Je mag 'm vaak ook printen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe doen we dat bij mensen die geen smartphone hebben? Voor dat je begint te lachen mijn vader heeft er bijvoorbeeld geen 1. Toen die 15 jaar geleden met pensioen ging heeft die alles wat mobiele telefoon, laptops enzovoort het huis uit gegooid omdat die geen zin meer had om constant bereikbaar te zijn op zijn oude dag.
Nou ja, je kunt wel de conclusie trekken door alle tijden heen dat er genoeg mensen zijn die iedereen zuiver wilt houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.
Dan denk ik dat we een heel ander idee hebben wat betreft de huidige zorgdruk. Cijfermatig heb ik dan gewoon veel meer onderbouwing, dus ik ga er dan van uit dat je dat vooral emotioneel anders zietquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aangezien de zorg nu al schuurt lijkt het me een abc'tje dat dit probleem alleen maar op gaat lopen wanneer je het verder open gooit (= meer contact = meer besmettingen).
Printcertificaatje maken. Kan via https://coronacheck.nl/nl/print/quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe doen we dat bij mensen die geen smartphone hebben?
Ik vind dat laatste flauw. Ik kan zo tien berichten citeren van ziekenhuizen door heel Nederland die claimen dat de zorgdruk bijzonder hoog is en zelfs zo hoog dat er nog steeds geen zorg ingehaald wordt (sterker nog, er wordt in veel gevallen zelfs minder zorg geleverd dan gehoopt).quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we een heel ander idee hebben wat betreft de huidige zorgdruk. Cijfermatig heb ik dan gewoon veel meer onderbouwing, dus ik ga er dan van uit dat je dat vooral emotioneel anders ziet.
Omdat de scan-app daar niks mee kan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom is dat kaartje van de ggd niet genoeg met eventueel een legitimatie bewijs?
Nou ja, dat is toch een beetje wat ik ook zeg? Die ziekenhuizen doen ook een emotioneel appél natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat laatste flauw. Ik kan zo tien berichten citeren van ziekenhuizen door heel Nederland die claimen dat de zorgdruk bijzonder hoog is en zelfs zo hoog dat er nog steeds geen zorg ingehaald wordt (sterker nog, er wordt in veel gevallen zelfs minder zorg geleverd dan gehoopt).
Dus we tuigen iets op wat voor sommige mensen niet bepaald vriendelijk is in de samenleving (vooral ouderen dus). Weer goed over nagedacht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de scan-app daar niks mee kan.
Het is de grootste crisis sinds WW2, maar laten we vooral geen noodmaatregelen nemen. Behalve wat wetswijzigingen zoals Lock downs en avondklokken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat willen de "echte" IC verpleegkundigen natuurlijk niet, een beetje het BOA en politie idee, of je geeft er geld aan uit of niet, maar halfbakken lijkt me geen goed idee
Lekker bejaarden die massaal gaan printen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Printcertificaatje maken. Kan via https://coronacheck.nl/nl/print/
Ruim 90% van Nederland heeft een smartphone. Ook onder 60+ is dat aantal bijzonder hoog. En je kunt dus gewoon je QR-code printen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dus we tuigen iets op wat voor sommige mensen niet bepaald vriendelijk is in de samenleving (vooral ouderen dus). Weer goed over nagedacht.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje matig om dat af te doen als louter emotioneel appèl.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is toch een beetje wat ik ook zeg? Die ziekenhuizen doen ook een emotioneel appél natuurlijk.
M'n vader had er geen moeite mee anders. Mensen die nu 70 zijn gebruiken vaak al 30 jaar een computer, he.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lekker bejaarden die massaal gaan printen.
Ben blij dat Fok! me laat lachen tijdens de werkdag.
TOP!
In het ergste geval (geen smartphone, geen printer, geen vrienden en familie) kun je altijd nog gewoon het gemeentehuis (of de lokale bieb) inlopen. Printen zij het even voor je.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
M'n vader had er geen moeite mee anders. Mensen die nu 70 zijn gebruiken vaak al 30 jaar een computer, he.
Dat mag. Ik vind het nogal matig dat er in dat soort claims vaak geen cijfers genoemd worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje matig om dat af te doen als louter emotioneel appèl.
Dat houdt in de praktijk in (aangezien hij niet bepaald handig is met dat soort dingen) dat die elke keer als die een QR-code nodig heeft dat ik voor hem dat moet gaan regelen. Dus als nog sluit je mensen uit ook al zijn ze gevaccineerd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ruim 90% van Nederland heeft een smartphone. Ook onder 60+ is dat aantal bijzonder hoog. En je kunt dus gewoon je QR-code printen.
Die observatie deel ik niet. Heb al tal van berichten langs zien komen waarin cijfers genoemd worden als 'X% van de ziekenhuizen is nog bezig uitgestelde zorg in te halen'.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat mag. Ik vind het nogal matig dat er in dat soort claims vaak geen cijfers genoemd worden.
Ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken, sorry.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat houdt in de praktijk in (aangezien hij niet bepaald handig is met dat soort dingen) dat die elke keer als die een QR-code nodig heeft dat ik voor hem dat moet gaan regelen. Dus als nog sluit je mensen uit ook al zijn ze gevaccineerd.
Deze is van vadaag:quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die observatie deel ik niet. Heb al tal van berichten langs zien komen waarin cijfers genoemd worden als 'X% van de ziekenhuizen is nog bezig uitgestelde zorg in te halen'.
NOS.nl liveblogquote:'Wachttijden in ziekenhuizen lopen alleen maar op'
De wachttijden voor behandelingen lopen in de meeste ziekenhuizen nog altijd op, meldt het AD op basis van eigen onderzoek. De krant wijst erop dat met het relatief lage aantal coronapatiënten juist de bedoeling was dat mensen die nog wachtten op uitgestelde zorg sneller geholpen zouden worden.
Van de elf ziekenhuisregio's haalden er zeven op 10 augustus niet de afgesproken normen, en inmiddels is dat opgelopen tot tien van de elf. Gemiddeld duurt het nu zo'n twee maanden voor een patiënt terechtkan. "Ziekenhuizen komen niet aan de inhaalzorg toe. Sterker nog: er komen meer mensen bij en de wachtlijsten worden langer", citeert het AD Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Vooral in Midden-Nederland en in Brabant zouden de wachttijden vaak de afgesproken normen overschrijden. Brabant zou nog altijd achterlopen vanwege de grote aantallen coronapatiënten aan het begin van de pandemie.
vvd regeert niet alleen, nooit gedaan ook dus dat is wel erg makkelijk alles op de vvd af te schuiven.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar we stemmen wel weer allemaal VVD want je zou toch maar een eurocent op je pensioen, leasebak of je hypotheekrenteaftrek in moeten leveren.
Hoezo elke keer? Zo'n printbewijs is toch een eenmalig iets? Als je dat eenmaal bij je hebt, kun je het overal waar je komt scannen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat houdt in de praktijk in (aangezien hij niet bepaald handig is met dat soort dingen) dat die elke keer als die een QR-code nodig heeft dat ik voor hem dat moet gaan regelen. Dus als nog sluit je mensen uit ook al zijn ze gevaccineerd.
Dat mag jij vinden. Ik kan er niks aan doen dat mijn vader gewoon niks met computers, telefoons en dat soort dingen heeft.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken, sorry.
Maar dat is toch iets heel anders? Uitgestelde zorg inhalen moet sowieso gebeuren en ik heb ook al Kuipers horen zeggen dat dat een aantal jaren gaat duren. Bovendien, als de zorg wordt ingehaald is dat toch juist goed? Ik snap niet precies wat het probleem is eigenlijk, maar misschien mis ik ietsquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die observatie deel ik niet. Heb al tal van berichten langs zien komen waarin cijfers genoemd worden als 'X% van de ziekenhuizen is nog bezig uitgestelde zorg in te halen'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |