SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lekker op bevel van een overheid je laten prikken... goed plan!quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan moet je de ballen hebben om het als overheid gewoon te verplichten en alleen met uitzondering op doktersadvies zonder vaccinatie af te kunnen![]()
En zie daar weer de hyperbool. Want het leven is zo zwart-wit natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan moet je de ballen hebben om het als overheid gewoon te verplichten en alleen met uitzondering op doktersadvies zonder vaccinatie af te kunnen![]()
Mensen die het vaccin niet vertrouwen, gaan het natuurlijk niet opeens wel vertrouwen als het verplicht is. Dus dan komt het neer op dwangmatig mensen met iets inspuiten dat ze niet willen hebben. Vind ik ver gaan, hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Wanneer komt dat advies over prik drie trouwens?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En dan met de ME deur aan deur gaan ofzoquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lekker op bevel van een overheid je laten prikken... goed plan!![]()
![]()
Dat laatste geldt sowieso voor mij jaquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en we kunnen blijven inzetten op 'laagdrempelige communicatie' in achterstandswijken. Dan zijn we volgend jaar misschien hopelijk iets opgeschoten.
Volgens mij is er een grote overlap tussen mensen die nu al boos worden over vermeende maatregelen in het najaar en mensen die tegelijkertijd tegen iedere ook maar enigszins vrijheidsbeperkende maatregel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken.. Dit alles was voor mij al reden genoeg om nooit te willen beginnen aan dat hele coronapaspoort gebeuren. Heeft De Jonge niet ooit gezegd dat het alleen maar gebruikt zou worden om dingen eerder te kunnen openen en nergens anders voor?
![]()
Ja, en het was ook een keuze om in maart niet de lijken te laten opstapelen. Dat klopt. Het is altijd een keuze.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
De grap is, de enige reden dat een groep een vermeende onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest is omdat onze overheid dat besloten heeft. Het is een keuze die twee aan elkaar te verbinden, dat is geen wetmatigheid.
Het is ook een keuze om te doen alsof we zonder beperkingen door kunnen gaan met ons leven.![]()
Nee, klopt, ik was ook hevig teleurgesteld begin dit jaar. Toen er belachelijk veel weerstand was voor bepaalde maatregelen die ik vrij logisch vond, en daaropvolgend de rellen en dergelijke.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De laatste paar maanden pas? Ik vind het juist schokkend hoe sinds vorig jaar veel mensen zichzelf en anderen risico's willen laten lopen en wel de mond vol hebben over de eigen rechten en mening.
Maar mijn grootste teleurstelling is dat we na anderhalf jaar crisis gewoon nog altijd uit hetzelfde maatregelen potje moeten plukken.![]()
Zetten ze daar maar eens op in. In plaats daarvan wordt er ingezet op 'niet vrijblijvende maar wel vrijwillige' keuzes voor mensen die gebruik maken van TVT. Jij snapt net zo goed als ik dat het gros van de groep die op de IC belandt geen gebruik maakt van TVT. Sterker nog, die hebben hooguit vluchtig contact.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en we kunnen blijven inzetten op 'laagdrempelige communicatie' in achterstandswijken. Dan zijn we volgend jaar misschien hopelijk iets opgeschoten.
Volgens mij is er een grote overlap tussen mensen die nu al boos worden over vermeende maatregelen in het najaar en mensen die tegelijkertijd tegen iedere ook maar enigszins vrijheidsbeperkende maatregel zijn om de vaccinatiegraad op te krikken.
Om jouw analogie van de autogordel maar eens erbij te pakken. Het is alsof je de autogordel verplicht maakt op snelwegen omdat er zoveel ongelukken op N-wegen plaatsvinden.![]()
Alle beperkingen die voor ongevaccineerden gelden kunnen omzeilt worden door een negatieve test te tonen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Paspoort zou wel een goeie zijn.
Je wordt gewoon verboden het land te verlaten
Ongevaccineerden kunnen dus prima een paspoort aanvragen en ophalen, moeten ze alleen wel even een test betalen en ondergaan.
Dat andere Europese landen eventueel zouden beslissen dat ongevaccineerden niet meer welkom zijn is iets anders. Daar hebben wij als Nederland geen invloed op.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Ik heb het vermoeden dat jij vindt dat we die laatste keuze nu niet kunnen maken, klopt dat?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en het was ook een keuze om in maart niet de lijken te laten opstapelen. Dat klopt. Het is altijd een keuze.
Het is ook een keuze om te doen alsof we zonder beperkingen door kunnen gaan met ons leven.![]()
Jij vult het wel in merk ik. Ik heb het over het verminderen van de welwillendheid, niet over geweld of wat dan ook. Dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren met dit stukje?
[..]Dat soort incidenten zijn geweest ja en zijn belachelijk. Blijf met je poten van elkaar af, simpel.quote:Er zijn een aantal incidenten geweest waarin iemand geen mondkapje wilde dragen en diegene hardhandig de winkel uit gewerkt is. De clubjes voetbal'supporters' gingen eigenhandig hun stad beschermen en ga zo maar door. Als de welwillendheid weg is heb je effectief die groep ongevaccineerden vogelvrij verklaard. Het is geen vraag of dat escaleert, de vraag is hoelang dat gaat duren.
Overigens vind ik het een stuk minder eng dan collectief schuimbekkend de politie aanvallen en jodensterren opnaaien.![]()
En dan neem je het @Molo kwalijk een hyperbool te gebruiken? Je bent beter dan dit, kom op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en het was ook een keuze om in maart niet de lijken te laten opstapelen. Dat klopt. Het is altijd een keuze.
Indirect mensen die het niet willen/durven het leven zuur maken puur als doel ze de kant van toch maar vaccineren opduwen is beter ja?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En zie daar weer de hyperbool. Want het leven is zo zwart-wit natuurlijk.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er zijn wel meer dingen gezegd die achteraf niet haalbaar bleken te zijn. Soms veranderen te omstandigheden. Een jaar geleden dachten we ook nog dat we met de huidige vaccinatiegraad ver genoeg zouden zijn. Zelfs in juni dachten we dat waarschijnlijk nog.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:49 schreef Bliksem92 het volgende:
Heeft De Jonge niet ooit gezegd dat het alleen maar gebruikt zou worden om dingen eerder te kunnen openen en nergens anders voor?![]()
Ja helemaal mee eensquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen die het vaccin niet vertrouwen, gaan het natuurlijk niet opeens wel vertrouwen als het verplicht is. Dus dan komt het neer op dwangmatig mensen met iets inspuiten dat ze niet willen hebben. Vind ik ver gaan, hoor.
Maar liever zo direct dan slinks alles behalve vaccineren beperken en richting leven zuur maken voor ongevaccineerden gaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mooi aanname. Heb je vast wel cijfers van.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
Jij snapt net zo goed als ik dat het gros van de groep die op de IC belandt geen gebruik maakt van TVT.![]()
Ver genoeg waarvoor preciesquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen gezegd die achteraf niet haalbaar bleken te zijn. Soms veranderen te omstandigheden. Een jaar geleden dachten we ook nog dat we met de huidige vaccinatiegraad ver genoeg zouden zijn. Zelfs in juni dachten we dat waarschijnlijk nog.? Veranderende omstandigheden ok, maar dan moet er ook gewoon een nieuwe wet komen met nieuwe verantwoording en dergelijke.
![]()
Had jij het niet net over hyperbolen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ook een keuze om te doen alsof we zonder beperkingen door kunnen gaan met ons leven.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, dat lijkt me evident. Als je kijkt naar de cijfers.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:50 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat jij vindt dat we die laatste keuze nu niet kunnen maken, klopt dat?![]()
Op zich ben ik op dit moment voorzichtig positief dat de maatregelen nog verder afgeschaald kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, klopt, ik was ook hevig teleurgesteld begin dit jaar. Toen er belachelijk veel weerstand was voor bepaalde maatregelen die ik vrij logisch vond, en daaropvolgend de rellen en dergelijke.
Maar mijn grootste teleurstelling is dat we na anderhalf jaar crisis gewoon nog altijd uit hetzelfde maatregelen potje moeten plukken.
Wat is volgens jou het alternatief voor maatregelen als de aantallen straks weer oplopen?![]()
Drang is in de regel beter dan dwang ja. Dat lijkt me weinig controversieel.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Indirect mensen die het niet willen/durven het leven zuur maken puur als doel ze de kant van toch maar vaccineren opduwen is beter ja?![]()
Tja, vind je? Ik vind eigenlijk van niet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens
Maar liever zo direct dan slinks alles behalve vaccineren beperken en richting leven zuur maken voor ongevaccineerden gaan![]()
Ik ben gewoon klaar met dat slappe gelul van 'ja maar de overheid maakt die keuze hè, dat hoeven ze niet te doen'.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan neem je het @:Molo kwalijk een hyperbool te gebruiken? Je bent beter dan dit, kom op.![]()
Dat maak ik ervan inderdaad, dat klopt. Als mensen erin geloven dat andere mensen een bedreiging voor ze zijn gaan ze over 't algemeen vrij binair handelen. Ze willen die dreiging wegnemen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij vult het wel in merk ik. Ik heb het over het verminderen van de welwillendheid, niet over geweld of wat dan ook. Dat maak jij ervan.Die vind ik eerlijk gezegd net zo erg. Aan beide kanten is het niet goed te praten. Het verschil is dat we op dit moment een minister van VWS hebben die maar wat graag olie op het vuur gooit richting ongevaccineerden. Dan heb ik het niet over het moeten betalen voor testen, maar uitspraken als 'je niet laten vaccineren begrijp ik niet zo goed, dat heeft iets decadents', ze asociaal noemen etc zorgen daar wel voor.quote:Dat soort incidenten zijn geweest ja en zijn belachelijk. Blijf met je poten van elkaar af, simpel.
Overigens vind ik het een stuk minder eng dan collectief schuimbekkend de politie aanvallen en jodensterren opnaaien.![]()
Nou ja dat is het leuke, ik kijk naar precies dezelfde cijfers en kom tot de conclusie dat als het nu niet kan, het nooit kanquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me evident. Als je kijkt naar de cijfers..
![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding:
- Datavertraging is gelijk gebleven met gisteren, geen verbetering, geen verslechtering
- DPL is 300 hoger dan gisteren, dat is redelijk normaal voor een dinsdag
- Percentage positief iets gedaald t.o.v. gisteren bij gelijkblijvend aantal testen
- De afgelopen weken neemt het percentage besmettingen in de groep 20-29 gestaag af, wat er naar mijn idee op lijkt dat hier toch meer vaccinaties gezet zijn, in de andere groepen is dit aantal ongeveer gelijk gebleven.
- De laatste week is de 10-20 groep iets toegenomen in percentage, maar hier moet eigenlijk nog een aardig gedeelte gevaccineerd worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Met dien verstande dat ik de hyperbool op een hele andere manier inzet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Had jij het niet net over hyperbolen?![]()
Twee stapels onnodige lijken is beter dan drie stapels onnodige lijken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Drang is in de regel beter dan dwang ja. Dat lijkt me weinig controversieel.
Zeker
.....
Goed, ik hou al op, hier is geen discussie mogelijk zo
Gelukkig goddelijk weer én ik heb geen corona![]()
Leven kan niet beter dusOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wellicht ten overvloede, maar met drang zadel je ook mensen die wel gevaccineerd zijn met een hoop problemen op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Drang is in de regel beter dan dwang ja. Dat lijkt me weinig controversieel.![]()
Dat is inderdaad een aanname. TVT willen ze vooral gebruiken in de horeca, evenementen en dergelijken. Je hoeft geen onderzoek te doen om tot de conclusie te komen dat de gemiddelde leeftijd daar een stuk lager ligt dan bij de lokale bridge-vereniging.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mooi aanname. Heb je vast wel cijfers van.
Maar nogmaals, dat weet je zelf ook wel.![]()
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.quote:![]()
Van mij hè, moet het gewoon beide nietquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, vind je? Ik vind eigenlijk van niet.
Iedereen heeft kans gehad op vaccinatie. Zet in op informeren en bereiken van risicogroepen (die prima in beeld zijn) en gooi de boek verder compleet losOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je realiseert je dat op dit moment vooral jij degene bent die dat slappe gelul voedt door die hyperbolen erin te gooien? Als je niet wil dat het gedaan wordt, doe er dan ook niet aan mee.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon klaar met dat slappe gelul van 'ja maar de overheid maakt die keuze hè, dat hoeven ze niet te doen'.![]()
Tja, ik kan niet zoveel met zo'n dooddoener. Er valt nog genoeg winst te behalen her en der. Zowel op korte als lange termijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nou ja dat is het leuke, ik kijk naar precies dezelfde cijfers en kom tot de conclusie dat als het nu niet kan, het nooit kan.
![]()
Ik heb geen bewezen alternatief, maar volgens mij heeft niemand dat. Ik vraag mij wel af wat er is gebeurt met de 20.000 ex-zorgmedewekers die vorig jaar weer stonden te trappelen de zorg in te gaan. Ik zou de opleiding voor een IC verpleegkundige gelijktrekken met andere landen waar hij veel korter is (geloof nog geen jaar in Duitsland bijvoorbeeld, hadden we prima vorig jaar al mee kunnen starten) en ik zou de pakweg 200 militaire verpleegkundigen ook direct inzetten. Voor grensgebieden zou ik weer gaan praten met Duitsland, die hebben IC plek zat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zich ben ik op dit moment voorzichtig positief dat de maatregelen nog verder afgeschaald kunnen worden.
Wat is volgens jou het alternatief voor maatregelen als de aantallen straks weer oplopen?
Kortom: alles, op wat voor manier dan ook, de capaciteit vergroten. Het liefst zie ik corona zorg gescheiden van de reguliere zorg, ook qua locatie, zodat reguliere zorg ten alle tijde door kan gaan.
Maar goed, veel zal nu alweer 'too little too late' zijn of niet realistisch (al vind ik dat roepen zonder onderbouwing nogal slap).
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 15:58:51 ]![]()
Snap je het verschil tussen het collectieve karakter niet? De voorbereiding? Iemand heeft op zo'n bijeenkomst het onzalige idee gehad om jodensterren na te maken, uit te delen etc. En die hele groep is erin mee gegaan. Net als dat er voorbereiding is geweest om die knokploegen met die uniformen te formeren en te coördineren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat maak ik ervan inderdaad, dat klopt. Als mensen erin geloven dat andere mensen een bedreiging voor ze zijn gaan ze over 't algemeen vrij binair handelen. Ze willen die dreiging wegnemen.
[..]
Die vind ik eerlijk gezegd net zo erg. Aan beide kanten is het niet goed te praten. Het verschil is dat we op dit moment een minister van VWS hebben die maar wat graag olie op het vuur gooit richting ongevaccineerden. Dan heb ik het niet over het moeten betalen voor testen, maar uitspraken als 'je niet laten vaccineren begrijp ik niet zo goed, dat heeft iets decadents', ze asociaal noemen etc zorgen daar wel voor.
Dat vind ik stukken enger dan een beveiliger die een klant uit de winkel zet waarbij het uit de hand loopt, een discussie in een winkel, dat soort dingen. Daar gaat het om individuen die in een situatie terecht kwamen. Bij die collectieve initiatieven werden er situaties gecreëerd.![]()
Je gaf net toch aan dat je zo'n hekel had dat dingen op die manier ingevuld werden? Doe dat dan ook niet voor mij.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.![]()
Nou dat valt toch wel mee? Ik zie vooral veel onderbouwde bezwaren, wellicht versterkt door wat emotiequote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.. Maar dat snap ik wel, ik heb ook een heel slecht gevoel bij de kant die we opgaan.
![]()
Het is maar wat je als probleem ziet. Zoals ik eerder al opmerkte: een snelheidslimiet is een beperking voor iedereen, maar alleen maar vervelend voor notoire hardrijders (en dat is precies de groep die 'gepakt' moet worden met die regel).quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wellicht ten overvloede, maar met drang zadel je ook mensen die wel gevaccineerd zijn met een hoop problemen op.
Het gros van de Nederlanders zal het geen reet kunnen boeien als ze af en toe een QR-code moeten laten scannen, bv.![]()
Je weet natuurlijk ook wel dat jouw stelling net zo goed een dooddoener isquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik kan niet zoveel met zo'n dooddoener. Er valt nog genoeg winst te behalen her en der. Zowel op korte als lange termijn.. Ik ben het ook niet met je oneens dat er nog heel veel winst te halen valt. Maar de manier waarop kunnen we over discussieren toch
?
![]()
Ik zat gisteren in een bioscoop met bijna alleen maar 60+'ers, maar ok.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een aanname. TVT willen ze vooral gebruiken in de horeca, evenementen en dergelijken. Je hoeft geen onderzoek te doen om tot de conclusie te komen dat de gemiddelde leeftijd daar een stuk lager ligt dan bij de lokale bridge-vereniging.
Maar nogmaals, dat weet je zelf ook wel.![]()
Wie de schoen past..quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je gaf net toch aan dat je zo'n hekel had dat dingen op die manier ingevuld werden? Doe dat dan ook niet voor mij.![]()
Juist, als dat betekent dat vanaf 20 september weer volle stadions mogelijk zijn en de evenementenbranche weer opgestart kan worden, dan laat ik graag mijn QR-code scannenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gros van de Nederlanders zal het geen reet kunnen boeien als ze af en toe een QR-code moeten laten scannen, bv.![]()
![]()
Ik zou wel onderscheid willen maken tussen de ~20.000 demonstranten die het niet met de maatregelen eens zijn en het groepje volslagen idioten die dat soort dingen doen. Ook daarvan ben ik van mening dat geweld niet goed is, los van wat ik er zelf van zou vinden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Snap je het verschil tussen het collectieve karakter niet? De voorbereiding? Iemand heeft op zo'n bijeenkomst het onzalige idee gehad om jodensterren na te maken, uit te delen etc. En die hele groep is erin mee gegaan. Net als dat er voorbereiding is geweest om die knokploegen met die uniformen te formeren en te coördineren.
Dat vind ik stukken enger dan een beveiliger die een klant uit de winkel zet waarbij het uit de hand loopt, een discussie in een winkel, dat soort dingen. Daar gaat het om individuen die in een situatie terecht kwamen. Bij die collectieve initiatieven werden er situaties gecreëerd.![]()
Dat zal idd enorm helpen bij de bestrijding van coronaquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:59 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Juist, als dat betekent dat vanaf 20 september weer volle stadions mogelijk zijn en de evenementenbranche weer opgestart kan worden, dan laat ik graag mijn QR-code scannen![]()
Hoe, dan weet ik niet, dat verhaal verzinnen we er later wel bij
Groetjes HuugOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan klopt je 'if not now then when'-uitspraak ook niet?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:59 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik ben het ook niet met je oneens dat er nog heel veel winst te halen valt.![]()
Ik begrijp persoonlijk niet waarom we niet een IC-Light opleiding oprichten, bijvoorbeeld gericht op coronazorg.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb geen bewezen alternatief, maar volgens mij heeft niemand dat. Ik vraag mij wel af wat er is gebeurt met de 20.000 ex-zorgmedewekers die vorig jaar weer stonden te trappelen de zorg in te gaan. Ik zou de opleiding voor een IC verpleegkundige gelijktrekken met andere landen waar hij veel korter is (geloof nog geen jaar in Duitsland bijvoorbeeld, hadden we prima vorig jaar al mee kunnen starten) en ik zou de pakweg 200 militaire verpleegkundigen ook direct inzetten. Voor grensgebieden zou ik weer gaan praten met Duitsland, die hebben IC plek zat.
Kortom: alles, op wat voor manier dan ook, de capaciteit vergroten. Het liefst zie ik corona zorg gescheiden hebben van de reguliere zorg, ook qua locatie, zodat reguliere zorg ten alle tijde door kan gaan.
Maar goed, veel zal nu alweer 'too little too late' zijn of niet realistisch (al vind ik dat roepen zonder onderbouwing nogal slap).
Dan kan je een flexibele schil maken die je niet altijd hoeft in te zetten. Stuk effectiever en waarschijnlijk ook veel sneller dan verpleegkundige volledig opleiden voor de IC, terwijl je die zorg waarschijnlijk niet het hele jaar nodig hebt, of wellicht over een tijdje helemaal niet meer. Vervolgens geef je deze mensen een toeslag op moment dat ze de Corona IC zorg doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk dat we er sowieso niet aan ontkomen om structureel in de zorg te investeren, inclusief de capaciteit. Ook vind ik dat dat momenteel te langzaam lijkt te gaan. Dus op zich vind ik dat juist wél een goede langetermijnstrategie, maar eentje die te langzaam opgepakt wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb geen bewezen alternatief, maar volgens mij heeft niemand dat. Ik vraag mij wel af wat er is gebeurt met de 20.000 ex-zorgmedewekers die vorig jaar weer stonden te trappelen de zorg in te gaan. Ik zou de opleiding voor een IC verpleegkundige gelijktrekken met andere landen waar hij veel korter is (geloof nog geen jaar in Duitsland bijvoorbeeld, hadden we prima vorig jaar al mee kunnen starten) en ik zou de pakweg 200 militaire verpleegkundigen ook direct inzetten. Voor grensgebieden zou ik weer gaan praten met Duitsland, die hebben IC plek zat.
Kortom: alles, op wat voor manier dan ook, de capaciteit vergroten. Het liefst zie ik corona zorg gescheiden hebben van de reguliere zorg, ook qua locatie, zodat reguliere zorg ten alle tijde door kan gaan.
Op de kortere termijn zullen we ook iets moeten als deze herfst blijkt dat het weer slechter gaat. Ik ben momenteel wat positiever omdat de scholen al een paar weken open zijn en het geen weerslag lijkt te hebben op de cijfers. Maar stel dat het toch weer gaat stijgen, dan moeten we iets, en dan mogen we ook na gaan denken wat we aan wie gaan ontzeggen.
Jij vindt het (geloof ik) onbestaanbaar dat de ongevaccineerden en gevaccineerden dan verschillende privileges gaan genieten. Ik sta daar anders in.![]()
Je reageert op een post wat een reactie op mij is. Dan kun je proberen het af te doen met wie de schoen past, maar we weten allebei dondersgoed dat je het over mij had.quote:
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 16:03:01 ]![]()
Ik vind de snelheidsbeperking van 100 ook een probleem, maar ik hou me er wel aan. Dat lijk me een valse tegenstelling, niet helemaal eerlijk. Ook niet echt netjes om het dan maar te gooien op een argumentum ad populumquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is maar wat je als probleem ziet. Zoals ik eerder al opmerkte: een snelheidslimiet is een beperking voor iedereen, maar alleen maar vervelend voor notoire hardrijders (en dat is precies de groep die 'gepakt' moet worden met die regel).
Het gros van de Nederlanders zal het geen reet kunnen boeien als ze af en toe een QR-code moeten laten scannen, bv.. Ik vind die QR-code een heel groot probleem, ik wil best uiteenzetten waarom hoor
.
![]()
Overheid zet niet in op extra's of of centraal iets opzetten ervoorquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik begrijp persoonlijk niet waarom we niet een IC-Light opleiding oprichten, bijvoorbeeld gericht op coronazorg.
Dan kan je een flexibele schil maken die je niet altijd hoeft in te zetten. Stuk effectiever en waarschijnlijk ook veel sneller dan verpleegkundige volledig opleiden voor de IC, terwijl je die zorg waarschijnlijk niet het hele jaar nodig hebt, of wellicht over een tijdje helemaal niet meer. Vervolgens geef je deze mensen een toeslag op moment dat ze de Corona IC zorg doen.
Zorg denkt er niet aan en/of krijgt geen geld voor opleidingen starten
Er mogen geen extra mensen in dienst worden genomen vanwege hoofdlijnenakkoord
Dus gebeurt er de facto niets![]()
Eens met je hoor, dat zou príma kunnen. Kunnen dus... Want er gebeurt nu nietsOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat snap ik niet, waar is de tegenstelling? Misschien was ik niet helemaal duidelijk, ik doelde op het loslaten van alle vrijheidsbeperkende maatregelen in Nederland.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan klopt je 'if not now then when'-uitspraak ook niet?![]()
Ja precies dit soort dingen dusquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik begrijp persoonlijk niet waarom we niet een IC-Light opleiding oprichten, bijvoorbeeld gericht op coronazorg.
Dan kan je een flexibele schil maken die je niet altijd hoeft in te zetten. Stuk effectiever en waarschijnlijk ook veel sneller dan verpleegkundige volledig opleiden voor de IC, terwijl je die zorg waarschijnlijk niet het hele jaar nodig hebt, of wellicht over een tijdje helemaal niet meer. Vervolgens geef je deze mensen een toeslag op moment dat ze de Corona IC zorg doen.![]()
![]()
Dat is dan jouw (verkeerde) lezing.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je reageert op een post wat een reactie op mij is. Dan kun je proberen het af te doen met wie de schoen past, maar we weten allebei dondersgoed dat je het over mij had.![]()
quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:02 schreef Bliksem92 het volgende:
Ook niet echt netjes om het dan maar te gooien op een argumentum ad populum![]()
![]()
De 'if not now then when'-uitspraak suggereert dat we ermee moeten leven, omdat dit nou eenmaal is waar we het mee moeten doen. Het feit dat er nog winst te behalen valt haalt dus onderuit dat dit is waar we het mee moeten doen, omdat er nog winst te behalen valt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:03 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, waar is de tegenstelling? Misschien was ik niet helemaal duidelijk, ik doelde op het loslaten van alle vrijheidsbeperkende maatregelen in Nederland.![]()
Over het laatste; ja. Ik stond als eerste (toen ik mocht) in de rij voor een prikje, maar ik vind het niet mijn positie wat dan ook te vinden van iemand die daar niet voor kiest. Ik wil het ook niet weten, ik vind het geen argument om iets van iemand te vinden. Hun lichaam, hun keuze, wat die ook mag zijn, en de gevolgen pak je dan aan zonder waardeoordeel of schuldvraag.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat we er sowieso niet aan ontkomen om structureel in de zorg te investeren, inclusief de capaciteit. Ook vind ik dat dat momenteel te langzaam lijkt te gaan. Dus op zich vind ik dat juist wél een goede langetermijnstrategie, maar eentje die te langzaam opgepakt wordt.
Op de kortere termijn zullen we ook iets moeten als deze herfst blijkt dat het weer slechter gaat. Ik ben momenteel wat positiever omdat de scholen al een paar weken open zijn en het geen weerslag lijkt te hebben op de cijfers. Maar stel dat het toch weer gaat stijgen, dan moeten we iets, en dan mogen we ook na gaan denken wat we aan wie gaan ontzeggen.
Jij vindt het (geloof ik) onbestaanbaar dat de ongevaccineerden en gevaccineerden dan verschillende privileges gaan genieten. Ik sta daar anders in.![]()
Dat spijt me dan. Hoe moet ik het dan wel interpreteren? Het is toch niet raar dat ik het zo zie als je die reactie plaatst op een reactie op mijn post waarin staat "Jij vult dat wel zo in begrijp ik", wat een directe referentie was naar hoe ik (persoonlijk) iets invul.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan jouw (verkeerde) lezing.
Ik snap niet hoe ik die post van jou anders kan lezen.![]()
Ik ken de drogreden, ik zie alleen niet in hoe een snelheidsregel onder die categorie valt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Oh sorry, ik zag de spreuk in je signature dus ik dacht die snapt hij wel.
![]()
maar dat willen de "echte" IC verpleegkundigen natuurlijk niet, een beetje het BOA en politie idee, of je geeft er geld aan uit of niet, maar halfbakken lijkt me geen goed ideequote:![]()
Is dat relevant?quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat willen de "echte" IC verpleegkundigen natuurlijk niet![]()
Nee sorry, ik zie het echt niet. Vrijheidsbeperkende maatregelen loslaten en tegelijkertijd inzetten op hogere vaccinatiegraad kan toch best samen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De 'if not now then when'-uitspraak suggereert dat we ermee moeten leven, omdat dit nou eenmaal is waar we het mee moeten doen. Het feit dat er nog winst te behalen valt haalt dus onderuit dat dit is waar we het mee moeten doen, omdat er nog winst te behalen valt.![]()
In theorie? Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:08 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee sorry, ik zie het echt niet. Vrijheidsbeperkende maatregelen loslaten en tegelijkertijd inzetten op hogere vaccinatiegraad kan toch best samen?
De consequentie? Nog verder oplopende besmettingen, en dus ziekenhuisopnames, en dus nog meer knellende zorg, dus nog meer zorg uitgesteld. Dus ja, we kunnen dat doen.![]()
Oh oeps, dat ging niet over de snelheidsregel, maar je stelling dat het gros de QR-code geen probleem vindt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ken de drogreden, ik zie alleen niet in hoe een snelheidsregel onder die categorie valt.![]()
Was in de praktijk al zo, waarbij niet volledig gespecialiseerd personeel ingezet werd bij de algemene, makkelijker gevallen op de IC (met alle gevolgen van dien). Stoomcursus/noodinstructie en gaan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan kan je een flexibele schil maken die je niet altijd hoeft in te zetten. Stuk effectiever en waarschijnlijk ook veel sneller dan verpleegkundige volledig opleiden voor de IC, terwijl je die zorg waarschijnlijk niet het hele jaar nodig hebt, of wellicht over een tijdje helemaal niet meer. Vervolgens geef je deze mensen een toeslag op moment dat ze de Corona IC zorg doen.
Structureel een onderspecificatie maken is denk ik net zo intensief als de volledige opleiding tot IC-verpleegkundige, juist door de uiteenlopendheid van de symptomen en complicaties van Covid-19.![]()
Als je ineens alles loslaat dan is de kans vrij groot dat de ziekenhuizen overspoeld raken. Zit je in november / december weer met strengere maatregelen. Daar zit ook niemand op te wachten toch? Ook de niet-gevaccineerden niet lijkt me.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:08 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee sorry, ik zie het echt niet. Vrijheidsbeperkende maatregelen loslaten en tegelijkertijd inzetten op hogere vaccinatiegraad kan toch best samen?![]()
En hoeveel meer besmettingen, hoeveel meer ziekenhuisopnames? Je lijkt nogal zeker van je zaakquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In theorie? Ja, dat kan.
De consequentie? Nog verder oplopende besmettingen, en dus ziekenhuisopnames, en dus nog meer knellende zorg, dus nog meer zorg uitgesteld. Dus ja, we kunnen dat doen..
![]()
Hoe doen we dat bij mensen die geen smartphone hebben? Voor dat je begint te lachen mijn vader heeft er bijvoorbeeld geen 1. Toen die 15 jaar geleden met pensioen ging heeft die alles wat mobiele telefoon, laptops enzovoort het huis uit gegooid omdat die geen zin meer had om constant bereikbaar te zijn op zijn oude dag.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aangezien de zorg nu al schuurt lijkt het me een abc'tje dat dit probleem alleen maar op gaat lopen wanneer je het verder open gooit (= meer contact = meer besmettingen).quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:11 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
En hoeveel meer besmettingen, hoeveel meer ziekenhuisopnames? Je lijkt nogal zeker van je zaak.
![]()
Er is wat mij betreft geen cijfermatige onderbouwing te maken waarmee die kans vrij groot wordt. Daar zijn simpelweg veel te veel mensen al voor gevaccineerd, en dat aantal gaan nog steeds dagelijks omhoog. Wel langzamer helaasquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:10 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als je ineens alles loslaat dan is de kans vrij groot dat de ziekenhuizen overspoeld raken. Zit je in november / december weer met strengere maatregelen. Daar zit ook niemand op te wachten toch? Ook de niet-gevaccineerden niet lijkt me.. Dus nee, dit scenario is wat mij betreft veel te onwaarschijnlijk om rekening mee te houden.
![]()
Waar blijft de discussie dan met eigen lichaam, eigen keuze als we het hebben over het enorm hogere risico om een ander te besmetten door de keuze niet te vaccineren? Een patiënt van een niet-gevaccineerde hulpverlener heeft die keuze dan niet meer over haar eigen lichaam.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over het laatste; ja. Ik stond als eerste (toen ik mocht) in de rij voor een prikje, maar ik vind het niet mijn positie wat dan ook te vinden van iemand die daar niet voor kiest. Ik wil het ook niet weten, ik vind het geen argument om iets van iemand te vinden. Hun lichaam, hun keuze, wat die ook mag zijn, en de gevolgen pak je dan aan zonder waardeoordeel of schuldvraag.![]()
Je mag 'm vaak ook printen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe doen we dat bij mensen die geen smartphone hebben? Voor dat je begint te lachen mijn vader heeft er bijvoorbeeld geen 1. Toen die 15 jaar geleden met pensioen ging heeft die alles wat mobiele telefoon, laptops enzovoort het huis uit gegooid omdat die geen zin meer had om constant bereikbaar te zijn op zijn oude dag.![]()
Nou ja, je kunt wel de conclusie trekken door alle tijden heen dat er genoeg mensen zijn die iedereen zuiver wilt houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.
In wat voor vorm dan ook (kunt het vergelijken met wat voor geloof je aanhangt).
Anders zijn is fout en moet vooral de kop ingedrukt worden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dan denk ik dat we een heel ander idee hebben wat betreft de huidige zorgdruk. Cijfermatig heb ik dan gewoon veel meer onderbouwing, dus ik ga er dan van uit dat je dat vooral emotioneel anders zietquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aangezien de zorg nu al schuurt lijkt het me een abc'tje dat dit probleem alleen maar op gaat lopen wanneer je het verder open gooit (= meer contact = meer besmettingen)..
![]()
Printcertificaatje maken. Kan via https://coronacheck.nl/nl/print/quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe doen we dat bij mensen die geen smartphone hebben?![]()
Ik vind dat laatste flauw. Ik kan zo tien berichten citeren van ziekenhuizen door heel Nederland die claimen dat de zorgdruk bijzonder hoog is en zelfs zo hoog dat er nog steeds geen zorg ingehaald wordt (sterker nog, er wordt in veel gevallen zelfs minder zorg geleverd dan gehoopt).quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we een heel ander idee hebben wat betreft de huidige zorgdruk. Cijfermatig heb ik dan gewoon veel meer onderbouwing, dus ik ga er dan van uit dat je dat vooral emotioneel anders ziet.
![]()
Omdat de scan-app daar niks mee kan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom is dat kaartje van de ggd niet genoeg met eventueel een legitimatie bewijs?![]()
Nou ja, dat is toch een beetje wat ik ook zeg? Die ziekenhuizen doen ook een emotioneel appél natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat laatste flauw. Ik kan zo tien berichten citeren van ziekenhuizen door heel Nederland die claimen dat de zorgdruk bijzonder hoog is en zelfs zo hoog dat er nog steeds geen zorg ingehaald wordt (sterker nog, er wordt in veel gevallen zelfs minder zorg geleverd dan gehoopt).![]()
Dus we tuigen iets op wat voor sommige mensen niet bepaald vriendelijk is in de samenleving (vooral ouderen dus). Weer goed over nagedacht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de scan-app daar niks mee kan.![]()
Het is de grootste crisis sinds WW2, maar laten we vooral geen noodmaatregelen nemen. Behalve wat wetswijzigingen zoals Lock downs en avondklokken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat willen de "echte" IC verpleegkundigen natuurlijk niet, een beetje het BOA en politie idee, of je geeft er geld aan uit of niet, maar halfbakken lijkt me geen goed idee![]()
Lekker bejaarden die massaal gaan printen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Printcertificaatje maken. Kan via https://coronacheck.nl/nl/print/
Ben blij dat Fok! me laat lachen tijdens de werkdag.
TOP!´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ruim 90% van Nederland heeft een smartphone. Ook onder 60+ is dat aantal bijzonder hoog. En je kunt dus gewoon je QR-code printen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dus we tuigen iets op wat voor sommige mensen niet bepaald vriendelijk is in de samenleving (vooral ouderen dus). Weer goed over nagedacht.![]()
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje matig om dat af te doen als louter emotioneel appèl.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is toch een beetje wat ik ook zeg? Die ziekenhuizen doen ook een emotioneel appél natuurlijk.![]()
M'n vader had er geen moeite mee anders. Mensen die nu 70 zijn gebruiken vaak al 30 jaar een computer, he.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lekker bejaarden die massaal gaan printen.
Ben blij dat Fok! me laat lachen tijdens de werkdag.
TOP!![]()
In het ergste geval (geen smartphone, geen printer, geen vrienden en familie) kun je altijd nog gewoon het gemeentehuis (of de lokale bieb) inlopen. Printen zij het even voor je.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
M'n vader had er geen moeite mee anders. Mensen die nu 70 zijn gebruiken vaak al 30 jaar een computer, he.
En voor mensen voor wie zelfs dat allemaal te veel is, acht ik de kans bijzonder klein dat ze ergens gaan komen waar een QR-code nodig is.![]()
Dat mag. Ik vind het nogal matig dat er in dat soort claims vaak geen cijfers genoemd worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje matig om dat af te doen als louter emotioneel appèl.![]()
Dat houdt in de praktijk in (aangezien hij niet bepaald handig is met dat soort dingen) dat die elke keer als die een QR-code nodig heeft dat ik voor hem dat moet gaan regelen. Dus als nog sluit je mensen uit ook al zijn ze gevaccineerd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ruim 90% van Nederland heeft een smartphone. Ook onder 60+ is dat aantal bijzonder hoog. En je kunt dus gewoon je QR-code printen.![]()
Die observatie deel ik niet. Heb al tal van berichten langs zien komen waarin cijfers genoemd worden als 'X% van de ziekenhuizen is nog bezig uitgestelde zorg in te halen'.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat mag. Ik vind het nogal matig dat er in dat soort claims vaak geen cijfers genoemd worden.![]()
Ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken, sorry.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat houdt in de praktijk in (aangezien hij niet bepaald handig is met dat soort dingen) dat die elke keer als die een QR-code nodig heeft dat ik voor hem dat moet gaan regelen. Dus als nog sluit je mensen uit ook al zijn ze gevaccineerd.![]()
Deze is van vadaag:quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die observatie deel ik niet. Heb al tal van berichten langs zien komen waarin cijfers genoemd worden als 'X% van de ziekenhuizen is nog bezig uitgestelde zorg in te halen'.NOS.nl liveblogquote:'Wachttijden in ziekenhuizen lopen alleen maar op'
De wachttijden voor behandelingen lopen in de meeste ziekenhuizen nog altijd op, meldt het AD op basis van eigen onderzoek. De krant wijst erop dat met het relatief lage aantal coronapatiënten juist de bedoeling was dat mensen die nog wachtten op uitgestelde zorg sneller geholpen zouden worden.
Van de elf ziekenhuisregio's haalden er zeven op 10 augustus niet de afgesproken normen, en inmiddels is dat opgelopen tot tien van de elf. Gemiddeld duurt het nu zo'n twee maanden voor een patiënt terechtkan. "Ziekenhuizen komen niet aan de inhaalzorg toe. Sterker nog: er komen meer mensen bij en de wachtlijsten worden langer", citeert het AD Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Vooral in Midden-Nederland en in Brabant zouden de wachttijden vaak de afgesproken normen overschrijden. Brabant zou nog altijd achterlopen vanwege de grote aantallen coronapatiënten aan het begin van de pandemie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
vvd regeert niet alleen, nooit gedaan ook dus dat is wel erg makkelijk alles op de vvd af te schuiven.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar we stemmen wel weer allemaal VVD want je zou toch maar een eurocent op je pensioen, leasebak of je hypotheekrenteaftrek in moeten leveren.
En er zijn vele redenen wel (of waarschijnlijk in jouw geval niet) op de vvd te stemmen.![]()
Hoezo elke keer? Zo'n printbewijs is toch een eenmalig iets? Als je dat eenmaal bij je hebt, kun je het overal waar je komt scannen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat houdt in de praktijk in (aangezien hij niet bepaald handig is met dat soort dingen) dat die elke keer als die een QR-code nodig heeft dat ik voor hem dat moet gaan regelen. Dus als nog sluit je mensen uit ook al zijn ze gevaccineerd.![]()
Dat mag jij vinden. Ik kan er niks aan doen dat mijn vader gewoon niks met computers, telefoons en dat soort dingen heeft.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken, sorry.![]()
Maar dat is toch iets heel anders? Uitgestelde zorg inhalen moet sowieso gebeuren en ik heb ook al Kuipers horen zeggen dat dat een aantal jaren gaat duren. Bovendien, als de zorg wordt ingehaald is dat toch juist goed? Ik snap niet precies wat het probleem is eigenlijk, maar misschien mis ik ietsquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die observatie deel ik niet. Heb al tal van berichten langs zien komen waarin cijfers genoemd worden als 'X% van de ziekenhuizen is nog bezig uitgestelde zorg in te halen'..
![]()
Duizenden ex-coronapatiënten hebben vorig jaar bloed gedoneerd aan Sanquin voor de productie van een mogelijk levensreddend medicijn tegen Covid-19. Kwetsbare mensen, zoals ouderen en longpatiënten, zouden hier vooral baat bij hebben. Helaas is dat plan mislukt, zegt hoogleraar infectieziekten en microbiologie Hans Zaaijer tegen De Telegraaf.
"Steeds meer onderzoeken wijzen uit dat vroege toediening van plasma-antilichamen geen invloed heeft op het bestrijden van Covid-19 bij hoogrisicogroepen zoals de ouderen, de obese mensen en de longpatiënten", vertelt Zaaijer verder. Het idee was om geconcentreerde corona-antistoffen via het infuus toe te dienen zodat iemand passief immuun blijft. "Het valt tegen dat het weinig tot niets doet."
Hij had zelfs de hoop het hoge aantal overlijdens in de bejaardentehuizen tegen te kunnen gaan bij nieuwe uitbraken, door antistoffen toe te dienen voordat bejaarden waren besmet. Deze zogeheten profylactische toediening is niet uitgevoerd en – nu deze groep inmiddels is gevaccineerd – niet meer relevant.
'Hoopgevend bij chronische Covid'
Desondanks hebben de meer dan 35.000 Nederlanders die zich na hun corona-infectie aanmeldden als plasmadonor, dit niet voor niets gedaan. Volgens de viroloog zijn er zo'n achtduizend geconcentreerde ampullen gemaakt. Deze waren óók bedoeld voor patiënten met een verminderde weerstand die soms chronisch Covid-19 hebben, legt Zaaijer uit. "Denk aan mensen met leukemie of een orgaantransplantatie; zij kunnen zelf vaak geen antistoffen aanmaken. Zo’n vijf keer per week krijgen we de vraag van ziekenhuizen om zo’n ampul. De onderzoeken ernaar zijn nog niet afgerond, maar voorlopig lijkt de toepassing – voor het bestrijden van chronische Covid – daarvan wél hoopgevend."
https://www.msn.com/nl-nl(...)AObHLP?ocid=msedgntp![]()
Ik dacht dat ze om de 3 dagen vernieuwd moesten worden. Die app moet ook om de 3 dagen minstens een internetverbinding hebben. had ik ergens gelezen. Maar ik heb weinig verstand van apps en QR-codes.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo elke keer? Zo'n printbewijs is toch een eenmalig iets? Als je dat eenmaal bij je hebt, kun je het overal waar je komt scannen.![]()
Ik heb er ook geen verstand van, maar ik lees op https://coronacheck.nl niks over een beperkte houdbaarheid van een printbewijs in elk geval.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze om de 3 dagen vernieuwd moesten worden. Die app moet ook om de 3 dagen minstens een internetverbinding hebben. had ik ergens gelezen. Maar ik heb weinig verstand van apps en QR-codes.![]()
Mooi dan zal het waarschijnlijk wel werken. Wat ik zei ik had ergens gelezen dat de app minimaal 1 keer per 3 dagen een internetverbinding nodig heeft dus daarom dacht ik dat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen verstand van, maar ik lees op https://coronacheck.nl niks over een beperkte houdbaarheid van een printbewijs in elk geval.![]()
Het probleem is juist dat die uitgestelde zorg niet zo snel kan worden ingehaald als gehoopt, vanwege het grote aantal covidpatiënten. Er zijn steeds meer berichten over ziekenhuizen waar in plaats van inhalen, de achterstanden juist weer verder oplopen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:29 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar dat is toch iets heel anders? Uitgestelde zorg inhalen moet sowieso gebeuren en ik heb ook al Kuipers horen zeggen dat dat een aantal jaren gaat duren. Bovendien, als de zorg wordt ingehaald is dat toch juist goed? Ik snap niet precies wat het probleem is eigenlijk, maar misschien mis ik iets.
![]()
Is een jaar geldig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen verstand van, maar ik lees op https://coronacheck.nl niks over een beperkte houdbaarheid van een printbewijs in elk geval.![]()
Gaan er weer zaken dicht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als ze het niet doen, dan...?
En komt er weer heel veel lijden van je medemens."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
God, de NOS kopt weer "Onderwijs wordt weer besmettingshaard"wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Rutte zegt net (in het formatie debat) dat volgens Bloomberg de Nederlandse aanpak van de corona crisis op Noorwegen na het beste van de wereld was? Iemand een linkje naar dat artikel?![]()
Scholen dicht NUquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
God, de NOS kopt weer "Onderwijs wordt weer besmettingshaard"![]()
RIVM Vaccinatie update
In de geel gemarkeerde gebieden valt echt nog wel voordeel te halen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://www.bloomberg.com(...)?srnd=premium-europequote:Op dinsdag 7 september 2021 17:01 schreef Scrummie het volgende:
Rutte zegt net (in het formatie debat) dat volgens Bloomberg de Nederlandse aanpak van de corona crisis op Noorwegen na het beste van de wereld was? Iemand een linkje naar dat artikel?Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Tnxquote:Op dinsdag 7 september 2021 17:05 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)?srnd=premium-europe![]()
Onder andere Zweden en Ierland laten alles los eind september. VK heeft dat ook al gedaan. Gelukkig zijn er nog wel landen goed bezig.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Maar er zijn juist geen grote aantallen covidpatiënten, het probleem ligt ergens anders schijnbaar.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat die uitgestelde zorg niet zo snel kan worden ingehaald als gehoopt, vanwege het grote aantal covidpatiënten. Er zijn steeds meer berichten over ziekenhuizen waar in plaats van inhalen, de achterstanden juist weer verder oplopen.![]()
Hoe doet het VK dat dan, of hoe gaan Zweden en Ierland dat doen als ze alles op gaan heffen? Is daar geen uitgestelde zorg? Of lost men dat anders op? Of is het zorgsysteem anders?quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar er zijn juist geen grote aantallen covidpatiënten, het probleem ligt ergens anders schijnbaar.
Volgens mij ligt het gewoon aan ons zorgstelsel. Laat intelligente mensen daar maar eens over nadenken hoe dat anders zou kunnen want we gaan ongetwijfeld meer pandemieën krijgen de komende decennia.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Lekker zero covid uit Nieuw Zeeland kopieren. Bij iedere besmetting de hele klas in quarantainequote:Op dinsdag 7 september 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
God, de NOS kopt weer "Onderwijs wordt weer besmettingshaard"
Zucht. Hopelijk gaat dat advies per 20 september direct de prullenbak in.Zonder wrijving geen glans![]()
Denemarken bedoel je die gaan 10 september open. Zweden heb ik nog niks over gelezen. Ierland is van plan alles op 22 oktober los te laten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:07 schreef Discombobulate het volgende:
Onder andere Zweden en Ierland laten alles los eind september. VK heeft dat ook al gedaan. Gelukkig zijn er nog wel landen goed bezig.
https://unherd.com/thepos(...)-free-nordic-nation/
https://www.reuters.com/w(...)-october-2021-08-31/![]()
Zweden ook, zie NOS liveblog.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Denemarken bedoel je die gaan 10 september open. Zweden heb ik nog niks over gelezen. Ierland is van plan alles op 22 oktober los te laten.
https://unherd.com/thepos(...)-free-nordic-nation/
https://www.reuters.com/w(...)-october-2021-08-31/A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Die zijn er wel. Vorig jaar lagen er op deze datum 30 mensen met covid op de IC. Nu meer dan 200.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar er zijn juist geen grote aantallen covidpatiënten, het probleem ligt ergens anders schijnbaar.![]()
Scandinavische goden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zweden ook, zie NOS liveblog.![]()
Ik weet niet hoe het in Zweden of Ierland is, maar het Verenigd Koninkrijk heeft in elk geval een veel grotere ziekenhuiscapaciteit dan wij hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe doet het VK dat dan, of hoe gaan Zweden en Ierland dat doen als ze alles op gaan heffen? Is daar geen uitgestelde zorg? Of lost men dat anders op? Of is het zorgsysteem anders?![]()
Bedankt ik zie het. Ben benieuwt hoe het gaat voorlopen. Denemarken zit op 80% vaccinatiegraad bij 12+ en hoger. Ierland zit op 90% vaccinatiegraad bij 18+ en hoger en Zweden op 70%. Volgens mij zitten wij ook niet heel ver van die getallen af.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zweden ook, zie NOS liveblog.![]()
Volgens Yorick's grafieken:quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bedankt ik zie het. Ben benieuwt hoe het gaat voorlopen. Denemarken zit op 80% vaccinatiegraad bij 12+ en hoger. Ierland zit op 90% vaccinatiegraad bij 18+ en hoger en Zweden op 70%. Volgens mij zitten wij ook niet heel ver van die getallen af.
85,4% eerste prik 18+
77,1% volledig 18+
83,1% eerste prik 12+
74,3% volledig 12+
Over de hele bevolking heen: 72,2% eerste prik, 64,5% hele bevolking.![]()
Ik heb het vlak na de vaccinatie uitgeprint en het heeft een geldigheidsdatum tot in mei 2022quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:32 schreef Tijn het volgende:
Ik heb er ook geen verstand van, maar ik lees op https://coronacheck.nl niks over een beperkte houdbaarheid van een printbewijs in elk geval."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)e-voor-de-storm.html
Ja bestuh mensuh, zijn we klaar voor de storm die op komst is? De storm van de... even uitzoeken... Mu-variant? Debatten over mondkapjes, debatten over of kinderen gevaarlijke ziekteverspreiders zijn of niet. We moeten allemaal meedoen, we moeten allemaal maatregelen nemen, nog even volhouden, geen gekke dingen doen in het zicht van de haven...![]()
Gewoon je bek houden, stil zitten en je ratel pakken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef Vasilevski het volgende:
Ja bestuh mensuh, zijn we klaar voor de storm die op komst is? De storm van de... even uitzoeken... Mu-variant? Debatten over mondkapjes, debatten over of kinderen gevaarlijke ziekteverspreiders zijn of niet. We moeten allemaal meedoen, we moeten allemaal maatregelen nemen, nog even volhouden, geen gekke dingen doen in het zicht van de haven...![]()
Die mu-variant die al een jaar in omloop is in Zuid-Amerika en niet de overhand krijgt over Delta?quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef Vasilevski het volgende:
Ja bestuh mensuh, zijn we klaar voor de storm die op komst is? De storm van de... even uitzoeken... Mu-variant? Debatten over mondkapjes, debatten over of kinderen gevaarlijke ziekteverspreiders zijn of niet. We moeten allemaal meedoen, we moeten allemaal maatregelen nemen, nog even volhouden, geen gekke dingen doen in het zicht van de haven...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik ben bang dat dit bericht eerder een pleidooi is om méér maatregelen te nemen in de vorm van testen voor toegang op scholen en dergelijken en niet minder. Om één of andere reden vindt het kabinet testen voor toegang geen maatregel alleen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef Vasilevski het volgende:
De artikelen die gelezen heb over die landen hebben ze het eigenlijk nooit over de gehele bevolking. In het artikel van Reuters over Ierland hebben ze het over volwassen dus lijkt me 18+ en bij Denemarken is het gerekend van af 12+. Dus waarom rekenen wij eigenlijk kinderen mee die niet gevaccineerd worden? Want dan lijkt het inderdaad erger dan dat het is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens Yorick's grafieken:
85,4% eerste prik 18+
77,1% volledig 18+
83,1% eerste prik 12+
74,3% volledig 12+
Over de hele bevolking heen: 72,2% eerste prik, 64,5% hele bevolking.![]()
In Zweden laten ze alles los, al ruim 6 weken gebeurt er niks, Aura Timen noemt het stilte voor de storm en een bestuurder van een Limburgs ziekenhuis noemt het 'een giftige mix van gebeurtenissen. En tot 25 september hebben we nog 'alle tijd om allerlei mensen te vaccineren. Waarom weten we in Nederland altijd alles op een negatieve manier te schetsen? Dat OMT advies gaat niet aansturen op alles loslaten. En als je je nu laat vaccineren ga je het komende week niet ineens doen...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het VK heft niet alles op, sterker nog ze gaan daar vaccinatie bewijs eisen voor toegang tot nachtclubs en evenmenten en het VK heeft net een belastingverhoging aangekondigd specifiek voor de NHS.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe doet het VK dat dan, of hoe gaan Zweden en Ierland dat doen als ze alles op gaan heffen? Is daar geen uitgestelde zorg? Of lost men dat anders op? Of is het zorgsysteem anders?
Volgens mij ligt het gewoon aan ons zorgstelsel. Laat intelligente mensen daar maar eens over nadenken hoe dat anders zou kunnen want we gaan ongetwijfeld meer pandemieën krijgen de komende decennia.
Ze lopen in het VK miljoenen behandelingen achter overigens. Men verwacht dat het oploopt naar 13 miljoen wachtenden.![]()
![]()
Dit twittertopic geeft meer informatie over de vaccinatiegraad in Denemarken. Moet wel zeggen dat ze zeker onder de belangrijke groepen echt hoge vaccinatie cijfers halen.
Met als gevolg dat ze bijna geen doden meer hebben door het virus en de besmettingen ook naar beneden gaan.![]()
![]()
Nee, TvT is een onderdeel van Meer Vrijheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:26 schreef chratnox het volgende:
Om één of andere reden vindt het kabinet testen voor toegang geen maatregel alleen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Niet alleen onder de belangrijke groepen. Bijna 80% voor de groep 18-25 is ook erg fors. Al betreft het hier wel 'tenminste 1 prik' en niet volledig gevaccineerd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:41 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit twittertopic geeft meer informatie over de vaccinatiegraad in Denemarken. Moet wel zeggen dat ze zeker onder de belangrijke groepen echt hoge vaccinatie cijfers halen.
[ afbeelding ]
Met als gevolg dat ze bijna geen doden meer hebben door het virus en de besmettingen ook naar beneden gaan.
[ afbeelding ]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
En dan straks "Ojee, je kan nog steeds het virus doorgeven" en dan moet iedereen weer testen ondanks dat je gevaccineerd bent. Als dat zo gaat zijn heb ik dat vaccin voor niets genomen. Enige reden was terug naar normaal en weer vrijheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, TvT is een onderdeel van Meer Vrijheid.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het valt me nog mee dat er in zerocovidhel Australië (nog) geen vaccinatieplicht geldt. Alhoewel ze daar natuurlijk wel erg verknocht zijn aan hun lockdowns.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lekker op bevel van een overheid je laten prikken... goed plan!“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat stonden we al vanaf het moment dat partijen op grond van 'cijfers', de andersdenkenden toch een medische behandeling gaat opleggen middels dwang of drang.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.
Helemaal om op grond van evidente cijfers, daarmee de eigen wilskeuze van het individu ondergeschikt te maken aan dat van het selectief bijeen gemanipuleerde collectief.
Wordt altijd wel cynisch dat mensen onder het mom van overleggen vooral iets wordt opgelegd.
Best wel bizar dat groepen mensen verantwoordelijk worden gemaakt door zichzelf iets niet aan te doen dat een ander van ze wil.
We staan niet eens aan een vooravond maar met een dun laagje weggepoetst chroom, dof te schitteren in het maanlicht van een inktzwarte nacht."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Klopt het is gewoon heel hoog. Plus ik neem aan dat als je de eerste prik gehaald heb ook wel de 2de prik zal halen op een paar uitzonderingsgevallen. Ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet alleen onder de belangrijke groepen. Bijna 80% voor de groep 18-25 is ook erg fors. Al betreft het hier wel 'tenminste 1 prik' en niet volledig gevaccineerd.![]()
Ik weet nog steeds niet hoe ze "besmetting + 1 prik" tellen in de statistieken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt het is gewoon heel hoog. Plus ik neem aan dat als je de eerste prik gehaald heb ook wel de 2de prik zal halen op een paar uitzonderingsgevallen. Ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik neem aan gewoon als 1 prik, dus gedeeltelijk gevaccineerd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet hoe ze "besmetting + 1 prik" tellen in de statistieken.![]()
Streng immigratiebeleidquote:Op dinsdag 7 september 2021 17:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt het is gewoon heel hoog. Plus ik neem aan dat als je de eerste prik gehaald heb ook wel de 2de prik zal halen op een paar uitzonderingsgevallen. Ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben.- verwijderd door admin -![]()
dat gaat door middel van kansberekening, je stelde een rare vraag, dit is glad ijs Janneke, we leren terwijl we het doen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet hoe ze "besmetting + 1 prik" tellen in de statistieken.
Statistiek is kansberekening, gecontroleerd proberen te gokken. We weten de uitkomst niet maar we proberen verschillende scenario's uit te rekenen, ten minste de slimme mensen doen dat. En soms zitten we in de goede richting.
Een virus muteert de hele tijd en we hebben simpelweg de kennis niet over hoe dit rot virus precies werkt, maar het is een probleem, een wapen is vaccinatie.![]()
Geen idee, Urk heeft ook een lage vaccinatiegraad en volgens mij staat dat dorp niet echt bekent om de vele allochtonen die er wonen. Ik weet het de vaccinatiegraad onder allochtonen is ook laag maar in bepaalde gebieden in Nederland waar toch echt gewoon veel Nederlands wonen is het ook laag.quote:![]()
Lock Down Underquote:Op dinsdag 7 september 2021 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat er in zerocovidhel Australië (nog) geen vaccinatieplicht geldt. Alhoewel ze daar natuurlijk wel erg verknocht zijn aan hun lockdowns.
Hi ha ho.![]()
Scholen zijn al ongeveer 2 weken open. Dan moeten ze wel 'hopen' dat de besmettingen nog voor het weekend fors gaan toenemen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
God, de NOS kopt weer "Onderwijs wordt weer besmettingshaard"´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Op Urk wonen 20.000 mensen, in Amsterdam 800.000.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee, Urk heeft ook een lage vaccinatiegraad
Vaccinatiegraad van grote steden (Rdam, Den Haag, Amsterdam) blijft meer dan 10% achter op het landelijk gemiddelde. Daar is de winst te behalen.
Overigens niet met TvT, want daar maakt deze groep geen gebruik van.- verwijderd door admin -![]()
Urk moet je inderdaad gewoon afsteken en afdrijven richting de Barentszzee.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Op Urk wonen 20.000 mensen, in Amsterdam 800.000.
Vaccinatiegraad van grote steden (Rdam, Den Haag, Amsterdam) blijft meer dan 10% achter op het landelijk gemiddelde. Daar is de winst te behalen.
Overigens niet met TvT, want daar maakt deze groep geen gebruik van.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Moet je wel eerst even een gat in de Afsluitdijk hakken want anders kom je niet ver.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Urk moet je inderdaad gewoon afsteken en afdrijven richting de Barentszzee.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Tja in april dit jaar waren het er 800. De vergelijking met deze tijd vorig jaar is nogal arbitrair wat mij betreftquote:Op dinsdag 7 september 2021 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die zijn er wel. Vorig jaar lagen er op deze datum 30 mensen met covid op de IC. Nu meer dan 200..
![]()
Hebben we enige idee hoeveel van de mensen die niet gevaccineerd zijn Covid hebben gehad en weer genezen zijn? Voor zover bekend zijn zij beter beschermd tegen een volgende besmetting dan gevaccineerden, dus het lijkt me voor hen ook niet nodig om nog een prik te halen en in het ziekenhuis zullen ze ook niet meer belanden.![]()
Die aantallen van april waren dan ook dusdanig hoog dat er achterstanden zijn ontstaan. Er zijn nu extra IC-bedden nodig om die achterstallige operaties in te plannen. Maar in plaats van dat er extra bedden vrij zijn, worden er juist meer bedden bezet dan vorig jaar vanwege covid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Tja in april dit jaar waren het er 800. De vergelijking met deze tijd vorig jaar is nogal arbitrair wat mij betreft.
Het gaat inderdaad niet zozeer om de absolute aantallen, maar om de beschikbare capaciteit. En dat houdt momenteel niet over.
[ Bericht 2% gewijzigd door Tijn op 07-09-2021 18:52:58 ]![]()
Het gaat mij meer om dat de vergelijking met vorig jaar nogal betekenisloos is omdat behalve de datum alles anders is. Er zijn sinds april 600 bedden vrij gekomen om achterstanden in te halen. Als dat niet genoeg is zullen er meer bedden moeten komenquote:Op dinsdag 7 september 2021 18:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar in april waren er geen grote achterstanden weg te werken. Er zijn nu extra IC-bedden nodig om alle achterstallige operaties in te plannen. Maar in plaats van dat er extra bedden vrij zijn, worden er juist meer bedden bezet dan vorig jaar vanwege covid.
Het gaat inderdaad niet zozeer om de absolute aantallen, maar om de beschikbare capaciteit. En dat houdt momenteel niet over..
![]()
Dat uitbreiden van de capaciteit lukt dus nog niet zo goed. Het laatste dat ik erover las is dat de capaciteit nu kleiner is dan-ie afgelopen golf was, en toen was de capaciteit weer kleiner dan bij de eerste golf.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:48 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om dat de vergelijking met vorig jaar nogal betekenisloos is omdat behalve de datum alles anders is. Er zijn sinds april 600 bedden vrij gekomen om achterstanden in te halen. Als dat niet genoeg is zullen er meer bedden moeten komen.
![]()
Ja daar hoorde ik ook iets over op de radio. Werving is lastig wegens slechte voorwaarden en laag salaris. Daar zal zeker wat aan gedaan moeten worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat uitbreiden van de capaciteit lukt dus nog niet zo goed. Het laatste dat ik erover las is dat de capaciteit nu kleiner is dan-ie afgelopen golf was, en toen was de capaciteit weer kleiner dan bij de eerste golf.![]()
Terwijl de wervingscampagnes voor nieuw personeel ons toch al een jaar om de oren vliegen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:50 schreef Tijn het volgende:
Dat uitbreiden van de capaciteit lukt dus nog niet zo goed.
Oh, wacht.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Vraag je toch af waar al dat personeel is gebleven uit al die ziekenhuizen die de afgelopen jaren zijn gesloten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:51 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja daar hoorde ik ook iets over op de radio. Werving is lastig wegens slechte voorwaarden en laag salaris. Daar zal zeker wat aan gedaan moeten worden.![]()
We hadden met de toenemende vergrijzing al jaren geleden mee moeten groeien met zorg en ziekenhuiscapaciteit.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Terwijl de wervingscampagnes voor nieuw personeel ons toch al een jaar om de oren vliegen.
Oh, wacht.
Maar Rutte en co zijn niet zo van een visie.![]()
Die zijn ergens gaan werken waar meer loonsverhoging werd geboden dan 0% jaarlijks.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Vraag je toch af waar al dat personeel is gebleven uit al die ziekenhuizen die de afgelopen jaren zijn gesloten.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En ik hoor vooral van veel verpleegkundigen dat ze willen stoppen... Gaat lekker.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:53 schreef Woelwater het volgende:
Vraag je toch af waar al dat personeel is gebleven uit al die ziekenhuizen die de afgelopen jaren zijn gesloten.
Overigens in mijn ziekenhuis wel posters voor omscholen naar ic-verpleegkundige. Want die leid je pas op als ze al verpleegkundigen zijn."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Daar is centraal geen inzicht in dus dat is deels gokwerkquote:Op dinsdag 7 september 2021 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet hoe ze "besmetting + 1 prik" tellen in de statistieken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heeft meer te maken met ontwikkelperspectief, autonomie missen en veel werkdruk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die zijn ergens gaan werken waar meer loonsverhoging werd geboden dan 0% jaarlijks.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is er ook een tekort aan ‘reguliere’ verpleegkundigen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik hoor vooral van veel verpleegkundigen dat ze willen stoppen... Gaat lekker.
Overigens in mijn ziekenhuis wel posters voor omscholen naar ic-verpleegkundige. Want die leid je pas op als ze al verpleegkundigen zijn.![]()
In Engeland gaan ze liever voor Amazon werken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft meer te maken met ontwikkelperspectief, autonomie missen en veel werkdruk.https://www.theguardian.c(...)her-better-paid-jobsquote:Care workers in England leaving for Amazon and other better-paid jobs
Retailer is luring staff with 30% higher wages, while some workers object to the care sector’s ‘no jab, no job’ policyIsn't it ironic, don't you think
Het heeft ook weinig zin om voor zoiets specifieks op radio & TV te adverteren, lijkt me.quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overigens in mijn ziekenhuis wel posters voor omscholen naar ic-verpleegkundige. Want die leid je pas op als ze al verpleegkundigen zijn.![]()
Dat is zorgelijk. Gaat het dan vooral om geld (waardering) of toch om de werkdruk? En wat gaan ze dan doen? Verpleegkunde is een serieuze opleiding, zonde als je dat ‘voor niets’ gedaan hebt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik hoor vooral van veel verpleegkundigen dat ze willen stoppen... Gaat lekker.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dit, spijker/kop:quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:15 schreef Galvez het volgende:
Dat is zorgelijk. Gaat het dan vooral om geld (waardering) of toch om de werkdruk? En wat gaan ze dan doen? Verpleegkunde is een serieuze opleiding, zonde als je dat ‘voor niets’ gedaan hebt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:29 schreef Molo het volgende:
Heeft meer te maken met ontwikkelperspectief, autonomie missen en veel werkdruk.Ja, ook daar is al járen heel veel tekort aan, dus al ruim voor de pandemie.quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:50 schreef chratnox het volgende:
Is er ook een tekort aan ‘reguliere’ verpleegkundigen?"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Tja, vroeger ging je ergens uit kunde, passie en betrokkenheid werken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Vraag je toch af waar al dat personeel is gebleven uit al die ziekenhuizen die de afgelopen jaren zijn gesloten.
Tegenwoordig, in een wereld die opgebouwd is uit door-belasting, is dat jezelf voor de gek houden.
Als je al in de zorg gaat werken moet je dat doen om basiservaring op te doen om daarna zsm jezelf te verhuren aan de hoogste bieder. Dit laatste is ook stukje van het antwoord, waar het personeel is gebleven."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ontwikkelperspectief lijkt me wel iets waar iets aan te doen is vanuit de zorginstelling. Bijscholen naar IC-verpleegkundige lijkt me daar een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit, spijker/kop:
[..]
[..]
Ja, ook daar is al járen heel veel tekort aan, dus al ruim voor de pandemie.
Gebrek aan autonomie, bedoel je daarmee dat bepaalde handeling altijd onder supervisie (van een arts) verricht moet worden?- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Ja, volgens mij is een zzp-verpleegkundige tegenwoordig niet vreemd meer. Lang leve het neoliberalisme.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, vroeger ging je ergens uit kunde, passie en betrokkenheid werken.
Tegenwoordig, in een wereld die opgebouwd is uit door-belasting, is dat jezelf voor de gek houden.
Als je al in de zorg gaat werken moet je dat doen om basiservaring op te doen om daarna zsm jezelf te verhuren aan de hoogste bieder. Dit laatste is ook stukje van het antwoord, waar het personeel is gebleven.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
https://thehill.com/homen(...)care-due-to-covid-19quote:Idaho warns residents they may not get expected care due to COVID-19 hospitalizations
Idaho is warning residents they may not get the care they expect at hospitals due to COVID-19 cases overrunning the health care system and depleting resources.
The state entered a “Crisis Standards of Care” on Monday after a vote by the Crisis Standards of Care Activation Advisory Committee. The Idaho Department of Health and Welfare announced the decision Tuesday.
The crisis standard was enacted “because of a severe shortage of staffing and available beds in the northern area of the state caused by a massive increase in patients with COVID-19 who require hospitalization.”
The standard applies to 10 hospitals and health care systems in the state’s north central and pandhandle regions, and allows health care workers to allocate resources to those most likely to survive.are we infinite or am I alone![]()
Je hebt het eigenlijk nooit echt voor het zeggen. Je werkt naar het beleid van de arts.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:20 schreef Galvez het volgende:
Ontwikkelperspectief lijkt me wel iets waar iets aan te doen is vanuit de zorginstelling. Bijscholen naar IC-verpleegkundige lijkt me daar een voorbeeld van.
Gebrek aan autonomie, bedoel je daarmee dat bepaalde handeling altijd onder supervisie (van een arts) verricht moet worden?
En het is al even geleden dat ik met verpleegkundigen te maken had, maar ik heb wel schandalige dingen gezien. Verpleegkundige die aan arts voorstelt om medicijn X toe te voegen. Arts die dat resoluut van de hand wees. Volgende dag toen betreffende verpleegkundige vrij was zei dezelfde arts doodleuk: We voegen medicijn X toe.
En dit was geen uitzondering. Zo word je natuurlijk niet serieus genomen als professional."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Een aantal jaren geleden is ook het numerus fixus voor verpleegkunde al vrijwel overal opgeheven. Maar de uitstroom is groter dan de instroom, dus dat haal je niet in.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit, spijker/kop:
[..]
[..]
Ja, ook daar is al járen heel veel tekort aan, dus al ruim voor de pandemie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En ik schrik er gewoon van dat ik al echt een handvol verpleegkundigen ken die er mee willen stoppen (en zoveel verpleegkundigen ken ik nou ook weer niet en dit is maar uit 1 provinciaal ziekenhuis). Eén van hen is afgelopen maand gestopt en is gaan werken op een zorgboerderij als coördinator.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:30 schreef miss_sly het volgende:
Een aantal jaren geleden is ook het numerus fixus voor verpleegkunde al vrijwel overal opgeheven. Maar de uitstroom is groter dan de instroom, dus dat haal je niet in."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ja dat lijkt me ook frustrerend, al denk ik dat op veel werkgebieden met hiërarchische verhouding wel in meerdere of mindere mate het geval zal zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt het eigenlijk nooit echt voor het zeggen. Je werkt naar het beleid van de arts.
En het is al even geleden dat ik met verpleegkundigen te maken had, maar ik heb wel schandalige dingen gezien. Verpleegkundige die aan arts voorstelt om medicijn X toe te voegen. Arts die dat resoluut van de hand wees. Volgende dag toen betreffende verpleegkundige vrij was zei dezelfde arts doodleuk: We voegen medicijn X toe.
En dit was geen uitzondering. Zo word je natuurlijk niet serieus genomen als professional.
In het bedrijfsleven gaat een manager ook regelmatig met het idee van een uitvoerende ondergeschikte aan de haal om goede sier te maken.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Niet eens echt direct arts-verpleegkundige relatie denk ikquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt het eigenlijk nooit echt voor het zeggen. Je werkt naar het beleid van de arts.
En dit was geen uitzondering. Zo word je natuurlijk niet serieus genomen als professional.
Ik was zelf geen verpleegkundige maar het geldt overal in de MBO en HBO banen denk ik, en deels ook wel voor WO-erd en artsen/specialisten.
Management/manager vertelt je wat je moet doen. Het protocol uitvoeren en verder je bek houden.
Een stukje van het proces uitvoeren omdat gedacht wordt dat je een patiënt door een productiestraat moet duwen om een positieve DBC uitkomst te hebben en lekker efficiënt te werken.
Ingezet worden als medewerker nummer 3574 die 'weggezet' kan worden op afdeling 1, 5 en 7, net naar gelang er 'een gaatje' is.
Doorgaans gaan mensen de zorg in om mensen te helpen en voelen zich dan daardoor gewaardeerd.
Het werken en de mogelijkheden om door te groeien middels opleidingen die je zelf zou willen ipv 'dit is nodig voor de keuring' sluiten daar echt totaal niet bij aanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bijscholen is beschikbaar maar de animo is afwezig, er zijn 775 opleidingsplaatsen en 422 aanmeldingen dit jaar volgens een recent artikel in de Volkskrant. En die 775 is gebaseerd op de vraag die er is om de huidige capaciteit te kunnen leveren laat staan om op te schalen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:20 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ontwikkelperspectief lijkt me wel iets waar iets aan te doen is vanuit de zorginstelling. Bijscholen naar IC-verpleegkundige lijkt me daar een voorbeeld van.
Gebrek aan autonomie, bedoel je daarmee dat bepaalde handeling altijd onder supervisie (van een arts) verricht moet worden?![]()
Wat zou daar de reden voor kunnen zijn?quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bijscholen is beschikbaar maar de animo is afwezig, er zijn 775 opleidingsplaatsen en 422 aanmeldingen dit jaar volgens een recent artikel in de Volkskrant. En die 775 is gebaseerd op de vraag die er is om de huidige capaciteit te kunnen leveren laat staan om op te schalen.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dit hoor ik ook een beetje om me heen. Ik ken 5 mensen die in de zorg werken. Twee willen weg en zijn daar actief mee bezig, en een derde stopt per 1 oktober. Die laatste gaat zich inderdaad verhuren aan de hoogste bieder.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:18 schreef Vallon het volgende:
[..].
Als je al in de zorg gaat werken moet je dat doen om basiservaring op te doen om daarna zsm jezelf te verhuren aan de hoogste bieder. Dit laatste is ook stukje van het antwoord, waar het personeel is gebleven.![]()
Hier worden wat redenen genoemd, het is overigens een langer lopend probleem en ligt niet alleen aan covid:quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:43 schreef Galvez het volgende:
[..]
Wat zou daar de reden voor kunnen zijn?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ona-personeelstekort![]()
Dan zullen nog meer mensen sterven. Slikquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier worden wat redenen genoemd, het is overigens een langer lopend probleem en ligt niet alleen aan covid:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ona-personeelstekort![]()
Ah de 1500 euro was weer op.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tja en onderdeel daarvan is een 'klant' zo lang & veel mogelijk in het service-netwerk zien vast te houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is een zzp-verpleegkundige tegenwoordig niet vreemd meer. Lang leve het neoliberalisme.
Indirect is dat wmb - ook hier - één van de oorzaken waarom de zorg, die immers oneindig kan worden toegepast. zo uit de klauwen loopt.
Onlangs bij de tandarts, gewoon reguliere mondhygiëne dat ondertussen vervangen wordt door een veel betere preventieve paradontale behandeling. Het verschil: (drie)dubbele kosten. ipv FF 10 minuten krabben voorafgaand aan controle, gaan ze dan 30 minuten micro/rootplanen ... ... wat dan wel meermalen - bvk 4x - per jaar moet plaatsvinden. Door het intensieve schoonmaken, net als met onnodige vaccinaties , wordt de eigen 'afweer' immers kwetsbaarder.
Allemaal (vast) wel goed bedoeld maar zonder iets te hebben, ben je dan zo per jaar een kleine ¤400,- kwijt. O ja, de relatie met Covid19 is dat er 5 minuten extra behandeltijd nodig is, ivm ontsmetten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het heeft effecten ver na corona, natuurlijk, en zoals het artikel ook aangeeft dit is al langer een probleem.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:57 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dan zullen nog meer mensen sterven. Slik![]()
En ook al veel langer bekend. En nog steeds geen grote campagnes op gezetquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het heeft effecten ver na corona, natuurlijk, en zoals het artikel ook aangeeft dit is al langer een probleem.
Zelfs niet bij intrede van coronaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja, Nederland wil kennelijk al enkele decennia rechts neoliberaal beleid... Zwakte, kwetsbaarheid en ziekte zijn niet rendabel, ergo weinig interessant om campagne voor te voeren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
En ook al veel langer bekend. En nog steeds geen grote campagnes op gezet
Zelfs niet bij intrede van coronaOmnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
En gok op heel snel voorbijgaande pandemie. Dus niet nodig om structurelere zaken te regelen rond zorg en personeelquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, Nederland wil kennelijk al enkele decennia rechts neoliberaal beleid... Zwakte en ziekte zijn niet rendabel, ergo weinig interessant om campagne voor te voeren.
Verkeerd gegokt, bummer, op blaren zitten
Dat laatste komt in dit geval op de burger neer, want politiek gaat hier echt geen verantwoordelijkheid in dragen/voelenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De burger heeft dan ook maling aan de zorg totdat men of een geliefde het nodig heeft.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
En gok op heel snel voorbijgaande pandemie. Dus niet nodig om structurelere zaken te regelen rond zorg en personeel
Dat laatste komt in dit geval op de burger neer, want politiek gaat hier echt geen verantwoordelijkheid in dragen/voelen
Applausje, ja OK... maar centjes? Nee natuurlijk niet...Omnibus in omnibus.
Er gaat ook wel ongelooflijk veel geld naar de zorg hè. Niet allemaal goed besteed, maar het is echt bakken met geld wat je er naartoe brengt elke maand als belastingplichtige burgerquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De burger heeft dan ook maling aan de zorg totdat men of een geliefde het nodig heeft.
Applausje, ja OK... maar centjes? Nee natuurlijk niet...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
... inderdaad... en waar komt dat terecht?quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Er gaat ook wel ongelooflijk veel geld naar de zorg hè. Niet allemaal goed besteed, maar het is echt bakken met geld wat je er naartoe brengt elke maand als belastingplichtige burgerOmnibus in omnibus.
Niet bij de verpleging in elk gevalquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... inderdaad... en waar komt dat terecht?![]()
![]()
In mijn zakkenquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... inderdaad... en waar komt dat terecht?![]()
Nee joh, geen idee, overal en nergens. Veel rond regeldruk, KPI dingen, audits, managers, weet ik wat allemaalOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Precies.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
In mijn zakken![]()
Nee joh, geen idee, overal en nergens. Veel rond regeldruk, KPI dingen, audits, managers, weet ik wat allemaalOmnibus in omnibus.
Ik was bekend met TvT bij sommige grootschalige evenementen maar kreeg dat via-via ook te horen dat dit ook bij een computerclub schijnt te moeten (hier de HCC):
"Je bent welkom, maar, vanwege de Corona, moet je je vooraf op onze website aanmelden, en moet je een geldig Coronatoegangsbewijs en legitimatiebewijs bij je hebben. We hebben plaats voor twintig personen."
Ik kan mij niet goed voorstellen dat iemand zich speciaal gaat (laten) testen om een (misbare) middag bij te wonen.
Ik vraag mij ook af of een "hobbyclub" dit wel mag (op)eisen ? ik hoor die geluiden ondertussen ook al in de sportvereniging. Wel een goede manier om ongewenst dwarsig & subversief volk buiten de deur te houden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hoe dan centjes nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Applausje, ja OK... maar centjes? Nee natuurlijk niet...Jij weet een manier om onder die torenhoge zorgpremie uit te komen?
![]()
En in UK gaat de belasting omhoog om de zorgkosten enigszins te dekken.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ongevaccineerde coronapatiënten behandelen: 'Soms voel je irritatie'
Goed artikel wel. Kan mij het gevoel van irritatie wel voorstellen bij zorgverleners als mensen zeggen "Ik heb er geen tijd voor gehad, ik zal niet zo ziek worden of ik geloof niet in corona."wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zie inderdaad een hoop gezeik over die premie; niet over waar dat geld naar toe gaat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:27 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hoe dan centjes nee natuurlijk nietJij weet een manier om onder die torenhoge zorgpremie uit te komen?
Omnibus in omnibus.
Too little, too late, 13 miljard opbrengst is een lachertje, alleen de NHS heeft dat al nodig laat staan de ouderen zorg.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En in UK gaat de belasting omhoog om de zorgkosten enigszins te dekken.![]()
Als je van de 40 gulden ziekenfonds in de maand naar 140 euro zorgtoeslag met 385 euro eigen risico bent gegaan dan valt er genoeg te zeiken ook natuurlijk. Maar dan kan je niet beweren dat mensen niet willen betalen als het voor iedereen verplicht is gesteld.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad een hoop gezeik over die premie; niet over waar dat geld naar toe gaat.
Vroeger werd een afdeling gerund door een hoofdzuster, tegenwoordig zijn daar vier duurbetaalde managers voor nodig. Dat hele administratieve gebeuren gaat ook een berg centjes in zitten.![]()
Dat er een pandemie aankwam is ook al heel lang voorspelt. Alleen was de voorspelling dat het een veel dodelijker influenza-virus zou zijn. Dus die hebben we nog te goedquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:14 schreef Molo het volgende:
En gok op heel snel voorbijgaande pandemie. Dus niet nodig om structurelere zaken te regelen rond zorg en personeel
Dat laatste komt in dit geval op de burger neer, want politiek gaat hier echt geen verantwoordelijkheid in dragen/voelenDus ik voorspel dat dit niet de laatste pandemie is voorlopig.
Sowieso zitten we met een grote vergrijzende groep babyboomers, al jaren tekort aan mensen in de zorg, mensen die opstappen na goede opleiding en met ervaring. Je vraagt je af waarom er niet meer energie wordt gestoken in het behouden van goed personeel en aantrekken van meer personeel."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ik heb het idee dat dat vrij veel gebeurt - alleen niet met de handen aan het bed.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:42 schreef Isabeau het volgende:
Je vraagt je af waarom er niet meer energie wordt gestoken in het behouden van goed personeel en aantrekken van meer personeel.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik herinner me nog een aantal jaar dat je best veel geld terug kreeg als je het voorgaande jaar geen zorg had afgenomen. Dus ipv eigen risico een bonus. En in één keer werd die bonus (was meer dan 100 euro) omgezet in een eigen risicoquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:40 schreef Woelwater het volgende:
Als je van de 40 gulden ziekenfonds in de maand naar 140 euro zorgtoeslag met 385 euro eigen risico bent gegaan dan valt er genoeg te zeiken ook natuurlijk. Maar dan kan je niet beweren dat mensen niet willen betalen als het voor iedereen verplicht is gesteld.
Vroeger werd een afdeling gerund door een hoofdzuster, tegenwoordig zijn daar vier duurbetaalde managers voor nodig. Dat hele administratieve gebeuren gaat ook een berg centjes in zitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Nu nog in guldens rekenen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:40 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als je van de 40 gulden ziekenfonds in de maand naar 140 euro zorgtoeslag met 385 euro eigen risico bent gegaan dan valt er genoeg te zeiken ook natuurlijk. Maar dan kan je niet beweren dat mensen niet willen betalen als het voor iedereen verplicht is gesteld.![]()
Ik betaal overigens nog steeds minder dan ¤90 / maand.En als er ergens iets mis gaat, dan staan Eenvandaag en Nieuwsuur te roepen dat het onbegrijpelijk is dat er geen cijfers zijn en dat we het allemaal niet kunnen controleren en niet weten hoe vaak iets voorkomt.quote:Vroeger werd een afdeling gerund door een hoofdzuster, tegenwoordig zijn daar vier duurbetaalde managers voor nodig. Dat hele administratieve gebeuren gaat ook een berg centjes in zitten.![]()
Was d8 niet zo zeer rekenen maar als je van destijds ¤18 naar nu ¤90 (met ws maximaal eigen risico van ¤885) gaat... zit daar best wel een forse overkapping in.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nu nog in guldens rekenen.![]()
Ik betaal overigens nog steeds minder dan ¤90 / maand.
[..]
En als er ergens iets mis gaat, dan staan Eenvandaag en Nieuwsuur te roepen dat het onbegrijpelijk is dat er geen cijfers zijn en dat we het allemaal niet kunnen controleren en niet weten hoe vaak iets voorkomt.
En dan nu rekening houden daty je premie volgend jaar - ivm Corona - met ws 10% omhoog gaat en het goed (in)denkbaar is dat de belasting tbv zorg ook (al of niet verschoven) omhoog gaat."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Klopt dat was de no-claim regeling tot 2008 toen kreeg je tot 255 euro terug als je geen zorg had gebruikt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een aantal jaar dat je best veel geld terug kreeg als je het voorgaande jaar geen zorg had afgenomen. Dus ipv eigen risico een bonus. En in één keer werd die bonus (was meer dan 100 euro) omgezet in een eigen risico
Eerst werd je no-claim "opgemaakt"
In 2008 werd het een eigen risico van 150 euro
2009 was het minimaal 155 euro
2021 is het minimaal 385 euro
in 2006 was de zorgpremie z'n 1025 euro
in 2021 is de zorgpremie z'n 1380 euro
Stijging z'n slorige 47% terwijl een modaal inkomen in de tussenliggende periode maar z'n 20% gestegen is.
Maar verder heeft de VVD niets gesloopt hoor.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is de kwaliteit van de zorg er wel beter op geworden?quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt dat was de no-claim regeling tot 2008 toen kreeg je tot 255 euro terug als je geen zorg had gebruikt.
Stijging z'n slorige 47% terwijl een modaal inkomen in de tussenliggende periode maar z'n 20% gestegen is.
Maar verder heeft de VVD niets gesloopt hoor.![]()
Snap dat ook wel, maar dat moet je wel uitzetten. Ik heb ook echt een ontzettende bloed hekel aan kinderen, maar ga daarom niet slecht behandelen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
Goed artikel wel. Kan mij het gevoel van irritatie wel voorstellen bij zorgverleners als mensen zeggen "Ik heb er geen tijd voor gehad, ik zal niet zo ziek worden of ik geloof niet in corona."A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Daar kan je natuurlijk over discussiëren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is de kwaliteit van de zorg er wel beter op geworden?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik weet het echt niet zo goed, op dat moment maakte ik vrij weinig gebruik van de zorg. Ik kan me goed voorstellen dat de zorg nu duurder is, betere en meer specialistische behandelingen. Tegelijkertijd blijft er naar mijn idee ook veel meer aan de welbekende strijkstok hangen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar kan je natuurlijk over discussiëren.![]()
Zal vast heel wat interessants over te zeggen zijn. Het constant maar onnodig doorbehandelen van ouderen kost wel ontzettend veel. Niet wenselijk en volgens mij ook niet altijd goed voor de persoon in kwestie.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet zo goed, op dat moment maakte ik vrij weinig gebruik van de zorg. Ik kan me goed voorstellen dat de zorg nu duurder is, betere en meer specialistische behandelingen. Tegelijkertijd blijft er naar mijn idee ook veel meer aan de welbekende strijkstok hangen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zorg is ook wel echt van een hoger niveau en erg gemoderniseerd. Weliswaar in machines en spullen en minder in mensen.
In de jaren 80 had je wel meer personeel aan je bed maar die hadden minder middelen om je te helpen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Behandelaars die echt boos of geirriteerd worden van hun patiënten kunnen maar beter iets anders gaan doen dan ze te willen behandelen. Wellicht heeft een elitaire privékliniek nog ruimte die dat ongeboegen weet te compenseren met hogere bedragen wat doorgaans irritaties als sneeuw voor de zon zal doen verdwijnen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
Goed artikel wel. Kan mij het gevoel van irritatie wel voorstellen bij zorgverleners als mensen zeggen "Ik heb er geen tijd voor gehad, ik zal niet zo ziek worden of ik geloof niet in corona."
Dat bv een arts wat op het bestraffende gemoed speelt bij patiënten, is vaak onderdeel van hun zorgaanpak. Een arts wil vooral dat het advies niet wordt genegeerd."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Er wordt zeker niet tegen de wens van de persoon in oneindig doorbehandeld. Zeker ook niet bij ouderen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zal vast heel wat interessants over te zeggen zijn. Het constant maar onnodig doorbehandelen van ouderen kost wel ontzettend veel. Niet wenselijk en volgens mij ook niet altijd goed voor de persoon in kwestie.
Er zijn wel veel meer behandelingen mogelijk, en daar zitten uiteraard ook kosten aan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Een gedeelte valt natuurlijk onder evolutie van behandelmethodes, wat niet altijd hoeft te betekenen dat iets wat beter is meteen duurder mag zijn. Iets wat beter is kan ook goedkoper zijn (dat zie je in IT landschappen ook wel)quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet zo goed, op dat moment maakte ik vrij weinig gebruik van de zorg. Ik kan me goed voorstellen dat de zorg nu duurder is, betere en meer specialistische behandelingen. Tegelijkertijd blijft er naar mijn idee ook veel meer aan de welbekende strijkstok hangen.
Maar er zijn natuurlijk heel veel managers in de zorg, een veel gehoorde klacht.
Als een gemiddelde zorginstelling 1:1 naar het bedrijfsleven was gekopieerd, waren er waarschijnlijk allang een paar reorganisaties geweest om managementlagen er tussenuit te snijden vanwege de enorme kosten van die lagen.
Natuurlijk geldt dat niet voor alle gestegen kosten, grondstoffen, medicijnen, huisvesting etc zijn ook duurder geworden.
Kortom niet een hele simpele discussie, maar elk jaar effe 10% er bovenop is natuurlijk geen gezonde en houdbare situatie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zeg nergens dat het tegen de wens van de persoon is, maar of al die extra behandelingen netto extra gezondheidswinst opleveren, gezondere levensjaren en wenselijk zijn is een andere vraag. Nog even een PET scannetje voor meneer van 92 met acute lymphatische leukemie...quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Er wordt zeker niet tegen de wens van de persoon in oneindig doorbehandeld. Zeker ook niet bij ouderen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik kan niet voor alle zorginstellingen spreken uiteraard, maar de zorginstellingen waar ik betrokken ben geweest bij de IT werden er vooral pleisters geplakt in plaats van problemen opgelost. Daar kwamen ook rare koppelingen uit voort om een infuus via interfaces die daar niet voor bedoeld waren aan netwerken/internet te knopen. Qua IT liep het juist heel erg achter in die ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:05 schreef zalkc het volgende:
Zorg is ook wel echt van een hoger niveau en erg gemoderniseerd. Weliswaar in machines en spullen en minder in mensen.
In de jaren 80 had je wel meer personeel aan je bed maar die hadden minder middelen om je te helpen.
Zet daar tegenover zorgverzekeraars waar het geld spreekwoordelijk tegen de plinten klotste, dat voelde wel raar.![]()
In het kader van de eigen keuzes en recht op zorg vind ik het wel bijzonder dat dan wel mag worden bepaald dat die oudjes maar niet meer alle zorg zouden moeten krijgen die ze zouden kunnen gebruiken. Want levert in de ogen van een ander niet voldoende winst op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het tegen de wens van de persoon is, maar of al die extra behandelingen netto extra gezondheidswinst opleveren, gezondere levensjaren en wenselijk zijn is een andere vraag. Nog even een PET scannetje voor meneer van 92 met acute lymphatische leukemie...And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is ook nog bedoeld om ervoor te zorgen dat ouderen op latere leeftijd niet hun huis hoeven op te eten om hun zorg te betalen. Dus naast dat de jeugd hun leven hebben opgegeven voor ouderen, de woningmarkt niet op kunnen komen, de ouderen elk jaar tienduizenden euro's/ponden gratis geld verdienen op die woningmarkt, moeten jongeren nu ook meer belasting betalen voor ouderen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Too little, too late, 13 miljard opbrengst is een lachertje, alleen de NHS heeft dat al nodig laat staan de ouderen zorg.
Deze situatie kun je overigens zo doortrekken naar Nederland.![]()
Ik zeg toch nergens dat ze dat niet mogen? Ik stel alleen de vraag of dat netto gezondheidswinst, gezonde levensjaren en wenselijk is. Antwoord is nee, lang niet altijd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het kader van de eigen keuzes en recht op zorg vind ik het wel bijzonder dat dan wel mag worden bepaald dat die oudjes maar niet meer alle zorg zouden moeten krijgen die ze zouden kunnen gebruiken. Want levert in de ogen van een ander niet voldoende winst op.
Dit moet je als arts goed overleggen, ook met familie, maar ik snap heus wel dat als je bijna de pijp uit gaat irrationeel hoopt op een wonder. Wie ben ik om hun keuze te ontnemen? Er zijn echt wel situaties waarbij het daarna helemaal niet zo veel beter gaat. Mja, eigen keuze van de patiënt natuurlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Een andere keuze dan neoliberaal sloopbeleid is er helaas ook niet meer in Nederland; "linkse" partijen als de pvda en groenlinks slopen dolgraag mee met de burgerhatende parasieten van de vvd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, Nederland wil kennelijk al enkele decennia rechts neoliberaal beleid... Zwakte, kwetsbaarheid en ziekte zijn niet rendabel, ergo weinig interessant om campagne voor te voeren.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Morgenochtend zijn we een week in Italië. Net bijna voor het eerst mijn green pass moeten laten zien. Bijna. Hij vroeg alleen of we er één hadden. Goed systeem hier![]()
![]()
Fijn, zo hoort het.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Glasgow
[ afbeelding ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Geen. want Fauciquote:Op dinsdag 7 september 2021 23:55 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.foxnews.com/p(...)documents-fauci-lied
Wat voor straf staat hier eigenlijk op?Plaats hier uw advertentie![]()
Ligt er een beetje aan bij welk kamp je hoort en of je er nog actieve herinneringen aan hebt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:55 schreef Discombobulate het volgende:
Wat voor straf staat hier eigenlijk op?![]()
Rand Paul loopt helaas nog vrij rondquote:Op dinsdag 7 september 2021 23:55 schreef Discombobulate het volgende:
Wat voor straf staat hier eigenlijk op?The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference![]()
Waarop precies?quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:55 schreef Discombobulate het volgende:
Wat voor straf staat hier eigenlijk op?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zeer realistische benadering, zo zou ik het hier ook graag zien.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Glasgow
"you do not need to be vaccinated or show a negative test to gain entry"
"if you have covid symptoms, please do not attend the event"Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik denk geen. Gain of function is niet eenduidig gedefinieerd. Ik ben absoluut geen fan van Rand Paul, maar het is wel belangrijk de onderste steen boven te krijgen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:55 schreef Discombobulate het volgende:
Wat voor straf staat hier eigenlijk op?![]()
In welke zin is dat 'realistisch'?quote:Op woensdag 8 september 2021 07:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zeer realistische benadering, zo zou ik het hier ook graag zien.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik zou het meer als een expiriment zien. Wat buiten Schotland in de rest van de UK al geen succes was in combinatie met de delta variant.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
In welke zin is dat 'realistisch'?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het: als je symptomen hebt blijf thuis, anders ben je gewoon welkom. We raden je aan een test te doen, maar meer dan dat doen we niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
In welke zin is dat 'realistisch'?
Ik vind het in elk geval een gezondere manier van denken dan ‘je moet bewijzen dat je op dat punt in tijd niet positief getest bent.’![]()
Terwijl daar de cijfers volgens mij ook lekker oplopen de laatste weken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Glasgow
[ afbeelding ]![]()
Accepteer dat er zieken op een feest komen, ipv krampachtig proberen te controleren met TvT.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
In welke zin is dat 'realistisch'?
Laat het aan mensen zelf over te beslissen wel of niet deel te nemen, in plaats van voor een ander te bepalen welke risico's hij of zij wil lopen.
Wat ik niet realistisch vind is het idee van NL tot AUS dat we dit virus kunnen beheersen als we maar genoeg activiteit dwars zitten. Dat lukt wel een beetje tot op bepaalde hoogte maar het laait op zodra je het lost moet laten.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Je vindt het wenselijk, maar wat is er realistisch aan? Kijk, je neemt maatregelen met een bepaalde intentie. In hoeverre de maatregelen handhaafbaar zijn en hun gewenste doel bereiken bepaalt in mijn ogen of ze realistisch zijn.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:21 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Accepteer dat er zieken op een feest komen, ipv krampachtig proberen te controleren met TvT.
Laat het aan mensen zelf over te beslissen wel of niet deel te nemen, in plaats van voor een ander te bepalen welke risico's hij of zij wil lopen.
Wat ik niet realistisch vind is het idee van NL tot AUS dat we dit virus kunnen beheersen als we maar genoeg activiteit dwars zitten. Dat lukt wel een beetje tot op bepaalde hoogte maar het laait op zodra je het lost moet laten.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Als je het zo wilt bekijken zijn de sommige maatregelen in NL wel realistisch, mits je het doel dat ze bereiken voldoende laag kiest. Dan kun je ze enerzijds afdwingen en anderzijds een effect meten. Mijn punt is meer dat het op de lange termijn niets op lost. Ik vind beleid en daar uit voortvloeiende maatregelen realistisch als het ten minste tot doel zou hebben op termijn uit deze situatie te geraken.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je vindt het wenselijk, maar wat is er realistisch aan? Kijk, je neemt maatregelen met een bepaalde intentie. In hoeverre de maatregelen handhaafbaar zijn en hun gewenste doel bereiken bepaalt in mijn ogen of ze realistisch zijn.
Het herhaaldelijk beperken van activiteiten draagt daar niet aan bij, want bij elk vrijgeven, treden besmettingen alsnog weer op. Derhalve ga je met een dergelijk beleid van herhalende, tijdelijke perioden van restricties, niet richting het openen en herstellen van de samenleving. Gezien ik vind dat dat het eind doel zou moeten zijn, vind ik dit beleid dus niet realistisch. Voorbeelden waar men de regels los laat, de gevolgen accepteert en de mensen op eigen keuzes en verantwoordelijkheid wijst, beschouw ik als een stap in de richting van het leven na/met covid, en bestempel ik dien ten gevolge als realistisch. Het voldoet ook aan jouw definitie; het is handhaafbaar, je laat organisaties keurig deze info geven en behaalt het lange termijn doel, de samenleving weer kunnen openen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
alsof de vvd dat alleen heeft ingevoerd. Ze hebben geen absolute meerderheid hoorquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt dat was de no-claim regeling tot 2008 toen kreeg je tot 255 euro terug als je geen zorg had gebruikt.
Maar verder heeft de VVD niets gesloopt hoor.en de vraag naar zorg neemt toe, kosten nemen ook toe net als de bevolkingsaantallen. Ligt ook allemaal aan de vvd natuurlijk
![]()
![]()
Een van de zorgmedewerkers die ik ken ging laatst helemaal door het lint: "Dat klappen voor de zorg! Wat denken ze? Dat we kleuters zijn?" Dat was iemand die al decennia in de zorg werkt, en er niet meer tegen kan dat ze niet meer de zorg kan leveren zoals vroeger: menswaardige aandacht voor de patient. Meer loon vindt ze niet eens zo boeiend.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Applausje, ja OK... maar centjes? Nee natuurlijk niet...
[ Bericht 0% gewijzigd door Morri2 op 08-09-2021 09:12:54 ]![]()
Boosters zijn wél nodig!quote:
Boosters zijn niet nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn niet nodig!![]()
![]()
ik vind het wel prettig dat een fabrikant op de rem drukt, als het nodig mocht zijn dan is het nodigquote:Op woensdag 8 september 2021 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn niet nodig!![]()
Ze wisselen om de week van mening hierover. Is haast niet bij te houdenquote:Op woensdag 8 september 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het wel prettig dat een fabrikant op de rem drukt, als het nodig mocht zijn dan is het nodig![]()
![]()
Dat zullen zijn aandeelhouders hem niet in dank afnemen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
zolang ze maar niet overhaast beslissenquote:Op woensdag 8 september 2021 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ze wisselen om de week van mening hierover. Is haast niet bij te houden![]()
Bij twijfel blijft wat mij betreft gelden dat het voor immuungecompromitteerden handig kan zijn en verder niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn wél nodig!
Boosters zijn niet nodig!Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik denk dat aandeelhouders liever eerlijkheid waarderen dan er later achter komen dat ze iedereen bedrogen hebben.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zullen zijn aandeelhouders hem niet in dank afnemen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee maar je weet hoe het feestje in Den Haag werkt toch?quote:Op woensdag 8 september 2021 08:57 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
alsof de vvd dat alleen heeft ingevoerd. Ze hebben geen absolute meerderheid hooren de vraag naar zorg neemt toe, kosten nemen ook toe net als de bevolkingsaantallen. Ligt ook allemaal aan de vvd natuurlijk
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Checkquote:Op woensdag 8 september 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bij twijfel blijft wat mij betreft gelden dat het voor immuungecompromitteerden handig kan zijn en verder niet.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou, iig niet dat de VVD alles zelf maar beslist. Dan hadden we namelijk ook niet zo lang hoeven formeren.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar je weet hoe het feestje in Den Haag werkt toch?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Wel jammer dat ze het nog niet gekoppeld hebben met de database van mensen die natuurlijk besmet zijn geraakt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:02 schreef _serial_ het volgende:
RIVM Vaccinatie update
In de geel gemarkeerde gebieden valt echt nog wel voordeel te halen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens Sanquin heeft namelijk > 90% van de donoren antistoffen (ook bij 30-). Dat zou dan betekenen dat óf er een zware bias zit in de bloeddonoren, óf het aantal werkelijk beschermde mensen een stuk hoger ligt dan de 70% die hier genoemd wordt met één vaccinatie. Ik kan me niet voorstellen dat die bias bijna 30% is t.o.v. de gehele populatie.
Dit geeft al een ander beeld:
(40% van de jongeren zou dus al natuurlijk antistoffen opgebouwd hebben vóór vaccinatie)![]()
Natuurlijk zegt hij dat.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:55 schreef Tarado het volgende:
Covid: Nationwide booster vaccines programme may not be needed, says AstraZeneca boss
[ twitter ]
Het lichaam is al bekend met de vector (genetisch gemanipuleerd chimpanzee adenovirus) gebruikt in AstraZenica, dus zal het niet meer effectief zijn.
Adenovirusvectoren bij mensen en chimpansees lenen zich van nature niet voor herhaalde dosering.![]()
Huh, maar farmaceuten zijn toch alleen maar graaiers die 'wij van wc-eend raden ons product aan'-beweringen doen?quote:![]()
![]()
Je zou bijna gaan denken dat het een complexe vraag is.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ze wisselen om de week van mening hierover. Is haast niet bij te houden![]()
Ik denk niet dat Sanquin-donoren een goede afspiegeling zijn van de populatie. Zijn waarschijnlijk toch al mensen die veel vertrouwen hebben in de medische wetenschap, anders sta je geen bloed af. Ik gok vooral op autochtonen en hoog opgeleid. Maar dat zijn aannames.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze het nog niet gekoppeld hebben met de database van mensen die natuurlijk besmet zijn geraakt.
Volgens Sanquin heeft namelijk > 90% van de donoren antistoffen (ook bij 30-). Dat zou dan betekenen dat óf er een zware bias zit in de bloeddonoren, óf het aantal werkelijk beschermde mensen een stuk hoger ligt dan de 70% die hier genoemd wordt met één vaccinatie. Ik kan me niet voorstellen dat die bias bijna 30% is t.o.v. de gehele populatie.
[ afbeelding ]
(40% van de jongeren zou dus al natuurlijk antistoffen opgebouwd hebben vóór vaccinatie)That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dat denk ik ook. Maar is die bias zo groot dat het een gat van ~30% kan verklaren?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Sanquin-donoren een goede afspiegeling zijn van de populatie. Zijn waarschijnlijk toch al mensen die veel vertrouwen hebben in de medische wetenschap, anders sta je geen bloed af. Ik gok vooral op autochtonen en hoog opgeleid. Maar dat zijn aannames.![]()
Tja niet zo raar, mensen hebben geen zin om meer dan een half uur kwijt te zijn hier aan.quote:Virologen waarschuwen voor toename covidpatiënten in gebieden met weinig testcentra
Uit recent onderzoek van het CBS blijkt dat de testbereidheid lager ligt in delen van het land waar de afstand tot een teststraat groot is. Bij BNR Nieuwsradio pleiten virologen en epidemiologen daarom voor meer verspreide testcapaciteit, om te voorkomen dat het aantal ziekenhuisopnames in regio's met weinig teststraten zullen stijgen.
Voor de uitbreiding van de testcapaciteit kan creatief worden gedacht, zegt epidemioloog Arnold Bosman tegen de radiozender. "Als je bijvoorbeeld apotheken en huisartsen gratis sneltesten laat afnemen, dan kan je letterlijk op elke hoek van de straat een testlocatie hebben."
GGD-GHOR Nederland zegt tegen BNR niet bezig te zijn met het uitbreiden van de testcapaciteit, omdat er op dit moment voldoende landelijke dekking is.![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)ed-doneren~af995b81/quote:Op woensdag 8 september 2021 12:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Sanquin-donoren een goede afspiegeling zijn van de populatie. Zijn waarschijnlijk toch al mensen die veel vertrouwen hebben in de medische wetenschap, anders sta je geen bloed af. Ik gok vooral op autochtonen en hoog opgeleid. Maar dat zijn aannames.
Ik moet denken aan dit bericht uit 2019 van Sanquin. Ook zelfde verhaal met orgaandonaties.![]()
Wel een belangrijke nuance:quote:Op woensdag 8 september 2021 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja niet zo raar, mensen hebben geen zin om meer dan een half uur kwijt te zijn hier aan.https://www.binnenlandsbe(...)-voor.18073861.lynkxquote:Leeftijd
Hoewel de afstand tot een testlocatie invloed heeft op het aantal tests, lijken andere factoren een grotere rol te spelen. Zo liet de leeftijdsgroep 18 tot 40 jaar zich aanzienlijk vaker testen dan anderen, onafhankelijk van hoe ver ze bij een testlocatie vandaan wonen. Elke maand werd ruim 9 procent van hen één of meerdere keren getest door de GGD. Bij 65-plussers lag het aandeel niet hoger dan 3,3 procent, zelfs bij de mensen die dichtbij een testlocatie wonen.![]()
En later die dag: https://www.rtlnieuws.nl/(...)oep-westerse-afkomstquote:Op woensdag 8 september 2021 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ed-doneren~af995b81/
Ik moet denken aan dit bericht uit 2019 van Sanquin. Ook zelfde verhaal met orgaandonaties.
En anderhalve maand later: https://nos.nl/artikel/23(...)esterse-bloeddonoren![]()
Het was toch altijd al zo dat een zeker deel van de bevolking antistoffen tegen corona had zonder er ooit aan te zijn blootgesteld?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel jammer dat ze het nog niet gekoppeld hebben met de database van mensen die natuurlijk besmet zijn geraakt.
[ afbeelding ]
(40% van de jongeren zou dus al natuurlijk antistoffen opgebouwd hebben vóór vaccinatie)![]()
NOS.nl liveblogquote:GGD Utrecht gaat prikken in moskee
De GGD Utrecht opent vanaf 12 september een vaccinatielocatie in de Ulu Camii-moskee in de Utrechtse wijk Lombok. Op de tijdelijke locatie kunnen 12-plussers één dag per weekend zonder afspraak terecht voor een Janssen- of Pfizerprik. Met een priklocatie in de grootste moskee van de stad hoopt de GGD veel mensen te bereiken.
De GGD is ook actief met 'vrije inloop'-prikstraten in Overvecht en Kanaleneiland, wijken met veel inwoners met een migratieachtergrond. De vaccinatiegraad onder Nederlanders met een migratieachtergrond is relatief laag. In de speciale vaccinatielocaties, waar ook artsen en verpleegkundigen aanwezig zijn om vragen te beantwoorden, zijn de afgelopen twee maanden 1500 inwoners gevaccineerd.
Goed bezig.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De Jonge blijft erbij: geen sprake van vaccinatiedwang of -drang - https://nos.nl/l/2396970#UPDATE-container-55847094quote:Op woensdag 8 september 2021 12:51 schreef Cynicio het volgende:
De Jonge heeft weer een uitspraak over de coronapas gedaan. Kortom, die gaat er zeker weten komen.
Wat een woordspelletje.Isn't it ironic, don't you think
Hij weet dondergoed dat er sprake is van een indirecte dwang imo. Als je een beetje normaal wil leven althans. Ja, je kan ervoor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan moet je je straks voor de meest simpele dingen frequent testen. Testen die niet eens gratis zijn straks. Wees dan man genoeg om het gewoon te verplichten denk ik dan.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De Jonge blijft erbij: geen sprake van vaccinatiedwang of -drang - https://nos.nl/l/2396970#UPDATE-container-55847094
Wat een woordspelletje.![]()
Als ze het nachtleven weer opengooien en je hebt een pas nodig, dan zal de 18+ groep heel snel een vaccin nemen. Niet om zichzelf te beschermen of een ander, maar als toegangsbewijs. Wat krankzinnig is. Even een prikje en dan mag je (2 weken later, Hugo!) lekker feesten.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De Jonge blijft erbij: geen sprake van vaccinatiedwang of -drang - https://nos.nl/l/2396970#UPDATE-container-55847094
Daarom kunnen diegenen zich beter nu al gaan vaccineren. Des te eerder kunnen zequote:Op woensdag 8 september 2021 13:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Als ze het nachtleven weer opengooien en je hebt een pas nodig, dan zal de 18+ groep heel snel een vaccin nemen. Niet om zichzelf te beschermen of een ander, maar als toegangsbewijs. Wat krankzinnig is. Even een prikje en dan mag je (2 weken later, Hugo!) lekker feesten.![]()
Vraag mij af hoe lang je testbewijzen nog wilt handhaven. Het is nu wel duidelijk dat minimaal april gaat worden.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Als ze het nachtleven weer opengooien en je hebt een pas nodig, dan zal de 18+ groep heel snel een vaccin nemen. Niet om zichzelf te beschermen of een ander, maar als toegangsbewijs. Wat krankzinnig is. Even een prikje en dan mag je (2 weken later, Hugo!) lekker feesten.
Zoiets schaf je niet midden in de winter af.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eens.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:12 schreef zoost het volgende:
Als ze het nachtleven weer opengooien en je hebt een pas nodig, dan zal de 18+ groep heel snel een vaccin nemen. Niet om zichzelf te beschermen of een ander, maar als toegangsbewijs. Wat krankzinnig is. Even een prikje en dan mag je (2 weken later, Hugo!) lekker feesten.
Het is onaanvaardbaar om op deze manier een vaccinatie af te dwingen bij jongeren die zelf geen gezondheidsvoordeel hebben bij het laten zetten van dit vaccin.![]()
Nee maar het zorgt er wel voor dat het minder snel circuleert, dat wordt vaak vergeten.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Het is onaanvaardbaar om op deze manier een vaccinatie af te dwingen bij jongeren die zelf geen gezondheidsvoordeel hebben bij het laten zetten van dit vaccin.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is straks het hele uitgaansleven plat te leggen door een website te DDossen, of hangt die app waarmee ze checken niet aan internet?![]()
Nee die is offline.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:20 schreef Woelwater het volgende:
Is straks het hele uitgaansleven plat te leggen door een website te DDossen, of hangt die app waarmee ze checken niet aan internet?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Juist wanneer jongeren elkaar onderling besmetten bouwen ze een solide immuniteit op.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:19 schreef _serial_ het volgende:
Nee maar het zorgt er wel voor dat het minder snel circuleert, dat wordt vaak vergeten.
De ouders en grootouders zijn al gevaccineerd, dus waarom zou je de jongeren chanteren tot vaccinatie.![]()
Ben benieuwd in hoeverre dat ook deel van de tactiek is. Alvast dreigen met het invoeren, zodat een groep mensen alsnog die prik gaat halen. Bedenk ook dat het minimaal vijf weken duurt eer je coronabewijs geldig is (eerste prik + drie weken tweede prik + twee weken wachttijd). Allicht dat men nog steeds voor Janssen mag kiezen. Dan nog duurt het vier weken.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:14 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Daarom kunnen diegenen zich beter nu al gaan vaccineren. Des te eerder kunnen ze![]()
Betwijfel ik. Ik verwacht namelijk dat de groep die natuurlijke immuniteit heeft zich juist wat minder in die groepen bevindt. Dat balanceert ook nog wat.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar is die bias zo groot dat het een gat van ~30% kan verklaren?zie email 27 oktober![]()
Het is nog steeds ieders eigen keuze om je wel of niet te laten vaccineren. Ben je niet gevaccineerd, maar wil je wel deelnemen aan evenementen dan laat je je testen. Prima tussenoplossing voor zo lang als het nodig is. Kunnen we weer genieten van volle stadions en andere evenementen.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Daar verandert vaccinatie niets aan.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:21 schreef Za het volgende:
Juist wanneer jongeren elkaar onderling besmetten bouwen ze een solide immuniteit op.
Overigens hebben ook jongeren nog een direct medisch voordeel bij een prik.![]()
Precies op tijd voor ADE als ze het nu aankondigen.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd in hoeverre dat ook deel van de tactiek is. Alvast dreigen met het invoeren, zodat een groep mensen alsnog die prik gaat halen. Bedenk ook dat het minimaal vijf weken duurt eer je coronabewijs geldig is (eerste prik + drie weken tweede prik + twee weken wachttijd). Allicht dat men nog steeds voor Janssen mag kiezen. Dan nog duurt het vier weken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat gek nou dat mensen het vertrouwen in het politieke midden verliezen. De eerstvolgende die weer eens niet snapt hoe Wilders, Marijnissen en Baudet zo groot kunnen worden moet je dit even onder de neus drukken.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Wat een woordspelletje.zie email 27 oktober![]()
Tja, het is niet zo dat dit nu ineens uit de lucht komt vallen, we hebben het er hier ook al weken over.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd in hoeverre dat ook deel van de tactiek is. Alvast dreigen met het invoeren, zodat een groep mensen alsnog die prik gaat halen. Bedenk ook dat het minimaal vijf weken duurt eer je coronabewijs geldig is (eerste prik + drie weken tweede prik + twee weken wachttijd). Allicht dat men nog steeds voor Janssen mag kiezen. Dan nog duurt het vier weken.![]()
Het is (medisch-ethisch gezien) een belangrijk verschil of het dwang of drang is. Ik wil niet zo ver gaan om dit dwang te noemen, maar drang lijkt me toch wel op z'n plaats. Je kunt het ook gewoon langs de meetlat van het advies van de Gezondheidsraad leggen. Dan is dit wel de sterkste vorm van drang.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:27 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Het is nog steeds ieders eigen keuze om je wel of niet te laten vaccineren. Ben je niet gevaccineerd, maar wil je wel deelnemen aan evenementen dan laat je je testen. Prima tussenoplossing voor zo lang als het nodig is. Kunnen we weer genieten van volle stadions en andere evenementen.![]()
Dit vind ik overigens zo mogelijk nog idioter. Hoe krijg je het uit je strot zeg. We gaan een groep uitsluiten van het openbare leven om de samenleving bij elkaar te houden.quote:Daarmee is er volgens hem geen sprake van een tweedeling in de samenleving. "Juist niet. We willen die samenleving juist bij elkaar houden en met elkaar een volgende stap zetten in de versoepelingen. Maar vrijheid is niet vrijblijvend. Die komt met de verantwoordelijkheid om dat te doen wat je zelf kunt doen om bij te dragen om die bladzij om te slaan en de beperkende maatregelen achter ons te laten."
Knettergek.zie email 27 oktober![]()
Niemand wordt uitgesloten, je kunt je gewoon laten testen en overal naar toe gaan.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit vind ik overigens zo mogelijk nog idioter. Hoe krijg je het uit je strot zeg. We gaan een groep uitsluiten van het openbare leven om de samenleving bij elkaar te houden.
Knettergek.![]()
Klopt, maar dat lijkt bij veel jongeren nog niet door te dringen.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:28 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Tja, het is niet zo dat dit nu ineens uit de lucht komt vallen, we hebben het er hier ook al weken over.![]()
![]()
Randstadbewoner gespot.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:30 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Niemand wordt uitgesloten, je kunt je gewoon laten testen en overal naar toe gaan.zie email 27 oktober![]()
Dat verbaasde mij ook ja. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat na de persconferentie, mochten ze dit daadwerkelijk in gaan voeren.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat lijkt bij veel jongeren nog niet door te dringen.![]()
Gewoon verplichten zou denk ik voor minder ophef zorgen..quote:Op woensdag 8 september 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij weet dondergoed dat er sprake is van een indirecte dwang imo. Als je een beetje normaal wil leven althans. Ja, je kan ervoor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan moet je je straks voor de meest simpele dingen frequent testen. Testen die niet eens gratis zijn straks. Wees dan man genoeg om het gewoon te verplichten denk ik dan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De argumenten zijn alweer snel op vandaag.quote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ja. Want me laten test kost gewoon drie kwartier tot een uur en dertig kilometer aan benzine. En dan heb ik een rijbewijs en een auto ter beschikking. Dat geldt ook nog niet voor iedereen.quote:
Dan wordt het toch wel een héle sterke vorm van drang als je dat elke dag moet doen... (Ik zou het gewoon dwang noemen, maar dat is een taalspelletje).zie email 27 oktober![]()
Dat lijkt me sterk. Nederland kent voor geen enkele ziekte een vaccinatieplicht. En zelfs landen waar een vaccinatieplicht geldt (zoals Frankrijk) zijn ze daar nog niet toe overgegaan voor dit vaccin. Sterker nog, ik denk dat het juridisch vrij gemakkelijk onderuit te halen is, omdat de vaccins formeel nog experimenteel zijn en een voorlopige handelsvergunning hebben gekregen.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon verplichten zou denk ik voor minder ophef zorgen..![]()
Hoe durf je.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens hebben ook jongeren nog een direct medisch voordeel bij een prik.![]()
quote:Op woensdag 8 september 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
(Ik zou het gewoon dwang noemen, maar dat is een taalspelletje).Uit het rapport van de Gezondheidsraad.quote:Van dwang is slechts sprake als
iemand geen enkele keuze heeft om zich aan
vaccinatie te onttrekken. In het infectieziektenbeleid
is de toepassing van dwang zeer
zeldzaam.
De Wet publieke gezondheid biedt
geen mogelijkheid om iemand onder dwang te
vaccineren. Van drang is sprake wanneer
iemands beslissingsruimte wordt ingeperkt of
zodanig wordt beïnvloed dat diegene feitelijk
minder keuzevrijheid heeft. Drang kan veel
verschillende vormen aannemen. Een vaccinatieplicht
is een vorm van drang. Dit geldt ook
voor versoepeling van maatregelen voor
gevaccineerden.
Drang is niet per definitie
onaanvaardbaar, maar er moet wel een rechtvaardiging
voor bestaan.![]()
Sja, en een vaccinatie is gratis, en kon je tot een paar weken geleden praktisch om de hoek van je huis halen.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Want me laten test kost gewoon drie kwartier tot een uur en dertig kilometer aan benzine. En dan heb ik een rijbewijs en een auto ter beschikking. Dat geldt ook nog niet voor iedereen.
Dan wordt het toch wel een héle sterke vorm van drang als je dat elke dag moet doen... (Ik zou het gewoon dwang noemen, maar dat is een taalspelletje).
Dat wordt ook elke dag weer een stukje lastiger.
In België gaan ze zelfs zover dat ze zeggen dat na 10Sept een vaccinatie halen erg moelijk zal worden.
‘Laat eerste coronaprik vóór 10 september zetten, anders maak je het jezelf moeilijker’wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar is dus een oplossing voor. Nogmaals je hebt gewoon een keuze.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Want me laten test kost gewoon drie kwartier tot een uur en dertig kilometer aan benzine. En dan heb ik een rijbewijs en een auto ter beschikking. Dat geldt ook nog niet voor iedereen.
Dan wordt het toch wel een héle sterke vorm van drang als je dat elke dag moet doen... (Ik zou het gewoon dwang noemen, maar dat is een taalspelletje).
Forum Opties Forumhop: Hop naar: