SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.(Un)masking for the greater good.
Dat alleen kijken naar pure positieve aantallen per dag zonder dat je daar percentage positief en het aantal afgenomen testen van die dag in meeneemt, geen goede 1:1 vergelijking kan maken.quote:
Volgens mij is ze zenuwachtig of zo, d'r verhaal komt niet over in ieder geval.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:22 schreef Nattekat het volgende:
Dit is precies de reden waarom GL kapot is.
Begin hier ook steeds meer naar te neigen. Geef je ondernemers eerst maar eens meer ruimte, niet alleen in de horeca trouwens. De portemonnee van de ondernemer vind ik intussen wel iets belangrijker geworden dan oNzE vRiJhEiD dat we ook naar buiten kunnen als we liggen te slapen.quote:
Het is 3 minuten onzin verkopen en hooguit 1 minuut daadwerkelijk inhoudelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:24 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Volgens mij is ze zenuwachtig of zo, d'r verhaal komt niet over in ieder geval.
Geef jordi hier een uitleg, want hij snapt het niet. Gaf hij aan.quote:
Over die minderheden en jongeren met onderliggend lijden, was wel ok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 3 minuten onzin verkopen en hooguit 1 minuut daadwerkelijk inhoudelijk.
Een vraag stellen misschien? Maar goed voel je vooral aangevallen, antwoord is al door serial gegeven.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geef jordi hier een uitleg, want hij snapt het niet. Gaf hij aan.
Welk punt wil jij maken met je post naar mij dan?
Mooi zo.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Een vraag stellen misschien? Maar goed voel je vooral aangevallen, antwoord is al door serial gegeven.
Laat het kabinet het maar niet horen dat je rechten als burger inwisselbaar zijn voor een paar biertjes.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Begin hier ook steeds meer naar te neigen. Geef je ondernemers eerst maar eens meer ruimte, niet alleen in de horeca trouwens. De portemonnee van de ondernemer vind ik intussen wel iets belangrijker geworden dan oNzE vRiJhEiD dat we ook naar buiten kunnen als we liggen te slapen.
gewoon beiden, waarom moeten we kiezen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Begin hier ook steeds meer naar te neigen. Geef je ondernemers eerst maar eens meer ruimte, niet alleen in de horeca trouwens. De portemonnee van de ondernemer vind ik intussen wel iets belangrijker geworden dan oNzE vRiJhEiD dat we ook naar buiten kunnen als we liggen te slapen.
ik vind het ook link om die avondklok als wisselgeld te gebruikenquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laat het kabinet het maar niet horen dat je rechten als burger inwisselbaar zijn voor een paar biertjes.
Het is kut voor die ondernemers, maar de avondklok moet er eerst af. Toevallig genoeg is dat ook wat er beloofd was door het kabinet.
Als we echt moeten kiezen tussen terrasjes en opheffing avondklok zou ik kiezen voor de horeca. Die ondernemers verdienen het om zo snel mogelijk weer iets te kunnen. Maar dat zeg ik deels omdat ik zelf niet echt veel last heb van die avondklok. Haalt niet weg dat het wel een principe dingetje is dat die avondklok ook gewoon snel moet verdwijnen. Liefst gewoon allebei dus.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een paar biertjes? Het gaat om mensen die ik kapot zie gaan aan deze hele crisis terwijl de focus ligt op of de burger 's avonds een uurtje of twee uurtjes verplicht binnen moet zitten voor hij gaat slapen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laat het kabinet het maar niet horen dat je rechten als burger inwisselbaar zijn voor een paar biertjes.
Het is kut voor die ondernemers, maar de avondklok moet er eerst af. Toevallig genoeg is dat ook wat er beloofd was door het kabinet.
Daar ging het niet over. Wat mij betreft gaat alles eraf maar dat kan nog niet, en als er dan een keuze gemaakt moet worden weet ik wel voor wat ik kies.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewoon beiden, waarom moeten we kiezen?
Het hele punt is dus dat de avondklok dan wisselgeld wordt en dan zou de Kamer en Nederland te klein (moeten) zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we echt moeten kiezen tussen terrasjes en opheffing avondklok zou ik kiezen voor de horeca. Die ondernemers verdienen het om zo snel mogelijk weer iets te kunnen. Maar dat zeg ik deels omdat ik zelf niet echt veel last heb van die avondklok. Haalt niet weg dat het wel een principe dingetje is dat die avondklok ook gewoon snel moet verdwijnen. Liefst gewoon allebei dus.
Komt er eindelijk iets zinnigs uit??quote:
Yep. Als de horeca wat eerder meer mag en de avondklok moet nog even blijven dan heb ik daar geen moeite mee. Ik zie geen directe economische schade door de avondklok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ging het niet over. Wat mij betreft gaat alles eraf maar dat kan nog niet, en als er dan een keuze gemaakt moet worden weet ik wel voor wat ik kies.
Weinig, behalve haar opmerking over de avondklok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Komt er eindelijk iets zinnigs uit??
In vergelijking met D66 en CDA was het een stuk beter wat Ploumen bracht ja.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Komt er eindelijk iets zinnigs uit??
Het wordt nu ook al als wisselgeld gebruikt voor kappers, scholen, click & collect, etc.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:33 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het hele punt is dus dat de avondklok dan wisselgeld wordt en dan zou de Kamer en Nederland te klein (moeten) zijn.
niet met je eens, avondklok moet er als eerste af, dat jij er anders over denkt zegt al genoeg over hoe normaal men het is gaan vinden ook al is het misschien praktischer op jouw manier.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ging het niet over. Wat mij betreft gaat alles eraf maar dat kan nog niet, en als er dan een keuze gemaakt moet worden weet ik wel voor wat ik kies.
Rutte mag hem ergens anders in duwen wat mij betreft.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)uik-goedgekeurd.html
Aan het plaatje te zien moet je zelf een wattenstaaf je hersens in douwen.
Die roche sneltesten heb ik al thuisliggen. Is een ondiepe test die niet in je hersens moetquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
Ja eens en ik ben bang dat ze het straks met het hoger onderwijs, horeca en misschien zelfs met de sportscholen, ook weer gaan doen. Neemt niet weg dat ik er gewoon tegen ben, dus wat mij betreft eerst de avondklok en dan tegelijkertijd ook maar onderwijs, horeca of sportscholen, ze kiezen er maar een uit...quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het wordt nu ook al als wisselgeld gebruikt voor kappers, scholen, click & collect, etc.
De horeca is de sector die altijd als eerste de sjaak is en pas als laatste vaak weer meer dingen mag. Dan vind ik het wel logisch dat dat een van de eerste prioriteiten zou moeten zijn.
Die hele wisselgeld logica vind ik ook niet tof overigens. Maar dat vond ik ook al bij de kappers en de scholen, etc.
Ik had morgenavond een uitvaller gelukkig. Rest zit bomvol.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:38 schreef tja77 het volgende:
Ik ga volgende week nog ff een afspraakje bij de kapper plannen voordat ze de hele tiefuszooi weet dichtpleuren.
Misschien is het wel een anaaltestquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
Zoiets hadden ze al veel eerder op de markt moeten brengen. Had veel besmettingen kunnen schelen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
Dat mag. Ik ben ondertussen wel klaar met de nadruk op burgerrechten in een extréém uitzonderlijke situatie terwijl ondernemers door die situatie aan de grond raken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet met je eens, avondklok moet er als eerste af, dat jij er anders over denkt zegt al genoeg over hoe normaal men het is gaan vinden ook al is het misschien praktischer op jouw manier.
Wel mooi dat ze namens nota bene de CU zei 'liever duidelijkheid nu dan hopen tegen beter weten in'quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef nostra het volgende:
Bedankt voor je bijdrage, CU-dame. Mijn hemel.
Het was idd niet een paar biertjes, dat is waar.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een paar biertjes? Het gaat om mensen die ik kapot zie gaan aan deze hele crisis terwijl de focus ligt op of de burger 's avonds een uurtje of twee uurtjes verplicht binnen moet zitten voor hij gaat slapen.
Daarbij: de horeca is ook wel eens verteld dat first de lul first niet meer de lul zou zijn.
Het ziet eruit alsof je daarmee de boel makkelijk kan flashen. Dat vind ik prima.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu is het nog steeds handig, maar uiteindelijk kunnen we er weinig extra's mee. Ik zal ze best wel gebruiken als ik ergens op visite wil (totdat ik gevaccineerd ben), maar ook al test je negatief; je mag alsnog niet naar een evenement, of op vakantie. Want niemand die kan controleren of de test goed gedaan is. Of je uberhaupt de test gebruikt hebt. Dan voegt het al stukken minder toe.
de avondklok handhaven en de horeca dan gedeeltelijk open is ook nog geen oplossing, moeten we nog nog steeds heel vroeg gaan eten en drinkenquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat mag. Ik ben ondertussen wel klaar met de nadruk op burgerrechten in een extréém uitzonderlijke situatie terwijl ondernemers door die situatie aan de grond raken.
Owwww. De upgrade van 5G naar 6G bedoel je?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Het ziet eruit alsof je daarmee de boel makkelijk kan flashen. Dat vind ik prima.
Ondernemers raken door die situatie niet aan de grond, de avondklok en ondernemers die aan de grond raken hebben helemaal niets met elkaar te maken. Ondernemers raken aan de grond door de maatregelen van de overheid en onvoldoende steun om ze open te kunnen houden. Dat deze ondertussen zo verweven zijn laat juist zien wat een smerig spelletje er met de avondklok gespeeld wordt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat mag. Ik ben ondertussen wel klaar met de nadruk op burgerrechten in een extréém uitzonderlijke situatie terwijl ondernemers door die situatie aan de grond raken.
Neemt niet weg dat er nu bedrijven naar de klote gaan omdat de overheid geen maatwerk wil toepassen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ondernemers raken door die situatie niet aan de grond, de avondklok en ondernemers die aan de grond raken hebben helemaal niets met elkaar te maken. Ondernemers raken aan de grond door de maatregelen van de overheid en onvoldoende steun om ze open te kunnen houden. Dat deze ondertussen zo verweven zijn laat juist zien wat een smerig spelletje er met de avondklok gespeeld wordt.
Er is een hele set aan maatregelen die genomen kunnen worden, waar de avondklok er één van is. Dat staat los van of een sector wel of niet kapot gaat.
In een zeer, zeer, zeer uitzonderlijke en extreme tijd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was idd niet een paar biertjes, dat is waar.
Het gaat er niet om of je een paar uurtjes verplicht binnen moet zitten voor je gaat slapen, het gaat erom dat er een maatregel is genomen die diep in de vrijheid van de mensen grijpt.
Die financiële steun voldoet niet en kan eigenlijk niet voldoen, het is onmogelijk hele sectoren die meer dan driekwart jaar nul inkomsten hebben volledig te compenseren. En dan nog, ondernemers willen net als jij en ik een bestaan op bouwen, niet alleen geld verdienen om de rekeningen te betalen.quote:Dat er mensen zijn die er geen last van hebben, top. De grondwet, ERVM, maar ook URVM zijn er juist om die minderheid die er wel last van heeft te beschermen.
Ondernemers die nu kapot aan het gaan zijn moeten de juiste financiële steun krijgen, dat staat los van wel of geen avondklok. Dat die ondernemers die steun niet krijgen is kwalijk en moet verholpen worden, maar niet door te zeggen: Ah joh, laat die avondklok er lekker op. Het is niet voor niets dat het moeilijk was de avondklok in te voeren.
Je kan beter op maandag even nu.nl lezen dan weet je ook alles.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:48 schreef Mallerd01 het volgende:
Ben geen fan van Denk maar Azarkan maakt wel een goed punt dat de persco een stuk korter had gekund
Ik denk dat de horeca nogal blij zal zijn als ze open mogen tot 21.30 uur oid.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
de avondklok handhaven en de horeca dan gedeeltelijk open is ook nog geen oplossing, moeten we nog nog steeds heel vroeg gaan eten en drinken
Je kan evengoed 5 minuten voor 7 even NPO1 kijken, die geven vooraf al een samenvatting, alles lekt toch uitquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan beter op maandag even nu.nl lezen dan weet je ook alles.
Ik schijt er wel op iedere ochtend na mijn eerste kop koffie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien is het wel een anaaltest
https://www.volkskrant.nl(...)coronatest~bf42e9da/
Niet op dinsdagochtend al weten wat de maatregelen gaan zijnquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan beter op maandag even nu.nl lezen dan weet je ook alles.
Overdag was alles ook al bekend natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je kan evengoed 5 minuten voor 7 even NPO1 kijken, die geven vooraf al een samenvatting, alles lekt toch uit
Wordt dan het vaccin echt geactiveerd zodat wij op onze hoofden gaan lopen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Owwww. De upgrade van 5G naar 6G bedoel je?
natuurlijk zijn ze nu blij met alles wat meer is dan dicht zijn maar blijf het gevaarlijk vinden om de avondklok als ruilmiddel te zien wat overigens nu ook al gebeurt, het is een maatregel die redelijk makkelijk te handhaven is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat de horeca nogal blij zal zijn als ze open mogen tot 21.30 uur oid.
En die maatregelen zijn er omdat...?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ondernemers raken door die situatie niet aan de grond, de avondklok en ondernemers die aan de grond raken hebben helemaal niets met elkaar te maken. Ondernemers raken aan de grond door de maatregelen van de overheid en onvoldoende steun om ze open te kunnen houden. Dat deze ondertussen zo verweven zijn laat juist zien wat een smerig spelletje er met de avondklok gespeeld wordt.
Er is een hele set aan maatregelen die genomen kunnen worden, waar de avondklok er één van is. Dat staat los van of een sector wel of niet kapot gaat.
Het is een uitzonderlijke tijd. Daar gaan we extreem mee om. Zo zou ik het verwoorden. De argumentatie van de avondklok rammelt nog steeds aan alle kanten. Net als de zogenaamde cijfers. Het zijn schattingen, er is geen enkel bewijs voor. Dat het met de zomertijd plots wel om 22.00 uur in kan gaan, slaat natuurlijk nergens op. Schaf 'm dan gelijk af. Al hadden ze 'm eigenlijk nooit mogen invoeren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In een zeer, zeer, zeer uitzonderlijke en extreme tijd.
[..]
Die financiële steun voldoet niet en kan eigenlijk niet voldoen, het is onmogelijk hele sectoren die meer dan driekwart jaar nul inkomsten hebben volledig te compenseren. En dan nog, ondernemers willen net als jij en ik een bestaan op bouwen, niet alleen geld verdienen om de rekeningen te betalen.
Op het moment dat je gaat rommelen met een uurtje extra terwijl dat uurtje later voorheen echt niet kon en onbespreekbaar was, moet je eigenlijk de maatregel afschaffen. Dan ben je gewoon niet meer geloofwaardig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:55 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het is een uitzonderlijke tijd. Daar gaan we extreem mee om. Zo zou ik het verwoorden. De argumentatie van de avondklok rammelt nog steeds aan alle kanten. Net als de zogenaamde cijfers. Het zijn schattingen, er is geen enkel bewijs voor. Dat het met de zomertijd plots wel om 22.00 uur in kan gaan, slaat natuurlijk nergens op. Schaf 'm dan gelijk af. Al hadden ze 'm eigenlijk nooit mogen invoeren.
Wat betreft ondernemers ben ik het wel met je eens.
Nee, er wordt dan een extra verbinding gelegd met AWS. Speciaal voor Bezos.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt dan het vaccin echt geactiveerd zodat wij op onze hoofden gaan lopen?
Ze zijn (terecht) van mening dat er niet teveel tegelijk opgeheven kan worden. Dan vind ik de keuze tussen ongeloofwaardig en ondernemers die in de shit zitten helpen vrij eenvoudig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op het moment dat je gaat rommelen met een uurtje extra terwijl dat uurtje later voorheen echt niet kon en onbespreekbaar was, moet je eigenlijk de maatregel afschaffen. Dan ben je gewoon niet meer geloofwaardig.
Waarom is dat nou zo gevaarlijk?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk zijn ze nu blij met alles wat meer is dan dicht zijn maar blijf het gevaarlijk vinden om de avondklok als ruilmiddel te zien wat overigens nu ook al gebeurt, het is een maatregel die redelijk makkelijk te handhaven is.
een maatregel die niet goed werkt vanwege dat uur uitstel handhaven omdat je nu eenmaal niet teveel tegelijk op kan heffen vind jij logischer?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zijn (terecht) van mening dat er niet teveel tegelijk opgeheven kan worden. Dan vind ik de keuze tussen ongeloofwaardig en ondernemers die in de shit zitten helpen vrij eenvoudig.
Ik geloof niet dat ik dat zeg. Als ik de keuze heb voor het afschaffen van een avondklok omdat deze 'niet meer geloofwaardig is' óf het deels opengooien van de horeca en andere ondernemingen is de keuze erg makkelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
een maatregel die niet goed werkt vanwege dat uur uitstel handhaven omdat je nu eenmaal niet teveel tegelijk op kan heffen vind jij logischer?
Zodat hij zijn minions met zijn mind kan besturenquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, er wordt dan een extra verbinding gelegd met AWS. Speciaal voor Bezos.
Waarom vraag je dan aan mij of ik dat logischer vind? Zie edit verder.quote:
we hebben toch de discussie? Ik kom met argumenten en jij komt met de jouwequote:Op woensdag 24 maart 2021 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan aan mij of ik dat logischer vind? Zie edit verder.
De ironie van haar vraag is ongekendquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:14 schreef Red_85 het volgende:
50 plus naar van haga: 'ja maar met uw plan vraagt u aan een hele grote groep om zich te isoleren'
Ja dus, muts van 50plus, het kabinet vraagt nu van heel NL zich te isoleren. Dat is opeens geen probleem?
Ik begrijp niet waarom je me woorden van Rutte in de mond wil leggen, dat zijn niet mijn argumenten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hebben toch de discussie? Ik kom met argumenten en jij komt met de jouwe
Van Haga slaat natuurlijk wat door, maar de kwaliteit van vragen was abominabel inderdaad. Als je aankomt met dertigers en veertigers die in Florida bij bosjes omvallen maak je het hem wel heel makkelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:14 schreef Red_85 het volgende:
50 plus naar van haga: 'ja maar met uw plan vraagt u aan een hele grote groep om zich te isoleren'
Ja dus, muts van 50plus, het kabinet vraagt nu van heel NL zich te isoleren. Dat is opeens geen probleem?
Maar van haga had niet het juiste antwoord. Helaas.quote:
Omdat er een pandemie is. Dat de steun ontoereikend is is een discussie die los staat van de avondklok, en ook los moet blijven staan van de avondklok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En die maatregelen zijn er omdat...?
dat doe ik toch ook niet, ik gebruik de woorden van Rutte over de effectiviteit van de avondklok als die een uur verschoven wordt en ondanks dat wil jij dat als ruilmiddel handhaven om dat je niet teveel in 1 keer kan loslaten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je me woorden van Rutte in de mond wil leggen, dat zijn niet mijn argumenten.
Viel wat tegen helaas jaquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar van haga had niet het juiste antwoord. Helaas.
Terwijl Merkel niet eens verkiesbaar isquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:06 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ben echt heel blij met wat er in Duitsland gebeurd.
Alle experts en artsen roepen dat die lockdown over Pasen absoluut noodzakelijk is, maar niet alleen is die na backlash ingetrokken, Merkel heeft om vergevenis gevraagd voor een grote fout, live op tv.
Dat alle artsen etc het goed vonden noemde ze niet eens, voor haar is het een grote fout waar ze mensen smeekt haar te vergeven. Zie hier:
Mooi om te zien dat ook daar andere belangen, en dus meer Vrijheid, het echt duidelijk beginnen te winnen.
Hier zie je dat ook met die avondklok verlaten, op nu.nl kan het RIVM nu klagen dat het op zeker tot meer besmettingen lijd, maar wordt gewoon genegeerd.
Gaat de goede kant op wat betreft meer Vrijheid 😍
CDU staat er belabberd voor in de peilingenquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Terwijl Merkel niet eens verkiesbaar is
Of zouden de regionale verliezen van CDU hier toch wel een beetje meespelen?
Het is nu echt letterlijk het slechte van twee werelden... ze komen met een compromis waarmee de avondklok veel minder effectief wordt, maar het wel bestaan blijft... wie wint hier mee? Niet diegene die voor de avondklok zijn ivm de effectiteit en ook niet diegene die tegen de avondklok zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
een maatregel die niet goed werkt vanwege dat uur uitstel handhaven omdat je nu eenmaal niet teveel tegelijk op kan heffen vind jij logischer?
Maar het is al 17:20quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:19 schreef Red_85 het volgende:
Wat? Ze zitten net anderhalf uur op hun reet en hebben nu al honger?
Ik wrijf wel een keer over de tafel met dat stokjequote:Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moet je nou met een thuistest ook zo diep in je neus met een stokje? Ik kan dat denk ik niet bij mij zelf doen
Of iets minder diep je neus in. Als dan de uitslag negatief blijft doe ik het graagquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik wrijf wel een keer over de tafel met dat stokje
Gewoon helemaal niet in je neus duwenquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Of iets minder diep je neus in. Als dan de uitslag negatief blijft doe ik het graag
Nee, eerst hard niezen op een vlakke ondergrond, dan met die swab daarover heen wrijven en testen maar.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moet je nou met een thuistest ook zo diep in je neus met een stokje? Ik kan dat denk ik niet bij mij zelf doen
Dat moet ook weer vierduizend schijven over voordat het een keer op de markt mag komen, man man.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik ook. Ga dat ding echt niet helemaal diep in m'n neus doen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als niemand checkt hoe je de test uitvoert dan is het een wassen neus (hihi) een test als dat om de horeca in te mogen, al zou ik het wel willen weten als ik klachten hebt of ik dan het virus heb.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Of iets minder diep je neus in. Als dan de uitslag negatief blijft doe ik het graag
Dat vind ik geen leven.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:
[..]
In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.
Het idee is natuurlijk niet zozeer dat het verplicht wordt om zo'n test af te nemen, maar dat het een zekere drempel wegneemt en het een stukje verantwoordelijkheid bij het individu legt. Daar lijkt me in de basis helemaal niets mis mee.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:32 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Als niemand checkt hoe je de test uitvoert dan is het een wassen neus (hihi) een test als dat om de horeca in te mogen, al zou ik het wel willen weten als ik klachten hebt of ik dan het virus heb.
Je moet de test wel live uitvoeren op Facebook of Instagram en dat dan posten, daarna mag je de kroeg in.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:32 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Als niemand checkt hoe je de test uitvoert dan is het een wassen neus (hihi) een test als dat om de horeca in te mogen, al zou ik het wel willen weten als ik klachten hebt of ik dan het virus heb.
Precies, effe onder de kraan houden en klaar.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:32 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ja dan breng ik wel een vingerhoedje in mn neus in.. testen met negatief garantie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vind ik geen leven.
Wat een onzin zeg.
Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vind ik geen leven.
Wat een onzin zeg.
"do as I say, not as I do"quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zag gisteren Hugo en Mark de perszaal inlopen zonder mondkapje.
Ik zag 17 maart allemaal partijen feest vieren in afgesloten ruimtes zonder afstand, zonder mondkapjes.
Ik zie een debat waar niemand een mondkapje draagt.
Ik zie geen achterlijke looplijnen zoals in de rest van NL
Ik zie niet overal hand desinfectie gel staan.
De horeca in de 2e kamer is gewoon open.
Hoe kun je nou verwachten dat anderen de maatregelen in acht nemen als je zelf niet het goede voorbeeld geeft?
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vind ik geen leven.
Wat een onzin zeg.
Inderdaad, ik vrees dat we volgend jaar nog steeds in een testmaatschappij leven, met een vaccinatiepaspoort en nog allemaal andere regels. Zodra we allemaal gevaccineerd kunnen zijn dan moet het toch echt weer helemaal terug naar normaal.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.
Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat doe ik toch ook niet, ik gebruik de woorden van Rutte over de effectiviteit van de avondklok als die een uur verschoven wordt en ondanks dat wil jij dat als ruilmiddel handhaven om dat je niet teveel in 1 keer kan loslaten.
we komen er toch niet uit met z'n tweeën, we zien wel wat Mark en Hugo ons voor gaan schotelen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.
Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Nee, dat dacht ik ook toen ik vier jaar geleden op Rutte stemde, maar de praktijk blijkt toch snel te kunnen veranderen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Samenlevingen tot op individueel niveau managen moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer ‘normaal’ wordt. Hoe gaan we straks om met griep? Een heftige influenzagolf e.d.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.
Mensen worden ziek, mensen gaan dood, deal with it.
Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er een pandemie is. Dat de steun ontoereikend is is een discussie die los staat van de avondklok, en ook los moet blijven staan van de avondklok.
"Goh het gaat wel heel veel geld kosten allemaal, we kunnen makkelijker iedereen 1 uurtje per dag naar buiten laten gaan"
Deze periode is kut voor iedereen, ook voor ondernemers. Als ondernemers onvoldoende steun krijgen moet dat opgelost worden, niet door een ophokplicht voor iedereen in te voeren, door ze voldoende steun te geven.
Nou, hier ben ik dus heel bang voor... Maar ja, we shall see.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.
Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
Ja toch? Het interesseert mij geen reet of er een ongevaccineerd iemand naast mij in het restaurant zit als ik wél gevaccineerd ben. Ik ben ten slotte beschermd. (Nu interesseert hij mij ook vrij weinig als ik niet gevaccineerd zou zijn, ik doe niet zo moeilijk en ben ook niet zo bang.)quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Wil je jezelf niet laten vaccineren? Prima, dan zijn de risico's ook voor jou. Ben je wel gevaccineerd? Nou, dan heb je weinig te vrezen.
Dat is het wel het laatste wat we zullen missen, die hossende oranje-idiotenquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?
Ik wil gewoon weer naar de zwarte cross met 0 corona regels vanaf halverwege dit jaar.
Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:
Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?
Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).
Ik zie dat alleen als een tijdelijke oplossing voor evenementen tot en met, laten we zeggen, augustus. Daarna niet meer. En het is bovendien ook een beetje onderzoek naar hoe het virus zich verspreid, leuk voor virologen, maar verder niet interessant voor de gewone burger straks.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:
Dat is ook mijn idee, maar ik vrees dat we nog zeer lang met de maatregelen doorgaan...quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:56 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.
Maar goed we zullen zien.
Misschien wel, maar echt veel data kan dit toch niet opleveren aangezien iedereen al negatief getest is. Maar goed, het geeft de bezoekers misschien een leuke dag, dus van mij mogen ze. Als het maar voor hooguit 2 tot 3 maanden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:
[..]
In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.
Met een vaccin kun je nog wel ziek worden, maar zou het niet zo erg met moeten zijn. Da's prima acceptabel, als je het mij vraagt. Waarom dan nog zo hard voor die maatregelen gaan? Zeker niet als de dekkingsgraad hoog genoeg is. Ze moeten ergens gaan beseffen en accepteren dat dit niet gaat werken, die micromaatregelen en een testmaatschappij voor iedere stap buiten de deur. Vaccins en boosters, en verder zou het afgelopen moeten zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren.quote:Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:02 schreef eragon2890 het volgende:
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus
Ben je heel verbaasd?quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.
Het is juist bedacht om die 100% capaciteit te kunnen faciliteren. Iets als "no legal limits on social contacts" interpreteer jij als dat alles weer los kan zoals vanouds, maar dat betekent dat niet. In diezelfde roadmap staan daar de nodige mitsen en maren bij, zoals mogelijk nog wel testverplichtingen als deze. De concrete invulling daarvan is afhankelijk van de vraag hoe het één en ander zich gaat ontwikkelen, maar dat er in juni geen enkele maatregel meer bij nachtclubs en dergelijke wordt genomen kan je waarschijnlijk echt vergeten. Vergis je daarnaast ook nog eens niet in het verschil tussen legal limits en de praktijk, helemaal in Angelsaksische landen [denk aan verzekeraars].quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:02 schreef eragon2890 het volgende:
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus.
Het enige wat Nederland niet goed aangepakt heeft is dat ze niet zelf vaccins hebben gekocht, qua vaccinatiebeleid zijn er wellicht ook wat keuzes geweest die misschien effectiever geweest waren, maar de uitvoering gaat redelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.
Eigenlijk wel ja.quote:
De tijd dat Nederland een voorbeeldland was omdat alles hier zo goed geregeld was, is al lang voorbij.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja.
Als je een jaar geleden had gezegd dat we zo ver onderaan staan met de vaccinatiesnelheid, dan zou me dat erg verbaasd hebben ja. Volgens mij heeft Nederland z’n zaakjes logistiek op orde.
Maar je verhaal was dat je er dan nog steeds afstand moet houden en mondkapjes op, en daarna dagen verplicht in quarantaine. Dat ze daar een wet voor maakten. Daar reageerde ik op, en dat is het tegenovergestelde van 100% capaciteit, wat je nu zegt dat het doel is. Dat klinkt logischer, maar dit is niet wat je zei 😉quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is juist bedacht om die 100% capaciteit te kunnen faciliteren. Iets als "no legal limits on social contacts" interpreteer jij als dat alles weer los kan zoals vanouds, maar dat betekent dat niet. In diezelfde roadmap staan daar de nodige mitsen en maren bij, zoals mogelijk nog wel testverplichtingen als deze. De concrete invulling daarvan is afhankelijk van de vraag hoe het één en ander zich gaat ontwikkelen, maar dat er in juni geen enkele maatregel meer bij nachtclubs en dergelijke wordt genomen kan je waarschijnlijk echt vergeten. Vergis je daarnaast ook nog eens niet in het verschil tussen legal limits en de praktijk, helemaal in Angelsaksische landen [denk aan verzekeraars].
Ik probeer me nu even het alternatief voor te stellen: wat als je de zomertijd zou afschaffen maar geen wijzigingen in de avondklok zou aanbrengen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Ongeacht wat je verder over de avondklok denkt, er is best een logica te vinden waardoor op dit moment een uur later in laten gaan helemaal niet ongeloofwaardig is.
De klok gaat een uur vooruit, het is dus een uur langer licht en men kan en zal dus ook een uur meer buiten doen. En dat is niet zo’n punt. Als dit uur nou in oktober zou zijn gewijzigd terwijl het alleen maar eerder donker wordt en mensen juist meer naar binnen gaan, zou ik het inderdaad een ongeloofwaardige, niet uit te leggen verandering vinden.
Tent wel aan drie kanten open he??quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Caland het volgende:
Ik ga straks om 19.00u eindelijk weer naar de sportschool
Ze hebben een grote tent buiten neergezet, want dan mag het blijkbaar wel
Dit even ter info
Je bedoelt dat zaterdagnacht niks veranderd wordt? En de avondklok blijft op 21 uur?quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik probeer me nu even het alternatief voor te stellen: wat als je de zomertijd zou afschaffen maar geen wijzigingen in de avondklok zou aanbrengen?
Denk aan de basismaatregelen!quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Caland het volgende:
Ik ga straks om 19.00u eindelijk weer naar de sportschool
Ze hebben een grote tent buiten neergezet, want dan mag het blijkbaar wel
Dit even ter info
Het probleem is ook niet dat je nu niet de avondklok zou kunnen verruimen, maar dat met de grootste stelligheid werd beweerd dat de avondklok vele malen minder effectief zou zijn als hij niet tussen 20 en 21 uur zou ingaan. Dat was destijds ook gewoon volstrekt gelul zonder gedegen empirische onderbouwing, maar als je dan nu met slappe excuses komt, dan is dat gewoon niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Ongeacht wat je verder over de avondklok denkt, er is best een logica te vinden waardoor op dit moment een uur later in laten gaan helemaal niet ongeloofwaardig is.
De klok gaat een uur vooruit, het is dus een uur langer licht en men kan en zal dus ook een uur meer buiten doen. En dat is niet zo’n punt. Als dit uur nou in oktober zou zijn gewijzigd terwijl het alleen maar eerder donker wordt en mensen juist meer naar binnen gaan, zou ik het inderdaad een ongeloofwaardige, niet uit te leggen verandering vinden.
Op dat moment was er een andere situatie met vroeg donker en lage temperaturen. Als mensen elkaar dan al willen ontmoeten, zal dat zeker binnen zijn. Nu wordt de kans dat dat buiten is al een stuk groter.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet dat je nu niet de avondklok zou kunnen verruimen, maar dat met de grootste stelligheid werd beweerd dat de avondklok vele malen minder effectief zou zijn als hij niet tussen 20 en 21 uur zou ingaan. Dat was destijds ook gewoon volstrekt gelul zonder gedegen empirische onderbouwing, maar als je dan nu met slappe excuses komt, dan is dat gewoon niet geloofwaardig.
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer ‘normaal’ wordt. Hoe gaan we straks om met griep? Een heftige influenzagolf e.d.
- Mondkapjesplichtquote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
Heb het vermoeden dat de animo daarvoor wel weg is na vandaag.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Ze zijn niet een wet aan het maken daarvoor, het is een voorstel (vanuit Imperial College) om tot een werkbare situatie te komen. Dat heeft verder geen enkele waarde, laat staan dat van een wet, maar het geeft wel een beetje aan met welke ideeën men aan het spelen is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:22 schreef eragon2890 het volgende:
Maar je verhaal was dat je er dan nog steeds afstand moet houden en mondkapjes op, en daarna dagen verplicht in quarantaine. Dat ze daar een wet voor maakten.
Hij zorgt eerst maar eens dat we hier in NL allemaal gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef raptorix het volgende:
Rutte die zich wel gaat inzetten voor vaccins in Afrika
Mensen die niet snappen dat een vaccin alleen effectief is als die wereldwijd wordt ingezetquote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef raptorix het volgende:
We prikken niet om het virus de wereld uit te krijgen maar om de zorg te ontlasten, daarnaast is Corona een veel minder groot probleem in arme landen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat een vaccin alleen effectief is als die wereldwijd wordt ingezet![]()
![]()
Ik denk dat ze eerder bedoelen dat je niet moet gaan zeggen: We hopen dat de terassen met Pasen open kunnen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:07 schreef Vasilevski het volgende:
De communicatie-experts spreken tot u: https://nos.nl/artikel/23(...)t-beloftes-doen.html
Oké dus Mark en Hugo hadden gisteren eigenlijk moeten zeggen: "We zitten nog niet op 3.600 besmettingen dus er kan niks en we kunnen geen enkel perspectief geven wanneer wel. Hou vol!"
En richting mensen die al een halfjaar (meer dan 2x zo lang als de eerste intelligente lockdown) allerlei dingen in hun leven moeten missen: "Uw gedrag is leidend" (met de implicatie dat dat nu nog niet goed genoeg is, anders hadden we nu lege ziekenhuizen zeker).
Op de prestigieuze bacheloropleiding communicatie hebben ze verder geleerd: visualiseer het met plaatjes en grafiekjes. Zo! Zoals die grafieken van Van Dissel waar altijd zo enthousiast op wordt gereageerd?
Ik lees dit en denk: Jezus Christus, ik heb genoeg aan te merken op de communicatie van het kabinet, maar dit gaat natuurlijk echt helemaal nergens over. Als je het draagvlak wat er nog wel is wilt verliezen, moet je echt naar deze communicatie-experts luisteren, dan krijg je gegarandeerd weer rellen.
Ja, maar als ik dat lees, lijkt dat niet op jouw nogal dystopisch (of zoals een ander zei "dat vind ik geen leven") samenvatting.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze zijn niet een wet aan het maken daarvoor, het is een voorstel (vanuit Imperial College) om tot een werkbare situatie te komen. Dat heeft verder geen enkele waarde, laat staan dat van een wet, maar het geeft wel een beetje aan met welke ideeën men aan het spelen is.
Je ziet gewoon duidelijk dat men aan het zoeken is naar het nieuwe evenwicht dat er straks in de zomer gaat ontstaan en daar is nu gewoon nog heel erg veel onzeker over. Zoals de uitkomsten uit de meetmomenten na elke afzonderlijke fase vóór 21 juni, maar ook wat er aan restmaatregelen overblijft. Dát er, zeker in eerste instantie, restmaatregelen overblijven staat in ieder geval wel als een paal boven water. Dat kan gezocht wordt in verplicht testen, al dan niet in combinatie met een vaccinatiepaspoort. Waarschijnlijk meer hygiënemaatregelen bij toiletten, kassa's, bars, ingangen. Strikte eisen aan ventilatieapparatuur. Dat soort werk.
Tegelijkertijd zal er waarschijnlijk een hoop meer kunnen, in ieder geval in het VK. Dus je enthousiasme is zeker terecht, maar sla er ook weer niet té ver in door.
Lekker vaccins verkopen, echte VVDr.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef raptorix het volgende:
Dat kun je toch geen evenement meer noemen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet alleen Nederland, het vaccineren is in de hele EU één groot fiasco dankzij diezelfde EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
Weet iemand welke debiel er begonnen is met het woord prik te gebruiken.
Uhm, zie hierboven, ik het het even nagelezen, deze samenvatting is een beetje crap, het is A) geen overheidsvoorstel maar van imperial en B), er wordt meerdere keren expliciet benadrukt dat het gaat om alles weer mogelijk te maken op full capacity, wat dus per definitie geen afstand betekent. En na afloop isoleren is vrijwillig "best faith effort" en kan ook worden vervangen door een tweede sneltest.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat kun je toch geen evenement meer noemen?
"De boodschap moet zijn dat de maatregelen blijven bestaan totdat ze niet meer nodig zijn en dat dat ligt aan het eigen gedrag, vindt Van den Putte. "Ons gedrag is de weg naar versoepeling, daar moet je iedereen van overtuigen.""quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:07 schreef Vasilevski het volgende:
De communicatie-experts spreken tot u: https://nos.nl/artikel/23(...)t-beloftes-doen.html
Oké dus Mark en Hugo hadden gisteren eigenlijk moeten zeggen: "We zitten nog niet op 3.600 besmettingen dus er kan niks en we kunnen geen enkel perspectief geven wanneer wel. Hou vol!"
En richting mensen die al een halfjaar (meer dan 2x zo lang als de eerste intelligente lockdown) allerlei dingen in hun leven moeten missen: "Uw gedrag is leidend" (met de implicatie dat dat nu nog niet goed genoeg is, anders hadden we nu lege ziekenhuizen zeker).
Op de prestigieuze bacheloropleiding communicatie hebben ze verder geleerd: visualiseer het met plaatjes en grafiekjes. Zo! Zoals die grafieken van Van Dissel waar altijd zo enthousiast op wordt gereageerd?
Ik lees dit en denk: Jezus Christus, ik heb genoeg aan te merken op de communicatie van het kabinet, maar dit gaat natuurlijk echt helemaal nergens over. Als je het draagvlak wat er nog wel is wilt verliezen, moet je echt naar deze communicatie-experts luisteren, dan krijg je gegarandeerd weer rellen.
Gewoon het dubbele bieden, heb je zo de schuur vol. Watch Israël.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:35 schreef THEFXR het volgende:
Denk dat Hugo eens moet stoppen met zinloze apps en hard op zoek moet gaan naar vaccins!
quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
quote:De Jonge zegt dat "door de test naar de mensen te brengen in plaats van de mensen naar de test, we het virus sneller de pas kunnen afsnijden".
Vrees van wel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]![]()
Zou hij een tekstschrijver hebben die dit voor hem bedenkt?
Zit Jack daar niet nog steeds of is die allang buiten beeld?quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]![]()
Zou hij een tekstschrijver hebben die dit voor hem bedenkt?
Ik zeg: Nationaliseren. Gewoon lekker communistisch streng zijn en die Big Pharma kapitalisten op hun plek zetten. Receptjes confisceren en we maken die dingen zelf wel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef quirina het volgende:
Beschouw dit maar als een verloren jaar. Astra Zeneca speelt heel slim, maar ook met mensenlevens.
En onze regering heeft geen ruggengraat om er wat aan te doen.
Buurtfeesten als we drie keer kansloos ten onder gaan? Hehehequote:Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zijn (terecht) van mening dat er niet teveel tegelijk opgeheven kan worden. Dan vind ik de keuze tussen ongeloofwaardig en ondernemers die in de shit zitten helpen vrij eenvoudig.
Ik vond het ook wat vaag. Hij was zo stellig in januari en de uitleg die er nu over kwam, vond ik rammelen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.
Wat is er nog wel geloofwaardig ?quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.
Presentatiecoach noemen ze dat op het ministeriequote:
Dat komt omdat er geen geloofwaardige uitleg meer is. Ze hebben zichzelf helemaal klem geluld met die avondklok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:35 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik vond het ook wat vaag. Hij was zo stellig in januari en de uitleg die er nu over kwam, vond ik rammelen.
Grappig hoe men de schuld weet neer te leggen bij iemand die je nodig hebt voor de oplossing.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef quirina het volgende:
Beschouw dit maar als een verloren jaar. Astra Zeneca speelt heel slim, maar ook met mensenlevens.
En onze regering heeft geen ruggengraat om er wat aan te doen.
Het zaakje stinkt gewoon aan alle kanten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Grappig hoe men de schuld weet neer te leggen bij iemand die je nodig hebt voor de oplossing.
De politiek/overheud heeft er voor gekozen dit commercieel op te lossen en dan moeten mensen niet boos worden dat die bedrijven hun beste deal maken.
Massavorming. Overheden laten zich leiden door het voorzorgsbeginsel als (win)strategie. er is verder altijd wel ergens een (h)erkende pipo of noodruftig patiënt die koren op de molen(steen) weet neer te leggen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.
Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat komt omdat er geen geloofwaardige uitleg meer is. Ze hebben zichzelf helemaal klem geluld met die avondklok.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?
In India sterven er per dag standaard 25.000 personen, maar die 275 covid doden is echt gigantisch hoog.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:44 schreef mijntjexx het volgende:
20:18
India meldt een 'potentieel lastige' variant van het coronavirus te hebben ontdekt, net zoals die opdoken in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en Brazilië. Het coronavirus muteert al sinds de pandemie begon, maar de meeste mutaties zijn onbeduidend. Wetenschappers doen vooral onderzoek naar varianten die besmettelijker zijn of mensen zieker maken.
De nu in India ontdekte variant zou twee mutaties in het eiwituitsteeksel hebben waarmee het zich aan de cellen bindt en zich daardoor mogelijk sneller verspreiden, zegt Rakesh Mishra, hoofd van het Centrum voor Cellulaire en Moleculaire Biologie. Volgens het Indiase ministerie van Volksgezondheid is de virusvariant bij 15 tot 20 procent van de recente besmettingsgevallen in de deelstaat Maharashtra aangetroffen.
De staat telt 60 procent van alle huidige coronagevallen in India. Het ministerie van Volksgezondheid dringt er echter op aan om de aanhoudende toename aan dagelijkse infecties niet in verband te brengen met de virusmutatie. De afgelopen 24 uur werden 47.000 nieuwe coronagevallen vastgesteld en stierven 275 Indiërs aan de gevolgen van een besmetting, het hoogste aantal doden in ruim vier maanden tijd.
ED
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, eerst hard niezen op een vlakke ondergrond, dan met die swab daarover heen wrijven en testen maar.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.
Geen gezeik, gewoon simpel.
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Elk land wat corona tot nu toe onder controle heeft van china tot NZ tot nu 16 staten in de VS schaft de beperkingen weer af. In Engeland zie je de culture secratary al opscheppen dat ze absoluut gaan voor "100% crowds without social distancing" van de zomer en 10 a 12 events plannen om dat te testen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.
Ik zou dat staafje ook niet direct als "kort" bestempelen. Ik heb al een keer zo'n ding in mijn oor achtergelaten, deze keer sla ik wel over.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je zo'n thuistest niet kunt koppelen aan een officieel bewijs heeft het toch allemaal weinig nut.
Even een pakje kopen en voor de fun een paar keer kijken welke uitslag je test en daarna gaat het een la in en komt er nooit meer uit.
Dus wat gaan we met die 29 mil dosis doen die in Italië zijn gevonden?quote:Farmaceut AstraZeneca heeft Europese goedkeuring gevraagd voor de productie van zijn coronavaccin bij Halix in Leiden. Het Brits-Zweedse bedrijf diende een verzoek in bij het Europees Geneesmiddelenbureau EMA in Amsterdam, aldus de Europese commissaris voor Gezondheid, Kyriakides.
Een snelle goedkeuring zou tegen het einde van de maand al kunnen leiden tot de eerste leveringen aan de Europese Unie, verwacht Kyriakides. EMA zal de beoordeling in een versnelde procedure deze week doorvoeren. ,,Als het proces zo soepel verloopt als verwacht, hopen we al deze maand leveringen vanuit deze productielocatie te zien.''
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.
Dan krijg je een QR code.
Fijne is nog niet helemaal bekend.
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Voor wie dan? (anders dan de niet gevaccineerden)quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.
Eens hoor. Als je ziet dat de ziekenhuizen voornamelijk volliggen met 60+ is daar echt de allergrootste winst te behalen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.
Het doel is om te zorgen dat de ziekenhuizen niet meer volstromen met coronapatienten en dat is bereikt zodra je genoeg mensen hebt gevaccineerd. Koste wat koste elke individuele besmetting opsporen is daarna niet echt relevant meer en ook niet wenselijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Voor mij is het geen uurtje binnen blijven voor ik ga slapen, voor mij is het mijn hele sociale leven zo'n beetje, want de rest van de dag is geen optie. Nogmaals, de avondklok is geen ruilmiddel voor ondernemers die open kunnen. Dat jij 'm zo ziet houdt eigenlijk niet meer in dan dat de constante zoethouders erover werken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.
Waarom zou vaccineren toegang tot festivals en vliegtuigen moeten geven als groepsimmuniteit bereikt is?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zouden jongeren zich niet laten vaccineren? Als het toegang geeft tot festivals en vliegtuigen doet 99% dat.
Met elke besmetting neemt kans op een potentieel ernstige mutatie toe. Kans is zeer klein, maar hoe meer besmettingen hoe minder klein de kans wordt. Ik vind het risico op muteren van dien aard dat je niet zomaar ongebreideld besmettingen moet laten gebeuren, ook bij een groep die geen hinder ervaart. Ook al is de kans extreem klein, je wil er toch niet aan denken dat het muteert naar iets dat bijvoorbeeld een (bepaalde mate van) resistentie heeft. Dan zijn we weer terug bij af.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:32 schreef raptorix het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat het virus heel snel exponentieel zal verdwijnen, immers je krijgt steeds minder mensen die besmet zijn, en tevens steeds minder mensen die besmet raken. Dit is wel een klein risico, want ik kan je nu al op een briefje meegeven dat een groot deel van de jongere mensen zich niet laten vaccineren, dat zou niet zo erg zijn als die groep via groeps immuniteit het probleem oplost, maar als dat niet gebeurt, dan kan je tegen de winter met het probleem komen dat het weer rond gaat in deze groep, en dat je dan ook wellicht weer kwetsbare groepen in gevaar brengt. Persoonlijk denk ik dat het juist een heel goed idee zou zijn om jongeren massaal met elkaar te laten feesten
Omdat die partijen zekerheid in willen bouwen en geen economische of imago schade willen door lukraak iedereen toe te laten zonder test of vaccin.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou vaccineren toegang tot festivals en vliegtuigen moeten geven als groepsimmuniteit bereikt is?
Het vaccinatie/test paspoort is bedoeld voor de overgangsfase, het is niet de bedoeling dat het een blijvertje is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zouden jongeren zich niet laten vaccineren? Als het toegang geeft tot festivals en vliegtuigen doet 99% dat.
Het hangt er vanaf op welk punt je dat bereikt. Dat weten we nu helaas nog niet.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou vaccineren toegang tot festivals en vliegtuigen moeten geven als groepsimmuniteit bereikt is?
En universiteiten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je dat doen? Gewoon binnen blijven dan even en klaar. Denk dat zodra je geen vaccinatiepaspoort kunt krijgen of dat alle risicogroepen (liefst 45+ers of zo) gevaccineerd zijn de testbereidheid wel afneemt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Wanneer stoppen we dan met dat vaccinatiepaspoort of negatieve test? Nadat groepsimmuniteit bereikt is? Of nooit meer?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat die partijen zekerheid in willen bouwen en geen economische of imago schade willen door lukraak iedereen toe te laten zonder test of vaccin.
Ook met een test of vaccin is er geen zekerheid. Maar die ondernemers zullen het juridisch wel zo dichttimmeren dat zij dan nergens voor aansprakelijk zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat die partijen zekerheid in willen bouwen en geen economische of imago schade willen door lukraak iedereen toe te laten zonder test of vaccin.
2 maanden is echter te positief gedacht. In Europa zijn we hopelijk over een half jaar uit de shit. Wereldwijd gaat dit nog 1-2 jaar duren qua vaccineren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het vaccinatie/test paspoort is bedoeld voor de overgangsfase, het is niet de bedoeling dat het een blijvertje is.
Daarnaast denk ik dat als de boel over 2 maanden weg is dat het net zo relevant is als die Corona meld app.
Bij bewezen groepsimmuniteit denk ik. Of behaalde vaccinatiegraad.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer stoppen we dan met dat vaccinatiepaspoort of negatieve test? Nadat groepsimmuniteit bereikt is? Of nooit meer?
Dat bedoel ik en dus krijg je verplichting tot tonen van negatieve test of vaccinatie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook met een test of vaccin is er geen zekerheid. Maar die ondernemers zullen het juridisch wel zo dichttimmeren dat zij dan nergens voor aansprakelijk zijn.
De rijke landen hebben natuurlijk een flink overschot aan vaccins besteld, kan mij wel voorstellen dat ze uit 'liefdadigheid' die vaccins zullen verdelen als zij zelf klaar zijn (tenzij we weer doormoeten met het prikken in onze eigen bevolking).quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 maanden is echter te positief gedacht. In Europa zijn we hopelijk over een half jaar uit de shit. Wereldwijd gaat dit nog 1-2 jaar duren qua vaccineren.
Blijft wel de vraag hoe lang we dat blijven doen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat bedoel ik en dus krijg je verplichting tot tonen van negatieve test of vaccinatie.
Waarom denk je dat jongeren daar een seconde over nadenken als met vaccin wel lowlands, zonder niet?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel nou dat we geen groepsimmuniteit hebben, maar (bijvoorbeeld) 3 IC opnames per dag, met 10 ziekenhuisopnames. Dan kunnen we het toch niet relevant meer noemen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat bedoel ik en dus krijg je verplichting tot tonen van negatieve test of vaccinatie.
En je wilt bij het volgende virus dan weer de hele boel platgooien omdat er een kans bestaat dat het muteert in iets gevaarlijks? Oude en zieke mensen gaan dood aan bepaalde virussen, is met Corona niet heel veel anders. Wat wel anders was dat omdat het virus zich sterk op de longen richt het veel meer ziekenhuis capaciteit vergt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Met elke besmetting neemt kans op een potentieel ernstige mutatie toe. Kans is zeer klein, maar hoe meer besmettingen hoe minder klein de kans wordt. Ik vind het risico op muteren van dien aard dat je niet zomaar ongebreideld besmettingen moet laten gebeuren, ook bij een groep die geen hinder ervaart. Ook al is de kans extreem klein, je wil er toch niet aan denken dat het muteert naar iets dat bijvoorbeeld een (bepaalde mate van) resistentie heeft. Dan zijn we weer terug bij af.
Maar wanneer heb je GU, hoe meet je dat?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel nou dat we geen groepsimmuniteit hebben, maar (bijvoorbeeld) 3 IC opnames per dag, met 10 ziekenhuisopnames. Dan kunnen we het toch niet relevant meer noemen?
Omdat tot nu toe telkens gezegd werd dat vaccineren vrijwillig was. Als je niet meer meedoet aan de maatschappij is het dus niet vrijwillig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat jongeren daar een seconde over nadenken als met vaccin wel lowlands, zonder niet?
Wanneer het WHO het geen pandemie meer noemt denk ik.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wanneer heb je GU, hoe meet je dat?
Je denkt dat je de hele wereld kunt vaccineren? In 70% van de wereld hebben ze wel wat anders aan hun hoofd, dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 maanden is echter te positief gedacht. In Europa zijn we hopelijk over een half jaar uit de shit. Wereldwijd gaat dit nog 1-2 jaar duren qua vaccineren.
Het is naïef om te denken dat het niet zo zal gaan. Zeker in een hopelijk zo kort mogelijke overgangsfase. Gebeurt nu toch ook al met die fieldlabs? Ook dat is een test om te zien of massaal testen zekerheid inbouwt voor massale bijeenkomsten en de kaartjes er voor zijn niet aan te slepen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat tot nu toe telkens gezegd werd dat vaccineren vrijwillig was. Als je niet meer meedoet aan de maatschappij is het dus niet vrijwillig.
Precies. En we willen ook weer gewoon normaal zonder beperkingen of 1.5m kunnen leven als vanouds, dus de oplossing is dan ervoor zorgen dat ook die groep zich massaal laat vaccineren, en dat bereik je het makkelijkst door het verplicht te maken voor nachtclubs, festivals, stadions, theater, horeca binnen, sportschool, vakantie etc etc.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Met elke besmetting neemt kans op een potentieel ernstige mutatie toe. Kans is zeer klein, maar hoe meer besmettingen hoe minder klein de kans wordt. Ik vind het risico op muteren van dien aard dat je niet zomaar ongebreideld besmettingen moet laten gebeuren, ook bij een groep die geen hinder ervaart. Ook al is de kans extreem klein, je wil er toch niet aan denken dat het muteert naar iets dat bijvoorbeeld een (bepaalde mate van) resistentie heeft. Dan zijn we weer terug bij af.
Hoe de WHO het noemt lijkt me niet zo relevant.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer het WHO het geen pandemie meer noemt denk ik.
Mazelen etc komt toch ook gewoon nog voor in Afrika?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat je de hele wereld kunt vaccineren? In 70% van de wereld hebben ze wel wat anders aan hun hoofd, dat gaat niet gebeuren.
Ah, dus mensen die weloverwogen een besluit maken om niet te laten vaccineren moeten maar uitgesloten worden? Ik ken genoeg mensen die er gewoon welbewust over nagedacht hebben dat ze zich liever niet laten vaccineren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies. En we willen ook weer gewoon normaal zonder beperkingen of 1.5m kunnen leven als vanouds, dus de oplossing is dan ervoor zorgen dat ook die groep zich massaal laat vaccineren, en dat bereik je het makkelijkst door het verplicht te maken voor nachtclubs, festivals, stadions, theater, horeca binnen, sportschool, vakantie etc etc.
En dan lekker veel mediaandacht voor het eerste festival waar alle vrienden van de ongevaccineerden weer als vanouds Los mogen terwijl zij eenzaam thuis zitten, dan gaan ze wel.
Ik weet niet meer waar, maar ik heb wel 's gelezen dat het moment dat het WHO uitroept dat het geen pandemie meer is, het een epidemie in een land is. Dat brengt de volledige verantwoordelijkheid naar 't lokale instituut (in dit geval RIVM).quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe de WHO het noemt lijkt me niet zo relevant.
Kan zijn, maar met een pandemie is er denk ik meer internationale druk om daarin mee te gaan. Zeker met al het reizen en handelen tussen landen tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat je de hele wereld kunt vaccineren? In 70% van de wereld hebben ze wel wat anders aan hun hoofd, dat gaat niet gebeuren.
We weten niet hoe het verder zal lopen bij een hogere vaccinatiegraad en wat er dan nog over blijft.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
In een samenleving heb je niet alleen maar rechten, daar horen nu eenmaal ook plichten bij. En het is niet eens een plicht, eerder een keuze die gevolgen kan hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed idee ja. Recht op scholing af laten hangen of iemand gevaccineerd is.
Solidariteit 2.0.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies. En we willen ook weer gewoon normaal zonder beperkingen of 1.5m kunnen leven als vanouds, dus de oplossing is dan ervoor zorgen dat ook die groep zich massaal laat vaccineren, en dat bereik je het makkelijkst door het verplicht te maken voor nachtclubs, festivals, stadions, theater, horeca binnen, sportschool, vakantie etc etc.
En dan lekker veel mediaandacht voor het eerste festival waar alle vrienden van de ongevaccineerden weer als vanouds Los mogen terwijl zij eenzaam thuis zitten, dan gaan ze wel.
Geloof het wel, Pokken is wel helemaal gelukt geloof ik, het punt is dat een heleboel mensen gewoon heel veel moeite moeten doen om een beetje geld of eten te verdienen, die zijn helemaal niet met dit soort dingen bezig, mijn zus heeft lang in Afrika gewerkt en ze had daar nou niet het idee dat mensen daar heel erg met bijvoorbeeld AIDS bezig zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mazelen etc komt toch ook gewoon nog voor in Afrika?
In de binnenlanden van Afrika gaan nu nog allerlei ziektes rond waar wij hier al 100 jaar amper nog last van hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan zijn, maar met een pandemie is er denk ik meer internationale druk om daarin mee te gaan. Zeker met al het reizen en handelen tussen landen tegenwoordig.
Fieldlabs zijn leuk voor kleine aantallen, maar het is niet erg schaalbaar. Daar zul je wat anders voor moeten bedenken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is naïef om te denken dat het niet zo zal gaan. Zeker in een hopelijk zo kort mogelijke overgangsfase. Gebeurt nu toch ook al met die fieldlabs? Ook dat is een test om te zien of massaal testen zekerheid inbouwt voor massale bijeenkomsten en de kaartjes er voor zijn niet aan te slepen.
Klopt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geloof het wel, Pokken is wel helemaal gelukt geloof ik, het punt is dat een heleboel mensen gewoon heel veel moeite moeten doen om een beetje geld of eten te verdienen, die zijn helemaal niet met dit soort dingen bezig, mijn zus heeft lang in Afrika gewerkt en ze had daar nou niet het idee dat mensen daar heel erg met bijvoorbeeld AIDS bezig zijn.
Op het moment dat de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn vergaat het met dit virus hetzelfde als de seizoensgriep is wat ons telkens voorgehouden is. Daar hoeft ook niet de hele bevolking ieder jaar gevaccineerd te worden of bij iedere scheet die dwarszit getest te worden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In een samenleving heb je niet alleen maar rechten, daar horen nu eenmaal ook plichten bij. En het is niet eens een plicht, eerder een keuze die gevolgen kan hebben.
Des te belangrijker dat corona daar ook niet rond blijft gaan. Ook die landen leven van internationale handel of toerisme.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de binnenlanden van Afrika gaan nu nog allerlei ziektes rond waar wij hier al 100 jaar amper nog last van hebben.
We kunnen het ons ook niet permitteren om bij elk virus maar de boel dicht te gaan gooien en wachten tot iedereen gevaccineerd is, eens in de zoveel jaar is een bepaalde variant nu eenmaal sterker of zwakker, ik ben absoluut geen expert op dit gebied maar virussen muteren nu eenmaal en daar ga je weinig aan doen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Des te belangrijker dat corona daar ook niet rond blijft gaan. Ook die landen leven van internationale handel of toerisme.
Best veel mensen vergeten het. Van de week vroeg een meisje zelfs of ik een extra mondkapje had toen ik uit de supermarkt kwam. Toen ik aan gaf, nee alleen deze, vroeg ze of ze die mocht hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:57 schreef maan_man het volgende:
Vandaag stond ik midden in de supermarkt en dacht ineens: kut mondkapje. Maar mijn shirt over mijn neus getrokken en snel naar buiten gegaan.
Das ook prima, maar wij gaan hier echt niet zitten wachten tot ze in Zimbabwe en Malawi ook aan hun 70 procent zitten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Des te belangrijker dat corona daar ook niet rond blijft gaan. Ook die landen leven van internationale handel of toerisme.
Tijdelijk misschien, maar niet permanent. Waar maak jij je druk om als straks dik 70% van de mensen gevaccineerd is? Je bent toch beschermd?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In een samenleving heb je niet alleen maar rechten, daar horen nu eenmaal ook plichten bij. En het is niet eens een plicht, eerder een keuze die gevolgen kan hebben.
Klopt, vooral als je kapjes wil gaan dragen die al door iemand anders zijn gedragen. Als iets een bron van besmettingen is. Die van mij lag gewoon in de auto gelukkig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Best veel mensen vergeten het. Van de week vroeg een meisje zelfs of ik een extra mondkapje had toen ik uit de supermarkt kwam. Toen ik aan gaf, nee alleen deze, vroeg ze of ze die mocht hebben.
Op een gegeven moment schiet het ze doel ook voorbij. Vooral bij vluchtig contact vind ik het nog steeds redelijk onbewezen.
Maar dat is een kleine minderheid. Het meerendeel twijfelt gewoon omdat ze toch jong zijn, en gelóóf me, dat verdwijnt als ze weer naar een festival kunnen ermee.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Solidariteit 2.0.
Je laat je maar vaccineren of je stikt erin. Vrijwillig enzo, weet je nog? Het op deze manier doen is de snelste manier om de bereidheid juist omlaag te laten gaan, mensen die twijfelen gaan er in een hoop gevallen dan iets achter zoeken.
Precies, gewoon koppelen aan ontwikkelingshulp bv.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan zijn, maar met een pandemie is er denk ik meer internationale druk om daarin mee te gaan. Zeker met al het reizen en handelen tussen landen tegenwoordig.
Je moet niet vergeten dat het hier in de Zomer ook weg leek te zijn, zonder veel maatregelen bijna alles weg.....quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt echt alsof er hier en daar in de VS al groepsimmuniteit is. Sommige staten hebben alles open en daar daalt het significant.
Laat me raden; voordat AZ de productie in Leiden opstart zijn we - vanwege zorgvuldigheid - minimaal driekwart jaar verder en vanaf dat moment wordt ook in Leiden voor de VS en het verenigd koninkrijk geproduceerd...quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus wat gaan we met die 29 mil dosis doen die in Italië zijn gevonden?![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbieden~ab8bc20d/
Ja en een deel van die 29 mil dosis gevonden in Italië zijn daar volgens mij geproduceerd, ben benieuwd of we daar als EU nog wat van kunnen krijgen. Ongeacht de goedkeuring van de fabriek.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder hoe AstraZenecas geheime stash gevonden wordt, en ineens vragen ze goedkeuring aan om het in Europa te distribueren. Wat een toeval.
Dat is de vraag. Soms moet je afvragen of alles dichthouden wel de oplossing is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt echt alsof er hier en daar in de VS al groepsimmuniteit is. Sommige staten hebben alles open en daar daalt het significant.
De VS had volgens mij nog genoeg AstraZeneca liggen (dat ze niet naar de EU willen exporteren).quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Laat me raden; voordat AZ de productie in Leiden opstart zijn we - vanwege zorgvuldigheid - minimaal driekwart jaar verder en vanaf dat moment wordt ook in Leiden voor de VS en het verenigd koninkrijk geproduceerd...
Ik begin een hekel aan dat bedrijf en zijn praktijken te krijgen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder hoe AstraZenecas geheime stash gevonden wordt, en ineens vragen ze goedkeuring aan om het in Europa te distribueren. Wat een toeval.
Volgens AZ is dus een deel voor Covax dus die 29mil is al geen 29mil.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De VS had volgens mij nog genoeg AstraZeneca liggen (dat ze niet naar de EU willen exporteren).
Maar 29.000.000/100 x 3.89 = +-1.1mil
Als we dat in Q1 of begin Q2 erbij kunnen krijgen (of een gedeelte) zou dat ontzettend positief zijn.
Hugo moet maar eens vervanging zoeken voor dat faalbedrijf, het wordt niks meer met die gasten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De VS had volgens mij nog genoeg AstraZeneca liggen (dat ze niet naar de EU willen exporteren).
Maar 29.000.000/100 x 3.89 = +-1.1mil
Als we dat in Q1 of begin Q2 erbij kunnen krijgen (of een gedeelte) zou dat ontzettend positief zijn.
Ben benieuwd of Pfizer nog verder kan opkrikkenquote:Op woensdag 24 maart 2021 23:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hugo moet maar eens vervanging zoeken voor dat faalbedrijf, het wordt niks meer met die gasten.
Dat laatste sowieso!quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens AZ is dus een deel voor Covax dus die 29mil is al geen 29mil.
Maargoed het blijft wel AstraFraudica
We zitten midden in een pandemie en hebben grote voorraden liggen in fabrieken?quote:De komende twee maanden zouden de andere zestien miljoen naar de EU gaan. Volgens het hoofd van de Italiaanse fabriek is het niet ongebruikelijk dat er zoveel vaccins of zelfs meer in een fabriek opgeslagen liggen.
We zijn maar zeer beperkt van AZ, het merendeel is Pfizer en binnekort hopelijk flink Jansen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hugo moet maar eens vervanging zoeken voor dat faalbedrijf, het wordt niks meer met die gasten.
Niet op korte termijn, dat hebben ze laatst al gedaan bij ik meen de Belgische fabriek.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Pfizer nog verder kan opkrikken
Het is een kapitalistisch kutbedrijf dat over lijken gaat (maar dat zijn al die pharmaboeren) waar de incompetente stoethaspels van de EU wel eens even mee over de prijs en levertijd dachten te kunnen onderhandelen. What could possibly go wrong?quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begin een hekel aan dat bedrijf en zijn praktijken te krijgen.
Het interesseert ze gewoon niet zo veel vaccins zijn compleet niet interessant voor de business.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is een kapitalistisch kutbedrijf dat over lijken gaat (maar dat zijn al die pharmaboeren) waar de incompetente stoethaspels van de EU wel eens even mee over de prijs en levertijd dachten te kunnen onderhandelen. What could possibly go wrong?
De VS en het Verenigd Koninkrijk vaccineren zich in een hoog tempo een weg uit de coronacrisis, in de EU probeert men zich er uit pure ellende vanwege het vaccinatiefiasco maar uit te te lockdownen. Nog even volhouden!
Toch 11,7 miljoen AZ geplandquote:Op woensdag 24 maart 2021 23:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zijn maar zeer beperkt van AZ, het merendeel is Pfizer en binnekort hopelijk flink Jansen.
Ah ja klopt, zie het, maar dat is pas voor Q2, dat word voor een deel opgevangen door Jansen hopelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch 11,7 miljoen AZ gepland
Niet iets wat je even kunt vervangen.
AstraFraudica.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
In grote delen van de VS valt nog volop sneeuwquote:Op woensdag 24 maart 2021 23:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Soms moet je afvragen of alles dichthouden wel de oplossing is.
Plus dat het weer daar wel al iets beter is.
Jaa 4e golf he.quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:01 schreef raptorix het volgende:
Hey Appie zit weer op de buis hoor ik, moeten we alweer de schuilkelder in?
MIsschien tijd voor een nieuw format, een praatprogramma over Corona maar dan in een Veronica online achtige setting, waar we dan lekker populistisch op de Abs en Japen kunnen bashen, Maurice de Hont lijkt me wel watquote:Op donderdag 25 maart 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa 4e golf he.
Ab wil dat dit nooit meer ophoudt joh..
3, 4x per week aanschuiven op tv zakken vullen en gratis wijntjes drinken.
Lekker man.
AstraZene-Cashen maar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
AstraFraudica.
Een ander woord heb ik er niet voor.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
MIsschien tijd voor een nieuw format, een praatprogramma over Corona maar dan in een Veronica online achtige setting, waar we dan lekker populistisch op de Abs en Japen kunnen bashen, Maurice de Hont lijkt me wel wat
Nee joh, geld speelt hier geen rol, voor Astra is dit een beetje alsof je in een restaurant zit en alleen maar water wilt drinken, dit soort vaccins zijn geen business voor ze, hooguit even wat goodwill proberen te kweken her en der.quote:
Ik kijk het eigenlijk nooit meerquote:
Vaste prikquote:Op donderdag 25 maart 2021 00:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kijk het eigenlijk nooit meer
Ik vond het vroeger met Hugo leuker eigenlijk.
Denk je niet dat ze voor verschillende landen/afnemers verschillende tarieven handhaven? Net als de medicatie om hiv onder controle te houden stukken duurder is in (Zuid) Afrika dan in westerse landen ?quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee joh, geld speelt hier geen rol, voor Astra is dit een beetje alsof je in een restaurant zit en alleen maar water wilt drinken, dit soort vaccins zijn geen business voor ze, hooguit even wat goodwill proberen te kweken her en der.
Wait, DUURDER in Afrika??quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:11 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze voor verschillende landen/afnemers verschillende tarieven handhaven? Net als de medicatie om hiv onder controle te houden stukken duurder is in (Zuid) Afrika dan in westerse landen ?
Er zullen we prijsverschillen zijn, maar dit soort bedrijven verdienen veel meer geld aan medicijnen die mensen een half mensenleven moeten slikken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:11 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze voor verschillende landen/afnemers verschillende tarieven handhaven? Net als de medicatie om hiv onder controle te houden stukken duurder is in (Zuid) Afrika dan in westerse landen ?
5 miljard hee...fucking hell..quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zullen we prijsverschillen zijn, maar dit soort bedrijven verdienen veel meer geld aan medicijnen die mensen een half mensenleven moeten slikken.
Pfizer heeft bijvoorbeeld het medicijn Enbrel, dat is een ontstekingsremmer, alleen in de VS verkopen ze dat al voor 5 miljard per jaar.
Vond nog dit lijstjequote:Op donderdag 25 maart 2021 00:33 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
5 miljard hee...fucking hell..
Idd ja! Voor chronische ziektes en kanker...Redelijk fucked up iig .quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vond nog dit lijstje
Kennelijk was deze slechts nummero 3
https://en.wikipedia.org/(...)rmaceutical_products
Zoals je ziet, vrijwel allemaal voor chronische ziektes.
AZ gaat er sowieso pas aan verdienen van zodra het virus endemisch wordt. Zolang het een pandemie is leveren ze tegen kostprijs en dat blijven ze aan ontwikkelingslanden ook daarna doen. Dan gaan de profs van Oxford ook pas cashen. Mits er dan nog vraag naar dat spul is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:31 schreef raptorix het volgende:
Er zullen we prijsverschillen zijn, maar dit soort bedrijven verdienen veel meer geld aan medicijnen die mensen een half mensenleven moeten slikken.
Confisqueren kun leren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en een deel van die 29 mil dosis gevonden in Italië zijn daar volgens mij geproduceerd, ben benieuwd of we daar als EU nog wat van kunnen krijgen. Ongeacht de goedkeuring van de fabriek.
Wellicht kan de staat de fabriek van AZ vorderen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Pfizer nog verder kan opkrikken
Gewoon frauduleuze grapjassen. Ik ben liberaal en tegen verregaande overheidsinterventie. Maar hier maak ik een uitzondering voor. Hele boel direct vorderen. Management er uit schoppen en een bewindvoerder aanstellen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso!
Maar ik lees nu inderdaad dat 16mil blijkbaar voor de EU is.
https://www.nu.nl/economi(...)-en-arme-landen.html
[..]
We zitten midden in een pandemie en hebben grote voorraden liggen in fabrieken?We hebben er meer aan om die dosis direct in ons bezit te hebben als ze vroeg of laat toch onze kant op komen.
Ja ik lees het nu, ik dacht dat het een stuk minder zou zijn omdat ik totaal geen beweging in hun aandeel zag, ze gaan er 15 miljard mee verdienen dit jaar, echter ze hadden met andere medicijnen wat tegenvallers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:45 schreef nostra het volgende:
[..]
AZ gaat er sowieso pas aan verdienen van zodra het virus endemisch wordt. Zolang het een pandemie is leveren ze tegen kostprijs en dat blijven ze aan ontwikkelingslanden ook daarna doen. Dan gaan de profs van Oxford ook pas cashen. Mits er dan nog vraag naar dat spul is.![]()
Pfizer / Moderna pakken nu al wel winst, want eigen ontwikkeling. Ook voor Pfizer nog wel serieuze bedragen, maar vraag is hoe recurring dat blijft natuurlijk.
Laten ze nou eerst maar precies vaststellen wat er is gebeurd in plaats van direct emotioneel te handelen op basis van wat heetgebakerde Italianen. Voor zover nationalisatie überhaupt al een mogelijkheid is, wat me stug lijkt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 00:50 schreef trein2000 het volgende:
Gewoon frauduleuze grapjassen. Ik ben liberaal en tegen verregaande overheidsinterventie. Maar hier maak ik een uitzondering voor. Hele boel direct vorderen. Management er uit schoppen en een bewindvoerder aanstellen.
Het schizofrene beleid ten aanzien van buiten verbaast mij al langer. Ik gok dat hier enig wensdenken actief is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 03:10 schreef raptorix het volgende:
Ik heb me trouwens weer aan Rutte lopen irriteren, vanmiddag was er een vrij onschuldige vraag, of het kabinet wat geregeld had qua drukte buiten met de feestdagen, antwoord: Nee dat moeten Burgemeesters regelen.
Doe er niet toe, maar daarna begon ie weer te roepen: Ja nee mensen moeten niet naar buiten gaan, want anders kunnen ze tegen elkaar op botsen.............
Echt zullen ze nog steeds niet snappen, dat het handiger is dat mensen buiten dingen gaan doen, in plaats van binnen (zoals met familie afspreken). Zo een kerel kan toch ook gewoon een logisch nadenken of ligt dat nou aan mij?
Ik word trouwens ook behoorlijk aggressief van Yorick en Marino, sinds ze bij het RIVM zijn langs geweest hebben ze de paniek grafieken van Jaap overgenomen, echt..........quote:Op donderdag 25 maart 2021 03:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schizofrene beleid ten aanzien van buiten verbaast mij al langer. Ik gok dat hier enig wensdenken actief is.
Men hoopt natuurlijk te bereiken dat de burger met een kopje thee op de bank blijft zitten en helemaal niet op zoek gaat naar ontmoeting. Dat de samenleving die fase al gepasseerd is lijkt niet door te dringen.
Dus daalt ook het besef niet in dat je beter kunt inzetten op veilig ontmoeten... Ik snap best dat dat eng is. Maar het is denk ik echt de beste weg.
Complete onzin, want deze grafiek plaatsen ze al heel lang en ze weten zelf ook (en geven dat soms toe) dat die lijn omhoog (of omlaag) nooit representatief is voor hoe het echt loopt met het aantal besmettingen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 03:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik word trouwens ook behoorlijk aggressief van Yorick en Marino, sinds ze bij het RIVM zijn langs geweest hebben ze de paniek grafieken van Jaap overgenomen, echt..........
[ afbeelding ]
Of geen vertrouwen in de burgers. Als ineens buiten van alles mag zal dat ook binnen gebeuren en stijgt alles nog meer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 03:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schizofrene beleid ten aanzien van buiten verbaast mij al langer. Ik gok dat hier enig wensdenken actief is.
Men hoopt natuurlijk te bereiken dat de burger met een kopje thee op de bank blijft zitten en helemaal niet op zoek gaat naar ontmoeting. Dat de samenleving die fase al gepasseerd is lijkt niet door te dringen.
Dus daalt ook het besef niet in dat je beter kunt inzetten op veilig ontmoeten... Ik snap best dat dat eng is. Maar het is denk ik echt de beste weg.
Vergeet ook niet de groep onder de 18.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het vaccinatie/test paspoort is bedoeld voor de overgangsfase, het is niet de bedoeling dat het een blijvertje is.
Daarnaast denk ik dat als de boel over 2 maanden weg is dat het net zo relevant is als die Corona meld app.
Men houdt, nadat men al een jaar de tijd heeft gehad om te leren, nog altijd heel star vast aan ineffectieve jojo-lockdowns en contactverboden en dat gaat, gezien het feit dat men het vaccineren maar op zijn beloop laat, waarschijnlijk ook niet meer veranderen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 07:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of geen vertrouwen in de burgers. Als ineens buiten van alles mag zal dat ook binnen gebeuren en stijgt alles nog meer.
Of gewoon vast in de OMT gedachte van contact=besmettingen. Het ene contact is het andere niet en je zou denken dat je met buiten contact meer draagvak kan creëren voor het niet hebben van contact binnen.
Dat men nu massaal de regels overtreed omdat ze het spuugzat zijn wordt ook niet meegenomen.
Meer van: we hebben al veel besmettingen bij dit beperkte contact, hoe kan je dan dingen vrijgeven die leiden tot meer contact?
Ik vind maar getuigen van gebrek aan logisch en out of the box denken.
Plus tunnelvisie.
Helaas zie ik ze dit niet veranderen.
Hele plan blijft zorgen dat het niet escaleert en hopen dat er genoeg gevaccineerd wordt.
Soms heeft Ab best een goed punt. We hadden nu de capaciteit om een goed BCO beleid te voeren als de besmettingen nu zeer laag geweest waren. Dan hadden we vanaf nu bijna normaal kunnen leven met de opkomende lente en de vaccins.quote:Op donderdag 25 maart 2021 08:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Men houdt, nadat men al een jaar de tijd heeft gehad om te leren, nog altijd heel star vast aan ineffectieve jojo-lockdowns en contactverboden en dat gaat, gezien het feit dat men het vaccineren maar op zijn beloop laat, waarschijnlijk ook niet meer veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |