Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vind ik geen leven.
Wat een onzin zeg.
"do as I say, not as I do"quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zag gisteren Hugo en Mark de perszaal inlopen zonder mondkapje.
Ik zag 17 maart allemaal partijen feest vieren in afgesloten ruimtes zonder afstand, zonder mondkapjes.
Ik zie een debat waar niemand een mondkapje draagt.
Ik zie geen achterlijke looplijnen zoals in de rest van NL
Ik zie niet overal hand desinfectie gel staan.
De horeca in de 2e kamer is gewoon open.
Hoe kun je nou verwachten dat anderen de maatregelen in acht nemen als je zelf niet het goede voorbeeld geeft?
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vind ik geen leven.
Wat een onzin zeg.
Inderdaad, ik vrees dat we volgend jaar nog steeds in een testmaatschappij leven, met een vaccinatiepaspoort en nog allemaal andere regels. Zodra we allemaal gevaccineerd kunnen zijn dan moet het toch echt weer helemaal terug naar normaal.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.
Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat doe ik toch ook niet, ik gebruik de woorden van Rutte over de effectiviteit van de avondklok als die een uur verschoven wordt en ondanks dat wil jij dat als ruilmiddel handhaven om dat je niet teveel in 1 keer kan loslaten.
we komen er toch niet uit met z'n tweeën, we zien wel wat Mark en Hugo ons voor gaan schotelen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.
Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Nee, dat dacht ik ook toen ik vier jaar geleden op Rutte stemde, maar de praktijk blijkt toch snel te kunnen veranderen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Samenlevingen tot op individueel niveau managen moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer ‘normaal’ wordt. Hoe gaan we straks om met griep? Een heftige influenzagolf e.d.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.
Mensen worden ziek, mensen gaan dood, deal with it.
Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er een pandemie is. Dat de steun ontoereikend is is een discussie die los staat van de avondklok, en ook los moet blijven staan van de avondklok.
"Goh het gaat wel heel veel geld kosten allemaal, we kunnen makkelijker iedereen 1 uurtje per dag naar buiten laten gaan"
Deze periode is kut voor iedereen, ook voor ondernemers. Als ondernemers onvoldoende steun krijgen moet dat opgelost worden, niet door een ophokplicht voor iedereen in te voeren, door ze voldoende steun te geven.
Nou, hier ben ik dus heel bang voor... Maar ja, we shall see.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.
Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
Ja toch? Het interesseert mij geen reet of er een ongevaccineerd iemand naast mij in het restaurant zit als ik wél gevaccineerd ben. Ik ben ten slotte beschermd. (Nu interesseert hij mij ook vrij weinig als ik niet gevaccineerd zou zijn, ik doe niet zo moeilijk en ben ook niet zo bang.)quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Wil je jezelf niet laten vaccineren? Prima, dan zijn de risico's ook voor jou. Ben je wel gevaccineerd? Nou, dan heb je weinig te vrezen.
Dat is het wel het laatste wat we zullen missen, die hossende oranje-idiotenquote:Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?
Ik wil gewoon weer naar de zwarte cross met 0 corona regels vanaf halverwege dit jaar.
Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:
Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?
Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).
Ik zie dat alleen als een tijdelijke oplossing voor evenementen tot en met, laten we zeggen, augustus. Daarna niet meer. En het is bovendien ook een beetje onderzoek naar hoe het virus zich verspreid, leuk voor virologen, maar verder niet interessant voor de gewone burger straks.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:
Dat is ook mijn idee, maar ik vrees dat we nog zeer lang met de maatregelen doorgaan...quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:56 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.
Maar goed we zullen zien.
Misschien wel, maar echt veel data kan dit toch niet opleveren aangezien iedereen al negatief getest is. Maar goed, het geeft de bezoekers misschien een leuke dag, dus van mij mogen ze. Als het maar voor hooguit 2 tot 3 maanden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:
[..]
In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.
Met een vaccin kun je nog wel ziek worden, maar zou het niet zo erg met moeten zijn. Da's prima acceptabel, als je het mij vraagt. Waarom dan nog zo hard voor die maatregelen gaan? Zeker niet als de dekkingsgraad hoog genoeg is. Ze moeten ergens gaan beseffen en accepteren dat dit niet gaat werken, die micromaatregelen en een testmaatschappij voor iedere stap buiten de deur. Vaccins en boosters, en verder zou het afgelopen moeten zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren.quote:Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:02 schreef eragon2890 het volgende:
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus
Ben je heel verbaasd?quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.
Het is juist bedacht om die 100% capaciteit te kunnen faciliteren. Iets als "no legal limits on social contacts" interpreteer jij als dat alles weer los kan zoals vanouds, maar dat betekent dat niet. In diezelfde roadmap staan daar de nodige mitsen en maren bij, zoals mogelijk nog wel testverplichtingen als deze. De concrete invulling daarvan is afhankelijk van de vraag hoe het één en ander zich gaat ontwikkelen, maar dat er in juni geen enkele maatregel meer bij nachtclubs en dergelijke wordt genomen kan je waarschijnlijk echt vergeten. Vergis je daarnaast ook nog eens niet in het verschil tussen legal limits en de praktijk, helemaal in Angelsaksische landen [denk aan verzekeraars].quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:02 schreef eragon2890 het volgende:
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus.
Het enige wat Nederland niet goed aangepakt heeft is dat ze niet zelf vaccins hebben gekocht, qua vaccinatiebeleid zijn er wellicht ook wat keuzes geweest die misschien effectiever geweest waren, maar de uitvoering gaat redelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.
Eigenlijk wel ja.quote:
De tijd dat Nederland een voorbeeldland was omdat alles hier zo goed geregeld was, is al lang voorbij.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja.
Als je een jaar geleden had gezegd dat we zo ver onderaan staan met de vaccinatiesnelheid, dan zou me dat erg verbaasd hebben ja. Volgens mij heeft Nederland z’n zaakjes logistiek op orde.
Maar je verhaal was dat je er dan nog steeds afstand moet houden en mondkapjes op, en daarna dagen verplicht in quarantaine. Dat ze daar een wet voor maakten. Daar reageerde ik op, en dat is het tegenovergestelde van 100% capaciteit, wat je nu zegt dat het doel is. Dat klinkt logischer, maar dit is niet wat je zei 😉quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is juist bedacht om die 100% capaciteit te kunnen faciliteren. Iets als "no legal limits on social contacts" interpreteer jij als dat alles weer los kan zoals vanouds, maar dat betekent dat niet. In diezelfde roadmap staan daar de nodige mitsen en maren bij, zoals mogelijk nog wel testverplichtingen als deze. De concrete invulling daarvan is afhankelijk van de vraag hoe het één en ander zich gaat ontwikkelen, maar dat er in juni geen enkele maatregel meer bij nachtclubs en dergelijke wordt genomen kan je waarschijnlijk echt vergeten. Vergis je daarnaast ook nog eens niet in het verschil tussen legal limits en de praktijk, helemaal in Angelsaksische landen [denk aan verzekeraars].
Ik probeer me nu even het alternatief voor te stellen: wat als je de zomertijd zou afschaffen maar geen wijzigingen in de avondklok zou aanbrengen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Ongeacht wat je verder over de avondklok denkt, er is best een logica te vinden waardoor op dit moment een uur later in laten gaan helemaal niet ongeloofwaardig is.
De klok gaat een uur vooruit, het is dus een uur langer licht en men kan en zal dus ook een uur meer buiten doen. En dat is niet zo’n punt. Als dit uur nou in oktober zou zijn gewijzigd terwijl het alleen maar eerder donker wordt en mensen juist meer naar binnen gaan, zou ik het inderdaad een ongeloofwaardige, niet uit te leggen verandering vinden.
Tent wel aan drie kanten open he??quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Caland het volgende:
Ik ga straks om 19.00u eindelijk weer naar de sportschool
Ze hebben een grote tent buiten neergezet, want dan mag het blijkbaar wel
Dit even ter info
Je bedoelt dat zaterdagnacht niks veranderd wordt? En de avondklok blijft op 21 uur?quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik probeer me nu even het alternatief voor te stellen: wat als je de zomertijd zou afschaffen maar geen wijzigingen in de avondklok zou aanbrengen?
Denk aan de basismaatregelen!quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Caland het volgende:
Ik ga straks om 19.00u eindelijk weer naar de sportschool
Ze hebben een grote tent buiten neergezet, want dan mag het blijkbaar wel
Dit even ter info
Het probleem is ook niet dat je nu niet de avondklok zou kunnen verruimen, maar dat met de grootste stelligheid werd beweerd dat de avondklok vele malen minder effectief zou zijn als hij niet tussen 20 en 21 uur zou ingaan. Dat was destijds ook gewoon volstrekt gelul zonder gedegen empirische onderbouwing, maar als je dan nu met slappe excuses komt, dan is dat gewoon niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Ongeacht wat je verder over de avondklok denkt, er is best een logica te vinden waardoor op dit moment een uur later in laten gaan helemaal niet ongeloofwaardig is.
De klok gaat een uur vooruit, het is dus een uur langer licht en men kan en zal dus ook een uur meer buiten doen. En dat is niet zo’n punt. Als dit uur nou in oktober zou zijn gewijzigd terwijl het alleen maar eerder donker wordt en mensen juist meer naar binnen gaan, zou ik het inderdaad een ongeloofwaardige, niet uit te leggen verandering vinden.
Op dat moment was er een andere situatie met vroeg donker en lage temperaturen. Als mensen elkaar dan al willen ontmoeten, zal dat zeker binnen zijn. Nu wordt de kans dat dat buiten is al een stuk groter.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet dat je nu niet de avondklok zou kunnen verruimen, maar dat met de grootste stelligheid werd beweerd dat de avondklok vele malen minder effectief zou zijn als hij niet tussen 20 en 21 uur zou ingaan. Dat was destijds ook gewoon volstrekt gelul zonder gedegen empirische onderbouwing, maar als je dan nu met slappe excuses komt, dan is dat gewoon niet geloofwaardig.
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer ‘normaal’ wordt. Hoe gaan we straks om met griep? Een heftige influenzagolf e.d.
- Mondkapjesplichtquote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
Heb het vermoeden dat de animo daarvoor wel weg is na vandaag.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Ze zijn niet een wet aan het maken daarvoor, het is een voorstel (vanuit Imperial College) om tot een werkbare situatie te komen. Dat heeft verder geen enkele waarde, laat staan dat van een wet, maar het geeft wel een beetje aan met welke ideeën men aan het spelen is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:22 schreef eragon2890 het volgende:
Maar je verhaal was dat je er dan nog steeds afstand moet houden en mondkapjes op, en daarna dagen verplicht in quarantaine. Dat ze daar een wet voor maakten.
Hij zorgt eerst maar eens dat we hier in NL allemaal gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef raptorix het volgende:
Rutte die zich wel gaat inzetten voor vaccins in Afrika
Mensen die niet snappen dat een vaccin alleen effectief is als die wereldwijd wordt ingezetquote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef raptorix het volgende:
We prikken niet om het virus de wereld uit te krijgen maar om de zorg te ontlasten, daarnaast is Corona een veel minder groot probleem in arme landen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat een vaccin alleen effectief is als die wereldwijd wordt ingezet![]()
![]()
Ik denk dat ze eerder bedoelen dat je niet moet gaan zeggen: We hopen dat de terassen met Pasen open kunnen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:07 schreef Vasilevski het volgende:
De communicatie-experts spreken tot u: https://nos.nl/artikel/23(...)t-beloftes-doen.html
Oké dus Mark en Hugo hadden gisteren eigenlijk moeten zeggen: "We zitten nog niet op 3.600 besmettingen dus er kan niks en we kunnen geen enkel perspectief geven wanneer wel. Hou vol!"
En richting mensen die al een halfjaar (meer dan 2x zo lang als de eerste intelligente lockdown) allerlei dingen in hun leven moeten missen: "Uw gedrag is leidend" (met de implicatie dat dat nu nog niet goed genoeg is, anders hadden we nu lege ziekenhuizen zeker).
Op de prestigieuze bacheloropleiding communicatie hebben ze verder geleerd: visualiseer het met plaatjes en grafiekjes. Zo! Zoals die grafieken van Van Dissel waar altijd zo enthousiast op wordt gereageerd?
Ik lees dit en denk: Jezus Christus, ik heb genoeg aan te merken op de communicatie van het kabinet, maar dit gaat natuurlijk echt helemaal nergens over. Als je het draagvlak wat er nog wel is wilt verliezen, moet je echt naar deze communicatie-experts luisteren, dan krijg je gegarandeerd weer rellen.
Ja, maar als ik dat lees, lijkt dat niet op jouw nogal dystopisch (of zoals een ander zei "dat vind ik geen leven") samenvatting.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze zijn niet een wet aan het maken daarvoor, het is een voorstel (vanuit Imperial College) om tot een werkbare situatie te komen. Dat heeft verder geen enkele waarde, laat staan dat van een wet, maar het geeft wel een beetje aan met welke ideeën men aan het spelen is.
Je ziet gewoon duidelijk dat men aan het zoeken is naar het nieuwe evenwicht dat er straks in de zomer gaat ontstaan en daar is nu gewoon nog heel erg veel onzeker over. Zoals de uitkomsten uit de meetmomenten na elke afzonderlijke fase vóór 21 juni, maar ook wat er aan restmaatregelen overblijft. Dát er, zeker in eerste instantie, restmaatregelen overblijven staat in ieder geval wel als een paal boven water. Dat kan gezocht wordt in verplicht testen, al dan niet in combinatie met een vaccinatiepaspoort. Waarschijnlijk meer hygiënemaatregelen bij toiletten, kassa's, bars, ingangen. Strikte eisen aan ventilatieapparatuur. Dat soort werk.
Tegelijkertijd zal er waarschijnlijk een hoop meer kunnen, in ieder geval in het VK. Dus je enthousiasme is zeker terecht, maar sla er ook weer niet té ver in door.
Lekker vaccins verkopen, echte VVDr.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef raptorix het volgende:
Dat kun je toch geen evenement meer noemen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:
[..]
In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.
Niet alleen Nederland, het vaccineren is in de hele EU één groot fiasco dankzij diezelfde EU.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
Weet iemand welke debiel er begonnen is met het woord prik te gebruiken.
Uhm, zie hierboven, ik het het even nagelezen, deze samenvatting is een beetje crap, het is A) geen overheidsvoorstel maar van imperial en B), er wordt meerdere keren expliciet benadrukt dat het gaat om alles weer mogelijk te maken op full capacity, wat dus per definitie geen afstand betekent. En na afloop isoleren is vrijwillig "best faith effort" en kan ook worden vervangen door een tweede sneltest.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat kun je toch geen evenement meer noemen?
"De boodschap moet zijn dat de maatregelen blijven bestaan totdat ze niet meer nodig zijn en dat dat ligt aan het eigen gedrag, vindt Van den Putte. "Ons gedrag is de weg naar versoepeling, daar moet je iedereen van overtuigen.""quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:07 schreef Vasilevski het volgende:
De communicatie-experts spreken tot u: https://nos.nl/artikel/23(...)t-beloftes-doen.html
Oké dus Mark en Hugo hadden gisteren eigenlijk moeten zeggen: "We zitten nog niet op 3.600 besmettingen dus er kan niks en we kunnen geen enkel perspectief geven wanneer wel. Hou vol!"
En richting mensen die al een halfjaar (meer dan 2x zo lang als de eerste intelligente lockdown) allerlei dingen in hun leven moeten missen: "Uw gedrag is leidend" (met de implicatie dat dat nu nog niet goed genoeg is, anders hadden we nu lege ziekenhuizen zeker).
Op de prestigieuze bacheloropleiding communicatie hebben ze verder geleerd: visualiseer het met plaatjes en grafiekjes. Zo! Zoals die grafieken van Van Dissel waar altijd zo enthousiast op wordt gereageerd?
Ik lees dit en denk: Jezus Christus, ik heb genoeg aan te merken op de communicatie van het kabinet, maar dit gaat natuurlijk echt helemaal nergens over. Als je het draagvlak wat er nog wel is wilt verliezen, moet je echt naar deze communicatie-experts luisteren, dan krijg je gegarandeerd weer rellen.
Gewoon het dubbele bieden, heb je zo de schuur vol. Watch Israël.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:35 schreef THEFXR het volgende:
Denk dat Hugo eens moet stoppen met zinloze apps en hard op zoek moet gaan naar vaccins!
quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)uik-goedgekeurd.html
Aan het plaatje te zien moet je zelf een wattenstaaf je hersens in douwen.
quote:De Jonge zegt dat "door de test naar de mensen te brengen in plaats van de mensen naar de test, we het virus sneller de pas kunnen afsnijden".
Vrees van wel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]![]()
Zou hij een tekstschrijver hebben die dit voor hem bedenkt?
Zit Jack daar niet nog steeds of is die allang buiten beeld?quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]![]()
Zou hij een tekstschrijver hebben die dit voor hem bedenkt?
Ik zeg: Nationaliseren. Gewoon lekker communistisch streng zijn en die Big Pharma kapitalisten op hun plek zetten. Receptjes confisceren en we maken die dingen zelf wel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef quirina het volgende:
Beschouw dit maar als een verloren jaar. Astra Zeneca speelt heel slim, maar ook met mensenlevens.
En onze regering heeft geen ruggengraat om er wat aan te doen.
Buurtfeesten als we drie keer kansloos ten onder gaan? Hehehequote:Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zijn (terecht) van mening dat er niet teveel tegelijk opgeheven kan worden. Dan vind ik de keuze tussen ongeloofwaardig en ondernemers die in de shit zitten helpen vrij eenvoudig.
Ik vond het ook wat vaag. Hij was zo stellig in januari en de uitleg die er nu over kwam, vond ik rammelen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.
Wat is er nog wel geloofwaardig ?quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.
Presentatiecoach noemen ze dat op het ministeriequote:
Dat komt omdat er geen geloofwaardige uitleg meer is. Ze hebben zichzelf helemaal klem geluld met die avondklok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:35 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik vond het ook wat vaag. Hij was zo stellig in januari en de uitleg die er nu over kwam, vond ik rammelen.
Grappig hoe men de schuld weet neer te leggen bij iemand die je nodig hebt voor de oplossing.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef quirina het volgende:
Beschouw dit maar als een verloren jaar. Astra Zeneca speelt heel slim, maar ook met mensenlevens.
En onze regering heeft geen ruggengraat om er wat aan te doen.
Het zaakje stinkt gewoon aan alle kanten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Grappig hoe men de schuld weet neer te leggen bij iemand die je nodig hebt voor de oplossing.
De politiek/overheud heeft er voor gekozen dit commercieel op te lossen en dan moeten mensen niet boos worden dat die bedrijven hun beste deal maken.
Massavorming. Overheden laten zich leiden door het voorzorgsbeginsel als (win)strategie. er is verder altijd wel ergens een (h)erkende pipo of noodruftig patiënt die koren op de molen(steen) weet neer te leggen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.
Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat komt omdat er geen geloofwaardige uitleg meer is. Ze hebben zichzelf helemaal klem geluld met die avondklok.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?
In India sterven er per dag standaard 25.000 personen, maar die 275 covid doden is echt gigantisch hoog.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:44 schreef mijntjexx het volgende:
20:18
India meldt een 'potentieel lastige' variant van het coronavirus te hebben ontdekt, net zoals die opdoken in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en Brazilië. Het coronavirus muteert al sinds de pandemie begon, maar de meeste mutaties zijn onbeduidend. Wetenschappers doen vooral onderzoek naar varianten die besmettelijker zijn of mensen zieker maken.
De nu in India ontdekte variant zou twee mutaties in het eiwituitsteeksel hebben waarmee het zich aan de cellen bindt en zich daardoor mogelijk sneller verspreiden, zegt Rakesh Mishra, hoofd van het Centrum voor Cellulaire en Moleculaire Biologie. Volgens het Indiase ministerie van Volksgezondheid is de virusvariant bij 15 tot 20 procent van de recente besmettingsgevallen in de deelstaat Maharashtra aangetroffen.
De staat telt 60 procent van alle huidige coronagevallen in India. Het ministerie van Volksgezondheid dringt er echter op aan om de aanhoudende toename aan dagelijkse infecties niet in verband te brengen met de virusmutatie. De afgelopen 24 uur werden 47.000 nieuwe coronagevallen vastgesteld en stierven 275 Indiërs aan de gevolgen van een besmetting, het hoogste aantal doden in ruim vier maanden tijd.
ED
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, eerst hard niezen op een vlakke ondergrond, dan met die swab daarover heen wrijven en testen maar.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.
Geen gezeik, gewoon simpel.
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moet je nou met een thuistest ook zo diep in je neus met een stokje? Ik kan dat denk ik niet bij mij zelf doen
Elk land wat corona tot nu toe onder controle heeft van china tot NZ tot nu 16 staten in de VS schaft de beperkingen weer af. In Engeland zie je de culture secratary al opscheppen dat ze absoluut gaan voor "100% crowds without social distancing" van de zomer en 10 a 12 events plannen om dat te testen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.
Ik zou dat staafje ook niet direct als "kort" bestempelen. Ik heb al een keer zo'n ding in mijn oor achtergelaten, deze keer sla ik wel over.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je zo'n thuistest niet kunt koppelen aan een officieel bewijs heeft het toch allemaal weinig nut.
Even een pakje kopen en voor de fun een paar keer kijken welke uitslag je test en daarna gaat het een la in en komt er nooit meer uit.
Dus wat gaan we met die 29 mil dosis doen die in Italië zijn gevonden?quote:Farmaceut AstraZeneca heeft Europese goedkeuring gevraagd voor de productie van zijn coronavaccin bij Halix in Leiden. Het Brits-Zweedse bedrijf diende een verzoek in bij het Europees Geneesmiddelenbureau EMA in Amsterdam, aldus de Europese commissaris voor Gezondheid, Kyriakides.
Een snelle goedkeuring zou tegen het einde van de maand al kunnen leiden tot de eerste leveringen aan de Europese Unie, verwacht Kyriakides. EMA zal de beoordeling in een versnelde procedure deze week doorvoeren. ,,Als het proces zo soepel verloopt als verwacht, hopen we al deze maand leveringen vanuit deze productielocatie te zien.''
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.
Dan krijg je een QR code.
Fijne is nog niet helemaal bekend.
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Voor wie dan? (anders dan de niet gevaccineerden)quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.
Eens hoor. Als je ziet dat de ziekenhuizen voornamelijk volliggen met 60+ is daar echt de allergrootste winst te behalen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.
Het doel is om te zorgen dat de ziekenhuizen niet meer volstromen met coronapatienten en dat is bereikt zodra je genoeg mensen hebt gevaccineerd. Koste wat koste elke individuele besmetting opsporen is daarna niet echt relevant meer en ook niet wenselijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.
Voor mij is het geen uurtje binnen blijven voor ik ga slapen, voor mij is het mijn hele sociale leven zo'n beetje, want de rest van de dag is geen optie. Nogmaals, de avondklok is geen ruilmiddel voor ondernemers die open kunnen. Dat jij 'm zo ziet houdt eigenlijk niet meer in dan dat de constante zoethouders erover werken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.
Waarom zou vaccineren toegang tot festivals en vliegtuigen moeten geven als groepsimmuniteit bereikt is?quote:Op woensdag 24 maart 2021 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zouden jongeren zich niet laten vaccineren? Als het toegang geeft tot festivals en vliegtuigen doet 99% dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |