abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203146304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik zei alleen dat ik denk dat de nevenschade groot en ondergerapporteerd is om verschillende redenen. Dat werd geïnterpreteerd als BEWUST ondergerapporteerd, wat ik dus niet zei. Begrijpend lezen is een kunst.
Ernstige complicaties door het vaccin zijn ook uitzonderlijk, of jij hebt hier een goede bron van?
Er is ook geen onderrapportage voor, of enige bewijs dat dit structureel gedaan wordt.

Dus logisch dat dit verwijderd is/wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En rapportageplatforms zoals VAERS?
Je moet ook eerst wel begrijpen wat VAERS is... Disclaimer wel eens gelezen?

Maar door of NA vaccinatie?

Dus NEE, dat is geen betrouwbare informatie. Dit is ook al zo vaak ontkracht in de media. Dumpster diving in VAERS is gewoon triest en laat zien dat je niet begrijpt wat VAERS nu eigenlijk is.

Ik lees wel regelmatig bij alternatieve media dat dit als bron gebruikt wordt, dat zegt eigenlijk ook al genoeg over de kwaliteit van alternatieve media.

Maar ik kijk niet op, dat je met dit voorbeeld komt voor je claims.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rolfieo op 11-01-2022 21:53:37 ]
pi_203147227
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ernstige complicaties door het vaccin zijn ook uitzonderlijk, of jij hebt hier een goede bron van?
Er is ook geen onderrapportage voor, of enige bewijs dat dit structureel gedaan wordt.

Dus logisch dat dit verwijderd is/wordt.
[..]
Je moet ook eerst wel begrijpen wat VAERS is... Disclaimer wel eens gelezen?

[ link | afbeelding ]

Maar door of NA vaccinatie?

Dus NEE, dat is geen betrouwbare informatie. Dit is ook al zo vaak ontkracht in de media. Dumpster diving in VAERS is gewoon triest en laat zien dat je niet begrijpt wat VAERS nu eigenlijk is.

Ik lees wel regelmatig bij alternatieve media dat dit als bron gebruikt wordt, dat zegt eigenlijk ook al genoeg over de kwaliteit van alternatieve media.

Maar ik kijk niet op, dat je met dit voorbeeld komt voor je claims.
En weten we hoevaak daadwerkelijk wordt onderzocht of iemand iets door een vaccin krijgt of erdoor is overleden?

Wordt dat uberhaupt uitgebreid onderzocht tot er uitsluitsel over is denk je?

Elk geval na vaccinatie?

Oftewel: wat stel je voor als alternatief?
pi_203147275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Iedereen kan 'nevenschade' rapporteren bij VAERS. Het wordt op geen enkele wijze medisch gecheckt. Je kunt dus vraagtekens plaatsen bij de betrouwbaarheid van die meldingen.
Wat stel je voor als alternatief?
pi_203147844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:04 schreef daNpy het volgende:

[..]
Vandaar dat de besmettingen nu de pan uit lopen.
Vandaar dat we nu boosters geven en een aangepast vaccin voor omikron in de maak is.
pi_203147872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:44 schreef mrevil1337 het volgende:
Ik neem alleen zinvolle prikken dus voorlopig blijft het even bij 1, de periode tussen de 1e prik is nog te kort.
Janssen bedoel je? Want om Pfizer en Moderna echt zinvol te laten zijn heb je twee doses nodig.
Overigens neemt bescherming na verloop van tijd af dus boosteren is zeker zinvol.
  woensdag 12 januari 2022 @ 06:36:29 #216
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_203149173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Wel Russische COVID-19 roulette? Lijkt mij een stuk enger.
Iedergeval stukje meer natuurlijk dan die cocktail in je arm.
"If everything's a dream, don't wake me up."
  woensdag 12 januari 2022 @ 08:03:00 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203149528
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Vandaar dat we nu boosters geven en een aangepast vaccin voor omikron in de maak is.
Hoe kunnen er record aantallen besmettingen zijn als we ons aan de maatregelen houden? Dat was zonder vaccins (2020) niet het geval.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203150380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat stel je voor als alternatief?
Ernstige bijwerkingen en sterftes komem hoe dan ook bij de huisarts of in het ziekenhuis terecht. Deze instanties zijn prima in staat om te beoordelen en - zo nodig - registreren.

En voor alle duidelijkheid: bovenstaande gebeurt al.

Je mist dan de kleine kwaaltjes, maar het who gives a shit als iemand een dagje hoofdpijn heeft na het halen van een prikje?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203150407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 08:03 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hoe kunnen er record aantallen besmettingen zijn als we ons aan de maatregelen houden? Dat was zonder vaccins (2020) niet het geval.
Misschien is het je ontgaan, maar er is een nieuwe variant opgedoken. Eentje die een stuk besmettelijker is.

Vaccins beschermen helaas niet volledig tegen besmetting. Je kunt dus nog steeds corona krijgen. De kans op complicaties en een ernstig ziekteverloop wordt gelukkig wel in grote mate verkleind door het vaccin.
pi_203150435
“Hoeveel prikken neem jij?”

Hahah

Ga even een jaar terug in de tijd en stel die vraag eens opnieuw in die context. Hoezo zijn we vandaag NIET beland in een massa-psychose. En we vragen ons al jaren af hoe mensen in Noord Korea, DDR, De oude Sovjet Unie zo dom en bang zijn geweest en zich volkomen hebben laten hersenspoelen. Het is leuk te zien dat iedereen zelf in een “complot bubbel” zit terwijl ze heel goed opletten dat ze niet uit die bubbel worden getrokken door complotdenkers waar de prik pooiers ze voor waarschuwen hahaha geweldig.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:09:54 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203150658
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Misschien is het je ontgaan, maar er is een nieuwe variant opgedoken. Eentje die een stuk besmettelijker is.

Vaccins beschermen helaas niet volledig tegen besmetting. Je kunt dus nog steeds corona krijgen. De kans op complicaties en een ernstig ziekteverloop wordt gelukkig wel in grote mate verkleind door het vaccin.
Dus we houden ons niet goed genoeg aan de maatregelen, of anders gezegd, gevaccineerden hebben daar schijt aan. Lekker op vakansie!!! Ik ben toch geprikt?!!!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203150696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je moet gewoon goed opletten en op tijd bukken als je ze weer ziet vliegen. Ik heb ook een helm op. Niet dat dat heel veel scheelt maar het geeft toch een veilig gevoel. Mensen lachen nu ook vriendelijk naar me want ik heb er een sticker opgeplakt met de tekst “ Hey hoi!”
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_203150762
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ernstige bijwerkingen en sterftes komem hoe dan ook bij de huisarts of in het ziekenhuis terecht. Deze instanties zijn prima in staat om te beoordelen en - zo nodig - registreren.

En voor alle duidelijkheid: bovenstaande gebeurt al.

Je mist dan de kleine kwaaltjes, maar het who gives a shit als iemand een dagje hoofdpijn heeft na het halen van een prikje?
En wat doe je dan met alle mensen die aangeven dat hun klachten niet worden onderzocht of aan het vaccin gekoppeld?

Er zijn best veel mensen die bijv. aangeven dat hun klachten worden afgedaan als 'spanning' of een mentale aandoening.

Het is dus maar de vraag in hoeverre dit daadwerkelijk betrouwbaar wordt onderzocht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 11:06:49 ]
pi_203151340
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:50 schreef Monomeism het volgende:
“Hoeveel prikken neem jij?”

Hahah

Ga even een jaar terug in de tijd en stel die vraag eens opnieuw in die context. Hoezo zijn we vandaag NIET beland in een massa-psychose. En we vragen ons al jaren af hoe mensen in Noord Korea, DDR, De oude Sovjet Unie zo dom en bang zijn geweest en zich volkomen hebben laten hersenspoelen. Het is leuk te zien dat iedereen zelf in een “complot bubbel” zit terwijl ze heel goed opletten dat ze niet uit die bubbel worden getrokken door complotdenkers waar de prik pooiers ze voor waarschuwen hahaha geweldig.
Ik krijg het woordje 'prikken' zelf al nauwelijks uit mijn strot. Maar goed, ik pas me aan aan het klimaat waar we in leven.
pi_203151520
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En wat doe je dan met alle mensen die aangeven dat hun klachten niet worden onderzocht of aan het vaccin gekoppeld?

Er zijn best veel mensen die bijv. aangeven dat hun klachten worden afgedaan als 'spanning' of een mentale aandoening.

Het is dus maar de vraag in hoeverre dit daadwerkelijk betrouwbaar wordt onderzocht.
Ooit bij je opgekomen dat veel van die mensen hun vermeende klachten ten onrechte koppelen aan het vaccin?

Ik weet niet of je het is opgevallen, maar een hoop ongevaccineerde schromen niet keihard te liegen om hun boodschap kracht bij te zetten. Zo verklaarden talloze anti-vaxxers dat vier mensen in hun omgeving (het waren er altijd vier) waren overleden door het vaccin. Dat was natuurlijk gewoon gelul.

Maar je hoeft VAERS van mij niet uit de lucht te halen. Je kunt alleen weinig met die meldingen, omdat ze niet medisch worden getoetst en iedereen ze kan doen (ongevaccineerden kunnen ook gewoon bijwerkingen melden, er is immers niemand die het controleert).
pi_203151685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ooit bij je opgekomen dat veel van die mensen hun vermeende klachten ten onrechte koppelen aan het vaccin?

Ik weet niet of je het is opgevallen, maar een hoop ongevaccineerde schromen niet keihard te liegen om hun boodschap kracht bij te zetten. Zo verklaarden talloze anti-vaxxers dat vier mensen in hun omgeving (het waren er altijd vier) waren overleden door het vaccin. Dat was natuurlijk gewoon gelul.

Maar je hoeft VAERS van mij niet uit de lucht te halen. Je kunt alleen weinig met die meldingen, omdat ze niet medisch worden getoetst en iedereen ze kan doen (ongevaccineerden kunnen ook gewoon bijwerkingen melden, er is immers niemand die het controleert).
Dit geldt natuurlijk ook andersom. Men doet alles om de vaccins zo goed mogelijk aan te prijzen, tot het tijd is voor een nieuwe ronde. Dan moet iedereen ineens aan de booster want ze zijn niet meer effectief, maar nog steeds wel veilig, ook al is er geen enkele data bekend dat herhaald injecteren niet tot problemen leidt.

Ik heb nergens gezegd dat ik geloof dat ALLE VAERS-rapporten betrouwbaar zijn.

Ik geloof echter ook niet dat ze ALLEMAAL onbetrouwbaar zijn.

Ik kijk naar alle informatie:

Officiële cijfers
Zelfrapportage op platformen
Zelfrapportage via sites/sociale media
Verklaringen van personeel aan de eerste linie
Ambulancepersoneel
Uitvaarders
Enz.

Ik voeg al die informatie samen en dan zie je eigenlijk steeds hetzelfde patroon:

Het aantal aandoeningen en stergevallen die mogelijk door het vaccin worden veroorzaakt neemt toe (hart- en vaatziekten, oversterfte enz.), maar die klachten worden niet aan het vaccin gekoppeld OF op een andere manier verklaard omdat niet elk geval uitgebreid wordt onderzocht en/of gerapporteerd.

Ik kan het niet bewijzen want het wordt simpelweg niet onderzocht, maar ik vermoed dus dat de officiële cijfers niet overeenkomen met de werkelijkheid en dat die onofficiële bronnen wel degelijk een indicatie kunnen zijn van ernstigere nevenschade dan men doet voorkomen.

Ik vind het te simpel om maar te geloven dat wat men in het nieuws zegt allemaal precies klopt. Ik kan dat niet overeenstemmen met de tegenstrijdige informatie die ook bestaat.
pi_203151777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan het niet bewijzen want het wordt simpelweg niet onderzocht, maar ik vermoed dus dat de officiële cijfers niet overeenkomen met de werkelijkheid en dat die onofficiële bronnen wel degelijk een indicatie kunnen zijn van ernstigere nevenschade dan men doet voorkomen.
Je kunt het niet bewijzen en je mening is gestaafd op aannames, waarbij je gebruik maakt van twijfelachtige en zelfs leugenachtige bronnen (nogmaals, daar heb ik je recentelijk nog op moeten wijzen in BNW).

Dat het 'simpelweg niet wordt onderzocht' is wederom een aanname van jouw kant. Eentje die opnieuw nergens op is gebaseerd, behalve jouw (foutieve) vermoedens.
pi_203152060
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je kunt het niet bewijzen en je mening is gestaafd op aannames, waarbij je gebruik maakt van twijfelachtige en zelfs leugenachtige bronnen (nogmaals, daar heb ik je recentelijk nog op moeten wijzen in BNW).

Dat het 'simpelweg niet wordt onderzocht' is wederom een aanname van jouw kant. Eentje die opnieuw nergens op is gebaseerd, behalve jouw (foutieve) vermoedens.
Ieders mening is gestaafd op aannames. Ook het officiële nieuws is vaak twijfelachtig en leugenachtig, dat is ook al meerdere keren aangetoond (doodvallende chinees op straat, verbrande lijken in India enz.). Ik weet niet of je je je daar bewust van bent of dat je dat in je wereldbeeld hebt geïntegreerd, maar dat is wel degelijk het geval. Ook onze politici hebben herhaaldelijk aangetoond onjuiste informatie gegeven. Je kan dat eerlijkheidshalve niet negeren en dan doen alsof jouw mening wel gebaseerd is op bewezen juiste informatie en niet op de aanname dat waar jij in gelooft allemaal klopt. Dat is te simpel.

Er is niet 1 perfecte informatiebron van waarheid. Informatie kan gekleurd zijn, onnauwkeurig, kan fouten bevatten, kan leugens bevatten. Dat ontken ik ook helemaal niet.

Maar 1 feilbare bron pakken en dat dan als bron van waarheid aannemen volstaat niet om alles wat er gebeurt te verklaren.
pi_203152454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik kijk naar alle informatie:

Officiële cijfers
Zelfrapportage op platformen
Zelfrapportage via sites/sociale media
Verklaringen van personeel aan de eerste linie
Ambulancepersoneel
Uitvaarders
Enz.

Ik voeg al die informatie samen en dan zie je eigenlijk steeds hetzelfde patroon:

Het aantal aandoeningen en stergevallen die mogelijk door het vaccin worden veroorzaakt neemt toe (hart- en vaatziekten, oversterfte enz.), maar die klachten worden niet aan het vaccin gekoppeld OF op een andere manier verklaard omdat niet elk geval uitgebreid wordt onderzocht en/of gerapporteerd.
Mogelijk door het vaccin? Al is daar wereldwijd eigenlijk nog een bewijs voor.
Waar wel bewijs voor is, is dat we een een oversterfte hebben, die ook nog een redelijk binnen de marge valt, het RIVM een flinke undercount heeft op het aantal Covid doden, we heel veel uitgestelde zorg hebben.
En laat hart en vaat ziekten nu ook eens een complicatie zijn van Covid, iets waar we de afgelopen jaren best veel last van hebben gehad en bewezen complicaties zijn.
En de oversterfte wordt ook niet gezien, bij landen die veel meer gevaccineerd hebben.

quote:
Vermoeden is goed, maar het bewijs ontbreekt compleet en je bent erg selectief met je oorzaken. BIAS denken volop.

quote:
Ik vind het te simpel om maar te geloven dat wat men in het nieuws zegt allemaal precies klopt. Ik kan dat niet overeenstemmen met de tegenstrijdige informatie die ook bestaat.
De tegenstrijdige is alleen vaak wel van bedroevende kwaliteit.
pi_203152502
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ieders mening is gestaafd op aannames. Ook het officiële nieuws is vaak twijfelachtig en leugenachtig
Mijn ervaring is anders
quote:
dat is ook al meerdere keren aangetoond (doodvallende chinees op straat, verbrande lijken in India enz.)
India was gewoon een feit, dus wat is daar leugenachtig aan?
Dood gevallen chinezen.... Ik heb daar nog weinig van aangetoond gezien. Maar het kan natuurlijk wel, als je maar lang genoeg doorloopt met een te lage saturatie, dan ga je vanzelf uit. Maar ik heb dit nog niet echt op betrouwbare nieuwssites voorbij zien komen.
Maar aangezien dit maar herhaalt blijft worden, heb je een bron?

[iq]ik weet niet of je je je daar bewust van bent of dat je dat in je wereldbeeld hebt geïntegreerd, maar dat is wel degelijk het geval. Ook onze politici hebben herhaaldelijk aangetoond onjuiste informatie gegeven. Je kan dat eerlijkheidshalve niet negeren en dan doen alsof jouw mening wel gebaseerd is op bewezen juiste informatie en niet op de aanname dat waar jij in gelooft allemaal klopt. Dat is te simpel.[/q]
Je antwoord is ook erg simpel.
Vaak is het nieuwe informatie geeft nieuwe inzichten.
pi_203152586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ieders mening is gestaafd op aannames. Ook het officiële nieuws is vaak twijfelachtig en leugenachtig, dat is ook al meerdere keren aangetoond (doodvallende chinees op straat, verbrande lijken in India enz.). Ik weet niet of je je je daar bewust van bent of dat je dat in je wereldbeeld hebt geïntegreerd, maar dat is wel degelijk het geval. Ook onze politici hebben herhaaldelijk aangetoond onjuiste informatie gegeven. Je kan dat eerlijkheidshalve niet negeren en dan doen alsof jouw mening wel gebaseerd is op bewezen juiste informatie en niet op de aanname dat waar jij in gelooft allemaal klopt. Dat is te simpel.

Er is niet 1 perfecte informatiebron van waarheid. Informatie kan gekleurd zijn, onnauwkeurig, kan fouten bevatten, kan leugens bevatten. Dat ontken ik ook helemaal niet.

Maar 1 feilbare bron pakken en dat dan als bron van waarheid aannemen volstaat niet om alles wat er gebeurt te verklaren.
Je gebruikt veel woorden om helemaal niets te zeggen en draait kundig om de discussie heen. Het gaat hier over de vraag in hoeverre de vaccins ernstige bijwerkingen en zelfs sterfte veroorzaken.

Jij claimt dat dat het geval is, maar kunt daarvoor geen greintje bewijs leveren. Je komt niet verder dan het verdacht maken van instanties en regeringen. 'Politici en overheden liegen, daarom zijn hun boodschappen over de vaccins niet te vertrouwen'. Dat bewijst niet allemaal geen ene kloot, het is ook nog eens een gigantische drogreden.

Je post is bijna lachwekkend. Omdat je geen bewijs kunt leveren, kom je maar aanzetten met een of ander generiek verhaaltje over dat 'alles en iedereen liegt'. Vervolgens probeer je de bal bij mij neer te leggen door te suggereren dat ik alles slik voor zoete koek.

Man man man, wat enorm doorzichtig. Kom met feiten, cijfers en daadwerkelijke argumenten of houd lekker je klep.
pi_203152769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je gebruikt veel woorden om helemaal niets te zeggen en draait kundig om de discussie heen. Het gaat hier over de vraag in hoeverre de vaccins ernstige bijwerkingen en zelfs sterfte veroorzaken.

Jij claimt dat dat het geval is, maar kunt daarvoor geen greintje bewijs leveren. Je komt niet verder dan het verdacht maken van instanties en regeringen. 'Politici en overheden liegen, daarom zijn hun boodschappen over de vaccins niet te vertrouwen'. Dat bewijst niet allemaal geen ene kloot, het is ook nog eens een gigantische drogreden.

Je post is bijna lachwekkend. Omdat je geen bewijs kunt leveren, kom je maar aanzetten met een of ander generiek verhaaltje over dat 'alles en iedereen liegt'. Vervolgens probeer je de bal bij mij neer te leggen door te suggereren dat ik alles slik voor zoete koek.

Man man man, wat enorm doorzichtig. Kom met feiten, cijfers en daadwerkelijke argumenten of houd lekker je klep.
Het is bekend dat de vaccins ernstige bijwerkingen en overlijden kunnen veroorzaken. Daar is geen enkel geheim van gemaakt hoor, zelfs niet door de producenten. Alle vaccins kunnen neveneffecten veroorzaken.

De vraag is alleen wat de schaal is van die neveneffecten. En ik geloof niet dat dat naar behoren wordt bijgehouden. Al uitgelegd waarom.

Maar goed, voor een simpele ziel die zich alleen door de mainstream media laat informeren, begrijp ik dat dit allemaal wat moeilijk te verwerken is.
pi_203152902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het is bekend dat de vaccins ernstige bijwerkingen en overlijden kunnen veroorzaken. Daar is geen enkel geheim van gemaakt hoor, zelfs niet door de producenten. Alle vaccins kunnen neveneffecten veroorzaken.

De vraag is alleen wat de schaal is van die neveneffecten. En ik geloof niet dat dat naar behoren wordt bijgehouden. Al uitgelegd waarom.

Maar goed, voor een simpele ziel die zich alleen door de mainstream media laat informeren, begrijp ik dat dit allemaal wat moeilijk te verwerken is.
Simpele ziel? Beste meelezers, ik geef u een inkijkje in de werkwijze van onze grote vriend Ali. Zo reageerde de beste man toen hij erop werd gewezen dat hij onzin liep te verspreiden:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik heb hier nog nooit iemand een mak schaap genoemd.

En nee ik heb weinig tijd op het moment.

Noch beweerd dat het absoluut waar was van die 500%.

Je kan wel 3 artikeltjes erover lezen maar dan moet je alsnog zelf alles nachecken. Dat kost een boel tijd. DIe heb ik nu niet.
Meneer weet zeker dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Hij leest dat terug in stukken, maar heeft naar eigen zeggen geen tijd om te checken of die artikelen op waarheid berusten.

Nee, topshow.
pi_203153059
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Simpele ziel? Beste meelezers, ik geef u een inkijkje in de werkwijze van onze grote vriend Ali. Zo reageerde de beste man toen hij erop werd gewezen dat hij onzin liep te verspreiden:
[..]
Meneer weet zeker dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Hij leest dat terug in stukken, maar heeft naar eigen zeggen geen tijd om te checken of die artikelen op waarheid berusten.

Nee, topshow.
Gelieve al je rapporten over de nieuwsberichten van de NOS en alle andere mainstream media die je zelf hebt nagecheckt hier te plaatsen.

Overigens is het aantal voetballers op deze lijst dat tijdens het spelen is overleden zo'n beetje verdubbeld ten opzichte van voorgaande jaren.

https://en.wikipedia.org/(...)o_died_while_playing

Komt dat door de vaccins of niet? Wie zal het zeggen als het nooit wordt onderzocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 13:11:51 ]
pi_203153177
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Gelieve al je rapporten over de nieuwsberichten van de NOS en alle andere mainstream media die je zelf hebt nagecheckt hier te plaatsen.
Nu moet je het niet omdraaien. Jij bent hier degene die boude claims maakt, namelijk dat het vaccin talloze slachtoffers eist.

Uit mijn post hierboven blijkt dat berichten die jij post over die vermeende effecten van de vaccins, eenvoudig worden debunked door je mede-users. Dan gaat het dus fout bij jouw vermogen om door misinformatie heen te prikken.
pi_203153204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nu moet je het niet omdraaien. Jij bent hier degene die boude claims maakt, namelijk dat het vaccin talloze slachtoffers eist.

Uit mijn post hierboven blijkt dat berichten die jij post over die vermeende effecten van de vaccins, eenvoudig worden debunked door je mede-users. Dan gaat het dus fout bij jouw vermogen om door misinformatie heen te prikken.
Ik vind dat jij ook boude claims maakt door bij voorbaat al te stellen dat de vaccins NIET de oorzaak zijn van de grote toename in oversterfte, hart- en vaatziekten etc. Ik heb niet gezegd dat de vaccins daar wel de oorzaak van zijn, want dat kan ik niet bewijzen. Maar die cijfers moeten ergens door verklaard kunnen worden. Een mogelijkheid is onderrapportage en die mogelijkheid houd ik open. Dat jij dat vervolgens verandert in allerlei stelligheid die ik zelf niet aangeef, toont opnieuw aan dat je problemen hebt met begrijpend lezen.

Als je alleen de mainstream media als informatiebron neemt ben je wat mij betreft ook volstrekt niet in staat om de misinformatie die daarop wordt verspreid te herkennen.

Terwijl iedereen met een klein beetje moeite dat zo zou moeten kunnen doen.
pi_203153256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Overigens is het aantal voetballers op deze lijst dat tijdens het spelen is overleden zo'n beetje verdubbeld ten opzichte van voorgaande jaren.

https://en.wikipedia.org/(...)o_died_while_playing

Komt dat door de vaccins of niet? Wie zal het zeggen als het nooit wordt onderzocht.
Zogenaamd bewijs voor forse toename hartstilstanden onder voetballers is misleidend

In dit artikel komt ook jouw wiki-bron aan bod (wiki is trouwens een ronduit belabberde bron).

En er zijn nog veel meer fact-checks losgelaten op dit thema, maar geen zin om die allemaal te posten. Maar Google is je vriend.
pi_203153267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zogenaamd bewijs voor forse toename hartstilstanden onder voetballers is misleidend

In dit artikel komt ook jouw wiki-bron aan bod (wiki is trouwens een ronduit belabberde bron).

En er zijn nog veel meer fact-checks losgelaten op dit thema, maar geen zin om die allemaal te posten. Maar Google is je vriend.
En de oversterftecijfers en toename in allerlei aandoeningen zijn ook misleidend zeker. Omdat een fact-checker het zegt.
pi_203153277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind dat jij ook boude claims maakt door bij voorbaat al te stellen dat de vaccins NIET de oorzaak zijn van de grote toename in oversterfte, hart- en vaatziekten etc. Ik heb niet gezegd dat de vaccins daar wel de oorzaak van zijn, want dat kan ik niet bewijzen. Maar die cijfers moeten ergens door verklaard kunnen worden. Een mogelijkheid is onderrapportage en die mogelijkheid houd ik open. Dat jij dat vervolgens verandert in allerlei stelligheid die ik zelf niet aangeef, toont opnieuw aan dat je problemen hebt met begrijpend lezen.

Als je alleen de mainstream media als informatiebron neemt ben je wat mij betreft ook volstrekt niet in staat om de misinformatie die daarop wordt verspreid te herkennen.

Terwijl iedereen met een klein beetje moeite dat zo zou moeten kunnen doen.
Nee, ik stel dat daar geen bewijs voor is. De bewijslast ligt bij jou. Je krijgt alle gelegenheid om bronnen aan te dragen die jouw claims staven, maar laat dat na.

In plaats daarvan worden we getrakteerd op een bonte verzameling verdachtmakingen.
pi_203153317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En de oversterftecijfers en toename in allerlei aandoeningen zijn ook misleidend zeker. Omdat een fact-checker het zegt.
Zoals hierboven al is opgemerkt: als de vaccins oversterfte veroorzaken, waarom beperkt die zich dan tot Nederland?

Ons land was de afgelopen periode een uitschieter. Maar dat gold niet voor andere landen met een (vaak hogere) vaccinatiegraad dan wij.

Of is het vaccin alleen dodelijk voor Nederlanders?
pi_203153399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik stel dat daar geen bewijs voor is. De bewijslast ligt bij jou. Je krijgt alle gelegenheid om bronnen aan te dragen die jouw claims staven, maar laat dat na.

In plaats daarvan worden we getrakteerd op een bonte verzameling verdachtmakingen.
Ik heb geen claims gedaan, ik heb gezegd dat ik een vermoeden heb. Begrijp je wat het verschil is tussen een claim en een vermoeden?

Claimen
(overgankelijk) beweren
VB: De fabrikant claimt een toename van het vermogen van bijna 10 procent.
Het land claimt dat het uranium op grote schaal kan verrijken.

Vermoeden
Een 'vermoeden' is een bewering waarvan men denkt dat deze waar is, zonder daarvan zeker te zijn. •stelling zonder bewijs.

Dus de nuance zit hem in "zonder daarvan zeker te zijn". Begrijp je dat?

Ik weet het dus niet zeker en heb ook niet beweerd dat ik het zeker weet.

Ik heb ook niet gezegd dat ik verwacht dat een ander gelooft wat ik geloof of dat ik wil dat een ander van gedachten verandert.
pi_203153425
Dus je verschuilt je achter semantiek?

Wat een enorm zwaktebod.
pi_203153470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je verschuilt je achter semantiek?

Wat een enorm zwaktebod.
Nee, ik probeer je uit te leggen dat je slecht leest omdat je woorden totaal verkeerd intepreteert. Dat is geen kwestie van semantiek maar van zorgvuldigheid.

Ik weet niet of je een wetenschappelijke opleiding hebt gedaan, maar een van de eerste dingen die je leert bij het doen van uitspraken is dat je zelden tot nooit uitspraken als "het is zo" of "wij weten" of iets dergelijks dient te gebruiken, maar praktisch altijd in termen van "het lijkt erop", "het schijnt", enzovoorts, omdat er een groot verschil is in de lading die die woorden dekken.

Het ene is een stellige uitspraak over wat de waarheid is, het andere is een genuanceerde uitspraak die ruimte overlaat voor de mogelijkheid dat de zaken ook anders in elkaar steken. Dat is een kwestie van voorzichtigheid. Dat is hoe in de wetenschap met taal wordt omgegaan en geen kwestie van 'je verschuilen achter semantiek". Ditzelfde geldt als ik "ik vermoed" gebruik in plaats van "het is zo dat".

Maar goed, een simpele ziel die de nuance van verschillende woorden niet begrijpt, interpreteert dat natuurlijk meteen als kwade intentie en een soort samenzwering.
pi_203153517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, ik probeer je uit te leggen dat je slecht leest omdat je woorden totaal verkeerd intepreteert. Dat is geen kwestie van semantiek maar van zorgvuldigheid.

Ik weet niet of je een wetenschappelijke opleiding hebt gedaan, maar een van de eerste dingen die je leert bij het doen van uitspraken is dat je zelden tot nooit uitspraken als "het is zo" of "wij weten" of iets dergelijks dient te gebruiken, maar praktisch altijd in termen van "het lijkt erop", "het schijnt", enzovoorts, omdat er een groot verschil is in de lading die die woorden dekken.

Het ene is een stellige uitspraak over wat de waarheid is, het andere is een genuanceerde uitspraak die ruimte overlaat voor de mogelijkheid dat de zaken ook anders in elkaar steken. Dat is een kwestie van voorzichtigheid. Dat is hoe in de wetenschap met taal wordt omgegaan en geen kwestie van 'je verschuilen achter semantiek". Ditzelfde geldt als ik "ik vermoed" gebruik in plaats van "het is zo dat".

Maar goed, een simpele ziel die de nuance van verschillende woorden niet begrijpt, interpreteert dat natuurlijk meteen als kwade intentie en een soort samenzwering.
Goed bezig, Ali.

Jij claimt - excuus: suggereert - dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Ik vraag om opheldering en geef aan je geen bewijs aanlevert voor je 'vermoedens', waarna ik word getrakteerd op persoonlijke aanvallen en semantische spelletjes.

Goed gewerkt, kerel.
pi_203153529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Goed bezig, Ali.

Jij claimt - excuus: suggereert - dat de vaccins talloze slachtoffers eisen. Ik vraag om opheldering en geef aan je geen bewijs aanlevert voor je 'vermoedens', waarna ik word getrakteerd op persoonlijke aanvallen en semantische spelletjes.

Goed gewerkt, kerel.
Nee Koos, ik zei dat ik vermoed dat de neveneffecten niet nauwkeurig worden gerapporteerd en dat ik daarom vermoed dat de schaal ervan groter is dan we op basis van officiële cijfers mogen geloven.

Vind je dit nu echt zo'n moeilijke zin?
pi_203153565
Als je een wetenschappelijke achtergrond hebt, waarom koppel je in BNW dan regelmatig sterfgevallen aan het vaccin, zonder dat daar enig bewijs voor is?

Je citeerde zelfs een artikel waarin werd gesuggereerd dat twee voetbalspelers in Engeland waren geveld door hartfalen (en het vaccin), terwijl ik na twee minuten Googlen ontdekte dat de voetballers op elkaar waren gebotst en dat ze daarom het veld af moesten.

Vind je dat wetenschappelijk van jezelf?
pi_203153601
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee Koos, ik zei dat ik vermoed dat de neveneffecten niet nauwkeurig worden gerapporteerd en dat ik daarom vermoed dat de schaal ervan groter is dan we op basis van officiële cijfers mogen geloven.

Vind je dit nu echt zo'n moeilijke zin?
Ook vermoedens behoeven onderbouwing. Zeker als je ze hier post.
pi_203153696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hugo de jonge zegt zelf hoe meer vaccins hoe meer bijwerkingen.
pi_203153720
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
Als je een wetenschappelijke achtergrond hebt, waarom koppel je in BNW dan regelmatig sterfgevallen aan het vaccin, zonder dat daar enig bewijs voor is?[/quote

Je citeerde zelfs een artikel waarin werd gesuggereerd dat twee voetbalspelers in Engeland waren geveld door hartfalen (en het vaccin), terwijl ik na twee minuten Googlen ontdekte dat de voetballers op elkaar waren gebotst en dat ze daarom het veld af moesten.

Vind je dat wetenschappelijk van jezelf?
Ik kan me niets herinneren over die Engelse voetballers, maar zal dat maar even aannemen. Als dat feitelijk onjuist was, is dat slecht geweest en daar geef ik je dan helemaal gelijk in.

Wat betreft dat gestegen percentage, zoals ik al aangaf had ik toen geen tijd om dat allemaal na te checken maar vond het wel een opmerkelijk bericht dat door een voetballer zelf was gedeeld. Ik deelde dat toen even tussendoor en had er verder geen tijd voor.

Echter we hebben het nu in dit topic over een uitspraak hierboven, waarin ik duidelijk zeg ik iets "vermoed" en niet "stellig beweer".

Het is dus nogal zinloos om over post van 2 maanden terug te beginnen als we het over berichten van vandaag hebben in deze discussie.

Het is ook zinloos om de nuance van woorden af te doen als 'schuilen achter semantiek'.

Uitndelijk maak ik me gewoon zorgen om het leed dat mensen wel degelijk oplopen door vaccins. Die zijn er echt genoeg. De vraag is dus hoeveel het er zijn en hoe groot die schaal daadwerkelijk is. Ik ben bang dat mijn vader, die sinds het vaccin vaker hartkloppingen heeft en de hele dag loopt te hoesten, over een tijdje overlijdt. Ik vind het erg voor die patïent van een huisarts die na het vaccin ineens doof is geworden. Ik vind het vreselijk te zien hoeveel mensen er wel degelijk bewezen door de vaccins allerlei dingen op hebben gelopen of erdoor zijn gestorven. En ik wil weten in hoeverre de vaccins dus daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor hoeveel leed. Vooralsnog is het wat mij betreft onmogelijk om daar uitsluitsel over te krijgen.
pi_203153790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ook vermoedens behoeven onderbouwing. Zeker als je ze hier post.
Ik heb dat vermoeden hierboven al onderbouwd.
pi_203153853
Ik kan ineens pianospelen sinds ik het vaccin heb genomen. Op een fatsoenlijke manier hier een verband tussen aantonen is niet nodig, want ik voel dat het zo is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203154562
twitter

https://www.bloomberg.com(...)mune-system-ema-says

Dit heeft Hugo ook al gezegd

[ Bericht 9% gewijzigd door NeeOfTochJA op 12-01-2022 14:43:58 ]
pi_203155184
@KoosVogels

Hier nog een mooie verzameling van sporters die ter aarde zijn gestort.

https://brjm.org/2021/12/(...)Wk0HQD7BWb8_T3G16AjY

Dit jaar al 318, waarvan ruim het gros vanaf de zomer en dus nadat de vaccinatiecampagnes goed op stoom kwamen overal. Ik claim niet dat dit per sé allemaal door vaccinatie komt, maar dat moet wel degelijk goed onderzocht worden.

Die bron die jij aanhaalde, de 'factcheck' website, geeft niet aan hoeveel doden er vorig jaar waren. Wel dat er soms '100' doden in een jaar vallen. Of 617 gevallen van 'sudden death' in 4 jaar tijd (tussen 2014 en 2018). Daar zitten we dit jaar en vooral de afgelopen maanden dus al ruim boven. Plus die 'sudden death' uit dat onderzoek is niet duidelijk of dit zich nu tijdens de sport voordeed en welke leeftijd de sterfgevallen hadden.

Maar één ding is wel duidelijk, je zit Ali de hele tijd om bronnen en FEITEN te vragen maar we weten al lang dat jij het alleen als feit ziet wanneer dit vanuit mainstream media wordt bevestigd.

En dat is in deze tijd lastig. Er wordt objectief en aantoonbaar, volop gecensureerd en berichtgeving is erg eenzijdig.

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 12-01-2022 16:40:57 ]
pi_203156380
Het probleem is simpelweg dat niet iedereen die is gevaccineerd en daarna iets overkomt (inclusief meerdere maanden na vaccinatie) uitgebreid wordt onderzocht om vast te stellen of het vaccin de oorzaak is geweest van de aandoening, omdat men er überhaupt niet vanuit gaat dat het vaccin bepaalde aandoeningen kan veroorzaken (meteen of later).

Als iemand een paar weken of maanden later overlijdt als gevolg van een hartinfarct, bloedproppen of een hersenbloeding, is het haast onmogelijk om vast te stellen of dit door het vaccin is gekomen of niet. Je zou dan een uitgebreide autopsie moeten uitvoeren om te bepalen of er sporen zijn van activiteit van het vaccin op plekken waar dat niet zou moeten gebeuren (bijvoorbeeld in de bloedvaten, spike-eiwitten die op hartcellen aanwezig zijn of sporen van auto-immuunreacties). Dit wordt simpelweg niet gedaan omdat men er sowieso niet vanuit gaat dat het vaccin dergelijke dingen zou veroorzaken.

Je zou in wezen iedereen nauwlettend moeten monitoren die is gevaccineerd om te zien wat het vaccin nu precies doet. Dat wordt niet gedaan want ze zijn 'veilig en effectief' verklaard. Daardoor is er ook geen follow-up mogelijk van vaccinatie tot aandoening.

Het is dus onmogelijk om de werkelijke schaal van de neveneffecten van de vaccins te weten, want die wordt simpelweg niet in kaart gebracht.

Maar we zitten wel met oversterfte. Hart- en vaatziekten zouden door uitgestelde zorg komen, het klimaat en weet ik veel wat nog meer. Gisteren las ik nog een artikel waarin staat dat er een sterke toename is van auto-immuunziekten wereldwijd, wat door fast-food zou komen. Er zijn artikelen verschenen dat myocarditis etc. ook bij kinderen voorkomt en zo'n beetje normaal zou zijn. Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.

Daadwerkelijk onderzocht wordt dit niet.

Ook statistische analyses bieden geen inzicht in causale relaties. Er zijn studies waarin is geobserveerd dat een hogere vaccinatiegraad ook tot meer besmettingen en doden samenhangt, maar ook studies die juist lockdowns en doden met elkaar in verband brengen. Dit is allemaal correlatie en geen causaliteit. Op basis van dat soort studies kun je dus ook geen zinnige conclusies trekken.

Ik zie het dus somber in wat betreft transparantie en controle.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 16:47:14 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 17:18:02 #255
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203157089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik zie het dus somber in wat betreft transparantie en controle.
Je hebt gelijk, het is enorm moeilijk en ik vraag me ook af, heel soms, of het wel goed is om alles super transparant te hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorme voorstander om alle data zo openbaar mogelijk (zonder privacyschending) te zien. Het ding is echter dat mensen die al geloven in complotten, data kunnen interpreteren en uitleggen zodat het precies bevestigt wat ze al denken.

99% van Nederland is geen viroloog, epidemioloog of microbioloog en weet dus jack shit van dat hele coronavirus en haar mutaties af (mijzelf inclusief overigens). Toch hoef je niet heel ver te zoeken om een mening te vinden die nergens op slaat, die vervolgens weer bevestigt wordt met een half scientific report met weer andere cijfers die een beetje bij elkaar geharkt zijn in een Excel sheetje (als je echt een enthousiasteling hebt) met een leuk grafiekje erbij.

Cijfers en data alleen zeggen niet zoveel, je moet ook de kennis hebben om die data juist te kunnen interpreteren en die hebben de meesten gewoon niet. Dus kun je je afvragen wat de meerwaarde is om alles maar te openbaren, je werkt er geleidelijk ook radicalisering mee in de hand. Ik vind het een lastig verhaal in ieder geval.
pi_203157316
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:18 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, het is enorm moeilijk en ik vraag me ook af, heel soms, of het wel goed is om alles super transparant te hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorme voorstander om alle data zo openbaar mogelijk (zonder privacyschending) te zien. Het ding is echter dat mensen die al geloven in complotten, data kunnen interpreteren en uitleggen zodat het precies bevestigt wat ze al denken.

99% van Nederland is geen viroloog, epidemioloog of microbioloog en weet dus jack shit van dat hele coronavirus en haar mutaties af (mijzelf inclusief overigens). Toch hoef je niet heel ver te zoeken om een mening te vinden die nergens op slaat, die vervolgens weer bevestigt wordt met een half scientific report met weer andere cijfers die een beetje bij elkaar geharkt zijn in een Excel sheetje (als je echt een enthousiasteling hebt) met een leuk grafiekje erbij.

Cijfers en data alleen zeggen niet zoveel, je moet ook de kennis hebben om die data juist te kunnen interpreteren en die hebben de meesten gewoon niet. Dus kun je je afvragen wat de meerwaarde is om alles maar te openbaren, je werkt er geleidelijk ook radicalisering mee in de hand. Ik vind het een lastig verhaal in ieder geval.
Maar dit is dus een beetje het probleem aan beide kanten. Aan beide kanten wordt data misbruikt. De politiek misbruikt data om het beleid te verdedigen, de media misbruikt data om kijkcijfers te verhogen, en aangezien er enorme financiële belangen zijn, misbruiken ook bedrijven data om hun product zo goed mogelijk voor de dag te brengen. Mensen nemen dat over omdat ze dat allemaal geloven en zijn ervan overtuigd dat de informatie die ze hebben volledig en betrouwbaar is, "want de wetenschap zegt het" of "een expert zegt het".

De realiteit is en blijft wat mij betreft dat deze middelen nooit maar dan ook nooit op grote schaal verspreid hadden mogen worden voordat er minstens een paar jaar lang uitgebreid is onderzocht wat precies de mogelijke effecten van de vaccins zijn, wat er mis kan gaan en waarom, hoe vaak, enzovoorts. In plaats daarvan zijn ze vrijgegeven en kwam men later ineens tot de ontdekking dat er toch dingen misgingen die niet waren voorzien, terwijl die wel hadden kunnen worden ontdekt met fatsoenlijk testen.

Dat is alleen nog wat er wel is gevonden, en de vraag is dus wat er allemaal nog niet is gevonden. Dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen, want het wordt niet onderzocht.

Het willen verplichten en bestraffen van mensen is wat mij betreft echter van de gekke in deze context. Crimineel.

De waarheid komt echter altijd boven water, daar heb ik vertrouwen in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-01-2022 18:36:10 ]
  woensdag 12 januari 2022 @ 18:36:50 #257
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203158089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De realiteit is en blijft wat mij betreft dat deze middelen nooit maar dan ook nooit op grote schaal verspreid hadden mogen worden voordat er minstens een paar jaar lang uitgebreid is onderzocht wat precies de mogelijke effecten van de vaccins zijn, wat er mis kan gaan en waarom, hoe vaak, enzovoorts. In plaats daarvan zijn ze vrijgegeven en kwam men later ineens tot de ontdekking dat er toch dingen misgingen die niet waren voorzien, terwijl die wel hadden kunnen worden ontdekt met fatsoenlijk testen.

Ik ben het met je volledige stuk eens, behalve met dit stuk. Ik blijf in de overtuiging dat het beter is om het in het openbaar te doen. Ja er kleven nadelen aan maar alles stiekem doen bereik je uiteindelijk datzelfde mee ("Ze willen het niet prijsgeven, zie je wel, er zitten wel 5g-chips in die vaccins !!1einz").

Informeren, informeren, informeren, dat is wat mij betreft de oplossing. Laat de wetenschappers een cursus media volgen en laat ze zelf maar vertellen wat ze publiceren. Ik vond en vind, wat dat betreft, de technische briefings aan de 2e kamer ook een stuk nuttiger dan de persco's (die ik dan ook niet meer heb gekeken sinds de avondklok).
pi_203158344
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:36 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ik ben het met je volledige stuk eens, behalve met dit stuk. Ik blijf in de overtuiging dat het beter is om het in het openbaar te doen. Ja er kleven nadelen aan maar alles stiekem doen bereik je uiteindelijk datzelfde mee ("Ze willen het niet prijsgeven, zie je wel, er zitten wel 5g-chips in die vaccins !!1einz").

Informeren, informeren, informeren, dat is wat mij betreft de oplossing. Laat de wetenschappers een cursus media volgen en laat ze zelf maar vertellen wat ze publiceren.
Dat zou inderdaad veel kunnen schelen.

quote:
Ik vond en vind, wat dat betreft, de technische briefings aan de 2e kamer ook een stuk nuttiger dan de persco's (die ik dan ook niet meer heb gekeken sinds de avondklok).
Bedankt voor je reacties.
pi_203226500
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 16:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat boosteren zorgt voor een vliegende start, je immuunsysteem blijft in opperste staat van paraatheid bij een infectie, als een race-auto die aan de startlijn al met de toeren in het rood staat om keihard weg te vliegen zodra het moet. Da's natuurlijk beter dan dat je de auto eerst nog ff moet starten, hem in z'n 1 moet zetten, gas geven en koppeling laten opkomen.
Dat kost dan vrij veel benzine, slijtage, voor een race die 4 maanden later kan voorkomen. Beetje nutteloos voor mensen die het niet nodig hebben, voor ouderen is het prima.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_203235421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef matigeuser het volgende:
@:KoosVogels

Hier nog een mooie verzameling van sporters die ter aarde zijn gestort.

https://brjm.org/2021/12/(...)Wk0HQD7BWb8_T3G16AjY
Echt, die leeftijden ook man :N
pi_203235529
Na 267 stemmen zegt slechts 48% van alle respondenten door te willen gaan met prikken, waarvan 31,1% vanwege gezondheidsredenen (ongeveer 2/3 van alle mensen die blijven prikken).

Dat wil zeggen dat meer dan de helft van de respondenten klaar is met prikken, waarvan een zeer groot deel (bijna de helft) nog nooit is geprikt.
pi_203235693
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Na 267 stemmen zegt slechts 48% van alle respondenten door te willen gaan met prikken, waarvan 31,1% vanwege gezondheidsredenen (ongeveer 2/3 van alle mensen die blijven prikken).

Dat wil zeggen dat meer dan de helft van de respondenten klaar is met prikken, waarvan een zeer groot deel (bijna de helft) nog nooit is geprikt.
Wat de poll laat zien is dat er relatief veel mensen op Fok! zitten die zich vastbijten in hun afkeer voor de coronamaatregelen. In Nederland heeft ongeveer 11 procent van alle volwassenen en 13 procent van iedereen ouder dan 12 jaar geen enkele prik gehad terwijl het in de poll om 25% gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203235719
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat de poll laat zien is dat er relatief veel mensen op Fok! zitten die zich vastbijten in hun afkeer voor de coronamaatregelen. In Nederland heeft ongeveer 11 procent van alle volwassenen en 13 procent van iedereen ouder dan 12 jaar geen enkele prik gehad terwijl het in de poll om 25% gaat.
En hoeveel procent heeft de booster gehaald?
pi_203235909
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is niet per se waar. Dit kan ook aan leeftijd liggen. De meeste oudere mensen zijn ondertussen vast wel vaccineerd (en geboosterd), maar er zitten relatief weinig bejaarden op Fok. Ik denk dat dit wel degelijk representatief kan zijn voor de jongere leeftijdscategorieën, van 18 tot pak 'em beet 65 jaar.

Dat wil dus zeggen de mensen die het hardst door de maatregelen worden geraakt op sociaal en professioneel niveau.

Als dit representatief is, zou dit kunnen betekenen dat de kleine groep mensen die tegen de maatregelen protesteert, in werkelijkheid een zeer grote groep Nederlanders vertegenwoordigt.
  maandag 17 januari 2022 @ 13:37:20 #265
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_203236129
Wij, mijn vrouw en ik (beide 62 jaar)laten ons niet vaccineren voor een griepachtig verschijnsel dat van begin af aan behandeld had moeten worden als normale influenza (dan was die flauwekul al lang weg geweest).

De druk, dwang en drang om een zinloos vaccin te nemen, is werkelijk ontluisterend en er zijn hier wat mensen die nog steeds denken dat vaccineren de uitweg is.

De enige uitweg is stoppen met deze flauwekul en gewoon weer gaan leven en misschien is het handig om de griepprik te herintroduceren voor wat oudere mensen.

Oh ja, Rutte moet weg en het OMT sowieso.
pi_203237082
Meanwhile in Frankijk:
https://www.france24.com/(...)w-anti-pandemic-bill

1 fucking G. Alleen 'volledig gevaccineerden' mogen nog deelnemen aan het normale leven. En niet alleen dat is nieuws, maar ook dat vanaf februari een boostershot verplicht is en die moet maximaal 4 maanden na de vorige shot worden genomen.

Hoe kan dit in godsnaam nog verdedigd of uitgelegd worden door de staat? Met Omicron in het land? En de huidige kennis over de vaccinaties? Waar gaat dit nog over?

Ik geloof niet meer dat wij er aan ontkomen. De oppositie probeert het debat over 2G nog even uit te stellen, maar uiteindelijk zal het er doorheen komen. De coalitie (minus CU) wil het, de EU wil het, Klaus Schwab en het WEF willen het en last but not least Ernst Kuipers wil het.

En dat terwijl de ziekenhuizen leger geraken, er steeds meer informatie naar buiten komt over de bijwerkingen en tegenvallende werking van de vaccinaties en de draagkracht in de samenleving steeds minder wordt.

Ook Italië, Oostenrijk, Duitsland, Griekenland en nu dus ook Frankrijk gaan al voor de bijl met steeds harder wordende maatregelen om mensen maar aan het boosten te krijgen / behouden. Zieke shit.

In het VK beginnen ze nu een andere koers te varen. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet langer in de EU zitten en dus zelf meer mogen / kunnen bepalen?
  maandag 17 januari 2022 @ 14:55:45 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203237169
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:37 schreef DrDarwin het volgende:
Wij, mijn vrouw en ik (beide 62 jaar)laten ons niet vaccineren voor een griepachtig verschijnsel dat van begin af aan behandeld had moeten worden als normale influenza (dan was die flauwekul al lang weg geweest).

De druk, dwang en drang om een zinloos vaccin te nemen, is werkelijk ontluisterend en er zijn hier wat mensen die nog steeds denken dat vaccineren de uitweg is.

De enige uitweg is stoppen met deze flauwekul en gewoon weer gaan leven en misschien is het handig om de griepprik te herintroduceren voor wat oudere mensen.

Nouja het zijn natuurlijk de ouderen zoals jullie die zich niet laten vaccineren die afgelopen maanden die er voor gezorgd hebben dat in de ziekenhuizen de bezetting een stuk hoger was door delta. Dat je je niet laat vaccineren dan is als 21-jarige nog te begrijpen, maar als je zo op leeftijd bent niet. Laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig is door omicron.
pi_203237486
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:50 schreef matigeuser het volgende:
Meanwhile in Frankijk:
https://www.france24.com/(...)w-anti-pandemic-bill

1 fucking G. Alleen 'volledig gevaccineerden' mogen nog deelnemen aan het normale leven. En niet alleen dat is nieuws, maar ook dat vanaf februari een boostershot verplicht is en die moet maximaal 4 maanden na de vorige shot worden genomen.

Hoe kan dit in godsnaam nog verdedigd of uitgelegd worden door de staat? Met Omicron in het land? En de huidige kennis over de vaccinaties? Waar gaat dit nog over?

Ik geloof niet meer dat wij er aan ontkomen. De oppositie probeert het debat over 2G nog even uit te stellen, maar uiteindelijk zal het er doorheen komen. De coalitie (minus CU) wil het, de EU wil het, Klaus Schwab en het WEF willen het en last but not least Ernst Kuipers wil het.

En dat terwijl de ziekenhuizen leger geraken, er steeds meer informatie naar buiten komt over de bijwerkingen en tegenvallende werking van de vaccinaties en de draagkracht in de samenleving steeds minder wordt.

Ook Italië, Oostenrijk, Duitsland, Griekenland en nu dus ook Frankrijk gaan al voor de bijl met steeds harder wordende maatregelen om mensen maar aan het boosten te krijgen / behouden. Zieke shit.

In het VK beginnen ze nu een andere koers te varen. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet langer in de EU zitten en dus zelf meer mogen / kunnen bepalen?
Ik kom hier inderdaad nergens meer binnen, kan niet eens het ziekenhuis in als bezoeker of voor normale geplande zorg. Geen restaurant, geen museum, geen intercity of TGV. Hahaha. De enige uitzondering geldt voor kerken, daar heeft de staat niets te zeggen. En voor scholen.

Ik moet er wel om lachen. Ben het stadium inmiddels voorbij dat ik me er zorgen om maak. Alles wordt door de wc gespoeld, inclusief de hersenen van de bevolking.

Ik zit eigenlijk te wachten tot de vakbonden het heft in eigen handen nemen en het hele land op zijn kop zetten. In Canada en de VS beginnen de vrachtwagenchauffeurs massaal het werk neer te leggen, volgens berichten. Ben benieuwd.

Geen vrachtwagenchauffeurs (die de wegen en havens blokkeren) = lege supermarkten.

Hou dat lang genoeg vol en de hele bevolking keert zich tegen de overheid.

Een fan van de communistische Jean-Luc Mélenchon heeft een rapliedje gemaakt van zijn pro-vrijheid-speech in het parlement. Ik houd niet van rap noch van Mélenchon, maar vond dit wel grappig en geslaagd en zeer rake woorden.

Enkele citaten:

"Jullie hebben overal een onbeschrijfelijke chaos en puinhoop veroorzaakt door jullie gebrek aan visie, en zijn zover gegaan om politietroepen naar het ziekenhuis te sturen om niet-gevaccineerden te arresteren".

"Jullie sturen in 48 uur de GIGN (soort special forces ME) en versterking van de gendarmerie naar Guadeloupe om de orde te bewaken, maar doen er 5 weken over om flessen zuurstof te sturen".

"Vrijheid is de beste bescherming".

"Jullie voeren dwangmaatregelen in verbloemd met gezwam over wie er wel en geen popcorn in de bioscoop mag eten en wie zijn koffie zittend of staand moet drinken".

"Als iedereen elkaar moet controleren, in wat voor maatschappij komen we dan terecht? Als iedereen iedereen controleert is dat een totalitaire, een autoritaire maatschappij".

"Denk niet dat beperking van vrijheid voor meer zekerheid op het niveau van gezondheid zorgt. Vrijheidsbeperking is altijd de oplossing geweest van degenen die in de illusie van de effectiviteit hebben geloofd van het alles, meteen en zonder discussie".

In de UK is de populariteit van Boris Johnson tot een absoluut nulpunt gedaald vanwege een paar schandalen. Maar die krabbelen na een tijdje wel weer terug, met de volgende variant denk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ali_Kannibali op 17-01-2022 15:32:22 ]
  maandag 17 januari 2022 @ 15:55:09 #269
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_203238285
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja het zijn natuurlijk de ouderen zoals jullie die zich niet laten vaccineren die afgelopen maanden die er voor gezorgd hebben dat in de ziekenhuizen de bezetting een stuk hoger was door delta. Dat je je niet laat vaccineren dan is als 21-jarige nog te begrijpen, maar als je zo op leeftijd bent niet. Laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig is door omicron.
U hebt nog steeds niet door dat u meegaat in de propaganda+ poppenkast?
Heel apart.
  maandag 17 januari 2022 @ 15:57:28 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203238334
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 15:55 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
U hebt nog steeds niet door dat u meegaat in de propaganda+ poppenkast?
Heel apart.
Ik baseer mij op wetenschappelijke artikelen en feiten.
pi_203240342
quote:
Stel je krijgt corona en wordt er goed ziek van. Wil je dan behandeld worden alsof je influenza hebt?

Dat is toch onzin?
pi_203240367
quote:
Het probleem is simpelweg dat niet iedereen die is gevaccineerd en daarna iets overkomt (inclusief meerdere maanden na vaccinatie) uitgebreid wordt onderzocht om vast te stellen of het vaccin de oorzaak is geweest van de aandoening, omdat men er überhaupt niet vanuit gaat dat het vaccin bepaalde aandoeningen kan veroorzaken (meteen of later).
Jij denkt dat dat tijdens de trials niet onderzocht is?

Alle mensen, weken, maanden, na hun vaccinatie onderzoeken is inderdaad, als je iets van de werking van vaccins weet, vrij onzinnig.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-01-2022 18:18:54 ]
pi_203240416
quote:
Maar we zitten wel met oversterfte. Hart- en vaatziekten zouden door uitgestelde zorg komen, het klimaat en weet ik veel wat nog meer.
Hart en vaatziekten komen niet door uitgestelde zorg?

Overigens is er een hele goede reden voor de oversterfte, en die heet corona.

De latere cijfers hebben trouwens een goede daling van de oversterfte laten zien. Iets dat precies samenvalt met het grootschalig vaccineren van mensen.

quote:
Er zijn artikelen verschenen dat myocarditis etc. ook bij kinderen voorkomt en zo'n beetje normaal zou zijn. Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Over welke experts heb je het dan?

Als je de onderzoeken goed bekeken had, had je gezien dat het vaccin juist beschermd tegen myocarditis.

quote:
Ook statistische analyses bieden geen inzicht in causale relaties. Er zijn studies waarin is geobserveerd dat een hogere vaccinatiegraad ook tot meer besmettingen en doden samenhangt, maar ook studies die juist lockdowns en doden met elkaar in verband brengen.
Nou, laat die studies maar zien.
pi_203240736
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:
Als je de onderzoeken goed bekeken had, had je gezien dat het vaccin juist beschermd tegen myocarditis.
Het RIVM waarschuwt anders wel dat myocarditis een bijwerking kan zijn die kan optreden als gevolg van vaccinatie. Ook het corona virus zelf kan deze aandoening veroorzaken.

Als ik dan met name zien hoeveel sporters in 2021 er zijn overleden of gewond geraakt, is dat op zijn minst opmerkelijk. Ik heb daar eigenlijk nergens nog een fatsoenlijke verklaring voor gezien.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_203240837
quote:

Het vaccin is niet zinloos, zeker niet voor mensen van jouw leeftijd.
pi_203240923
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij denkt dat dat tijdens de trials niet onderzocht is?

Alle mensen, weken, maanden, na hun vaccinatie onderzoeken is inderdaad, als je iets van de werking van vaccins weet, vrij onzinnig.
Niet voldoende nee.
pi_203240967
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hart en vaatziekten komen niet door uitgestelde zorg?

Overigens is er een hele goede reden voor de oversterfte, en die heet corona.
Nee, die oversterfte wordt niet door corona veroorzaakt.

quote:
De latere cijfers hebben trouwens een goede daling van de oversterfte laten zien. Iets dat precies samenvalt met het grootschalig vaccineren van mensen.
Correlatie is geen causaliteit.

quote:
Over welke experts heb je het dan?
Experts die niet gebonden zijn aan de politiek, maar wel belangrijke posities op universiteiten en/of in het bedrijfsleven hebben (gehad).

quote:
Dat zal wel ja.

quote:
Nou, laat die studies maar zien.
Bekijk de cijfers van landen, hun vaccinatiegraad en besmettingsgraad en aantal sterfgevallen.
pi_203241105
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Experts die niet gebonden zijn aan de politiek, maar wel belangrijke posities op universiteiten en/of in het bedrijfsleven hebben (gehad).
Eerder zei je dit:

quote:
Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Dus kom maar op met die experts.

quote:
Bekijk de cijfers van landen, hun vaccinatiegraad en besmettingsgraad en aantal sterfgevallen.
Jij stelt dat mensen die iets overkomt na een vaccinatie onvoldoende onderzocht worden. En je insinueert dat er een hogere oversterfte is door vaccins.

En vervolgens moet ik zelf verschillende landen, vaccinatiegraden, besmettingsgraden en sterfgevallen met elkaar gaan vergelijken.

Vrij matig vind ik dat. Jij beweert iets, dan mag je het zelf ook onderbouwen ook.
pi_203241280
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 18:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Het RIVM waarschuwt anders wel dat myocarditis een bijwerking kan zijn die kan optreden als gevolg van vaccinatie. Ook het corona virus zelf kan deze aandoening veroorzaken.
De kans dat je myocarditis krijgt van corona is groter dan de kans dat je die aandoening krijgt van het vaccin:

National Geographic: Kans op myocarditis door COVID-19 groter dan door vaccin

quote:
Als ik dan met name zien hoeveel sporters in 2021 er zijn overleden of gewond geraakt, is dat op zijn minst opmerkelijk. Ik heb daar eigenlijk nergens nog een fatsoenlijke verklaring voor gezien.
Over welke sporters heb je het dan? Ik zie weinig opmerkelijks namelijk.
pi_203246378
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Eerder zei je dit:
[..]
Dus kom maar op met die experts.
Die mag ik niet noemen op dit subforum want zogenaamd nepnieuws, worden verwijderd.

quote:
Jij stelt dat mensen die iets overkomt na een vaccinatie onvoldoende onderzocht worden.
Om te controleren of het aan het vaccin te wijten was of niet inderdaad.

quote:
En je insinueert dat er een hogere oversterfte is door vaccins.
Dat heb ik niet gezegd of geïnsinueerd, want dat kan ik niet bewijzen. Ik zou graag willen bewijzen dat het niet aan de vaccins lag. Maar daarvoor moet die sterfte eerst worden verklaard.

quote:
En vervolgens moet ik zelf verschillende landen, vaccinatiegraden, besmettingsgraden en sterfgevallen met elkaar gaan vergelijken.

Vrij matig vind ik dat. Jij beweert iets, dan mag je het zelf ook onderbouwen ook.
Helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')