Hoe de WHO het noemt lijkt me niet zo relevant.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer het WHO het geen pandemie meer noemt denk ik.
Mazelen etc komt toch ook gewoon nog voor in Afrika?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat je de hele wereld kunt vaccineren? In 70% van de wereld hebben ze wel wat anders aan hun hoofd, dat gaat niet gebeuren.
Ah, dus mensen die weloverwogen een besluit maken om niet te laten vaccineren moeten maar uitgesloten worden? Ik ken genoeg mensen die er gewoon welbewust over nagedacht hebben dat ze zich liever niet laten vaccineren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies. En we willen ook weer gewoon normaal zonder beperkingen of 1.5m kunnen leven als vanouds, dus de oplossing is dan ervoor zorgen dat ook die groep zich massaal laat vaccineren, en dat bereik je het makkelijkst door het verplicht te maken voor nachtclubs, festivals, stadions, theater, horeca binnen, sportschool, vakantie etc etc.
En dan lekker veel mediaandacht voor het eerste festival waar alle vrienden van de ongevaccineerden weer als vanouds Los mogen terwijl zij eenzaam thuis zitten, dan gaan ze wel.
Ik weet niet meer waar, maar ik heb wel 's gelezen dat het moment dat het WHO uitroept dat het geen pandemie meer is, het een epidemie in een land is. Dat brengt de volledige verantwoordelijkheid naar 't lokale instituut (in dit geval RIVM).quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe de WHO het noemt lijkt me niet zo relevant.
Kan zijn, maar met een pandemie is er denk ik meer internationale druk om daarin mee te gaan. Zeker met al het reizen en handelen tussen landen tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat je de hele wereld kunt vaccineren? In 70% van de wereld hebben ze wel wat anders aan hun hoofd, dat gaat niet gebeuren.
We weten niet hoe het verder zal lopen bij een hogere vaccinatiegraad en wat er dan nog over blijft.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
In een samenleving heb je niet alleen maar rechten, daar horen nu eenmaal ook plichten bij. En het is niet eens een plicht, eerder een keuze die gevolgen kan hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed idee ja. Recht op scholing af laten hangen of iemand gevaccineerd is.
Solidariteit 2.0.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies. En we willen ook weer gewoon normaal zonder beperkingen of 1.5m kunnen leven als vanouds, dus de oplossing is dan ervoor zorgen dat ook die groep zich massaal laat vaccineren, en dat bereik je het makkelijkst door het verplicht te maken voor nachtclubs, festivals, stadions, theater, horeca binnen, sportschool, vakantie etc etc.
En dan lekker veel mediaandacht voor het eerste festival waar alle vrienden van de ongevaccineerden weer als vanouds Los mogen terwijl zij eenzaam thuis zitten, dan gaan ze wel.
Geloof het wel, Pokken is wel helemaal gelukt geloof ik, het punt is dat een heleboel mensen gewoon heel veel moeite moeten doen om een beetje geld of eten te verdienen, die zijn helemaal niet met dit soort dingen bezig, mijn zus heeft lang in Afrika gewerkt en ze had daar nou niet het idee dat mensen daar heel erg met bijvoorbeeld AIDS bezig zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mazelen etc komt toch ook gewoon nog voor in Afrika?
In de binnenlanden van Afrika gaan nu nog allerlei ziektes rond waar wij hier al 100 jaar amper nog last van hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan zijn, maar met een pandemie is er denk ik meer internationale druk om daarin mee te gaan. Zeker met al het reizen en handelen tussen landen tegenwoordig.
Fieldlabs zijn leuk voor kleine aantallen, maar het is niet erg schaalbaar. Daar zul je wat anders voor moeten bedenken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is naïef om te denken dat het niet zo zal gaan. Zeker in een hopelijk zo kort mogelijke overgangsfase. Gebeurt nu toch ook al met die fieldlabs? Ook dat is een test om te zien of massaal testen zekerheid inbouwt voor massale bijeenkomsten en de kaartjes er voor zijn niet aan te slepen.
Klopt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geloof het wel, Pokken is wel helemaal gelukt geloof ik, het punt is dat een heleboel mensen gewoon heel veel moeite moeten doen om een beetje geld of eten te verdienen, die zijn helemaal niet met dit soort dingen bezig, mijn zus heeft lang in Afrika gewerkt en ze had daar nou niet het idee dat mensen daar heel erg met bijvoorbeeld AIDS bezig zijn.
Op het moment dat de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn vergaat het met dit virus hetzelfde als de seizoensgriep is wat ons telkens voorgehouden is. Daar hoeft ook niet de hele bevolking ieder jaar gevaccineerd te worden of bij iedere scheet die dwarszit getest te worden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In een samenleving heb je niet alleen maar rechten, daar horen nu eenmaal ook plichten bij. En het is niet eens een plicht, eerder een keuze die gevolgen kan hebben.
Des te belangrijker dat corona daar ook niet rond blijft gaan. Ook die landen leven van internationale handel of toerisme.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de binnenlanden van Afrika gaan nu nog allerlei ziektes rond waar wij hier al 100 jaar amper nog last van hebben.
We kunnen het ons ook niet permitteren om bij elk virus maar de boel dicht te gaan gooien en wachten tot iedereen gevaccineerd is, eens in de zoveel jaar is een bepaalde variant nu eenmaal sterker of zwakker, ik ben absoluut geen expert op dit gebied maar virussen muteren nu eenmaal en daar ga je weinig aan doen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Des te belangrijker dat corona daar ook niet rond blijft gaan. Ook die landen leven van internationale handel of toerisme.
Best veel mensen vergeten het. Van de week vroeg een meisje zelfs of ik een extra mondkapje had toen ik uit de supermarkt kwam. Toen ik aan gaf, nee alleen deze, vroeg ze of ze die mocht hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:57 schreef maan_man het volgende:
Vandaag stond ik midden in de supermarkt en dacht ineens: kut mondkapje. Maar mijn shirt over mijn neus getrokken en snel naar buiten gegaan.
Das ook prima, maar wij gaan hier echt niet zitten wachten tot ze in Zimbabwe en Malawi ook aan hun 70 procent zitten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Des te belangrijker dat corona daar ook niet rond blijft gaan. Ook die landen leven van internationale handel of toerisme.
Tijdelijk misschien, maar niet permanent. Waar maak jij je druk om als straks dik 70% van de mensen gevaccineerd is? Je bent toch beschermd?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In een samenleving heb je niet alleen maar rechten, daar horen nu eenmaal ook plichten bij. En het is niet eens een plicht, eerder een keuze die gevolgen kan hebben.
Klopt, vooral als je kapjes wil gaan dragen die al door iemand anders zijn gedragen. Als iets een bron van besmettingen is. Die van mij lag gewoon in de auto gelukkig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Best veel mensen vergeten het. Van de week vroeg een meisje zelfs of ik een extra mondkapje had toen ik uit de supermarkt kwam. Toen ik aan gaf, nee alleen deze, vroeg ze of ze die mocht hebben.
Op een gegeven moment schiet het ze doel ook voorbij. Vooral bij vluchtig contact vind ik het nog steeds redelijk onbewezen.
Maar dat is een kleine minderheid. Het meerendeel twijfelt gewoon omdat ze toch jong zijn, en gelóóf me, dat verdwijnt als ze weer naar een festival kunnen ermee.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Solidariteit 2.0.
Je laat je maar vaccineren of je stikt erin. Vrijwillig enzo, weet je nog? Het op deze manier doen is de snelste manier om de bereidheid juist omlaag te laten gaan, mensen die twijfelen gaan er in een hoop gevallen dan iets achter zoeken.
Precies, gewoon koppelen aan ontwikkelingshulp bv.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan zijn, maar met een pandemie is er denk ik meer internationale druk om daarin mee te gaan. Zeker met al het reizen en handelen tussen landen tegenwoordig.
Je moet niet vergeten dat het hier in de Zomer ook weg leek te zijn, zonder veel maatregelen bijna alles weg.....quote:Op woensdag 24 maart 2021 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt echt alsof er hier en daar in de VS al groepsimmuniteit is. Sommige staten hebben alles open en daar daalt het significant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |