Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ook in Nederland is het van de zotte dat we zo weinig uitgeven aan defensie. Op wat voor missie militairen ook gaan je kunt op zijn minst zorgen dat ze voldoende en werkende spullen hebben.
quote:Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Financieel directeur van Gazprom heeft zelfmoord gepleegd.
[ twitter ]
Het is toch wel knap hoe de Duitsers steevast op het verkeerde paard wedden.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Over de waan van de dag gesproken. Het Duits beleid lijkt op alle punten door plotselinge gebeurtenissen bepaalt te worden. Nu met het leger, eerder tijdens Fukushima met kernenergie en hetzelfde geldt natuurlijk voor wir schaffen das.
In dit specifieke geval ben ik niet echt tegen. Maar van een visie op hoe de wereld werkt lijkt niet bepaald sprake.
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende: Moeten we hier blij mee zijn? [ twitter ]
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de handquote:Op zondag 27 februari 2022 11:59 schreef Sfancta het volgende:
Hoe staat het met chernobyl op dit moment? Info daarover nu erg beperkt en slecht te vinden.
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Probleem is niet alleen dat er weinig wordt uitgegeven, maar er ook veel gaat naar bureaucratie.
Is er al een elektrische tank op de markt?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
En halen ze dat uit het potje ‘Klimaat’ of uit het potje ‘Belastingverhoging ‘?
Er wonen daar zelfs mensen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
iets hoge straling , maar komt denk ik door meer beweging in die omgeving , verder niets aan de hand
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Oorlog is logistiek, dus niet alle bureaucratie is per definitie verkeerd.
Dat krijg je ervan als je de gehele bevolking (mannelijk dan) bewapend, dan worden ze een doelwit.quote:
Lig jij al 80 jaar onder een steen?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit soort teksten zijn toch wel echt ongekend voor Ze Germans
Ja, maar dat is een erg lange grens om te veroveren. Bij de kustlijn met de Zwarte Zee zijn natuurlijk de havens het belangrijkste doelwit.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:00 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zou het niet verstandig zijn om ook de aanvoer van de wapens uit het westen te blokkeren?
Naar mijn idee escaleert dit opeens gigantisch maar deze opbouw is letterlijk jaren geweest. Ik vraag me dus wel af wat er allemaal achter de schermen besproken is.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En Baudet heeft over andermans woorden een volkssport gemaakt. Dat gaat zo in een democratie.
Verder ben ik het totaal niet eens met die 's mans 'theorie', dat de inval in Oekrane 'de schuld' is van het westen zelf. De schuld zit in het hoofd van Poetin. En nergens anders. De NAVO heeft nooit de wens of wil of het voornemen gehad om Rusland onder de voet te lopen. Maar Poetin droomt al decennialang van een Groot Rusland, zoals het vroeger was. Die man leeft in de verkeerde tijd, en miljoenen zijn daar het slachtoffer van. Net als destijds bij bijvoorbeeld Mussolini, die nota bene droomde van een nieuw Romeins Rijk, met Rome als hoofdstad en met hemzelf als Caesar. Met Benito is het beroerd afgelopen, maar helaas gingen daar wel vele jaren van ellende aan vooraf. Voor Itali, waar hij eerst als een god werd vereerd, en, dankzij de fijne deal met Adolf, voor heel Europa.
Ik zou die shitzooi deze keer graag voorkomen zien worden. Dus moet Poetin z.s.m. WEG.
Zal, maar als je daar een puppet neerzet dan moet je die ook constant beschermen, want de bevolking gaat het niet accepteren. Rusland zal dan dus militair actief moeten blijven in Oekrane. Dat gaan ze nooit volhouden en al helemaal niet met alle sancties die nu opgelegd zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Russen zich vooral richten op regio Kharkiv (zware industrie), Kiev (hoofdstad, overheid, etc) en de kustlijn (zodat Oekrane geen toegang heeft tot de Zwarte Zee).
weinig , een bepaald gebied rond Pripyat daar mag je niet eens wonnenquote:
Met klimaat neutrale shells zeker?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Is er al een elektrische tank op de markt?
Dit is wel niveautje "maar zij had een kort rokje aan, dus vroeg er om".quote:Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je de gehele bevolking (mannelijk dan) bewapend, dan worden ze een doelwit.
Het beeld dat ik lees is toch wel een beetje dat dit geen rationele, berkenende acties zijn, maar de acties van een man die de grip op de realiteit een beetje is kwijtgeraakt en een omgeving die ook niet in staat is om voldoende tegenwicht te bieden. Niet direct een heel geruststellend beeld voor de autocratische leider van een grote kernmacht.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naar mijn idee escaleert dit opeens gigantisch maar deze opbouw is letterlijk jaren geweest. Ik vraag me dus wel af wat er allemaal achter de schermen besproken is.
Voor Putin is dit uitgezonderd worden van de economie nog duurder dan een kernbom koppen.
Aangezien die al zat te dreigen tegen Zweden en Finland en nu ook doorzet.. Slechte zaak.
Maar als je dit kan maken kan je ook offensief militair materiaal op verkeerd grondgebied kortwieken als westerse wereld.
We mogen ons best bemoeien hiermee denk ik.
Maar geen rationeel mens zou dit doen, Putin is sowieso niet lekker.
Er was pas een reportage over dat gebied. Sommige mensen hadden gewoon geen zin om hun huis te verlaten en zijn daar blijven wonen. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
weinig , een bepaald gebied rond Pripyat daar mag je niet eens wonnen
Die waren waarschijnlijk pas later gestrand dan de brandstoftanks (flauwe woordspeling) die de Russen nu gebruiken.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
quote:De vindingrijkheid was groot als het ging om het in leven houden van de levende have. Zo zijn vele reuzenslangen de oorlogsjaren doorgekomen op een dieet van verwilderde katten en ratten. Vangen loonde, de Artismedewerkers kregen 5 cent per rat.
Men raakte ook zeer bedreven in het vangen van verwilderde duiven, wilde eenden en zelfs mussen en spreeuwen. Een grote kraamkliniek leverde dagelijks de nageboortes ten behoeve van de roofdieren. Kinderen werden in de herfst aangemoedigd eikels, beukennootjes en kastanjes te verzamelen voor de hongerende levende have. Op het eind van de oorlog zijn de grote katachtigen nog enige tijd gevoerd met stokvis; na enige tegenzin werd het toch opgenomen. Honger maakte voor een ieder rauwe bonen zoet. Bron
Dat kan natuurlijk wel kloppen wanneer een ongeciviliseerd volk je land binnentrekt.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Evenstar het volgende:
Dit is wel niveautje "maar zij had een kort rokje aan, dus vroeg er om".
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Jojoke het volgende:
Wel goed nieuws dat de Duitse oorlogsmachine wordt opgestart. Als het niet voor de Russen is, dan is het wel nodig om de EU veilig te houden ten opzichte van China en de Verenigde Staten.
Biologisch afbreekbare granaten. Overal waar ze vallen groeien de volgende lente bloemetjes.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Met klimaat neutrale shells zeker?
De krijgsmacht is sowieso een stuk groener dan de samenlevingquote:Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
True, maar er is wel een behoorlijke industrie mbt toerisme daar, ik ben zelf ook in Pripyat geweest en heb foto's van mezelf naast de sarcofaag.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
weinig , een bepaald gebied rond Pripyat daar mag je niet eens wonnen
Zeker, er wordt al jaren geroepen dat Duitsland weer een voortrekkersrol moet gaan spelen in Europa. Zeker na het wegvallen van het VK.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
Moeten we hier blij mee zijn?
[ twitter ]
Haha, idd. Maar je kan ook gewoon trucks met batterijen meenemen lijkt me.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die waren waarschijnlijk pas later gestrand dan de brandstoftanks (flauwe woordspeling) die de Russen nu gebruiken.
Heueueuequote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
De krijgsmacht is sowieso een stuk groener dan de samenleving
Elektrische tank weet ik niet maar er is 100% zeker al naar gekeken
ja die zijn er wel ...quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er was pas een reportage over dat gebied. Sommige mensen hadden gewoon geen zin om hun huis te verlaten en zijn daar blijven wonen. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
Mwa, had de Oekrane het moeten doen met het materiaal en de aantallen van het Nederlandse leger, dan was het al voorbij geweest denk ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.
Misschien voor de afschrikking, maar niet om oorlog te voeren.
En anders schilder je ze in regenboogkleuren. Da's niet klimaatneutraal, maar wel inclusief.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Biologisch afbreekbare granaten. Overal waar ze vallen groeien de volgende lente bloemetjes.
Ook iemand die de grip op de realiteit kwijtraakt, kan hele berekenende acties voorbereiden. Lees de geschiedenisboekjes maar na.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het beeld dat ik lees is toch wel een beetje dat dit geen rationele, berkenende acties zijn, maar de acties van een man die de grip op de realiteit een beetje is kwijtgeraakt en een omgeving die ook niet in staat is om voldoende tegenwicht te bieden. Niet direct een heel geruststellend beeld voor de autocratische leider van een grote kernmacht.
quote:Op zondag 27 februari 2022 11:40 schreef Salina het volgende:
[..]
Een beetje begrip, empathie en bewustzijn?
Overigens ben ik het compleet met je eens dat we zo snel mogelijk van Putin af moeten en steun ik de Oekranse zaak voor 100%.
Laat dat duidelijk zijn.
Ik snap alleen niet wat we daar midden in de oorlog aan hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus empathie voor de gewone Russische soldaat vind ik dan wel terecht. Zij zijn ook slachtoffers van diezelfde Putin.
Dont let ze germans know!quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef sp3c het volgende:
De krijgsmacht is sowieso een stuk groener dan de samenleving
Elektrische tank weet ik niet maar er is 100% zeker al naar gekeken
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Klopt, over het algemeen is de omgeving niet heel gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar er zijn wel stralings hotspots waar je beter uit de buurt kunt blijven.quote:
Ik zeg ook niet dat deze tactiek succes gaat hebben. De bereidheid onder de bevolking om te strijden hebben de Russen misschien ook wel onderschat. Het is een ontzettend groot land met heel veel inwoners,quote:Op zondag 27 februari 2022 12:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zal, maar als je daar een puppet neerzet dan moet je die ook constant beschermen, want de bevolking gaat het niet accepteren. Rusland zal dan dus militair actief moeten blijven in Oekrane. Dat gaan ze nooit volhouden en al helemaal niet met alle sancties die nu opgelegd zijn.
Leuk dat Rusland Oekrane toegang tot de Zwarte Zee etc. aan het ontzeggen is, maar ondertussen is de wereld Rusland totaal aan het isoleren. Dat gaat gewoon niet lukken en is simpelweg niet lang houdbaar.
Helemaal niet futiel. M'n hart huilt sowieso voor alle (huis)dieren in Oekranequote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Het is misschien een wat futiele overpeinzing, maar ik vraag me af wat ze doen met de beesten in de dierentuin van Kiev. Artis bleef in oorlogstijd gewoon open; moet je je voorstellen wat daarvoor nodig is geweest tijdens de Hongerwinter.
Jajajajajajaquote:
Waarmee het volledig electrificeren van je wagenpark wel een goede strategie is tegen een invasie. Binnenvallende tankdivisies kunnen geen gebruik maken van bestaande infrastructuur voor de bevoorrading.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.
Opladen duurt daarnaast ook idioot lang en in dat timeframe kun je dan niks doen met je tank en ben je nogal kwetsbaar met alle gevaar van dien.
Er zijn wel robots natuurlijk die ingezet worden en op lithiumcellen draaien.
Je hebt zeker de mankracht nodig. Goed getraind, niet gemakkelijk te intimideren. Goede intel. Goede drones. Javelins, Stingers. Maar tanks, ACPs, straaljagers etc. Het lijkt er op dat dit achterhaald is.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mwa, had de Oekrane het moeten doen met het materiaal en de aantallen van het Nederlandse leger, dan was het al voorbij geweest denk ik.
quote:Full electric military vehicles not practical
The 2022 Defense Authorization Act has a provision that supports the Army's pursuit of electric vehicles for light reconnaissance use.
But widespread use of combat vehicles and tactical supply vehicles that run solely on batteries could be many years away if it ever happens, according to a recent study from the National Academies of Sciences, Engineering and Medicine.
Battlefields of the future will require vehicles using a mix of energy sources including diesel fuel, said the study titled "Powering the U.S. Army of the Future."
"While all-electric vehicles have a promising future in the consumer and commercial industries," it said, ground combat and tactical vehicles that rely solely on battery power are "impractical" for battlefield use in the foreseeable future.
"Even accounting for reasonable advances in battery energy density by the year 2035, it would not be enough to offset their weight and size disadvantages," the report said.
"Recharging such vehicles in a short amount of time would require extremely large quantities of electric power that will not be available on the battlefield even with the mobile nuclear power plants now under development."
https://eu.jsonline.com/s(...)-vehicle/9208176002/
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarmee het volledig electrificeren van je wagenpark wel een goede strategie is tegen een invasie. Binnenvallende tankdivisies kunnen geen gebruik maken van bestaande infrastructuur voor de bevoorrading.
De EU zal nooit de agressor zijn, want de macht binnen de EU is teveel verspreid. Het is dus puur bedoeld ter verdediging en afschrikking.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als er iets duidelijk is geworden, tijdens deze oorlog, is dat het hebben van een dure oorlogsmachine geen enkel nut heeft voor een daadwerkelijke oorlog.
Misschien voor de afschrikking, maar niet om oorlog te voeren.
Ja, tankwagens rijden mee in de militaire kolonnes.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.
Die vergelijking gaat totaal mank omdat die oorlogen onvergelijkbaar zijn. Dominantie in de lucht is nog altijd essentieel. Tanks zijn in stedelijk gebied natuurlijk onzinnig, daar komt Rusland nu ook achter. Maar in een woestijnoorlog nog altijd belangrijk, mits je in het luchtruim ook heerst.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt zeker de mankracht nodig. Goed getraind, niet gemakkelijk te intimideren. Goede intel. Goede drones. Javelins, Stingers. Maar tanks, ACPs, straaljagers etc. Het lijkt er op dat dit achterhaald is.
De Taliban kon het ook met veel minder af.
hoeft niet we zijn rood omsingeltquote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
nou Nederland, waar wachten we op
Dus die moet je dan eigenlijk raken. Dan komt het hele zootje tot stilstandquote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:
Ja, tankwagens rijden mee in de militaire kolonnes.
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat al af eigenlijk. Rijden er allemaal tankwagens mee om al die tanks op tijd te bevooraden? Dat kan toch bijna niet anders.
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
hoeft niet we zijn rood omsingelt
dus er kan al geen rus meer over vliegen
Dit soort shit serieus nemen en denken dat het iets met groene economie te maken heeft is sowieso al behoorlijk tekenend voor de stupiditeit van een groot deel van de huidige samenleving.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
De axiradius zou veel te klein zijn. Plus dat het veel te lang duurt om zo'n ding op te laden en dan zou je op voorhand laadpalen moeten installeren bij je vijand.
Opladen duurt daarnaast ook idioot lang en in dat timeframe kun je dan niks doen met je tank en ben je nogal kwetsbaar met alle gevaar van dien.
Er zijn wel robots natuurlijk die ingezet worden en op lithiumcellen draaien.
Finnen hebben het toegezegd maar het is nog niet geffectueerdquote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.
Nu kan er effectief al geen vliegtuig meer in dus we zullen het er wel bij latenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
Ze mogen nog wel heen en weer van Amsterdam naar Eindhoven ofzo.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
? ga jij vluchtelingen verbranden om je kachel aan te maken of je eten te kokenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
We zijn dus dankzij deze oorlog gas aan het vervangen voor vluchtelingenstroom.
Dat zie ik inderdaad, op die kaartquote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het kaartje klopt sowieso niet, want Finland heeft het luchtruim ook al lang gesloten voor de Russen.
Laat ik het zo stellen: dat de Amerikanen per jaar 777 miljard dollar uitgeven aan hun militaire apparaat is totaal onzinnig.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat totaal mank omdat die oorlogen onvergelijkbaar zijn. Dominantie in de lucht is nog altijd essentieel. Tanks zijn in stedelijk gebied natuurlijk onzinnig, daar komt Rusland nu ook achter. Maar in een woestijnoorlog nog altijd belangrijk, mits je in het luchtruim ook heerst.
Finland ligt rechts h.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Echter van wat ik begrijp kan China Air bijvoorbeeld wel een rus oppikken in Moskou en naar Amsterdam vliegen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nederland is al niet meer te bereikenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
Je moet je niet alleen blind staren op wat er nu mogelijk is. In oorlogstijd kunnen technologische innovaties juist in stroomversnelling komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit soort shit serieus nemen en denken dat het iets met groene economie te maken heeft is sowieso al behoorlijk tekenend voor de stupiditeit van een groot deel van de huidige samenleving.
quote:Op zondag 27 februari 2022 12:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zie ik inderdaad, op die kaart
Godver, wat kijk ik er naast.quote:
Een vriend van mij stelde al eerder voor om vluchtelingen de hele dag te laten fietsen en zo stroom op te wekken.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
? ga jij vluchtelingen verbranden om je kachel aan te maken of je eten te koken
Dat zijn die bevoorradingskonvooi's die de Oekraners aanvallen, afgaande op al die filmpjes die de ronde doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, nou hoeft het niet meer. Ze kunnen toch niet meer bij Nederland komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
Maar is het een Rus?quote:
En wie beheerd deze no fly zone dan? Schending is artikel 5?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
De zoveelste troll in dit draadje?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
En als Rusland nu eens meer weet dan wij en Zelensky is echt een neonazi vermomd als clown? Sowieso dom van Oekraine om een clown als leider te kiezen. Je ziet dat een clown helemaal niet alleen grapjes wil maken maar het hele land als het moet tot n slachtveld wil veranderen.
de klm kan ook gewoon ergens anders russen op pakken en weg brengen .. maar dat is het doel niet ..quote:Op zondag 27 februari 2022 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Echter van wat ik begrijp kan China Air bijvoorbeeld wel een rus oppikken in Moskou en naar Amsterdam vliegen.
China Air heeft bijvoorbeeld ook gewoon vluchten nu van Schiphol naar Beijing bijvoorbeeld, over Rusland.
nee, maar is toch erg dat zelfs Belgi eerder een beslissing durft te nemen?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nederland is al niet meer te bereiken
... Zucht.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je moet je niet alleen blind staren op wat er nu mogelijk is. In oorlogstijd kunnen technologische innovaties juist in stroomversnelling komen.
The fuck, verder alles goed?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
En als Rusland nu eens meer weet dan wij en Zelensky is echt een neonazi vermomd als clown? Sowieso dom van Oekraine om een clown als leider te kiezen. Je ziet dat een clown helemaal niet alleen grapjes wil maken maar het hele land als het moet tot n slachtveld wil veranderen.
Prima tactiek bevoorrading aanvallen tanks verder land in laten komen en dan zonder munitie en benzine kunne ze niks meer.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat zijn die bevoorradingskonvooi's die de Oekraners aanvallen, afgaande op al die filmpjes die de ronde doen.
Zegt deze clownquote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Je wint het toch niet van Rusland en overgave redt heel veel mensen.
Vooralsnog is die clown aan de winnende hand dus wat zegt dat dan over de Russen?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Is dat een betrouwbare bron?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Financieel directeur van Gazprom heeft zelfmoord gepleegd.
[ twitter ]
Niets is wat het lijkt. Hij hangt aan de touwtjes van een van de rijkste mensen van Oekraine die van fraudeschandalen aan elkaar hangt, en aan de touwtjes van Erdogan met wie hij grote vriendjes is en die al een wapenindustrie in Oekraine aan het neerzetten was.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Zelensky heeft in zijn kleine teen meer integriteit en moed dan Putin in zijn hele opgeblazen botoxhoofd.
Ben je nu serieus of wat?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Natuurlijk, maar ik bedoel dat Russen gewoon nog prima op vakantie kunnen naar Europa, zolang ze maar een neutrale airline pakken.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
de klm kan ook gewoon ergens anders russen op pakken en weg brengen .. maar dat is het doel niet ..
het doel is dat de russen nu maar weinig kanten uit kunnen en erg veel geld verliezen
Er zijn inderdaad veel joden die zich als neonazi identificerenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Briljant! Allemaal 16 uur per dag op de home trainer!quote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gay_bombquote:Op zondag 27 februari 2022 12:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
En anders schilder je ze in regenboogkleuren. Da's niet klimaatneutraal, maar wel inclusief.
En zolang ze nergens hoeven te pinnen en toevallig nog een berg euro's onder hun matras hadden verstopt.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik bedoel dat Russen gewoon nog prima op vakantie kunnen naar Europa, zolang ze maar een neutrale airline pakken.
Haha dat is een ander verhaal iddquote:Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En zolang ze nergens hoeven te pinnen en toevallig nog een berg euro's onder hun matras hadden verstopt.
Ze komt zelf al met een voorbehoud:quote:Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is dat een betrouwbare bron?
Zo niet, dan neem ik de vrijheid om het als Fake News te beschouwen.
Ja, wat denk je dat Oekrane doet?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus die moet je dan eigenlijk raken. Dan komt het hele zootje tot stilstand
Joden hebben die een uitstekend gevoel voor humorquote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Dat lijkt me niet, daar zijn die leidingen hier te smal voor.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
If it sounds stupid but it works it aint stupid.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Gay_bomb
Stop maar hier, stop stop.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Niets is wat het lijkt. Hij hangt aan de touwtjes van een van de rijkste mensen van Oekraine die van fraudeschandalen aan elkaar hangt, en aan de touwtjes van Erdogan met wie hij grote vriendjes is en die al een wapenindustrie in Oekraine aan het neerzetten was.
Geen idee hoe integer Zelensky over het algemeen is, ken hem niet echt, maar hij doet op dit moment het enige juiste en tevens iets wat niet makkelijk is. Heel veel respect daarvoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Zelensky heeft in zijn kleine teen meer integriteit en moed dan Putin in zijn hele opgeblazen botoxhoofd.
Goed verhaal, je bent iets op het spoor hoor!quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Ik weet het niet precies. Ik volg eea op hoofdlijnen anders vreet het veel te veel van mijn vrije tijd.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, wat denk je dat Oekrane doet?
Er waren ook joden die aan de verkeerde kant stonden. Clown n jood, de perfecte vermomming.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad veel joden die zich als neonazi identificeren
Hef jezelf op.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Voor een deel wel, omdat heel veel van dat budget ook weglekt in het onderhoud van o.a. kernwapens. En daarvan hebben ze er, ook functioneel ter afschrikking, gewoon veel te veel. Maar de VS heeft een enorm leger dat in alle soorten oorlog terecht kan. Dat leger is gebouwd om overal in te kunnen zetten, ook als aanvalsmacht. Dat is een keuze die veel geld kost, maar ook logisch is als je land een continent van west tot oost bestrijkt. Ze kunnen van twee kanten in de problemen komen en dat heb je een gigantisch leger nodig dat ook in staat is een vijand aan te vallen zodat je het slagveld van je land af kunt verplaatsen na een invasie.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: dat de Amerikanen per jaar 777 miljard dollar uitgeven aan hun militaire apparaat is totaal onzinnig.
Wij hebben alleen een leger nodig dat ons land kan verdedigen. Als wij al elders actief moeten zijn in NATO verband, dan doet de NATO het maar met het leger dat wij beschikbaar hebben. Wij hebben niet zo veel aan tanks, bijvoorbeeld. Verder ben ik geen kenner op dat vlak dus weet niet of ons defensiebudget goed wordt besteed. Maar het moet absoluut wel omhoog, daar vraagt de huidige geopolitieke situatie en de toekomst gewoon om.quote:Dat wij het met 4 miljard euro moeten doen, zegt ook weer wat over hoe wij dat doen, maar ik vraag me af of dat geld wel op de juiste manier besteed wordt.
Dat is dan nog puur symbolisch, Russische vliegtuigen kunnen hier niet meer komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom is Oekraine dan zo corrupt, zoals gezegd wordt, als die Zelensky zo integer is?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen idee hoe integer Zelensky over het algemeen is, ken hem niet echt, maar hij doet op dit moment het enige juiste en tevens iets wat niet makkelijk is. Heel veel respect daarvoor.
quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Aanvoerlijnen zijn inderdaad ontzettend kwetsbaar.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit soort geneuzel eindigt altijd in figuren die effe komen zeggen dat Hitler gedemoniseerd werd en de Joden ook wel wat op hun kerfstok hebben. Stop dit soort onzin.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:21 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Er waren ook joden die aan de verkeerde kant stonden.
ALLEMAAL BUKKEN VOOR PUTIN JONGENS! Mondkapje gaat vooraan staan.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Zegge, hebbe ik net gepost he, 10 posts hierbovenquote:
Overigens is het nu ook niet meer mogelijk om vanuit Kaliningrad naar de rest van Rusland (en andersom) te vliegenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
Helpt wel zien we nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De EU zal nooit de agressor zijn, want de macht binnen de EU is teveel verspreid. Het is dus puur bedoeld ter verdediging en afschrikking.
En dan nog zou het de vraag zijn of zelfmoord wel klopt.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze komt zelf al met een voorbehoud:
[ twitter ]
De trollen van de Arabische Lente waren veel beterquote:
Ja, waarom zouden corrupte mensen niet gewoon het gedrag van hun 3 jaar geleden gekozen president kopiren? Dit vraagt om nader onderzoek.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom is Oekraine dan zo corrupt, zoals gezegd wordt, als die Zelensky zo integer is?
Kaliningrad niet meer bereikbaar voor de Russen via de lucht dus?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
Corruptie zit vaak doordrenkt in het hele overheidsapparaat en ook de mentaliteit van mensen. Mensen zelf vinden het bijvoorbeeld ook wel handig om in het ziekenhuis wat geld in de jas van 'n dokter te stoppen, zodat ze voorrang krijgen of een betere behandeling. Of wat geld tussen hun rijbewijs te stoppen, zodat ze het niet in moeten leveren na 'n verkeersovertreding.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom is Oekraine dan zo corrupt, zoals gezegd wordt, als die Zelensky zo integer is?
Deze post doet mee voor domste post van de reeks. Ja, alle 111 delen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Wat is dit? No fly?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
Goed punt, scherpquote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Als president kun je daar toch wat aan doen. Dat is toch waarvoor je daar onder andere zit.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden corrupte mensen niet gewoon het gedrag van hun 3 jaar geleden gekozen president kopiren? Dit vraagt om nader onderzoek.
Er zijn al heel wat reeksen waar deze user die prijs heeft gewonnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze post doet mee voor domste post van de reeks. Ja, alle 111 delen.
En Poetin is geen gevaarlijk, gewetenloos monster maar doet dit eigenlijk om de wereld te redden.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:18 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Niets is wat het lijkt. Hij hangt aan de touwtjes van een van de rijkste mensen van Oekraine die van fraudeschandalen aan elkaar hangt, en aan de touwtjes van Erdogan met wie hij grote vriendjes is en die al een wapenindustrie in Oekraine aan het neerzetten was.
Toch is er ook veel weerstand tegen corruptie, vooral door mensen die niet rijk zijn of geen goede connecties hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Corruptie zit vaak doordrenkt in het hele overheidsapparaat en ook de mentaliteit van mensen. Mensen zelf vinden het bijvoorbeeld ook wel handig om in het ziekenhuis wat geld in de jas van 'n dokter te stoppen, zodat ze voorrang krijgen of een betere behandeling. Of wat geld tussen hun rijbewijs te stoppen, zodat ze het niet in moeten leveren na 'n verkeersovertreding.
Leuk. Als het al zo ver komt.quote:
Ik weet niet of nog strengere sancties zin hebben. De sancties zoals ze nu zijn, zijn al erg streng. Laten we eerst maar eens de gevolgen van de huidige afwachten komende weken/maanden.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:20 schreef RAVW het volgende:
Oekrane stuurt extra militairen naar hoofdstad Kiev
Oekrane stuurt extra militairen naar Kiev om de hoofdstad te verdedigen. Troepen in het hele land worden gemobiliseerd om voornamelijk het Russische leger ten noorden en noordwesten van de hoofdstad af te weren, meldt minister Oleksii Reznikov van Defensie.
De strijd om Kiev is ook volgens de Britse inlichtingendiensten in "intensiviteit afgenomen". De Russische troepen in Oekrane zijn nog steeds bezig met een opmars uit verschillende richtingen, meldde het Verenigd Koninkrijk zondagochtend, maar hebben te maken met flink wat weerstand van het Oekraense leger.
Maakt het nog uitquote:Op zondag 27 februari 2022 12:11 schreef Tiemie het volgende:
[ afbeelding ]
In dat geval gaan we Zelensky keihard afstraffen zoals we dat nu ook met facsist Putin willen doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
Goed nieuws maar dacht eigenlijk dat het een totale blokkade zou zijn. Maar in principe kan Rusland dus straks wel gewoon SWIFT gebruiken naar, bijvoorbeeld Australie (heb niks van ze gehoord)quote:Op zondag 27 februari 2022 12:26 schreef myShizzle het volgende:
Doorgaans betrouwbare bron meldt dat ook Japan meedoet aan de SWIFT blokkade. Daarmee verdubbelt zo'n beetje de waarde van deze blokkering en heeft Poetie dus 2x meer problemen dan nog geen 12u geleden!
[ twitter ]
Polderturk is niet leuk.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De trollen van de Arabische Lente waren veel beter
Ja het is in en in triest dat we als land zo enorm aan onze eigen belangen denken.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Maakt het nog uit
Vanuit Nederland kun je toch geen kant op.
Het zit vaak overal.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als president kun je daar toch wat aan doen. Dat is toch waarvoor je daar onder andere zit.
Dan gaan er een hoop landen uitgesloten worden, als 'onnodig en bruut geweld' de bepalende factor is.quote:
Nederland met name Amsterdam tijdens coronarellen bijvquote:Op zondag 27 februari 2022 12:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dan gaan er een hoop landen uitgesloten worden, als 'onnodig en bruut geweld' de bepalende factor is.
Presidenten zijn niet almachtig. Zo ken ik een verhaal over een president die Ukraine ging bevrijden...quote:Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als president kun je daar toch wat aan doen. Dat is toch waarvoor je daar onder andere zit.
Het kan toch ook zijn dat allebei de landen een hoge mate van corruptie hebben?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:28 schreef mcmlxiv het volgende:
Briljant die idioten die het over Oekranse corruptie hebben en daarmee het land met de grootste corrupte bende ter wereld, namelijk Rusland verdedigen.
Rusland is leeggeroofd door de oligarchen, Putin voorop stelletje idioten! Rusland is equivalent voor corruptie mafketels
Ja, ga jij in je eentje alle overheidsuitgaven controleren als president? Je kunt iets doen, maar de meeste corruptie wegvegen in de paar jaar dat je president bent is niet zomaar gedaan. Dat snap je toch zelf ook wel, toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of als er een gijzelnemer wordt aangereden volgens sommigen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nederland met name Amsterdam tijdens coronarellen bijv.
Valt vaak wel mee. Die mensen gingen voor drie braadworsten en 'n blikje bier vaak ook wel naar het stembureau. En d'r treedt vaak ook wel een soort van gewenning op.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toch is er ook veel weerstand tegen corruptie, vooral door mensen die niet rijk zijn of geen goede connecties hebben.
Dit dacht ik ook. En hoever gaan we terug? Dan kan elk land uitgesloten worden. Zelfs wijzelf. Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WICquote:Op zondag 27 februari 2022 12:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dan gaan er een hoop landen uitgesloten worden, als 'onnodig en bruut geweld' de bepalende factor is.
De mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit soort geneuzel eindigt altijd in figuren die effe komen zeggen dat Hitler gedemoniseerd werd en de Joden ook wel wat op hun kerfstok hebben. Stop dit soort onzin.
Deze oorlog zou wel eens van heel positieve invloed kunnen zijn op het milieu.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Denk dat Europa versneld onderzoek gaat doen naar vervanging/alternatieven van gas e.d.
Het is een USSR erfenis. Vergeet niet dat de Oekrane zich pas sinds een paar jaar echt op het Westen richt. Corruptie is iets dat voor veel mensen lang veel voordeel heeft gebracht en wat je dus niet zomaar uitroeit.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het kan toch ook zijn dat allebei de landen een hoge mate van corruptie hebben?
Op telegram worden soortgelijke beelden gedeeld alleen dan met een pro Russisch sausje.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Er is ook een verdachte situatie omtrent de beelden en de manier waarop Russische leger acties onderneemt. Niemand begrijpt eigenlijk precies wat er nu allemaal gaande is. Het lijkt op een bende. Is dit een tactische zet van Putin? Nobody knows.
Kijk eens naar ons eigen land jaquote:Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is uitgesloten in de mindset van sommigen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Inclusief Nederlandquote:Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook. En hoever gaan we terug? Dan kan elk land uitgesloten worden
Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WICquote:
Zeker niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.
Ja idd. Je gaat dan wel denken aan allerlei vreesaanjagende scenario's; stel je voor dat je door een straat loopt, en ineens zie je door de roosters van een put Zelensky naar je staren met een rode ballon in de hand, zoals die clown van IT.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:15 schreef Mondkapje het volgende:
In een oorlog zijn alleen verliezers.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op telegram worden soortgelijke beelden gedeeld alleen dan met een pro Russisch sausje.
Ik denk dat beide partijen winnen en verliezen
Men kijkt waarschijnlijk wel naar geopolitieke belangen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook. En hoever gaan we terug? Dan kan elk land uitgesloten worden. Zelfs wijzelf. Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WIC
Heb je ook binnen 1 wek opgelost.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Dat zei Hoekstra ook vanochtend bij WNL.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Denk dat Europa versneld onderzoek gaat doen naar vervanging/alternatieven van gas e.d.
2 dagen geleden al, ze zijn nu met vfx zijn horloge op de juiste tijd aan het zetten.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heeft poetin nou wel of niet gesproken net?Ik kan er bar weinig over vinden.
Dus we moeten Rusland gaan bevrijden?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kunt minder ver teruggaan. Irak bijvoorbeeld. Illegale aanval op basis van wat gephotoshopte plaatjes van Powell en Bush.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit zie ik een d66 of groenlinks nog voorstellen ook: sluit luchtruim voor Nederlanders in verband met de gruweldaden van de VOC en WIC
Zonde van die tanks,quote:Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef polderturk het volgende:
Nog een Russische konvooi opgeblazen met drones.
[ twitter ]
Ja ik postte net die video dat het voorspoedig gaat. Lijkt me toch een standaard riedeltje wat idd al eerder opgenomen is.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef Sfancta het volgende:
[..]
2 dagen geleden al, ze zijn nu met vfx zijn horloge op de juiste tijd aan het zetten.
Ja steenkoolquote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik snap hier echt niets van.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus we moeten Rusland gaan bevrijden?
Hoe bedoel je, dat het eerder opgenomen is? Waarom denk je dat?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
oke maar nog even deze video dus:
https://nos.nl/video/2419(...)r-russische-operatie
Die is van vandaag? Niemand praat erover namelijk. Dit lijkt toch gewoon weer een opname?
Hoe meer deze actie uitdraait op een farce, hoe meer Kremlintrollen het topic komen vervuilenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vandaag wordt corruptie in Oekrane ingezet door onze Putin fanboys?
Biem!quote:Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef polderturk het volgende:
Nog een Russische konvooi opgeblazen met drones.
[ twitter ]
Alternatief ligt klaar en kan morgen ingezet worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
Klopt. Dat zei Hoekstra ook vanochtend bij WNL.
Ze hadden zich niet afhankelijk moeten maken van Russisch gas en 10 jaar geleden al een alternatief moeten zoeken. Nu gaan ze dat als nog doen, maar duurt het even voordat we daar gebruik van kunnen maken natuurlijk.
Sterker nog, waarschijnlijk is de mate in een heleboel voormalige Sovjet landen hoog.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als corruptie een argument is om Ukraine binnen te vallen, dan....quote:
Waar moeten we Putin van bevrijden?quote:
Eigenlijk om 2 redenen; de eerdere videos waren dat ook (metadata en dat horloge bewezen dat)quote:Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, dat het eerder opgenomen is? Waarom denk je dat?
Oh ja?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alternatief ligt klaar en kan morgen ingezet worden.
Nou inderdaad, beetje raar.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar moeten we Putin van bevrijden?
Dat is toch niet de reden van de inval geweest?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als corruptie een argument is om Ukraine binnen te vallen, dan....
Kolen!quote:Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alternatief ligt klaar en kan morgen ingezet worden.
Ja, en ook in veel landen in Oost-Europa, Balkan en Zuid-Europa.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Sterker nog, waarschijnlijk is de mate in een heleboel voormalige Sovjet landen hoog.
Ik dacht toch echt dat jij een min of meer intelligente user was.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En geef ze ongelijk. Volgens mij over het algemeen lage lonen. Dus als je wat kan bijverdienen, waarom niet? En als je collega's het doen, waarom jij niet?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:35 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Sterker nog, waarschijnlijk is de mate in een heleboel voormalige Sovjet landen hoog.
nee, zo wordt het een beetje geframed nu door de usual suspects hierquote:Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is toch niet de reden van de inval geweest?
Behalve de wapenindustrie.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In een oorlog zijn alleen verliezers.
Dat heb ik gemist. Wel suf als je zo'n blunder maakt, wat was het verhaal van het horloge dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk om 2 redenen; de eerdere videos waren dat ook (metadata en dat horloge bewezen dat)
Dat is zeker waar. Ik vond het apart dat de veteranen bedankt werden, die doen nu toch niets?quote:Maar ook omdat deze video niet 1 detail bevat wat kan linken aan de huidige situatie. Het kan letterlijk een video zijn voor elk conflict. Het lijkt wel een template.
Van zijn leven zou niet gek zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 12:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In ieder geval op militair gebied verwacht ik wel flinke stappen op dat vlak.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef PzKpfw het volgende:
Uiteindelijk denk ik dat dit conflict in Europa alleen maar tot een groter gevoel van samenhang zal leiden.
Dat dacht ik ook, maar met die halve zinnen kan ik weinig.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat jij een min of meer intelligente user was.
Ze hadden Groningen niet moeten sluiten.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
Klopt. Dat zei Hoekstra ook vanochtend bij WNL.
Ze hadden zich niet afhankelijk moeten maken van Russisch gas en 10 jaar geleden al een alternatief moeten zoeken. Nu gaan ze dat als nog doen, maar duurt het even voordat we daar gebruik van kunnen maken natuurlijk.
Dat vinden we niet raar, dat vinden we bijzonderquote:Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, zo wordt het een beetje geframed nu door de usual suspects hier
quote:Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Rusland wil misschien voorkomen, in een vroeg stadium, dat er een derde WO wordt voorbereid.
Zoals Duitsland al tegengehouden moest worden toen het land bezig was met een enorme wapenindustrie op te zetten in de jaren dertig. Dus niet wachten tot het te laat is, zoals 1940 al veel te laat was.
Misschien is deze post nog wel dommer dan je vorige. Ik twijfel, maar een stijgende lijn is nog niet te ontdekken in elk geval.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Rusland wil misschien voorkomen, in een vroeg stadium, dat er een derde WO wordt voorbereid.
Zoals Duitsland al tegengehouden moest worden toen het land bezig was met een enorme wapenindustrie op te zetten in de jaren dertig. Dus niet wachten tot het te laat is, zoals 1940 al veel te laat was.
Dan kan hij nog wel wat landen eruit trappen.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:39 schreef Papabear het volgende:
. ,,In het Nederlandse luchtruim is geen ruimte voor een regime wat onnodig en bruut geweld toepast”, aldus de minister.
https://www.ad.nl/binnenl(...)liegtuigen~ace31578/
Vast. Maar wat gaan die daar dan doen? Ik denk niet dat veel landen er erg happig op zijn om tienduizenden soldaten in hun kazerne's te hebben voor een paar jaar. En wat als de tegenaanval nooit gaat komen?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Weet iemand misschien of het Oekraense leger zich mag terugtrekken naar omliggende landen? (Bijvoorbeeld Polen)
In dat geval is er in ieder geval een enorm aantal mannen beschikbaar om in geval van een eventuele Russische bezetting ooit weer de tegenaanval in te zetten.
Belarus is al decennia de poedel van Rusland, en Lukashenko net zo'n Stalinist als Putin.quote:
zoveel pro Russische trollen hier niet normaalquote:Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, zo wordt het een beetje geframed nu door de usual suspects hier
Deze clownquote:Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk nl. niet dat Rusland heel graag zijn soldaten voor de leeuwen gooit. Er moet een dringende reden zijn.
Klopt, maar tot nu fungeerde het land enkel als springplank.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Belarus is al decennia de poedel van Rusland, en Lukashenko net zo'n Stalinist als Putin.
ging hieromquote:Op zondag 27 februari 2022 12:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist. Wel suf als je zo'n blunder maakt, wat was het verhaal van het horloge dan?
[..]
Dat is zeker waar. Ik vond het apart dat de veteranen bedankt werden, die doen nu toch niets?
Baudet wappies... recalcitrante keffers met een obsessie voor regenbogen en genderneutrale toiletten.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
zoveel pro Russische trollen hier niet normaal
Hoe dan? Alles staat inmiddels in opperste staat van paraatheid om Rusland in de pan te hakkenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk nl. niet dat Rusland heel graag zijn soldaten voor de leeuwen gooit.
Bij alle sancties even plus Wit toevoegen graag.quote:
Moedige mensen.quote:
Welke? Wordt het zo snel weggemod dat ik ze niet zie?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
zoveel pro Russische trollen hier niet normaal
Ik zou toch eens afblijven van dat spul dat je neemt. Heb je niet meegekregen dat jouw held Poetin een paar dagen geleden nog heeft gedreigd met een WO, inclusief gebruik van kernwapens?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk nl. niet dat Rusland heel graag zijn soldaten voor de leeuwen gooit. Er moet een dringende reden zijn.
terwijl ze zich beter kunnen voorbereiden op de great reset. Beetje raar als dat eraan zit te komen en je gaat dan trollen op een forum.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Baudet wappies... recalcitrante keffers met een obsessie voor regenbogen en genderneutrale toiletten.
Jij weet niet veel van geschiedenis h.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe dan? Alles staat inmiddels in opperste staat van paraatheid om Rusland in de pan te hakken
De Fok-Fractie van FvD is hier al enige dagen enorm actief hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Welke? Wordt het zo snel weggemod dat ik ze niet zie?
Dat mondkapje speelt volgens mij alleen maar advocaat van de duivel, verder zie ik niemand hier die niet achter Oekrane staat.
Toevallig weet ik wel iets ervan.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jij weet niet veel van geschiedenis h.
Wat ook hard nodig is. Beter dat we die stappen nu zitten, dan dat we onder Trump 2.0 er pas achter komen dat het niet handig is dat we ons afhankelijk hebben gemaakt van Rusland en de VS.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In ieder geval op militair gebied verwacht ik wel flinke stappen op dat vlak.
Lijkt erop.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vandaag wordt corruptie in Oekrane ingezet door onze Putin fanboys?
Maar wie dan? Ik zie die posts niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Fok-Fractie van FvD is hier al enige dagen enorm actief hoor.
serieus???quote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Maar wie dan? Ik zie die posts niet.
Jawel; dat het een paranode machtswellusteling is.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Complotwappie het volgende:
Het is duidelijk dat Putin de uitbreiding en andere bewegingen vd NATO als een existentile dreiging ervaart, of op zijn minst zo heeft geduid. Meermaals en glashelder de afgelopen 15 jaar. Valt niet heel veel op af te dingen.
Misschien staan ze al op je blokkeer lijstquote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zijn eigen acties op dit moment zijn een veel groter existentieel probleem voor hem.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Complotwappie het volgende:
Het is duidelijk dat Putin de uitbreiding en andere bewegingen vd NATO als een existentile dreiging ervaart, of op zijn minst zo heeft geduid. Meermaals en glashelder de afgelopen 15 jaar. Valt niet heel veel op af te dingen.
Hohoho, ik heb het woord kernwapens (in Russisch dan) niet horen uitspreken.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:43 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ik zou toch eens afblijven van dat spul dat je neemt. Heb je niet meegekregen dat jouw held Poetin een paar dagen geleden nog heeft gedreigd met een WO, inclusief gebruik van kernwapens?
Dat blijkt nergens uit.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Toevallig weet ik wel iets ervan.
Wat staat er klaar dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe dan? Alles staat inmiddels in opperste staat van paraatheid om Rusland in de pan te hakken
Er werd eerder geopperd om die namen in de OP te zetten, maar dat mocht niet ofzoquote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Toch moet je daarmee oppassen, dat je niet jezelf afsluit voor andere perspectieven.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Baudet wappies... recalcitrante keffers met een obsessie voor regenbogen en genderneutrale toiletten.
Ja of we gaan inderdaad uit van amateurpsychologie met Etto op afstand.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel; dat het een paranode machtswellusteling is.
Ja, serieus. Ik zie in dit topic niets anders dan steun voor Oekrane. Op een enkele post na, zoals die van mondkapje die niet eens uitspreekt dat Putin gelijk heeft maar wat hypothetisch doet over alternatieve invalshoeken.quote:
Ach dat hoeft ook weer niet. Bovendien heb je trollen en trollen. FVD fans mogen hier best reageren maar er waren ook trollen die steeds een nieuw account aanmaakte en dan meteen vol domme shit ging neerplempen zoals "quote:Op zondag 27 februari 2022 12:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er werd eerder geopperd om die namen in de OP te zetten, maar dat mocht niet ofzoMaar er zijn er een aantal
Oh hij zal niet meer slapen dan.quote:
Als er iemand een derde WO aan het voorbereiden is, dan is het Poetin.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
Wat eet Poetin eigenlijk op een gemiddelde avond?quote:
Dat is het enge. Hoe langer het duurt, hoe heviger het Oekranse verzet, hoe bloediger en medogenlozer het wordt.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:46 schreef PzKpfw het volgende:
Voor Putin is nu natuurlijk geen weg meer terug. Nu afdruipen zou tot een enorm gezichtsverlies leiden.
Lol, het was door het proactieve handelen van anderen toch al onmogelijk voor Russische vliegtuigen om hier te geraken. Snel en sterk handelen van ons kabinet, as per usual.quote:
Pistache-ijsquote:Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat eet Poetin eigenlijk op een gemiddelde avond?
Nou dat gezicht verlies heeft ie nou al, hij probeerde Oekraner president af te schetsen als nazi..quote:Op zondag 27 februari 2022 12:46 schreef PzKpfw het volgende:
Voor Putin is nu natuurlijk geen weg meer terug. Nu afdruipen zou tot een enorm gezichtsverlies leiden.
Bron?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er iemand een derde WO aan het voorbereiden is, dan is het Poetin.
Je moet motiverende retoriek richting zijn eigen volk niet verwarren met de eigenlijke insteek/belangen. Hetzelfde geldt voor ons wanneer we landen ''redden'' van een dictator.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar waar ik voor mijzelf ben afgehaakt is deze invasie onder het mom van Sovjet rijk gezwets, neo-nazi en genocide op Russen, dan weet je meteen dat je met een gek te maken hebt.
En hoe meer reaktie je van de rest van de wereld kunt verwachten.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:51 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat is het enge. Hoe langer het duurt, hoe heviger het Oekranse verzet, hoe bloediger en medogenlozer het wordt.
Kijk eens naar de speech van Poetin.quote:
Dat gezeik over de NAVO is een rookgordijn. Poetin is een groot tegenstander van democratie omdat dat z'n eigen positie bedreigt. Zodra er democratische omwentelingen dreigen in omringende landen wil hij dat kunnen aanpakken, zie Kazachstan en Wit-Rusland. De NAVO vermijdt dat die mogelijkheid er is in de Baltische Staten, Polen, enzovoorts; dat is de enige relevantie.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:44 schreef Complotwappie het volgende:
Loekie gaat samen met Poetin ten onderquote:Op zondag 27 februari 2022 12:53 schreef quirina het volgende:
Svetlana heeft zichzelf uitgeroepen als leider van Belarus.
Had Loekie haar niet het land uitgejaagd?
Ik hoop het.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Loekie gaat samen met Poetin ten onder
Als de amerikanen Afghanistan moeten verlaten en de regimechange niet lukt en met een veel minder capabel leger en financiele slagkracht Putin denkt dat ff bij een groot buurland te bewerkstelligen. Die regimechanges die met name de VS op het oog heeft in het M.O. hebben vooral enorme kosten en problemen opgeleverd. Putin denk dat hem het wel ff gaat lukken met Ukraine. Dat Putin megalomaan is, is dus duidelijkquote:Op zondag 27 februari 2022 12:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja of we gaan inderdaad uit van amateurpsychologie met Etto op afstand.
Nee want mannen van boven de 18 mogen het land berhaupt niet uit.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Weet iemand misschien of het Oekraense leger zich mag terugtrekken naar omliggende landen? (Bijvoorbeeld Polen)
In dat geval is er in ieder geval een enorm aantal mannen beschikbaar om in geval van een eventuele Russische bezetting ooit weer de tegenaanval in te zetten.
Beetje borsjt heb ik hier eerder vernomenquote:Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn eigen volk staat totaal niet achter deze “motiverende retoriek”, weet niet waar jij het over hebt.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:51 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je moet motiverende retoriek richting zijn eigen volk niet verwarren met de eigenlijke insteek/belangen. Hetzelfde geldt voor ons wanneer we landen ''redden'' van een dictator.
En later op de avond een beker novichocomelquote:Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beetje borsjt heb ik hier eerder vernomen
Deserteurs.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
LOLquote:Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beetje borsjt heb ik hier eerder vernomen
Toch nog een tribunaal straksquote:Op zondag 27 februari 2022 12:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Loekie gaat samen met Poetin ten onder
Jij denkt dat Putin nog rustig gaat slapen?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:50 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Oh hij zal niet meer slapen dan.
Het zijn twee zaken die tegelijkertijd waar zijn; en de een fungeert wel degelijk als dekmantel voor NATO-belangen. Ja, we zijn deels oprecht in het willen democratiseren van landen maar er zit een strategisch-militair component aan de impliciete inbinding die er bij komt kijken.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:53 schreef J.B. het volgende:
Dat gezeik over de NAVO is een rookgordijn. Poetin is een groot tegenstander van democratie omdat dat z'n eigen positie bedreigt. Zodra er democratische omwentelingen dreigen in omringende landen wil hij dat kunnen aanpakken, zie Kazachstan en Wit-Rusland. De NAVO vermijdt dat die mogelijkheid er is in de Baltische Staten, Polen, enzovoorts; dat is de enige relevantie.
De Baudeteska ziet vooral gevaren in regenboogvlaggen en specifieke toiletten... Putin, de echte Alpha Male, komt ons daarvan verlossen.quote:
Het kan mij niet schelen wat Frans krokodillentranen Timmermans heeft te zeggen.quote:
Timmerfransquote:
Lovelyquote:Op zondag 27 februari 2022 12:59 schreef Stoorzendert het volgende:
Verspreking op NOS; President Pudding
Tot in hoeverre ze er wel of niet achter staan is niet helemaal duidelijk maar het is wel duidelijk dat hij al jaren deze retoriek hanteert omdat hij het nodig heeft om een oorlog tegen een Slavisch broedervolk te kunnen vergoelijken.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn eigen volk staat totaal niet achter deze “motiverende retoriek”, weet niet waar jij het over hebt.
Het westen is ook geen onschuldig lammetje, maar dat is jammer voor Rusland, het is meedoen wat betreft democratie en welvaart voor zoveel mogelijk en anders blijf je maar lekker in de hoek staan naast landen als Iran en Noord-korea.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |