Niet eens echt direct arts-verpleegkundige relatie denk ikquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt het eigenlijk nooit echt voor het zeggen. Je werkt naar het beleid van de arts.
En het is al even geleden dat ik met verpleegkundigen te maken had, maar ik heb wel schandalige dingen gezien. Verpleegkundige die aan arts voorstelt om medicijn X toe te voegen. Arts die dat resoluut van de hand wees. Volgende dag toen betreffende verpleegkundige vrij was zei dezelfde arts doodleuk: We voegen medicijn X toe.
En dit was geen uitzondering. Zo word je natuurlijk niet serieus genomen als professional.
Bijscholen is beschikbaar maar de animo is afwezig, er zijn 775 opleidingsplaatsen en 422 aanmeldingen dit jaar volgens een recent artikel in de Volkskrant. En die 775 is gebaseerd op de vraag die er is om de huidige capaciteit te kunnen leveren laat staan om op te schalen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:20 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ontwikkelperspectief lijkt me wel iets waar iets aan te doen is vanuit de zorginstelling. Bijscholen naar IC-verpleegkundige lijkt me daar een voorbeeld van.
Gebrek aan autonomie, bedoel je daarmee dat bepaalde handeling altijd onder supervisie (van een arts) verricht moet worden?
Wat zou daar de reden voor kunnen zijn?quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bijscholen is beschikbaar maar de animo is afwezig, er zijn 775 opleidingsplaatsen en 422 aanmeldingen dit jaar volgens een recent artikel in de Volkskrant. En die 775 is gebaseerd op de vraag die er is om de huidige capaciteit te kunnen leveren laat staan om op te schalen.
Dit hoor ik ook een beetje om me heen. Ik ken 5 mensen die in de zorg werken. Twee willen weg en zijn daar actief mee bezig, en een derde stopt per 1 oktober. Die laatste gaat zich inderdaad verhuren aan de hoogste bieder.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:18 schreef Vallon het volgende:
[..].
Als je al in de zorg gaat werken moet je dat doen om basiservaring op te doen om daarna zsm jezelf te verhuren aan de hoogste bieder. Dit laatste is ook stukje van het antwoord, waar het personeel is gebleven.
Hier worden wat redenen genoemd, het is overigens een langer lopend probleem en ligt niet alleen aan covid:quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:43 schreef Galvez het volgende:
[..]
Wat zou daar de reden voor kunnen zijn?
Dan zullen nog meer mensen sterven. Slikquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier worden wat redenen genoemd, het is overigens een langer lopend probleem en ligt niet alleen aan covid:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ona-personeelstekort
Ah de 1500 euro was weer op.quote:
Tja en onderdeel daarvan is een 'klant' zo lang & veel mogelijk in het service-netwerk zien vast te houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is een zzp-verpleegkundige tegenwoordig niet vreemd meer. Lang leve het neoliberalisme.
Het heeft effecten ver na corona, natuurlijk, en zoals het artikel ook aangeeft dit is al langer een probleem.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:57 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dan zullen nog meer mensen sterven. Slik
En ook al veel langer bekend. En nog steeds geen grote campagnes op gezetquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het heeft effecten ver na corona, natuurlijk, en zoals het artikel ook aangeeft dit is al langer een probleem.
Tja, Nederland wil kennelijk al enkele decennia rechts neoliberaal beleid... Zwakte, kwetsbaarheid en ziekte zijn niet rendabel, ergo weinig interessant om campagne voor te voeren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
En ook al veel langer bekend. En nog steeds geen grote campagnes op gezet
Zelfs niet bij intrede van corona
En gok op heel snel voorbijgaande pandemie. Dus niet nodig om structurelere zaken te regelen rond zorg en personeelquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, Nederland wil kennelijk al enkele decennia rechts neoliberaal beleid... Zwakte en ziekte zijn niet rendabel, ergo weinig interessant om campagne voor te voeren.
De burger heeft dan ook maling aan de zorg totdat men of een geliefde het nodig heeft.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
En gok op heel snel voorbijgaande pandemie. Dus niet nodig om structurelere zaken te regelen rond zorg en personeel
Verkeerd gegokt, bummer, op blaren zitten
Dat laatste komt in dit geval op de burger neer, want politiek gaat hier echt geen verantwoordelijkheid in dragen/voelen
Er gaat ook wel ongelooflijk veel geld naar de zorg hè. Niet allemaal goed besteed, maar het is echt bakken met geld wat je er naartoe brengt elke maand als belastingplichtige burgerquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De burger heeft dan ook maling aan de zorg totdat men of een geliefde het nodig heeft.
Applausje, ja OK... maar centjes? Nee natuurlijk niet...
... inderdaad... en waar komt dat terecht?quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Er gaat ook wel ongelooflijk veel geld naar de zorg hè. Niet allemaal goed besteed, maar het is echt bakken met geld wat je er naartoe brengt elke maand als belastingplichtige burger
Niet bij de verpleging in elk gevalquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... inderdaad... en waar komt dat terecht?
In mijn zakkenquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... inderdaad... en waar komt dat terecht?
Precies.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
In mijn zakken![]()
Nee joh, geen idee, overal en nergens. Veel rond regeldruk, KPI dingen, audits, managers, weet ik wat allemaal
Hoe dan centjes nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 7 september 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Applausje, ja OK... maar centjes? Nee natuurlijk niet...
En in UK gaat de belasting omhoog om de zorgkosten enigszins te dekken.quote:
Ik zie inderdaad een hoop gezeik over die premie; niet over waar dat geld naar toe gaat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:27 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hoe dan centjes nee natuurlijk nietJij weet een manier om onder die torenhoge zorgpremie uit te komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |