Ik bedoel meer dat het niet echt logisch is te verwachten dat de gemiddelde FOK!ker een vreemdelingenlegioen gaat joinen. Wordt doorgaans ook niet echt gewaardeerd door landen wanneer hun burgers buiten het eigen leger om gaan meevechten in andere landen.quote:
Ze hebben er wel gevochten de afgelopen dagen, maar onderdeel van de Sovjet deep battle-doctrine is dat je veel fronten hebt en de tegenstander niet weet waar je specifiek op focust, dus het zegt niet alles.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Marioepol zou worden aangevallen. Aanvallen vanuit Donetsk zou bij voorbaat al teveel doden gaan kosten. Ik geloof nog steeds dat Rusland niet uit is op veel dodelijke slachtoffers.
Opmars naar het EU legerquote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
Moeten we hier blij mee zijn?
[ twitter ]
Investeren in gas noem ik eerder inslapen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:41 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
De Duitsers zijn wakker geschud
Als ik het goed begrijp hebben de Russen nu omvangrijke buitengebieden veroverd in vooral de oostelijke helft van Oekraïne waarbij steden wel grotendeels worden vermeden. Russische opmars stokt waarbij Poetin nu grijpt naar zwaardere en agressievere methoden. Aanvoer van wapens vanuit het westen naar Oekraïne neemt steeds meer toe en de Russen worden internationaal steeds meer geïsoleerd.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:48 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand een samenvatting waar we nu staan in het conflict?
Ja. Ik vrees Duitsland nu en in de toekomst niet. Maar het is wel zaak dat de rest van Europa volgt, inclusief Nederland. Rusland is het minste van onze toekomstige problemen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Tot op zekere hoogte. Als de onvrede bij de soldaten echt zo groot kunnen ze zich ook aansluiten bij de Oekraïners.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus empathie voor de gewone Russische soldaat vind ik dan wel terecht. Zij zijn ook slachtoffers van diezelfde Putin.
Daarbij heeft Putin natuurlijk de mensen op loyaliteit geselecteerd, niet op kunde, tel daar een dosis corruptie bij op, en je krijgt inderdaad idiote beslissingen aan het front.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of gewoon mokerslecht voorbereid natuurlijk. Ik weet dat het heel verleidelijk is om te denken dat strong men als Poetin tactische genieën zijn die aan een potje 4D schaak bezig zijn en 10 slagen vooruitdenken maar als de echokamer van adviseurs die hem niet durven tegen te spreken eenmaal staat komen ze vaak met enorm domme ideeën.
Oekraïne lijkt eerste slag van propaganda oorlog te winnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:48 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand een samenvatting waar we nu staan in het conflict?
Die hele colonnes van verwoeste Russische voertuigen lijken ook erg veel op het werk van een Warthog. Maar dat zal wel niet het geval zijn 'mag ik hopen'.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:48 schreef Werkperd het volgende:
Het meest bizarre is dat Rusland nog steeds geen controle heeft over het luchtruim van Oekraïne. Je zou toch anders denken met al die bommenwerpers en SU-35 straaljagers van Rusland.
Hier zit echt een luchtje aan hoor...
Ik denk dat er genoeg D66 leden staan te trappelen om Oekraine te steunen daar in de strijd.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het niet echt logisch is te verwachten dat de gemiddelde FOK!ker een vreemdelingenlegioen gaat joinen. Wordt doorgaans ook niet echt gewaardeerd door landen wanneer hun burgers buiten het eigen leger om gaan meevechten in andere landen.
Mhmm, Rusland blijft een probleem. Nu en straks ook.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja. Ik vrees Duitsland nu en in de toekomst niet. Maar het is wel zaak dat de rest van Europa volgt, inclusief Nederland. Rusland is het minste van onze toekomstige problemen.
Ja!quote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Controle over het luchtruim krijgen zou betekenen dat je eerst een week lang alle luchtafweer moet uitschakelen voordat je kunt aanvallen. Rusland wilde snel doorpakken dus die hebben maar één middagje echt hierop gefocust en half werk is in dit geval geen werk. Komt ze wel duur te staan zo lijkt het.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:48 schreef Werkperd het volgende:
Het meest bizarre is dat Rusland nog steeds geen controle heeft over het luchtruim van Oekraïne. Je zou toch anders denken met al die bommenwerpers en SU-35 straaljagers van Rusland.
Hier zit echt een luchtje aan hoor...
Ideaal toch? Even naar het toilet, koffie halen, beetje op je telefoon pielen wanneer die landverrader staat te blaten.quote:
Heb tot nu toe geen enkele beeld gezien over een luchtafweersysteem dat in actie was.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Controle over het luchtruim krijgen zou betekenen dat je eerst een week lang alle luchtafweer moet uitschakelen voordat je kunt aanvallen. Rusland wilde snel doorpakken dus die hebben maar één middagje echt hierop gefocust en half werk is in dit geval geen werk. Komt ze wel duur te staan zo lijkt het.
Dat hoop jij. Kun jij onmogelijk weten.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je doelen om welke reden dan ook niet halen. Zoals iedere teamspeler dat kan doen.
Ik kan bijvoorbeeld ook niks posten, of trolposten doen of wat dan ook. Iedereen heeft direct invloed op zijn gedrag en de outcome daarvan. Dat hebben die russische soldaten ook.
Een hoop russen staan niet achter deze oorlog. Onder het russische leger zal dat niet anders zijn.
De klimaatdoelen halen ze wel daar.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat valt je op?
Bezetten is volgens de Russen ook niet het doel (voor wat hun woord waard is). Lijkt mij ook niet haalbaar.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deskundigen zeggen ook dat Oekraïne uiteindelijk wel zal vallen. De Russen hebben gewoon een erg grote militaire slagkracht.
Het probleem zit hem in het land bezetten. Net als de Amerikanen in Vietnam en de Russen in Afghanistan.
Ah, als jij niets gezien hebt dan vallen die vliegtuigen spontaan uit de lucht zeker!quote:Op zondag 27 februari 2022 11:53 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Heb tot nu toe geen enkele beeld gezien over een luchtafweersysteem dat in actie was.
Uiteraard.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |