Dat jongeren nog altijd fors bijdragen aan dit probleem. Direct doordat ook jongeren een beroep doen op de zorg. Indirect doordat jongeren eraan bijdragen dat de verspreiding hoog is en blijft. Beide problemen zijn zeer gemakkelijk fors te reduceren door die prik te halen. Iets wat veel jongeren vooralsnog niet hebben gedaan uit pure luiheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Jongeren pesten niet zozeer, ik ga vooral uit van incompetentie. Mag ik vragen wat voor jou dan het verschil is tussen de cijfers en de praktijk?
Bacterie. Daar zit een groot verschil in met een virus voor ons afweer systeem omdat bacteriën in tegenstelling tot virussen wel toxine verspreiden.quote:
Misschien kunnen we niet-gevaccineerden weigeren aan de deur bij het ziekenhuis, toch?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is idd het beste wat je kunt doen. Zoveel mensen zijn nu de dupe.
Aannamequote:Op dinsdag 7 september 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij het RIVM hebben ze cijfers die veel beter, correcter en completer zijn, die hebben echt geen cijfers van Fok! nodig
Omdat ze die makkelijker doorgeven aan mensen uit een risicogroep.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar jouw punt was dat het een probleem is als gevaccineerde mensen besmet raken specifiek vanwege Delta. Kan aan mij liggen maar ik snap nog steeds niet waarom dat zo is.
Zou dat jouw oplossing zijn?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Misschien kunnen we niet-gevaccineerden weigeren aan de deur bij het ziekenhuis, toch?
En als ze het niet doen, dan...?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter halen ze gewoon die prik. Vrijwillig.
Als (en hopelijk niet wanneer) het over een paar weken weer uit de klauwen loopt, dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is idd het beste wat je kunt doen. Zoveel mensen zijn nu de dupe.
Fijn vooruitzicht, het volk in opstand.. tegen elkaar.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als (en hopelijk niet wanneer) het over een paar weken weer uit de klauwen loopt, dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn.
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen, maar hey, de prik wordt niet gedwongen in je arm gezet dus het is geen dwang.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als ze het niet doen, dan...?
Jongeren doen amper een beroep op de zorgquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat jongeren nog altijd fors bijdragen aan dit probleem. Direct doordat ook jongeren een beroep doen op de zorg. Indirect doordat jongeren eraan bijdragen dat de verspreiding hoog is en blijft. Beide problemen zijn zeer gemakkelijk fors te reduceren door die prik te halen. Iets wat veel jongeren vooralsnog niet hebben gedaan uit pure luiheid.
...verdienen ze collectieve walging en misprijzen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan komen ze vanaf volgende maand een hoop openbare gebouwen niet meer binnen. Of ze moeten daarvoor iedere 48 uur een betaalde test laten doen. Ook goed.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zie je het voor je? Volwassenen die een zooi kinderen de vergetelheid in gaan trappen omdat ze die prik niet gehaald hebben? Dan zijn we echt reddeloos verloren in dit land en kunnen de duinen beter gelijk doorbreken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als (en hopelijk niet wanneer) het over een paar weken weer uit de klauwen loopt, dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens. Iedereen zou die prik moeten halen natuurlijk. Ik denk dat we wel verschillen van mening over wat proportionele maatregelen zouden zijn om die vaccinatiegraad omhoog te krikken. Dan vind ik dat je de cijfers toch wat te gemakkelijk aan de kant schuift. Flinke maatregelen zoals coronapaspoorten zijn wat mij betreft niet proportioneel, zeker gezien de zeer geringe zorgdruk door jongere mensenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat jongeren nog altijd fors bijdragen aan dit probleem. Direct doordat ook jongeren een beroep doen op de zorg. Indirect doordat jongeren eraan bijdragen dat de verspreiding hoog is en blijft. Beide problemen zijn zeer gemakkelijk fors te reduceren door die prik te halen. Iets wat veel jongeren vooralsnog niet hebben gedaan uit pure luiheid.
Maar de mensen die niet jong en gezond zijn worden nog altijd ziek gekucht door diezelfde jonge, gezonde niet-prikkers, toch? En dat beroep op de zorg telt niet mee omdat...?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Jongeren doen amper een beroep op de zorg
Zeker gezonde jongeren
Er zijn wat non responders, wat ongezonde ongeprikten en wat zwangeren die in de ziekenhuizen liggen. Verder eigenlijk een kans die zo klein is dat het nihil geacht wordt dat een jongere zorg vraagt voor een coronabesmetting
Maak er dan gewoon een vaccinatieplicht van man, slapjanussen, echtquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen, maar hey, de prik wordt niet gedwongen in je arm gezet dus het is geen dwang.
Ja, en voor je weet wordt je preventief geruimd. Nou goed?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen
Ik dacht, ik doe eens mee met je hyperbolen. Best leuk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en voor je weet wordt je preventief geruimd. Nou goed?
Dat weet ik dus niet, ik heb nog geen bewijs gezien dat gevaccineerden dankzij Delta anderen makkelijker besmetten dan met andere varianten. Heb jij dat wel? Lijkt me sowieso interessant om zeker te weten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat ze die makkelijker doorgeven aan mensen uit een risicogroep.
Een iets meer schadelijke variant is voor de meeste gevaccineerden minder een probleem omdat ze dankzij hun vaccin beter beschermt zijn tegen ernstige gevolgen.
Mensen die niet jong en gezond zijn worden ook ziek gekucht met andere dingen dan corona. Kijk maar naar @Bosbeetle die een zware case van de man-flu te pakken heeft.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar de mensen die niet jong en gezond zijn worden nog altijd ziek gekucht door diezelfde jonge, gezonde niet-prikkers, toch? En dat beroep op de zorg telt niet mee omdat...?
Oh doen ze weer aan contact tracing ?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar de mensen die niet jong en gezond zijn worden nog altijd ziek gekucht door diezelfde jonge, gezonde niet-prikkers, toch? En dat beroep op de zorg telt niet mee omdat...?
't Is niet zo alsof jongeren de enige groep zijn die door maatregelen geraakt worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Bliksem92 het volgende:
Flinke maatregelen zoals coronapaspoorten zijn wat mij betreft niet proportioneel, zeker gezien de zeer geringe zorgdruk door jongere mensen.
Die moeten zelf lekker een prik halen? En zich beschermen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En als ze dat niet doen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
Die moeten zelf lekker een prik halen? En zich beschermen?
Eh hoe is dat een goeie redenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet zo alsof jongeren de enige groep zijn die door maatregelen geraakt worden.
Wel gemiddeld harder dan de huisje, boompje, beestje, baby, stationwagen groep.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is niet zo alsof jongeren de enige groep zijn die door maatregelen geraakt worden.
Dan gaan ze lekker doodquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als ze dat niet doen?
(en het cirkeltje is rond)
Zeg ik iets over trappen of wat dan ook? Nee, het ergste wat ik gezegd heb (en nog niet eens in dit topic) is dat het logischer is dat ongevaccineerde kinderen uitgesloten worden van extraatjes zoals schoolreisjes dan dat de gevaccineerde kinderen uitgesloten worden. Idem dingen als concerten en dergelijke. Een paspoort halen vind ik een andere categorie. Dat kan prima veilig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie je het voor je? Volwassenen die een zooi kinderen de vergetelheid in gaan trappen omdat ze die prik niet gehaald hebben? Dan zijn we echt reddeloos verloren in dit land en kunnen de duinen beter gelijk doorbreken.
Ik kan er echt niet bij dat we gezondheid inmiddels zien als het niet hebben van corona. Dat iedereen een risico voor je is tenzij hij zn QR-code aan je kan laten zien. Of dat hij een groene sticker op zijn helm heeft want oranje stickers zijn onveilig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Die moeten zelf lekker een prik halen? En zich beschermen?
Hoe kun je je eigen bescherming als jij zo'n risicogroep bent in handen van alles en iedereen behalve jezelf leggen dan?
Nou, haal die prik en klaar.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel gemiddeld harder dan de huisje, boompje, beestje, baby, stationwagen groep.
Natuurlijk, maar ik schrijf niet voor niets over proportionaliteitquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Paspoort zou wel een goeie zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan mag je niet meer naar je werk, mag je geen nieuw paspoort halen, maar hey, de prik wordt niet gedwongen in je arm gezet dus het is geen dwang.
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat er nog maar erg weinig mensen zijn die dat snappen. Man, wat ben ik teleurgesteld in onze samenleving de afgelopen pakweg 2 maanden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat dit echt te ver gaat en niet proportioneel is?
Om dezelfde redenen dat sommigen niet snappen dat we niet zo kunnen blijven aanmodderen en de solidariteit voor een bepaalde groep mensen alleen maar bestaat bij de gratie dat die groep geen onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest van het land.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
Hoe kan iemand dat een goed idee vinden? Iedereen snapt toch dat dit echt te ver gaat en niet proportioneel is?
Precies, vind ik ook.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, haal die prik en klaar.
Haat wordt vaak gevoed door angst.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet bij dat we gezondheid inmiddels zien als het niet hebben van corona. Dat iedereen een risico voor je is tenzij hij zn QR-code aan je kan laten zien. Of dat hij een groene sticker op zijn helm heeft want oranje stickers zijn onveilig.
Hoe kan iemand dat een goed idee vinden? Iedereen snapt toch dat dit echt te ver gaat en niet proportioneel is?
Ik zie zat mensen die het prima ideeën vindenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet bij dat we gezondheid inmiddels zien als het niet hebben van corona. Dat iedereen een risico voor je is tenzij hij zn QR-code aan je kan laten zien. Of dat hij een groene sticker op zijn helm heeft want oranje stickers zijn onveilig.
Een van de grootste problemen van dit moment is dat de andere vormen van gezondheidszorg nog langdurig in de knel zullen komen juist door het voorslepen van de pandemie, dus wat dacht je van die proportie?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren met dit stukje?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zeg ik iets over trappen of wat dan ook? Nee, het ergste wat ik gezegd heb (en nog niet eens in dit topic) is dat het logischer is dat ongevaccineerde kinderen uitgesloten worden van extraatjes zoals schoolreisjes dan dat de gevaccineerde kinderen uitgesloten worden. Idem dingen als concerten en dergelijke. Een paspoort halen vind ik een andere categorie. Dat kan prima veilig.
En daarnaast zeg ik dat iedereen het recht heeft op die keuze, maar dat dat mensen die weigeren niet vrijwaart van kritiek op die keuze.
Er zijn een aantal incidenten geweest waarin iemand geen mondkapje wilde dragen en diegene hardhandig de winkel uit gewerkt is. De clubjes voetbal'supporters' gingen eigenhandig hun stad beschermen en ga zo maar door. Als de welwillendheid weg is heb je effectief die groep ongevaccineerden vogelvrij verklaard. Het is geen vraag of dat escaleert, de vraag is hoelang dat gaat duren.quote:dan zal de welwillendheid naar de niet-prikkende medemens daar denk ik ook omgekeerd aan evenredig aan zijn
Dan moet je de ballen hebben om het als overheid gewoon te verplichten en alleen met uitzondering op doktersadvies zonder vaccinatie af te kunnenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen dat sommigen niet snappen dat we niet zo kunnen blijven aanmodderen en de solidariteit voor een bepaalde groep mensen alleen maar bestaat bij de gratie dat die groep geen onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest van het land.
Ja, en we kunnen blijven inzetten op 'laagdrempelige communicatie' in achterstandswijken. Dan zijn we volgend jaar misschien hopelijk iets opgeschoten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies, vind ik ook.
Maar als de overheid vervolgens maatregelen bedenkt waardoor ze alsnog geraakt worden werkt dat natuurlijk wel door in de bereidheid van die groep (zie: Dansen met Janssen, en het alsnog afblazen van evenementenzomer)
Ik denk dat daar juist het verschil van mening zit. Wat geldt voor de zorg en langdurig in de knel zitten geldt ook voor de rest van de maatschappij. Ik kan het mij best voorstellen dat mensen vinden dat na bijna 2 jaar de zorg niet meer alleen maar prioriteit kan zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een van de grootste problemen van dit moment is dat de andere vormen van gezondheidszorg nog langdurig in de knel zullen komen juist door het voorslepen van de pandemie, dus wat dacht je van die proportie?
Op zich is een woord als "pandemie" misschien ook best een goede indicatie wat betreft proportie...
De grap is, de enige reden dat een groep een vermeende onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest is omdat onze overheid dat besloten heeft. Het is een keuze die twee aan elkaar te verbinden, dat is geen wetmatigheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen dat sommigen niet snappen dat we niet zo kunnen blijven aanmodderen en de solidariteit voor een bepaalde groep mensen alleen maar bestaat bij de gratie dat die groep geen onevenredige wissel trekt op de vrijheid van de rest van het land.
De laatste paar maanden pas? Ik vind het juist schokkend hoe sinds vorig jaar veel mensen zichzelf en anderen risico's willen laten lopen en wel de mond vol hebben over de eigen rechten en mening.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat er nog maar erg weinig mensen zijn die dat snappen. Man, wat ben ik teleurgesteld in onze samenleving de afgelopen pakweg 2 maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |