abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203132813
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Met de dag ongelukker zeker?
Met de dag worden de feiten van de beschermende werking van de vaccinaties duidelijker.
probeer je jezelf nu te overtuigen? _O-
Plaats hier uw advertentie
pi_203132918
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:24 schreef bianconeri het volgende:
Combinatie van 2.

Ik heb de 1e 2 vaccinaties gehad omdat daar ook gewoon feitelijk van vast staat dat het goed werkt en beschermend werkt voor mij en mensen om mij heen.

De booster heb ik nog niet gehad omdat ik relatief jong ben en niet tot een risico groep behoor.
Mijn vaccinaties werken nog best wel goed en mijn QR code zijn nog wel wat maanden geldig.

Die booster vind ik voor zeg maar onder 50 jaar en dan ook niet risico groep zijnde onnodig.
Ik ga de booster alleen maar nemen om mijn QR code wanneer dat nodig is (vakantie bv).
Maar je gaat dus hoe dan ook boosteren, ofwel voor bescherming, ofwel voor QR-code? (tenzij booster niet vereist is voor QR natuurlijk, maar daar gaan we even vanuit).
  maandag 10 januari 2022 @ 23:25:26 #178
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_203133318
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:24 schreef bianconeri het volgende:
Combinatie van 2.

Ik heb de 1e 2 vaccinaties gehad omdat daar ook gewoon feitelijk van vast staat dat het goed werkt en beschermend werkt voor mij en mensen om mij heen.

De booster heb ik nog niet gehad omdat ik relatief jong ben en niet tot een risico groep behoor.
Mijn vaccinaties werken nog best wel goed en mijn QR code zijn nog wel wat maanden geldig.

Die booster vind ik voor zeg maar onder 50 jaar en dan ook niet risico groep zijnde onnodig.
Ik ga de booster alleen maar nemen om mijn QR code wanneer dat nodig is (vakantie bv).
De booster halen voor een QR..

Lekker man hoelahoepen.

Zou je daar ook verse stekelbaars voor doorslikken?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_203133331
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:39 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
probeer je jezelf nu te overtuigen? _O-
Nee?
De feiten die door alle onderzoeken en alle cijfers van over de hele wereld zijn duidelijk genoeg.
Vaccins zijn veilig en werken goed. Dat is wat de feiten zeggen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar je gaat dus hoe dan ook boosteren, ofwel voor bescherming, ofwel voor QR-code? (tenzij booster niet vereist is voor QR natuurlijk, maar daar gaan we even vanuit).
Als het niet nodig is dan doe ik het niet.
Boosteren vind ik voor mijn leeftijd en gezondheid niet nodig qua bescherming. De 1e 2 prikken geven mij nog altijd best veel bescherming.
Ik doe dat boosteren dus eigenlijk puur voor de QR-code, tenzij er nog wat meer varianten zouden komen bv.
Ik ga dan ook zo laat mogelijk boosteren, niet zodra de QR-code verloopt (in mei). Dat doe ik pas wanneer ik dat weer nodig heb, zoals dat lijkt gaat dat pas in september zijn wanneer ik weer met vakantie ga (april ook, maar dan is QR-code nog geldig).
pi_203133345
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:

De booster halen voor een QR..

Lekker man hoelahoepen.

Zou je daar ook verse stekelbaars voor doorslikken?
Waarom niet? Denk dat een hele grote groep de booster daarvoor haalt hoor.
Vaccinatie kan toch geen kwaad voor mijn gezondheid, dus het is niet dat het kwaad kan. Ik vind het alleen onzin om het voor niets te doen.

Maar goed om daarna mijn QR-code te verlegen is het alleen maar handig en goed dan geeft het ook weer een beetje een extra boost tegen Corona, nou ja prima joh. Extra bescherming, nooit slecht.
pi_203133578
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]

Thanks. Dit ziet er inderdaad voorlopig wel hoopvol uit. ^O^

Voor degene die de studie zelf willen inzien: https://assets.publishing(...)_severity_update.pdf
pi_203134049
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:48 schreef L_auteur het volgende:
Nooit geprikt. In het begin heel erg getwijfeld, maar nu met de dag blijer dat ik er nooit aan begonnen ben.
Nooit geprikt omdat de vaccins bloedpropjes kunnen geven. Ik ga daarvoor niet extra risico voor lopen omdat Hugo het wil. 1x een herseninfarct oplopen is genoeg geweest. Ben wel een paar weken geleden ziek geweest en hoop dat het corona is geweest en dat ik nu antistoffen heb.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 06:01:07 #183
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_203134114
Hier niet gevaccineerd, en ook nooit een griepprik gehaald, gaat allemaal prima, en doe geen russische booster roulette.
"If everything's a dream, don't wake me up."
pi_203134555
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:33 schreef Ixnay het volgende:
Uit recente cijfers uit Israël blijkt opnieuw dat jullie "vaccin" weinig oplevert.
Deze heb ik dan niet, afgezien dat ik voornamelijk lees, is dat de booster je immuunsysteem een flinke booster geeft tegen covid-19.
Volgens mij is dit nog steeds het uitgangspunt.

quote:
Die Rutte, waar jullie onvoorwaardelijk vertrouwen in hebben heeft echter jarenlang de zorg kapotbezuinigd.
We geven ook ieder jaar meer geld uit aan de zorg.
De zorg moet ook betaalbaar blijven.
We zeuren nu ook allemaal ieder jaar, als de zorgpremie met een paar euro omhoog gaat.

Vaak is het allemaal een stuk complexer dan sommige denken.

quote:
Dát is de reden dat zorg uitgesteld moet worden, want we hadden 10 jaar geleden ook al wachtlijsten in de zorg.
Als je er simpel naar kijkt inderdaad.

quote:
Als je een zondebok zoekt dan moet je toch echt bij de Rutte aanhang zijn en de aanhang van die partijen die maar met hem samen willen blijven regeren.
Die mening mag je hebben.
pi_203134561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 05:13 schreef JediMasterLucia het volgende:
Nooit geprikt omdat de vaccins bloedpropjes kunnen geven.
Dat was bij AZ en Janssen, die worden nu eigenlijk niet meer gebruikt tenzij om specifieke redenen.
pi_203138771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:01 schreef Cl04d het volgende:
Hier niet gevaccineerd, en ook nooit een griepprik gehaald, gaat allemaal prima, en doe geen russische booster roulette.
Wel Russische COVID-19 roulette? Lijkt mij een stuk enger.
pi_203139478
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Wel Russische COVID-19 roulette? Lijkt mij een stuk enger.
Op basis van?
pi_203141932
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Op basis van?
Op basis van het feit dat covid wereldwijd miljoenen het leven heeft gekost en je last kunt krijgen van lange termijn-effecten (long covid).

En inderdaad, de kans hierop is relatief klein. Maar dat geldt nog meer voor het vaccin - tenzij je denkt dat prikjes op grote schaal levens kosten (waar geen bewijs voor is).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203142842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dat was bij AZ en Janssen, die worden nu eigenlijk niet meer gebruikt tenzij om specifieke redenen.
Die waren voorheen nog 'veilig'. kan snel gaan.
Plaats hier uw advertentie
pi_203142973
Prik iedereen maar ontelbare boosters.... straks kunnen ze nergens meer tegen
pi_203143066
Ik neem alleen zinvolle prikken dus voorlopig blijft het even bij 1, de periode tussen de 1e prik is nog te kort.
pi_203143107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Op basis van het feit dat covid wereldwijd miljoenen het leven heeft gekost en je last kunt krijgen van lange termijn-effecten (long covid).

En inderdaad, de kans hierop is relatief klein. Maar dat geldt nog meer voor het vaccin - tenzij je denkt dat prikjes op grote schaal levens kosten (waar geen bewijs voor is).
We prikken anders de 30 minners onder het mom van baat het niet dan schaat het niet of wil je zeggen dat de zorg vol ligt met jonge mensen?

Uitzonderingen heb je overal mee en laat nou net de uitzonderingen het hardst lopen schreeuwen.

Vaccinatie verminderd de kans op ziekenhuisopname meer niet.
pi_203143240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:32 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Die waren voorheen nog 'veilig'. kan snel gaan.
Ze zijn ook nog steeds veilig. De kans op complicaties is nog steeds heel klein, als dit vergelijkt met een Covid-19 besmetting.
De kans op complicaties is bij AZ echter groter dan bij andere vaccins, en we hadden genoeg andere vaccins. Dus gebruiken we AZ ook niet meer.
Daarnaast geven de mRNA vaccin betere bescherming dan AZ.
pi_203143260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:46 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
We prikken anders de 30 minners onder het mom van baat het niet dan schaat het niet of wil je zeggen dat de zorg vol ligt met jonge mensen?

Uitzonderingen heb je overal mee en laat nou net de uitzonderingen het hardst lopen schreeuwen.

Vaccinatie verminderd de kans op ziekenhuisopname meer niet.
Vaccins zorgen er ook voor dat je minder snel maar ook minder lang besmettelijk bent. Ook best goede eigenschappen van een vaccin.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 19:04:19 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203143336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:59 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Vaccins zorgen er ook voor dat je minder snel maar ook minder lang besmettelijk bent. Ook best goede eigenschappen van een vaccin.
Vandaar dat de besmettingen nu de pan uit lopen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203143345
Na 200 stemmen:

32,3% blijft boosteren vanwege bescherming
25,9% is geheel niet gevaccineerd
15,9% is 1 of 2 x gevaccineerd maar neemt geen boosters
14,4% blijft boosteren om de QR-code te houden
11,4% neemt 1 booster of heeft er 1 genomen, maar stopt er daarna mee.

Dat wil zeggen dat slechts 44,7% van plan is om op de lange termijn boosters te blijven nemen en slechts 72% daarvan doet dat om de enige gerechtvaardigde reden waarom je eigenlijk een vaccin zou moeten nemen: ter bescherming.

Verrassend dat een kwart van de mensen aangeeft geheel niet te zijn gevaccineerd. Ik had dat aantal veel lager verwacht.

De mensen die nog achter het doorgaan met vaccineren staan om gezondheidsredenen blijkt hier sterk in de minderheid te zijn.

Ik vind dit zelf zeer verrassende resultaten. Als ik de media zie met koppen als '86% volledig gevaccineerd', 'X% is al geboosterd' etc, en de gemiddelde post op het forum, zou je hele andere resultaten verwachten.

Ik denk dat dit verschil onder andere is te verklaren is doordat we op fok een relatief jong publiek hebben en er hier een vrij grote stille groep mensen is die alleen meeleest.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-01-2022 19:21:43 ]
pi_203144378
Waarom worden er posts verwijderd?
pi_203145133
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom worden er posts verwijderd?
Ik vermoed dat je vol BNW ging. Dat wordt niet echt gewaardeerd in dit subforum.
pi_203145168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je vol BNW ging. Dat wordt niet echt gewaardeerd in dit subforum.
Nee hoor. Ik zei alleen dat ik denk dat de nevenschade groot en ondergerapporteerd is om verschillende redenen. Dat werd geïnterpreteerd als BEWUST ondergerapporteerd, wat ik dus niet zei. Begrijpend lezen is een kunst.
pi_203145204
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik vind dit zelf zeer verrassende resultaten. Als ik de media zie met koppen als '86% volledig gevaccineerd', 'X% is al geboosterd' etc, en de gemiddelde post op het forum, zou je hele andere resultaten verwachten.

Ik denk dat dit verschil onder andere is te verklaren is doordat we op fok een relatief jong publiek hebben en er hier een vrij grote stille groep mensen is die alleen meeleest.
Wel eens verkiezingspolls gezien op dit forum? FOK! is geen goede afspiegeling van de samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')