abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:35:36 #101
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198669166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik geen leven.

Wat een onzin zeg.
Ja dan breng ik wel een vingerhoedje in mn neus in.. testen met negatief garantie.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198669182
quote:

[..]

Dat vind ik geen leven.

Wat een onzin zeg.
Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.

Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198669185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zag gisteren Hugo en Mark de perszaal inlopen zonder mondkapje.

Ik zag 17 maart allemaal partijen feest vieren in afgesloten ruimtes zonder afstand, zonder mondkapjes.

Ik zie een debat waar niemand een mondkapje draagt.

Ik zie geen achterlijke looplijnen zoals in de rest van NL

Ik zie niet overal hand desinfectie gel staan.

De horeca in de 2e kamer is gewoon open.

Hoe kun je nou verwachten dat anderen de maatregelen in acht nemen als je zelf niet het goede voorbeeld geeft?
"do as I say, not as I do"

"rules for thee but not for me"
pi_198669219
quote:

[..]

Dat vind ik geen leven.

Wat een onzin zeg.
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198669236
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.

Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
Inderdaad, ik vrees dat we volgend jaar nog steeds in een testmaatschappij leven, met een vaccinatiepaspoort en nog allemaal andere regels. Zodra we allemaal gevaccineerd kunnen zijn dan moet het toch echt weer helemaal terug naar normaal.

Wil je jezelf niet laten vaccineren? Prima, dan zijn de risico's ook voor jou. Ben je wel gevaccineerd? Nou, dan heb je weinig te vrezen.
pi_198669261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat doe ik toch ook niet, ik gebruik de woorden van Rutte over de effectiviteit van de avondklok als die een uur verschoven wordt en ondanks dat wil jij dat als ruilmiddel handhaven om dat je niet teveel in 1 keer kan loslaten.
Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:43:29 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198669284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.
we komen er toch niet uit met z'n tweeën, we zien wel wat Mark en Hugo ons voor gaan schotelen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:43:44 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198669290
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.

Mensen worden ziek, mensen gaan dood, deal with it.
pi_198669316
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Samenlevingen tot op individueel niveau managen moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.
Nee, dat dacht ik ook toen ik vier jaar geleden op Rutte stemde, maar de praktijk blijkt toch snel te kunnen veranderen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198669331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.

Mensen worden ziek, mensen gaan dood, deal with it.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer ‘normaal’ wordt. Hoe gaan we straks om met griep? Een heftige influenzagolf e.d.
pi_198669345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat er een pandemie is. Dat de steun ontoereikend is is een discussie die los staat van de avondklok, en ook los moet blijven staan van de avondklok.

"Goh het gaat wel heel veel geld kosten allemaal, we kunnen makkelijker iedereen 1 uurtje per dag naar buiten laten gaan"

Deze periode is kut voor iedereen, ook voor ondernemers. Als ondernemers onvoldoende steun krijgen moet dat opgelost worden, niet door een ophokplicht voor iedereen in te voeren, door ze voldoende steun te geven.
Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198669403
quote:

[..]

Nou, hier ben ik dus heel bang voor... Maar ja, we shall see.
pi_198669411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?

Ik wil gewoon weer naar de zwarte cross met 0 corona regels vanaf halverwege dit jaar.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198669442
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Zonder wrijving geen glans
pi_198669477
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Wil je jezelf niet laten vaccineren? Prima, dan zijn de risico's ook voor jou. Ben je wel gevaccineerd? Nou, dan heb je weinig te vrezen.
Ja toch? Het interesseert mij geen reet of er een ongevaccineerd iemand naast mij in het restaurant zit als ik wél gevaccineerd ben. Ik ben ten slotte beschermd. (Nu interesseert hij mij ook vrij weinig als ik niet gevaccineerd zou zijn, ik doe niet zo moeilijk en ben ook niet zo bang.)

Maar we zullen wel het verhaal krijgen van "Ja, mensen die niet gevaccineerd zijn zijn een kweekbodem voor nieuwe varianten blabla". Het is echt heel onwaarschijnlijk dat het muteert naar iets veel ergers. Het muteert juist steeds meer naar een verkoudheidje. Inzetten op en nieuwe variant is volslagen irrationeel angstbeleid. Dat zijn echt dystopische trekken. Er is wel iets vreemds aan de gang met de Volksgeist op psychologisch niveau.
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:54:53 #116
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198669484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Dat is het wel het laatste wat we zullen missen, die hossende oranje-idioten
pi_198669487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?

Ik wil gewoon weer naar de zwarte cross met 0 corona regels vanaf halverwege dit jaar.
Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).
pi_198669499
quote:
Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.
pi_198669517
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).
Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.

Maar goed we zullen zien.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198669519
quote:
Ik zie dat alleen als een tijdelijke oplossing voor evenementen tot en met, laten we zeggen, augustus. Daarna niet meer. En het is bovendien ook een beetje onderzoek naar hoe het virus zich verspreid, leuk voor virologen, maar verder niet interessant voor de gewone burger straks.
pi_198669531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:56 schreef Ronald het volgende:

[..]

Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.

Maar goed we zullen zien.
Dat is ook mijn idee, maar ik vrees dat we nog zeer lang met de maatregelen doorgaan...
pi_198669553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.
Misschien wel, maar echt veel data kan dit toch niet opleveren aangezien iedereen al negatief getest is. Maar goed, het geeft de bezoekers misschien een leuke dag, dus van mij mogen ze. Als het maar voor hooguit 2 tot 3 maanden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198669574
IC toename lijkt nu te stabiliseren:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198669630
quote:
81s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:

[..]

In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus.

Johnson heeft het daar ook nog steeds over.

Daarnaast kan letterlijk iedereen nog bedenken dat als je na elke theatervoorstelling, festival, club, stadion etc dagen in quarantine moet, niemand er ooit nog heen kan omdat mensen niet kunnen veroorloven daarvoor steeds een week niet te kunnen werken.

Daarnaast, hoeveel ambtenaren heb je dan nodig?

Klinkt als bs. Totaal onmogelijk, naast onwenselijk.
#WeesGeenWhales
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:02:59 #125
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198669640
quote:

[..]

Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd.
Met een vaccin kun je nog wel ziek worden, maar zou het niet zo erg met moeten zijn. Da's prima acceptabel, als je het mij vraagt. Waarom dan nog zo hard voor die maatregelen gaan? Zeker niet als de dekkingsgraad hoog genoeg is. Ze moeten ergens gaan beseffen en accepteren dat dit niet gaat werken, die micromaatregelen en een testmaatschappij voor iedere stap buiten de deur. Vaccins en boosters, en verder zou het afgelopen moeten zijn.

quote:
Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')