjechi, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije en Sloveni. "Wij vinden dat Oekrane het onmiddellijk verdient om een EU-toekomstperspectief te krijgen", aldus de landen.
ze houden wel meer dan anderhalve meter afstand hoorquote:Op maandag 28 februari 2022 21:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zo grappig is dat niet ...fakking 27km! lang!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoeveel wagens zouden dat zijn? 27km / Gemiddelde truck/tank = 0... km? En doe dat ook voor 18, want dat las ik ook.quote:
Nodigt ook totaal niet uit om met een paar vliegtuigen daar bommen te droppen.quote:
Aantal Nazi's in Oekrane is zo groot dat Pravy Sektor bij de laatste verkiezingen 0 van de 450 zetels in het parlement heeft gehaald.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Ook vanwege Putin. Hij creert zijn eigen vijanden.
Het kan ook zijn dat Zelensky ontvoerd is en dat ze hem dwingen om zijn praatjes voor de microfoon te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Klopt, Zelensky en Putin spelen gewoon onder n hoedje. Misschien wil Zelensky zo wel alle nazi's boven water krijgen! Het zou zomaar kunnen!
Verder denk ik dat er ook behoorlijk wat Amerikaanse adviseurs in Oekrane zijn die intel krijgen van de Amerikaanse satellieten.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
toch wel handig dat die TB2s ook dienen als artillerie spotter
heb die toespraak ook zitten kijken van Zelenskyquote:Op maandag 28 februari 2022 21:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In de toespraak van Zelensky van vandaag meldde hij dat hij met het hoofd van meerdere Europese landen heeft gebeld om dat te bespreken. Dus ik denk dat het wel gaat lukken.
Maar als ze daar belanden waar ze willen zijn.. dat stop je toch niet meerquote:Op maandag 28 februari 2022 21:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze houden wel meer dan anderhalve meter afstand hoor
Nederlandse konvooien in Afghanistan waren ook vaak kilometers lang, zegt niet meteen heel veel
Nee. Eu is wat anders dan natoquote:Op maandag 28 februari 2022 21:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als Oekrane lid is geworden van de Europese uni.
Dan is Rusland officieel in oorlog met de EU
In theorie wel. In de praktijk zal het nog jaren duren voordat Oekrane echt lid is.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als Oekrane lid is geworden van de Europese uni.
Dan is Rusland officieel in oorlog met de EU
Ik ben alleen in Tallinn geweest, maar dat kwam aardig Scandinavisch over. De jongere bevolking spreekt, net als Scandinavirs, ook vele malen beter Engels dan wij Nederlanders. En ze brouwen er ontzettend goed bier.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Estland is in principe een vrij progressief land, dat is niet te vergelijken met landen als Rusland of Oekraine, Estland (en in mindere mate Letland en Litouwen) is echt wel Europees.
quote:Op maandag 28 februari 2022 21:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat Zelensky ontvoerd is en dat ze hem dwingen om zijn praatjes voor de microfoon te houden.
Altijd mooi deze Intel met starlink om het door te geven zodat precies op de juiste plek een spaak in het wiel kan worden gestoken.quote:
We hebben Pietje Puk nodig voor de tactische analyse!quote:Op maandag 28 februari 2022 21:33 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Nodigt ook totaal niet uit om met een paar vliegtuigen daar bommen te droppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |