Rond maart vorig jaar geloof ik, toen iedereen het al een pandemie noemde maar de WHO bezig was met definities ervan aan te passen zodat het nog geen pandemie was.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
China heeft het een aantal maanden stil gehouden en de pandemie kwam langzaam op gang. Geen idee vanaf welk moment het officieel een pandemie is geworden.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je in sommige sectoren beter niet kan investeren of verwachten dat je over 10 jaar nog bestaat. Bijvoorbeeld disco's of grote eetschuren waar men dicht op elkaar zit hebben steeds minder bestaansrecht.
Datzelfde geld trouwens altijd al. Ondernemers met een videotheek kunnen los van het hele covid gebeuren ook niet veel sympathie verwachten als ze over 10 jaar klagen dat ze in de problemen zitten. Pas je bedrijf aan zodat het toekomstbestendig is en anders kan je failliet gaan inderdaad.
Disco's bestaan al 20 jaar niet meer. Tegenwoordig zijn het clubs en die gaan straks gewoon weer verder. In België zijn ze al weer elk weekend goed gevuld. Grote vreetschuren hier nu al weer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je in sommige sectoren beter niet kan investeren of verwachten dat je over 10 jaar nog bestaat. Bijvoorbeeld disco's of grote eetschuren waar men dicht op elkaar zit hebben steeds minder bestaansrecht.
Datzelfde geld trouwens altijd al. Ondernemers met een videotheek kunnen los van het hele covid gebeuren ook niet veel sympathie verwachten als ze over 10 jaar klagen dat ze in de problemen zitten. Pas je bedrijf aan zodat het toekomstbestendig is en anders kan je failliet gaan inderdaad.
Spontaan zin in België.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Disco's bestaan al 20 jaar niet meer. Tegenwoordig zijn het clubs en die gaan straks gewoon weer verder. In België zijn ze al weer elk weekend goed gevuld. Grote vreetschuren hier nu al weer.
Het is dan ook compleet van de zotte om dat soort tenten weg te zetten als niet meer toekomstbestendig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Disco's bestaan al 20 jaar niet meer. Tegenwoordig zijn het clubs en die gaan straks gewoon weer verder. In België zijn ze al weer elk weekend goed gevuld. Grote vreetschuren hier nu al weer.
Het verschil is dat consumenten geen interesse meer hebben in videotheken, maar ze wel interesse hebben in vreetschuren en nachtclubs. Op zich zijn zulke zaken best rendabel, de enige reden dat ze dat niet zijn is omdat de zorg overbelast is geraakt vanwege een virus en er daarom maatregelen zijn ingesteld om te voorkomen dat mensen op te grote schaal besmet raken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oke. Ook gevaccineerden raken nog redelijk vaak besmet met de Deltavariant alleen klopt het dat ze zelf amper meer ernstig ziek worden. Maar ze verspreidden het wel en dat kan een probleem vormen voor risicogroepen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met besmettelijk? Ik weet dat het irritant kan zijn maar er worden vaak hele andere dingen mee bedoeld door verschillende mensen dus ik wil graag duidelijk zijn.
"We zitten in een pandemie, dus het doel heiligt de middelen. Alles voor de zorg, pech gehad."quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is dan ook compleet van de zotte om dat soort tenten weg te zetten als niet meer toekomstbestendig.
Gesloopt door de overheid met overdreven onzinnige maatregelenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ondernemers zullen voor zichzelf de beslissing moeten nemen of ze nog economisch rendabel zijn op de lange termijn.
Toch is de situatie in de zorg ook niet iets dat we als maatschappij kunnen negeren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"We zitten in een pandemie, dus het doel heiligt de middelen. Alles voor de zorg, pech gehad."
Dat werd anders genoemd, bijvoorbeeld: "we moeten de zorg ook in de toekomst betaalbaar houden", details waren voor later.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. En nu zitten we dus in de situatie dat ongevaccineerden als melaatsen gezien worden wat voortkomt uit mismanagement vanuit Den Haag en vanuit de ziekenhuizen. Dan zal ongetwijfeld het argument komen dat we gestemd hebben op bezuinigingen in de zorg om de zorg betaalbaar te houden, maar ik kan me niet herinneren dat ik in een verkiezingsprogramma heb kunnen lezen dat ze IC-bedden gingen afschalen want die waren toch nutteloos, of dat IC-verpleegkundigen al zoveel geld verdienen.
Hoe denk jij over voetbalstadions? Moeten we bij Feyenoord nog denken aan een nieuw stadion of is het in de toekomst het verstandiger in te zetten op thuispubliek (ratels zelf aanschaffen)? Bedoel, als vreetschuren en discotheken niet meer toekomstbestendig zijn, vrees ik ook voor theaters en voetbalstadions.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oke. Ook gevaccineerden raken nog redelijk vaak besmet met de Deltavariant alleen klopt het dat ze zelf amper meer ernstig ziek worden. Maar ze verspreidden het wel en dat kan een probleem vormen voor risicogroepen.
Wat (tot op zekere hoogte) wel gedaan is, in crisistijd, de afgelopen anderhalf jaar, maar dan door het kabinet. Oja, er is een lullig bonusje geweest.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is de situatie in de zorg ook niet iets dat we als maatschappij kunnen negeren.
De vraag is ook hoe realistisch dat is tijdens een pandemie. Het is niet zo dat de rest van de wereld geen gebrek heeft aan IC-personeel.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Of we moeten zorgpersoneel uit het buitenland wegtrekken, maar dat is een lapmiddel.
En de Efteling, want die rijen zijn ook dikke mensenmassa's. En demonstraties. En stembureaus.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe denk jij over voetbalstadions? Moeten we bij Feyenoord nog denken aan een nieuw stadion of is het in de toekomst het verstandiger in te zetten op thuispubliek (ratels zelf aanschaffen)? Bedoel, als vreetschuren en discotheken niet meer toekomstbestendig zijn, vrees ik ook voor theaters en voetbalstadions.
Vergelijk het maar met tabaksproducenten. Mensen zouden uit zichzelf gewoon door blijven roken ware het niet dat sigaretten steeds duurder gemaakt worden door de overheid. Dat is al zeker een jaar of twintig gaande en tabaksfabrikanten die niet investeren in dingen als e-smokers zullen over een x aantal jaar ook geen bestaansrecht meer hebben in Nederland.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
'Bestaansrecht' is dat er gewoon geen vraag meer is naar je product omdat mensen het niet meer willen, niet dat de overheid je omzet kunstmatig gaat verbieden.
Je kan van drugsdealers ook niet zeggen dat ze geen bestaansrecht hebben, want anders werden er überhaupt geen drugs verkocht.
Dat hangt van de definitie af.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je bent echt aan het doorslaan met een pandemie die 5 jaar kan duren (wat in de geschiedenis nooit gebeurt is) enzovoort.
Ja, het idee was steeds dat het vaccin zou betekenen dat de druk op de zorg behapbaar zou worden. Maar of dat daadwerkelijk gaat gebeuren, is nog de vraag. Op zich is er nog steeds een kans dat het aantal covidpatiënten binnen een paar weken onder het niveau van vorig jaar komt, dat is op zich al winst.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat (tot op zekere hoogte) wel gedaan is, in crisistijd, de afgelopen anderhalf jaar, maar dan door het kabinet. Oja, er is een lullig bonusje geweest.
Maar dat is volgens mij niet speciaal aan de Deltavariant, ik heb redelijk mee gelezen in dit topic en er zijn een paar users die regelmatig interessante wetenschappelijke artikelen plaatsen. Daaruit heb ik voorlopig niet kunnen concluderen dat gevaccineerde personen die geinfecteerd raken het virus zelf meer verspreiden dan bij andere varianten. Dus ik snap daarom niet helemaal waarom je specifiek over Delta iets anders zou moeten denkenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oke. Ook gevaccineerden raken nog redelijk vaak besmet met de Deltavariant alleen klopt het dat ze zelf amper meer ernstig ziek worden. Maar ze verspreidden het wel en dat kan een probleem vormen voor risicogroepen.
Als ik uitga van de risicogroepen van dit virus (60+ met onderliggend lijden, 70+ iedereen etc) dan komen we op:quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Mooi om het zo in cijfers te zien! Is er ook nog iets mogelijk met andere leeftijdsgroepen? Voor de zorg is het voornamelijk belangrijk om te weten hoeveel van die 500k boven de 40 zijn bijvoorbeeld
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
57 gemeentes met 0 besmettingen
51 gemeentes met 1 besmettingen
106 gemeentes met 2-4 besmettingen
18 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Open de boel maar
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dank je welquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik uitga van de risicogroepen van dit virus (60+ met onderliggend lijden, 70+ iedereen etc) dan komen we op:
60-64: 1.2mio mensen, vaccinatiegraad 85%: ~180k ongevaccineerd
65-69: 1mio mensen, vaccinatiegraad 88%: ~110k ongevaccineerd
70-74: 1mio mensen, vaccinatiegraad 90%: 100k ongevaccineerd
75-79: 700k mensen, vaccinatiegraad 91%: ~65k ongevaccineerd
80-84: 400k mensen, vaccinatiegraad 90%: ~40k ongevaccineerd
85-89: 230k mensen, vaccinatiegraad 87%: ~26k ongevaccineerd
90+: 130k mensen, vaccinatiegraad ~81%: ~25k ongevaccineerd
Dat is bij elkaar zo rond de 550k mensen die ongevaccineerd zijn. Als we even aannemen dat de helft van dat totaal daar een (medische) reden voor heeft kun je potentieel nog 250k winst halen. Zelfs 10% van deze groep bereiken zal meer verschil maken dan 10% van de jongeren bereiken.
Er is nogal wat gebeurd tussen maart 2020 en waar we een jaar later zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk doortrekken.
"Er is een nieuwe, nog besmettelijkere variant gevonden in India. Vanaf komende maandag gaan we in lockdown en vanaf de maandag erop mogen er geen commerciële vluchten meer binnenkomen vanuit India."
De urgentie was vooral selectief. Maatregelen voor de eigen bevolking werden in een aantal gevallen op stel en sprong genomen, maatregelen die ook gevolgen voor andere landen konden hebben werden vooral een diplomatieke discussie. Dat geeft ook niet echt aan dat er echt urgentie is.
Ik heb het vooral over respiratoire virussen die vooral in 3 golven komen en de 2de golf vaak het ergste is. Vroeger word een pathogeen ook niet meteen over heel de wereld in 1 keer geïntroduceerd maar verspreide het veel langzamer. Maar overal kwam die vroeg of laat aan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat hangt van de definitie af.
De eerste pest epidemie: 541 tot 767
https://en.wikipedia.org/wiki/First_plague_pandemic
De 2de duurde zes eeuwen
https://en.wikipedia.org/wiki/Second_plague_pandemic
De 3de: van 1890 tot 1960
https://en.wikipedia.org/wiki/Third_plague_pandemic
10% van bovenstaande groepen en nog 10% van de groep 20-40 zou een enorme winst zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik uitga van de risicogroepen van dit virus (60+ met onderliggend lijden, 70+ iedereen etc) dan komen we op:
Dat is bij elkaar zo rond de 550k mensen die ongevaccineerd zijn. Als we even aannemen dat de helft van dat totaal daar een (medische) reden voor heeft kun je potentieel nog 250k winst halen. Zelfs 10% van deze groep bereiken zal meer verschil maken dan 10% van de jongeren bereiken.
Ik heb het over nu. Tot nu toe zijn er altijd steunpakketten geweest. Als je als ondernemer je concept van vreetschuurquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Gesloopt door de overheid met overdreven onzinnige maatregelen![]()
Maar natuurlijk ligt het aan de ondernemer die dit niet tien jaar eerder aan zag komen.
Bij het RIVM hebben ze cijfers die veel beter, correcter en completer zijn, die hebben echt geen cijfers van Fok! nodigquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dank je wel. Dit ondersteunt mijn eigen gedachtes hier ook wel over, dus dat is mooi
. Kun je dit nu opsturen naar Hugo de Jonge zodat hij ook beleid kan maken gebaseerd op daadwerkelijke cijfers
?
Dat mag je vinden, uiteraard. Ik vind dat de praktijk mij erin ondersteunt dat het wel degelijk een substantiële bijdrage levert. Tenzij je ervan uit wil gaan dat al die landen dergelijke maatregelen nemen, omdat ze zo graag jongeren willen pesten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:57 schreef Bliksem92 het volgende:
En ik vind dat de cijfers mij ondersteunen daar in.
Van de Deltavariant is vooral bekend dat 'ie besmettelijker is dan andere varianten en niet omdat hij schadelijer is. De hele reden dat we ondanks al die vaccinaties toch nog zoveel besmettingen hebben komt omdat de Deltavariant hier dominant is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:23 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar dat is volgens mij niet speciaal aan de Deltavariant, ik heb redelijk mee gelezen in dit topic en er zijn een paar users die regelmatig interessante wetenschappelijke artikelen plaatsen. Daaruit heb ik voorlopig niet kunnen concluderen dat gevaccineerde personen die geinfecteerd raken het virus zelf meer verspreiden dan bij andere varianten. Dus ik snap daarom niet helemaal waarom je specifiek over Delta iets anders zou moeten denken.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over respiratoire virussen die vooral in 3 golven komen en de 2de golf vaak het ergste is. Vroeger word een pathogeen ook niet meteen over heel de wereld in 1 keer geïntroduceerd maar verspreide het veel langzamer. Maar overal kwam die vroeg of laat aan.
Jammerrrr, je bent af.quote:Bij longpest wordt de bacterie overgedragen via druppeltjes die vrijkomen tijdens hoesten, niezen en praten.
Bron
Jongeren pesten niet zozeer, ik ga vooral uit van incompetentie. Mag ik vragen wat voor jou dan het verschil is tussen de cijfers en de praktijk?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, uiteraard. Ik vind dat de praktijk mij erin ondersteunt dat het wel degelijk een substantiële bijdrage levert. Tenzij je ervan uit wil gaan dat al die landen dergelijke maatregelen nemen, omdat ze zo graag jongeren willen pesten.
Dat klopt inderdaad. Maar jouw punt was dat het een probleem is als gevaccineerde mensen besmet raken specifiek vanwege Delta. Kan aan mij liggen maar ik snap nog steeds niet waarom dat zo isquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van de Deltavariant is vooral bekend dat 'ie besmettelijker is dan andere varianten en niet omdat hij schadelijer is. De hele reden dat we ondanks al die vaccinaties toch nog zoveel besmettingen hebben komt omdat de Deltavariant hier dominant is.
'Ja maar wachttijden zijn van alle tijden'quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:35 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-eerste~a2da30b8/
Er wordt zoveel uitgesteld nu. De hele zorg lijkt op zijn achterste benen te lopen.
728 dagen wachten op een operatieve borst reconstructie, staat in het artikel.
Ja hoi, Hugo hier, heb het gelezen en zal het meenemen als input vanuit de publieksjury, Gr Gr Hugoquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is idd het beste wat je kunt doen. Zoveel mensen zijn nu de dupe.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Ja maar wachttijden zijn van alle tijden'
'Wat hebben we een derdewereldcapaciteit'
'We moeten gewoon open'
'Hoezo wordt er geen personeel opgeleid?'
etc.
Alles om maar weg te draaien van het fundamentele probleem: Haal. Die. Prik!
Ik ben het niet van jou gewend dat je dingen zo uit de context trekt. Wat is er anders?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Ja maar wachttijden zijn van alle tijden'
'Wat hebben we een derdewereldcapaciteit'
'We moeten gewoon open'
'Hoezo wordt er geen personeel opgeleid?'
etc.
Alles om maar weg te draaien van het fundamentele probleem: Haal. Die. Prik!
Dat jongeren nog altijd fors bijdragen aan dit probleem. Direct doordat ook jongeren een beroep doen op de zorg. Indirect doordat jongeren eraan bijdragen dat de verspreiding hoog is en blijft. Beide problemen zijn zeer gemakkelijk fors te reduceren door die prik te halen. Iets wat veel jongeren vooralsnog niet hebben gedaan uit pure luiheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Jongeren pesten niet zozeer, ik ga vooral uit van incompetentie. Mag ik vragen wat voor jou dan het verschil is tussen de cijfers en de praktijk?
Bacterie. Daar zit een groot verschil in met een virus voor ons afweer systeem omdat bacteriën in tegenstelling tot virussen wel toxine verspreiden.quote:
Misschien kunnen we niet-gevaccineerden weigeren aan de deur bij het ziekenhuis, toch?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is idd het beste wat je kunt doen. Zoveel mensen zijn nu de dupe.
Aannamequote:Op dinsdag 7 september 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij het RIVM hebben ze cijfers die veel beter, correcter en completer zijn, die hebben echt geen cijfers van Fok! nodig
Omdat ze die makkelijker doorgeven aan mensen uit een risicogroep.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar jouw punt was dat het een probleem is als gevaccineerde mensen besmet raken specifiek vanwege Delta. Kan aan mij liggen maar ik snap nog steeds niet waarom dat zo is.
Zou dat jouw oplossing zijn?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Misschien kunnen we niet-gevaccineerden weigeren aan de deur bij het ziekenhuis, toch?
En als ze het niet doen, dan...?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter halen ze gewoon die prik. Vrijwillig.
Als (en hopelijk niet wanneer) het over een paar weken weer uit de klauwen loopt, dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is idd het beste wat je kunt doen. Zoveel mensen zijn nu de dupe.
Fijn vooruitzicht, het volk in opstand.. tegen elkaar.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als (en hopelijk niet wanneer) het over een paar weken weer uit de klauwen loopt, dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn.
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen, maar hey, de prik wordt niet gedwongen in je arm gezet dus het is geen dwang.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als ze het niet doen, dan...?
Jongeren doen amper een beroep op de zorgquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat jongeren nog altijd fors bijdragen aan dit probleem. Direct doordat ook jongeren een beroep doen op de zorg. Indirect doordat jongeren eraan bijdragen dat de verspreiding hoog is en blijft. Beide problemen zijn zeer gemakkelijk fors te reduceren door die prik te halen. Iets wat veel jongeren vooralsnog niet hebben gedaan uit pure luiheid.
...verdienen ze collectieve walging en misprijzen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan komen ze vanaf volgende maand een hoop openbare gebouwen niet meer binnen. Of ze moeten daarvoor iedere 48 uur een betaalde test laten doen. Ook goed.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zie je het voor je? Volwassenen die een zooi kinderen de vergetelheid in gaan trappen omdat ze die prik niet gehaald hebben? Dan zijn we echt reddeloos verloren in dit land en kunnen de duinen beter gelijk doorbreken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als (en hopelijk niet wanneer) het over een paar weken weer uit de klauwen loopt, dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens. Iedereen zou die prik moeten halen natuurlijk. Ik denk dat we wel verschillen van mening over wat proportionele maatregelen zouden zijn om die vaccinatiegraad omhoog te krikken. Dan vind ik dat je de cijfers toch wat te gemakkelijk aan de kant schuift. Flinke maatregelen zoals coronapaspoorten zijn wat mij betreft niet proportioneel, zeker gezien de zeer geringe zorgdruk door jongere mensenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat jongeren nog altijd fors bijdragen aan dit probleem. Direct doordat ook jongeren een beroep doen op de zorg. Indirect doordat jongeren eraan bijdragen dat de verspreiding hoog is en blijft. Beide problemen zijn zeer gemakkelijk fors te reduceren door die prik te halen. Iets wat veel jongeren vooralsnog niet hebben gedaan uit pure luiheid.
Maar de mensen die niet jong en gezond zijn worden nog altijd ziek gekucht door diezelfde jonge, gezonde niet-prikkers, toch? En dat beroep op de zorg telt niet mee omdat...?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Jongeren doen amper een beroep op de zorg
Zeker gezonde jongeren
Er zijn wat non responders, wat ongezonde ongeprikten en wat zwangeren die in de ziekenhuizen liggen. Verder eigenlijk een kans die zo klein is dat het nihil geacht wordt dat een jongere zorg vraagt voor een coronabesmetting
Maak er dan gewoon een vaccinatieplicht van man, slapjanussen, echtquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen, maar hey, de prik wordt niet gedwongen in je arm gezet dus het is geen dwang.
Ja, en voor je weet wordt je preventief geruimd. Nou goed?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen
Ik dacht, ik doe eens mee met je hyperbolen. Best leuk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en voor je weet wordt je preventief geruimd. Nou goed?
Dat weet ik dus niet, ik heb nog geen bewijs gezien dat gevaccineerden dankzij Delta anderen makkelijker besmetten dan met andere varianten. Heb jij dat wel? Lijkt me sowieso interessant om zeker te weten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat ze die makkelijker doorgeven aan mensen uit een risicogroep.
Een iets meer schadelijke variant is voor de meeste gevaccineerden minder een probleem omdat ze dankzij hun vaccin beter beschermt zijn tegen ernstige gevolgen.
Mensen die niet jong en gezond zijn worden ook ziek gekucht met andere dingen dan corona. Kijk maar naar @Bosbeetle die een zware case van de man-flu te pakken heeft.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar de mensen die niet jong en gezond zijn worden nog altijd ziek gekucht door diezelfde jonge, gezonde niet-prikkers, toch? En dat beroep op de zorg telt niet mee omdat...?
Oh doen ze weer aan contact tracing ?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar de mensen die niet jong en gezond zijn worden nog altijd ziek gekucht door diezelfde jonge, gezonde niet-prikkers, toch? En dat beroep op de zorg telt niet mee omdat...?
't Is niet zo alsof jongeren de enige groep zijn die door maatregelen geraakt worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Bliksem92 het volgende:
Flinke maatregelen zoals coronapaspoorten zijn wat mij betreft niet proportioneel, zeker gezien de zeer geringe zorgdruk door jongere mensen.
Die moeten zelf lekker een prik halen? En zich beschermen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En als ze dat niet doen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
Die moeten zelf lekker een prik halen? En zich beschermen?
Eh hoe is dat een goeie redenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet zo alsof jongeren de enige groep zijn die door maatregelen geraakt worden.
Wel gemiddeld harder dan de huisje, boompje, beestje, baby, stationwagen groep.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet zo alsof jongeren de enige groep zijn die door maatregelen geraakt worden.
Dan gaan ze lekker doodquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als ze dat niet doen?
(en het cirkeltje is rond)
Zeg ik iets over trappen of wat dan ook? Nee, het ergste wat ik gezegd heb (en nog niet eens in dit topic) is dat het logischer is dat ongevaccineerde kinderen uitgesloten worden van extraatjes zoals schoolreisjes dan dat de gevaccineerde kinderen uitgesloten worden. Idem dingen als concerten en dergelijke. Een paspoort halen vind ik een andere categorie. Dat kan prima veilig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie je het voor je? Volwassenen die een zooi kinderen de vergetelheid in gaan trappen omdat ze die prik niet gehaald hebben? Dan zijn we echt reddeloos verloren in dit land en kunnen de duinen beter gelijk doorbreken.
Ik kan er echt niet bij dat we gezondheid inmiddels zien als het niet hebben van corona. Dat iedereen een risico voor je is tenzij hij zn QR-code aan je kan laten zien. Of dat hij een groene sticker op zijn helm heeft want oranje stickers zijn onveilig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Die moeten zelf lekker een prik halen? En zich beschermen?
Hoe kun je je eigen bescherming als jij zo'n risicogroep bent in handen van alles en iedereen behalve jezelf leggen dan?
Nou, haal die prik en klaar.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel gemiddeld harder dan de huisje, boompje, beestje, baby, stationwagen groep.
Natuurlijk, maar ik schrijf niet voor niets over proportionaliteitquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Paspoort zou wel een goeie zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen, maar hey, de prik wordt niet gedwongen in je arm gezet dus het is geen dwang.
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat er nog maar erg weinig mensen zijn die dat snappen. Man, wat ben ik teleurgesteld in onze samenleving de afgelopen pakweg 2 maanden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat dit echt te ver gaat en niet proportioneel is?
Om dezelfde redenen dat sommigen niet snappen dat we niet zo kunnen blijven aanmodderen en de solidariteit voor een bepaalde groep mensen alleen maar bestaat bij de gratie dat die groep geen onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest van het land.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
Hoe kan iemand dat een goed idee vinden? Iedereen snapt toch dat dit echt te ver gaat en niet proportioneel is?
Precies, vind ik ook.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, haal die prik en klaar.
Haat wordt vaak gevoed door angst.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet bij dat we gezondheid inmiddels zien als het niet hebben van corona. Dat iedereen een risico voor je is tenzij hij zn QR-code aan je kan laten zien. Of dat hij een groene sticker op zijn helm heeft want oranje stickers zijn onveilig.
Hoe kan iemand dat een goed idee vinden? Iedereen snapt toch dat dit echt te ver gaat en niet proportioneel is?
Ik zie zat mensen die het prima ideeën vindenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet bij dat we gezondheid inmiddels zien als het niet hebben van corona. Dat iedereen een risico voor je is tenzij hij zn QR-code aan je kan laten zien. Of dat hij een groene sticker op zijn helm heeft want oranje stickers zijn onveilig.
Een van de grootste problemen van dit moment is dat de andere vormen van gezondheidszorg nog langdurig in de knel zullen komen juist door het voorslepen van de pandemie, dus wat dacht je van die proportie?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren met dit stukje?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zeg ik iets over trappen of wat dan ook? Nee, het ergste wat ik gezegd heb (en nog niet eens in dit topic) is dat het logischer is dat ongevaccineerde kinderen uitgesloten worden van extraatjes zoals schoolreisjes dan dat de gevaccineerde kinderen uitgesloten worden. Idem dingen als concerten en dergelijke. Een paspoort halen vind ik een andere categorie. Dat kan prima veilig.
En daarnaast zeg ik dat iedereen het recht heeft op die keuze, maar dat dat mensen die weigeren niet vrijwaart van kritiek op die keuze.
Er zijn een aantal incidenten geweest waarin iemand geen mondkapje wilde dragen en diegene hardhandig de winkel uit gewerkt is. De clubjes voetbal'supporters' gingen eigenhandig hun stad beschermen en ga zo maar door. Als de welwillendheid weg is heb je effectief die groep ongevaccineerden vogelvrij verklaard. Het is geen vraag of dat escaleert, de vraag is hoelang dat gaat duren.quote:dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn
Dan moet je de ballen hebben om het als overheid gewoon te verplichten en alleen met uitzondering op doktersadvies zonder vaccinatie af te kunnenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen dat sommigen niet snappen dat we niet zo kunnen blijven aanmodderen en de solidariteit voor een bepaalde groep mensen alleen maar bestaat bij de gratie dat die groep geen onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest van het land.
Ja, en we kunnen blijven inzetten op 'laagdrempelige communicatie' in achterstandswijken. Dan zijn we volgend jaar misschien hopelijk iets opgeschoten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies, vind ik ook.
Maar als de overheid vervolgens maatregelen bedenkt waardoor ze alsnog geraakt worden werkt dat natuurlijk wel door in de bereidheid van die groep (zie: Dansen met Janssen, en het alsnog afblazen van evenementenzomer)
Ik denk dat daar juist het verschil van mening zit. Wat geldt voor de zorg en langdurig in de knel zitten geldt ook voor de rest van de maatschappij. Ik kan het mij best voorstellen dat mensen vinden dat na bijna 2 jaar de zorg niet meer alleen maar prioriteit kan zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een van de grootste problemen van dit moment is dat de andere vormen van gezondheidszorg nog langdurig in de knel zullen komen juist door het voorslepen van de pandemie, dus wat dacht je van die proportie?
Op zich is een woord als "pandemie" misschien ook best een goede indicatie wat betreft proportie...
De grap is, de enige reden dat een groep een vermeende onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest is omdat onze overheid dat besloten heeft. Het is een keuze die twee aan elkaar te verbinden, dat is geen wetmatigheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen dat sommigen niet snappen dat we niet zo kunnen blijven aanmodderen en de solidariteit voor een bepaalde groep mensen alleen maar bestaat bij de gratie dat die groep geen onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest van het land.
De laatste paar maanden pas? Ik vind het juist schokkend hoe sinds vorig jaar veel mensen zichzelf en anderen risico's willen laten lopen en wel de mond vol hebben over de eigen rechten en mening.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat er nog maar erg weinig mensen zijn die dat snappen. Man, wat ben ik teleurgesteld in onze samenleving de afgelopen pakweg 2 maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |