abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203860138

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
pi_203860140
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja natuurlijk ook in Nederland is het van de zotte dat we zo weinig uitgeven aan defensie. Op wat voor missie militairen ook gaan je kunt op zijn minst zorgen dat ze voldoende en werkende spullen hebben.
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.
pi_203860141
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Financieel directeur van Gazprom heeft zelfmoord gepleegd.

[ twitter ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203860143
twitter
pi_203860145
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Over de waan van de dag gesproken. Het Duits beleid lijkt op alle punten door plotselinge gebeurtenissen bepaalt te worden. Nu met het leger, eerder tijdens Fukushima met kernenergie en hetzelfde geldt natuurlijk voor wir schaffen das.

In dit specifieke geval ben ik niet echt tegen. Maar van een visie op hoe de wereld werkt lijkt niet bepaald sprake.
Het is toch wel knap hoe de Duitsers steevast op het verkeerde paard wedden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203860146
Hoe staat het met chernobyl op dit moment? Info daarover nu erg beperkt en slecht te vinden.
pi_203860148
Die Oekraners hebben de belangrijkste (kyiv, charkov, donetsk) steden ook wel echt tegen de grenzen aangebouwd zeg. Wat onhandig.
pi_203860150
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203860151
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende: Moeten we hier blij mee zijn? [ twitter ]
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 27 februari 2022 @ 12:00:23 #10
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860156
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef Sfancta het volgende:
Hoe staat het met chernobyl op dit moment? Info daarover nu erg beperkt en slecht te vinden.
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de hand
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203860157
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Pleisters _O_
pi_203860160
twitter

Dit soort teksten zijn toch wel echt ongekend voor Ze Germans
pi_203860163
twitter
  zondag 27 februari 2022 @ 12:00:58 #14
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203860164
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.
pi_203860166
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?
Is er al een elektrische tank op de markt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 27 februari 2022 @ 12:01:15 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860167
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef RAVW het volgende:

[..]
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de hand
Er wonen daar zelfs mensen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203860173
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.
Dat zeg ik ook niet. :) De bureaucratie kan wel wat minder.
pi_203860175
quote:
Dat krijg je ervan als je de gehele bevolking (mannelijk dan) bewapend, dan worden ze een doelwit.
pi_203860176
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit soort teksten zijn toch wel echt ongekend voor Ze Germans
Lig jij al 80 jaar onder een steen?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203860178
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?
Ja, maar dat is een erg lange grens om te veroveren. Bij de kustlijn met de Zwarte Zee zijn natuurlijk de havens het belangrijkste doelwit.
pi_203860181
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En Baudet heeft over andermans woorden een volkssport gemaakt. Dat gaat zo in een democratie.
Verder ben ik het totaal niet eens met die 's mans 'theorie', dat de inval in Oekrane 'de schuld' is van het westen zelf. De schuld zit in het hoofd van Poetin. En nergens anders. De NAVO heeft nooit de wens of wil of het voornemen gehad om Rusland onder de voet te lopen. Maar Poetin droomt al decennialang van een Groot Rusland, zoals het vroeger was. Die man leeft in de verkeerde tijd, en miljoenen zijn daar het slachtoffer van. Net als destijds bij bijvoorbeeld Mussolini, die nota bene droomde van een nieuw Romeins Rijk, met Rome als hoofdstad en met hemzelf als Caesar. Met Benito is het beroerd afgelopen, maar helaas gingen daar wel vele jaren van ellende aan vooraf. Voor Itali, waar hij eerst als een god werd vereerd, en, dankzij de fijne deal met Adolf, voor heel Europa.
Ik zou die shitzooi deze keer graag voorkomen zien worden. Dus moet Poetin z.s.m. WEG.
Naar mijn idee escaleert dit opeens gigantisch maar deze opbouw is letterlijk jaren geweest. Ik vraag me dus wel af wat er allemaal achter de schermen besproken is.

Voor Putin is dit uitgezonderd worden van de economie nog duurder dan een kernbom koppen.

Aangezien die al zat te dreigen tegen Zweden en Finland en nu ook doorzet.. Slechte zaak.

Maar als je dit kan maken kan je ook offensief militair materiaal op verkeerd grondgebied kortwieken als westerse wereld.

We mogen ons best bemoeien hiermee denk ik.

Maar geen rationeel mens zou dit doen, Putin is sowieso niet lekker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2022 @ 12:02:54 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203860189
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
Zal, maar als je daar een puppet neerzet dan moet je die ook constant beschermen, want de bevolking gaat het niet accepteren. Rusland zal dan dus militair actief moeten blijven in Oekrane. Dat gaan ze nooit volhouden en al helemaal niet met alle sancties die nu opgelegd zijn.

Leuk dat Rusland Oekrane toegang tot de Zwarte Zee etc. aan het ontzeggen is, maar ondertussen is de wereld Rusland totaal aan het isoleren. Dat gaat gewoon niet lukken en is simpelweg niet lang houdbaar.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:02:58 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860190
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
weinig , een bepaald gebied rond Pripyat daar mag je niet eens wonnen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_203860191
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Met klimaat neutrale shells zeker? :D
pi_203860192
Wel goed nieuws dat de Duitse oorlogsmachine wordt opgestart. Als het niet voor de Russen is, dan is het wel nodig om de EU veilig te houden ten opzichte van China en de Verenigde Staten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2022 @ 12:03:22 #26
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203860196
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dat krijg je ervan als je de gehele bevolking (mannelijk dan) bewapend, dan worden ze een doelwit.
Dit is wel niveautje "maar zij had een kort rokje aan, dus vroeg er om".
pi_203860201
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Naar mijn idee escaleert dit opeens gigantisch maar deze opbouw is letterlijk jaren geweest. Ik vraag me dus wel af wat er allemaal achter de schermen besproken is.

Voor Putin is dit uitgezonderd worden van de economie nog duurder dan een kernbom koppen.

Aangezien die al zat te dreigen tegen Zweden en Finland en nu ook doorzet.. Slechte zaak.

Maar als je dit kan maken kan je ook offensief militair materiaal op verkeerd grondgebied kortwieken als westerse wereld.

We mogen ons best bemoeien hiermee denk ik.

Maar geen rationeel mens zou dit doen, Putin is sowieso niet lekker.
Het beeld dat ik lees is toch wel een beetje dat dit geen rationele, berkenende acties zijn, maar de acties van een man die de grip op de realiteit een beetje is kwijtgeraakt en een omgeving die ook niet in staat is om voldoende tegenwicht te bieden. Niet direct een heel geruststellend beeld voor de autocratische leider van een grote kernmacht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 27 februari 2022 @ 12:04:13 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860202
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef RAVW het volgende:

[..]
Er was pas een reportage over dat gebied. Sommige mensen hadden gewoon geen zin om hun huis te verlaten en zijn daar blijven wonen. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
pi_203860205
quote:

[..]
Die waren waarschijnlijk pas later gestrand dan de brandstoftanks (flauwe woordspeling) die de Russen nu gebruiken.
pi_203860206
Het is misschien een wat futiele overpeinzing, maar ik vraag me af wat ze doen met de beesten in de dierentuin van Kiev. Artis bleef in oorlogstijd gewoon open; moet je je voorstellen wat daarvoor nodig is geweest tijdens de Hongerwinter.

quote:
De vindingrijkheid was groot als het ging om het in leven houden van de levende have. Zo zijn vele reuzenslangen de oorlogsjaren doorgekomen op een dieet van verwilderde katten en ratten. Vangen loonde, de Artismedewerkers kregen 5 cent per rat.

Men raakte ook zeer bedreven in het vangen van verwilderde duiven, wilde eenden en zelfs mussen en spreeuwen. Een grote kraamkliniek leverde dagelijks de nageboortes ten behoeve van de roofdieren. Kinderen werden in de herfst aangemoedigd eikels, beukennootjes en kastanjes te verzamelen voor de hongerende levende have. Op het eind van de oorlog zijn de grote katachtigen nog enige tijd gevoerd met stokvis; na enige tegenzin werd het toch opgenomen. Honger maakte voor een ieder rauwe bonen zoet. Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203860209
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Evenstar het volgende:
Dit is wel niveautje "maar zij had een kort rokje aan, dus vroeg er om".
Dat kan natuurlijk wel kloppen wanneer een ongeciviliseerd volk je land binnentrekt.
pi_203860210
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Jojoke het volgende:
Wel goed nieuws dat de Duitse oorlogsmachine wordt opgestart. Als het niet voor de Russen is, dan is het wel nodig om de EU veilig te houden ten opzichte van China en de Verenigde Staten.
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.

Misschien voor de afschrikking, maar niet om oorlog te voeren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203860211
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Met klimaat neutrale shells zeker? :D
Biologisch afbreekbare granaten. Overal waar ze vallen groeien de volgende lente bloemetjes. _O_
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 12:04:50 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203860212
quote:

[..]
De krijgsmacht is sowieso een stuk groener dan de samenleving

Elektrische tank weet ik niet maar er is 100% zeker al naar gekeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:11 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203860215
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef RAVW het volgende:

[..]
True, maar er is wel een behoorlijke industrie mbt toerisme daar, ik ben zelf ook in Pripyat geweest en heb foto's van mezelf naast de sarcofaag.

Maar er ligt nog van alles dat idd radioactief is, als het stil ligt doet het weinig,. maar ga je er met tanks rondrijden komt het wel bovendrijven als stofdeeltjes etc lijkt me.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:17 #36
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_203860216
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
Moeten we hier blij mee zijn?

[ twitter ]
Zeker, er wordt al jaren geroepen dat Duitsland weer een voortrekkersrol moet gaan spelen in Europa. Zeker na het wegvallen van het VK.
Als grootste economie van Europa hoort daar ook een stevige defensie bij.
pi_203860218
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die waren waarschijnlijk pas later gestrand dan de brandstoftanks (flauwe woordspeling) die de Russen nu gebruiken.
Haha, idd. Maar je kan ook gewoon trucks met batterijen meenemen lijkt me.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:36 #38
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203860222
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heueueue
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:42 #39
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860225
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er was pas een reportage over dat gebied. Sommige mensen hadden gewoon geen zin om hun huis te verlaten en zijn daar blijven wonen. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
ja die zijn er wel ...
pi_203860227
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.

Mwa, had de Oekrane het moeten doen met het materiaal en de aantallen van het Nederlandse leger, dan was het al voorbij geweest denk ik.
pi_203860229
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Biologisch afbreekbare granaten. Overal waar ze vallen groeien de volgende lente bloemetjes. _O_
En anders schilder je ze in regenboogkleuren. Da's niet klimaatneutraal, maar wel inclusief.
pi_203860230
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het beeld dat ik lees is toch wel een beetje dat dit geen rationele, berkenende acties zijn, maar de acties van een man die de grip op de realiteit een beetje is kwijtgeraakt en een omgeving die ook niet in staat is om voldoende tegenwicht te bieden. Niet direct een heel geruststellend beeld voor de autocratische leider van een grote kernmacht.
Ook iemand die de grip op de realiteit kwijtraakt, kan hele berekenende acties voorbereiden. Lees de geschiedenisboekjes maar na.
Wat dat betreft acht ik Poetin in alle deze gevallen tot de hoogste (en dus gevaarlijkste) categorie.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:06:35 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203860234
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:40 schreef Salina het volgende:

[..]
Een beetje begrip, empathie en bewustzijn?

Overigens ben ik het compleet met je eens dat we zo snel mogelijk van Putin af moeten en steun ik de Oekranse zaak voor 100%.
Laat dat duidelijk zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus empathie voor de gewone Russische soldaat vind ik dan wel terecht. Zij zijn ook slachtoffers van diezelfde Putin.
Ik snap alleen niet wat we daar midden in de oorlog aan hebben.

Wat we nodig hebben is eensgezindheid en zoveel mogelijk steun voor Oekrane en zoveel mogelijk acties jegens Rusland.

Een beetje zitten rouwen om de Russische bezetters, die dit in sommige gevallen liever ook niet wilde, heb je momenteel toch niks aan?
Krekker is de bom!
pi_203860236
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef sp3c het volgende:

Dont let ze germans know!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:07:00 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860240
quote:

[..]
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.

Opladen duurt daarnaast ook idioot lang en in dat timeframe kun je dan niks doen met je tank en ben je nogal kwetsbaar met alle gevaar van dien.

Er zijn wel robots natuurlijk die ingezet worden en op lithiumcellen draaien.
pi_203860245
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
Klopt, over het algemeen is de omgeving niet heel gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar er zijn wel stralings hotspots waar je beter uit de buurt kunt blijven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203860248
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zal, maar als je daar een puppet neerzet dan moet je die ook constant beschermen, want de bevolking gaat het niet accepteren. Rusland zal dan dus militair actief moeten blijven in Oekrane. Dat gaan ze nooit volhouden en al helemaal niet met alle sancties die nu opgelegd zijn.

Leuk dat Rusland Oekrane toegang tot de Zwarte Zee etc. aan het ontzeggen is, maar ondertussen is de wereld Rusland totaal aan het isoleren. Dat gaat gewoon niet lukken en is simpelweg niet lang houdbaar.
Ik zeg ook niet dat deze tactiek succes gaat hebben. De bereidheid onder de bevolking om te strijden hebben de Russen misschien ook wel onderschat. Het is een ontzettend groot land met heel veel inwoners,
pi_203860251
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Het is misschien een wat futiele overpeinzing, maar ik vraag me af wat ze doen met de beesten in de dierentuin van Kiev. Artis bleef in oorlogstijd gewoon open; moet je je voorstellen wat daarvoor nodig is geweest tijdens de Hongerwinter.
Helemaal niet futiel. M'n hart huilt sowieso voor alle (huis)dieren in Oekrane ;(.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 12:08:25 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203860258
quote:
80s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:05 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Heueueue
Jajajajajaja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203860259
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:07 schreef Tengano het volgende:

[..]
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.

Opladen duurt daarnaast ook idioot lang en in dat timeframe kun je dan niks doen met je tank en ben je nogal kwetsbaar met alle gevaar van dien.

Waarmee het volledig electrificeren van je wagenpark wel een goede strategie is tegen een invasie. Binnenvallende tankdivisies kunnen geen gebruik maken van bestaande infrastructuur voor de bevoorrading. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203860266
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mwa, had de Oekrane het moeten doen met het materiaal en de aantallen van het Nederlandse leger, dan was het al voorbij geweest denk ik.
Je hebt zeker de mankracht nodig. Goed getraind, niet gemakkelijk te intimideren. Goede intel. Goede drones. Javelins, Stingers. Maar tanks, ACPs, straaljagers etc. Het lijkt er op dat dit achterhaald is.

De Taliban kon het ook met veel minder af.
pi_203860273
quote:
Full electric military vehicles not practical

The 2022 Defense Authorization Act has a provision that supports the Army's pursuit of electric vehicles for light reconnaissance use.

But widespread use of combat vehicles and tactical supply vehicles that run solely on batteries could be many years away if it ever happens, according to a recent study from the National Academies of Sciences, Engineering and Medicine.

Battlefields of the future will require vehicles using a mix of energy sources including diesel fuel, said the study titled "Powering the U.S. Army of the Future."

"While all-electric vehicles have a promising future in the consumer and commercial industries," it said, ground combat and tactical vehicles that rely solely on battery power are "impractical" for battlefield use in the foreseeable future.

"Even accounting for reasonable advances in battery energy density by the year 2035, it would not be enough to offset their weight and size disadvantages," the report said.

"Recharging such vehicles in a short amount of time would require extremely large quantities of electric power that will not be available on the battlefield even with the mobile nuclear power plants now under development."

https://eu.jsonline.com/s(...)-vehicle/9208176002/
  zondag 27 februari 2022 @ 12:10:09 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860276
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarmee het volledig electrificeren van je wagenpark wel een goede strategie is tegen een invasie. Binnenvallende tankdivisies kunnen geen gebruik maken van bestaande infrastructuur voor de bevoorrading. :P
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.
pi_203860279
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De EU zal nooit de agressor zijn, want de macht binnen de EU is teveel verspreid. Het is dus puur bedoeld ter verdediging en afschrikking.
pi_203860283
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.
Ja, tankwagens rijden mee in de militaire kolonnes.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:11:01 #56
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_203860284

nou Nederland, waar wachten we op
pi_203860287
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je hebt zeker de mankracht nodig. Goed getraind, niet gemakkelijk te intimideren. Goede intel. Goede drones. Javelins, Stingers. Maar tanks, ACPs, straaljagers etc. Het lijkt er op dat dit achterhaald is.

De Taliban kon het ook met veel minder af.
Die vergelijking gaat totaal mank omdat die oorlogen onvergelijkbaar zijn. Dominantie in de lucht is nog altijd essentieel. Tanks zijn in stedelijk gebied natuurlijk onzinnig, daar komt Rusland nu ook achter. Maar in een woestijnoorlog nog altijd belangrijk, mits je in het luchtruim ook heerst.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:11:49 #58
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860290
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]

hoeft niet we zijn rood omsingelt
dus er kan al geen rus meer over vliegen
  zondag 27 februari 2022 @ 12:11:53 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860291
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:
Ja, tankwagens rijden mee in de militaire kolonnes.
Dus die moet je dan eigenlijk raken. Dan komt het hele zootje tot stilstand >:)
  Overall beste user 2022 zondag 27 februari 2022 @ 12:12:25 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203860295
quote:

[..]
Waarschijnlijk wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 12:12:34 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203860297
We zijn dus dankzij deze oorlog gas aan het vervangen voor vluchtelingenstroom.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203860298
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef RAVW het volgende:

[..]
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.
pi_203860302

Nou, D66er Sjoerd Sjoerdsma staat er ook weer mooi op
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 27 februari 2022 @ 12:13:18 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860308
Poetin dus wel ff gesproken? Zie er weinig over behalve 1 video van NOS :?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203860309
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:07 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dit soort shit serieus nemen en denken dat het iets met groene economie te maken heeft is sowieso al behoorlijk tekenend voor de stupiditeit van een groot deel van de huidige samenleving.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203860312
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.
Finnen hebben het toegezegd maar het is nog niet geffectueerd
pi_203860316
Waarom blijft het Nederlandse luchtruim open voor de Russen? Goed het sluiten is gezien de ligging van Nederland misschien een symbolisch besluit maar ook die kunnen helpen, ook al is het maar voor de eensgezindheid.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 12:13:34 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203860317
quote:
[ afbeelding ]

Nu kan er effectief al geen vliegtuig meer in dus we zullen het er wel bij laten :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 februari 2022 @ 12:13:37 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203860318
quote:

[..]
Ze mogen nog wel heen en weer van Amsterdam naar Eindhoven ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 27 februari 2022 @ 12:13:38 #70
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860319
quote:
88s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
? ga jij vluchtelingen verbranden om je kachel aan te maken of je eten te koken
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 februari 2022 @ 12:13:59 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203860322
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat zie ik inderdaad, op die kaart :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203860325
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat totaal mank omdat die oorlogen onvergelijkbaar zijn. Dominantie in de lucht is nog altijd essentieel. Tanks zijn in stedelijk gebied natuurlijk onzinnig, daar komt Rusland nu ook achter. Maar in een woestijnoorlog nog altijd belangrijk, mits je in het luchtruim ook heerst.
Laat ik het zo stellen: dat de Amerikanen per jaar 777 miljard dollar uitgeven aan hun militaire apparaat is totaal onzinnig.

Dat wij het met 4 miljard euro moeten doen, zegt ook weer wat over hoe wij dat doen, maar ik vraag me af of dat geld wel op de juiste manier besteed wordt.
pi_203860326
twitter
pi_203860328
quote:

[..]
Finland ligt rechts h.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 27 februari 2022 @ 12:14:34 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860331
quote:

[..]
Echter van wat ik begrijp kan China Air bijvoorbeeld wel een rus oppikken in Moskou en naar Amsterdam vliegen.

China Air heeft bijvoorbeeld ook gewoon vluchten nu van Schiphol naar Beijing bijvoorbeeld, over Rusland.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:15:08 #76
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203860335
quote:
[ afbeelding ]

Nederland is al niet meer te bereiken :D
  zondag 27 februari 2022 @ 12:15:13 #77
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_203860337
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:09 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

"Hey, don't fight me! That's not fair, I'm recharging my batteries!"
pi_203860341
En als Rusland nu eens meer weet dan wij en Zelensky is echt een neonazi vermomd als clown? Sowieso dom van Oekraine om een clown als leider te kiezen. Je ziet dat een clown helemaal niet alleen grapjes wil maken maar het hele land als het moet tot n slachtveld wil veranderen.
Je wint het toch niet van Rusland en overgave redt heel veel mensen.
pi_203860342
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit soort shit serieus nemen en denken dat het iets met groene economie te maken heeft is sowieso al behoorlijk tekenend voor de stupiditeit van een groot deel van de huidige samenleving.
Je moet je niet alleen blind staren op wat er nu mogelijk is. In oorlogstijd kunnen technologische innovaties juist in stroomversnelling komen.
pi_203860344
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat zie ik inderdaad, op die kaart :P
quote:
12s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Finland ligt rechts h.
Godver, wat kijk ik er naast. :') excuus.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:15:43 #81
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860347
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:13 schreef RAVW het volgende:

[..]
? ga jij vluchtelingen verbranden om je kachel aan te maken of je eten te koken
Een vriend van mij stelde al eerder voor om vluchtelingen de hele dag te laten fietsen en zo stroom op te wekken.

Op zich geen slecht idee. Dat is beter dan niks doen en diefstallen plegen zoals ze nu doen.
pi_203860348
quote:

[..]
Dat zijn die bevoorradingskonvooi's die de Oekraners aanvallen, afgaande op al die filmpjes die de ronde doen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:16:17 #83
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_203860353
quote:
[ afbeelding ]

Ja, nou hoeft het niet meer. Ze kunnen toch niet meer bij Nederland komen. _O-
  zondag 27 februari 2022 @ 12:16:41 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203860356
quote:
Maar is het een Rus?
De meeste Russische voertuigen hebben een Z op de zijkant staan meen ik.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_203860358
quote:
[ afbeelding ]

En wie beheerd deze no fly zone dan? Schending is artikel 5?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:16:42 #86
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203860359
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
En als Rusland nu eens meer weet dan wij en Zelensky is echt een neonazi vermomd als clown? Sowieso dom van Oekraine om een clown als leider te kiezen. Je ziet dat een clown helemaal niet alleen grapjes wil maken maar het hele land als het moet tot n slachtveld wil veranderen.
De zoveelste troll in dit draadje?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 27 februari 2022 @ 12:16:58 #87
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860361
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Echter van wat ik begrijp kan China Air bijvoorbeeld wel een rus oppikken in Moskou en naar Amsterdam vliegen.

China Air heeft bijvoorbeeld ook gewoon vluchten nu van Schiphol naar Beijing bijvoorbeeld, over Rusland.
de klm kan ook gewoon ergens anders russen op pakken en weg brengen .. maar dat is het doel niet ..
het doel is dat de russen nu maar weinig kanten uit kunnen en erg veel geld verliezen
  zondag 27 februari 2022 @ 12:17:06 #88
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_203860363
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Nederland is al niet meer te bereiken :D
nee, maar is toch erg dat zelfs Belgi eerder een beslissing durft te nemen?
pi_203860365
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Je moet je niet alleen blind staren op wat er nu mogelijk is. In oorlogstijd kunnen technologische innovaties juist in stroomversnelling komen.
... Zucht.
pi_203860366
quote:
The fuck, verder alles goed?
Hoeveel betaalt Putin je om dit soort drek te schrijven? Raakt kant noch wal...
  zondag 27 februari 2022 @ 12:17:40 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203860371
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Dat zijn die bevoorradingskonvooi's die de Oekraners aanvallen, afgaande op al die filmpjes die de ronde doen.
Prima tactiek bevoorrading aanvallen tanks verder land in laten komen en dan zonder munitie en benzine kunne ze niks meer.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:17:53 #92
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_203860374
quote:
Zegt deze clown :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203860376
quote:
Vooralsnog is die clown aan de winnende hand dus wat zegt dat dan over de Russen?
pi_203860381
Zelensky heeft in zijn kleine teen meer integriteit en moed dan Putin in zijn hele opgeblazen botoxhoofd.
pi_203860383
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Financieel directeur van Gazprom heeft zelfmoord gepleegd.

[ twitter ]
Is dat een betrouwbare bron?
Zo niet, dan neem ik de vrijheid om het als Fake News te beschouwen.
pi_203860384
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Zelensky heeft in zijn kleine teen meer integriteit en moed dan Putin in zijn hele opgeblazen botoxhoofd.
Niets is wat het lijkt. Hij hangt aan de touwtjes van een van de rijkste mensen van Oekraine die van fraudeschandalen aan elkaar hangt, en aan de touwtjes van Erdogan met wie hij grote vriendjes is en die al een wapenindustrie in Oekraine aan het neerzetten was.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:18:34 #97
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203860388
quote:
Ben je nu serieus of wat?

Ik neem aan dat je aan het trollen bent :{
Krekker is de bom!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:18:39 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860389
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:16 schreef RAVW het volgende:

[..]
de klm kan ook gewoon ergens anders russen op pakken en weg brengen .. maar dat is het doel niet ..
het doel is dat de russen nu maar weinig kanten uit kunnen en erg veel geld verliezen
Natuurlijk, maar ik bedoel dat Russen gewoon nog prima op vakantie kunnen naar Europa, zolang ze maar een neutrale airline pakken.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:19:03 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860394
quote:
Er zijn inderdaad veel joden die zich als neonazi identificeren |:(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:19:13 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_203860398
,
quote:
Briljant! Allemaal 16 uur per dag op de home trainer!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_203860399
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
En anders schilder je ze in regenboogkleuren. Da's niet klimaatneutraal, maar wel inclusief.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gay_bomb
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203860404
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar ik bedoel dat Russen gewoon nog prima op vakantie kunnen naar Europa, zolang ze maar een neutrale airline pakken.
En zolang ze nergens hoeven te pinnen en toevallig nog een berg euro's onder hun matras hadden verstopt.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:19:52 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860410
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En zolang ze nergens hoeven te pinnen en toevallig nog een berg euro's onder hun matras hadden verstopt.
Haha dat is een ander verhaal idd :P

twitter
pi_203860411
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Is dat een betrouwbare bron?
Zo niet, dan neem ik de vrijheid om het als Fake News te beschouwen.
Ze komt zelf al met een voorbehoud:

twitter
pi_203860414
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, wat denk je dat Oekrane doet?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 27 februari 2022 @ 12:20:06 #106
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860416
Oekrane stuurt extra militairen naar hoofdstad Kiev
Oekrane stuurt extra militairen naar Kiev om de hoofdstad te verdedigen. Troepen in het hele land worden gemobiliseerd om voornamelijk het Russische leger ten noorden en noordwesten van de hoofdstad af te weren, meldt minister Oleksii Reznikov van Defensie.

De strijd om Kiev is ook volgens de Britse inlichtingendiensten in "intensiviteit afgenomen". De Russische troepen in Oekrane zijn nog steeds bezig met een opmars uit verschillende richtingen, meldde het Verenigd Koninkrijk zondagochtend, maar hebben te maken met flink wat weerstand van het Oekraense leger.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:20:10 #107
pi_203860418
quote:
Joden hebben die een uitstekend gevoel voor humor :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_203860421
quote:
Dat lijkt me niet, daar zijn die leidingen hier te smal voor. :@
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zondag 27 februari 2022 @ 12:20:39 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860423
quote:
If it sounds stupid but it works it aint stupid.

Lijkt me fantastisch voor de taliban en andere moslimfundementalisten _O-
  zondag 27 februari 2022 @ 12:20:51 #110
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203860426
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Niets is wat het lijkt. Hij hangt aan de touwtjes van een van de rijkste mensen van Oekraine die van fraudeschandalen aan elkaar hangt, en aan de touwtjes van Erdogan met wie hij grote vriendjes is en die al een wapenindustrie in Oekraine aan het neerzetten was.
Stop maar hier, stop stop.

Voordat je jezelf nog meer voor schut zet. Alsjeblieft, echt. Stop.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:20:55 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203860429
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Geen idee hoe integer Zelensky over het algemeen is, ken hem niet echt, maar hij doet op dit moment het enige juiste en tevens iets wat niet makkelijk is. Heel veel respect daarvoor.
Krekker is de bom!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:21:02 #112
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203860431
quote:
Goed verhaal, je bent iets op het spoor hoor!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:21:13 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860432
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, wat denk je dat Oekrane doet?
Ik weet het niet precies. Ik volg eea op hoofdlijnen anders vreet het veel te veel van mijn vrije tijd.
pi_203860434
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad veel joden die zich als neonazi identificeren |:(
Er waren ook joden die aan de verkeerde kant stonden. Clown n jood, de perfecte vermomming.
pi_203860439
quote:
Hef jezelf op.
pi_203860442
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Laat ik het zo stellen: dat de Amerikanen per jaar 777 miljard dollar uitgeven aan hun militaire apparaat is totaal onzinnig.
Voor een deel wel, omdat heel veel van dat budget ook weglekt in het onderhoud van o.a. kernwapens. En daarvan hebben ze er, ook functioneel ter afschrikking, gewoon veel te veel. Maar de VS heeft een enorm leger dat in alle soorten oorlog terecht kan. Dat leger is gebouwd om overal in te kunnen zetten, ook als aanvalsmacht. Dat is een keuze die veel geld kost, maar ook logisch is als je land een continent van west tot oost bestrijkt. Ze kunnen van twee kanten in de problemen komen en dat heb je een gigantisch leger nodig dat ook in staat is een vijand aan te vallen zodat je het slagveld van je land af kunt verplaatsen na een invasie.

quote:
Dat wij het met 4 miljard euro moeten doen, zegt ook weer wat over hoe wij dat doen, maar ik vraag me af of dat geld wel op de juiste manier besteed wordt.
Wij hebben alleen een leger nodig dat ons land kan verdedigen. Als wij al elders actief moeten zijn in NATO verband, dan doet de NATO het maar met het leger dat wij beschikbaar hebben. Wij hebben niet zo veel aan tanks, bijvoorbeeld. Verder ben ik geen kenner op dat vlak dus weet niet of ons defensiebudget goed wordt besteed. Maar het moet absoluut wel omhoog, daar vraagt de huidige geopolitieke situatie en de toekomst gewoon om.
pi_203860445
Gaat dit toestel SU2300/AFL2300 https://www.flightradar24.com/AFL2300/2af56920 nog op tijd landen in Frankfurt? Om 15:00 uur vandaag sluit Duitsland het luchtruim voor Russische toestellen. Het toestel moet ook weer weg uit Duitsland.
pi_203860446
quote:
[ afbeelding ]

Dat is dan nog puur symbolisch, Russische vliegtuigen kunnen hier niet meer komen.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:22:14 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860449
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Geen idee hoe integer Zelensky over het algemeen is, ken hem niet echt, maar hij doet op dit moment het enige juiste en tevens iets wat niet makkelijk is. Heel veel respect daarvoor.
Waarom is Oekraine dan zo corrupt, zoals gezegd wordt, als die Zelensky zo integer is?
pi_203860451
quote:

[..]
quote:

[..]
Aanvoerlijnen zijn inderdaad ontzettend kwetsbaar.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:22:36 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203860453
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:21 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Er waren ook joden die aan de verkeerde kant stonden.
Dit soort geneuzel eindigt altijd in figuren die effe komen zeggen dat Hitler gedemoniseerd werd en de Joden ook wel wat op hun kerfstok hebben. Stop dit soort onzin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203860456
Bankrun

twitter
pi_203860459
quote:
ALLEMAAL BUKKEN VOOR PUTIN JONGENS! Mondkapje gaat vooraan staan.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:23:15 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860460
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:22 schreef myShizzle het volgende:
Bankrun

[ twitter ]
Zegge, hebbe ik net gepost he, 10 posts hierboven
  zondag 27 februari 2022 @ 12:23:18 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203860461
twitter
  zondag 27 februari 2022 @ 12:23:31 #126
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_203860464
quote:
[ afbeelding ]

Overigens is het nu ook niet meer mogelijk om vanuit Kaliningrad naar de rest van Rusland (en andersom) te vliegen
pi_203860467
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De EU zal nooit de agressor zijn, want de macht binnen de EU is teveel verspreid. Het is dus puur bedoeld ter verdediging en afschrikking.
Helpt wel zien we nu.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  zondag 27 februari 2022 @ 12:23:50 #128
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860469
Hoekstra: Nederland zal aandringen op meer sancties tegen Rusland
Nederland is voorstander van nog strengere sancties tegen Rusland en zal daarvoor ook pleiten tijdens een vergadering met EU-buitenlandministers. Dat zei minister Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) in het programma WNL Op Zondag.

Hoekstra wil kijken of meer Russische takken afgesloten kunnen worden van het internationale betaalsysteem SWIFT en of het Europese luchtruim is te sluiten voor Russische vliegtuigen.
pi_203860471
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze komt zelf al met een voorbehoud:

[ twitter ]
En dan nog zou het de vraag zijn of zelfmoord wel klopt.
pi_203860472
Itali sluit ook het luchtruim voor roeskies
  zondag 27 februari 2022 @ 12:24:03 #131
pi_203860473
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:16 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
De zoveelste troll in dit draadje?
De trollen van de Arabische Lente waren veel beter :O
  zondag 27 februari 2022 @ 12:24:29 #132
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203860478
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waarom is Oekraine dan zo corrupt, zoals gezegd wordt, als die Zelensky zo integer is?
Ja, waarom zouden corrupte mensen niet gewoon het gedrag van hun 3 jaar geleden gekozen president kopiren? Dit vraagt om nader onderzoek.
pi_203860479
quote:
[ afbeelding ]

Kaliningrad niet meer bereikbaar voor de Russen via de lucht dus?
pi_203860482
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Corruptie zit vaak doordrenkt in het hele overheidsapparaat en ook de mentaliteit van mensen. Mensen zelf vinden het bijvoorbeeld ook wel handig om in het ziekenhuis wat geld in de jas van 'n dokter te stoppen, zodat ze voorrang krijgen of een betere behandeling. Of wat geld tussen hun rijbewijs te stoppen, zodat ze het niet in moeten leveren na 'n verkeersovertreding.
pi_203860484
quote:
Deze post doet mee voor domste post van de reeks. Ja, alle 111 delen.
pi_203860487
quote:
[ afbeelding ]

Wat is dit? No fly?
pi_203860488
quote:
Goed punt, scherp
  zondag 27 februari 2022 @ 12:25:34 #138
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860490
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, waarom zouden corrupte mensen niet gewoon het gedrag van hun 3 jaar geleden gekozen president kopiren? Dit vraagt om nader onderzoek.
Als president kun je daar toch wat aan doen. Dat is toch waarvoor je daar onder andere zit.
pi_203860491
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Deze post doet mee voor domste post van de reeks. Ja, alle 111 delen.
Er zijn al heel wat reeksen waar deze user die prijs heeft gewonnen.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:25:44 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860493
Heeft poetin nou wel of niet gesproken net? :@ Ik kan er bar weinig over vinden.
pi_203860494
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
En Poetin is geen gevaarlijk, gewetenloos monster maar doet dit eigenlijk om de wereld te redden.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_203860495
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Corruptie zit vaak doordrenkt in het hele overheidsapparaat en ook de mentaliteit van mensen. Mensen zelf vinden het bijvoorbeeld ook wel handig om in het ziekenhuis wat geld in de jas van 'n dokter te stoppen, zodat ze voorrang krijgen of een betere behandeling. Of wat geld tussen hun rijbewijs te stoppen, zodat ze het niet in moeten leveren na 'n verkeersovertreding.
Toch is er ook veel weerstand tegen corruptie, vooral door mensen die niet rijk zijn of geen goede connecties hebben.
pi_203860496
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:23 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Leuk. Als het al zo ver komt.

Laatste keer was een flink spektakel met camera’s op het vliegtuig en in Scheveningen
pi_203860502
Doorgaans betrouwbare bron meldt dat ook Japan meedoet aan de SWIFT blokkade. Daarmee verdubbelt zo'n beetje de waarde van deze blokkering en heeft Poetie dus 2x meer problemen dan nog geen 12u geleden!

twitter
  zondag 27 februari 2022 @ 12:26:41 #145
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203860506
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:20 schreef RAVW het volgende:
Oekrane stuurt extra militairen naar hoofdstad Kiev
Oekrane stuurt extra militairen naar Kiev om de hoofdstad te verdedigen. Troepen in het hele land worden gemobiliseerd om voornamelijk het Russische leger ten noorden en noordwesten van de hoofdstad af te weren, meldt minister Oleksii Reznikov van Defensie.

De strijd om Kiev is ook volgens de Britse inlichtingendiensten in "intensiviteit afgenomen". De Russische troepen in Oekrane zijn nog steeds bezig met een opmars uit verschillende richtingen, meldde het Verenigd Koninkrijk zondagochtend, maar hebben te maken met flink wat weerstand van het Oekraense leger.

Ik weet niet of nog strengere sancties zin hebben. De sancties zoals ze nu zijn, zijn al erg streng. Laten we eerst maar eens de gevolgen van de huidige afwachten komende weken/maanden.
pi_203860507
quote:
[ afbeelding ]

Maakt het nog uit ;)
Vanuit Nederland kun je toch geen kant op.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203860512
twitter
pi_203860516
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:27 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dat zel ze leren die Russen _O_
pi_203860517
quote:
[ twitter ]
Markgod _O_
pi_203860518
quote:
In dat geval gaan we Zelensky keihard afstraffen zoals we dat nu ook met facsist Putin willen doen.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:27:57 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860523
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:26 schreef myShizzle het volgende:
Doorgaans betrouwbare bron meldt dat ook Japan meedoet aan de SWIFT blokkade. Daarmee verdubbelt zo'n beetje de waarde van deze blokkering en heeft Poetie dus 2x meer problemen dan nog geen 12u geleden!

[ twitter ]
Goed nieuws maar dacht eigenlijk dat het een totale blokkade zou zijn. Maar in principe kan Rusland dus straks wel gewoon SWIFT gebruiken naar, bijvoorbeeld Australie (heb niks van ze gehoord)

Of is dit meer een formaliteit?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:28:11 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203860524
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De trollen van de Arabische Lente waren veel beter :O
Polderturk is niet leuk.
pi_203860525
quote:
7s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:26 schreef Aether het volgende:

[..]
Maakt het nog uit ;)
Vanuit Nederland kun je toch geen kant op.
Ja het is in en in triest dat we als land zo enorm aan onze eigen belangen denken.
Ik schaam mij diep als Nederlander..
pi_203860529
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als president kun je daar toch wat aan doen. Dat is toch waarvoor je daar onder andere zit.
Het zit vaak overal.

Heb jaren in een corrupt land gewoond en woon er nog steeds part-time. Het zit werkelijk overal. En mensen vinden het vaak "handig" als ze er voordeeltjes mee kunnen behalen.

Verder kun je je afvragen of Zelensky de grote anti-corruptie-vechter is. En al zou 'ie dat wel zijn, dan nog heeft hij in z'n eentje niet enorm veel macht en mogelijkheden om er wat aan te doen.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:28:33 #155
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203860530
Briljant die idioten die het over Oekranse corruptie hebben en daarmee het land met de grootste corrupte bende ter wereld, namelijk Rusland verdedigen.

Rusland is leeggeroofd door de oligarchen, Putin voorop stelletje idioten! Rusland is equivalent voor corruptie mafketels
  zondag 27 februari 2022 @ 12:28:40 #156
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203860531
quote:
[ twitter ]
Dan gaan er een hoop landen uitgesloten worden, als 'onnodig en bruut geweld' de bepalende factor is.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:29:16 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203860534
quote:
80s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:28 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dan gaan er een hoop landen uitgesloten worden, als 'onnodig en bruut geweld' de bepalende factor is.
Nederland met name Amsterdam tijdens coronarellen bijv :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:29:21 #158
pi_203860537
quote:

[..]
Presidenten zijn niet almachtig. Zo ken ik een verhaal over een president die Ukraine ging bevrijden...
  zondag 27 februari 2022 @ 12:29:26 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860538
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:28 schreef mcmlxiv het volgende:
Briljant die idioten die het over Oekranse corruptie hebben en daarmee het land met de grootste corrupte bende ter wereld, namelijk Rusland verdedigen.

Rusland is leeggeroofd door de oligarchen, Putin voorop stelletje idioten! Rusland is equivalent voor corruptie mafketels
Het kan toch ook zijn dat allebei de landen een hoge mate van corruptie hebben?
pi_203860540
Denk dat Europa versneld onderzoek gaat doen naar vervanging/alternatieven van gas e.d.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:29:54 #161
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203860543
quote:

[..]
Ja, ga jij in je eentje alle overheidsuitgaven controleren als president? Je kunt iets doen, maar de meeste corruptie wegvegen in de paar jaar dat je president bent is niet zomaar gedaan. Dat snap je toch zelf ook wel, toch?

Wij hebben hier ook nog altijd te maken met corruptie in Limburg, Richard de Mos staat ook gewoon nog op een kieslijst, en de helft van al het kluswerk wordt zwart betaald. Corruptie is er gewoon, de mate van corruptie kun je wel proberen een kant op te dwingen als regering, maar uitroeien, dat gaat niet.
pi_203860544
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nederland met name Amsterdam tijdens coronarellen bijv :7.
Of als er een gijzelnemer wordt aangereden volgens sommigen.
pi_203860547
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Toch is er ook veel weerstand tegen corruptie, vooral door mensen die niet rijk zijn of geen goede connecties hebben.
Valt vaak wel mee. Die mensen gingen voor drie braadworsten en 'n blikje bier vaak ook wel naar het stembureau. En d'r treedt vaak ook wel een soort van gewenning op.
pi_203860549
quote:
80s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:28 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dit dacht ik ook. En hoever gaan we terug? Dan kan elk land uitgesloten worden. Zelfs wijzelf. Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WIC
pi_203860551
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit soort geneuzel eindigt altijd in figuren die effe komen zeggen dat Hitler gedemoniseerd werd en de Joden ook wel wat op hun kerfstok hebben. Stop dit soort onzin.
De mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:30:40 #166
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860552
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Denk dat Europa versneld onderzoek gaat doen naar vervanging/alternatieven van gas e.d.
Deze oorlog zou wel eens van heel positieve invloed kunnen zijn op het milieu.

Never waste a good crisis ^O^
pi_203860555
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Het is een USSR erfenis. Vergeet niet dat de Oekrane zich pas sinds een paar jaar echt op het Westen richt. Corruptie is iets dat voor veel mensen lang veel voordeel heeft gebracht en wat je dus niet zomaar uitroeit.
pi_203860557
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Er is ook een verdachte situatie omtrent de beelden en de manier waarop Russische leger acties onderneemt. Niemand begrijpt eigenlijk precies wat er nu allemaal gaande is. Het lijkt op een bende. Is dit een tactische zet van Putin? Nobody knows.
Op telegram worden soortgelijke beelden gedeeld alleen dan met een pro Russisch sausje.

Ik denk dat beide partijen winnen en verliezen
pi_203860559
quote:

[..]
Kijk eens naar ons eigen land ja :D Wat een teringzooi het hier is. Wat doet ons kabinet aan Groningen en de toeslagen affaire? En dan verwacht jij dat hij corruptie in een keer kan uitbannen in Oekrane.
pi_203860563
quote:

[..]
Dat is uitgesloten in de mindset van sommigen.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:31:14 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860564
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit dacht ik ook. En hoever gaan we terug? Dan kan elk land uitgesloten worden
Inclusief Nederland :+
pi_203860569
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Inclusief Nederland :+
Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WIC
pi_203860570
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef SamCooke het volgende:

[..]
De mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.
Zeker niet.
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:31:57 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_203860575
quote:
Ja idd. Je gaat dan wel denken aan allerlei vreesaanjagende scenario's; stel je voor dat je door een straat loopt, en ineens zie je door de roosters van een put Zelensky naar je staren met een rode ballon in de hand, zoals die clown van IT.
pi_203860579
Nog een Russische konvooi opgeblazen met drones.

twitter
pi_203860581
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Op telegram worden soortgelijke beelden gedeeld alleen dan met een pro Russisch sausje.

Ik denk dat beide partijen winnen en verliezen
In een oorlog zijn alleen verliezers. :Y
pi_203860585
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit dacht ik ook. En hoever gaan we terug? Dan kan elk land uitgesloten worden. Zelfs wijzelf. Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WIC
Men kijkt waarschijnlijk wel naar geopolitieke belangen.
pi_203860587
quote:

[..]
Heb je ook binnen 1 wek opgelost.
pi_203860590
quote:
Klopt. Dat zei Hoekstra ook vanochtend bij WNL.

Ze hadden zich niet afhankelijk moeten maken van Russisch gas en 10 jaar geleden al een alternatief moeten zoeken. Nu gaan ze dat als nog doen, maar duurt het even voordat we daar gebruik van kunnen maken natuurlijk.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:33:12 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860597
oke maar nog even deze video dus:

https://nos.nl/video/2419(...)r-russische-operatie

Die is van vandaag? Niemand praat erover namelijk. Dit lijkt toch gewoon weer een opname?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:33:19 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203860598
Vandaag wordt corruptie in Oekrane ingezet door onze Putin fanboys?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203860600
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heeft poetin nou wel of niet gesproken net? :@ Ik kan er bar weinig over vinden.
2 dagen geleden al, ze zijn nu met vfx zijn horloge op de juiste tijd aan het zetten.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:33:29 #183
pi_203860601
quote:

[..]
Dus we moeten Rusland gaan bevrijden?
pi_203860604
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:31 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WIC
Je kunt minder ver teruggaan. Irak bijvoorbeeld. Illegale aanval op basis van wat gephotoshopte plaatjes van Powell en Bush.

Maar goed, men kijkt naar geopolitieke belangen. De saoedi's zullen niet zoveel last krijgen van hun gekloot in Jemen.
pi_203860606
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Zonde van die tanks,
  zondag 27 februari 2022 @ 12:34:12 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860607
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef Sfancta het volgende:

[..]
2 dagen geleden al, ze zijn nu met vfx zijn horloge op de juiste tijd aan het zetten.
Ja ik postte net die video dat het voorspoedig gaat. Lijkt me toch een standaard riedeltje wat idd al eerder opgenomen is.
pi_203860614
quote:
Ja steenkool
.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:34:39 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860618
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus we moeten Rusland gaan bevrijden?
Ik snap hier echt niets van.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:35:06 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860625
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
oke maar nog even deze video dus:

https://nos.nl/video/2419(...)r-russische-operatie

Die is van vandaag? Niemand praat erover namelijk. Dit lijkt toch gewoon weer een opname?
Hoe bedoel je, dat het eerder opgenomen is? Waarom denk je dat?
pi_203860634
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe meer deze actie uitdraait op een farce, hoe meer Kremlintrollen het topic komen vervuilen :')
  zondag 27 februari 2022 @ 12:35:31 #191
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_203860635
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Biem!
leuk
pi_203860639
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ze hadden zich niet afhankelijk moeten maken van Russisch gas en 10 jaar geleden al een alternatief moeten zoeken. Nu gaan ze dat als nog doen, maar duurt het even voordat we daar gebruik van kunnen maken natuurlijk.
Alternatief ligt klaar en kan morgen ingezet worden.
pi_203860641
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Bevrijden van Poetin
pi_203860643
quote:

[..]
Sterker nog, waarschijnlijk is de mate in een heleboel voormalige Sovjet landen hoog.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:37:01 #195
pi_203860664
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Als corruptie een argument is om Ukraine binnen te vallen, dan....
  zondag 27 februari 2022 @ 12:37:12 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860669
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Bevrijden van Poetin
Waar moeten we Putin van bevrijden?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:37:24 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860673
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, dat het eerder opgenomen is? Waarom denk je dat?
Eigenlijk om 2 redenen; de eerdere videos waren dat ook (metadata en dat horloge bewezen dat)

Maar ook omdat deze video niet 1 detail bevat wat kan linken aan de huidige situatie. Het kan letterlijk een video zijn voor elk conflict. Het lijkt wel een template.
pi_203860674
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Oh ja?

Volgens Hoekstra niet :P
pi_203860676
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nou inderdaad, beetje raar.
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:37:37 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860678
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als corruptie een argument is om Ukraine binnen te vallen, dan....
Dat is toch niet de reden van de inval geweest?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:37:41 #201
pi_203860680
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kolen! :D
pi_203860687
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Sterker nog, waarschijnlijk is de mate in een heleboel voormalige Sovjet landen hoog.
Ja, en ook in veel landen in Oost-Europa, Balkan en Zuid-Europa.
pi_203860688
quote:

[..]
Ik dacht toch echt dat jij een min of meer intelligente user was.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:38:06 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860690
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef SamCooke het volgende:

[..]
En geef ze ongelijk. Volgens mij over het algemeen lage lonen. Dus als je wat kan bijverdienen, waarom niet? En als je collega's het doen, waarom jij niet?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:38:09 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203860691
quote:

[..]
Dat is toch niet de reden van de inval geweest?
nee, zo wordt het een beetje geframed nu door de usual suspects hier
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203860692
Weet iemand misschien of het Oekraense leger zich mag terugtrekken naar omliggende landen? (Bijvoorbeeld Polen)

In dat geval is er in ieder geval een enorm aantal mannen beschikbaar om in geval van een eventuele Russische bezetting ooit weer de tegenaanval in te zetten.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:38:21 #207
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203860697
Uiteindelijk denk ik dat dit conflict in Europa alleen maar tot een groter gevoel van samenhang zal leiden.
Op 't randje en erover.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:38:45 #208
pi_203860705
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
In een oorlog zijn alleen verliezers. :Y
Behalve de wapenindustrie.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:39:07 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860715
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Eigenlijk om 2 redenen; de eerdere videos waren dat ook (metadata en dat horloge bewezen dat)
Dat heb ik gemist. Wel suf als je zo'n blunder maakt, wat was het verhaal van het horloge dan?
quote:
Maar ook omdat deze video niet 1 detail bevat wat kan linken aan de huidige situatie. Het kan letterlijk een video zijn voor elk conflict. Het lijkt wel een template.
Dat is zeker waar. Ik vond het apart dat de veteranen bedankt werden, die doen nu toch niets?
pi_203860716
quote:

[..]
Van zijn leven zou niet gek zijn
pi_203860720
Niet veel ontwikkelingen meer? Valt Putin’s USSR nu al uit elkaar?
pi_203860722
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef PzKpfw het volgende:
Uiteindelijk denk ik dat dit conflict in Europa alleen maar tot een groter gevoel van samenhang zal leiden.
In ieder geval op militair gebied verwacht ik wel flinke stappen op dat vlak.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:39:38 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860727
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik dacht toch echt dat jij een min of meer intelligente user was.
Dat dacht ik ook, maar met die halve zinnen kan ik weinig.
pi_203860729
Nederland sluit vanavond het luchtruim voor Russische vliegtuigen, meldt minister Mark Harbers (Infrastructuur) op Twitter. Hij schrijft dat nu voorbereidingen daartoe worden getroffen. ,,In het Nederlandse luchtruim is geen ruimte voor een regime wat onnodig en bruut geweld toepast”, aldus de minister.

https://www.ad.nl/binnenl(...)liegtuigen~ace31578/
pi_203860730
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ze hadden Groningen niet moeten sluiten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 27 februari 2022 @ 12:39:56 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860735
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vinden we niet raar, dat vinden we bijzonder :+
pi_203860739
Rusland wil misschien voorkomen, in een vroeg stadium, dat er een derde WO wordt voorbereid.
Zoals Duitsland al tegengehouden moest worden toen het land bezig was met een enorme wapenindustrie op te zetten in de jaren dertig. Dus niet wachten tot het te laat is, zoals 1940 al veel te laat was.
Ik denk nl. niet dat Rusland heel graag zijn soldaten voor de leeuwen gooit. Er moet een dringende reden zijn.
pi_203860743
twitter
pi_203860750
Corruptie? Dat is er in Itali ook. Maar dat heeft niets te maken met een Rusland dat een land gaat binnenvallen. Laten we hopen dat die ellende maar snel voorbij mag zijn en dat de Oekrane zijn eigen keuzes kan gaan maken.
pi_203860751
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Rusland wil misschien voorkomen, in een vroeg stadium, dat er een derde WO wordt voorbereid.
Zoals Duitsland al tegengehouden moest worden toen het land bezig was met een enorme wapenindustrie op te zetten in de jaren dertig. Dus niet wachten tot het te laat is, zoals 1940 al veel te laat was.
_O- ja hoor Rusland is hier goed bezig hahahaha
pi_203860755
quote:
Misschien is deze post nog wel dommer dan je vorige. Ik twijfel, maar een stijgende lijn is nog niet te ontdekken in elk geval.
pi_203860756
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:39 schreef Papabear het volgende:
. ,,In het Nederlandse luchtruim is geen ruimte voor een regime wat onnodig en bruut geweld toepast”, aldus de minister.

https://www.ad.nl/binnenl(...)liegtuigen~ace31578/
Dan kan hij nog wel wat landen eruit trappen. :+
  zondag 27 februari 2022 @ 12:40:59 #223
253516 Oorlogsheld
Supermarkt oorlog veteraan
pi_203860757
twitter
Have been helt kepsteetsj at a prisson
  zondag 27 februari 2022 @ 12:41:02 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203860758
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Weet iemand misschien of het Oekraense leger zich mag terugtrekken naar omliggende landen? (Bijvoorbeeld Polen)

In dat geval is er in ieder geval een enorm aantal mannen beschikbaar om in geval van een eventuele Russische bezetting ooit weer de tegenaanval in te zetten.
Vast. Maar wat gaan die daar dan doen? Ik denk niet dat veel landen er erg happig op zijn om tienduizenden soldaten in hun kazerne's te hebben voor een paar jaar. En wat als de tegenaanval nooit gaat komen?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:41:11 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203860760
quote:
Belarus is al decennia de poedel van Rusland, en Lukashenko net zo'n Stalinist als Putin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203860761
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zoveel pro Russische trollen hier niet normaal
  zondag 27 februari 2022 @ 12:41:53 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203860766
twitter
  zondag 27 februari 2022 @ 12:41:55 #228
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_203860767
quote:
Ik denk nl. niet dat Rusland heel graag zijn soldaten voor de leeuwen gooit. Er moet een dringende reden zijn.
Deze clown :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203860772
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Belarus is al decennia de poedel van Rusland, en Lukashenko net zo'n Stalinist als Putin.
Klopt, maar tot nu fungeerde het land enkel als springplank.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:42:04 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860773
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist. Wel suf als je zo'n blunder maakt, wat was het verhaal van het horloge dan?
[..]
Dat is zeker waar. Ik vond het apart dat de veteranen bedankt werden, die doen nu toch niets?
ging hierom

businessinsider.com/kremlin-ukraine-meeting-not-live-after-watch-showed-wrong-time-2022-2?international=true&r=US&IR=T

En toen ook nog wat videos (inclusief de 'final speech' van Poetin voor de inval) die data bevatte waarin een eerdere aanmaak/upload datum zat. (van een paar dagen eerder)
  zondag 27 februari 2022 @ 12:42:16 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203860774
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Baudet wappies... recalcitrante keffers met een obsessie voor regenbogen en genderneutrale toiletten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203860776
quote:
Ik denk nl. niet dat Rusland heel graag zijn soldaten voor de leeuwen gooit.
Hoe dan? Alles staat inmiddels in opperste staat van paraatheid om Rusland in de pan te hakken
pi_203860785
quote:
Bij alle sancties even plus Wit toevoegen graag.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:42:46 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203860786
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moedige mensen.
Op 't randje en erover.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:43:05 #236
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203860793
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Welke? Wordt het zo snel weggemod dat ik ze niet zie?
Dat mondkapje speelt volgens mij alleen maar advocaat van de duivel, verder zie ik niemand hier die niet achter Oekrane staat.
pi_203860794
quote:
Ik zou toch eens afblijven van dat spul dat je neemt. Heb je niet meegekregen dat jouw held Poetin een paar dagen geleden nog heeft gedreigd met een WO, inclusief gebruik van kernwapens?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:43:15 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860795
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Baudet wappies... recalcitrante keffers met een obsessie voor regenbogen en genderneutrale toiletten.
terwijl ze zich beter kunnen voorbereiden op de great reset. Beetje raar als dat eraan zit te komen en je gaat dan trollen op een forum.
pi_203860797
quote:
Jij weet niet veel van geschiedenis h. :')
pi_203860800
twitter
pi_203860802
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hoe dan? Alles staat inmiddels in opperste staat van paraatheid om Rusland in de pan te hakken
Hoe dan?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:44:18 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203860809
quote:
80s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:43 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Welke? Wordt het zo snel weggemod dat ik ze niet zie?
Dat mondkapje speelt volgens mij alleen maar advocaat van de duivel, verder zie ik niemand hier die niet achter Oekrane staat.
De Fok-Fractie van FvD is hier al enige dagen enorm actief hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203860812
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:43 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Jij weet niet veel van geschiedenis h. :')
Toevallig weet ik wel iets ervan.
pi_203860815
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
In ieder geval op militair gebied verwacht ik wel flinke stappen op dat vlak.
Wat ook hard nodig is. Beter dat we die stappen nu zitten, dan dat we onder Trump 2.0 er pas achter komen dat het niet handig is dat we ons afhankelijk hebben gemaakt van Rusland en de VS.
pi_203860816
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lijkt erop.

Maar men kan niet ontkennen dat Rusland zich hevig verkeken heeft op deze hele operatie. Erin, een nieuwe regering neerzetten en eruit gaat hem niet meer worden. Elke dag dat ze nu oorlog moeten voeren in hun gesoleerde toestand kost ze ontzettend veel resources en maakt ze zwaar kwetsbaar op vele fronten, waaronder de afhankelijkheid van Xi.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:44:40 #246
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203860818
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De Fok-Fractie van FvD is hier al enige dagen enorm actief hoor.
Maar wie dan? Ik zie die posts niet.
pi_203860822
Het is duidelijk dat Putin de uitbreiding en andere bewegingen vd NATO als een existentile dreiging ervaart, of op zijn minst zo heeft geduid. Meermaals en glashelder de afgelopen 15 jaar. Valt niet heel veel op af te dingen.
pi_203860845
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hoe dan?
Met een koekje van eigen deeg
  zondag 27 februari 2022 @ 12:45:35 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203860848
quote:
80s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]
serieus???
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 februari 2022 @ 12:46:03 #250
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203860859
Voor Putin is nu natuurlijk geen weg meer terug. Nu afdruipen zou tot een enorm gezichtsverlies leiden.
Op 't randje en erover.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:46:17 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203860863
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Complotwappie het volgende:
Het is duidelijk dat Putin de uitbreiding en andere bewegingen vd NATO als een existentile dreiging ervaart, of op zijn minst zo heeft geduid. Meermaals en glashelder de afgelopen 15 jaar. Valt niet heel veel op af te dingen.
Jawel; dat het een paranode machtswellusteling is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 februari 2022 @ 12:46:43 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860868
quote:

[..]
Misschien staan ze al op je blokkeer lijst :P
pi_203860869
quote:
Zijn eigen acties op dit moment zijn een veel groter existentieel probleem voor hem.
Whatever...
  zondag 27 februari 2022 @ 12:46:52 #254
pi_203860873
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:43 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Ik zou toch eens afblijven van dat spul dat je neemt. Heb je niet meegekregen dat jouw held Poetin een paar dagen geleden nog heeft gedreigd met een WO, inclusief gebruik van kernwapens?
Hohoho, ik heb het woord kernwapens (in Russisch dan) niet horen uitspreken.
pi_203860876
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Toevallig weet ik wel iets ervan.
Dat blijkt nergens uit.
pi_203860878
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat staat er klaar dan?
pi_203860879
quote:

[..]
Er werd eerder geopperd om die namen in de OP te zetten, maar dat mocht niet ofzo |:) Maar er zijn er een aantal
pi_203860880
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toch moet je daarmee oppassen, dat je niet jezelf afsluit voor andere perspectieven.
Ook ik was eerst wel dat ik begrip kon tonen voor de taal en motieven van Rusland, navo is nou eenmaal opgericht als militaire alliantie versus “ussr” aka Rusland.

Dat maakt de navo domweg de vijand vanuit Russisch perspectief.
Dat kan ik prima begrijpen, ook dat Rusland zichzelf zo wilde maneuvreren dat in dit geval Oekrane niet nummer zoveel is aan de grens van Rusland wat zich aansluit bij, in principe, de vijand.

Nou kunnen we roepen dat Rusland niets te vrezen heeft van de navo, maar dat is ook weer ietwat naef.
Want waarom bestaat er berhaupt na de jaren 50 of zelfs de jaren 80 nog een navo? Blijkbaar zien we elkaar nog steeds als een vijandig iets, daar moet je rekening mee houden.

Maar waar ik voor mijzelf ben afgehaakt is deze invasie onder het mom van Sovjet rijk gezwets, neo-nazi en genocide op Russen, dan weet je meteen dat je met een gek te maken hebt.

En daar moet je dus inderdaad keihard tegen in gaan, zo goed als dat kan op dit moment.

Maar uh, wij zelf hebben natuurlijk ook wel zitten kutten op diplomatiek gebied, het een leidde toch wel deels tot het ander.
Mag best benoemd worden vind ik, dat maakt iemand niet perse pro Poetin of iets dergelijks.
pi_203860887
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:47 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Wat staat er klaar dan?
De gehaktmolen voor Putin
pi_203860888
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jawel; dat het een paranode machtswellusteling is.
Ja of we gaan inderdaad uit van amateurpsychologie met Etto op afstand.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:47:59 #261
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203860900
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
serieus???
Ja, serieus. Ik zie in dit topic niets anders dan steun voor Oekrane. Op een enkele post na, zoals die van mondkapje die niet eens uitspreekt dat Putin gelijk heeft maar wat hypothetisch doet over alternatieve invalshoeken.
Als het er zo veel zijn kan je ongetwijfeld makkelijk wat voorbeelden geven.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:48:34 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860908
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Er werd eerder geopperd om die namen in de OP te zetten, maar dat mocht niet ofzo |:) Maar er zijn er een aantal
Ach dat hoeft ook weer niet. Bovendien heb je trollen en trollen. FVD fans mogen hier best reageren maar er waren ook trollen die steeds een nieuw account aanmaakte en dan meteen vol domme shit ging neerplempen zoals " *O* Poetin" Gelukkig kregen die een ban.
pi_203860933
quote:

[..]
Oh hij zal niet meer slapen dan.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:50:18 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203860938
quote:
Als er iemand een derde WO aan het voorbereiden is, dan is het Poetin.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 27 februari 2022 @ 12:50:33 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860944
quote:

[..]
Wat eet Poetin eigenlijk op een gemiddelde avond?
pi_203860954
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:46 schreef PzKpfw het volgende:
Voor Putin is nu natuurlijk geen weg meer terug. Nu afdruipen zou tot een enorm gezichtsverlies leiden.
Dat is het enge. Hoe langer het duurt, hoe heviger het Oekranse verzet, hoe bloediger en medogenlozer het wordt.
pi_203860959
Hopelijk houdt Oekrane stand, maak er maar een uitputtingsslag van met Rusland
  zondag 27 februari 2022 @ 12:51:28 #268
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_203860963
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:43 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Lol, het was door het proactieve handelen van anderen toch al onmogelijk voor Russische vliegtuigen om hier te geraken. Snel en sterk handelen van ons kabinet, as per usual.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:51:32 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203860965
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Pistache-ijs :P
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 27 februari 2022 @ 12:51:45 #270
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203860978
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:46 schreef PzKpfw het volgende:
Nou dat gezicht verlies heeft ie nou al, hij probeerde Oekraner president af te schetsen als nazi..
Nu is het tegendeel het geval..
En word nu door de halve wereld afgeschilderd als gevaarlijke gek.dus ja gezichtsverlies heeft ie allang.

Plus het gaat inderdaad niet zijn kant op.

Wat ik zo opmerk is dat de Oekraners de Russische tanks laten gaan en het vooral munten op de aanvoer van de tanks, dus de supplies en benzine die moeten het veelal ontgelden.

De tank zit dan veelal zonder munitie en benzine en ze laten m staan..

Nou zeg ik niet dat het overal gebeurt maar lijkt er op dat Oekraners deze tactiek gebruiken.
pi_203860987
quote:
84s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er iemand een derde WO aan het voorbereiden is, dan is het Poetin.
Bron?
Vakman pur sang
pi_203860989
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Maar waar ik voor mijzelf ben afgehaakt is deze invasie onder het mom van Sovjet rijk gezwets, neo-nazi en genocide op Russen, dan weet je meteen dat je met een gek te maken hebt.
Je moet motiverende retoriek richting zijn eigen volk niet verwarren met de eigenlijke insteek/belangen. Hetzelfde geldt voor ons wanneer we landen ''redden'' van een dictator.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:52:09 #273
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860994
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:51 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
Dat is het enge. Hoe langer het duurt, hoe heviger het Oekranse verzet, hoe bloediger en medogenlozer het wordt.
En hoe meer reaktie je van de rest van de wereld kunt verwachten.

Rusland vecht momenteel niet alleen tegen Oekraine.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:52:10 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203860997
twitter

Mooi dat ze iig zelf ook Special Operations to protect tussen haakjes zetten :')
  zondag 27 februari 2022 @ 12:53:09 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203861026
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bron?
Kijk eens naar de speech van Poetin.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:53:13 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203861027
quote:

[..]
Bron?
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203861029
quote:
Dat gezeik over de NAVO is een rookgordijn. Poetin is een groot tegenstander van democratie omdat dat z'n eigen positie bedreigt. Zodra er democratische omwentelingen dreigen in omringende landen wil hij dat kunnen aanpakken, zie Kazachstan en Wit-Rusland. De NAVO vermijdt dat die mogelijkheid er is in de Baltische Staten, Polen, enzovoorts; dat is de enige relevantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2022 12:53:49 ]
pi_203861036
quote:

[..]
Bron?
www.NOS.nl
pi_203861038

Svetlana heeft zichzelf uitgeroepen als leider van Belarus.
Had Loekie haar niet het land uitgejaagd?
  zondag 27 februari 2022 @ 12:54:21 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203861047
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:53 schreef quirina het volgende:

Svetlana heeft zichzelf uitgeroepen als leider van Belarus.
Had Loekie haar niet het land uitgejaagd?
Loekie gaat samen met Poetin ten onder :)
pi_203861064
quote:
84s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik hoop het.
pi_203861065
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:47 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ja of we gaan inderdaad uit van amateurpsychologie met Etto op afstand.
Als de amerikanen Afghanistan moeten verlaten en de regimechange niet lukt en met een veel minder capabel leger en financiele slagkracht Putin denkt dat ff bij een groot buurland te bewerkstelligen. Die regimechanges die met name de VS op het oog heeft in het M.O. hebben vooral enorme kosten en problemen opgeleverd. Putin denk dat hem het wel ff gaat lukken met Ukraine. Dat Putin megalomaan is, is dus duidelijk
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 27 februari 2022 @ 12:55:14 #283
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203861067
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Nee want mannen van boven de 18 mogen het land berhaupt niet uit.
pi_203861070
quote:

[..]
Beetje borsjt heb ik hier eerder vernomen
pi_203861079
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:51 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Je moet motiverende retoriek richting zijn eigen volk niet verwarren met de eigenlijke insteek/belangen. Hetzelfde geldt voor ons wanneer we landen ''redden'' van een dictator.
Zijn eigen volk staat totaal niet achter deze “motiverende retoriek”, weet niet waar jij het over hebt.

Het westen is ook geen onschuldig lammetje, maar dat is jammer voor Rusland, het is meedoen wat betreft democratie en welvaart voor zoveel mogelijk en anders blijf je maar lekker in de hoek staan naast landen als Iran en Noord-korea.
pi_203861084
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En later op de avond een beker novichocomel
  zondag 27 februari 2022 @ 12:56:04 #287
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203861085
quote:

[..]
Deserteurs.
pi_203861086
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
LOL
(Oorspronkelijk een Oekrans gerecht.)
  zondag 27 februari 2022 @ 12:56:23 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203861091
quote:
84s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Toch nog een tribunaal straks *O*
pi_203861098
Borsch is een Oekraens gerecht h, dat zal Putin niet op de dis hebben staan.
pi_203861100
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Oh hij zal niet meer slapen dan.
Jij denkt dat Putin nog rustig gaat slapen? :D
pi_203861106
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:53 schreef J.B. het volgende:
Dat gezeik over de NAVO is een rookgordijn. Poetin is een groot tegenstander van democratie omdat dat z'n eigen positie bedreigt. Zodra er democratische omwentelingen dreigen in omringende landen wil hij dat kunnen aanpakken, zie Kazachstan en Wit-Rusland. De NAVO vermijdt dat die mogelijkheid er is in de Baltische Staten, Polen, enzovoorts; dat is de enige relevantie.
Het zijn twee zaken die tegelijkertijd waar zijn; en de een fungeert wel degelijk als dekmantel voor NATO-belangen. Ja, we zijn deels oprecht in het willen democratiseren van landen maar er zit een strategisch-militair component aan de impliciete inbinding die er bij komt kijken.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:57:59 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203861109
twitter
  zondag 27 februari 2022 @ 12:58:52 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203861120
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De Baudeteska ziet vooral gevaren in regenboogvlaggen en specifieke toiletten... Putin, de echte Alpha Male, komt ons daarvan verlossen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203861121
quote:
[ twitter ]
Het kan mij niet schelen wat Frans krokodillentranen Timmermans heeft te zeggen.
Ik negeer die man standaard, ongeacht het onderwerp.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:58:54 #296
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203861122
quote:
[ twitter ]
Timmerfrans :')

Begrijp me goed, Baudet is een mafklapper, maar Timmerfrans is wel de laatste die daar iets over mag zeggen.
pi_203861126
Weer Baudet. Blijft een landverrader op bokken met die gladjakkerende hockeykakker
pi_203861132
Verspreking op NPO1; President Pudding _O-
pi_203861135
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:59 schreef Stoorzendert het volgende:
Verspreking op NOS; President Pudding _O-
Lovely
  zondag 27 februari 2022 @ 13:00:21 #300
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203861143
quote:
[ twitter ]
Genottelijke uitspraak _O_
pi_203861144
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn eigen volk staat totaal niet achter deze “motiverende retoriek”, weet niet waar jij het over hebt.

Het westen is ook geen onschuldig lammetje, maar dat is jammer voor Rusland, het is meedoen wat betreft democratie en welvaart voor zoveel mogelijk en anders blijf je maar lekker in de hoek staan naast landen als Iran en Noord-korea.
Tot in hoeverre ze er wel of niet achter staan is niet helemaal duidelijk maar het is wel duidelijk dat hij al jaren deze retoriek hanteert omdat hij het nodig heeft om een oorlog tegen een Slavisch broedervolk te kunnen vergoelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')