abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:47:22 #181
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198674936
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ze drinken daar allemaal ingestraald water? :')
(Un)masking for the greater good.
pi_198674991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:44 schreef mijntjexx het volgende:
20:18
India meldt een 'potentieel lastige' variant van het coronavirus te hebben ontdekt, net zoals die opdoken in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en Brazilië. Het coronavirus muteert al sinds de pandemie begon, maar de meeste mutaties zijn onbeduidend. Wetenschappers doen vooral onderzoek naar varianten die besmettelijker zijn of mensen zieker maken.

De nu in India ontdekte variant zou twee mutaties in het eiwituitsteeksel hebben waarmee het zich aan de cellen bindt en zich daardoor mogelijk sneller verspreiden, zegt Rakesh Mishra, hoofd van het Centrum voor Cellulaire en Moleculaire Biologie. Volgens het Indiase ministerie van Volksgezondheid is de virusvariant bij 15 tot 20 procent van de recente besmettingsgevallen in de deelstaat Maharashtra aangetroffen.

De staat telt 60 procent van alle huidige coronagevallen in India. Het ministerie van Volksgezondheid dringt er echter op aan om de aanhoudende toename aan dagelijkse infecties niet in verband te brengen met de virusmutatie. De afgelopen 24 uur werden 47.000 nieuwe coronagevallen vastgesteld en stierven 275 Indiërs aan de gevolgen van een besmetting, het hoogste aantal doden in ruim vier maanden tijd.

ED
In India sterven er per dag standaard 25.000 personen, maar die 275 covid doden is echt gigantisch hoog.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:05 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198675032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, eerst hard niezen op een vlakke ondergrond, dan met die swab daarover heen wrijven en testen maar.
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.

Geen gezeik, gewoon simpel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:44 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198675045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.

Geen gezeik, gewoon simpel.
:') _O-
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:54:53 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198675096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Moet je nou met een thuistest ook zo diep in je neus met een stokje? Ik kan dat denk ik niet bij mij zelf doen :+
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198675123
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.

Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
Elk land wat corona tot nu toe onder controle heeft van china tot NZ tot nu 16 staten in de VS schaft de beperkingen weer af. In Engeland zie je de culture secratary al opscheppen dat ze absoluut gaan voor "100% crowds without social distancing" van de zomer en 10 a 12 events plannen om dat te testen.

Het OMT kán dat niet, want dat bestáát normaal niet, het is een orgaan wat direct ontbonden wordt automatisch na de crisis. Tijdens de taco hoest was er ook een OMT, het wordt namelijk bij elke gezondheidscrisis automatisch gemaakt en daarna weer afgeschaft.

Ik zie overigens niemand maar dan ook werkelijk niet een ziel beweren dat we in lockdown moeten blijven voor het klimaat, wel dat we ( A M E N ) moeten proberen de positieve effecten zo veel mogelijk te behouden (minder autos, meer ov, groen herbouwen, meer lopen, steun naar green industries etc) zodat we, vrij letterlijk, hopelijk, als het meezit, niet dood zijn over 20-40 jaar allemaal, als we niet al te laat zijn. En qua griep gaat het van serieuze mensen ook niet verder dan "blijf je handen wassen en draag misschien vrijwillig als je zelf ziek bent een mondkapke als je niet thuis kan blijven, en ga niet ziek naar kantoor om iedereen onder te hatsjoeen".

Is allemaal niet erg schocking. En te zien aan de cijfers qua klimaat doen overheden (G V D) het tegenovergestelde, zie de miljarden aan de KLM... dus don't worry. Of nu ja, do worry, worry bery bery much...
#WeesGeenWhales
pi_198675147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?
Ik zou dat staafje ook niet direct als "kort" bestempelen. Ik heb al een keer zo'n ding in mijn oor achtergelaten, deze keer sla ik wel over.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198675183
Een van die goedgekeurde sneltesten zijn deze

Die staaf daarvan hoeft dus niet in je hersens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:59:54 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198675207
Als je zo'n thuistest niet kunt koppelen aan een officieel bewijs heeft het toch allemaal weinig nut.

Even een pakje kopen en voor de fun een paar keer kijken welke uitslag je test en daarna gaat het een la in en komt er nooit meer uit.
pi_198675233
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je zo'n thuistest niet kunt koppelen aan een officieel bewijs heeft het toch allemaal weinig nut.

Even een pakje kopen en voor de fun een paar keer kijken welke uitslag je test en daarna gaat het een la in en komt er nooit meer uit.
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.
Dan krijg je een QR code.

Fijne is nog niet helemaal bekend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198675236
quote:
Farmaceut AstraZeneca heeft Europese goedkeuring gevraagd voor de productie van zijn coronavaccin bij Halix in Leiden. Het Brits-Zweedse bedrijf diende een verzoek in bij het Europees Geneesmiddelenbureau EMA in Amsterdam, aldus de Europese commissaris voor Gezondheid, Kyriakides.

Een snelle goedkeuring zou tegen het einde van de maand al kunnen leiden tot de eerste leveringen aan de Europese Unie, verwacht Kyriakides. EMA zal de beoordeling in een versnelde procedure deze week doorvoeren. ,,Als het proces zo soepel verloopt als verwacht, hopen we al deze maand leveringen vanuit deze productielocatie te zien.''
Dus wat gaan we met die 29 mil dosis doen die in Italië zijn gevonden? :{

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbieden~ab8bc20d/
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:03:54 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198675267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.
Dan krijg je een QR code.

Fijne is nog niet helemaal bekend.
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
pi_198675565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.
pi_198675636
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.
pi_198675644
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Voor wie dan? (anders dan de niet gevaccineerden)
pi_198675671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198675709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.
Eens hoor. Als je ziet dat de ziekenhuizen voornamelijk volliggen met 60+ is daar echt de allergrootste winst te behalen.

Neemt niet weg dat ik ook wel gewoon een prik wil, liefst voor de echte zomer.
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:29:40 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198675715
quote:

[..]

Het doel is om te zorgen dat de ziekenhuizen niet meer volstromen met coronapatienten en dat is bereikt zodra je genoeg mensen hebt gevaccineerd. Koste wat koste elke individuele besmetting opsporen is daarna niet echt relevant meer en ook niet wenselijk.
pi_198675787
Het is natuurlijk wel zo dat het virus heel snel exponentieel zal verdwijnen, immers je krijgt steeds minder mensen die besmet zijn, en tevens steeds minder mensen die besmet raken. Dit is wel een klein risico, want ik kan je nu al op een briefje meegeven dat een groot deel van de jongere mensen zich niet laten vaccineren, dat zou niet zo erg zijn als die groep via groeps immuniteit het probleem oplost, maar als dat niet gebeurt, dan kan je tegen de winter met het probleem komen dat het weer rond gaat in deze groep, en dat je dan ook wellicht weer kwetsbare groepen in gevaar brengt. Persoonlijk denk ik dat het juist een heel goed idee zou zijn om jongeren massaal met elkaar te laten feesten :)
pi_198676004
Waarom zouden jongeren zich niet laten vaccineren? Als het toegang geeft tot festivals en vliegtuigen doet 99% dat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198676014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.
Voor mij is het geen uurtje binnen blijven voor ik ga slapen, voor mij is het mijn hele sociale leven zo'n beetje, want de rest van de dag is geen optie. Nogmaals, de avondklok is geen ruilmiddel voor ondernemers die open kunnen. Dat jij 'm zo ziet houdt eigenlijk niet meer in dan dat de constante zoethouders erover werken.

De avondklok was ingesteld om de ergste piek met betrekking tot de Britse variant te helpen de kop in te drukken, meer niet. Inmiddels is de avondklok er nog want dan kunnen scholen open. En dan kunnen winkels weer langer open. En dan kunnen straks de kroegen weer open, enzovoorts.

Mensen verplicht in hun huis laten blijven is geen wisselgeld voor welke maatregel ook.
pi_198676032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zouden jongeren zich niet laten vaccineren? Als het toegang geeft tot festivals en vliegtuigen doet 99% dat.
Waarom zou vaccineren toegang tot festivals en vliegtuigen moeten geven als groepsimmuniteit bereikt is?
pi_198676041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:32 schreef raptorix het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat het virus heel snel exponentieel zal verdwijnen, immers je krijgt steeds minder mensen die besmet zijn, en tevens steeds minder mensen die besmet raken. Dit is wel een klein risico, want ik kan je nu al op een briefje meegeven dat een groot deel van de jongere mensen zich niet laten vaccineren, dat zou niet zo erg zijn als die groep via groeps immuniteit het probleem oplost, maar als dat niet gebeurt, dan kan je tegen de winter met het probleem komen dat het weer rond gaat in deze groep, en dat je dan ook wellicht weer kwetsbare groepen in gevaar brengt. Persoonlijk denk ik dat het juist een heel goed idee zou zijn om jongeren massaal met elkaar te laten feesten :)
Met elke besmetting neemt kans op een potentieel ernstige mutatie toe. Kans is zeer klein, maar hoe meer besmettingen hoe minder klein de kans wordt. Ik vind het risico op muteren van dien aard dat je niet zomaar ongebreideld besmettingen moet laten gebeuren, ook bij een groep die geen hinder ervaart. Ook al is de kans extreem klein, je wil er toch niet aan denken dat het muteert naar iets dat bijvoorbeeld een (bepaalde mate van) resistentie heeft. Dan zijn we weer terug bij af.
pi_198676081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom zou vaccineren toegang tot festivals en vliegtuigen moeten geven als groepsimmuniteit bereikt is?
Omdat die partijen zekerheid in willen bouwen en geen economische of imago schade willen door lukraak iedereen toe te laten zonder test of vaccin.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198676089
quote:
Het vaccinatie/test paspoort is bedoeld voor de overgangsfase, het is niet de bedoeling dat het een blijvertje is.
Daarnaast denk ik dat als de boel over 2 maanden weg is dat het net zo relevant is als die Corona meld app.
pi_198676096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf op welk punt je dat bereikt. Dat weten we nu helaas nog niet.
Dus liever zoveel mogelijk wel vaccineren.
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:43:26 #207
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_198676110
quote:
En universiteiten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_198676124
quote:

[..]

Waarom zou je dat doen? Gewoon binnen blijven dan even en klaar. Denk dat zodra je geen vaccinatiepaspoort kunt krijgen of dat alle risicogroepen (liefst 45+ers of zo) gevaccineerd zijn de testbereidheid wel afneemt.
pi_198676125
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat die partijen zekerheid in willen bouwen en geen economische of imago schade willen door lukraak iedereen toe te laten zonder test of vaccin.
Wanneer stoppen we dan met dat vaccinatiepaspoort of negatieve test? Nadat groepsimmuniteit bereikt is? Of nooit meer?
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:44:37 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198676142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook met een test of vaccin is er geen zekerheid. Maar die ondernemers zullen het juridisch wel zo dichttimmeren dat zij dan nergens voor aansprakelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')