abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203126095
Naar aanleiding van de steeds korter wordende intervallen tussen eerste injecties en boosters, vroeg ik me af hoe ver mensen bereid zijn te gaan met het herhaaldelijk te worden genjecteerd met deze middelen en waarom.

POLL
pi_203126188
Mijn vrouw en ik laten ons boosteren als het echt noodzakelijk is voor de QR-code als we op vakantie gaan of naar een restaurant willen wanneer dat weer mogelijk is.
In het voorjaar hebben we weer een lang weekend in de planning staan in het buitenland, en we moeten wel op tijd weten hoe het dan met de QR-codes zit enzo.

Voor de rest houden we ons aan de vereiste voorschriften. We komen niet echt veel in direct contact met andere mensen, dus we maken ons niet al te druk om het virus.
pi_203126216
En wat wil je doen met deze resultaten, TS?
pi_203126226
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hebben de polls op FOK! berhaupt ooit nut?
pi_203126232
Ik mis de optie dat je je blijft prikken om niet getest te hoeven worden.
Qaurantaine is nu namelijk erger dan het ziektebeeld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203126239
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Zeker, ter lering en vermaak
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203126240
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik plaats hem puur uit nieuwsgierigheid.

En eventueel om een discussie te starten over het feit dat je straks een 'volledig vaccinatieschema' moet hebben om nog als 'gevaccineerd' te kwalificeren en dus de vrijheden en rechten te genieten die je als niet-gevaccineerde niet hebt.

En in hoeverre mensen bereid zijn om ook dat te aanvaarden.

Voor zover ik begrijp kun je namelijk niet ervoor kiezen om even een booster over te slaan als dat goed uitkomt of twee boosters kort na elkaar te nemen om je achterstand in te halen als je er een tijdje geen hebt gehad.

Naarmate de intervallen tussen boosters worden verkort, heb je dus ook steeds meer prikken nodig om als 'volledig gevaccineerd' te worden beschouwd.

Dus ik vroeg me ook af in hoeverre mensen begrijpen wat de implicaties hiervan zijn en of ze het daarmee eens zijn.
pi_203126256
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is de optie dat je je blijft prikken om je QR-code te behouden.

In wezen dus elke andere reden dan een gezondheidsreden om alle gevolgen van niet-gevaccineerd zijn te vermijden.
pi_203126294
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is de optie dat je je blijft prikken om je QR-code te behouden.
Nee het gaat niet om de qr code. Ik ken de afgelopen weken echt tientallen mensen die geen klachten hadden en zich lieten testen vanwege uiteenlopende redenen en positief werden getest. Dan moeten ze in quarantaine en dat is velen malen erger dan het ziektebeeld. Niet alleen voor die persoon zelf maar ook voor de gehele maatschappij.

Dan kan je je beter laten prikken om niet getest te hoeven worden.
pi_203126330
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef ToT het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik plaats hem puur uit nieuwsgierigheid.

Zie daar het nut.
(En ja, nieuwsgierigheid is nut).
pi_203126349
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Iedereen moet zich laten testen bij klachten. Ook gevaccineerden. Iedereen.
pi_203126361
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja, en straks wordt het hier Frankrijk 2.0 waarbij een negatieve test waardeloos is en je met een gerust hart mensen mag gaan besmetten zolang je maar gevaccineerd bent! _O-
pi_203126374
quote:

[..]
Nee het gaat niet om de qr code. Ik ken de afgelopen weken echt tientallen mensen die geen klachten hadden en zich lieten testen vanwege uiteenlopende redenen en positief werden getest. Dan moeten ze in quarantaine en dat is velen malen erger dan het ziektebeeld. Niet alleen voor die persoon zelf maar ook voor de gehele maatschappij.

Ok, dat snap ik, maar dit valt dus onder 'enz' van diezelfde optie.

Die zou je dus kunnen lezen als 'Ik ben 1, 2, of 3 x geprikt en zal boosters blijven nemen om mijn QR-code te behouden / op vakantie te gaan / mij niet te hoeven laten testen / enz.

Maar wel bedankt voor de opmerking, goed om te weten dat ook dit een belangrijke reden is.

Kan de poll ook niet meer aanpassen nu.
pi_203126397
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja, en straks wordt het hier Frankrijk 2.0 waarbij een negatieve test waardeloos is en je met een gerust hart mensen mag gaan besmetten zolang je maar gevaccineerd bent! _O-
Als iedereen zich zou laten prikken, was dat geen gigantisch probleem geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203126402
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:53 schreef ToT het volgende:
Mijn vrouw en ik laten ons boosteren als het echt noodzakelijk is voor de QR-code als we op vakantie gaan of naar een restaurant willen wanneer dat weer mogelijk is.
In het voorjaar hebben we weer een lang weekend in de planning staan in het buitenland, en we moeten wel op tijd weten hoe het dan met de QR-codes zit enzo.

Voor de rest houden we ons aan de vereiste voorschriften. We komen niet echt veel in direct contact met andere mensen, dus we maken ons niet al te druk om het virus.
Ok, maar ben je niet bang dat je vaccinatieschema dan niet compleet is omdat de tijd tussen de laatste prik en een booster te lang is geweest? Hoe ga je dat aanpakken?
pi_203126422
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Hoe kom jij aan deze wijsheid?
pi_203126496
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ok, maar ben je niet bang dat je vaccinatieschema dan niet compleet is omdat de tijd tussen de laatste prik en een booster te lang is geweest? Hoe ga je dat aanpakken?
Voor zover ik weet zijn de regels nog niet zo bizar streng dat je per s alle prikjes op de juiste datums in de juiste volgorde moet hebben gehad om die QR-code actief te houden / geheractiveerd te krijgen. Mocht dat wel gebeuren, dan ga je uiteindelijk een enorme achterstand krijgen van een steeds groter wordende groep mensen die een dikke middelvinger opsteken naar deze dwang.
pi_203126502
'Maar daarna moet het klaar zijn'

Kan iemand mij uitleggen die deze optie heeft gekozen wat de gedachte hierachter is? Volgens mij valt namelijk niet te kiezen of iets klaar is. Het overkomt ons.
pi_203126513
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoe kom jij aan deze wijsheid?
Vaccinatie betekent niet dat je lichaam het virus meteen direct 100% neutraliseert met een onzichtbaar schild dat om je heen zweeft. Je kunt echt nog wel anderen besmetten als je gevaccineerd bent. Verder kijk maar naar Macron z'n uitspraken over lekker ongevaccineerde burgertjes pesten. Negatieve coronatest = ^p^ @ ingang. Alleen gevaccineerden mogen binnen komen.
pi_203126574
Je kan weer goed zien aan deze poll dat er meer domme mensen zijn dan slimme mensen. Want, het grootste deel lijkt nog steeds in de achterhaalde argumenten van de overheid te geloven.
pi_203126582
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Voor zover ik weet zijn de regels nog niet zo bizar streng dat je per s alle prikjes op de juiste datums in de juiste volgorde moet hebben gehad om die QR-code actief te houden / geheractiveerd te krijgen. Mocht dat wel gebeuren, dan ga je uiteindelijk een enorme achterstand krijgen van een steeds groter wordende groep mensen die een dikke middelvinger opsteken naar deze dwang.
Nou, ik denk dus dat je je daarin vergist. Hier in Frankrijk geldt dit wel degelijk namelijk. Je code verloopt na x aantal maanden en dat aantal maanden wordt dus steeds korter. Bijv. na de 3e prik is de vervaldatum slechts 4 maanden later. Dan heb je nu nog een paar maanden, maar vanaf 15 januari nog maar een maand de tijd waarin je de volgende moet halen, anders vervalt je status als 'volledig gevaccineerd' en verlies je je gezondheidspas en dus ook de voordelen die daarmee gepaard gaan.

De vraag die ik me dus stel is in hoeverre mensen bereid zijn dit te accepteren, of ze zullen blijven boosteren of niet.

En op een meer filosofisch vlak: wat voor maatschappij wordt dit, waarbij je in wezen een tweederangsburger wordt als je niet om de x maanden een prik laat zetten. Dit hebben we nog nooit eerder gezien volgens mij in vrije landen.
pi_203126607
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als iedereen zich zou laten prikken, was dat geen gigantisch probleem geweest.
Ja, dat zien we in Portugal, Gibraltar en op de verschillede cruiseschepen. Ondanks 100% vaccinatie en 100% testen breekt er alsnog corona uit en raken er mensen besmet. Dus al zou iedereen zich laten prikken dan maakt dat geen verschil.
pi_203126618
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nou, ik denk dus dat je je daarin vergist. Hier in Frankrijk geldt dit wel degelijk namelijk. Je code verloopt na x aantal maanden en dat aantal maanden wordt dus steeds korter. Bijv. na de 3e prik is de vervaldatum slechts 4 maanden later. Dan heb je nu nog een paar maanden, maar vanaf 15 januari nog maar een maand de tijd waarin je de volgende moet halen, anders vervalt je status als 'volledig gevaccineerd' en verlies je je gezondheids pas en dus ook de voordelen die daarmee gepaard gaan.

De vraag die ik me dus stel is in hoeverre mensen bereid zijn dit te accepteren, of ze zullen blijven boosteren of niet.

En op een meer filosofisch vlak: wat voor maatschappij wordt dit, waarbij je in wezen een tweederangsburger wordt als je niet om de x maanden een prik laat zetten. Dit hebben we nog nooit eerder gezien volgens mij in vrije landen.
Ja nee dat je QR-code komt te vervallen geloof ik ook wel, maar die wordt met het eerstvolgende prikje toch gewoon weer geheractiveerd?
pi_203126627
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:22 schreef KlaasVermeer het volgende:

[..]
Ja, dat zien we in Portugal, Gibraltar en op de verschillede cruiseschepen. Ondanks 100% vaccinatie en 100% testen breekt er alsnog corona uit en raken er mensen besmet. Dus al zou iedereen zich laten prikken dan maakt dat geen verschil.
Ja maar met volledige vaccinatie is het ziektebeeld wel een stuk minder ernstig (tenzij je een Bob Sagetje doet. ;) )
pi_203126629
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:13 schreef Catatafishh het volgende:
'Maar daarna moet het klaar zijn'

Kan iemand mij uitleggen die deze optie heeft gekozen wat de gedachte hierachter is? Volgens mij valt namelijk niet te kiezen of iets klaar is. Het overkomt ons.
In wezen bedoeld als 'dan heb ik er genoeg van' / 'ik heb gedaan wat de overheid van ons vroeg, nu is het klaar'.
pi_203126643
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja nee dat je QR-code komt te vervallen geloof ik ook wel, maar die wordt met het eerstvolgende prikje toch gewoon weer geheractiveerd?
Goed punt, maar dat is me dus niet duidelijk. Want wat als men zegt: door die periode ongevaccineerd te zijn geweest, zijn je antilichamen te laag dus ben je nog niet volledig gevaccineed' of iets dergelijks. Ik weet het niet hoor, maar alles lijkt mogelijk nu. Zou goed zijn om hier duidelijkheid over te krijgen.
pi_203126655
quote:

[..]
Dat vaccins niet tegen besmettingen werken is toch geen nieuws? De zorgdruk is waar het om gaat
pi_203126658
quote:

[..]
Besmet raken hoeft dan ook geen probleem te zijn, zolang dat niet leidt tot een explosieve toename van de ziekenhuisopnames. En feit is dat vaccins de kans op opnames sterk reduceren.
  Redactie Frontpage maandag 10 januari 2022 @ 16:27:29 #29
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_203126670
Nee. Antwoord A. :)
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_203126672
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Besmet raken hoeft dan ook geen probleem te zijn, zolang dat niet leidt tot een explosieve toename van de ziekenhuisopnames. En feit is dat vaccins de kans op opnames sterk reduceren.
Waarom stuurt men dan op het aantal besmettingen?
pi_203126698
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom stuurt men dan op het aantal besmettingen?
Omdat een groot aantal idioten weigert zich te laten vaccineren.
pi_203126706
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Goed punt, maar dat is me dus niet duidelijk. Want wat als men zegt: door die periode ongevaccineerd te zijn geweest, zijn je antilichamen te laag dus ben je nog niet volledig gevaccineed' of iets dergelijks. Ik weet het niet hoor, maar alles lijkt mogelijk nu. Zou goed zijn om hier duidelijkheid over te krijgen.
Ik heb er niets bijzonders over gehoord hier in Nederland, dus denk ik niet dat er een enorm sterke dwangmatige periode is waarin je keihard verplicht bent om je vaccin te nemen om je QR-code niet voorgoed kwijt te raken.
pi_203126720
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Omdat een groot aantal idioten weigert zich te laten vaccineren.
Nou nou, kan dat wat beschaafder alsjeblieft?
pi_203126730
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:30 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb er niets bijzonders over gehoord hier in Nederland, dus denk ik niet dat er een enorm sterke dwangmatige periode is waarin je keihard verplicht bent om je vaccin te nemen om je QR-code niet voorgoed kwijt te raken.
Het is inderdaad niet helemaal duidelijk hoe dit nu precies in zijn werk gaat. Je zal wel gelijk hebben.
pi_203126774
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee.
pi_203126785
quote:

[..]
Het is inderdaad niet helemaal duidelijk hoe dit nu precies in zijn werk gaat. Je zal wel gelijk hebben.
Ja anders moet Rutte maar duidelijk ferme en dreigende taal hierover uitslaan in de persconferenties. "Blijf binnen deze tijdsmarges braafjes uw prikjes ontvangen, mis er geen n, anders wordt u voorgoed uit deze maatschappij verstoten" of zo. (Of tot je weer van scratch af aan met een nieuwe reeks prikjes begint.)

Overigens denk ik dat een booster nog steeds wel nut zal hebben als je deze veel later een keer neemt; je anti-lichamen tegen het virus zijn op dat moment dan wel laag, maar de "herinnering" is er nog wel en bij een booster / echte besmetting kan het lichaam snel weer antilichamen aanmaken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 16:37:34 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203126799
Oh kijk wie terug is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203126914
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja anders moet Rutte maar duidelijk ferme en dreigende taal hierover uitslaan in de persconferenties. "Blijf binnen deze tijdsmarges braafjes uw prikjes ontvangen, mis er geen n, anders wordt u voorgoed uit deze maatschappij verstoten" of zo. (Of tot je weer van scratch af aan met een nieuwe reeks prikjes begint.)
Macron zei hier een paar dagen geleden dat 'een niet-gevaccineerde' iemand is die 'onverantwoordelijk' is en dat 'onverantwoordelijken' gelijk zijn aan 'geen burgers' (dus zonder rechten).

Een 'gevaccineerde' is dus iemand met een 'volledig vaccinatieschema'.

Als je 'geen volledig vaccinatieschema' hebt, wordt je beschouwd als 'niet-gevaccineerd'.

Dus dat soort taal wordt hier wel gebezigd, maar ook weer net niet zoals jij het zegt, of je weer een 'volledig gevaccineerde' kan worden met 1 prik. Blijft vaag.

quote:
Overigens denk ik dat een booster nog steeds wel nut zal hebben als je deze veel later een keer neemt; je anti-lichamen tegen het virus zijn op dat moment dan wel laag, maar de "herinnering" is er nog wel en bij een booster / echte besmetting kan het lichaam snel weer antilichamen aanmaken.
Normaal gesproken hoeft je lichaam niet constant volgepompt te zijn met antilichamen om als 'immuun' te worden beschouwd. Na een tijdje verdwijnen die antilichamen uit je bloed, maar worden ze wel in het 'geheugen' van je immuunsysteem opgeslagen om weer te kunnen worden geproduceerd bij een nieuwe infectie via geheugen T- en B-cellen.

Daardoor kun je snel (binnen een week) nieuwe antilichamen aanmaken bij een nieuwe infectie.

Wat mij betreft is dat boosteren dus sowieso onzin, tenzij je B- en T-cellen een nieuwe variant niet zouden herkennen. Bij influenza geldt dit probleem (en daarom hebben we nooit een langdurig influenzavaccin gevonden), maar bij coronavirussen schijnt dit niet zo te zijn (de mutaties zijn te beperkt om niet te worden herkend door je immuunsysteem).
pi_203126938
quote:
oeft dan ook geen probleem te zijn, zolang dat niet leidt tot een explosieve toename van de ziekenhuisopnames. En feit is dat vaccins de kans op opnames sterk reduce
Je moet zelf weten wat je wil geloven. Maar ik wil je er wel even op wijzen dat er geen enkel bewijs is dat boosteren help tegen omicron. Het is gebaseerd op de aanname dat je immuunsysteem opfrissen helpt, maar das geen vaststaand feit. Vergeet ook niet dat omicron milder is, dat moet je ook meenemen.

En ja, we doen het op dit moment voor de zorg. Daar ben ik het mee eens, want zonder dat excuus zou er nu een opstand uitbreken.
  maandag 10 januari 2022 @ 16:49:04 #40
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_203126941
Vraag aan onze huisarts, als we nou alles aanleveren:
Bloed, urine, speeksel, ontlasting, wangslijm, neusslijm enz.
Is er dan in een lab de mogelijkheid ons te testen op het evt. doorgelopen traject van een Covid besmetting en de daarmee gepaard gaande immuniteit, of op complete immuniteit?

Jazeker was het antwoord, maar die resultaten tellen niet, want die vallen niet onder de door de minister vastgestelde regels.
pi_203126955
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Macron zei hier een paar dagen geleden dat 'een niet-gevaccineerde' iemand is die 'onverantwoordelijk' is en dat 'onverantwoordelijken' gelijk zijn aan 'geen burgers' (dus zonder rechten).

Een 'gevaccineerde' is dus iemand met een 'volledig vaccinatieschema'.

Als je 'geen volledig vaccinatieschema' hebt, wordt je beschouwd als 'niet-gevaccineerd'.

Dus dat soort taal wordt hier wel gebezigd, maar ook weer net niet zoals jij het zegt, of je weer een 'volledig gevaccineerde' kan worden met 1 prik. Blijft vaag.
[..]
Normaal gesproken hoeft je lichaam niet constant volgepompt te zijn met antilichamen om als 'immuun' te worden beschouwd. Na een tijdje verdwijnen die antilichamen uit je bloed, maar worden ze wel in het 'geheugen' van je immuunsysteem opgeslagen om weer te kunnen worden geproduceerd bij een nieuwe infectie via geheugen T- en B-cellen.

Daardoor kun je snel (binnen een week) nieuwe antilichamen aanmaken bij een nieuwe infectie.

Wat mij betreft is dat boosteren dus sowieso onzin, tenzij je B- en T-cellen een nieuwe variant niet zouden herkennen. Bij influenza geldt dit probleem (en daarom hebben we nooit een langdurig influenzavaccin gevonden), maar bij coronavirussen schijnt dit niet zo te zijn (de mutaties zijn te beperkt om niet te worden herkend door je immuunsysteem).
Dat boosteren zorgt voor een vliegende start, je immuunsysteem blijft in opperste staat van paraatheid bij een infectie, als een race-auto die aan de startlijn al met de toeren in het rood staat om keihard weg te vliegen zodra het moet. Da's natuurlijk beter dan dat je de auto eerst nog ff moet starten, hem in z'n 1 moet zetten, gas geven en koppeling laten opkomen.
pi_203126960
inb4 "Maar veel race-auto's zijn tegenwoordig automaten!" :')
pi_203126963
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:49 schreef DrDarwin het volgende:
Is er dan in een lab de mogelijkheid ons te testen op het evt. doorgelopen traject van een Covid besmetting en de daarmee gepaard gaande immuniteit, of op complete immuniteit?

Jazeker was het antwoord, maar die resultaten tellen niet, want die vallen niet onder de door de minister vastgestelde regels.
En terecht
pi_203126996
Ff berichtje gestuurd naar een vriend die in Frankrijk woont. Even kijken hoe hij Macron's woorden interpreteert.
pi_203126998
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:48 schreef KlaasVermeer het volgende:

[..]
Je moet zelf weten wat je wil geloven. Maar ik wil je er wel even op wijzen dat er geen enkel bewijs is dat boosteren help tegen omicron. Het is gebaseerd op de aanname dat je immuunsysteem opfrissen helpt, maar das geen vaststaand feit. Vergeet ook niet dat omicron milder is, dat moet je ook meenemen.

En ja, we doen het op dit moment voor de zorg. Daar ben ik het mee eens, want zonder dat excuus zou er nu een opstand uitbreken.
Dat boosteren helpt is gewoon onderzocht. En ook eerdere vaccins bieden nog steeds relatief hoge bescherming tegen omicron.
pi_203127045
quote:

[..]
Maar feitelijk wel correct.

quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Daarom hebben nu ook al meerdere vaccins dit.

quote:
Jij hebt een medische achtergrond in immunologie? Van de facebook universiteit zo te zien? Aangezien de booster door specialisten juist geadviseerd wordt en cijfers ook laten zien,dat dit je immuunsysteem een flinke booster heeft, tegen covid-19

Bij influenza heb je ook verschillende virussen, die daarbij ook nog eens muteren.
De griepgolf van 2018 was hier een mooi voorbeeld van.
pi_203127060
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:49 schreef DrDarwin het volgende:

En dan? Dit zegt niet zoveel en is niet haalbaar op grote schaal.
  maandag 10 januari 2022 @ 17:02:51 #48
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_203127095
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:59 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En dan? Dit zegt niet zoveel en is niet haalbaar op grote schaal.
Dus massaal GGD testen op grote schaal is wel haalbaar?
pi_203127106
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:53 schreef ToT het volgende:
Ff berichtje gestuurd naar een vriend die in Frankrijk woont. Even kijken hoe hij Macron's woorden interpreteert.
Lol, ik had ze kunnen citeren als je wil hoor.

"a, c'est l'immense faute morale des antivax : ils viennent saper ce qu'est la solidit d'une nation. Quand ma libert vient menacer celle des autres, je deviens un irresponsable. Un irresponsable n'est plus un citoyen".

"Dat is de grote morele fout van antivaxers: ze ondermijnen de kracht van een natie. Wanneer mijn vrijheid de vrijheid van anderen bedreigt, word ik een onverantwoordelijke. Een onverantwoordelijke is geen burger meer".

En in hetzelfde interview:

Moi, je ne suis pas pour emmerder les Franais. Je peste toute la journe contre l’administration quand elle les bloque. Eh bien l, les non-vaccins, j’ai trs envie de les emmerder. Et donc on va continuer de le faire, jusqu’au bout. C’est a, la stratgie.

"Ik ben er niet voor om het leven van Fransen zuur te maken (letterlijk: om ze onder te schijten, "emmerder" is nogal vulgair). Ik strijd de hele dag tegen de administratie wanneer die hen in de weg zit. Maar nu heb ik erg zin om het leven van niet-gevaccineerden zuur te maken. En dat gaan we dus toen, tot het einde. Dat is de strategie."

Maar iedereen die zijn vaccinatieschema niet compleet heeft, is dus een 'ongevaccineerde' oftewel 'geen burger'.

Dat is nogal wat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-01-2022 17:11:50 ]
pi_203127116
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Ja
pi_203127136
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Lol, ik had ze kunnen citeren als je wil hoor.

"a, c'est l'immense faute morale des antivax : ils viennent saper ce qu'est la solidit d'une nation. Quand ma libert vient menacer celle des autres, je deviens un irresponsable. Un irresponsable n'est plus un citoyen".

"Dat is de grote morele fout van antivaxers: ze ondermijnen de kracht van een natie. Wanneer mijn vrijheid de vrijheid van anderen bedreigt, word ik een onverantwoordelijke. Een onverantwoordelijke is geen burger meer".

En in hetzelfde interview:

Moi, je ne suis pas pour emmerder les Franais. Je peste toute la journe contre l’administration quand elle les bloque. Eh bien l, les non-vaccins, j’ai trs envie de les emmerder. Et donc on va continuer de le faire, jusqu’au bout. C’est a, la stratgie.

"Ik ben er niet voor om het leven van Fransen zuur te maken (letterlijk: om ze onder te schijten, "emmerder" is nogal vulgair). Ik strijd de hele dag tegen de administratie wanneer die hen in de weg zit. Maar nu heb ik erg zin om het leven van niet-gevaccineerden zuur te maken. En dat gaan we dus toen, tot het einde. Dat is de strategie."
@Emmerdeur :T

Maar goed, er is wel een verschil tussen volledig ongevaccineerden en mensen die een keer een prikje overslaan / een paar maand te laat laten zetten.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:06:45 #52
5428 crew  miss_sly
pi_203127139
Ik mis de optie: ik ben gevaccineerd en geboosterd en bekijk in de toekomst of ik vind dat de wetenschap achter een volgende prik mij voldoende kan overtuigen van het nut van een volgende vaccinatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203127142
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:02 schreef DrDarwin het volgende:
De PCR test Ja. Dat doen we nu al 1,5 jaar. Met momenteel meer dan 100.000 per dag of zo iets?
pi_203127146
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik mis de optie: ik ben gevaccineerd en geboosterd en bekijk in de toekomst of ik vind dat de wetenschap achter een volgende prik mij voldoende kan overtuigen van het nut van een volgende vaccinatie.
Goeie idd! :Y Ik miste ook een "Anders, namelijk:"-optie.
pi_203127166
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat boosteren zorgt voor een vliegende start, je immuunsysteem blijft in opperste staat van paraatheid bij een infectie, als een race-auto die aan de startlijn al met de toeren in het rood staat om keihard weg te vliegen zodra het moet. Da's natuurlijk beter dan dat je de auto eerst nog ff moet starten, hem in z'n 1 moet zetten, gas geven en koppeling laten opkomen.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar met elke prik loop je ook het risico op (ernstige en onbekende) bijwerkingen.
  maandag 10 januari 2022 @ 17:11:56 #56
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_203127183
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja
Dus u vind het niet verontrustend dat de complete medische expertise in dit land buitenspel wordt gezet, dat huisartsen, apothekers, specialisten enz. geen van allen dat mogen doen waarvoor zij zijn opgeleid.
Maar dat jan en alleman wel testen mogen afnemen, vaccinaties mogen zetten zonder verder enige kennis.

Heel bijzonder dat men dat klakkeloos accepteert.
pi_203127184
quote:

[..]
Vandaar dat Portugal en Gibraltar weer maatregelen treffen.
Plaats hier uw advertentie
pi_203127206
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, allemaal leuk en aardig, maar met elke prik loop je ook het risico op (ernstige en onbekende) bijwerkingen.
Dat risico loop je ook als je huisarts je een willekeurig medicijn voorschrijft. Ooit een bijsluiter gelezen?

Een verwaarloosbaar aantal mensen ondervindt heftige bijwerkingen van het vaccin. Er is dus nauwelijks reden om je zorgen te maken.

Aan corona oplopen kleven grotere risico's.
pi_203127219
quote:

[..]
En dat loop je met elke coronabesmetting ook. Alleen is de kans dat die bijwerkingen zich dan voordoen een stuk groter dan bij prikken.

En de kans om tegen een besmetting aan te lopen is tot nu toe elke golf hoger geworden. Zolang dat zo is laat ik me braaf prikken als dat kan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_203127221
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Vandaar dat Portugal en Gibraltar weer maatregelen treffen.
Tsja, vaccins werken in 90 procent van de gevallen. Er zijn helaas altijd mensen bij wie het niet aanslaat.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:15:31 #61
5428 crew  miss_sly
pi_203127224
quote:

[..]
Die risico's op ernstige en onbekende bijwerkingen worden niet door iedereen op hetzelfde niveau ingeschat. Dus dat is een nogal lastig argument om mee te nemen in de discussie.
pi_203127227
quote:

[..]
En daarom dat mijn vrouw en ik terughoudend zijn daarmee.
2 prikjes vinden we voorlopig ff voldoende, zeker omdat omicron vrij mild lijkt te zijn en we verder gezond zijn.
pi_203127248
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die risico's op ernstige en onbekende bijwerkingen worden niet door iedereen op hetzelfde niveau ingeschat. Dus dat is een nogal lastig argument om mee te nemen in de discussie.
Het risico bestaat.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:19:05 #64
5428 crew  miss_sly
pi_203127261
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het risico bestaat.
Klopt. En risicoloos leven bestaat niet.
pi_203127280
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, vaccins werken in 90 procent van de gevallen. Er zijn helaas altijd mensen bij wie het niet aanslaat.
Dat was mijn volgende vraag aan je. Waar haal je de cijfers vandaan? 90% is het getal dat geclaimed werdt tegen de Alpha en Delta variant. Waar is de data van van de omicron variant dan? En welk booster vaccin is hu het beste? Dit zou je moeten kunnen beantwoorden als je echt overtuigd bent dat boosteren helpt.
pi_203127289
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt. En risicoloos leven bestaat niet.
Als het risico bestaat, moet je het meenemen in je overweging.
pi_203127318
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:20 schreef KlaasVermeer het volgende:

[..]
Dat was mijn volgende vraag aan je. Waar haal je de cijfers vandaan? 90% is het getal dat geclaimed werdt tegen de Alpha en Delta variant. Waar is de data van van de omicron variant dan? En welk booster vaccin is hu het beste? Dit zou je moeten kunnen beantwoorden als je echt overtuigd bent dat boosteren helpt.
Ik las laatst dat de booster 55 - 80% tegen omicron zou werken, terwijl er eerst gezegd werd dat het amper zou werken vanwege de mutatie op het spike-eiwit.
En na 10 weken is de werking nog steeds 50%?

Net trouwens ff een filmpje gekeken dat weer eens bevestigde dat het dweilen is met de kraan open zolang Afrika maar voor 7% gevaccineerd is.
pi_203127327
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:06 schreef miss_sly het volgende:
Dus je vertrouwt overheid en wetenschap nu wel, maar mogelijk in de toekomst niet?

Zulke hersenkronkels kan ik niet bedenken, sorry.
  Boks-Chick maandag 10 januari 2022 @ 17:25:04 #69
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_203127335
quote:

[..]

ik geloof dat je niet helemaal snapt hoe het werkt....
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Iedereen moet zich laten testen bij klachten. Ook gevaccineerden. Iedereen.
Dit dus.
lolwut
pi_203127337
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:08 schreef ToT het volgende:

[..]
Goeie idd! :Y Ik miste ook een "Anders, namelijk:"-optie.
Met een optie 'anders' gaan waardevolle antwoorden verloren aan een niets-zeggende optie.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:25:27 #71
5428 crew  miss_sly
pi_203127338
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik moet niks, maar ik kan alle risico's meenemen bij alles wat ik doe. En het mooie is dat iedereen die risicoafweging voor zichzelf maakt. En ook zelf bepaalt of risico's ergens van wel of niet groot zijn in de eigen optiek. En welke bronnen men gebruikt om de informatie te verkrijgen om de juiste afweging te maken. Voor zichzelf.

Dus jouw onbekende en enrstige risico's schat ik anders in, dus is mjin risicoafweging anders.
pi_203127354
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:20 schreef KlaasVermeer het volgende:

[..]
quote:
De eerste Britse studies tonen dat de basisvaccinatie (zonder boosterprik) duidelijk minder bescherming biedt tegen ernstig ziek worden door de omikronvariant in vergelijking met de deltavariant. Bescherming tegen ziekenhuisopname na een omikronbesmetting is bij twee dosissen, binnen de 6 maanden na vaccinatie, maximaal (> 70%), maar daalt nadien geleidelijk tot ongeveer 50%. Wanneer personen ook een boosterprik hebben gehad, blijken ze echter veel beter beschermd tegen ernstige ziekte door omikron en vermindert het risico op ziekenhuisopname met zo’n 88%. Dat is iets minder in vergelijking met de bescherming tegen eerdere varianten, maar wel zeer behoorlijk (1).

Bron
pi_203127357
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik moet niks, maar ik kan alle risico's meenemen bij alles wat ik doe. En het mooie is dat iedereen die risicoafweging voor zichzelf maakt. En ook zelf bepaalt of risico's ergens van wel of niet groot zijn in de eigen optiek. En welke bronnen men gebruikt om de informatie te verkrijgen om de juiste afweging te maken. Voor zichzelf.

Dus jouw onbekende en enrstige risico's schat ik anders in, dus is mjin risicoafweging anders.
En wat doet je vermoeden dat ik dat zelf allemaal niet weet?
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:27:39 #74
5428 crew  miss_sly
pi_203127360
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dus je vertrouwt overheid en wetenschap nu wel, maar mogelijk in de toekomst niet?

Flexibiliteit, mijn waarde Ali, dat kan inderdaad niet iedereen bedenken.
pi_203127364
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Iets minder zwart-wit denken kan soms wel handig zijn! ;)
pi_203127380
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Flexibiliteit, mijn waarde Ali, dat kan inderdaad niet iedereen bedenken.
Dus je blijft boosteren tot je niet meer gelooft dat boosteren zin heeft.

Als je ervan overtuigd bent dat boosteren dan niet meer nuttig is.

Maar nu is het wel nuttig.

Waarom zou je geloven dat het nu wel nuttig is, maar in de toekomst niet meer als de wetenschap en de overheid zeggen van wel?
pi_203127400
quote:

[..]
Met die logica kun je nooit meer in een auto of vliegtuig stappen. En moet je alle goden aanbidden want er is een miniscuul risico dat ze bestaan. De grootte van het risico, daar gaat het om. Als je de risico's van covid19 en die van de vaccins naast elkaar legt dan is de winnaar duidelijk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203127404
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Iets minder zwart-wit denken kan soms wel handig zijn! ;)
Overtuig mij dat het een zinnige optie is.

Als je ervan uitgaat dat overheid en wetenschap mogelijk niet betrouwbaar zijn, dan is het blijven boosteren ook niet logisch.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:30:55 #79
5428 crew  miss_sly
pi_203127405
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En wat doet je vermoeden dat ik dat zelf allemaal niet weet?
Ik denk dat jij dat prima weet. Jij lijkt te denken dat mensen die er anders over denken dan jij dat niet allemaal ook weten.
pi_203127417
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik las laatst dat de booster 55 - 80% tegen omicron zou werken, terwijl er eerst gezegd werd dat het amper zou werken vanwege de mutatie op het spike-eiwit.
En na 10 weken is de werking nog steeds 50%?

Net trouwens ff een filmpje gekeken dat weer eens bevestigde dat het dweilen is met de kraan open zolang Afrika maar voor 7% gevaccineerd is.
Yup en zo ziet dweilen met de kraan open, er kennelijk uit. Staar je niet al te veel blind op percentages. Iets als 80% kans op, is een gigantische goede kans natuurlijk. Wiskundig gezien. Maarja we hebben het ook over mensen. Als je een lot zou kunnen kopen met 80% kans op, dan is dat kat in het bakkie, dan win je zowat altijd.
pi_203127435
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Overtuig mij dat het een zinnige optie is.

Als je ervan uitgaat dat overheid en wetenschap mogelijk niet betrouwbaar zijn, dan is het blijven boosteren ook niet logisch.
Je leest de beweegredenen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden en dan kun je voor jezelf uitmaken of die beweegredenen voor jou persoonlijk zwaarwegend genoeg zijn om weer zo'n prikje te gaan halen of niet.
"De nieuwe Sigma-variant is niet dodelijk voor mensen, maar voor cavia's! Wil je de cavia van je dochtertje niet eigenhandig vermoorden, dan moet je echt weer een booster nemen!" bijvoorbeeld.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:33:14 #82
5428 crew  miss_sly
pi_203127440
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dus je blijft boosteren tot je niet meer gelooft dat boosteren zin heeft.

Als je ervan overtuigd bent dat boosteren dan niet meer nuttig is.

Maar nu is het wel nuttig.

Waarom zou je geloven dat het nu wel nuttig is, maar in de toekomst niet meer als de wetenschap en de overheid zeggen van wel?
Wetenschap en overheid zijn niet hetzelfde.

Zoals er nu de mogelijkheid komt om ook kinderen tussen 5-12 te vaccineren. Dat komt van de overheid. Maar er zijn kinderartsen die ik hoog heb zitten die zeggen dat vaccineren geen kwaad kan, maar dat ze het ook niet voor alle kinderen autmatisch de beste optie vinden. Dat zou ik een goede reden vinden om mijn jonge kind (nog) niet te vaccineren, bijvoorbeeld.
pi_203127441
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat jij dat prima weet. Jij lijkt te denken dat mensen die er anders over denken dan jij dat niet allemaal ook weten.
Als je denkt dat ik het weet, waarom vertel je me dat dan allemaal? Ik was in gesprek met Tot, niet met jou.
pi_203127464
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:31 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Yup en zo ziet dweilen met de kraan open, er kennelijk uit. Staar je niet al te veel blind op percentages. Iets als 80% kans op, is een gigantische goede kans natuurlijk. Wiskundig gezien. Maarja we hebben het ook over mensen. Als je een lot zou kunnen kopen met 80% kans op, dan is dat kat in het bakkie, dan win je zowat altijd.
Ja je kunt hier idd wel tot het jaar 2100 door blijven boosteren voor alle mutaties die in Afrika enzo ontstaan, maar het moet wereldwijd goed aangepakt worden. Iets zegt me dat je dit vast wel begreep uit mijn woorden.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:35:13 #85
5428 crew  miss_sly
pi_203127471
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als je denkt dat ik het weet, waarom vertel je me dat dan allemaal? Ik was in gesprek met Tot, niet met jou.
Als je een priv-gesprek wil waar verder niemand zich mee bemoeit, raad ik je aan via dm ofzo te discussieren. Als je het in een topic doet, kunnen en zullen er ook andere mensen reageren.
pi_203127477
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:34 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja je kunt hier idd wel tot het jaar 2100 door blijven boosteren voor alle mutaties die in Afrika enzo ontstaan, maar het moet wereldwijd goed aangepakt worden. Iets zegt me dat je dit vast wel begreep uit mijn woorden.
Jewel, maar ik zie dat afrika verhaal, ook niet goedkomen, net als bij hiv.
pi_203127523
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:35 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Jewel, maar ik zie dat afrika verhaal, ook niet goedkomen, net als bij hiv.
Dus is het dweilen met de kraan open; blijven prikken terwijl de mutaties naar binnen blijven stromen en mensen elkaar blijven infecteren.
pi_203127565
2 prikken en niet meer voorlopig.
In augustus nog delta gehad zie ik dan als booster.
Zien we in de zomer wel hoe de vlag hangt.
pi_203127575
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus is het dweilen met de kraan open; blijven prikken terwijl de mutaties naar binnen blijven stromen en mensen elkaar blijven infecteren.
Dat is hoe het de afgelopen 2 jaar steeds ging. Ik vind het ook niet al te best eruit zien, als ik scenarios ga verzinnen, zie ik wel zoiets als gewoon blijven vaccineren, maar dan 1 keer per jaar en net als bij griep, voor de zwakkeren.
pi_203127578
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je een priv-gesprek wil waar verder niemand zich mee bemoeit, raad ik je aan via dm ofzo te discussieren. Als je het in een topic doet, kunnen en zullen er ook andere mensen reageren.
Het maakt me niet uit als je je ermee bemoeit, maar zeg dan dingen die daadwerkelijk iets toevoegen, niet dingen die ik al weet. Dan is het net of ik een preek krijg, of een soort les van een juf. Dat hoeft niet hoor.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 17:46:09 #91
5428 crew  miss_sly
pi_203127595
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het maakt me niet uit als je je ermee bemoeit, maar zeg dan dingen die daadwerkelijk iets toevoegen, niet dingen die ik al weet. Dan is het net of ik een preek krijg, of een soort les van een juf. Dat hoeft niet hoor.
Ik snap werkelijk niet waar je het over hebt.

Jij hebt het over risico's en ik zeg dat die niet door iedereen hetzelfde worden ingeschat. Dat risico's bestaan, de open deur waar jij dan mee komt, is een feit dat niemand betwist. Dus wat wil je nou?
pi_203127605
Mij maakt het echt niet uit hoor, heb 1e, 2e en booster inmiddels gehad. Als er meer nodig is neem ik die prikken ook. Ik heb volledige vertrouwen in vaccinaties en geloof dat ze een zegen voor de mensheid zijn.
Twiddel
pi_203127610
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:33 schreef ToT het volgende:

[..]
Je leest de beweegredenen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden en dan kun je voor jezelf uitmaken of die beweegredenen voor jou persoonlijk zwaarwegend genoeg zijn om weer zo'n prikje te gaan halen of niet.
"De nieuwe Sigma-variant is niet dodelijk voor mensen, maar voor cavia's! Wil je de cavia van je dochtertje niet eigenhandig vermoorden, dan moet je echt weer een booster nemen!" bijvoorbeeld.
Tja, dat lijkt me nogal onrealistisch qua scenario. Ze zullen het blijven verkopen als noodzakelijk om jezelf en anderen te beschermen, dat lijkt me realistisch. Als je nu gelooft dat boosters noodzakelijk zijn, dan zie ik eerlijk gezegd weinig reden waarom mensen dat in de toekomst niet meer zullen geloven bij nieuwe varianten dezelfde nieuwsberichten en dergelijke.
  maandag 10 januari 2022 @ 17:50:11 #94
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203127635
Ik ben nog nooit geprikt en niet van plan daar iets aan te veranderen

8-)
  maandag 10 januari 2022 @ 17:52:01 #95
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203127655
Ongeveer 50% gaat geen 3e meer halen.

En na die 3e haalt 60% geen 4e meer.

Gaat toch de goede richting uit dus.
pi_203127860
quote:

[..]
Klopt. Autorijden of vliegen is ook niet 100% veilig. Maar dit doen we zonder enige problemen.

Vaccin ernstige complicaties is zeer uitzonderlijk. Overlijden na het vaccin is nog uitzonderlijker.
Covid-19 (ernstige) complicaties komt best vaak voor.
pi_203127876
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:50 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben nog nooit geprikt en niet van plan daar iets aan te veranderen

8-)
Met jouw nog vele anderen, daarom hadden we vorig jaar ook zo'n zware zorg belasting icm een bijna code zwart en uitgestelde chemokuren of transplantaties.
pi_203127950
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Tja, dat lijkt me nogal onrealistisch qua scenario. Ze zullen het blijven verkopen als noodzakelijk om jezelf en anderen te beschermen, dat lijkt me realistisch. Als je nu gelooft dat boosters noodzakelijk zijn, dan zie ik eerlijk gezegd weinig reden waarom mensen dat in de toekomst niet meer zullen geloven bij nieuwe varianten dezelfde nieuwsberichten en dergelijke.
Probeer een beetje open-minded te denken en te geloven dat er mensen zijn die zelf meningen kunnen vormen! :Y
pi_203127963
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:52 schreef Ixnay het volgende:
Ongeveer 50% gaat geen 3e meer halen.

En na die 3e haalt 60% geen 4e meer.

Gaat toch de goede richting uit dus.
Ik meende dat 90% de booster ging halen? :?
pi_203128061
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:11 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Dus u vind het niet verontrustend dat de complete medische expertise in dit land buitenspel wordt gezet, dat huisartsen, apothekers, specialisten enz. geen van allen dat mogen doen waarvoor zij zijn opgeleid.
Maar dat jan en alleman wel testen mogen afnemen, vaccinaties mogen zetten zonder verder enige kennis.

Heel bijzonder dat men dat klakkeloos accepteert.
ja dat klopt en ook heel logisch. Ik kan mij met het verstand niet bij dat men hier anders over kan denken.
Kan je nagaan hoe makkelijk vaccinaties zetten is als je dat in een paar uur leert.

Ik heb wel liever dat alle werkzaamheden in alle sectoren en markten moeten worden gedaan door iemand met een dr titel omdat zo minder fouten worden gemaakt.
pi_203128238
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan kunnen de maatregelen nooit afgeschaft worden want er waait altijd een virus rond. Laat dat nou net het plan ook zijn.
https://archive.fo/HuuqU
pi_203129006
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 18:15 schreef ToT het volgende:

[..]
Probeer een beetje open-minded te denken en te geloven dat er mensen zijn die zelf meningen kunnen vormen! :Y
Na 2 jaar Coronaforum en 15 jaar BNW schat ik het percentage mensen dat dat kan helaas zeer laag in. Het overgrote deel gelooft wat men wordt verteld door autoriteiten.
pi_203129048
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Na 2 jaar Coronaforum en 15 jaar BNW schat ik het percentage mensen dat dat kan helaas zeer laag in. Het overgrote deel gelooft wat men wordt verteld door autoriteiten.
Tot op zekere hoogte. Ik ken persoonlijk meerdere mensen die er over twijfelen of ze deze booster nemen, maar als ze het nemen is het wel de laatste.
Kan best zijn dat sommigen het nog even wat langer aan willen zien, maar dat ze er op een gegeven moment ook geen heil meer in zien.
pi_203129053
Al meer dan honderd antwoorden. Bedankt iedereen voor de reacties.
pi_203129064
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:32 schreef ToT het volgende:

[..]
Tot op zekere hoogte. Ik ken persoonlijk meerdere mensen die er over twijfelen of ze deze booster nemen, maar als ze het nemen is het wel de laatste.
Kan best zijn dat sommigen het nog even wat langer aan willen zien, maar dat ze er op een gegeven moment ook geen heil meer in zien.
Tja, jammer voor hen dat ze dan dus niet-burger worden.

O nee wacht, in Nederland is het nog niet zo ver.

In Frankrijk dus wel, 1G-beleid, alleen vaccineren telt nog.
pi_203129083
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Tja, jammer voor hen dat ze dan dus niet-burger worden.
Maar is het echt onmogelijk voor je om voor te stellen dat er mensen zijn die wat meer tijd nodig hebben om hun portie maar aan Fikkie te laten geven?
pi_203129119
Ik heb de grens voor mezelf bij 20 prikken gelegd.
pi_203129148
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:34 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar is het echt onmogelijk voor je om voor te stellen dat er mensen zijn die wat meer tijd nodig hebben om hun portie maar aan Fikkie te laten geven?
Nee, blijkens de antwoordopties. "Ik neem er nog een maar daarna moet het klaar zijn".

Maar inderdaad, er staat geen optie bij "ik neem nog een paar boosters en daarna misschien niet meer"

Maar eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen ondertussen wel een keuze hebben gemaakt. Waarom? Men zei 1 of 2 prikken, dan vrijheid terug. Nu is het elke x maanden een prik. Dus ik denk dat de meeste mensen ondertussen voor zichzelf wel hebben bepaald hoe ze erin staan. De groep die nog 2, 3, 4, 5 of meer boosters gaat nemen en daarna niet meer, is voorlopig volstrekt hypothetisch. De poll ging er vooral om waarom men zich laten boosteren: voor de gezondheid, of voor iets anders. En hoeveel mensen uberhaupt geen booster nemen en waarom niet.
pi_203129204
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, blijkens de antwoordopties. "Ik neem er nog een maar daarna moet het klaar zijn".

Maar inderdaad, er staat geen optie bij "ik neem nog een paar boosters en daarna misschien niet meer"

Maar eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen ondertussen wel een keuze hebben gemaakt. Waarom? Men zei 1 of 2 prikken, dan vrijheid terug. Nu is het elke x maanden een prik. Dus ik denk dat de meeste mensen ondertussen voor zichzelf wel hebben bepaald hoe ze erin staan. De groep die nog 2, 3, 4, 5 of meer boosters gaat nemen en daarna niet meer, is voorlopig volstrekt hypothetisch. De poll ging er vooral om waarom men zich laat boosteren: voor de gezondheid, of voor iets anders. En hoeveel mensen uberhaupt geen booster nemen en waarom niet.
Dus mensen die geen grens bij 3 zullen zetten, zullen nooit ergens een grens gaan trekken? Ook niet over 20 jaar of zo? En ook niet als het virus tot iets volstrekt onschuldigs gemuteerd is?
pi_203129235
quote:
18s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:36 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik heb de grens voor mezelf bij 20 prikken gelegd.
want? geloof je de wetenschap vanaf 20 prikken niet meer?
pi_203129239
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:40 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus mensen die geen grens bij 3 zullen zetten, zullen nooit ergens een grens gaan trekken? Ook niet over 20 jaar of zo? En ook niet als het virus tot iets volstrekt onschuldigs gemuteerd is?
Ik was niet naar die informatie op zoek.

Ik wil weten hoe mensen er nu in staan.
pi_203129269
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik was niet naar die informatie op zoek.

Ik wil weten hoe mensen er nu in staan.
Sommigen kunnen de mening hebben van: "Voorlopig doe ik wel aan die poppenkast mee, maar ik weet niet voor hoe lang." i.p.v. "JA, HEER RUTTE! VACCINEER MIJ TOT HET EINDE DER TIJDEN, AMEN!"
pi_203129290
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
want? geloof je de wetenschap vanaf 20 prikken niet meer?
Waar schrijf ik dat? :?
pi_203129315
quote:
18s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]
nee daarom de vraag.
pi_203129316
quote:
18s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]
Dat lijkt nu zijn stelling te zijn; als je voor meer dan 3 prikjes gaat, vertrouw je de wetenschap en het landelijk beleid automatisch tot Ragnarok aanbreekt.
pi_203129343
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]

Dat gaat over AZ zeker? Pfizer/Moderna biedt met de basis vaccinatie nog steeds goede bescherming tegen ernstige klachten. https://www.nytimes.com/i(...)waning-immunity.html
pi_203129366
Na 107 stemmen:

Opvallend dat meer dan 23% nog helemaal niet is gevaccineerd. Dat is veel hoger dan je zou mogen verwachten op basis van de officile cijfers (86% volledig gevaccineerd.

Dat betekent dat 37% binnenkort de status 'niet volledig gevaccineerd' heeft.

1/3 van de mensen die blijft boosteren doet dat voornamelijk om een QR-code te houden, op vakantie te gaan en andere ongemakken te vermijden.

Slechts 1/3 van de respondenten lijkt daadwerkelijk te geloven in de langdurige effectiviteit van herhaald prikken.

Dat geeft een heel ander beeld dan de hoge percentages van de prikcijfers, die zouden doen vermoeden dat heel veel mensen daadwerkelijk achter dit beleid staan.
pi_203129385
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Na 107 stemmen:

Opvallend dat meer dan 23% nog helemaal niet is gevaccineerd. Dat is veel hoger dan je zou mogen verwachten op basis van de officile cijfers (86% volledig gevaccineerd.

1/3 van de mensen die blijft boosteren doet dat voornamelijk om een QR-code te houden, op vakantie te gaan en andere ongemakken te vermijden.

Slechts 1/3 van de respondenten lijkt daadwerkelijk te geloven in de langdurige effectiviteit van herhaald prikken.

Dat geeft een heel ander beeld dan de hoge percentages van de prikcijfers, die zouden doen vermoeden dat heel veel mensen daadwerkelijk achter dit beleid staan.
Maurice de Hond doet wel iets betrouwbare onderzoeken dan dit.
pi_203129402
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:45 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat lijkt nu zijn stelling te zijn; als je voor meer dan 3 prikjes gaat, vertrouw je de wetenschap en het landelijk beleid automatisch tot Ragnarok aanbreekt.
Ik prik tot de crisis voorbij is of totdat er een mutatie rondraast die ook voor de ouderen en kwetsbaren dusdanig zwak is dat daarmee de crisis als voorbij kan worden beschouwd. Tot die tijd zit er gewoon niets anders op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 19:51:14 ]
pi_203129407
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Sommigen kunnen de mening hebben van: "Voorlopig doe ik wel aan die poppenkast mee, maar ik weet niet voor hoe lang." i.p.v. "JA, HEER RUTTE! VACCINEER MIJ TOT HET EINDE DER TIJDEN, AMEN!"
Die blijven dus prikken vanwege bescherming of om hun QR-code te houden.

Past prima.
pi_203129408
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Na 107 stemmen:

Wat zijn de officiele cijfers in Frankrijk inmiddels?
pi_203129422
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Die blijven dus prikken vanwege bescherming of om hun QR-code te houden.

Past prima.
Ik dacht dat je wilde weten hoe mensen er NU in staan, en niet wat verwachtingen voor in de toekomst zouden zijn?

Of mag dat alleen als het jou goed uit komt? :?
pi_203129423
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:49 schreef ToT het volgende:

[..]
Maurice de Hond doet wel iets betrouwbare onderzoeken dan dit.
We zijn pas een paar uur in de poll maar dit zijn de voorlopige uitslagen :)
pi_203129447
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik dacht dat je wilde weten hoe mensen er NU in staan, en niet wat verwachtingen voor in de toekomst zouden zijn?

Of mag dat alleen als het jou goed uit komt? :?
Ik wil weten of ze nu blijven boosteren of niet.

Wat heb ik er nu aan om te weten dat ze nu wel blijven boosteren, maar in de toekomst misschien niet meer?

Op dit moment boosteren ze.
pi_203129459
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
We zijn pas een paar uur in de poll maar dit zijn de voorlopige uitslagen :)
Dan nog is het een redelijk kleine steekproef voor de Nederlandse bevolking, en ik weet ook niet CHT zeker of FOK!-publiek een doorsnee publiek is, ook al heb je hier wel zowat van alles wat zitten hier.
pi_203129473
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:52 schreef ToT het volgende:

[..]
Dan nog is het een redelijk kleine steekproef voor de Nederlandse bevolking, en ik weet ook niet CHT zeker of FOK!-publiek een doorsnee publiek is, ook al heb je hier wel zowat van alles wat zitten hier.
Ja dat snap ik ook wel. Het geeft alleen aan dat van 100 Fok-respondenten op het COR-forum de cijfers sterk afwijken van de officile cijfers.

Het is niet bedoeld als een wetenschapplijk onderzoek ofzo hoor :')
pi_203129485
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik wil weten of ze nu blijven boosteren of niet.

Wat heb ik er nu aan om te weten dat ze nu wel blijven boosteren, maar in de toekomst misschien niet meer?

Op dit moment boosteren ze.
Vandaar dus je opties van 1, 2 of 3x boosteren versus voor altijd en voor eeuwig braafjes doen wat de overheid zegt.
pi_203129508
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:54 schreef ToT het volgende:

[..]
Vandaar dus je opties van 1, 2 of 3x boosteren versus voor altijd en voor eeuwig braafjes doen wat de overheid zegt.
De categorien zijn:

Booster je

Ja > Waarom? Bescherming of anders.
Nee > Na hoeveel prikken?
pi_203129523
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De categorien zijn:

Booster je

Ja > Waarom? Bescherming of anders.
Nee > Na hoeveel prikken?
Ah, waar kun je aanklikken hoeveel prikken je in totaal verwacht te nemen? :D

De vragen in de poll komen gewoon te absoluut over.
Misschien ff iets meer tekst en uitleg er bij geven wat je er mee bedoelt.

En ik dacht dat je niet in de toekomst mocht kijken?
pi_203129555
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Ah, waar kun je aanklikken hoeveel prikken je in totaal verwacht te nemen? :D
Ja nergens dus. Je bent een boosteraar of je bent geen boosteraar. Make up you rmind. Als je nu boostert, ben je een boosteraar. Niet zo speciaal willen doen.
pi_203129572
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja nergens dus. Je bent een boosteraar of je bent geen boosteraar. Make up you rmind. Als je nu boostert, ben je een boosteraar. Niet zo speciaal willen doen.
Okee, dus stoppen met 4 - 5 - 10 boosters maakt je speciaal, okee.
pi_203129594
Wat is er mis met iets meer keuzevrijheid in de poll?
Ja je wil niks verzwakken, je wil dat mensen zo veel mogelijk in hokjes denken zodat je er absolute conclusies uit kunt trekken, maar zo werkt het dagelijks leven niet.
pi_203129597
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Okee, dus stoppen met 4 - 5 - 10 boosters maakt je speciaal, okee.
Niemand weet hoeveel boosters die nu gaat nemen.

Dus is een onzinnig antwoord.

Het enige wat je nu weet is of je voor jezelf hebt voorgenomen om te blijven boosteren op basis van bescherming of om een andere reden.
pi_203129630
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Niemand weet hoeveel boosters die nu gaat nemen.

Dus is een onzinnig antwoord.

Het enige wat je nu weet is of je voor jezelf hebt voorgenomen om te blijven boosteren op basis van bescherming of om een andere reden.
En jij vindt het idd onmogelijk dat er mensen zijn die kunnen denken dat ze het voorlopig nog wel zullen aanzien, maar niet van plan zijn er eeuwig mee door te gaan, want als je NU een mak schaap bent, ben je automatisch voor EEUWIG een mak schaap?
pi_203129668
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:58 schreef ToT het volgende:

[..]
En jij vindt het idd onmogelijk dat er mensen zijn die kunnen denken dat ze het voorlopig nog wel zullen aanzien, maar niet van plan zijn er eeuwig mee door te gaan, want als je NU een mak schaap bent, ben je automatisch voor EEUWIG een mak schaap?
Het enige wat TS wil is met zijn hakken in het zand blijven staan ten opzichte van een prikje en hij zoekt hier zijn medestanders.

Op naar nog vijftig van dit soort topics!
pi_203129671
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:57 schreef ToT het volgende:
Wat is er mis met iets meer keuzevrijheid in de poll?
Ja je wil niks verzwakken, je wil dat mensen zo veel mogelijk in hokjes denken zodat je er absolute conclusies uit kunt trekken, maar zo werkt het dagelijks leven niet.
Niemand verplicht je om te antwoorden. Als je je niet in de antwoorden kan vinden, moet je geen antwoord geven.

Ik heb simpelweg de opties gegeven die ik zelf kon bedenken.

Als ik de poll nog kon aanpassen had ik wellicht iets veranderd.

Maar eigenlijk vind ik hem wel prima zo.

Maak anders je eigen poll als je niet blij bent.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:01:18 #137
5428 crew  miss_sly
pi_203129688
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:54 schreef ToT het volgende:

[..]
Het is een mooi voorbeeld can sturende opties zodat je op een bepaalde uitkomst uit zult komen. Tevens een mooi voorbeeld van hoe onderzoek dus net hoort te worden gedaan.
pi_203129708
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Sorry maar niemand heeft het hier over makke schapen gehad.

Vind je jezelf een mak schaap omdat je boostert vanwege de QR-code?

Misschien brengt deze poll dat soort dingen juist wel aan het licht. Mensen die denken zelf een keuze te maken, zijn in wezen gewoon makke schapen. Niet mijn woorden.
pi_203129739
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een mooi voorbeeld can sturende opties zodat je op een bepaalde uitkomst uit zult komen. Tevens een mooi voorbeeld van hoe onderzoek dus net hoort te worden gedaan.
Niemand heeft je verplicht om te antwoorden hoor. Dat doe je helemaal zelf.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:05:12 #140
5428 crew  miss_sly
pi_203129766
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Niemand heeft je verplicht om te antwoorden hoor. Dat doe je helemaal zelf.
Ik heb niet geantwoord.

Het mag ook allemaal wat minder vinnig en wat vriendelijker.
pi_203129777
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Niemand verplicht je om te antwoorden. Als je je niet in de antwoorden kan vinden, moet je geen antwoord geven.

Ik heb simpelweg de opties gegeven die ik zelf kon bedenken.

Als ik de poll nog kon aanpassen had ik wellicht iets veranderd.

Maar eigenlijk vind ik hem wel prima zo.

Maak anders je eigen poll als je niet blij bent.
Okee, dus als ik een poll aanmaak waarin ik vraag "Is de lucht rood of groen?" en je mening is dat het blauw is, dan moet je maar niet stemmen en kiest FOK! automatisch voor X procent rood en Y procent groen.
pi_203129792
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Sorry maar niemand heeft het hier over makke schapen gehad.

Vind je jezelf een mak schaap omdat je boostert vanwege de QR-code?

Misschien brengt deze poll dat soort dingen juist wel aan het licht. Mensen die denken zelf een keuze te maken, zijn in wezen gewoon makke schapen. Niet mijn woorden.
_O- _O- _O- _O-

Sorry hoor, maar dit is echt vreselijk doorzichtig! :D
pi_203129823
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:06 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O-

Sorry hoor, maar dit is echt vreselijk doorzichtig! :D
Jij begon over makke schapen en Rutte volgen tot in de eeuwigheid. Ik weet niet waar je dat soort ideen vandaan haalt hoor. De poll zegt dat je blijft boosteren om jezelf te beschermen of om de QR-code te behouden. Kies wat het beste bij je past.
pi_203129825
Geen 1, flikker op met je injecties...
pi_203129841
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jij begon over makke schapen en Rutte volgen tot in de eeuwigheid. Ik weet niet waar je dat soort ideen vandaan haalt hoor. De poll zegt dat je blijft boosteren om jezelf te beschermen of om de QR-code te behouden. Kies wat het beste bij je past.
Ja het is bij jou idd alles of niets. Je moet kiezen voor "tot hier en niet verder", anders ga je nooit 1 enkel prikje missen.
pi_203129877
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb niet geantwoord.

Het mag ook allemaal wat minder vinnig en wat vriendelijker.
Vind je het vriendelijk dan om een onschuldige poll als een 'mooi voorbeeld van hoe onderzoek dus niet hoort te worden gedaan' te bestempelen, en 'hoe sturende opties je op een bepaalde uitkomst doen uitkomen'.

Alsof ik hier met opzet een vertekend beeld van de werkelijkheid probeer te produceren ofzo.

Hypocriet.
pi_203129905
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja het is bij jou idd alles of niets. Je moet kiezen voor "tot hier en niet verder", anders ga je nooit 1 enkel prikje missen.
Nee hoor, de optie bestaat om nog 1 booster te nemen. Ik kan niet oneindig veel opties met 2, 3, 4 enz. boosters toevoegen.
pi_203129910
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Vind je het vriendelijk dan om een onschuldige poll als een 'mooi voorbeeld van hoe onderzoek dus niet hoort te worden gedaan' te bestempelen, en 'hoe sturende opties je op een bepaalde uitkomst doen uitkomen'.

Alsof ik hier met opzet een vertekend beeld van de werkelijkheid probeer te produceren ofzo.

Hypocriet.
Wil je een eerlijke, niet-sturende poll, dan gaf je niet zulke beperkende opties met later een keer de mededeling van: "Als jouw mening er niet tussen staat, reageer je maar niet" en ook nog eens zeggen dat zulke meningen niet eens bestaan.
pi_203129946
Maar goed, iets met dovemansoren enzo! :W Veel plezier verder!
pi_203129949
quote:

[..]

Waarom zou je je nog laten testen, als je het niet voor je QR code doet? Je doet een zelftest en dan weet je het toch?
pi_203130039
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:10 schreef ToT het volgende:

[..]
Wil je een eerlijke, niet-sturende poll, dan gaf je niet zulke beperkende opties met later een keer de mededeling van: "Als jouw mening er niet tussen staat, reageer je maar niet".
Het soort antwoord dat je voorstelt is onzinnig, want mensen kunnen niet voorspellen hoelang ze zullen blijven boosteren. Veel mensen die nooit van plan waren om zich te laten prikken hebben toch gedaan. Veel mensen die zeiden 1 of 2 en niet meer, gaan toch boosteren. Dus dat soort hypothetische informatie heeft geen zin. Ik wil concreet weten wie zich nu laat boosteren en van plan is om dat in de nabije toekomst opnieuw te doen. Niet over 20 jaar, niet eens over 2 jaar. Ik ga ervan uit dat als je nu boostert om je te beschermen, je de dat de komende 1, 2, 3 keer ook nog wel zal doen, en hetzelfde geldt voor de QR-code.
pi_203130066
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het soort antwoord dat je voorstelt is onzinnig, want mensen kunnen niet voorspellen hoelang ze zullen blijven boosteren. Veel mensen die nooit van plan waren om zich te laten prikken hebben toch gedaan. Veel mensen die zeiden 1 of 2 en niet meer, gaan toch boosteren. Dus dat soort hypothetische informatie heeft geen zin. Ik wil concreet weten wie zich nu laat boosteren en van plan is om dat in de nabije toekomst opnieuw te doen. Niet over 20 jaar, niet eens over 2 jaar. Ik ga ervan uit dat als je nu boostert om je te beschermen, je de dat de komende 1, 2, 3 keer ook nog wel zal doen, en hetzelfde geldt voor de QR-code.
Je poll is dus niet vanuit een neutraal standpunt genomen, als je al automatisch zulke aannames hebt voor mensen berhaupt een antwoord hebben gegeven.

Maar nogmaals: :W Veel plezier verder!
pi_203130083
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Je poll is dus niet vanuit een neutraal standpunt genomen, als je al automatisch zulke aannames hebt voor mensen berhaupt een antwoord hebben gegeven.
Mijn hemel, het is een simpele poll om een idee te krijgen van hoe mensen er nu in staan. Wat kun jij vreselijk zeuren zeg.
pi_203130095
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Mijn hemel, het is een simpele poll om een idee te krijgen van hoe mensen er nu in staan. Wat kun jij vreselijk zeuren zeg.
Okee, kritische opmerkingen geven over waarom je poll niet deugt is zeuren!

Nogmaals: :W Doei!
pi_203130149
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Okee, kritische opmerkingen geven over waarom je poll niet deugt is zeuren!

Nogmaals: :W Doei!
Ja, je zeurt enorm omdat je per se een antwoord op maat wil. Zie je al die andere mensen die ook zo lopen te klagen over de mogelijke antwoorden? Ik ook niet.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:22:19 #156
5428 crew  miss_sly
pi_203130189
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, je zeurt enorm omdat je per se een antwoord op maat wil. Zie je al die andere mensen die ook zo lopen te klagen over de mogelijke antwoorden? Ik ook niet.
Je kunt toch echt wel een beetje normaal discussiren met de mensen die in dit topic komen. Als dit de teneur wordt, dan zal het niet lang meer open blijven. Mensen die vragen stellen, er anders naar kijken, kritiek hebben, zeuren niet en zijn can harte welkom om dat op een nette manier te doen.
pi_203130246
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt toch echt wel een beetje normaal discussiren met de mensen die in dit topic komen. Als dit de teneur wordt, dan zal het niet lang meer open blijven. Mensen die vragen stellen, er anders naar kijken, kritiek hebben, zeuren niet en zijn can harte welkom om dat op een nette manier te doen.
Er zijn letterlijk maar 2 mensen die een probleem hebben met de antwoordopties, jij en Tot.

Ik heb herhaaldelijk uitgelegd waarom de opties volstaan voor mijn persoonlijke doel: weten hoe mensen er nu in staan. Ja, dat kan je nuanceren in de antwoorden, prima, maar de categorien dekken wat mij betreft de lading.

En wat krijg ik allemaal naar mijn hoofd: ik wil de uitslag sturen, het is geen goed onderzoek, enzovoorts.

Waarom accepteren jullie niet gewoon dat de poll is wat hij is zonder mij allerlei motieven toe te schrijven?

Vind je dat zelf wel fatsoenlijk dan?
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:26:50 #158
5428 crew  miss_sly
pi_203130282
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Er zijn letterlijk maar 2 mensen die een probleem hebben met de antwoordopties, jij en Tot.

Ik heb herhaaldelijk uitgelegd waarom de opties volstaan voor mijn persoonlijke doel: weten hoe mensen er nu in staan.

En wat krijg ik allemaal naar mijn hoofd: ik wil de uitslag sturen, het is geen goed onderzoek, enzovoorts.

Waarom accepteren jullie niet gewoon dat de poll is wat hij is zonder mij allerlei motieven toe te schrijven?

Vind je dat zelf wel fatsoenlijk dan?
Ik ga verder geen discussie met je aan. Ik h gezegd wat ik wilde zeggen, daar laat ik het bij.
pi_203130288
quote:

[..]
Ja, zo'n gedachte heb ik ook gehad.
Maar als je iets constant aan red linen bent, wordt het dan niet vreselijk overbelast?

De jongen die wolf schreeuwde, komt ook in me op.
Als je elke keer moet komen opdraven om weer af te mogen taaien, ga je op een gegeven moment ook wel een keer stoppen met geloven.

Ja mensen, we gaan beginnen.
Allemaal de baan op en naar de startlijn.
Start de motoren.
Klaar voor de start?
.
..
...
....
Ja, sorry mensen. Vandaag niet.
pi_203130292
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ga verder geen discussie met je aan. Ik h gezegd wat ik wilde zeggen, daar laat ik het bij.
Als je geen discussie wil, dreig dan ook niet met het sluiten van het topic.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 20:29:11 #161
5428 crew  miss_sly
pi_203130338
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als je geen discussie wil, dreig dan ook niet met het sluiten van het topic.
Dat heeft niets met een eventuele discussie tussen jou en mij te maken, maar met de manier waarop je andere benadert. Dat kun je gewoon netjes doen.

Je zult me verder niet uit kunnen dagen tot antwoorden, dus bespaar je de moeite.
pi_203130350
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:27 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ja, zo'n gedachte heb ik ook gehad.
Maar als je iets constant aan red linen bent, wordt het dan niet vreselijk overbelast?

De jongen die wolf schreeuwde, komt ook in me op.
Als je elke keer moet komen opdraven om weer af te mogen taaien, ga je op een gegeven moment ook wel een keer stoppen met geloven.

Ja mensen, we gaan beginnen.
Allemaal de baan op en naar de startlijn.
Start de motoren.
Klaar voor de start?
.
..
...
....
Ja, sorry mensen. Vandaag niet.
Je lichaam ziet elke vaccinatie / booster als een infectie, dus als echt. :) Maar in dit geval dus van een klein stukje van het virus i.[.v. het hele ding, dus wapent je lichaam zich steeds tegen dat kleine stukje, dat nu dus aan het muteren is.
pi_203130386
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat heeft niets met een eventuele discussie tussen jou en mij te maken, maar met de manier waarop je andere benadert. Dat kun je gewoon netjes doen.

Je zult me verder niet uit kunnen dagen tot antwoorden, dus bespaar je de moeite.
Ik daag je niet uit. Ik zeg gewoon wat ik vind. Als je je uitgedaagd voelt, is dat je eigen emotie.

Het is een onschuldige poll, verder niks.

Verder hoef ik geen opmerkingen over hoe ik anderen benader, vooral niet van iemand die insinueert dat ik de boel probeer te manipuleren. Ik vind dat zeer ongepast.
pi_203130419
Maar goed, ik laat mijn hersengolven door Rutte's onderdanen benvloeden door nu tv te gaan kijken! :W
  maandag 10 januari 2022 @ 20:33:15 #165
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203130424
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 18:09 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Met jouw nog vele anderen, daarom hadden we vorig jaar ook zo'n zware zorg belasting icm een bijna code zwart en uitgestelde chemokuren of transplantaties.
Uit recente cijfers uit Isral blijkt opnieuw dat jullie "vaccin" weinig oplevert.

Die Rutte, waar jullie onvoorwaardelijk vertrouwen in hebben heeft echter jarenlang de zorg kapotbezuinigd.

Dt is de reden dat zorg uitgesteld moet worden, want we hadden 10 jaar geleden ook al wachtlijsten in de zorg.

Als je een zondebok zoekt dan moet je toch echt bij de Rutte aanhang zijn en de aanhang van die partijen die maar met hem samen willen blijven regeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ixnay op 11-01-2022 07:25:28 ]
  maandag 10 januari 2022 @ 20:33:54 #166
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203130447
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 18:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik meende dat 90% de booster ging halen? :?
In dit topic in ieder geval niet.
pi_203130687
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:38 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Goede poll Ali!
Hartelijk dank. Ik zie dit dus precies hetzelfde.

Het feit dat ik niet ALLE mogelijk antwoorden die mensen in theorie zouden kunnen hebben in de poll heb verwerkt, heeft meerdere redenen:

1) die antwoorden komen berhaupt niet in me op, mijn voorstellingsvermogen is beperkt
2) er is geen plaats voor
3) niet elke nuance is zinvol voor de informatie die ik wil weten: wel of niet boosteren in de nabije toekomst

Er is echt geen enkele sprake van vooringenomenheid over motieven over waarom men nu wel of niet zou boosteren.

-knip-

Ik zelf had die gedachte in ieder geval totaal niet. Als mensen zich laten prikken om een QR-code te houden of om zich te beschermen, is dat hun goed recht.

En als mensen zich ECHT niet in de antwoorden kunnen vinden, gewoon geen antwoord geven en dan hier maar een nuance geven.

Alleen denk ik eigenlijk dat praktisch iedereen zich, in ieder geval voor de nabije toekomst en zonder significante veranderingen zoals je zelf ook aangeeft, echt wel in deze categorien kan vinden.

Dat blijkt ook uit het grote aantal antwoorden zonder geklaag of wat dan ook.

[ Bericht 14% gewijzigd door miss_sly op 10-01-2022 20:50:54 ]
pi_203130716
0
pi_203130732
Nooit geprikt. In het begin heel erg getwijfeld, maar nu met de dag blijer dat ik er nooit aan begonnen ben.
pi_203130819
Bericht van Matigeuser wat precies uitlegde zoals ik er zelf ook in sta: Je kunt geen poll maken met antwoorden die bij iedereen aan sluiten. Vooral niet als dit om potentile toekomstscenario's gaat. Voor nu zijn dit gewoon goede opties.

Iemand die geen bezwaar heeft tegen meerdere prikken, heeft dat hoogstwaarschijnlijk in de toekomst ook niet. En iemand die zich laat prikken om mee te kunnen blijven doen in de maatschappij, naar restaurantjes te gaan, op vakantie kunnen, etc, die vindt dat nu dus al belangrijker dan principes m.b.t. (onvoorwaardelijke) vrijheid en dergelijke. Met deze opportunistische insteek zullen die vast en zeker blijven prikken om hun rechten niet te verliezen.

En dat er inderdaad wellicht ooit een punt komt waarop iemand besluit 'nu is het genoeg', dat kan. Maar dat punt is bij de meesten al lang bereikt zonder dat daar nieuwe informatie voor nodig is. Als je wel 5 prikken neemt maar bij de 6e pas gaat twijfelen, dan komt dat hoogstwaarschijnlijk door nieuwe informatie of een veranderende situatie.

Namelijk ofwel nieuw bewijs dat de vaccinaties niet werken of gevaarlijk zijn. Of dat het virus helemaal niet zo dodelijk was. Ofwel de situatie verandert en het virus is niet langer gevaarlijk. Tuurlijk zullen dan de meest vervende prikkers ook dan wel eens achter de oren gaan krabben.

Maar zo'n situatie is helemaal niet goed in een poll te verwerken. En daar heb je ook niks aan want dit is zwaar hypothetisch. Iedereen kan zelf informatie opdoen in deze tijd en dus weten hoe de kaarten op dit moment geschud zijn. Wat is, met de huidige informatie, je plan?

Goede poll Ali!

[ Bericht 6% gewijzigd door miss_sly op 10-01-2022 21:00:30 ]
pi_203131199
Na 138 stemmen is 52,9% niet geprikt of wel zo'n beetje klaar met prikken.

0 prikken: 26,1%

Maximaal 1 of 2 prikken: 16,7%

Maximaal 1, 2 of 3 prikken: 10,1%

Had ik niet verwacht. Vooral veel ongevaccineerden.
pi_203131514
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:48 schreef L_auteur het volgende:
Nooit geprikt. In het begin heel erg getwijfeld, maar nu met de dag blijer dat ik er nooit aan begonnen ben.
Waarom met de dag blijer?
pi_203131774
De laatste optie, griepprik haal ik ook jaarlijks. Dus wat is het probleem? Al waren er nog tien boosters nodig, ik haal ze allemaal. Maar ik hoop dat Corona uitgroeit tot een soort griep die de zorg niet meer zo belast en mensen minder ziek maakt. Alleen risicogroepen inenten en dan gelijk met de griepprik in de andere arm. Zover zijn we nog niet helaas, maar ik hoop dat het uiteindelijk zoiets wordt, met jaarlijkse booster, die ik dus ook ga nemen dan.

En oh ja, prikken doe ik voor mezelf maar ook voor een ander. Gezondheid als reden dus. Die QR codes boeien me niet, nog nooit hoeven gebruiken en deze week de booster. Kom maar door.
pi_203132561
Combinatie van 2.

Ik heb de 1e 2 vaccinaties gehad omdat daar ook gewoon feitelijk van vast staat dat het goed werkt en beschermend werkt voor mij en mensen om mij heen.

De booster heb ik nog niet gehad omdat ik relatief jong ben en niet tot een risico groep behoor.
Mijn vaccinaties werken nog best wel goed en mijn QR code zijn nog wel wat maanden geldig.

Die booster vind ik voor zeg maar onder 50 jaar en dan ook niet risico groep zijnde onnodig.
Ik ga de booster alleen maar nemen om mijn QR code wanneer dat nodig is (vakantie bv).
pi_203132581
quote:
Met de dag ongelukker zeker?
Met de dag worden de feiten van de beschermende werking van de vaccinaties duidelijker.
pi_203132813
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Met de dag ongelukker zeker?
Met de dag worden de feiten van de beschermende werking van de vaccinaties duidelijker.
probeer je jezelf nu te overtuigen? _O-
pi_203132918
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:24 schreef bianconeri het volgende:
Combinatie van 2.

Ik heb de 1e 2 vaccinaties gehad omdat daar ook gewoon feitelijk van vast staat dat het goed werkt en beschermend werkt voor mij en mensen om mij heen.

De booster heb ik nog niet gehad omdat ik relatief jong ben en niet tot een risico groep behoor.
Mijn vaccinaties werken nog best wel goed en mijn QR code zijn nog wel wat maanden geldig.

Die booster vind ik voor zeg maar onder 50 jaar en dan ook niet risico groep zijnde onnodig.
Ik ga de booster alleen maar nemen om mijn QR code wanneer dat nodig is (vakantie bv).
Maar je gaat dus hoe dan ook boosteren, ofwel voor bescherming, ofwel voor QR-code? (tenzij booster niet vereist is voor QR natuurlijk, maar daar gaan we even vanuit).
  maandag 10 januari 2022 @ 23:25:26 #178
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_203133318
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:24 schreef bianconeri het volgende:
Combinatie van 2.

De booster halen voor een QR..

Lekker man hoelahoepen.

Zou je daar ook verse stekelbaars voor doorslikken?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_203133331
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:39 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
probeer je jezelf nu te overtuigen? _O-
Nee?
De feiten die door alle onderzoeken en alle cijfers van over de hele wereld zijn duidelijk genoeg.
Vaccins zijn veilig en werken goed. Dat is wat de feiten zeggen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar je gaat dus hoe dan ook boosteren, ofwel voor bescherming, ofwel voor QR-code? (tenzij booster niet vereist is voor QR natuurlijk, maar daar gaan we even vanuit).
Als het niet nodig is dan doe ik het niet.
Boosteren vind ik voor mijn leeftijd en gezondheid niet nodig qua bescherming. De 1e 2 prikken geven mij nog altijd best veel bescherming.
Ik doe dat boosteren dus eigenlijk puur voor de QR-code, tenzij er nog wat meer varianten zouden komen bv.
Ik ga dan ook zo laat mogelijk boosteren, niet zodra de QR-code verloopt (in mei). Dat doe ik pas wanneer ik dat weer nodig heb, zoals dat lijkt gaat dat pas in september zijn wanneer ik weer met vakantie ga (april ook, maar dan is QR-code nog geldig).
pi_203133345
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:

De booster halen voor een QR..

Lekker man hoelahoepen.

Zou je daar ook verse stekelbaars voor doorslikken?
Waarom niet? Denk dat een hele grote groep de booster daarvoor haalt hoor.
Vaccinatie kan toch geen kwaad voor mijn gezondheid, dus het is niet dat het kwaad kan. Ik vind het alleen onzin om het voor niets te doen.

Maar goed om daarna mijn QR-code te verlegen is het alleen maar handig en goed dan geeft het ook weer een beetje een extra boost tegen Corona, nou ja prima joh. Extra bescherming, nooit slecht.
pi_203133578
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]

Thanks. Dit ziet er inderdaad voorlopig wel hoopvol uit. ^O^

Voor degene die de studie zelf willen inzien: https://assets.publishing(...)_severity_update.pdf
pi_203134049
quote:
Nooit geprikt omdat de vaccins bloedpropjes kunnen geven. Ik ga daarvoor niet extra risico voor lopen omdat Hugo het wil. 1x een herseninfarct oplopen is genoeg geweest. Ben wel een paar weken geleden ziek geweest en hoop dat het corona is geweest en dat ik nu antistoffen heb.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:01:07 #183
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_203134114
Hier niet gevaccineerd, en ook nooit een griepprik gehaald, gaat allemaal prima, en doe geen russische booster roulette.
"If everything's a dream, don't wake me up."
pi_203134555
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:33 schreef Ixnay het volgende:
Uit recente cijfers uit Isral blijkt opnieuw dat jullie "vaccin" weinig oplevert.
Deze heb ik dan niet, afgezien dat ik voornamelijk lees, is dat de booster je immuunsysteem een flinke booster geeft tegen covid-19.
Volgens mij is dit nog steeds het uitgangspunt.

quote:
Die Rutte, waar jullie onvoorwaardelijk vertrouwen in hebben heeft echter jarenlang de zorg kapotbezuinigd.
We geven ook ieder jaar meer geld uit aan de zorg.
De zorg moet ook betaalbaar blijven.
We zeuren nu ook allemaal ieder jaar, als de zorgpremie met een paar euro omhoog gaat.

Vaak is het allemaal een stuk complexer dan sommige denken.

quote:
Dt is de reden dat zorg uitgesteld moet worden, want we hadden 10 jaar geleden ook al wachtlijsten in de zorg.
Als je er simpel naar kijkt inderdaad.

quote:
Als je een zondebok zoekt dan moet je toch echt bij de Rutte aanhang zijn en de aanhang van die partijen die maar met hem samen willen blijven regeren.
Die mening mag je hebben.
pi_203134561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 05:13 schreef JediMasterLucia het volgende:
Nooit geprikt omdat de vaccins bloedpropjes kunnen geven.
Dat was bij AZ en Janssen, die worden nu eigenlijk niet meer gebruikt tenzij om specifieke redenen.
pi_203138771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:01 schreef Cl04d het volgende:
Hier niet gevaccineerd, en ook nooit een griepprik gehaald, gaat allemaal prima, en doe geen russische booster roulette.
Wel Russische COVID-19 roulette? Lijkt mij een stuk enger.
pi_203139478
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Op basis van?
pi_203141932
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Op basis van?
Op basis van het feit dat covid wereldwijd miljoenen het leven heeft gekost en je last kunt krijgen van lange termijn-effecten (long covid).

En inderdaad, de kans hierop is relatief klein. Maar dat geldt nog meer voor het vaccin - tenzij je denkt dat prikjes op grote schaal levens kosten (waar geen bewijs voor is).
pi_203142842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dat was bij AZ en Janssen, die worden nu eigenlijk niet meer gebruikt tenzij om specifieke redenen.
Die waren voorheen nog 'veilig'. kan snel gaan.
pi_203142973
Prik iedereen maar ontelbare boosters.... straks kunnen ze nergens meer tegen
pi_203143066
Ik neem alleen zinvolle prikken dus voorlopig blijft het even bij 1, de periode tussen de 1e prik is nog te kort.
pi_203143107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Op basis van het feit dat covid wereldwijd miljoenen het leven heeft gekost en je last kunt krijgen van lange termijn-effecten (long covid).

En inderdaad, de kans hierop is relatief klein. Maar dat geldt nog meer voor het vaccin - tenzij je denkt dat prikjes op grote schaal levens kosten (waar geen bewijs voor is).
We prikken anders de 30 minners onder het mom van baat het niet dan schaat het niet of wil je zeggen dat de zorg vol ligt met jonge mensen?

Uitzonderingen heb je overal mee en laat nou net de uitzonderingen het hardst lopen schreeuwen.

Vaccinatie verminderd de kans op ziekenhuisopname meer niet.
pi_203143240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:32 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Die waren voorheen nog 'veilig'. kan snel gaan.
Ze zijn ook nog steeds veilig. De kans op complicaties is nog steeds heel klein, als dit vergelijkt met een Covid-19 besmetting.
De kans op complicaties is bij AZ echter groter dan bij andere vaccins, en we hadden genoeg andere vaccins. Dus gebruiken we AZ ook niet meer.
Daarnaast geven de mRNA vaccin betere bescherming dan AZ.
pi_203143260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:46 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
We prikken anders de 30 minners onder het mom van baat het niet dan schaat het niet of wil je zeggen dat de zorg vol ligt met jonge mensen?

Uitzonderingen heb je overal mee en laat nou net de uitzonderingen het hardst lopen schreeuwen.

Vaccinatie verminderd de kans op ziekenhuisopname meer niet.
Vaccins zorgen er ook voor dat je minder snel maar ook minder lang besmettelijk bent. Ook best goede eigenschappen van een vaccin.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 19:04:19 #195
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_203143336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:59 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Vaccins zorgen er ook voor dat je minder snel maar ook minder lang besmettelijk bent. Ook best goede eigenschappen van een vaccin.
Vandaar dat de besmettingen nu de pan uit lopen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203143345
Na 200 stemmen:

32,3% blijft boosteren vanwege bescherming
25,9% is geheel niet gevaccineerd
15,9% is 1 of 2 x gevaccineerd maar neemt geen boosters
14,4% blijft boosteren om de QR-code te houden
11,4% neemt 1 booster of heeft er 1 genomen, maar stopt er daarna mee.

Dat wil zeggen dat slechts 44,7% van plan is om op de lange termijn boosters te blijven nemen en slechts 72% daarvan doet dat om de enige gerechtvaardigde reden waarom je eigenlijk een vaccin zou moeten nemen: ter bescherming.

Verrassend dat een kwart van de mensen aangeeft geheel niet te zijn gevaccineerd. Ik had dat aantal veel lager verwacht.

De mensen die nog achter het doorgaan met vaccineren staan om gezondheidsredenen blijkt hier sterk in de minderheid te zijn.

Ik vind dit zelf zeer verrassende resultaten. Als ik de media zie met koppen als '86% volledig gevaccineerd', 'X% is al geboosterd' etc, en de gemiddelde post op het forum, zou je hele andere resultaten verwachten.

Ik denk dat dit verschil onder andere is te verklaren is doordat we op fok een relatief jong publiek hebben en er hier een vrij grote stille groep mensen is die alleen meeleest.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-01-2022 19:21:43 ]
pi_203144378
Waarom worden er posts verwijderd?
pi_203145133
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom worden er posts verwijderd?
Ik vermoed dat je vol BNW ging. Dat wordt niet echt gewaardeerd in dit subforum.
pi_203145168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je vol BNW ging. Dat wordt niet echt gewaardeerd in dit subforum.
Nee hoor. Ik zei alleen dat ik denk dat de nevenschade groot en ondergerapporteerd is om verschillende redenen. Dat werd genterpreteerd als BEWUST ondergerapporteerd, wat ik dus niet zei. Begrijpend lezen is een kunst.
pi_203145204
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik vind dit zelf zeer verrassende resultaten. Als ik de media zie met koppen als '86% volledig gevaccineerd', 'X% is al geboosterd' etc, en de gemiddelde post op het forum, zou je hele andere resultaten verwachten.

Ik denk dat dit verschil onder andere is te verklaren is doordat we op fok een relatief jong publiek hebben en er hier een vrij grote stille groep mensen is die alleen meeleest.
Wel eens verkiezingspolls gezien op dit forum? FOK! is geen goede afspiegeling van de samenleving.
pi_203145244
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik zei alleen dat ik denk dat de nevenschade groot en ondergerapporteerd is om verschillende redenen. Dat werd genterpreteerd als BEWUST ondergerapporteerd, wat ik dus niet zei. Begrijpend lezen is een kunst.
Ik heb je post niet gelezen.

Maar kom gerust met een betrouwbare bron waaruit blijkt dat vaccins bij een grote aantal mensen 'nevenschade' en sterfte veroorzaken.
pi_203145265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb je post niet gelezen.

Maar kom gerust met een betrouwbare bron waaruit blijkt dat vaccins bij een grote aantal mensen 'nevenschade' en sterfte veroorzaken.
Wat vind je betrouwbaar?
pi_203145274
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wel eens verkiezingspolls gezien op dit forum? FOK! is geen goede afspiegeling van de samenleving.
Dat begrijp ik, maar zelfs voor dit forum vind ik deze resultaten verrassend. Ik dacht dat veel meer mensen volledig achter het boosteren staan.
pi_203145393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat vind je betrouwbaar?

Dat je dat moet vragen, is natuurlijk al zeer kwalijk.

Het verklaart ook direct waarom je in BNW regelmatig met stukken op de proppen komt die gelijk worden debunked. Ik heb je daar recentelijk ook nog op moeten wijzen.
pi_203145439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat je dat moet vragen, is natuurlijk al zeer kwalijk.

Het verklaart ook direct waarom je in BNW regelmatig met stukken op de proppen komt die gelijk worden debunked. Ik heb je daar recentelijk ook nog op moeten wijzen.
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag niet wat betrouwbaar _is_, maar wat _jij_ betrouwbaar acht.

Laat ik hem anders stellen: welke bronnen neem jij serieus omdat jij ze betrouwbaar acht?
pi_203145533
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag niet wat betrouwbaar _is_, maar wat _jij_ betrouwbaar acht.

Laat ik hem anders stellen: welke bronnen neem jij serieus omdat jij ze betrouwbaar acht?
Ik vertrouw op de meeste mainstream nieuwskanalen omdat ik weet hoe die te werk gaan en duidelijk maken waar ze hun cijfers en gegeven vandaan halen.

Dus kom maar op met je bronnen.
pi_203145624
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vertrouw op de meeste mainstream nieuwskanalen omdat ik weet hoe die te werk gaan en duidelijk maken waar ze hun cijfers en gegeven vandaan halen.

Dus kom maar op met je bronnen.
En verder niks?
pi_203145752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En verder niks?
Ik beperk mij nu even tot nieuwskanalen. En nee, ik kan inderdaad niks met 'alternatieve media'. Die laten namelijk keer op keer zien dat ze onbetrouwbaar zijn.
pi_203146044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik beperk mij nu even tot nieuwskanalen. En nee, ik kan inderdaad niks met 'alternatieve media'. Die laten namelijk keer op keer zien dat ze onbetrouwbaar zijn.
En rapportageplatforms zoals VAERS?
pi_203146096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Iedereen kan 'nevenschade' rapporteren bij VAERS. Het wordt op geen enkele wijze medisch gecheckt. Je kunt dus vraagtekens plaatsen bij de betrouwbaarheid van die meldingen.
pi_203146304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ernstige complicaties door het vaccin zijn ook uitzonderlijk, of jij hebt hier een goede bron van?
Er is ook geen onderrapportage voor, of enige bewijs dat dit structureel gedaan wordt.

Dus logisch dat dit verwijderd is/wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je moet ook eerst wel begrijpen wat VAERS is... Disclaimer wel eens gelezen?

Maar door of NA vaccinatie?

Dus NEE, dat is geen betrouwbare informatie. Dit is ook al zo vaak ontkracht in de media. Dumpster diving in VAERS is gewoon triest en laat zien dat je niet begrijpt wat VAERS nu eigenlijk is.

Ik lees wel regelmatig bij alternatieve media dat dit als bron gebruikt wordt, dat zegt eigenlijk ook al genoeg over de kwaliteit van alternatieve media.

Maar ik kijk niet op, dat je met dit voorbeeld komt voor je claims.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rolfieo op 11-01-2022 21:53:37 ]
pi_203147227
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ernstige complicaties door het vaccin zijn ook uitzonderlijk, of jij hebt hier een goede bron van?
Er is ook geen onderrapportage voor, of enige bewijs dat dit structureel gedaan wordt.

Dus logisch dat dit verwijderd is/wordt.
[..]
Je moet ook eerst wel begrijpen wat VAERS is... Disclaimer wel eens gelezen?

[ link | afbeelding ]

Maar door of NA vaccinatie?

Dus NEE, dat is geen betrouwbare informatie. Dit is ook al zo vaak ontkracht in de media. Dumpster diving in VAERS is gewoon triest en laat zien dat je niet begrijpt wat VAERS nu eigenlijk is.

Ik lees wel regelmatig bij alternatieve media dat dit als bron gebruikt wordt, dat zegt eigenlijk ook al genoeg over de kwaliteit van alternatieve media.

Maar ik kijk niet op, dat je met dit voorbeeld komt voor je claims.
En weten we hoevaak daadwerkelijk wordt onderzocht of iemand iets door een vaccin krijgt of erdoor is overleden?

Wordt dat uberhaupt uitgebreid onderzocht tot er uitsluitsel over is denk je?

Elk geval na vaccinatie?

Oftewel: wat stel je voor als alternatief?
pi_203147275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Iedereen kan 'nevenschade' rapporteren bij VAERS. Het wordt op geen enkele wijze medisch gecheckt. Je kunt dus vraagtekens plaatsen bij de betrouwbaarheid van die meldingen.
Wat stel je voor als alternatief?
pi_203147844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:04 schreef daNpy het volgende:

[..]
Vandaar dat de besmettingen nu de pan uit lopen.
Vandaar dat we nu boosters geven en een aangepast vaccin voor omikron in de maak is.
pi_203147872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:44 schreef mrevil1337 het volgende:
Ik neem alleen zinvolle prikken dus voorlopig blijft het even bij 1, de periode tussen de 1e prik is nog te kort.
Janssen bedoel je? Want om Pfizer en Moderna echt zinvol te laten zijn heb je twee doses nodig.
Overigens neemt bescherming na verloop van tijd af dus boosteren is zeker zinvol.
  woensdag 12 januari 2022 @ 06:36:29 #216
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_203149173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Iedergeval stukje meer natuurlijk dan die cocktail in je arm.
"If everything's a dream, don't wake me up."
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:03:00 #217
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_203149528
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Vandaar dat we nu boosters geven en een aangepast vaccin voor omikron in de maak is.
Hoe kunnen er record aantallen besmettingen zijn als we ons aan de maatregelen houden? Dat was zonder vaccins (2020) niet het geval.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203150380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat stel je voor als alternatief?
Ernstige bijwerkingen en sterftes komem hoe dan ook bij de huisarts of in het ziekenhuis terecht. Deze instanties zijn prima in staat om te beoordelen en - zo nodig - registreren.

En voor alle duidelijkheid: bovenstaande gebeurt al.

Je mist dan de kleine kwaaltjes, maar het who gives a shit als iemand een dagje hoofdpijn heeft na het halen van een prikje?
pi_203150407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:03 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hoe kunnen er record aantallen besmettingen zijn als we ons aan de maatregelen houden? Dat was zonder vaccins (2020) niet het geval.
Misschien is het je ontgaan, maar er is een nieuwe variant opgedoken. Eentje die een stuk besmettelijker is.

Vaccins beschermen helaas niet volledig tegen besmetting. Je kunt dus nog steeds corona krijgen. De kans op complicaties en een ernstig ziekteverloop wordt gelukkig wel in grote mate verkleind door het vaccin.
pi_203150435
“Hoeveel prikken neem jij?”

Hahah

Ga even een jaar terug in de tijd en stel die vraag eens opnieuw in die context. Hoezo zijn we vandaag NIET beland in een massa-psychose. En we vragen ons al jaren af hoe mensen in Noord Korea, DDR, De oude Sovjet Unie zo dom en bang zijn geweest en zich volkomen hebben laten hersenspoelen. Het is leuk te zien dat iedereen zelf in een “complot bubbel” zit terwijl ze heel goed opletten dat ze niet uit die bubbel worden getrokken door complotdenkers waar de prik pooiers ze voor waarschuwen hahaha geweldig.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:09:54 #221
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_203150658
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Misschien is het je ontgaan, maar er is een nieuwe variant opgedoken. Eentje die een stuk besmettelijker is.

Vaccins beschermen helaas niet volledig tegen besmetting. Je kunt dus nog steeds corona krijgen. De kans op complicaties en een ernstig ziekteverloop wordt gelukkig wel in grote mate verkleind door het vaccin.
Dus we houden ons niet goed genoeg aan de maatregelen, of anders gezegd, gevaccineerden hebben daar schijt aan. Lekker op vakansie!!! Ik ben toch geprikt?!!!
pi_203150696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je moet gewoon goed opletten en op tijd bukken als je ze weer ziet vliegen. Ik heb ook een helm op. Niet dat dat heel veel scheelt maar het geeft toch een veilig gevoel. Mensen lachen nu ook vriendelijk naar me want ik heb er een sticker opgeplakt met de tekst “ Hey hoi!”
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203150762
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ernstige bijwerkingen en sterftes komem hoe dan ook bij de huisarts of in het ziekenhuis terecht. Deze instanties zijn prima in staat om te beoordelen en - zo nodig - registreren.

En voor alle duidelijkheid: bovenstaande gebeurt al.

Je mist dan de kleine kwaaltjes, maar het who gives a shit als iemand een dagje hoofdpijn heeft na het halen van een prikje?
En wat doe je dan met alle mensen die aangeven dat hun klachten niet worden onderzocht of aan het vaccin gekoppeld?

Er zijn best veel mensen die bijv. aangeven dat hun klachten worden afgedaan als 'spanning' of een mentale aandoening.

Het is dus maar de vraag in hoeverre dit daadwerkelijk betrouwbaar wordt onderzocht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 11:06:49 ]
pi_203151340
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:50 schreef Monomeism het volgende:
“Hoeveel prikken neem jij?”

Hahah

Ga even een jaar terug in de tijd en stel die vraag eens opnieuw in die context. Hoezo zijn we vandaag NIET beland in een massa-psychose. En we vragen ons al jaren af hoe mensen in Noord Korea, DDR, De oude Sovjet Unie zo dom en bang zijn geweest en zich volkomen hebben laten hersenspoelen. Het is leuk te zien dat iedereen zelf in een “complot bubbel” zit terwijl ze heel goed opletten dat ze niet uit die bubbel worden getrokken door complotdenkers waar de prik pooiers ze voor waarschuwen hahaha geweldig.
Ik krijg het woordje 'prikken' zelf al nauwelijks uit mijn strot. Maar goed, ik pas me aan aan het klimaat waar we in leven.
pi_203151520
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En wat doe je dan met alle mensen die aangeven dat hun klachten niet worden onderzocht of aan het vaccin gekoppeld?

Er zijn best veel mensen die bijv. aangeven dat hun klachten worden afgedaan als 'spanning' of een mentale aandoening.

Het is dus maar de vraag in hoeverre dit daadwerkelijk betrouwbaar wordt onderzocht.
Ooit bij je opgekomen dat veel van die mensen hun vermeende klachten ten onrechte koppelen aan het vaccin?

Ik weet niet of je het is opgevallen, maar een hoop ongevaccineerde schromen niet keihard te liegen om hun boodschap kracht bij te zetten. Zo verklaarden talloze anti-vaxxers dat vier mensen in hun omgeving (het waren er altijd vier) waren overleden door het vaccin. Dat was natuurlijk gewoon gelul.

Maar je hoeft VAERS van mij niet uit de lucht te halen. Je kunt alleen weinig met die meldingen, omdat ze niet medisch worden getoetst en iedereen ze kan doen (ongevaccineerden kunnen ook gewoon bijwerkingen melden, er is immers niemand die het controleert).
pi_203151685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ooit bij je opgekomen dat veel van die mensen hun vermeende klachten ten onrechte koppelen aan het vaccin?

Ik weet niet of je het is opgevallen, maar een hoop ongevaccineerde schromen niet keihard te liegen om hun boodschap kracht bij te zetten. Zo verklaarden talloze anti-vaxxers dat vier mensen in hun omgeving (het waren er altijd vier) waren overleden door het vaccin. Dat was natuurlijk gewoon gelul.

Maar je hoeft VAERS van mij niet uit de lucht te halen. Je kunt alleen weinig met die meldingen, omdat ze niet medisch worden getoetst en iedereen ze kan doen (ongevaccineerden kunnen ook gewoon bijwerkingen melden, er is immers niemand die het controleert).
Dit geldt natuurlijk ook andersom. Men doet alles om de vaccins zo goed mogelijk aan te prijzen, tot het tijd is voor een nieuwe ronde. Dan moet iedereen ineens aan de booster want ze zijn niet meer effectief, maar nog steeds wel veilig, ook al is er geen enkele data bekend dat herhaald injecteren niet tot problemen leidt.

Ik heb nergens gezegd dat ik geloof dat ALLE VAERS-rapporten betrouwbaar zijn.

Ik geloof echter ook niet dat ze ALLEMAAL onbetrouwbaar zijn.

Ik kijk naar alle informatie:

Officile cijfers
Zelfrapportage op platformen
Zelfrapportage via sites/sociale media
Verklaringen van personeel aan de eerste linie
Ambulancepersoneel
Uitvaarders
Enz.

Ik voeg al die informatie samen en dan zie je eigenlijk steeds hetzelfde patroon:

Het aantal aandoeningen en stergevallen die mogelijk door het vaccin worden veroorzaakt neemt toe (hart- en vaatziekten, oversterfte enz.), maar die klachten worden niet aan het vaccin gekoppeld OF op een andere manier verklaard omdat niet elk geval uitgebreid wordt onderzocht en/of gerapporteerd.

Ik kan het niet bewijzen want het wordt simpelweg niet onderzocht, maar ik vermoed dus dat de officile cijfers niet overeenkomen met de werkelijkheid en dat die onofficile bronnen wel degelijk een indicatie kunnen zijn van ernstigere nevenschade dan men doet voorkomen.

Ik vind het te simpel om maar te geloven dat wat men in het nieuws zegt allemaal precies klopt. Ik kan dat niet overeenstemmen met de tegenstrijdige informatie die ook bestaat.
pi_203151777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan het niet bewijzen want het wordt simpelweg niet onderzocht, maar ik vermoed dus dat de officile cijfers niet overeenkomen met de werkelijkheid en dat die onofficile bronnen wel degelijk een indicatie kunnen zijn van ernstigere nevenschade dan men doet voorkomen.
Je kunt het niet bewijzen en je mening is gestaafd op aannames, waarbij je gebruik maakt van twijfelachtige en zelfs leugenachtige bronnen (nogmaals, daar heb ik je recentelijk nog op moeten wijzen in BNW).

Dat het 'simpelweg niet wordt onderzocht' is wederom een aanname van jouw kant. Eentje die opnieuw nergens op is gebaseerd, behalve jouw (foutieve) vermoedens.
pi_203152060
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je kunt het niet bewijzen en je mening is gestaafd op aannames, waarbij je gebruik maakt van twijfelachtige en zelfs leugenachtige bronnen (nogmaals, daar heb ik je recentelijk nog op moeten wijzen in BNW).

Dat het 'simpelweg niet wordt onderzocht' is wederom een aanname van jouw kant. Eentje die opnieuw nergens op is gebaseerd, behalve jouw (foutieve) vermoedens.
Ieders mening is gestaafd op aannames. Ook het officile nieuws is vaak twijfelachtig en leugenachtig, dat is ook al meerdere keren aangetoond (doodvallende chinees op straat, verbrande lijken in India enz.). Ik weet niet of je je je daar bewust van bent of dat je dat in je wereldbeeld hebt gentegreerd, maar dat is wel degelijk het geval. Ook onze politici hebben herhaaldelijk aangetoond onjuiste informatie gegeven. Je kan dat eerlijkheidshalve niet negeren en dan doen alsof jouw mening wel gebaseerd is op bewezen juiste informatie en niet op de aanname dat waar jij in gelooft allemaal klopt. Dat is te simpel.

Er is niet 1 perfecte informatiebron van waarheid. Informatie kan gekleurd zijn, onnauwkeurig, kan fouten bevatten, kan leugens bevatten. Dat ontken ik ook helemaal niet.

Maar 1 feilbare bron pakken en dat dan als bron van waarheid aannemen volstaat niet om alles wat er gebeurt te verklaren.
pi_203152454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik kijk naar alle informatie:

Officile cijfers
Zelfrapportage op platformen
Zelfrapportage via sites/sociale media
Verklaringen van personeel aan de eerste linie
Ambulancepersoneel
Uitvaarders
Enz.

Ik voeg al die informatie samen en dan zie je eigenlijk steeds hetzelfde patroon:

Het aantal aandoeningen en stergevallen die mogelijk door het vaccin worden veroorzaakt neemt toe (hart- en vaatziekten, oversterfte enz.), maar die klachten worden niet aan het vaccin gekoppeld OF op een andere manier verklaard omdat niet elk geval uitgebreid wordt onderzocht en/of gerapporteerd.
Mogelijk door het vaccin? Al is daar wereldwijd eigenlijk nog een bewijs voor.
Waar wel bewijs voor is, is dat we een een oversterfte hebben, die ook nog een redelijk binnen de marge valt, het RIVM een flinke undercount heeft op het aantal Covid doden, we heel veel uitgestelde zorg hebben.
En laat hart en vaat ziekten nu ook eens een complicatie zijn van Covid, iets waar we de afgelopen jaren best veel last van hebben gehad en bewezen complicaties zijn.
En de oversterfte wordt ook niet gezien, bij landen die veel meer gevaccineerd hebben.

quote:
Vermoeden is goed, maar het bewijs ontbreekt compleet en je bent erg selectief met je oorzaken. BIAS denken volop.

quote:
Ik vind het te simpel om maar te geloven dat wat men in het nieuws zegt allemaal precies klopt. Ik kan dat niet overeenstemmen met de tegenstrijdige informatie die ook bestaat.
De tegenstrijdige is alleen vaak wel van bedroevende kwaliteit.
pi_203152502
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ieders mening is gestaafd op aannames. Ook het officile nieuws is vaak twijfelachtig en leugenachtig
Mijn ervaring is anders
quote:
dat is ook al meerdere keren aangetoond (doodvallende chinees op straat, verbrande lijken in India enz.)
India was gewoon een feit, dus wat is daar leugenachtig aan?
Dood gevallen chinezen.... Ik heb daar nog weinig van aangetoond gezien. Maar het kan natuurlijk wel, als je maar lang genoeg doorloopt met een te lage saturatie, dan ga je vanzelf uit. Maar ik heb dit nog niet echt op betrouwbare nieuwssites voorbij zien komen.
Maar aangezien dit maar herhaalt blijft worden, heb je een bron?

[iq]ik weet niet of je je je daar bewust van bent of dat je dat in je wereldbeeld hebt gentegreerd, maar dat is wel degelijk het geval. Ook onze politici hebben herhaaldelijk aangetoond onjuiste informatie gegeven. Je kan dat eerlijkheidshalve niet negeren en dan doen alsof jouw mening wel gebaseerd is op bewezen juiste informatie en niet op de aanname dat waar jij in gelooft allemaal klopt. Dat is te simpel.[/q]
Je antwoord is ook erg simpel.
Vaak is het nieuwe informatie geeft nieuwe inzichten.
pi_203152586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ieders mening is gestaafd op aannames. Ook het officile nieuws is vaak twijfelachtig en leugenachtig, dat is ook al meerdere keren aangetoond (doodvallende chinees op straat, verbrande lijken in India enz.). Ik weet niet of je je je daar bewust van bent of dat je dat in je wereldbeeld hebt gentegreerd, maar dat is wel degelijk het geval. Ook onze politici hebben herhaaldelijk aangetoond onjuiste informatie gegeven. Je kan dat eerlijkheidshalve niet negeren en dan doen alsof jouw mening wel gebaseerd is op bewezen juiste informatie en niet op de aanname dat waar jij in gelooft allemaal klopt. Dat is te simpel.

Er is niet 1 perfecte informatiebron van waarheid. Informatie kan gekleurd zijn, onnauwkeurig, kan fouten bevatten, kan leugens bevatten. Dat ontken ik ook helemaal niet.

Maar 1 feilbare bron pakken en dat dan als bron van waarheid aannemen volstaat niet om alles wat er gebeurt te verklaren.
Je gebruikt veel woorden om helemaal niets te zeggen en draait kundig om de discussie heen. Het gaat hier over de vraag in hoeverre de vaccins ernstige bijwerkingen en zelfs sterfte veroorzaken.

Jij claimt dat dat het geval is, maar kunt daarvoor geen greintje bewijs leveren. Je komt niet verder dan het verdacht maken van instanties en regeringen. 'Politici en overheden liegen, daarom zijn hun boodschappen over de vaccins niet te vertrouwen'. Dat bewijst niet allemaal geen ene kloot, het is ook nog eens een gigantische drogreden.

Je post is bijna lachwekkend. Omdat je geen bewijs kunt leveren, kom je maar aanzetten met een of ander generiek verhaaltje over dat 'alles en iedereen liegt'. Vervolgens probeer je de bal bij mij neer te leggen door te suggereren dat ik alles slik voor zoete koek.

Man man man, wat enorm doorzichtig. Kom met feiten, cijfers en daadwerkelijke argumenten of houd lekker je klep.
pi_203152769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je gebruikt veel woorden om helemaal niets te zeggen en draait kundig om de discussie heen. Het gaat hier over de vraag in hoeverre de vaccins ernstige bijwerkingen en zelfs sterfte veroorzaken.

Jij claimt dat dat het geval is, maar kunt daarvoor geen greintje bewijs leveren. Je komt niet verder dan het verdacht maken van instanties en regeringen. 'Politici en overheden liegen, daarom zijn hun boodschappen over de vaccins niet te vertrouwen'. Dat bewijst niet allemaal geen ene kloot, het is ook nog eens een gigantische drogreden.

Je post is bijna lachwekkend. Omdat je geen bewijs kunt leveren, kom je maar aanzetten met een of ander generiek verhaaltje over dat 'alles en iedereen liegt'. Vervolgens probeer je de bal bij mij neer te leggen door te suggereren dat ik alles slik voor zoete koek.

Man man man, wat enorm doorzichtig. Kom met feiten, cijfers en daadwerkelijke argumenten of houd lekker je klep.
Het is bekend dat de vaccins ernstige bijwerkingen en overlijden kunnen veroorzaken. Daar is geen enkel geheim van gemaakt hoor, zelfs niet door de producenten. Alle vaccins kunnen neveneffecten veroorzaken.

De vraag is alleen wat de schaal is van die neveneffecten. En ik geloof niet dat dat naar behoren wordt bijgehouden. Al uitgelegd waarom.

Maar goed, voor een simpele ziel die zich alleen door de mainstream media laat informeren, begrijp ik dat dit allemaal wat moeilijk te verwerken is.
pi_203152902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het is bekend dat de vaccins ernstige bijwerkingen en overlijden kunnen veroorzaken. Daar is geen enkel geheim van gemaakt hoor, zelfs niet door de producenten. Alle vaccins kunnen neveneffecten veroorzaken.

De vraag is alleen wat de schaal is van die neveneffecten. En ik geloof niet dat dat naar behoren wordt bijgehouden. Al uitgelegd waarom.

Maar goed, voor een simpele ziel die zich alleen door de mainstream media laat informeren, begrijp ik dat dit allemaal wat moeilijk te verwerken is.
Simpele ziel? Beste meelezers, ik geef u een inkijkje in de werkwijze van onze grote vriend Ali. Zo reageerde de beste man toen hij erop werd gewezen dat hij onzin liep te verspreiden:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik heb hier nog nooit iemand een mak schaap genoemd.

En nee ik heb weinig tijd op het moment.

Noch beweerd dat het absoluut waar was van die 500%.

Je kan wel 3 artikeltjes erover lezen maar dan moet je alsnog zelf alles nachecken. Dat kost een boel tijd. DIe heb ik nu niet.
Meneer weet zeker dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Hij leest dat terug in stukken, maar heeft naar eigen zeggen geen tijd om te checken of die artikelen op waarheid berusten.

Nee, topshow.
pi_203153059
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Simpele ziel? Beste meelezers, ik geef u een inkijkje in de werkwijze van onze grote vriend Ali. Zo reageerde de beste man toen hij erop werd gewezen dat hij onzin liep te verspreiden:
[..]
Meneer weet zeker dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Hij leest dat terug in stukken, maar heeft naar eigen zeggen geen tijd om te checken of die artikelen op waarheid berusten.

Nee, topshow.
Gelieve al je rapporten over de nieuwsberichten van de NOS en alle andere mainstream media die je zelf hebt nagecheckt hier te plaatsen.

Overigens is het aantal voetballers op deze lijst dat tijdens het spelen is overleden zo'n beetje verdubbeld ten opzichte van voorgaande jaren.

https://en.wikipedia.org/(...)o_died_while_playing

Komt dat door de vaccins of niet? Wie zal het zeggen als het nooit wordt onderzocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 13:11:51 ]
pi_203153177
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Gelieve al je rapporten over de nieuwsberichten van de NOS en alle andere mainstream media die je zelf hebt nagecheckt hier te plaatsen.
Nu moet je het niet omdraaien. Jij bent hier degene die boude claims maakt, namelijk dat het vaccin talloze slachtoffers eist.

Uit mijn post hierboven blijkt dat berichten die jij post over die vermeende effecten van de vaccins, eenvoudig worden debunked door je mede-users. Dan gaat het dus fout bij jouw vermogen om door misinformatie heen te prikken.
pi_203153204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nu moet je het niet omdraaien. Jij bent hier degene die boude claims maakt, namelijk dat het vaccin talloze slachtoffers eist.

Uit mijn post hierboven blijkt dat berichten die jij post over die vermeende effecten van de vaccins, eenvoudig worden debunked door je mede-users. Dan gaat het dus fout bij jouw vermogen om door misinformatie heen te prikken.
Ik vind dat jij ook boude claims maakt door bij voorbaat al te stellen dat de vaccins NIET de oorzaak zijn van de grote toename in oversterfte, hart- en vaatziekten etc. Ik heb niet gezegd dat de vaccins daar wel de oorzaak van zijn, want dat kan ik niet bewijzen. Maar die cijfers moeten ergens door verklaard kunnen worden. Een mogelijkheid is onderrapportage en die mogelijkheid houd ik open. Dat jij dat vervolgens verandert in allerlei stelligheid die ik zelf niet aangeef, toont opnieuw aan dat je problemen hebt met begrijpend lezen.

Als je alleen de mainstream media als informatiebron neemt ben je wat mij betreft ook volstrekt niet in staat om de misinformatie die daarop wordt verspreid te herkennen.

Terwijl iedereen met een klein beetje moeite dat zo zou moeten kunnen doen.
pi_203153256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Overigens is het aantal voetballers op deze lijst dat tijdens het spelen is overleden zo'n beetje verdubbeld ten opzichte van voorgaande jaren.

https://en.wikipedia.org/(...)o_died_while_playing

Komt dat door de vaccins of niet? Wie zal het zeggen als het nooit wordt onderzocht.
Zogenaamd bewijs voor forse toename hartstilstanden onder voetballers is misleidend

In dit artikel komt ook jouw wiki-bron aan bod (wiki is trouwens een ronduit belabberde bron).

En er zijn nog veel meer fact-checks losgelaten op dit thema, maar geen zin om die allemaal te posten. Maar Google is je vriend.
pi_203153267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zogenaamd bewijs voor forse toename hartstilstanden onder voetballers is misleidend

In dit artikel komt ook jouw wiki-bron aan bod (wiki is trouwens een ronduit belabberde bron).

En er zijn nog veel meer fact-checks losgelaten op dit thema, maar geen zin om die allemaal te posten. Maar Google is je vriend.
En de oversterftecijfers en toename in allerlei aandoeningen zijn ook misleidend zeker. Omdat een fact-checker het zegt.
pi_203153277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind dat jij ook boude claims maakt door bij voorbaat al te stellen dat de vaccins NIET de oorzaak zijn van de grote toename in oversterfte, hart- en vaatziekten etc. Ik heb niet gezegd dat de vaccins daar wel de oorzaak van zijn, want dat kan ik niet bewijzen. Maar die cijfers moeten ergens door verklaard kunnen worden. Een mogelijkheid is onderrapportage en die mogelijkheid houd ik open. Dat jij dat vervolgens verandert in allerlei stelligheid die ik zelf niet aangeef, toont opnieuw aan dat je problemen hebt met begrijpend lezen.

Als je alleen de mainstream media als informatiebron neemt ben je wat mij betreft ook volstrekt niet in staat om de misinformatie die daarop wordt verspreid te herkennen.

Terwijl iedereen met een klein beetje moeite dat zo zou moeten kunnen doen.
Nee, ik stel dat daar geen bewijs voor is. De bewijslast ligt bij jou. Je krijgt alle gelegenheid om bronnen aan te dragen die jouw claims staven, maar laat dat na.

In plaats daarvan worden we getrakteerd op een bonte verzameling verdachtmakingen.
pi_203153317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En de oversterftecijfers en toename in allerlei aandoeningen zijn ook misleidend zeker. Omdat een fact-checker het zegt.
Zoals hierboven al is opgemerkt: als de vaccins oversterfte veroorzaken, waarom beperkt die zich dan tot Nederland?

Ons land was de afgelopen periode een uitschieter. Maar dat gold niet voor andere landen met een (vaak hogere) vaccinatiegraad dan wij.

Of is het vaccin alleen dodelijk voor Nederlanders?
pi_203153399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik stel dat daar geen bewijs voor is. De bewijslast ligt bij jou. Je krijgt alle gelegenheid om bronnen aan te dragen die jouw claims staven, maar laat dat na.

In plaats daarvan worden we getrakteerd op een bonte verzameling verdachtmakingen.
Ik heb geen claims gedaan, ik heb gezegd dat ik een vermoeden heb. Begrijp je wat het verschil is tussen een claim en een vermoeden?

Claimen
(overgankelijk) beweren
VB: De fabrikant claimt een toename van het vermogen van bijna 10 procent.
Het land claimt dat het uranium op grote schaal kan verrijken.

Vermoeden
Een 'vermoeden' is een bewering waarvan men denkt dat deze waar is, zonder daarvan zeker te zijn. •stelling zonder bewijs.

Dus de nuance zit hem in "zonder daarvan zeker te zijn". Begrijp je dat?

Ik weet het dus niet zeker en heb ook niet beweerd dat ik het zeker weet.

Ik heb ook niet gezegd dat ik verwacht dat een ander gelooft wat ik geloof of dat ik wil dat een ander van gedachten verandert.
pi_203153425
Dus je verschuilt je achter semantiek?

Wat een enorm zwaktebod.
pi_203153470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je verschuilt je achter semantiek?

Wat een enorm zwaktebod.
Nee, ik probeer je uit te leggen dat je slecht leest omdat je woorden totaal verkeerd intepreteert. Dat is geen kwestie van semantiek maar van zorgvuldigheid.

Ik weet niet of je een wetenschappelijke opleiding hebt gedaan, maar een van de eerste dingen die je leert bij het doen van uitspraken is dat je zelden tot nooit uitspraken als "het is zo" of "wij weten" of iets dergelijks dient te gebruiken, maar praktisch altijd in termen van "het lijkt erop", "het schijnt", enzovoorts, omdat er een groot verschil is in de lading die die woorden dekken.

Het ene is een stellige uitspraak over wat de waarheid is, het andere is een genuanceerde uitspraak die ruimte overlaat voor de mogelijkheid dat de zaken ook anders in elkaar steken. Dat is een kwestie van voorzichtigheid. Dat is hoe in de wetenschap met taal wordt omgegaan en geen kwestie van 'je verschuilen achter semantiek". Ditzelfde geldt als ik "ik vermoed" gebruik in plaats van "het is zo dat".

Maar goed, een simpele ziel die de nuance van verschillende woorden niet begrijpt, interpreteert dat natuurlijk meteen als kwade intentie en een soort samenzwering.
pi_203153517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, ik probeer je uit te leggen dat je slecht leest omdat je woorden totaal verkeerd intepreteert. Dat is geen kwestie van semantiek maar van zorgvuldigheid.

Ik weet niet of je een wetenschappelijke opleiding hebt gedaan, maar een van de eerste dingen die je leert bij het doen van uitspraken is dat je zelden tot nooit uitspraken als "het is zo" of "wij weten" of iets dergelijks dient te gebruiken, maar praktisch altijd in termen van "het lijkt erop", "het schijnt", enzovoorts, omdat er een groot verschil is in de lading die die woorden dekken.

Het ene is een stellige uitspraak over wat de waarheid is, het andere is een genuanceerde uitspraak die ruimte overlaat voor de mogelijkheid dat de zaken ook anders in elkaar steken. Dat is een kwestie van voorzichtigheid. Dat is hoe in de wetenschap met taal wordt omgegaan en geen kwestie van 'je verschuilen achter semantiek". Ditzelfde geldt als ik "ik vermoed" gebruik in plaats van "het is zo dat".

Maar goed, een simpele ziel die de nuance van verschillende woorden niet begrijpt, interpreteert dat natuurlijk meteen als kwade intentie en een soort samenzwering.
Goed bezig, Ali.

Jij claimt - excuus: suggereert - dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Ik vraag om opheldering en geef aan je geen bewijs aanlevert voor je 'vermoedens', waarna ik word getrakteerd op persoonlijke aanvallen en semantische spelletjes.

Goed gewerkt, kerel.
pi_203153529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Goed bezig, Ali.

Jij claimt - excuus: suggereert - dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Ik vraag om opheldering en geef aan je geen bewijs aanlevert voor je 'vermoedens', waarna ik word getrakteerd op persoonlijke aanvallen en semantische spelletjes.

Goed gewerkt, kerel.
Nee Koos, ik zei dat ik vermoed dat de neveneffecten niet nauwkeurig worden gerapporteerd en dat ik daarom vermoed dat de schaal ervan groter is dan we op basis van officile cijfers mogen geloven.

Vind je dit nu echt zo'n moeilijke zin?
pi_203153565
Als je een wetenschappelijke achtergrond hebt, waarom koppel je in BNW dan regelmatig sterfgevallen aan het vaccin, zonder dat daar enig bewijs voor is?

Je citeerde zelfs een artikel waarin werd gesuggereerd dat twee voetbalspelers in Engeland waren geveld door hartfalen (en het vaccin), terwijl ik na twee minuten Googlen ontdekte dat de voetballers op elkaar waren gebotst en dat ze daarom het veld af moesten.

Vind je dat wetenschappelijk van jezelf?
pi_203153601
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee Koos, ik zei dat ik vermoed dat de neveneffecten niet nauwkeurig worden gerapporteerd en dat ik daarom vermoed dat de schaal ervan groter is dan we op basis van officile cijfers mogen geloven.

Vind je dit nu echt zo'n moeilijke zin?
Ook vermoedens behoeven onderbouwing. Zeker als je ze hier post.
pi_203153696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hugo de jonge zegt zelf hoe meer vaccins hoe meer bijwerkingen.
pi_203153720
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
Als je een wetenschappelijke achtergrond hebt, waarom koppel je in BNW dan regelmatig sterfgevallen aan het vaccin, zonder dat daar enig bewijs voor is?[/quote

Je citeerde zelfs een artikel waarin werd gesuggereerd dat twee voetbalspelers in Engeland waren geveld door hartfalen (en het vaccin), terwijl ik na twee minuten Googlen ontdekte dat de voetballers op elkaar waren gebotst en dat ze daarom het veld af moesten.

Vind je dat wetenschappelijk van jezelf?
Ik kan me niets herinneren over die Engelse voetballers, maar zal dat maar even aannemen. Als dat feitelijk onjuist was, is dat slecht geweest en daar geef ik je dan helemaal gelijk in.

Wat betreft dat gestegen percentage, zoals ik al aangaf had ik toen geen tijd om dat allemaal na te checken maar vond het wel een opmerkelijk bericht dat door een voetballer zelf was gedeeld. Ik deelde dat toen even tussendoor en had er verder geen tijd voor.

Echter we hebben het nu in dit topic over een uitspraak hierboven, waarin ik duidelijk zeg ik iets "vermoed" en niet "stellig beweer".

Het is dus nogal zinloos om over post van 2 maanden terug te beginnen als we het over berichten van vandaag hebben in deze discussie.

Het is ook zinloos om de nuance van woorden af te doen als 'schuilen achter semantiek'.

Uitndelijk maak ik me gewoon zorgen om het leed dat mensen wel degelijk oplopen door vaccins. Die zijn er echt genoeg. De vraag is dus hoeveel het er zijn en hoe groot die schaal daadwerkelijk is. Ik ben bang dat mijn vader, die sinds het vaccin vaker hartkloppingen heeft en de hele dag loopt te hoesten, over een tijdje overlijdt. Ik vind het erg voor die patent van een huisarts die na het vaccin ineens doof is geworden. Ik vind het vreselijk te zien hoeveel mensen er wel degelijk bewezen door de vaccins allerlei dingen op hebben gelopen of erdoor zijn gestorven. En ik wil weten in hoeverre de vaccins dus daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor hoeveel leed. Vooralsnog is het wat mij betreft onmogelijk om daar uitsluitsel over te krijgen.
pi_203153790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ook vermoedens behoeven onderbouwing. Zeker als je ze hier post.
Ik heb dat vermoeden hierboven al onderbouwd.
pi_203153853
Ik kan ineens pianospelen sinds ik het vaccin heb genomen. Op een fatsoenlijke manier hier een verband tussen aantonen is niet nodig, want ik voel dat het zo is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203154562
twitter

https://www.bloomberg.com(...)mune-system-ema-says

Dit heeft Hugo ook al gezegd

[ Bericht 9% gewijzigd door NeeOfTochJA op 12-01-2022 14:43:58 ]
pi_203155184
@KoosVogels

Hier nog een mooie verzameling van sporters die ter aarde zijn gestort.

https://brjm.org/2021/12/(...)Wk0HQD7BWb8_T3G16AjY

Dit jaar al 318, waarvan ruim het gros vanaf de zomer en dus nadat de vaccinatiecampagnes goed op stoom kwamen overal. Ik claim niet dat dit per s allemaal door vaccinatie komt, maar dat moet wel degelijk goed onderzocht worden.

Die bron die jij aanhaalde, de 'factcheck' website, geeft niet aan hoeveel doden er vorig jaar waren. Wel dat er soms '100' doden in een jaar vallen. Of 617 gevallen van 'sudden death' in 4 jaar tijd (tussen 2014 en 2018). Daar zitten we dit jaar en vooral de afgelopen maanden dus al ruim boven. Plus die 'sudden death' uit dat onderzoek is niet duidelijk of dit zich nu tijdens de sport voordeed en welke leeftijd de sterfgevallen hadden.

Maar n ding is wel duidelijk, je zit Ali de hele tijd om bronnen en FEITEN te vragen maar we weten al lang dat jij het alleen als feit ziet wanneer dit vanuit mainstream media wordt bevestigd.

En dat is in deze tijd lastig. Er wordt objectief en aantoonbaar, volop gecensureerd en berichtgeving is erg eenzijdig.

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 12-01-2022 16:40:57 ]
pi_203156380
Het probleem is simpelweg dat niet iedereen die is gevaccineerd en daarna iets overkomt (inclusief meerdere maanden na vaccinatie) uitgebreid wordt onderzocht om vast te stellen of het vaccin de oorzaak is geweest van de aandoening, omdat men er berhaupt niet vanuit gaat dat het vaccin bepaalde aandoeningen kan veroorzaken (meteen of later).

Als iemand een paar weken of maanden later overlijdt als gevolg van een hartinfarct, bloedproppen of een hersenbloeding, is het haast onmogelijk om vast te stellen of dit door het vaccin is gekomen of niet. Je zou dan een uitgebreide autopsie moeten uitvoeren om te bepalen of er sporen zijn van activiteit van het vaccin op plekken waar dat niet zou moeten gebeuren (bijvoorbeeld in de bloedvaten, spike-eiwitten die op hartcellen aanwezig zijn of sporen van auto-immuunreacties). Dit wordt simpelweg niet gedaan omdat men er sowieso niet vanuit gaat dat het vaccin dergelijke dingen zou veroorzaken.

Je zou in wezen iedereen nauwlettend moeten monitoren die is gevaccineerd om te zien wat het vaccin nu precies doet. Dat wordt niet gedaan want ze zijn 'veilig en effectief' verklaard. Daardoor is er ook geen follow-up mogelijk van vaccinatie tot aandoening.

Het is dus onmogelijk om de werkelijke schaal van de neveneffecten van de vaccins te weten, want die wordt simpelweg niet in kaart gebracht.

Maar we zitten wel met oversterfte. Hart- en vaatziekten zouden door uitgestelde zorg komen, het klimaat en weet ik veel wat nog meer. Gisteren las ik nog een artikel waarin staat dat er een sterke toename is van auto-immuunziekten wereldwijd, wat door fast-food zou komen. Er zijn artikelen verschenen dat myocarditis etc. ook bij kinderen voorkomt en zo'n beetje normaal zou zijn. Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.

Daadwerkelijk onderzocht wordt dit niet.

Ook statistische analyses bieden geen inzicht in causale relaties. Er zijn studies waarin is geobserveerd dat een hogere vaccinatiegraad ook tot meer besmettingen en doden samenhangt, maar ook studies die juist lockdowns en doden met elkaar in verband brengen. Dit is allemaal correlatie en geen causaliteit. Op basis van dat soort studies kun je dus ook geen zinnige conclusies trekken.

Ik zie het dus somber in wat betreft transparantie en controle.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 16:47:14 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 17:18:02 #255
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203157089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik zie het dus somber in wat betreft transparantie en controle.
Je hebt gelijk, het is enorm moeilijk en ik vraag me ook af, heel soms, of het wel goed is om alles super transparant te hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorme voorstander om alle data zo openbaar mogelijk (zonder privacyschending) te zien. Het ding is echter dat mensen die al geloven in complotten, data kunnen interpreteren en uitleggen zodat het precies bevestigt wat ze al denken.

99% van Nederland is geen viroloog, epidemioloog of microbioloog en weet dus jack shit van dat hele coronavirus en haar mutaties af (mijzelf inclusief overigens). Toch hoef je niet heel ver te zoeken om een mening te vinden die nergens op slaat, die vervolgens weer bevestigt wordt met een half scientific report met weer andere cijfers die een beetje bij elkaar geharkt zijn in een Excel sheetje (als je echt een enthousiasteling hebt) met een leuk grafiekje erbij.

Cijfers en data alleen zeggen niet zoveel, je moet ook de kennis hebben om die data juist te kunnen interpreteren en die hebben de meesten gewoon niet. Dus kun je je afvragen wat de meerwaarde is om alles maar te openbaren, je werkt er geleidelijk ook radicalisering mee in de hand. Ik vind het een lastig verhaal in ieder geval.
pi_203157316
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:18 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, het is enorm moeilijk en ik vraag me ook af, heel soms, of het wel goed is om alles super transparant te hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorme voorstander om alle data zo openbaar mogelijk (zonder privacyschending) te zien. Het ding is echter dat mensen die al geloven in complotten, data kunnen interpreteren en uitleggen zodat het precies bevestigt wat ze al denken.

99% van Nederland is geen viroloog, epidemioloog of microbioloog en weet dus jack shit van dat hele coronavirus en haar mutaties af (mijzelf inclusief overigens). Toch hoef je niet heel ver te zoeken om een mening te vinden die nergens op slaat, die vervolgens weer bevestigt wordt met een half scientific report met weer andere cijfers die een beetje bij elkaar geharkt zijn in een Excel sheetje (als je echt een enthousiasteling hebt) met een leuk grafiekje erbij.

Cijfers en data alleen zeggen niet zoveel, je moet ook de kennis hebben om die data juist te kunnen interpreteren en die hebben de meesten gewoon niet. Dus kun je je afvragen wat de meerwaarde is om alles maar te openbaren, je werkt er geleidelijk ook radicalisering mee in de hand. Ik vind het een lastig verhaal in ieder geval.
Maar dit is dus een beetje het probleem aan beide kanten. Aan beide kanten wordt data misbruikt. De politiek misbruikt data om het beleid te verdedigen, de media misbruikt data om kijkcijfers te verhogen, en aangezien er enorme financile belangen zijn, misbruiken ook bedrijven data om hun product zo goed mogelijk voor de dag te brengen. Mensen nemen dat over omdat ze dat allemaal geloven en zijn ervan overtuigd dat de informatie die ze hebben volledig en betrouwbaar is, "want de wetenschap zegt het" of "een expert zegt het".

De realiteit is en blijft wat mij betreft dat deze middelen nooit maar dan ook nooit op grote schaal verspreid hadden mogen worden voordat er minstens een paar jaar lang uitgebreid is onderzocht wat precies de mogelijke effecten van de vaccins zijn, wat er mis kan gaan en waarom, hoe vaak, enzovoorts. In plaats daarvan zijn ze vrijgegeven en kwam men later ineens tot de ontdekking dat er toch dingen misgingen die niet waren voorzien, terwijl die wel hadden kunnen worden ontdekt met fatsoenlijk testen.

Dat is alleen nog wat er wel is gevonden, en de vraag is dus wat er allemaal nog niet is gevonden. Dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen, want het wordt niet onderzocht.

Het willen verplichten en bestraffen van mensen is wat mij betreft echter van de gekke in deze context. Crimineel.

De waarheid komt echter altijd boven water, daar heb ik vertrouwen in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 18:36:10 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 18:36:50 #257
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203158089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De realiteit is en blijft wat mij betreft dat deze middelen nooit maar dan ook nooit op grote schaal verspreid hadden mogen worden voordat er minstens een paar jaar lang uitgebreid is onderzocht wat precies de mogelijke effecten van de vaccins zijn, wat er mis kan gaan en waarom, hoe vaak, enzovoorts. In plaats daarvan zijn ze vrijgegeven en kwam men later ineens tot de ontdekking dat er toch dingen misgingen die niet waren voorzien, terwijl die wel hadden kunnen worden ontdekt met fatsoenlijk testen.

Ik ben het met je volledige stuk eens, behalve met dit stuk. Ik blijf in de overtuiging dat het beter is om het in het openbaar te doen. Ja er kleven nadelen aan maar alles stiekem doen bereik je uiteindelijk datzelfde mee ("Ze willen het niet prijsgeven, zie je wel, er zitten wel 5g-chips in die vaccins !!1einz").

Informeren, informeren, informeren, dat is wat mij betreft de oplossing. Laat de wetenschappers een cursus media volgen en laat ze zelf maar vertellen wat ze publiceren. Ik vond en vind, wat dat betreft, de technische briefings aan de 2e kamer ook een stuk nuttiger dan de persco's (die ik dan ook niet meer heb gekeken sinds de avondklok).
pi_203158344
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:36 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ik ben het met je volledige stuk eens, behalve met dit stuk. Ik blijf in de overtuiging dat het beter is om het in het openbaar te doen. Ja er kleven nadelen aan maar alles stiekem doen bereik je uiteindelijk datzelfde mee ("Ze willen het niet prijsgeven, zie je wel, er zitten wel 5g-chips in die vaccins !!1einz").

Informeren, informeren, informeren, dat is wat mij betreft de oplossing. Laat de wetenschappers een cursus media volgen en laat ze zelf maar vertellen wat ze publiceren.
Dat zou inderdaad veel kunnen schelen.

quote:
Ik vond en vind, wat dat betreft, de technische briefings aan de 2e kamer ook een stuk nuttiger dan de persco's (die ik dan ook niet meer heb gekeken sinds de avondklok).
Bedankt voor je reacties.
pi_203226500
quote:

[..]
Dat kost dan vrij veel benzine, slijtage, voor een race die 4 maanden later kan voorkomen. Beetje nutteloos voor mensen die het niet nodig hebben, voor ouderen is het prima.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_203235421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef matigeuser het volgende:
@:KoosVogels

Hier nog een mooie verzameling van sporters die ter aarde zijn gestort.

Echt, die leeftijden ook man :N
pi_203235529
Na 267 stemmen zegt slechts 48% van alle respondenten door te willen gaan met prikken, waarvan 31,1% vanwege gezondheidsredenen (ongeveer 2/3 van alle mensen die blijven prikken).

Dat wil zeggen dat meer dan de helft van de respondenten klaar is met prikken, waarvan een zeer groot deel (bijna de helft) nog nooit is geprikt.
pi_203235693
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Na 267 stemmen zegt slechts 48% van alle respondenten door te willen gaan met prikken, waarvan 31,1% vanwege gezondheidsredenen (ongeveer 2/3 van alle mensen die blijven prikken).

Dat wil zeggen dat meer dan de helft van de respondenten klaar is met prikken, waarvan een zeer groot deel (bijna de helft) nog nooit is geprikt.
Wat de poll laat zien is dat er relatief veel mensen op Fok! zitten die zich vastbijten in hun afkeer voor de coronamaatregelen. In Nederland heeft ongeveer 11 procent van alle volwassenen en 13 procent van iedereen ouder dan 12 jaar geen enkele prik gehad terwijl het in de poll om 25% gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203235719
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat de poll laat zien is dat er relatief veel mensen op Fok! zitten die zich vastbijten in hun afkeer voor de coronamaatregelen. In Nederland heeft ongeveer 11 procent van alle volwassenen en 13 procent van iedereen ouder dan 12 jaar geen enkele prik gehad terwijl het in de poll om 25% gaat.
En hoeveel procent heeft de booster gehaald?
pi_203235909
quote:

[..]
Dit is niet per se waar. Dit kan ook aan leeftijd liggen. De meeste oudere mensen zijn ondertussen vast wel vaccineerd (en geboosterd), maar er zitten relatief weinig bejaarden op Fok. Ik denk dat dit wel degelijk representatief kan zijn voor de jongere leeftijdscategorien, van 18 tot pak 'em beet 65 jaar.

Dat wil dus zeggen de mensen die het hardst door de maatregelen worden geraakt op sociaal en professioneel niveau.

Als dit representatief is, zou dit kunnen betekenen dat de kleine groep mensen die tegen de maatregelen protesteert, in werkelijkheid een zeer grote groep Nederlanders vertegenwoordigt.
  maandag 17 januari 2022 @ 13:37:20 #265
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_203236129
Wij, mijn vrouw en ik (beide 62 jaar)laten ons niet vaccineren voor een griepachtig verschijnsel dat van begin af aan behandeld had moeten worden als normale influenza (dan was die flauwekul al lang weg geweest).

De druk, dwang en drang om een zinloos vaccin te nemen, is werkelijk ontluisterend en er zijn hier wat mensen die nog steeds denken dat vaccineren de uitweg is.

De enige uitweg is stoppen met deze flauwekul en gewoon weer gaan leven en misschien is het handig om de griepprik te herintroduceren voor wat oudere mensen.

Oh ja, Rutte moet weg en het OMT sowieso.
pi_203237082
Meanwhile in Frankijk:
https://www.france24.com/(...)w-anti-pandemic-bill

1 fucking G. Alleen 'volledig gevaccineerden' mogen nog deelnemen aan het normale leven. En niet alleen dat is nieuws, maar ook dat vanaf februari een boostershot verplicht is en die moet maximaal 4 maanden na de vorige shot worden genomen.

Hoe kan dit in godsnaam nog verdedigd of uitgelegd worden door de staat? Met Omicron in het land? En de huidige kennis over de vaccinaties? Waar gaat dit nog over?

Ik geloof niet meer dat wij er aan ontkomen. De oppositie probeert het debat over 2G nog even uit te stellen, maar uiteindelijk zal het er doorheen komen. De coalitie (minus CU) wil het, de EU wil het, Klaus Schwab en het WEF willen het en last but not least Ernst Kuipers wil het.

En dat terwijl de ziekenhuizen leger geraken, er steeds meer informatie naar buiten komt over de bijwerkingen en tegenvallende werking van de vaccinaties en de draagkracht in de samenleving steeds minder wordt.

Ook Itali, Oostenrijk, Duitsland, Griekenland en nu dus ook Frankrijk gaan al voor de bijl met steeds harder wordende maatregelen om mensen maar aan het boosten te krijgen / behouden. Zieke shit.

In het VK beginnen ze nu een andere koers te varen. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet langer in de EU zitten en dus zelf meer mogen / kunnen bepalen?
  maandag 17 januari 2022 @ 14:55:45 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203237169
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:37 schreef DrDarwin het volgende:
Wij, mijn vrouw en ik (beide 62 jaar)laten ons niet vaccineren voor een griepachtig verschijnsel dat van begin af aan behandeld had moeten worden als normale influenza (dan was die flauwekul al lang weg geweest).

De druk, dwang en drang om een zinloos vaccin te nemen, is werkelijk ontluisterend en er zijn hier wat mensen die nog steeds denken dat vaccineren de uitweg is.

De enige uitweg is stoppen met deze flauwekul en gewoon weer gaan leven en misschien is het handig om de griepprik te herintroduceren voor wat oudere mensen.

Nouja het zijn natuurlijk de ouderen zoals jullie die zich niet laten vaccineren die afgelopen maanden die er voor gezorgd hebben dat in de ziekenhuizen de bezetting een stuk hoger was door delta. Dat je je niet laat vaccineren dan is als 21-jarige nog te begrijpen, maar als je zo op leeftijd bent niet. Laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig is door omicron.
pi_203237486
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:50 schreef matigeuser het volgende:
Meanwhile in Frankijk:
https://www.france24.com/(...)w-anti-pandemic-bill

1 fucking G. Alleen 'volledig gevaccineerden' mogen nog deelnemen aan het normale leven. En niet alleen dat is nieuws, maar ook dat vanaf februari een boostershot verplicht is en die moet maximaal 4 maanden na de vorige shot worden genomen.

Hoe kan dit in godsnaam nog verdedigd of uitgelegd worden door de staat? Met Omicron in het land? En de huidige kennis over de vaccinaties? Waar gaat dit nog over?

Ik geloof niet meer dat wij er aan ontkomen. De oppositie probeert het debat over 2G nog even uit te stellen, maar uiteindelijk zal het er doorheen komen. De coalitie (minus CU) wil het, de EU wil het, Klaus Schwab en het WEF willen het en last but not least Ernst Kuipers wil het.

En dat terwijl de ziekenhuizen leger geraken, er steeds meer informatie naar buiten komt over de bijwerkingen en tegenvallende werking van de vaccinaties en de draagkracht in de samenleving steeds minder wordt.

Ook Itali, Oostenrijk, Duitsland, Griekenland en nu dus ook Frankrijk gaan al voor de bijl met steeds harder wordende maatregelen om mensen maar aan het boosten te krijgen / behouden. Zieke shit.

In het VK beginnen ze nu een andere koers te varen. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet langer in de EU zitten en dus zelf meer mogen / kunnen bepalen?
Ik kom hier inderdaad nergens meer binnen, kan niet eens het ziekenhuis in als bezoeker of voor normale geplande zorg. Geen restaurant, geen museum, geen intercity of TGV. Hahaha. De enige uitzondering geldt voor kerken, daar heeft de staat niets te zeggen. En voor scholen.

Ik moet er wel om lachen. Ben het stadium inmiddels voorbij dat ik me er zorgen om maak. Alles wordt door de wc gespoeld, inclusief de hersenen van de bevolking.

Ik zit eigenlijk te wachten tot de vakbonden het heft in eigen handen nemen en het hele land op zijn kop zetten. In Canada en de VS beginnen de vrachtwagenchauffeurs massaal het werk neer te leggen, volgens berichten. Ben benieuwd.

Geen vrachtwagenchauffeurs (die de wegen en havens blokkeren) = lege supermarkten.

Hou dat lang genoeg vol en de hele bevolking keert zich tegen de overheid.

Een fan van de communistische Jean-Luc Mlenchon heeft een rapliedje gemaakt van zijn pro-vrijheid-speech in het parlement. Ik houd niet van rap noch van Mlenchon, maar vond dit wel grappig en geslaagd en zeer rake woorden.

Enkele citaten:

"Jullie hebben overal een onbeschrijfelijke chaos en puinhoop veroorzaakt door jullie gebrek aan visie, en zijn zover gegaan om politietroepen naar het ziekenhuis te sturen om niet-gevaccineerden te arresteren".

"Jullie sturen in 48 uur de GIGN (soort special forces ME) en versterking van de gendarmerie naar Guadeloupe om de orde te bewaken, maar doen er 5 weken over om flessen zuurstof te sturen".

"Vrijheid is de beste bescherming".

"Jullie voeren dwangmaatregelen in verbloemd met gezwam over wie er wel en geen popcorn in de bioscoop mag eten en wie zijn koffie zittend of staand moet drinken".

"Als iedereen elkaar moet controleren, in wat voor maatschappij komen we dan terecht? Als iedereen iedereen controleert is dat een totalitaire, een autoritaire maatschappij".

"Denk niet dat beperking van vrijheid voor meer zekerheid op het niveau van gezondheid zorgt. Vrijheidsbeperking is altijd de oplossing geweest van degenen die in de illusie van de effectiviteit hebben geloofd van het alles, meteen en zonder discussie".

In de UK is de populariteit van Boris Johnson tot een absoluut nulpunt gedaald vanwege een paar schandalen. Maar die krabbelen na een tijdje wel weer terug, met de volgende variant denk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ali_Kannibali op 17-01-2022 15:32:22 ]
  maandag 17 januari 2022 @ 15:55:09 #269
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_203238285
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja het zijn natuurlijk de ouderen zoals jullie die zich niet laten vaccineren die afgelopen maanden die er voor gezorgd hebben dat in de ziekenhuizen de bezetting een stuk hoger was door delta. Dat je je niet laat vaccineren dan is als 21-jarige nog te begrijpen, maar als je zo op leeftijd bent niet. Laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig is door omicron.
U hebt nog steeds niet door dat u meegaat in de propaganda+ poppenkast?
Heel apart.
  maandag 17 januari 2022 @ 15:57:28 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203238334
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 15:55 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
U hebt nog steeds niet door dat u meegaat in de propaganda+ poppenkast?
Heel apart.
Ik baseer mij op wetenschappelijke artikelen en feiten.
pi_203240342
quote:
Stel je krijgt corona en wordt er goed ziek van. Wil je dan behandeld worden alsof je influenza hebt?

Dat is toch onzin?
pi_203240367
quote:
Het probleem is simpelweg dat niet iedereen die is gevaccineerd en daarna iets overkomt (inclusief meerdere maanden na vaccinatie) uitgebreid wordt onderzocht om vast te stellen of het vaccin de oorzaak is geweest van de aandoening, omdat men er berhaupt niet vanuit gaat dat het vaccin bepaalde aandoeningen kan veroorzaken (meteen of later).
Jij denkt dat dat tijdens de trials niet onderzocht is?

Alle mensen, weken, maanden, na hun vaccinatie onderzoeken is inderdaad, als je iets van de werking van vaccins weet, vrij onzinnig.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-01-2022 18:18:54 ]
pi_203240416
quote:
Maar we zitten wel met oversterfte. Hart- en vaatziekten zouden door uitgestelde zorg komen, het klimaat en weet ik veel wat nog meer.
Hart en vaatziekten komen niet door uitgestelde zorg?

Overigens is er een hele goede reden voor de oversterfte, en die heet corona.

De latere cijfers hebben trouwens een goede daling van de oversterfte laten zien. Iets dat precies samenvalt met het grootschalig vaccineren van mensen.

quote:
Er zijn artikelen verschenen dat myocarditis etc. ook bij kinderen voorkomt en zo'n beetje normaal zou zijn. Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Over welke experts heb je het dan?

Als je de onderzoeken goed bekeken had, had je gezien dat het vaccin juist beschermd tegen myocarditis.

quote:
Ook statistische analyses bieden geen inzicht in causale relaties. Er zijn studies waarin is geobserveerd dat een hogere vaccinatiegraad ook tot meer besmettingen en doden samenhangt, maar ook studies die juist lockdowns en doden met elkaar in verband brengen.
Nou, laat die studies maar zien.
pi_203240736
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:
Als je de onderzoeken goed bekeken had, had je gezien dat het vaccin juist beschermd tegen myocarditis.
Het RIVM waarschuwt anders wel dat myocarditis een bijwerking kan zijn die kan optreden als gevolg van vaccinatie. Ook het corona virus zelf kan deze aandoening veroorzaken.

Als ik dan met name zien hoeveel sporters in 2021 er zijn overleden of gewond geraakt, is dat op zijn minst opmerkelijk. Ik heb daar eigenlijk nergens nog een fatsoenlijke verklaring voor gezien.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_203240837
quote:

Het vaccin is niet zinloos, zeker niet voor mensen van jouw leeftijd.
pi_203240923
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij denkt dat dat tijdens de trials niet onderzocht is?

Alle mensen, weken, maanden, na hun vaccinatie onderzoeken is inderdaad, als je iets van de werking van vaccins weet, vrij onzinnig.
Niet voldoende nee.
pi_203240967
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hart en vaatziekten komen niet door uitgestelde zorg?

Overigens is er een hele goede reden voor de oversterfte, en die heet corona.
Nee, die oversterfte wordt niet door corona veroorzaakt.

quote:
De latere cijfers hebben trouwens een goede daling van de oversterfte laten zien. Iets dat precies samenvalt met het grootschalig vaccineren van mensen.
Correlatie is geen causaliteit.

quote:
Over welke experts heb je het dan?
Experts die niet gebonden zijn aan de politiek, maar wel belangrijke posities op universiteiten en/of in het bedrijfsleven hebben (gehad).

quote:
Dat zal wel ja.

quote:
Nou, laat die studies maar zien.
Bekijk de cijfers van landen, hun vaccinatiegraad en besmettingsgraad en aantal sterfgevallen.
pi_203241105
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Experts die niet gebonden zijn aan de politiek, maar wel belangrijke posities op universiteiten en/of in het bedrijfsleven hebben (gehad).
Eerder zei je dit:

quote:
Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Dus kom maar op met die experts.

quote:
Bekijk de cijfers van landen, hun vaccinatiegraad en besmettingsgraad en aantal sterfgevallen.
Jij stelt dat mensen die iets overkomt na een vaccinatie onvoldoende onderzocht worden. En je insinueert dat er een hogere oversterfte is door vaccins.

En vervolgens moet ik zelf verschillende landen, vaccinatiegraden, besmettingsgraden en sterfgevallen met elkaar gaan vergelijken.

Vrij matig vind ik dat. Jij beweert iets, dan mag je het zelf ook onderbouwen ook.
pi_203241280
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Het RIVM waarschuwt anders wel dat myocarditis een bijwerking kan zijn die kan optreden als gevolg van vaccinatie. Ook het corona virus zelf kan deze aandoening veroorzaken.
De kans dat je myocarditis krijgt van corona is groter dan de kans dat je die aandoening krijgt van het vaccin:

National Geographic: Kans op myocarditis door COVID-19 groter dan door vaccin

quote:
Als ik dan met name zien hoeveel sporters in 2021 er zijn overleden of gewond geraakt, is dat op zijn minst opmerkelijk. Ik heb daar eigenlijk nergens nog een fatsoenlijke verklaring voor gezien.
Over welke sporters heb je het dan? Ik zie weinig opmerkelijks namelijk.
pi_203246378
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Eerder zei je dit:
[..]
Dus kom maar op met die experts.
Die mag ik niet noemen op dit subforum want zogenaamd nepnieuws, worden verwijderd.

quote:
Jij stelt dat mensen die iets overkomt na een vaccinatie onvoldoende onderzocht worden.
Om te controleren of het aan het vaccin te wijten was of niet inderdaad.

quote:
En je insinueert dat er een hogere oversterfte is door vaccins.
Dat heb ik niet gezegd of gensinueerd, want dat kan ik niet bewijzen. Ik zou graag willen bewijzen dat het niet aan de vaccins lag. Maar daarvoor moet die sterfte eerst worden verklaard.

quote:
En vervolgens moet ik zelf verschillende landen, vaccinatiegraden, besmettingsgraden en sterfgevallen met elkaar gaan vergelijken.

Vrij matig vind ik dat. Jij beweert iets, dan mag je het zelf ook onderbouwen ook.
Helaas.
pi_203246732
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Dat heb ik niet gezegd of gensinueerd, want dat kan ik niet bewijzen. Ik zou graag willen bewijzen dat het niet aan de vaccins lag. Maar daarvoor moet die sterfte eerst worden verklaard.
Neuh joh.

Onderstaande tekst van jouw is echt wel een dikke insinuatie dat vaccins voor oversterfte zorgen:

quote:
Maar we zitten wel met oversterfte.
Vervolgens noem jij aandoeningen die vaker voor zouden komen.

quote:
Hart- en vaatziekten zouden door uitgestelde zorg komen, het klimaat en weet ik veel wat nog meer. Gisteren las ik nog een artikel waarin staat dat er een sterke toename is van auto-immuunziekten wereldwijd[/b], wat door fast-food zou komen. Er zijn artikelen verschenen dat myocarditis etc. ook bij kinderen voorkomt en zo'n beetje normaal zou zijn.
En vervolgens sluit je ermee af dat het vaccin volgens ''experts'' wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn.

quote:
Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Dit is 100% insinueren dat het vaccin voor oversterfte zorgt, en dus regelmatig/vaak dodelijk is.
pi_203247328
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De kans dat je myocarditis krijgt van corona is groter dan de kans dat je die aandoening krijgt van het vaccin:

National Geographic: Kans op myocarditis door COVID-19 groter dan door vaccin
[..]
Over welke sporters heb je het dan? Ik zie weinig opmerkelijks namelijk.
Deze sporters.

Daarnaast krijg je van het vaccin een dodelijkere / gevaarlijkere versie van myocarditis dan dat je van covid kunt krijgen. Ben te lui om het op te zoeken nu. Vast en zeker kom je daar op Google niks van tegen.
pi_203247609
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 23:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Neuh joh.

Onderstaande tekst van jouw is echt wel een dikke insinuatie dat vaccins voor oversterfte zorgen:
[..]
Vervolgens noem jij aandoeningen die vaker voor zouden komen.
[..]
En vervolgens sluit je ermee af dat het vaccin volgens ''experts'' wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn.
[..]
Dit is 100% insinueren dat het vaccin voor oversterfte zorgt, en dus regelmatig/vaak dodelijk is.
Vaccinatie zou daar inderdaad verantwoordelijk voor kunnen zijn.

Dat is wat anders dan zeggen dat het dat is.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 00:21:29 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203247672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 00:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Vaccinatie zou daar inderdaad verantwoordelijk voor kunnen zijn.

Dat is wat anders dan zeggen dat het dat is.
Wij hebben veel oversterfte maar een land als Noorwegen bijna niet en dan is ook bijna de hele bevolking geprikt. Of wil je zeggen dat wij andere vaccins hebben gehad?
pi_203247706
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 00:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Wij hebben veel oversterfte maar een land als Noorwegen bijna niet en dan is ook bijna de hele bevolking geprikt. Of wil je zeggen dat wij andere vaccins hebben gehad?
Dat zou je dus allemaal moeten onderzoeken.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 07:42:31 #286
5428 crew  miss_sly
pi_203248458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat zou je dus allemaal moeten onderzoeken.
Als de vaccinaties verantwoordelijk zouden zijn voor een golf aan oversterfte, zou je wereldwijd een enorme oversterfte moeten zijn, aangezien er ruim 9 miljard mensen minstens 1 dosis van een vaccinatie hebben gehad.

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL
  dinsdag 18 januari 2022 @ 10:32:27 #287
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_203250258
Ik doe niet moeilijk over vaccinaties/boosters. Nooit gedaan.
Wat anderen doen en hun redenen daarvoor, is mijn zaak niet en boeit me ook niet.
(Un)masking for the greater good.
pi_203250591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 07:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als de vaccinaties verantwoordelijk zouden zijn voor een golf aan oversterfte, zou je wereldwijd een enorme oversterfte moeten zijn, aangezien er ruim 9 miljard mensen minstens 1 dosis van een vaccinatie hebben gehad.

Dat klinkt logisch, maar is natuurlijk geen wetenschap, want er spelen altijd meerdere factoren mee die een uitkomst bepalen. De vraag is in hoeverre vaccinatie bijdraagt aan oversterfte in de landen waar het wel gebeurt. En als je een significant effect vindt, kun je onderzoeken waarom je hetzelfde niet in andere landen vindt, waar dat aan ligt. Wellicht is het vaccinatie + roken + overgewicht, of vaccinatie + leeftijd, die voor hogere oversterfte zorgen, ik noem maar wat. Dat moet dus worden onderzocht. Bij voorbaat al stellen dat de vaccins er niks mee te maken hebben, is kul.
pi_203256851
quote:

[..]
Die cijfers die jij geeft gaat alleen maar over de autochtone Nederlanders. Dus totaal niet representatief.
pi_203256871
quote:

[..]
Die cijfers die jij geeft gaat alleen maar over de autochtone Nederlanders. Dus totaal niet representatief.
quote:

Ik ben er mee eens.
pi_203256958
quote:

[..]

Kosten productie vaccin, 50 cent, verkoopprijs 20 euro, 9 miljard x 19.50 euro winst. Dus achter deze industrie, zit een flinke lobby om maar zoveel mogelijk vaccins te verkopen, terwijl nog steeds niet bekend is wat de effecten zijn van het nMRA vaccins zijn over een generatie.
pi_203257293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:13 schreef Met_minder_meer het volgende:

[..]
Kosten productie vaccin, 50 cent, verkoopprijs 20 euro, 9 miljard x 19.50 euro winst. Dus achter deze industrie, zit een flinke lobby om maar zoveel mogelijk vaccins te verkopen, terwijl nog steeds niet bekend is wat de effecten zijn van het nMRA vaccins zijn over een generatie.
De R&D kosten vergeet je voor het gemak maar even.
pi_203274887
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:36 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De R&D kosten vergeet je voor het gemak maar even.
Die zijn ook meegeteld.
pi_203281313
quote:

[..]

Dat is knap.

Huidige Wereldbevolking
7.921.539.908
pi_203281373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:34 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat is knap.

Huidige Wereldbevolking
7.921.539.908
Je bent je ervan bewust dat er vaak 2 of 3 prikken per persoon zijn gezet?

60.2% of the world population has received at least one dose of a COVID-19 vaccine.
9.79 billion doses have been administered globally, and 30.15 million are now administered each day.
Only 9.4% of people in low-income countries have received at least one dose.

pi_203281389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je bent je ervan bewust dat er vaak 2 of 3 prikken per persoon zijn gezet?
Je zegt niet dat er '9 miljard prikken zijn gezet'. Je zegt letterlijk dat er '9 miljard mensen minstens 1 prik hebben gehad'. Dat klopt dus niet en wilde ik even rectificeren.
pi_203281424
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je zegt niet dat er '9 miljard prikken zijn gezet'. Je zegt letterlijk dat er '9 miljard mensen minstens 1 prik hebben gehad'. Dat klopt dus niet en wilde ik even rectificeren.
Klopt, dat heb ik dan verkeerd verwoord.

Maar goed, er zijn ruim 9 miljard doses geprikt. Er vallen niet met bosjes mensen dood neer. De vaccinaties zijn niet de grootste boosdoener als het om oversterfte gaat. Wat niet wil zeggen dat er geen onderzoek gedaan moet worden naar de oversterfte en dat er niet een overlijden te linken zal zijn aan een vaccinaties.
pi_203281825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, dat heb ik dan verkeerd verwoord.

Maar goed, er zijn ruim 9 miljard doses geprikt. Er vallen niet met bosjes mensen dood neer. De vaccinaties zijn niet de grootste boosdoener als het om oversterfte gaat. Wat niet wil zeggen dat er geen onderzoek gedaan moet worden naar de oversterfte en dat er niet een overlijden te linken zal zijn aan een vaccinaties.
Goed opgehelderd.

Het aantal doden is overigens maar 'het topje van de ijsberg', want er zijn veel meer mensen met ernstige bijwerkingen die (nog) niet dood zijn maar wel niet meer het leven kunnen leiden wat ze hadden. Hartproblemen. Vermoeidheid. Niet meer kunnen sporten of inspannen. Tintelingen. Duizelingen. Oorsuizen. Etc.

En veel van die mensen zeggen dat ze het wel gemeld hebben aan hun huisarts, maar dat die vaak 'geen direct verband ziet met het vaccin'. En dus wordt er dan vervolgens niets mee gedaan.

Ik denk dat dit nog wel eens heel groot kan worden. Ik heb inmiddels echt letterlijk ontelbare verhalen gelezen van mensen die hun persoonlijke ervaring delen. En daar word je niet vrolijk van.
pi_203281881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:04 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Goed opgehelderd.

Het aantal doden is overigens maar 'het topje van de ijsberg', want er zijn veel meer mensen met ernstige bijwerkingen die (nog) niet dood zijn maar wel niet meer het leven kunnen leiden wat ze hadden. Hartproblemen. Vermoeidheid. Niet meer kunnen sporten of inspannen. Tintelingen. Duizelingen. Oorsuizen. Etc.

En veel van die mensen zeggen dat ze het wel gemeld hebben aan hun huisarts, maar dat die vaak 'geen direct verband ziet met het vaccin'. En dus wordt er dan vervolgens niets mee gedaan.

Ik denk dat dit nog wel eens heel groot kan worden. Ik heb inmiddels echt letterlijk ontelbare verhalen gelezen van mensen die hun persoonlijke ervaring delen. En daar word je niet vrolijk van.
Er zullen zeker mensen zijn die bijwerkingen ervaren. En een aantal daarvan zal best stevige bijwerkingen ervaren. Melden moeten ze bij de daarvoor bedoelde instanties doen, en dan wordt dat gewoon onderzocht.

Ik denk niet dat het heel groot gaat worden.
pi_203283526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:04 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Goed opgehelderd.

Het melden bij Lareb is op vrijwillige basis. Het overzicht is niet 'compleet'. Veel mensen zullen Lareb niet eens kennen en geen melding doen bij schade of overlijden van iemand.

Wordt het uberhaupt wel vermeld bij vaccinatie dat er een Lareb bestaat e.d.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')