Je hebt zeker de mankracht nodig. Goed getraind, niet gemakkelijk te intimideren. Goede intel. Goede drones. Javelins, Stingers. Maar tanks, ACPs, straaljagers etc. Het lijkt er op dat dit achterhaald is.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mwa, had de Oekraïne het moeten doen met het materiaal en de aantallen van het Nederlandse leger, dan was het al voorbij geweest denk ik.
quote:Full electric military vehicles not practical
The 2022 Defense Authorization Act has a provision that supports the Army's pursuit of electric vehicles for light reconnaissance use.
But widespread use of combat vehicles and tactical supply vehicles that run solely on batteries could be many years away if it ever happens, according to a recent study from the National Academies of Sciences, Engineering and Medicine.
Battlefields of the future will require vehicles using a mix of energy sources including diesel fuel, said the study titled "Powering the U.S. Army of the Future."
"While all-electric vehicles have a promising future in the consumer and commercial industries," it said, ground combat and tactical vehicles that rely solely on battery power are "impractical" for battlefield use in the foreseeable future.
"Even accounting for reasonable advances in battery energy density by the year 2035, it would not be enough to offset their weight and size disadvantages," the report said.
"Recharging such vehicles in a short amount of time would require extremely large quantities of electric power that will not be available on the battlefield even with the mobile nuclear power plants now under development."
https://eu.jsonline.com/s(...)-vehicle/9208176002/
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarmee het volledig electrificeren van je wagenpark wel een goede strategie is tegen een invasie. Binnenvallende tankdivisies kunnen geen gebruik maken van bestaande infrastructuur voor de bevoorrading.
De EU zal nooit de agressor zijn, want de macht binnen de EU is teveel verspreid. Het is dus puur bedoeld ter verdediging en afschrikking.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.
Misschien voor de afschrikking, maar niet om oorlog te voeren.
Ja, tankwagens rijden mee in de militaire kolonnes.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.
Die vergelijking gaat totaal mank omdat die oorlogen onvergelijkbaar zijn. Dominantie in de lucht is nog altijd essentieel. Tanks zijn in stedelijk gebied natuurlijk onzinnig, daar komt Rusland nu ook achter. Maar in een woestijnoorlog nog altijd belangrijk, mits je in het luchtruim ook heerst.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt zeker de mankracht nodig. Goed getraind, niet gemakkelijk te intimideren. Goede intel. Goede drones. Javelins, Stingers. Maar tanks, ACPs, straaljagers etc. Het lijkt er op dat dit achterhaald is.
De Taliban kon het ook met veel minder af.
hoeft niet we zijn rood omsingeltquote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
nou Nederland, waar wachten we op
Dus die moet je dan eigenlijk raken. Dan komt het hele zootje tot stilstandquote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:
Ja, tankwagens rijden mee in de militaire kolonnes.
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
hoeft niet we zijn rood omsingelt
dus er kan al geen rus meer over vliegen
Dit soort shit serieus nemen en denken dat het iets met groene economie te maken heeft is sowieso al behoorlijk tekenend voor de stupiditeit van een groot deel van de huidige samenleving.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.
Opladen duurt daarnaast ook idioot lang en in dat timeframe kun je dan niks doen met je tank en ben je nogal kwetsbaar met alle gevaar van dien.
Er zijn wel robots natuurlijk die ingezet worden en op lithiumcellen draaien.
Finnen hebben het toegezegd maar het is nog niet geëffectueerdquote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.
Nu kan er effectief al geen vliegtuig meer in dus we zullen het er wel bij latenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
nou Nederland, waar wachten we op
Ze mogen nog wel heen en weer van Amsterdam naar Eindhoven ofzo.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
? ga jij vluchtelingen verbranden om je kachel aan te maken of je eten te kokenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
We zijn dus dankzij deze oorlog gas aan het vervangen voor vluchtelingenstroom.
Dat zie ik inderdaad, op die kaartquote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.
Laat ik het zo stellen: dat de Amerikanen per jaar 777 miljard dollar uitgeven aan hun militaire apparaat is totaal onzinnig.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat totaal mank omdat die oorlogen onvergelijkbaar zijn. Dominantie in de lucht is nog altijd essentieel. Tanks zijn in stedelijk gebied natuurlijk onzinnig, daar komt Rusland nu ook achter. Maar in een woestijnoorlog nog altijd belangrijk, mits je in het luchtruim ook heerst.
Finland ligt rechts hè.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Echter van wat ik begrijp kan China Air bijvoorbeeld wel een rus oppikken in Moskou en naar Amsterdam vliegen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |