We hadden een perfecte kans een 1,5 maand geleden, die hebben we laten liggen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:02 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja eens. Maar is dat alles het waard om dit hele coronapaspoortcircus op te tuigen en iedereen daar mee op te zadelen? Voor mij is het antwoord nee in ieder geval.
Bedoel je dan dat ondernemers moeten kiezen faillisement aan te vragen omdat de overheid heeft besloten dat hun sector niet meer rendabel is? Of hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ondernemers zullen voor zichzelf de beslissing moeten nemen of ze nog economisch rendabel zijn op de lange termijn. Net zoals supermarkten het laatste jaar besloten hebben om zich steeds meer op het bezorgen te richten en heel veel kantoren besloten hebben om, geheel of gedeeltelijk, over te stappen op thuiswerken.
Het gaat niet alleen om de 'ondernemers' natuurlijk maar ook om de psychologische en de sociale functie die entertainment heeft. Anders had het om te beginnen al geen bestaansrecht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ondernemers zullen voor zichzelf de beslissing moeten nemen of ze nog economisch rendabel zijn op de lange termijn. Net zoals supermarkten het laatste jaar besloten hebben om zich steeds meer op het bezorgen te richten en heel veel kantoren besloten hebben om, geheel of gedeeltelijk, over te stappen op thuiswerken.
Wat voor soort maatregelen doel je dan op?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang de zorg niet structureel in staat is de achterstanden weg te werken, denk ik dat je altijd met maatregelen te maken blijft houden. Ik weet niet hoe dat anders zou moeten.
Heb je gemist dat er sinds een jaar of 2 een pandemie gaande is?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:01 schreef Scrummie het volgende:
Hoe zijn we in vredesnaam hier gekomen?
Verder opengooien en kijken wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang de zorg niet structureel in staat is de achterstanden weg te werken, denk ik dat je altijd met maatregelen te maken blijft houden. Ik weet niet hoe dat anders zou moeten.
Het zou iig fijn zijn als er data beschikbaar is over hoeveel "weigeraars" we het A)hebben en B)waarom ze niet vaccineren en C) in welke bevolkingsgroep ze vallen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mooie winst noemt ie het.
Hoe zijn we in vredesnaam hier gekomen? Dat het een goed plan zou zijn dat volkomen gezonde mensen uit openbare plekken geweerd moeten worden. Bizar.
Nee, natuurlijk niet. Wat een compleet achterlijke vraag.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je gemist dat er sinds een jaar of 2 een pandemie gaande is?
Nee, dat zou niet fijn zijn want het gaat je/ons geen fuck aan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zou iig fijn zijn als er data beschikbaar is over hoeveel "weigeraars" we het A)hebben en B)waarom ze niet vaccineren en C) in welke bevolkingsgroep ze vallen.
We kunnen wel TvT invoeren op scholen maar als 50% van de "weigeraars" volwassenen op de biblebelt zijn of 50% bejaarden die het niet aandurven zet het gaan zoden aan de dijk.
De Deltavariant is ook voor gevaccineerden besmettelijk. Die kunnen anderen in een risicogroep besmetten of de aantallen besmettingen hoog houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Sorry, waar doel je dan precies op?
Beter sluiten we gewoon alles, voor altijd. Weg risico's.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Deltavariant is ook voor gevaccineerden besmettelijk. Die kunnen anderen in een risicogroep besmetten of de aantallen besmettingen hoog houden.
En long covid is ook onder gevaccineerden een risico dat je beter kan beperken.
Hoho, sinds anderhalve jaar pas hè. En hij is bijna voorbij ook.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je gemist dat er sinds een jaar of 2 een pandemie gaande is?
Ik bedoel niet dat we van iedereen de vaccinatiestatus moeten bijhouden, maar dit soort informatie is echt wel af te leiden aan de nu al beschikbare data of op vrijwillige/anonieme basis te achterhalen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef Kickinalfa het volgende:
"De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen."quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Deltavariant is ook voor gevaccineerden besmettelijk. Die kunnen anderen in een risicogroep besmetten of de aantallen besmettingen hoog houden.
Wat bedoel je precies met besmettelijk? Ik weet dat het irritant kan zijn maar er worden vaak hele andere dingen mee bedoeld door verschillende mensen dus ik wil graag duidelijk zijnquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze kunnen we echt vrij eenvoudig gokken. Als we de gegevens van Yorick gebruiken hebben we:quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zou iig fijn zijn als er data beschikbaar is over hoeveel "weigeraars" we het A)hebben en B)waarom ze niet vaccineren en C) in welke bevolkingsgroep ze vallen.
We kunnen wel TvT invoeren op scholen maar als 50% van de "weigeraars" volwassenen op de biblebelt zijn of 50% bejaarden die het niet aandurven zet het gaan zoden aan de dijk.
Ja ok, maar ook dan geldt: zodra de zorg verder in het gedrang komt, zal er toch iets moeten gebeuren om te voorkomen dat ziekenhuizen onder de druk bezwijken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verder opengooien en kijken wat er gebeurt.
Grote kans dat het niet veel erger wordt dan het al is.
(Bewust) ongevaccineerden komen nu ook al overal. Ik zie niet in waarom dat ineens drastisch zou veranderen. als ze straks door hoepels moeten springen komen ze waarschijnlijk nog niet, of laten ze zich alsnog vaccineren.
Ik bedoel dat je in sommige sectoren beter niet kan investeren of verwachten dat je over 10 jaar nog bestaat. Bijvoorbeeld disco's of grote eetschuren waar men dicht op elkaar zit hebben steeds minder bestaansrecht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat ondernemers moeten kiezen faillisement aan te vragen omdat de overheid heeft besloten dat hun sector niet meer rendabel is? Of hoe bedoel je dat?
Nou dan heb je gelijk je antwoord waarom we nu dergelijke maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Wat een compleet achterlijke vraag.
Het is heel erg eng wat er gaande is op dit moment in de hoofden van de mensen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:01 schreef Scrummie het volgende:
Mooie winst noemt ie het.
Hoe zijn we in vredesnaam hier gekomen? Dat het een goed plan zou zijn dat volkomen gezonde mensen uit openbare plekken geweerd moeten worden. Bizar.
'Bestaansrecht' is dat er gewoon geen vraag meer is naar je product omdat mensen het niet meer willen, niet dat de overheid je omzet kunstmatig gaat verbieden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je in sommige sectoren beter niet kan investeren of verwachten dat je over 10 jaar nog bestaat. Bijvoorbeeld disco's of grote eetschuren waar men dicht op elkaar zit hebben steeds minder bestaansrecht.
Datzelfde geld trouwens altijd al. Ondernemers met een videotheek kunnen los van het hele covid gebeuren ook niet veel sympathie verwachten als ze over 10 jaar klagen dat ze in de problemen zitten. Pas je bedrijf aan zodat het toekomstbestendig is en anders kan je failliet gaan inderdaad.
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen geen bestaansrecht hebben omdat de technologie je ingehaald heeft (videotheken) of geen bestaansrecht omdat de overheid vindt dat je geen bestaansrecht hebt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je in sommige sectoren beter niet kan investeren of verwachten dat je over 10 jaar nog bestaat. Bijvoorbeeld disco's of grote eetschuren waar men dicht op elkaar zit hebben steeds minder bestaansrecht.
Datzelfde geld trouwens altijd al. Ondernemers met een videotheek kunnen los van het hele covid gebeuren ook niet veel sympathie verwachten als ze over 10 jaar klagen dat ze in de problemen zitten. Pas je bedrijf aan zodat het toekomstbestendig is en anders kan je failliet gaan inderdaad.
China heeft het een aantal maanden stil gehouden en de pandemie kwam langzaam op gang. Geen idee vanaf welk moment het officieel een pandemie is geworden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoho, sinds anderhalve jaar pas hè. En hij is bijna voorbij ook.
Mooi om het zo in cijfers te zienquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze kunnen we echt vrij eenvoudig gokken. Als we de gegevens van Yorick gebruiken hebben we:
12-17: 32% volledig gevaccineerd, 51% 1x gevaccineerd. We kunnen er dus redelijk vanuit gaan dat dat op dit moment de opkomst is. Er zijn totaal zo'n 1,2 miljoen mensen. Voor het gemak kunnen we dus stellen dat zo'n 600k kinderen zich (nog niet hebben laten vaccineren).
1.8 miljoen - 600k = 1.2 miljoen die overblijft.
Dan is zo'n 5% van de bevolking die niet gevaccineerd kan worden vanwege immuunziekten, kankerbehandelingen etc. 5% van 14.8mio = ~700k
Dan hebben we nog zo'n 500k over. In die 500k zitten weigeraars, anti-vaxxers en de strengere gelovigen. Uiteraard kunnen er ook weigeraars in de groep 12-17 zitten, maar die zou ik niet zo snel in de complotdenkers enzo scharen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |