Je hebt gelijk, het is enorm moeilijk en ik vraag me ook af, heel soms, of het wel goed is om alles super transparant te hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorme voorstander om alle data zo openbaar mogelijk (zonder privacyschending) te zien. Het ding is echter dat mensen die al geloven in complotten, data kunnen interpreteren en uitleggen zodat het precies bevestigt wat ze al denken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zie het dus somber in wat betreft transparantie en controle.
Maar dit is dus een beetje het probleem aan beide kanten. Aan beide kanten wordt data misbruikt. De politiek misbruikt data om het beleid te verdedigen, de media misbruikt data om kijkcijfers te verhogen, en aangezien er enorme financile belangen zijn, misbruiken ook bedrijven data om hun product zo goed mogelijk voor de dag te brengen. Mensen nemen dat over omdat ze dat allemaal geloven en zijn ervan overtuigd dat de informatie die ze hebben volledig en betrouwbaar is, "want de wetenschap zegt het" of "een expert zegt het".quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is enorm moeilijk en ik vraag me ook af, heel soms, of het wel goed is om alles super transparant te hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorme voorstander om alle data zo openbaar mogelijk (zonder privacyschending) te zien. Het ding is echter dat mensen die al geloven in complotten, data kunnen interpreteren en uitleggen zodat het precies bevestigt wat ze al denken.
99% van Nederland is geen viroloog, epidemioloog of microbioloog en weet dus jack shit van dat hele coronavirus en haar mutaties af (mijzelf inclusief overigens). Toch hoef je niet heel ver te zoeken om een mening te vinden die nergens op slaat, die vervolgens weer bevestigt wordt met een half scientific report met weer andere cijfers die een beetje bij elkaar geharkt zijn in een Excel sheetje (als je echt een enthousiasteling hebt) met een leuk grafiekje erbij.
Cijfers en data alleen zeggen niet zoveel, je moet ook de kennis hebben om die data juist te kunnen interpreteren en die hebben de meesten gewoon niet. Dus kun je je afvragen wat de meerwaarde is om alles maar te openbaren, je werkt er geleidelijk ook radicalisering mee in de hand. Ik vind het een lastig verhaal in ieder geval.
Ik ben het met je volledige stuk eens, behalve met dit stuk. Ik blijf in de overtuiging dat het beter is om het in het openbaar te doen. Ja er kleven nadelen aan maar alles stiekem doen bereik je uiteindelijk datzelfde mee ("Ze willen het niet prijsgeven, zie je wel, er zitten wel 5g-chips in die vaccins !!1einz").quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De realiteit is en blijft wat mij betreft dat deze middelen nooit maar dan ook nooit op grote schaal verspreid hadden mogen worden voordat er minstens een paar jaar lang uitgebreid is onderzocht wat precies de mogelijke effecten van de vaccins zijn, wat er mis kan gaan en waarom, hoe vaak, enzovoorts. In plaats daarvan zijn ze vrijgegeven en kwam men later ineens tot de ontdekking dat er toch dingen misgingen die niet waren voorzien, terwijl die wel hadden kunnen worden ontdekt met fatsoenlijk testen.
Dat zou inderdaad veel kunnen schelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:36 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik ben het met je volledige stuk eens, behalve met dit stuk. Ik blijf in de overtuiging dat het beter is om het in het openbaar te doen. Ja er kleven nadelen aan maar alles stiekem doen bereik je uiteindelijk datzelfde mee ("Ze willen het niet prijsgeven, zie je wel, er zitten wel 5g-chips in die vaccins !!1einz").
Informeren, informeren, informeren, dat is wat mij betreft de oplossing. Laat de wetenschappers een cursus media volgen en laat ze zelf maar vertellen wat ze publiceren.
Bedankt voor je reacties.quote:Ik vond en vind, wat dat betreft, de technische briefings aan de 2e kamer ook een stuk nuttiger dan de persco's (die ik dan ook niet meer heb gekeken sinds de avondklok).
Dat kost dan vrij veel benzine, slijtage, voor een race die 4 maanden later kan voorkomen. Beetje nutteloos voor mensen die het niet nodig hebben, voor ouderen is het prima.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat boosteren zorgt voor een vliegende start, je immuunsysteem blijft in opperste staat van paraatheid bij een infectie, als een race-auto die aan de startlijn al met de toeren in het rood staat om keihard weg te vliegen zodra het moet. Da's natuurlijk beter dan dat je de auto eerst nog ff moet starten, hem in z'n 1 moet zetten, gas geven en koppeling laten opkomen.
Echt, die leeftijden ook manquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef matigeuser het volgende:
@:KoosVogels
Hier nog een mooie verzameling van sporters die ter aarde zijn gestort.
https://brjm.org/2021/12/(...)Wk0HQD7BWb8_T3G16AjY
Wat de poll laat zien is dat er relatief veel mensen op Fok! zitten die zich vastbijten in hun afkeer voor de coronamaatregelen. In Nederland heeft ongeveer 11 procent van alle volwassenen en 13 procent van iedereen ouder dan 12 jaar geen enkele prik gehad terwijl het in de poll om 25% gaat.quote:Op maandag 17 januari 2022 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Na 267 stemmen zegt slechts 48% van alle respondenten door te willen gaan met prikken, waarvan 31,1% vanwege gezondheidsredenen (ongeveer 2/3 van alle mensen die blijven prikken).
Dat wil zeggen dat meer dan de helft van de respondenten klaar is met prikken, waarvan een zeer groot deel (bijna de helft) nog nooit is geprikt.
En hoeveel procent heeft de booster gehaald?quote:Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat de poll laat zien is dat er relatief veel mensen op Fok! zitten die zich vastbijten in hun afkeer voor de coronamaatregelen. In Nederland heeft ongeveer 11 procent van alle volwassenen en 13 procent van iedereen ouder dan 12 jaar geen enkele prik gehad terwijl het in de poll om 25% gaat.
Dit is niet per se waar. Dit kan ook aan leeftijd liggen. De meeste oudere mensen zijn ondertussen vast wel vaccineerd (en geboosterd), maar er zitten relatief weinig bejaarden op Fok. Ik denk dat dit wel degelijk representatief kan zijn voor de jongere leeftijdscategorien, van 18 tot pak 'em beet 65 jaar.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat de poll laat zien is dat er relatief veel mensen op Fok! zitten die zich vastbijten in hun afkeer voor de coronamaatregelen. In Nederland heeft ongeveer 11 procent van alle volwassenen en 13 procent van iedereen ouder dan 12 jaar geen enkele prik gehad terwijl het in de poll om 25% gaat.
Nouja het zijn natuurlijk de ouderen zoals jullie die zich niet laten vaccineren die afgelopen maanden die er voor gezorgd hebben dat in de ziekenhuizen de bezetting een stuk hoger was door delta. Dat je je niet laat vaccineren dan is als 21-jarige nog te begrijpen, maar als je zo op leeftijd bent niet. Laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig is door omicron.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:37 schreef DrDarwin het volgende:
Wij, mijn vrouw en ik (beide 62 jaar)laten ons niet vaccineren voor een griepachtig verschijnsel dat van begin af aan behandeld had moeten worden als normale influenza (dan was die flauwekul al lang weg geweest).
De druk, dwang en drang om een zinloos vaccin te nemen, is werkelijk ontluisterend en er zijn hier wat mensen die nog steeds denken dat vaccineren de uitweg is.
De enige uitweg is stoppen met deze flauwekul en gewoon weer gaan leven en misschien is het handig om de griepprik te herintroduceren voor wat oudere mensen.
Oh ja, Rutte moet weg en het OMT sowieso.
Ik kom hier inderdaad nergens meer binnen, kan niet eens het ziekenhuis in als bezoeker of voor normale geplande zorg. Geen restaurant, geen museum, geen intercity of TGV. Hahaha. De enige uitzondering geldt voor kerken, daar heeft de staat niets te zeggen. En voor scholen.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:50 schreef matigeuser het volgende:
Meanwhile in Frankijk:
https://www.france24.com/(...)w-anti-pandemic-bill
1 fucking G. Alleen 'volledig gevaccineerden' mogen nog deelnemen aan het normale leven. En niet alleen dat is nieuws, maar ook dat vanaf februari een boostershot verplicht is en die moet maximaal 4 maanden na de vorige shot worden genomen.
Hoe kan dit in godsnaam nog verdedigd of uitgelegd worden door de staat? Met Omicron in het land? En de huidige kennis over de vaccinaties? Waar gaat dit nog over?
Ik geloof niet meer dat wij er aan ontkomen. De oppositie probeert het debat over 2G nog even uit te stellen, maar uiteindelijk zal het er doorheen komen. De coalitie (minus CU) wil het, de EU wil het, Klaus Schwab en het WEF willen het en last but not least Ernst Kuipers wil het.
En dat terwijl de ziekenhuizen leger geraken, er steeds meer informatie naar buiten komt over de bijwerkingen en tegenvallende werking van de vaccinaties en de draagkracht in de samenleving steeds minder wordt.
Ook Itali, Oostenrijk, Duitsland, Griekenland en nu dus ook Frankrijk gaan al voor de bijl met steeds harder wordende maatregelen om mensen maar aan het boosten te krijgen / behouden. Zieke shit.
In het VK beginnen ze nu een andere koers te varen. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet langer in de EU zitten en dus zelf meer mogen / kunnen bepalen?
U hebt nog steeds niet door dat u meegaat in de propaganda+ poppenkast?quote:Op maandag 17 januari 2022 14:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja het zijn natuurlijk de ouderen zoals jullie die zich niet laten vaccineren die afgelopen maanden die er voor gezorgd hebben dat in de ziekenhuizen de bezetting een stuk hoger was door delta. Dat je je niet laat vaccineren dan is als 21-jarige nog te begrijpen, maar als je zo op leeftijd bent niet. Laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig is door omicron.
Ik baseer mij op wetenschappelijke artikelen en feiten.quote:Op maandag 17 januari 2022 15:55 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
U hebt nog steeds niet door dat u meegaat in de propaganda+ poppenkast?
Heel apart.
Stel je krijgt corona en wordt er goed ziek van. Wil je dan behandeld worden alsof je influenza hebt?quote:Op maandag 17 januari 2022 13:37 schreef DrDarwin het volgende:
Wij, mijn vrouw en ik (beide 62 jaar)laten ons niet vaccineren voor een griepachtig verschijnsel dat van begin af aan behandeld had moeten worden als normale influenza (dan was die flauwekul al lang weg geweest).
Jij denkt dat dat tijdens de trials niet onderzocht is?quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het probleem is simpelweg dat niet iedereen die is gevaccineerd en daarna iets overkomt (inclusief meerdere maanden na vaccinatie) uitgebreid wordt onderzocht om vast te stellen of het vaccin de oorzaak is geweest van de aandoening, omdat men er berhaupt niet vanuit gaat dat het vaccin bepaalde aandoeningen kan veroorzaken (meteen of later).
Hart en vaatziekten komen niet door uitgestelde zorg?quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar we zitten wel met oversterfte. Hart- en vaatziekten zouden door uitgestelde zorg komen, het klimaat en weet ik veel wat nog meer.
Over welke experts heb je het dan?quote:Er zijn artikelen verschenen dat myocarditis etc. ook bij kinderen voorkomt en zo'n beetje normaal zou zijn. Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Nou, laat die studies maar zien.quote:Ook statistische analyses bieden geen inzicht in causale relaties. Er zijn studies waarin is geobserveerd dat een hogere vaccinatiegraad ook tot meer besmettingen en doden samenhangt, maar ook studies die juist lockdowns en doden met elkaar in verband brengen.
Het RIVM waarschuwt anders wel dat myocarditis een bijwerking kan zijn die kan optreden als gevolg van vaccinatie. Ook het corona virus zelf kan deze aandoening veroorzaken.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:
Als je de onderzoeken goed bekeken had, had je gezien dat het vaccin juist beschermd tegen myocarditis.
Het vaccin is niet zinloos, zeker niet voor mensen van jouw leeftijd.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:37 schreef DrDarwin het volgende:
De druk, dwang en drang om een zinloos vaccin te nemen, is werkelijk ontluisterend en er zijn hier wat mensen die nog steeds denken dat vaccineren de uitweg is.
De enige uitweg is stoppen met deze flauwekul en gewoon weer gaan leven en misschien is het handig om de griepprik te herintroduceren voor wat oudere mensen.
Niet voldoende nee.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat tijdens de trials niet onderzocht is?
Alle mensen, weken, maanden, na hun vaccinatie onderzoeken is inderdaad, als je iets van de werking van vaccins weet, vrij onzinnig.
Nee, die oversterfte wordt niet door corona veroorzaakt.quote:Op maandag 17 januari 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hart en vaatziekten komen niet door uitgestelde zorg?
Overigens is er een hele goede reden voor de oversterfte, en die heet corona.
Correlatie is geen causaliteit.quote:De latere cijfers hebben trouwens een goede daling van de oversterfte laten zien. Iets dat precies samenvalt met het grootschalig vaccineren van mensen.
Experts die niet gebonden zijn aan de politiek, maar wel belangrijke posities op universiteiten en/of in het bedrijfsleven hebben (gehad).quote:Over welke experts heb je het dan?
Dat zal wel ja.quote:Als je de onderzoeken goed bekeken had, had je gezien dat het vaccin juist beschermd tegen myocarditis.
Bekijk de cijfers van landen, hun vaccinatiegraad en besmettingsgraad en aantal sterfgevallen.quote:Nou, laat die studies maar zien.
Eerder zei je dit:quote:Op maandag 17 januari 2022 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Experts die niet gebonden zijn aan de politiek, maar wel belangrijke posities op universiteiten en/of in het bedrijfsleven hebben (gehad).
Dus kom maar op met die experts.quote:Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Jij stelt dat mensen die iets overkomt na een vaccinatie onvoldoende onderzocht worden. En je insinueert dat er een hogere oversterfte is door vaccins.quote:Bekijk de cijfers van landen, hun vaccinatiegraad en besmettingsgraad en aantal sterfgevallen.
De kans dat je myocarditis krijgt van corona is groter dan de kans dat je die aandoening krijgt van het vaccin:quote:Op maandag 17 januari 2022 18:40 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Het RIVM waarschuwt anders wel dat myocarditis een bijwerking kan zijn die kan optreden als gevolg van vaccinatie. Ook het corona virus zelf kan deze aandoening veroorzaken.
Over welke sporters heb je het dan? Ik zie weinig opmerkelijks namelijk.quote:Als ik dan met name zien hoeveel sporters in 2021 er zijn overleden of gewond geraakt, is dat op zijn minst opmerkelijk. Ik heb daar eigenlijk nergens nog een fatsoenlijke verklaring voor gezien.
Die mag ik niet noemen op dit subforum want zogenaamd nepnieuws, worden verwijderd.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eerder zei je dit:
[..]
Dus kom maar op met die experts.
Om te controleren of het aan het vaccin te wijten was of niet inderdaad.quote:Jij stelt dat mensen die iets overkomt na een vaccinatie onvoldoende onderzocht worden.
Dat heb ik niet gezegd of gensinueerd, want dat kan ik niet bewijzen. Ik zou graag willen bewijzen dat het niet aan de vaccins lag. Maar daarvoor moet die sterfte eerst worden verklaard.quote:En je insinueert dat er een hogere oversterfte is door vaccins.
Helaas.quote:En vervolgens moet ik zelf verschillende landen, vaccinatiegraden, besmettingsgraden en sterfgevallen met elkaar gaan vergelijken.
Vrij matig vind ik dat. Jij beweert iets, dan mag je het zelf ook onderbouwen ook.
Neuh joh.quote:Op maandag 17 januari 2022 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat heb ik niet gezegd of gensinueerd, want dat kan ik niet bewijzen. Ik zou graag willen bewijzen dat het niet aan de vaccins lag. Maar daarvoor moet die sterfte eerst worden verklaard.
Vervolgens noem jij aandoeningen die vaker voor zouden komen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar we zitten wel met oversterfte.
En vervolgens sluit je ermee af dat het vaccin volgens ''experts'' wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn.quote:Hart- en vaatziekten zouden door uitgestelde zorg komen, het klimaat en weet ik veel wat nog meer. Gisteren las ik nog een artikel waarin staat dat er een sterke toename is van auto-immuunziekten wereldwijd[/b], wat door fast-food zou komen. Er zijn artikelen verschenen dat myocarditis etc. ook bij kinderen voorkomt en zo'n beetje normaal zou zijn.
Dit is 100% insinueren dat het vaccin voor oversterfte zorgt, en dus regelmatig/vaak dodelijk is.quote:Maar voor al deze aandoeningen kan ook het vaccin verantwoordelijk zijn als er iets misgaat, waarschuwen sommige experts.
Deze sporters.quote:Op maandag 17 januari 2022 19:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De kans dat je myocarditis krijgt van corona is groter dan de kans dat je die aandoening krijgt van het vaccin:
National Geographic: Kans op myocarditis door COVID-19 groter dan door vaccin
[..]
Over welke sporters heb je het dan? Ik zie weinig opmerkelijks namelijk.
Vaccinatie zou daar inderdaad verantwoordelijk voor kunnen zijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 23:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Neuh joh.
Onderstaande tekst van jouw is echt wel een dikke insinuatie dat vaccins voor oversterfte zorgen:
[..]
Vervolgens noem jij aandoeningen die vaker voor zouden komen.
[..]
En vervolgens sluit je ermee af dat het vaccin volgens ''experts'' wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn.
[..]
Dit is 100% insinueren dat het vaccin voor oversterfte zorgt, en dus regelmatig/vaak dodelijk is.
Wij hebben veel oversterfte maar een land als Noorwegen bijna niet en dan is ook bijna de hele bevolking geprikt. Of wil je zeggen dat wij andere vaccins hebben gehad?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vaccinatie zou daar inderdaad verantwoordelijk voor kunnen zijn.
Dat is wat anders dan zeggen dat het dat is.
Dat zou je dus allemaal moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Wij hebben veel oversterfte maar een land als Noorwegen bijna niet en dan is ook bijna de hele bevolking geprikt. Of wil je zeggen dat wij andere vaccins hebben gehad?
Als de vaccinaties verantwoordelijk zouden zijn voor een golf aan oversterfte, zou je wereldwijd een enorme oversterfte moeten zijn, aangezien er ruim 9 miljard mensen minstens 1 dosis van een vaccinatie hebben gehad.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat zou je dus allemaal moeten onderzoeken.
Dat klinkt logisch, maar is natuurlijk geen wetenschap, want er spelen altijd meerdere factoren mee die een uitkomst bepalen. De vraag is in hoeverre vaccinatie bijdraagt aan oversterfte in de landen waar het wel gebeurt. En als je een significant effect vindt, kun je onderzoeken waarom je hetzelfde niet in andere landen vindt, waar dat aan ligt. Wellicht is het vaccinatie + roken + overgewicht, of vaccinatie + leeftijd, die voor hogere oversterfte zorgen, ik noem maar wat. Dat moet dus worden onderzocht. Bij voorbaat al stellen dat de vaccins er niks mee te maken hebben, is kul.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 07:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als de vaccinaties verantwoordelijk zouden zijn voor een golf aan oversterfte, zou je wereldwijd een enorme oversterfte moeten zijn, aangezien er ruim 9 miljard mensen minstens 1 dosis van een vaccinatie hebben gehad.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL
Die cijfers die jij geeft gaat alleen maar over de autochtone Nederlanders. Dus totaal niet representatief.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die cijfers die jij geeft gaat alleen maar over de autochtone Nederlanders. Dus totaal niet representatief.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben er mee eens.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:37 schreef DrDarwin het volgende:
Kosten productie vaccin, 50 cent, verkoopprijs 20 euro, 9 miljard x 19.50 euro winst. Dus achter deze industrie, zit een flinke lobby om maar zoveel mogelijk vaccins te verkopen, terwijl nog steeds niet bekend is wat de effecten zijn van het nMRA vaccins zijn over een generatie.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 07:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als de vaccinaties verantwoordelijk zouden zijn voor een golf aan oversterfte, zou je wereldwijd een enorme oversterfte moeten zijn, aangezien er ruim 9 miljard mensen minstens 1 dosis van een vaccinatie hebben gehad.
De R&D kosten vergeet je voor het gemak maar even.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 18:13 schreef Met_minder_meer het volgende:
[..]
Kosten productie vaccin, 50 cent, verkoopprijs 20 euro, 9 miljard x 19.50 euro winst. Dus achter deze industrie, zit een flinke lobby om maar zoveel mogelijk vaccins te verkopen, terwijl nog steeds niet bekend is wat de effecten zijn van het nMRA vaccins zijn over een generatie.
Die zijn ook meegeteld.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 18:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De R&D kosten vergeet je voor het gemak maar even.
Dat is knap.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 07:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat er vaak 2 of 3 prikken per persoon zijn gezet?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:34 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is knap.
Huidige Wereldbevolking
7.921.539.908
Je zegt niet dat er '9 miljard prikken zijn gezet'. Je zegt letterlijk dat er '9 miljard mensen minstens 1 prik hebben gehad'. Dat klopt dus niet en wilde ik even rectificeren.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat er vaak 2 of 3 prikken per persoon zijn gezet?
Klopt, dat heb ik dan verkeerd verwoord.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je zegt niet dat er '9 miljard prikken zijn gezet'. Je zegt letterlijk dat er '9 miljard mensen minstens 1 prik hebben gehad'. Dat klopt dus niet en wilde ik even rectificeren.
Goed opgehelderd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik dan verkeerd verwoord.
Maar goed, er zijn ruim 9 miljard doses geprikt. Er vallen niet met bosjes mensen dood neer. De vaccinaties zijn niet de grootste boosdoener als het om oversterfte gaat. Wat niet wil zeggen dat er geen onderzoek gedaan moet worden naar de oversterfte en dat er niet een overlijden te linken zal zijn aan een vaccinaties.
Er zullen zeker mensen zijn die bijwerkingen ervaren. En een aantal daarvan zal best stevige bijwerkingen ervaren. Melden moeten ze bij de daarvoor bedoelde instanties doen, en dan wordt dat gewoon onderzocht.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:04 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goed opgehelderd.
Het aantal doden is overigens maar 'het topje van de ijsberg', want er zijn veel meer mensen met ernstige bijwerkingen die (nog) niet dood zijn maar wel niet meer het leven kunnen leiden wat ze hadden. Hartproblemen. Vermoeidheid. Niet meer kunnen sporten of inspannen. Tintelingen. Duizelingen. Oorsuizen. Etc.
En veel van die mensen zeggen dat ze het wel gemeld hebben aan hun huisarts, maar dat die vaak 'geen direct verband ziet met het vaccin'. En dus wordt er dan vervolgens niets mee gedaan.
Ik denk dat dit nog wel eens heel groot kan worden. Ik heb inmiddels echt letterlijk ontelbare verhalen gelezen van mensen die hun persoonlijke ervaring delen. En daar word je niet vrolijk van.
Het melden bij Lareb is op vrijwillige basis. Het overzicht is niet 'compleet'. Veel mensen zullen Lareb niet eens kennen en geen melding doen bij schade of overlijden van iemand.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:04 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goed opgehelderd.
Het aantal doden is overigens maar 'het topje van de ijsberg', want er zijn veel meer mensen met ernstige bijwerkingen die (nog) niet dood zijn maar wel niet meer het leven kunnen leiden wat ze hadden. Hartproblemen. Vermoeidheid. Niet meer kunnen sporten of inspannen. Tintelingen. Duizelingen. Oorsuizen. Etc.
En veel van die mensen zeggen dat ze het wel gemeld hebben aan hun huisarts, maar dat die vaak 'geen direct verband ziet met het vaccin'. En dus wordt er dan vervolgens niets mee gedaan.
Ik denk dat dit nog wel eens heel groot kan worden. Ik heb inmiddels echt letterlijk ontelbare verhalen gelezen van mensen die hun persoonlijke ervaring delen. En daar word je niet vrolijk van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |