abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203860138

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
pi_203860140
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja natuurlijk ook in Nederland is het van de zotte dat we zo weinig uitgeven aan defensie. Op wat voor missie militairen ook gaan je kunt op zijn minst zorgen dat ze voldoende en werkende spullen hebben.
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.
pi_203860141
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Financieel directeur van Gazprom heeft zelfmoord gepleegd.

[ twitter ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203860143
twitter
pi_203860145
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Over de waan van de dag gesproken. Het Duits beleid lijkt op alle punten door plotselinge gebeurtenissen bepaalt te worden. Nu met het leger, eerder tijdens Fukushima met kernenergie en hetzelfde geldt natuurlijk voor wir schaffen das.

In dit specifieke geval ben ik niet echt tegen. Maar van een visie op hoe de wereld werkt lijkt niet bepaald sprake.
Het is toch wel knap hoe de Duitsers steevast op het verkeerde paard wedden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203860146
Hoe staat het met chernobyl op dit moment? Info daarover nu erg beperkt en slecht te vinden.
pi_203860148
Die Oekraners hebben de belangrijkste (kyiv, charkov, donetsk) steden ook wel echt tegen de grenzen aangebouwd zeg. Wat onhandig.
pi_203860150
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203860151
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende: Moeten we hier blij mee zijn? [ twitter ]
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 27 februari 2022 @ 12:00:23 #10
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860156
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef Sfancta het volgende:
Hoe staat het met chernobyl op dit moment? Info daarover nu erg beperkt en slecht te vinden.
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de hand
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203860157
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Pleisters _O_
pi_203860160
twitter

Dit soort teksten zijn toch wel echt ongekend voor Ze Germans
pi_203860163
twitter
  zondag 27 februari 2022 @ 12:00:58 #14
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203860164
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.
pi_203860166
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?
Is er al een elektrische tank op de markt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 27 februari 2022 @ 12:01:15 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860167
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef RAVW het volgende:

[..]
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de hand
Er wonen daar zelfs mensen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203860173
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.
Dat zeg ik ook niet. :) De bureaucratie kan wel wat minder.
pi_203860175
quote:
Dat krijg je ervan als je de gehele bevolking (mannelijk dan) bewapend, dan worden ze een doelwit.
pi_203860176
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit soort teksten zijn toch wel echt ongekend voor Ze Germans
Lig jij al 80 jaar onder een steen?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203860178
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?
Ja, maar dat is een erg lange grens om te veroveren. Bij de kustlijn met de Zwarte Zee zijn natuurlijk de havens het belangrijkste doelwit.
pi_203860181
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En Baudet heeft over andermans woorden een volkssport gemaakt. Dat gaat zo in een democratie.
Verder ben ik het totaal niet eens met die 's mans 'theorie', dat de inval in Oekrane 'de schuld' is van het westen zelf. De schuld zit in het hoofd van Poetin. En nergens anders. De NAVO heeft nooit de wens of wil of het voornemen gehad om Rusland onder de voet te lopen. Maar Poetin droomt al decennialang van een Groot Rusland, zoals het vroeger was. Die man leeft in de verkeerde tijd, en miljoenen zijn daar het slachtoffer van. Net als destijds bij bijvoorbeeld Mussolini, die nota bene droomde van een nieuw Romeins Rijk, met Rome als hoofdstad en met hemzelf als Caesar. Met Benito is het beroerd afgelopen, maar helaas gingen daar wel vele jaren van ellende aan vooraf. Voor Itali, waar hij eerst als een god werd vereerd, en, dankzij de fijne deal met Adolf, voor heel Europa.
Ik zou die shitzooi deze keer graag voorkomen zien worden. Dus moet Poetin z.s.m. WEG.
Naar mijn idee escaleert dit opeens gigantisch maar deze opbouw is letterlijk jaren geweest. Ik vraag me dus wel af wat er allemaal achter de schermen besproken is.

Voor Putin is dit uitgezonderd worden van de economie nog duurder dan een kernbom koppen.

Aangezien die al zat te dreigen tegen Zweden en Finland en nu ook doorzet.. Slechte zaak.

Maar als je dit kan maken kan je ook offensief militair materiaal op verkeerd grondgebied kortwieken als westerse wereld.

We mogen ons best bemoeien hiermee denk ik.

Maar geen rationeel mens zou dit doen, Putin is sowieso niet lekker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2022 @ 12:02:54 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203860189
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
Zal, maar als je daar een puppet neerzet dan moet je die ook constant beschermen, want de bevolking gaat het niet accepteren. Rusland zal dan dus militair actief moeten blijven in Oekrane. Dat gaan ze nooit volhouden en al helemaal niet met alle sancties die nu opgelegd zijn.

Leuk dat Rusland Oekrane toegang tot de Zwarte Zee etc. aan het ontzeggen is, maar ondertussen is de wereld Rusland totaal aan het isoleren. Dat gaat gewoon niet lukken en is simpelweg niet lang houdbaar.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:02:58 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860190
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
weinig , een bepaald gebied rond Pripyat daar mag je niet eens wonnen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_203860191
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Met klimaat neutrale shells zeker? :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203860192
Wel goed nieuws dat de Duitse oorlogsmachine wordt opgestart. Als het niet voor de Russen is, dan is het wel nodig om de EU veilig te houden ten opzichte van China en de Verenigde Staten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2022 @ 12:03:22 #26
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203860196
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dat krijg je ervan als je de gehele bevolking (mannelijk dan) bewapend, dan worden ze een doelwit.
Dit is wel niveautje "maar zij had een kort rokje aan, dus vroeg er om".
pi_203860201
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Naar mijn idee escaleert dit opeens gigantisch maar deze opbouw is letterlijk jaren geweest. Ik vraag me dus wel af wat er allemaal achter de schermen besproken is.

Voor Putin is dit uitgezonderd worden van de economie nog duurder dan een kernbom koppen.

Aangezien die al zat te dreigen tegen Zweden en Finland en nu ook doorzet.. Slechte zaak.

Maar als je dit kan maken kan je ook offensief militair materiaal op verkeerd grondgebied kortwieken als westerse wereld.

We mogen ons best bemoeien hiermee denk ik.

Maar geen rationeel mens zou dit doen, Putin is sowieso niet lekker.
Het beeld dat ik lees is toch wel een beetje dat dit geen rationele, berkenende acties zijn, maar de acties van een man die de grip op de realiteit een beetje is kwijtgeraakt en een omgeving die ook niet in staat is om voldoende tegenwicht te bieden. Niet direct een heel geruststellend beeld voor de autocratische leider van een grote kernmacht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 27 februari 2022 @ 12:04:13 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860202
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef RAVW het volgende:

[..]
Er was pas een reportage over dat gebied. Sommige mensen hadden gewoon geen zin om hun huis te verlaten en zijn daar blijven wonen. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
pi_203860205
quote:

[..]
Die waren waarschijnlijk pas later gestrand dan de brandstoftanks (flauwe woordspeling) die de Russen nu gebruiken.
pi_203860206
Het is misschien een wat futiele overpeinzing, maar ik vraag me af wat ze doen met de beesten in de dierentuin van Kiev. Artis bleef in oorlogstijd gewoon open; moet je je voorstellen wat daarvoor nodig is geweest tijdens de Hongerwinter.

quote:
De vindingrijkheid was groot als het ging om het in leven houden van de levende have. Zo zijn vele reuzenslangen de oorlogsjaren doorgekomen op een dieet van verwilderde katten en ratten. Vangen loonde, de Artismedewerkers kregen 5 cent per rat.

Men raakte ook zeer bedreven in het vangen van verwilderde duiven, wilde eenden en zelfs mussen en spreeuwen. Een grote kraamkliniek leverde dagelijks de nageboortes ten behoeve van de roofdieren. Kinderen werden in de herfst aangemoedigd eikels, beukennootjes en kastanjes te verzamelen voor de hongerende levende have. Op het eind van de oorlog zijn de grote katachtigen nog enige tijd gevoerd met stokvis; na enige tegenzin werd het toch opgenomen. Honger maakte voor een ieder rauwe bonen zoet. Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203860209
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Evenstar het volgende:
Dit is wel niveautje "maar zij had een kort rokje aan, dus vroeg er om".
Dat kan natuurlijk wel kloppen wanneer een ongeciviliseerd volk je land binnentrekt.
pi_203860210
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Jojoke het volgende:
Wel goed nieuws dat de Duitse oorlogsmachine wordt opgestart. Als het niet voor de Russen is, dan is het wel nodig om de EU veilig te houden ten opzichte van China en de Verenigde Staten.
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.

Misschien voor de afschrikking, maar niet om oorlog te voeren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203860211
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Met klimaat neutrale shells zeker? :D
Biologisch afbreekbare granaten. Overal waar ze vallen groeien de volgende lente bloemetjes. _O_
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 12:04:50 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203860212
quote:

[..]
De krijgsmacht is sowieso een stuk groener dan de samenleving

Elektrische tank weet ik niet maar er is 100% zeker al naar gekeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:11 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203860215
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef RAVW het volgende:

[..]
True, maar er is wel een behoorlijke industrie mbt toerisme daar, ik ben zelf ook in Pripyat geweest en heb foto's van mezelf naast de sarcofaag.

Maar er ligt nog van alles dat idd radioactief is, als het stil ligt doet het weinig,. maar ga je er met tanks rondrijden komt het wel bovendrijven als stofdeeltjes etc lijkt me.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:17 #36
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_203860216
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
Moeten we hier blij mee zijn?

[ twitter ]
Zeker, er wordt al jaren geroepen dat Duitsland weer een voortrekkersrol moet gaan spelen in Europa. Zeker na het wegvallen van het VK.
Als grootste economie van Europa hoort daar ook een stevige defensie bij.
pi_203860218
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die waren waarschijnlijk pas later gestrand dan de brandstoftanks (flauwe woordspeling) die de Russen nu gebruiken.
Haha, idd. Maar je kan ook gewoon trucks met batterijen meenemen lijkt me.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:36 #38
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_203860222
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heueueue
  zondag 27 februari 2022 @ 12:05:42 #39
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203860225
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er was pas een reportage over dat gebied. Sommige mensen hadden gewoon geen zin om hun huis te verlaten en zijn daar blijven wonen. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
ja die zijn er wel ...
pi_203860227
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.

Misschien voor de afschrikking, maar niet om oorlog te voeren.
Mwa, had de Oekrane het moeten doen met het materiaal en de aantallen van het Nederlandse leger, dan was het al voorbij geweest denk ik.
pi_203860229
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Biologisch afbreekbare granaten. Overal waar ze vallen groeien de volgende lente bloemetjes. _O_
En anders schilder je ze in regenboogkleuren. Da's niet klimaatneutraal, maar wel inclusief.
pi_203860230
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het beeld dat ik lees is toch wel een beetje dat dit geen rationele, berkenende acties zijn, maar de acties van een man die de grip op de realiteit een beetje is kwijtgeraakt en een omgeving die ook niet in staat is om voldoende tegenwicht te bieden. Niet direct een heel geruststellend beeld voor de autocratische leider van een grote kernmacht.
Ook iemand die de grip op de realiteit kwijtraakt, kan hele berekenende acties voorbereiden. Lees de geschiedenisboekjes maar na.
Wat dat betreft acht ik Poetin in alle deze gevallen tot de hoogste (en dus gevaarlijkste) categorie.
  zondag 27 februari 2022 @ 12:06:35 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203860234
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:40 schreef Salina het volgende:

[..]
Een beetje begrip, empathie en bewustzijn?

Overigens ben ik het compleet met je eens dat we zo snel mogelijk van Putin af moeten en steun ik de Oekranse zaak voor 100%.
Laat dat duidelijk zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus empathie voor de gewone Russische soldaat vind ik dan wel terecht. Zij zijn ook slachtoffers van diezelfde Putin.
Ik snap alleen niet wat we daar midden in de oorlog aan hebben.

Wat we nodig hebben is eensgezindheid en zoveel mogelijk steun voor Oekrane en zoveel mogelijk acties jegens Rusland.

Een beetje zitten rouwen om de Russische bezetters, die dit in sommige gevallen liever ook niet wilde, heb je momenteel toch niks aan?
Krekker is de bom!
pi_203860236
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef sp3c het volgende:

Dont let ze germans know!
  zondag 27 februari 2022 @ 12:07:00 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203860240
quote:

[..]
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.

Opladen duurt daarnaast ook idioot lang en in dat timeframe kun je dan niks doen met je tank en ben je nogal kwetsbaar met alle gevaar van dien.

Er zijn wel robots natuurlijk die ingezet worden en op lithiumcellen draaien.
pi_203860245
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
Klopt, over het algemeen is de omgeving niet heel gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar er zijn wel stralings hotspots waar je beter uit de buurt kunt blijven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203860248
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zal, maar als je daar een puppet neerzet dan moet je die ook constant beschermen, want de bevolking gaat het niet accepteren. Rusland zal dan dus militair actief moeten blijven in Oekrane. Dat gaan ze nooit volhouden en al helemaal niet met alle sancties die nu opgelegd zijn.

Leuk dat Rusland Oekrane toegang tot de Zwarte Zee etc. aan het ontzeggen is, maar ondertussen is de wereld Rusland totaal aan het isoleren. Dat gaat gewoon niet lukken en is simpelweg niet lang houdbaar.
Ik zeg ook niet dat deze tactiek succes gaat hebben. De bereidheid onder de bevolking om te strijden hebben de Russen misschien ook wel onderschat. Het is een ontzettend groot land met heel veel inwoners,
pi_203860251
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Het is misschien een wat futiele overpeinzing, maar ik vraag me af wat ze doen met de beesten in de dierentuin van Kiev. Artis bleef in oorlogstijd gewoon open; moet je je voorstellen wat daarvoor nodig is geweest tijdens de Hongerwinter.
Helemaal niet futiel. M'n hart huilt sowieso voor alle (huis)dieren in Oekrane ;(.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 12:08:25 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203860258
quote:
80s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:05 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Heueueue
Jajajajajaja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203860259
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:07 schreef Tengano het volgende:

[..]
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.

Opladen duurt daarnaast ook idioot lang en in dat timeframe kun je dan niks doen met je tank en ben je nogal kwetsbaar met alle gevaar van dien.

Er zijn wel robots natuurlijk die ingezet worden en op lithiumcellen draaien.
Waarmee het volledig electrificeren van je wagenpark wel een goede strategie is tegen een invasie. Binnenvallende tankdivisies kunnen geen gebruik maken van bestaande infrastructuur voor de bevoorrading. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')