In een zeer, zeer, zeer uitzonderlijke en extreme tijd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was idd niet een paar biertjes, dat is waar.
Het gaat er niet om of je een paar uurtjes verplicht binnen moet zitten voor je gaat slapen, het gaat erom dat er een maatregel is genomen die diep in de vrijheid van de mensen grijpt.
Die financiële steun voldoet niet en kan eigenlijk niet voldoen, het is onmogelijk hele sectoren die meer dan driekwart jaar nul inkomsten hebben volledig te compenseren. En dan nog, ondernemers willen net als jij en ik een bestaan op bouwen, niet alleen geld verdienen om de rekeningen te betalen.quote:Dat er mensen zijn die er geen last van hebben, top. De grondwet, ERVM, maar ook URVM zijn er juist om die minderheid die er wel last van heeft te beschermen.
Ondernemers die nu kapot aan het gaan zijn moeten de juiste financiële steun krijgen, dat staat los van wel of geen avondklok. Dat die ondernemers die steun niet krijgen is kwalijk en moet verholpen worden, maar niet door te zeggen: Ah joh, laat die avondklok er lekker op. Het is niet voor niets dat het moeilijk was de avondklok in te voeren.
Je kan beter op maandag even nu.nl lezen dan weet je ook alles.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:48 schreef Mallerd01 het volgende:
Ben geen fan van Denk maar Azarkan maakt wel een goed punt dat de persco een stuk korter had gekund
Ik denk dat de horeca nogal blij zal zijn als ze open mogen tot 21.30 uur oid.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
de avondklok handhaven en de horeca dan gedeeltelijk open is ook nog geen oplossing, moeten we nog nog steeds heel vroeg gaan eten en drinken
Je kan evengoed 5 minuten voor 7 even NPO1 kijken, die geven vooraf al een samenvatting, alles lekt toch uitquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan beter op maandag even nu.nl lezen dan weet je ook alles.
Ik schijt er wel op iedere ochtend na mijn eerste kop koffie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien is het wel een anaaltest
https://www.volkskrant.nl(...)coronatest~bf42e9da/
Niet op dinsdagochtend al weten wat de maatregelen gaan zijnquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan beter op maandag even nu.nl lezen dan weet je ook alles.
Overdag was alles ook al bekend natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je kan evengoed 5 minuten voor 7 even NPO1 kijken, die geven vooraf al een samenvatting, alles lekt toch uit
Wordt dan het vaccin echt geactiveerd zodat wij op onze hoofden gaan lopen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Owwww. De upgrade van 5G naar 6G bedoel je?
natuurlijk zijn ze nu blij met alles wat meer is dan dicht zijn maar blijf het gevaarlijk vinden om de avondklok als ruilmiddel te zien wat overigens nu ook al gebeurt, het is een maatregel die redelijk makkelijk te handhaven is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat de horeca nogal blij zal zijn als ze open mogen tot 21.30 uur oid.
En die maatregelen zijn er omdat...?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ondernemers raken door die situatie niet aan de grond, de avondklok en ondernemers die aan de grond raken hebben helemaal niets met elkaar te maken. Ondernemers raken aan de grond door de maatregelen van de overheid en onvoldoende steun om ze open te kunnen houden. Dat deze ondertussen zo verweven zijn laat juist zien wat een smerig spelletje er met de avondklok gespeeld wordt.
Er is een hele set aan maatregelen die genomen kunnen worden, waar de avondklok er één van is. Dat staat los van of een sector wel of niet kapot gaat.
Het is een uitzonderlijke tijd. Daar gaan we extreem mee om. Zo zou ik het verwoorden. De argumentatie van de avondklok rammelt nog steeds aan alle kanten. Net als de zogenaamde cijfers. Het zijn schattingen, er is geen enkel bewijs voor. Dat het met de zomertijd plots wel om 22.00 uur in kan gaan, slaat natuurlijk nergens op. Schaf 'm dan gelijk af. Al hadden ze 'm eigenlijk nooit mogen invoeren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In een zeer, zeer, zeer uitzonderlijke en extreme tijd.
[..]
Die financiële steun voldoet niet en kan eigenlijk niet voldoen, het is onmogelijk hele sectoren die meer dan driekwart jaar nul inkomsten hebben volledig te compenseren. En dan nog, ondernemers willen net als jij en ik een bestaan op bouwen, niet alleen geld verdienen om de rekeningen te betalen.
Op het moment dat je gaat rommelen met een uurtje extra terwijl dat uurtje later voorheen echt niet kon en onbespreekbaar was, moet je eigenlijk de maatregel afschaffen. Dan ben je gewoon niet meer geloofwaardig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:55 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het is een uitzonderlijke tijd. Daar gaan we extreem mee om. Zo zou ik het verwoorden. De argumentatie van de avondklok rammelt nog steeds aan alle kanten. Net als de zogenaamde cijfers. Het zijn schattingen, er is geen enkel bewijs voor. Dat het met de zomertijd plots wel om 22.00 uur in kan gaan, slaat natuurlijk nergens op. Schaf 'm dan gelijk af. Al hadden ze 'm eigenlijk nooit mogen invoeren.
Wat betreft ondernemers ben ik het wel met je eens.
Nee, er wordt dan een extra verbinding gelegd met AWS. Speciaal voor Bezos.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt dan het vaccin echt geactiveerd zodat wij op onze hoofden gaan lopen?
Ze zijn (terecht) van mening dat er niet teveel tegelijk opgeheven kan worden. Dan vind ik de keuze tussen ongeloofwaardig en ondernemers die in de shit zitten helpen vrij eenvoudig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op het moment dat je gaat rommelen met een uurtje extra terwijl dat uurtje later voorheen echt niet kon en onbespreekbaar was, moet je eigenlijk de maatregel afschaffen. Dan ben je gewoon niet meer geloofwaardig.
Waarom is dat nou zo gevaarlijk?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk zijn ze nu blij met alles wat meer is dan dicht zijn maar blijf het gevaarlijk vinden om de avondklok als ruilmiddel te zien wat overigens nu ook al gebeurt, het is een maatregel die redelijk makkelijk te handhaven is.
een maatregel die niet goed werkt vanwege dat uur uitstel handhaven omdat je nu eenmaal niet teveel tegelijk op kan heffen vind jij logischer?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zijn (terecht) van mening dat er niet teveel tegelijk opgeheven kan worden. Dan vind ik de keuze tussen ongeloofwaardig en ondernemers die in de shit zitten helpen vrij eenvoudig.
Ik geloof niet dat ik dat zeg. Als ik de keuze heb voor het afschaffen van een avondklok omdat deze 'niet meer geloofwaardig is' óf het deels opengooien van de horeca en andere ondernemingen is de keuze erg makkelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
een maatregel die niet goed werkt vanwege dat uur uitstel handhaven omdat je nu eenmaal niet teveel tegelijk op kan heffen vind jij logischer?
Zodat hij zijn minions met zijn mind kan besturenquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, er wordt dan een extra verbinding gelegd met AWS. Speciaal voor Bezos.
Waarom vraag je dan aan mij of ik dat logischer vind? Zie edit verder.quote:
we hebben toch de discussie? Ik kom met argumenten en jij komt met de jouwequote:Op woensdag 24 maart 2021 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan aan mij of ik dat logischer vind? Zie edit verder.
De ironie van haar vraag is ongekendquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:14 schreef Red_85 het volgende:
50 plus naar van haga: 'ja maar met uw plan vraagt u aan een hele grote groep om zich te isoleren'
Ja dus, muts van 50plus, het kabinet vraagt nu van heel NL zich te isoleren. Dat is opeens geen probleem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |