Nee maar je weet hoe het feestje in Den Haag werkt toch?quote:Op woensdag 8 september 2021 08:57 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
alsof de vvd dat alleen heeft ingevoerd. Ze hebben geen absolute meerderheid hooren de vraag naar zorg neemt toe, kosten nemen ook toe net als de bevolkingsaantallen. Ligt ook allemaal aan de vvd natuurlijk
Checkquote:Op woensdag 8 september 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bij twijfel blijft wat mij betreft gelden dat het voor immuungecompromitteerden handig kan zijn en verder niet.
Nou, iig niet dat de VVD alles zelf maar beslist. Dan hadden we namelijk ook niet zo lang hoeven formeren.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar je weet hoe het feestje in Den Haag werkt toch?
Wel jammer dat ze het nog niet gekoppeld hebben met de database van mensen die natuurlijk besmet zijn geraakt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:02 schreef _serial_ het volgende:
RIVM Vaccinatie update
In de geel gemarkeerde gebieden valt echt nog wel voordeel te halen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Natuurlijk zegt hij dat.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:55 schreef Tarado het volgende:
Covid: Nationwide booster vaccines programme may not be needed, says AstraZeneca boss
[ twitter ]
Huh, maar farmaceuten zijn toch alleen maar graaiers die 'wij van wc-eend raden ons product aan'-beweringen doen?quote:
Je zou bijna gaan denken dat het een complexe vraag is.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ze wisselen om de week van mening hierover. Is haast niet bij te houden
Ik denk niet dat Sanquin-donoren een goede afspiegeling zijn van de populatie. Zijn waarschijnlijk toch al mensen die veel vertrouwen hebben in de medische wetenschap, anders sta je geen bloed af. Ik gok vooral op autochtonen en hoog opgeleid. Maar dat zijn aannames.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze het nog niet gekoppeld hebben met de database van mensen die natuurlijk besmet zijn geraakt.
Volgens Sanquin heeft namelijk > 90% van de donoren antistoffen (ook bij 30-). Dat zou dan betekenen dat óf er een zware bias zit in de bloeddonoren, óf het aantal werkelijk beschermde mensen een stuk hoger ligt dan de 70% die hier genoemd wordt met één vaccinatie. Ik kan me niet voorstellen dat die bias bijna 30% is t.o.v. de gehele populatie.
Dit geeft al een ander beeld:
[ afbeelding ]
(40% van de jongeren zou dus al natuurlijk antistoffen opgebouwd hebben vóór vaccinatie)
Dat denk ik ook. Maar is die bias zo groot dat het een gat van ~30% kan verklaren?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Sanquin-donoren een goede afspiegeling zijn van de populatie. Zijn waarschijnlijk toch al mensen die veel vertrouwen hebben in de medische wetenschap, anders sta je geen bloed af. Ik gok vooral op autochtonen en hoog opgeleid. Maar dat zijn aannames.
Tja niet zo raar, mensen hebben geen zin om meer dan een half uur kwijt te zijn hier aan.quote:Virologen waarschuwen voor toename covidpatiënten in gebieden met weinig testcentra
Uit recent onderzoek van het CBS blijkt dat de testbereidheid lager ligt in delen van het land waar de afstand tot een teststraat groot is. Bij BNR Nieuwsradio pleiten virologen en epidemiologen daarom voor meer verspreide testcapaciteit, om te voorkomen dat het aantal ziekenhuisopnames in regio's met weinig teststraten zullen stijgen.
Voor de uitbreiding van de testcapaciteit kan creatief worden gedacht, zegt epidemioloog Arnold Bosman tegen de radiozender. "Als je bijvoorbeeld apotheken en huisartsen gratis sneltesten laat afnemen, dan kan je letterlijk op elke hoek van de straat een testlocatie hebben."
GGD-GHOR Nederland zegt tegen BNR niet bezig te zijn met het uitbreiden van de testcapaciteit, omdat er op dit moment voldoende landelijke dekking is.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ed-doneren~af995b81/quote:Op woensdag 8 september 2021 12:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Sanquin-donoren een goede afspiegeling zijn van de populatie. Zijn waarschijnlijk toch al mensen die veel vertrouwen hebben in de medische wetenschap, anders sta je geen bloed af. Ik gok vooral op autochtonen en hoog opgeleid. Maar dat zijn aannames.
Wel een belangrijke nuance:quote:Op woensdag 8 september 2021 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja niet zo raar, mensen hebben geen zin om meer dan een half uur kwijt te zijn hier aan.
https://www.binnenlandsbe(...)-voor.18073861.lynkxquote:Leeftijd
Hoewel de afstand tot een testlocatie invloed heeft op het aantal tests, lijken andere factoren een grotere rol te spelen. Zo liet de leeftijdsgroep 18 tot 40 jaar zich aanzienlijk vaker testen dan anderen, onafhankelijk van hoe ver ze bij een testlocatie vandaan wonen. Elke maand werd ruim 9 procent van hen één of meerdere keren getest door de GGD. Bij 65-plussers lag het aandeel niet hoger dan 3,3 procent, zelfs bij de mensen die dichtbij een testlocatie wonen.
En later die dag: https://www.rtlnieuws.nl/(...)oep-westerse-afkomstquote:Op woensdag 8 september 2021 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ed-doneren~af995b81/
Ik moet denken aan dit bericht uit 2019 van Sanquin. Ook zelfde verhaal met orgaandonaties.
Het was toch altijd al zo dat een zeker deel van de bevolking antistoffen tegen corona had zonder er ooit aan te zijn blootgesteld?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel jammer dat ze het nog niet gekoppeld hebben met de database van mensen die natuurlijk besmet zijn geraakt.
Volgens Sanquin heeft namelijk > 90% van de donoren antistoffen (ook bij 30-). Dat zou dan betekenen dat óf er een zware bias zit in de bloeddonoren, óf het aantal werkelijk beschermde mensen een stuk hoger ligt dan de 70% die hier genoemd wordt met één vaccinatie. Ik kan me niet voorstellen dat die bias bijna 30% is t.o.v. de gehele populatie.
Dit geeft al een ander beeld:
[ afbeelding ]
(40% van de jongeren zou dus al natuurlijk antistoffen opgebouwd hebben vóór vaccinatie)
NOS.nl liveblogquote:GGD Utrecht gaat prikken in moskee
De GGD Utrecht opent vanaf 12 september een vaccinatielocatie in de Ulu Camii-moskee in de Utrechtse wijk Lombok. Op de tijdelijke locatie kunnen 12-plussers één dag per weekend zonder afspraak terecht voor een Janssen- of Pfizerprik. Met een priklocatie in de grootste moskee van de stad hoopt de GGD veel mensen te bereiken.
De GGD is ook actief met 'vrije inloop'-prikstraten in Overvecht en Kanaleneiland, wijken met veel inwoners met een migratieachtergrond. De vaccinatiegraad onder Nederlanders met een migratieachtergrond is relatief laag. In de speciale vaccinatielocaties, waar ook artsen en verpleegkundigen aanwezig zijn om vragen te beantwoorden, zijn de afgelopen twee maanden 1500 inwoners gevaccineerd.
De Jonge blijft erbij: geen sprake van vaccinatiedwang of -drang - https://nos.nl/l/2396970#UPDATE-container-55847094quote:Op woensdag 8 september 2021 12:51 schreef Cynicio het volgende:
De Jonge heeft weer een uitspraak over de coronapas gedaan. Kortom, die gaat er zeker weten komen.
Hij weet dondergoed dat er sprake is van een indirecte dwang imo. Als je een beetje normaal wil leven althans. Ja, je kan ervoor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan moet je je straks voor de meest simpele dingen frequent testen. Testen die niet eens gratis zijn straks. Wees dan man genoeg om het gewoon te verplichten denk ik dan.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De Jonge blijft erbij: geen sprake van vaccinatiedwang of -drang - https://nos.nl/l/2396970#UPDATE-container-55847094
Wat een woordspelletje.
Als ze het nachtleven weer opengooien en je hebt een pas nodig, dan zal de 18+ groep heel snel een vaccin nemen. Niet om zichzelf te beschermen of een ander, maar als toegangsbewijs. Wat krankzinnig is. Even een prikje en dan mag je (2 weken later, Hugo!) lekker feesten.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De Jonge blijft erbij: geen sprake van vaccinatiedwang of -drang - https://nos.nl/l/2396970#UPDATE-container-55847094
Wat een woordspelletje.
Daarom kunnen diegenen zich beter nu al gaan vaccineren. Des te eerder kunnen zequote:Op woensdag 8 september 2021 13:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Als ze het nachtleven weer opengooien en je hebt een pas nodig, dan zal de 18+ groep heel snel een vaccin nemen. Niet om zichzelf te beschermen of een ander, maar als toegangsbewijs. Wat krankzinnig is. Even een prikje en dan mag je (2 weken later, Hugo!) lekker feesten.
Vraag mij af hoe lang je testbewijzen nog wilt handhaven. Het is nu wel duidelijk dat minimaal april gaat worden.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Als ze het nachtleven weer opengooien en je hebt een pas nodig, dan zal de 18+ groep heel snel een vaccin nemen. Niet om zichzelf te beschermen of een ander, maar als toegangsbewijs. Wat krankzinnig is. Even een prikje en dan mag je (2 weken later, Hugo!) lekker feesten.
Eens.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:12 schreef zoost het volgende:
Nee maar het zorgt er wel voor dat het minder snel circuleert, dat wordt vaak vergeten.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Het is onaanvaardbaar om op deze manier een vaccinatie af te dwingen bij jongeren die zelf geen gezondheidsvoordeel hebben bij het laten zetten van dit vaccin.
Nee die is offline.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:20 schreef Woelwater het volgende:
Is straks het hele uitgaansleven plat te leggen door een website te DDossen, of hangt die app waarmee ze checken niet aan internet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |