Dat maak ik ervan inderdaad, dat klopt. Als mensen erin geloven dat andere mensen een bedreiging voor ze zijn gaan ze over 't algemeen vrij binair handelen. Ze willen die dreiging wegnemen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij vult het wel in merk ik. Ik heb het over het verminderen van de welwillendheid, niet over geweld of wat dan ook. Dat maak jij ervan.
Die vind ik eerlijk gezegd net zo erg. Aan beide kanten is het niet goed te praten. Het verschil is dat we op dit moment een minister van VWS hebben die maar wat graag olie op het vuur gooit richting ongevaccineerden. Dan heb ik het niet over het moeten betalen voor testen, maar uitspraken als 'je niet laten vaccineren begrijp ik niet zo goed, dat heeft iets decadents', ze asociaal noemen etc zorgen daar wel voor.quote:Dat soort incidenten zijn geweest ja en zijn belachelijk. Blijf met je poten van elkaar af, simpel.
Overigens vind ik het een stuk minder eng dan collectief schuimbekkend de politie aanvallen en jodensterren opnaaien.
Nou ja dat is het leuke, ik kijk naar precies dezelfde cijfers en kom tot de conclusie dat als het nu niet kan, het nooit kanquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me evident. Als je kijkt naar de cijfers.
Met dien verstande dat ik de hyperbool op een hele andere manier inzet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Had jij het niet net over hyperbolen?
Twee stapels onnodige lijken is beter dan drie stapels onnodige lijken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Drang is in de regel beter dan dwang ja. Dat lijkt me weinig controversieel.
Wellicht ten overvloede, maar met drang zadel je ook mensen die wel gevaccineerd zijn met een hoop problemen op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Drang is in de regel beter dan dwang ja. Dat lijkt me weinig controversieel.
Dat is inderdaad een aanname. TVT willen ze vooral gebruiken in de horeca, evenementen en dergelijken. Je hoeft geen onderzoek te doen om tot de conclusie te komen dat de gemiddelde leeftijd daar een stuk lager ligt dan bij de lokale bridge-vereniging.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mooi aanname. Heb je vast wel cijfers van.
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.quote:
Van mij hè, moet het gewoon beide nietquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, vind je? Ik vind eigenlijk van niet.
Je realiseert je dat op dit moment vooral jij degene bent die dat slappe gelul voedt door die hyperbolen erin te gooien? Als je niet wil dat het gedaan wordt, doe er dan ook niet aan mee.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon klaar met dat slappe gelul van 'ja maar de overheid maakt die keuze hè, dat hoeven ze niet te doen'.
Tja, ik kan niet zoveel met zo'n dooddoener. Er valt nog genoeg winst te behalen her en der. Zowel op korte als lange termijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nou ja dat is het leuke, ik kijk naar precies dezelfde cijfers en kom tot de conclusie dat als het nu niet kan, het nooit kan.
Ik heb geen bewezen alternatief, maar volgens mij heeft niemand dat. Ik vraag mij wel af wat er is gebeurt met de 20.000 ex-zorgmedewekers die vorig jaar weer stonden te trappelen de zorg in te gaan. Ik zou de opleiding voor een IC verpleegkundige gelijktrekken met andere landen waar hij veel korter is (geloof nog geen jaar in Duitsland bijvoorbeeld, hadden we prima vorig jaar al mee kunnen starten) en ik zou de pakweg 200 militaire verpleegkundigen ook direct inzetten. Voor grensgebieden zou ik weer gaan praten met Duitsland, die hebben IC plek zat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zich ben ik op dit moment voorzichtig positief dat de maatregelen nog verder afgeschaald kunnen worden.
Wat is volgens jou het alternatief voor maatregelen als de aantallen straks weer oplopen?
Snap je het verschil tussen het collectieve karakter niet? De voorbereiding? Iemand heeft op zo'n bijeenkomst het onzalige idee gehad om jodensterren na te maken, uit te delen etc. En die hele groep is erin mee gegaan. Net als dat er voorbereiding is geweest om die knokploegen met die uniformen te formeren en te coördineren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat maak ik ervan inderdaad, dat klopt. Als mensen erin geloven dat andere mensen een bedreiging voor ze zijn gaan ze over 't algemeen vrij binair handelen. Ze willen die dreiging wegnemen.
[..]
Die vind ik eerlijk gezegd net zo erg. Aan beide kanten is het niet goed te praten. Het verschil is dat we op dit moment een minister van VWS hebben die maar wat graag olie op het vuur gooit richting ongevaccineerden. Dan heb ik het niet over het moeten betalen voor testen, maar uitspraken als 'je niet laten vaccineren begrijp ik niet zo goed, dat heeft iets decadents', ze asociaal noemen etc zorgen daar wel voor.
Je gaf net toch aan dat je zo'n hekel had dat dingen op die manier ingevuld werden? Doe dat dan ook niet voor mij.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.
Nou dat valt toch wel mee? Ik zie vooral veel onderbouwde bezwaren, wellicht versterkt door wat emotiequote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier wel aardig. Als je de stemming hier mag geloven lijkt het wel alsof we aan de vooravond staan van een nieuwe Apartheidsstrijd.
Het is maar wat je als probleem ziet. Zoals ik eerder al opmerkte: een snelheidslimiet is een beperking voor iedereen, maar alleen maar vervelend voor notoire hardrijders (en dat is precies de groep die 'gepakt' moet worden met die regel).quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wellicht ten overvloede, maar met drang zadel je ook mensen die wel gevaccineerd zijn met een hoop problemen op.
Je weet natuurlijk ook wel dat jouw stelling net zo goed een dooddoener isquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik kan niet zoveel met zo'n dooddoener. Er valt nog genoeg winst te behalen her en der. Zowel op korte als lange termijn.
Ik zat gisteren in een bioscoop met bijna alleen maar 60+'ers, maar ok.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een aanname. TVT willen ze vooral gebruiken in de horeca, evenementen en dergelijken. Je hoeft geen onderzoek te doen om tot de conclusie te komen dat de gemiddelde leeftijd daar een stuk lager ligt dan bij de lokale bridge-vereniging.
Maar nogmaals, dat weet je zelf ook wel.
Wie de schoen past..quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je gaf net toch aan dat je zo'n hekel had dat dingen op die manier ingevuld werden? Doe dat dan ook niet voor mij.
Juist, als dat betekent dat vanaf 20 september weer volle stadions mogelijk zijn en de evenementenbranche weer opgestart kan worden, dan laat ik graag mijn QR-code scannenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gros van de Nederlanders zal het geen reet kunnen boeien als ze af en toe een QR-code moeten laten scannen, bv.
Ik zou wel onderscheid willen maken tussen de ~20.000 demonstranten die het niet met de maatregelen eens zijn en het groepje volslagen idioten die dat soort dingen doen. Ook daarvan ben ik van mening dat geweld niet goed is, los van wat ik er zelf van zou vinden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Snap je het verschil tussen het collectieve karakter niet? De voorbereiding? Iemand heeft op zo'n bijeenkomst het onzalige idee gehad om jodensterren na te maken, uit te delen etc. En die hele groep is erin mee gegaan. Net als dat er voorbereiding is geweest om die knokploegen met die uniformen te formeren en te coördineren.
Dat vind ik stukken enger dan een beveiliger die een klant uit de winkel zet waarbij het uit de hand loopt, een discussie in een winkel, dat soort dingen. Daar gaat het om individuen die in een situatie terecht kwamen. Bij die collectieve initiatieven werden er situaties gecreëerd.
Dat zal idd enorm helpen bij de bestrijding van coronaquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:59 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Juist, als dat betekent dat vanaf 20 september weer volle stadions mogelijk zijn en de evenementenbranche weer opgestart kan worden, dan laat ik graag mijn QR-code scannen
Dan klopt je 'if not now then when'-uitspraak ook niet?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:59 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik ben het ook niet met je oneens dat er nog heel veel winst te halen valt.
Ik begrijp persoonlijk niet waarom we niet een IC-Light opleiding oprichten, bijvoorbeeld gericht op coronazorg.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb geen bewezen alternatief, maar volgens mij heeft niemand dat. Ik vraag mij wel af wat er is gebeurt met de 20.000 ex-zorgmedewekers die vorig jaar weer stonden te trappelen de zorg in te gaan. Ik zou de opleiding voor een IC verpleegkundige gelijktrekken met andere landen waar hij veel korter is (geloof nog geen jaar in Duitsland bijvoorbeeld, hadden we prima vorig jaar al mee kunnen starten) en ik zou de pakweg 200 militaire verpleegkundigen ook direct inzetten. Voor grensgebieden zou ik weer gaan praten met Duitsland, die hebben IC plek zat.
Kortom: alles, op wat voor manier dan ook, de capaciteit vergroten. Het liefst zie ik corona zorg gescheiden hebben van de reguliere zorg, ook qua locatie, zodat reguliere zorg ten alle tijde door kan gaan.
Maar goed, veel zal nu alweer 'too little too late' zijn of niet realistisch (al vind ik dat roepen zonder onderbouwing nogal slap).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |