Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ook in Nederland is het van de zotte dat we zo weinig uitgeven aan defensie. Op wat voor missie militairen ook gaan je kunt op zijn minst zorgen dat ze voldoende en werkende spullen hebben.
quote:Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Financieel directeur van Gazprom heeft zelfmoord gepleegd.
[ twitter ]
Het is toch wel knap hoe de Duitsers steevast op het verkeerde paard wedden.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Over de waan van de dag gesproken. Het Duits beleid lijkt op alle punten door plotselinge gebeurtenissen bepaalt te worden. Nu met het leger, eerder tijdens Fukushima met kernenergie en hetzelfde geldt natuurlijk voor wir schaffen das.
In dit specifieke geval ben ik niet echt tegen. Maar van een visie op hoe de wereld werkt lijkt niet bepaald sprake.
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende: Moeten we hier blij mee zijn? [ twitter ]
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de handquote:Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef Sfancta het volgende:
Hoe staat het met chernobyl op dit moment? Info daarover nu erg beperkt en slecht te vinden.
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.
Is er al een elektrische tank op de markt?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?
Er wonen daar zelfs mensen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de hand
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.
Dat krijg je ervan als je de gehele bevolking (mannelijk dan) bewapend, dan worden ze een doelwit.quote:
Lig jij al 80 jaar onder een steen?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit soort teksten zijn toch wel echt ongekend voor Ze Germans
Ja, maar dat is een erg lange grens om te veroveren. Bij de kustlijn met de Zwarte Zee zijn natuurlijk de havens het belangrijkste doelwit.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?
Naar mijn idee escaleert dit opeens gigantisch maar deze opbouw is letterlijk jaren geweest. Ik vraag me dus wel af wat er allemaal achter de schermen besproken is.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En Baudet heeft over andermans woorden een volkssport gemaakt. Dat gaat zo in een democratie.
Verder ben ik het totaal niet eens met die 's mans 'theorie', dat de inval in Oekrane 'de schuld' is van het westen zelf. De schuld zit in het hoofd van Poetin. En nergens anders. De NAVO heeft nooit de wens of wil of het voornemen gehad om Rusland onder de voet te lopen. Maar Poetin droomt al decennialang van een Groot Rusland, zoals het vroeger was. Die man leeft in de verkeerde tijd, en miljoenen zijn daar het slachtoffer van. Net als destijds bij bijvoorbeeld Mussolini, die nota bene droomde van een nieuw Romeins Rijk, met Rome als hoofdstad en met hemzelf als Caesar. Met Benito is het beroerd afgelopen, maar helaas gingen daar wel vele jaren van ellende aan vooraf. Voor Itali, waar hij eerst als een god werd vereerd, en, dankzij de fijne deal met Adolf, voor heel Europa.
Ik zou die shitzooi deze keer graag voorkomen zien worden. Dus moet Poetin z.s.m. WEG.
Zal, maar als je daar een puppet neerzet dan moet je die ook constant beschermen, want de bevolking gaat het niet accepteren. Rusland zal dan dus militair actief moeten blijven in Oekrane. Dat gaan ze nooit volhouden en al helemaal niet met alle sancties die nu opgelegd zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
weinig , een bepaald gebied rond Pripyat daar mag je niet eens wonnenquote:
Met klimaat neutrale shells zeker?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Is er al een elektrische tank op de markt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |