Het zaakje stinkt gewoon aan alle kanten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Grappig hoe men de schuld weet neer te leggen bij iemand die je nodig hebt voor de oplossing.
De politiek/overheud heeft er voor gekozen dit commercieel op te lossen en dan moeten mensen niet boos worden dat die bedrijven hun beste deal maken.
Massavorming. Overheden laten zich leiden door het voorzorgsbeginsel als (win)strategie. er is verder altijd wel ergens een (h)erkende pipo of noodruftig patiënt die koren op de molen(steen) weet neer te leggen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.
Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat komt omdat er geen geloofwaardige uitleg meer is. Ze hebben zichzelf helemaal klem geluld met die avondklok.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?
In India sterven er per dag standaard 25.000 personen, maar die 275 covid doden is echt gigantisch hoog.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:44 schreef mijntjexx het volgende:
20:18
India meldt een 'potentieel lastige' variant van het coronavirus te hebben ontdekt, net zoals die opdoken in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en Brazilië. Het coronavirus muteert al sinds de pandemie begon, maar de meeste mutaties zijn onbeduidend. Wetenschappers doen vooral onderzoek naar varianten die besmettelijker zijn of mensen zieker maken.
De nu in India ontdekte variant zou twee mutaties in het eiwituitsteeksel hebben waarmee het zich aan de cellen bindt en zich daardoor mogelijk sneller verspreiden, zegt Rakesh Mishra, hoofd van het Centrum voor Cellulaire en Moleculaire Biologie. Volgens het Indiase ministerie van Volksgezondheid is de virusvariant bij 15 tot 20 procent van de recente besmettingsgevallen in de deelstaat Maharashtra aangetroffen.
De staat telt 60 procent van alle huidige coronagevallen in India. Het ministerie van Volksgezondheid dringt er echter op aan om de aanhoudende toename aan dagelijkse infecties niet in verband te brengen met de virusmutatie. De afgelopen 24 uur werden 47.000 nieuwe coronagevallen vastgesteld en stierven 275 Indiërs aan de gevolgen van een besmetting, het hoogste aantal doden in ruim vier maanden tijd.
ED
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, eerst hard niezen op een vlakke ondergrond, dan met die swab daarover heen wrijven en testen maar.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.
Geen gezeik, gewoon simpel.
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moet je nou met een thuistest ook zo diep in je neus met een stokje? Ik kan dat denk ik niet bij mij zelf doen
Elk land wat corona tot nu toe onder controle heeft van china tot NZ tot nu 16 staten in de VS schaft de beperkingen weer af. In Engeland zie je de culture secratary al opscheppen dat ze absoluut gaan voor "100% crowds without social distancing" van de zomer en 10 a 12 events plannen om dat te testen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.
Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
Ik zou dat staafje ook niet direct als "kort" bestempelen. Ik heb al een keer zo'n ding in mijn oor achtergelaten, deze keer sla ik wel over.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je zo'n thuistest niet kunt koppelen aan een officieel bewijs heeft het toch allemaal weinig nut.
Even een pakje kopen en voor de fun een paar keer kijken welke uitslag je test en daarna gaat het een la in en komt er nooit meer uit.
Dus wat gaan we met die 29 mil dosis doen die in Italië zijn gevonden?quote:Farmaceut AstraZeneca heeft Europese goedkeuring gevraagd voor de productie van zijn coronavaccin bij Halix in Leiden. Het Brits-Zweedse bedrijf diende een verzoek in bij het Europees Geneesmiddelenbureau EMA in Amsterdam, aldus de Europese commissaris voor Gezondheid, Kyriakides.
Een snelle goedkeuring zou tegen het einde van de maand al kunnen leiden tot de eerste leveringen aan de Europese Unie, verwacht Kyriakides. EMA zal de beoordeling in een versnelde procedure deze week doorvoeren. ,,Als het proces zo soepel verloopt als verwacht, hopen we al deze maand leveringen vanuit deze productielocatie te zien.''
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.
Dan krijg je een QR code.
Fijne is nog niet helemaal bekend.
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Voor wie dan? (anders dan de niet gevaccineerden)quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.
Eens hoor. Als je ziet dat de ziekenhuizen voornamelijk volliggen met 60+ is daar echt de allergrootste winst te behalen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.
Het doel is om te zorgen dat de ziekenhuizen niet meer volstromen met coronapatienten en dat is bereikt zodra je genoeg mensen hebt gevaccineerd. Koste wat koste elke individuele besmetting opsporen is daarna niet echt relevant meer en ook niet wenselijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |