abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198669182
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik geen leven.

Wat een onzin zeg.
Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.

Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198669185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zag gisteren Hugo en Mark de perszaal inlopen zonder mondkapje.

Ik zag 17 maart allemaal partijen feest vieren in afgesloten ruimtes zonder afstand, zonder mondkapjes.

Ik zie een debat waar niemand een mondkapje draagt.

Ik zie geen achterlijke looplijnen zoals in de rest van NL

Ik zie niet overal hand desinfectie gel staan.

De horeca in de 2e kamer is gewoon open.

Hoe kun je nou verwachten dat anderen de maatregelen in acht nemen als je zelf niet het goede voorbeeld geeft?
"do as I say, not as I do"

"rules for thee but not for me"
pi_198669219
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat vind ik geen leven.

Wat een onzin zeg.
Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198669236
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat is echt mijn angst, Dat we doorgaan met bepaalde dingen als de crisis allang voorbij is.

Ik wil best nog even me aan de regels houden, maar dan moet het wel echt definitief weer klaar zijn in de zomer.
Inderdaad, ik vrees dat we volgend jaar nog steeds in een testmaatschappij leven, met een vaccinatiepaspoort en nog allemaal andere regels. Zodra we allemaal gevaccineerd kunnen zijn dan moet het toch echt weer helemaal terug naar normaal.

Wil je jezelf niet laten vaccineren? Prima, dan zijn de risico's ook voor jou. Ben je wel gevaccineerd? Nou, dan heb je weinig te vrezen.
pi_198669261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat doe ik toch ook niet, ik gebruik de woorden van Rutte over de effectiviteit van de avondklok als die een uur verschoven wordt en ondanks dat wil jij dat als ruilmiddel handhaven om dat je niet teveel in 1 keer kan loslaten.
Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:43:29 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198669284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik herhaal het nog maar eens: ík vind niet dat je niet teveel in één keer los kan laten, ik vind het wel te begrijpen, maar als de regering dat dus vindt weet ik wel waar mijn keuze op zou vallen.
we komen er toch niet uit met z'n tweeën, we zien wel wat Mark en Hugo ons voor gaan schotelen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:43:44 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198669290
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd. Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.

Mensen worden ziek, mensen gaan dood, deal with it.
pi_198669316
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Samenlevingen tot op individueel niveau managen moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.
Nee, dat dacht ik ook toen ik vier jaar geleden op Rutte stemde, maar de praktijk blijkt toch snel te kunnen veranderen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198669331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Samenlevingen tot op individueel niveau managen vanuit een overheid moet je gewoon echt niet willen, dat hoort hier niet thuis.

Mensen worden ziek, mensen gaan dood, deal with it.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer ‘normaal’ wordt. Hoe gaan we straks om met griep? Een heftige influenzagolf e.d.
pi_198669345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat er een pandemie is. Dat de steun ontoereikend is is een discussie die los staat van de avondklok, en ook los moet blijven staan van de avondklok.

"Goh het gaat wel heel veel geld kosten allemaal, we kunnen makkelijker iedereen 1 uurtje per dag naar buiten laten gaan"

Deze periode is kut voor iedereen, ook voor ondernemers. Als ondernemers onvoldoende steun krijgen moet dat opgelost worden, niet door een ophokplicht voor iedereen in te voeren, door ze voldoende steun te geven.
Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198669403
quote:

[..]

Nou, hier ben ik dus heel bang voor... Maar ja, we shall see.
pi_198669411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?

Ik wil gewoon weer naar de zwarte cross met 0 corona regels vanaf halverwege dit jaar.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198669442
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Zonder wrijving geen glans
pi_198669477
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Wil je jezelf niet laten vaccineren? Prima, dan zijn de risico's ook voor jou. Ben je wel gevaccineerd? Nou, dan heb je weinig te vrezen.
Ja toch? Het interesseert mij geen reet of er een ongevaccineerd iemand naast mij in het restaurant zit als ik wél gevaccineerd ben. Ik ben ten slotte beschermd. (Nu interesseert hij mij ook vrij weinig als ik niet gevaccineerd zou zijn, ik doe niet zo moeilijk en ben ook niet zo bang.)

Maar we zullen wel het verhaal krijgen van "Ja, mensen die niet gevaccineerd zijn zijn een kweekbodem voor nieuwe varianten blabla". Het is echt heel onwaarschijnlijk dat het muteert naar iets veel ergers. Het muteert juist steeds meer naar een verkoudheidje. Inzetten op en nieuwe variant is volslagen irrationeel angstbeleid. Dat zijn echt dystopische trekken. Er is wel iets vreemds aan de gang met de Volksgeist op psychologisch niveau.
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:54:53 #116
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198669484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:52 schreef Haags het volgende:
Die avondklok moet er ook af zijn voor Nederland zijn wedstrijden gaat spelen op het EK. De buurtfeesten en feestjes op pleinen moeten wel een beetje normaal doorgang kunnen vinden.
Dat is het wel het laatste wat we zullen missen, die hossende oranje-idioten
pi_198669487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat heb ik ook enigszins, daarom snap ik dat Fieldlabs geneuzel ook niet zo. Wat heeft dat voor zin om kleine feestjes te organiseren met wat geteste mensen?

Ik wil gewoon weer naar de zwarte cross met 0 corona regels vanaf halverwege dit jaar.
Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).
pi_198669499
quote:
Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.
pi_198669517
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die fieldlabs tonen juist aan dat we nog wel een tijd doorgaan met deze of andere maatregelen. Als het in de zomer echt normaal zou zijn, dan hebben die fieldlabs geen zin (want voor de zomer zijn er toch geen evenementen, dus het gaat over maatregelen voor evenementen in of na de zomer).
Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.

Maar goed we zullen zien.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198669519
quote:
Ik zie dat alleen als een tijdelijke oplossing voor evenementen tot en met, laten we zeggen, augustus. Daarna niet meer. En het is bovendien ook een beetje onderzoek naar hoe het virus zich verspreid, leuk voor virologen, maar verder niet interessant voor de gewone burger straks.
pi_198669531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:56 schreef Ronald het volgende:

[..]

Het zou eigenlijk vanaf juni of juli allemaal niet meer nodig moeten zijn, al die maatregelen. Dan zijn we miljoenen vaccinaties verder en is er geen reden meer om alles dicht te houden.

Maar goed we zullen zien.
Dat is ook mijn idee, maar ik vrees dat we nog zeer lang met de maatregelen doorgaan...
pi_198669553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Is het niet ook gedragsobservatie? Dus hoeveel mensen laten zich na afloop nog testen, gaan de kapjes meteen af na het eerste biertje, staat iedereen met elkaar te zoenen na het eerste pilletje. Ik kan de antwoorden overigens al geven, maar bon.
Misschien wel, maar echt veel data kan dit toch niet opleveren aangezien iedereen al negatief getest is. Maar goed, het geeft de bezoekers misschien een leuke dag, dus van mij mogen ze. Als het maar voor hooguit 2 tot 3 maanden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198669574
IC toename lijkt nu te stabiliseren:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198669630
quote:
81s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:

[..]

In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus.

Johnson heeft het daar ook nog steeds over.

Daarnaast kan letterlijk iedereen nog bedenken dat als je na elke theatervoorstelling, festival, club, stadion etc dagen in quarantine moet, niemand er ooit nog heen kan omdat mensen niet kunnen veroorloven daarvoor steeds een week niet te kunnen werken.

Daarnaast, hoeveel ambtenaren heb je dan nodig?

Klinkt als bs. Totaal onmogelijk, naast onwenselijk.
#WeesGeenWhales
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:02:59 #125
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198669640
quote:

[..]

Dat zullen wel meer mensen vinden; ik vermoed ook niet dat dat erg breed gedragen gaat worden en het is natuurlijk ook typisch zo'n maatregel die ergens in een studie wordt bedacht. Maar ik ben wel bang dat het enigszins de kant opgaat dat er allerhande micromaatregelen worden genomen zolang er ook maar enige kans op besmetting is - of dat nou is door mutaties, doordat vaccins niet 100% dekkend zijn, doordat minderjarigen überhaupt niet zijn gevaccineerd.
Met een vaccin kun je nog wel ziek worden, maar zou het niet zo erg met moeten zijn. Da's prima acceptabel, als je het mij vraagt. Waarom dan nog zo hard voor die maatregelen gaan? Zeker niet als de dekkingsgraad hoog genoeg is. Ze moeten ergens gaan beseffen en accepteren dat dit niet gaat werken, die micromaatregelen en een testmaatschappij voor iedere stap buiten de deur. Vaccins en boosters, en verder zou het afgelopen moeten zijn.

quote:
Die bijna obsessieve beheersingsdrift krijg je niet snel terug de fles in is mijn vrees.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 maart 2021 @ 18:03:44 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198669652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:02 schreef eragon2890 het volgende:
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus
Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:07:13 #127
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198669707
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze vaccineren alleen met een rotvaart, en kunnen met zekerheid al zoiets beloven. GB heeft dit heel goed aangepakt en Nederland maakt er alleen een bende van.
Ben je heel verbaasd? :{
pi_198669756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:02 schreef eragon2890 het volgende:
Dat lijkt me sterk, want in die roadmap stond na 21/6 alle beperkingen eraf en geen beperkingen meer op festivals, nachtclubs, theaters, stadions etc. 100% capaciteit dus.
Het is juist bedacht om die 100% capaciteit te kunnen faciliteren. Iets als "no legal limits on social contacts" interpreteer jij als dat alles weer los kan zoals vanouds, maar dat betekent dat niet. In diezelfde roadmap staan daar de nodige mitsen en maren bij, zoals mogelijk nog wel testverplichtingen als deze. De concrete invulling daarvan is afhankelijk van de vraag hoe het één en ander zich gaat ontwikkelen, maar dat er in juni geen enkele maatregel meer bij nachtclubs en dergelijke wordt genomen kan je waarschijnlijk echt vergeten. Vergis je daarnaast ook nog eens niet in het verschil tussen legal limits en de praktijk, helemaal in Angelsaksische landen [denk aan verzekeraars].
pi_198669827
quote:

[..]

Het enige wat Nederland niet goed aangepakt heeft is dat ze niet zelf vaccins hebben gekocht, qua vaccinatiebeleid zijn er wellicht ook wat keuzes geweest die misschien effectiever geweest waren, maar de uitvoering gaat redelijk.
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:14:12 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198669830
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:07 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ben je heel verbaasd? :{
Eigenlijk wel ja.
Als je een jaar geleden had gezegd dat we zo ver onderaan staan met de vaccinatiesnelheid, dan zou me dat erg verbaasd hebben ja. Volgens mij heeft Nederland z’n zaakjes logistiek op orde.
pi_198669927
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja.
Als je een jaar geleden had gezegd dat we zo ver onderaan staan met de vaccinatiesnelheid, dan zou me dat erg verbaasd hebben ja. Volgens mij heeft Nederland z’n zaakjes logistiek op orde.
De tijd dat Nederland een voorbeeldland was omdat alles hier zo goed geregeld was, is al lang voorbij.

Niet zo gek ook, we hebben zelf lange tijd rechts (rustig, is geen bash, ff doorlezen) gestemd. Dat staat in de traditionele definitie van links en rechts voor een kleine overheid. Op zich leuk en zeker wat voor te zeggen, want dat scheelt geld en is de reden dat Nederland nu vrij goed z'n bedrijven kan steunen. Het zorgt er alleen wel voor dat de overheid weinig slagkracht heeft als er stront aan de knikker is.

Edit: los daarvan is het een beetje opportunistisch om nu te schieten op die voorraad AstraZeneca die er nog ligt, maar da's allemaal klein bier. Uiteindelijk bepaalt de leversnelheid toch wat je kunt doen, en ik zie ook echt wel wat in het argument dat je een voorraad wilt houden, omdat je anders bij een gemiste levering een enorme toestand krijgt met het verzetten van afspraken. En een rechtse liberale overheid is nou eenmaal niet zo goed in het oplossen van enorme toestanden.

Edit2: Beeld je maar eens in wat er zou gebeuren als Nederland een noodziekenhuis uit de grond had moeten stampen :') dat was helemaal niks geworden. Wat linksere (Europese) landen kunnen dat wel vrij snel, kijk maar naar Spanje met name. Maar ja, daar dondert de economie (weer) volledig in elkaar. Je kunt niet alles hebben helaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 24-03-2021 18:50:38 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198670093
quote:
7s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:10 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is juist bedacht om die 100% capaciteit te kunnen faciliteren. Iets als "no legal limits on social contacts" interpreteer jij als dat alles weer los kan zoals vanouds, maar dat betekent dat niet. In diezelfde roadmap staan daar de nodige mitsen en maren bij, zoals mogelijk nog wel testverplichtingen als deze. De concrete invulling daarvan is afhankelijk van de vraag hoe het één en ander zich gaat ontwikkelen, maar dat er in juni geen enkele maatregel meer bij nachtclubs en dergelijke wordt genomen kan je waarschijnlijk echt vergeten. Vergis je daarnaast ook nog eens niet in het verschil tussen legal limits en de praktijk, helemaal in Angelsaksische landen [denk aan verzekeraars].
Maar je verhaal was dat je er dan nog steeds afstand moet houden en mondkapjes op, en daarna dagen verplicht in quarantaine. Dat ze daar een wet voor maakten. Daar reageerde ik op, en dat is het tegenovergestelde van 100% capaciteit, wat je nu zegt dat het doel is. Dat klinkt logischer, maar dit is niet wat je zei 😉

De culture secretary legt het hier heel mooi uit, en dit klinkt op geen kilometer afstand of wat jij eerst aangaf. https://www.nme.com/news/(...)l-distancing-2901789

En die expert die ze in het laatste stukje van dat artikel quoten is totaal irrelevant verder, dat is een rando van een uni, en die zegt ook al dat dat het beleid is. Hij heeft verder gelukkig niets te vertellen, en de festivalgangers etc die het al eeen jaar moeten missen mogen straks zelf bepalen wat ze met zijn gezeur/advies doen 😂 ik ben "benieuwd".

Maar dat ze dus zo'n wet zouden voorbereiden lijkt me diametraal te staan tegenover wat de minister hier zegt, en het feit dat er zelfs voor die datum dus al 10 events staan gepland zonder afstand.
#WeesGeenWhales
pi_198670119
Nu heeft het verschuiven van de avondklok "enig effect" op de effectiviteit... bij het invoeren was later dan 9 uur écht niet mogelijk vanwege de fors lagere effectiviteit na dat tijdstip... Rutte weer lekker geloofwaardig.
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:26:13 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198670160
Ben blij dat de maatregel geen alcoholverkoop na 20u is behouden!
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 18:28:08 #135
5428 crew  miss_sly
pi_198670204
Ongeacht wat je verder over de avondklok denkt, er is best een logica te vinden waardoor op dit moment een uur later in laten gaan helemaal niet ongeloofwaardig is.
De klok gaat een uur vooruit, het is dus een uur langer licht en men kan en zal dus ook een uur meer buiten doen. En dat is niet zo’n punt. Als dit uur nou in oktober zou zijn gewijzigd terwijl het alleen maar eerder donker wordt en mensen juist meer naar binnen gaan, zou ik het inderdaad een ongeloofwaardige, niet uit te leggen verandering vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198670255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Ongeacht wat je verder over de avondklok denkt, er is best een logica te vinden waardoor op dit moment een uur later in laten gaan helemaal niet ongeloofwaardig is.
De klok gaat een uur vooruit, het is dus een uur langer licht en men kan en zal dus ook een uur meer buiten doen. En dat is niet zo’n punt. Als dit uur nou in oktober zou zijn gewijzigd terwijl het alleen maar eerder donker wordt en mensen juist meer naar binnen gaan, zou ik het inderdaad een ongeloofwaardige, niet uit te leggen verandering vinden.
Ik probeer me nu even het alternatief voor te stellen: wat als je de zomertijd zou afschaffen maar geen wijzigingen in de avondklok zou aanbrengen?
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:30:22 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198670257
Ik ga straks om 19.00u eindelijk weer naar de sportschool

Ze hebben een grote tent buiten neergezet, want dan mag het blijkbaar wel _O_

Dit even ter info
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:31:29 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198670278
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Caland het volgende:

Dit even ter info
Tent wel aan drie kanten open he??

Anders heeft het virus door dat je hem probeert te foppen met een tent.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 18:32:18 #139
5428 crew  miss_sly
pi_198670293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik probeer me nu even het alternatief voor te stellen: wat als je de zomertijd zou afschaffen maar geen wijzigingen in de avondklok zou aanbrengen?
Je bedoelt dat zaterdagnacht niks veranderd wordt? En de avondklok blijft op 21 uur?

Dan verandert er niks, he, de komende tijd en blijft het geleidelijk lichter worden, maar duurt het nog wel een hele tijd voor het echt een uur later goed licht is.
pi_198670294
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:30 schreef Caland het volgende:

Dit even ter info
Denk aan de basismaatregelen!
pi_198670424
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Het probleem is ook niet dat je nu niet de avondklok zou kunnen verruimen, maar dat met de grootste stelligheid werd beweerd dat de avondklok vele malen minder effectief zou zijn als hij niet tussen 20 en 21 uur zou ingaan. Dat was destijds ook gewoon volstrekt gelul zonder gedegen empirische onderbouwing, maar als je dan nu met slappe excuses komt, dan is dat gewoon niet geloofwaardig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 18:37:57 #142
5428 crew  miss_sly
pi_198670478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is ook niet dat je nu niet de avondklok zou kunnen verruimen, maar dat met de grootste stelligheid werd beweerd dat de avondklok vele malen minder effectief zou zijn als hij niet tussen 20 en 21 uur zou ingaan. Dat was destijds ook gewoon volstrekt gelul zonder gedegen empirische onderbouwing, maar als je dan nu met slappe excuses komt, dan is dat gewoon niet geloofwaardig.
Op dat moment was er een andere situatie met vroeg donker en lage temperaturen. Als mensen elkaar dan al willen ontmoeten, zal dat zeker binnen zijn. Nu wordt de kans dat dat buiten is al een stuk groter.
pi_198670527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer ‘normaal’ wordt. Hoe gaan we straks om met griep? Een heftige influenzagolf e.d.
Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.

Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
pi_198670591
quote:
2s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoor telkens dat die angsten onterecht zijn, want overheden hebben er niks mee te winnen en het wordt soms weggezet als BNW, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamde BNW gedachte toch werkelijkheid werd.
- Mondkapjesplicht
- Avondklok
- Vaccinatiepaspoort
- (Testsamenleving)
-...

Misschien ff een kijkje nemen in BNW wat er de komende jaren op de planning staat. :7
pi_198670838
quote:
Heb het vermoeden dat de animo daarvoor wel weg is na vandaag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198670940
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:22 schreef eragon2890 het volgende:
Maar je verhaal was dat je er dan nog steeds afstand moet houden en mondkapjes op, en daarna dagen verplicht in quarantaine. Dat ze daar een wet voor maakten.
Ze zijn niet een wet aan het maken daarvoor, het is een voorstel (vanuit Imperial College) om tot een werkbare situatie te komen. Dat heeft verder geen enkele waarde, laat staan dat van een wet, maar het geeft wel een beetje aan met welke ideeën men aan het spelen is.

Je ziet gewoon duidelijk dat men aan het zoeken is naar het nieuwe evenwicht dat er straks in de zomer gaat ontstaan en daar is nu gewoon nog heel erg veel onzeker over. Zoals de uitkomsten uit de meetmomenten na elke afzonderlijke fase vóór 21 juni, maar ook wat er aan restmaatregelen overblijft. Dát er, zeker in eerste instantie, restmaatregelen overblijven staat in ieder geval wel als een paal boven water. Dat kan gezocht wordt in verplicht testen, al dan niet in combinatie met een vaccinatiepaspoort. Waarschijnlijk meer hygiënemaatregelen bij toiletten, kassa's, bars, ingangen. Strikte eisen aan ventilatieapparatuur. Dat soort werk.

Tegelijkertijd zal er waarschijnlijk een hoop meer kunnen, in ieder geval in het VK. Dus je enthousiasme is zeker terecht, maar sla er ook weer niet té ver in door. ;)
pi_198670947
Rutte die zich wel gaat inzetten voor vaccins in Afrika :')
pi_198671005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef raptorix het volgende:
Hij zorgt eerst maar eens dat we hier in NL allemaal gevaccineerd zijn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2021 @ 19:03:04 #149
426493 crew  PippenScottie
pi_198671029
quote:
Mensen die niet snappen dat een vaccin alleen effectief is als die wereldwijd wordt ingezet :') :') :')
My friends all drive horses
pi_198671072
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:03 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Mensen die niet snappen dat een vaccin alleen effectief is als die wereldwijd wordt ingezet :') :') :')
We prikken niet om het virus de wereld uit te krijgen maar om de zorg te ontlasten, daarnaast is Corona een veel minder groot probleem in arme landen.
pi_198671201
De communicatie-experts spreken tot u: https://nos.nl/artikel/23(...)t-beloftes-doen.html

Oké dus Mark en Hugo hadden gisteren eigenlijk moeten zeggen: "We zitten nog niet op 3.600 besmettingen dus er kan niks en we kunnen geen enkel perspectief geven wanneer wel. Hou vol!"

En richting mensen die al een halfjaar (meer dan 2x zo lang als de eerste intelligente lockdown) allerlei dingen in hun leven moeten missen: "Uw gedrag is leidend" (met de implicatie dat dat nu nog niet goed genoeg is, anders hadden we nu lege ziekenhuizen zeker).

Op de prestigieuze bacheloropleiding communicatie hebben ze verder geleerd: visualiseer het met plaatjes en grafiekjes. Zo! Zoals die grafieken van Van Dissel waar altijd zo enthousiast op wordt gereageerd?

Ik lees dit en denk: Jezus Christus, ik heb genoeg aan te merken op de communicatie van het kabinet, maar dit gaat natuurlijk echt helemaal nergens over. Als je het draagvlak wat er nog wel is wilt verliezen, moet je echt naar deze communicatie-experts luisteren, dan krijg je gegarandeerd weer rellen.
pi_198671321
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:07 schreef Vasilevski het volgende:
De communicatie-experts spreken tot u: https://nos.nl/artikel/23(...)t-beloftes-doen.html

Oké dus Mark en Hugo hadden gisteren eigenlijk moeten zeggen: "We zitten nog niet op 3.600 besmettingen dus er kan niks en we kunnen geen enkel perspectief geven wanneer wel. Hou vol!"

En richting mensen die al een halfjaar (meer dan 2x zo lang als de eerste intelligente lockdown) allerlei dingen in hun leven moeten missen: "Uw gedrag is leidend" (met de implicatie dat dat nu nog niet goed genoeg is, anders hadden we nu lege ziekenhuizen zeker).

Op de prestigieuze bacheloropleiding communicatie hebben ze verder geleerd: visualiseer het met plaatjes en grafiekjes. Zo! Zoals die grafieken van Van Dissel waar altijd zo enthousiast op wordt gereageerd?

Ik lees dit en denk: Jezus Christus, ik heb genoeg aan te merken op de communicatie van het kabinet, maar dit gaat natuurlijk echt helemaal nergens over. Als je het draagvlak wat er nog wel is wilt verliezen, moet je echt naar deze communicatie-experts luisteren, dan krijg je gegarandeerd weer rellen.
Ik denk dat ze eerder bedoelen dat je niet moet gaan zeggen: We hopen dat de terassen met Pasen open kunnen.
Zeg: Alleen als de cijfers heel goed zijn dan is er een kans dat we de terrassen openen.
pi_198671578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze zijn niet een wet aan het maken daarvoor, het is een voorstel (vanuit Imperial College) om tot een werkbare situatie te komen. Dat heeft verder geen enkele waarde, laat staan dat van een wet, maar het geeft wel een beetje aan met welke ideeën men aan het spelen is.

Je ziet gewoon duidelijk dat men aan het zoeken is naar het nieuwe evenwicht dat er straks in de zomer gaat ontstaan en daar is nu gewoon nog heel erg veel onzeker over. Zoals de uitkomsten uit de meetmomenten na elke afzonderlijke fase vóór 21 juni, maar ook wat er aan restmaatregelen overblijft. Dát er, zeker in eerste instantie, restmaatregelen overblijven staat in ieder geval wel als een paal boven water. Dat kan gezocht wordt in verplicht testen, al dan niet in combinatie met een vaccinatiepaspoort. Waarschijnlijk meer hygiënemaatregelen bij toiletten, kassa's, bars, ingangen. Strikte eisen aan ventilatieapparatuur. Dat soort werk.

Tegelijkertijd zal er waarschijnlijk een hoop meer kunnen, in ieder geval in het VK. Dus je enthousiasme is zeker terecht, maar sla er ook weer niet té ver in door. ;)
Ja, maar als ik dat lees, lijkt dat niet op jouw nogal dystopisch (of zoals een ander zei "dat vind ik geen leven") samenvatting.

Wat daar staat klinkt redelijk.

Om te beginnen sluit het meerdere keren benadrukte "full capacity" social distancing direct uit, want een stadium, theaterzaal, zo'n anime con waar ik altijd heen ga, een club of letterlijk wat dan ook op full capacity krijgen kan niet met 1 of 1.5m afstand, dat hoef ik denk ik niet uit te leggen. Het rendabel krijgen wat ook woordelijk genoemd wordt ook niet.

Dus dat je er nog afstand moet houden is volgens hun dus juist niet zo, het gaat erom juist dat ze weer op full capacity en dus zonder dat per definitie kunnen.

Ten tweede wordt er expliciet gezegd dat je "zo goed mogelijk vrijwillig probeert" (best faith effort) na afloop in quarantaine te gaan, 5 dagen of "tot je opnieuw getest ben". Dat heeft dus niets maar dan ook niets te maken met een verplichte isolatie na afloop, en daar je die test straks bij de super kunt halen voor bijna niets hoeft het dus ook helemaal niet.

Wat daar staat is best mee te leven maar zowel bij mij als bij die andere gebruiker gaf die omschrijving van jouw toch een, uh, ander beeld...

En ik geef toe dat m'n hoofd voorstel las als wetsvoorstel.

Hoe dan ook, overheid bepaalt, en wat die van plan zijn staat zegt die minister in dat artikel wat ik noemde, en dat lijkt me vrij duidelijk: "full crowds without social distancing", hij benadrukt keer of tig dat dat absoluut is way de overheid wilt bereiken.

Uit dat artikel lijkt me vrij duidelijk op te maken wat we kunnen verwachten, overheid bepaalt het namelijk, die minister dus, niet imperial en ook niet die daar gequote Mr head 😂😉
#WeesGeenWhales
pi_198671616
quote:
Lekker vaccins verkopen, echte VVDr. :7
pi_198672255
quote:
81s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:45 schreef nostra het volgende:

[..]

In de UK ligt er een voorstel om voor evenementen zo'n zelftest verplicht te doen (zowel voor- als achteraf), terwijl een ambtenaar op de app meekijkt. Ook moet je na afloop dan nog een paar dagen in zelfisolatie. En tijdens een kapje op. En afstand houden.
Dat kun je toch geen evenement meer noemen? :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198672450
quote:

[..]

Niet alleen Nederland, het vaccineren is in de hele EU één groot fiasco dankzij diezelfde EU.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198672565
Weet iemand welke debiel er begonnen is met het woord prik te gebruiken.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198672695
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
Weet iemand welke debiel er begonnen is met het woord prik te gebruiken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:35:58 #159
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198673416
Denk dat Hugo eens moet stoppen met zinloze apps en hard op zoek moet gaan naar vaccins!
pi_198673558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat kun je toch geen evenement meer noemen? :')
Uhm, zie hierboven, ik het het even nagelezen, deze samenvatting is een beetje crap, het is A) geen overheidsvoorstel maar van imperial en B), er wordt meerdere keren expliciet benadrukt dat het gaat om alles weer mogelijk te maken op full capacity, wat dus per definitie geen afstand betekent. En na afloop isoleren is vrijwillig "best faith effort" en kan ook worden vervangen door een tweede sneltest.

Als dat het zou zijn zou het een ramp zijn ja, maar dat is absoluut niet wat er voorgesteld wordt... wat dus zowieso 0 rechtswaarde heeft.
#WeesGeenWhales
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:44:51 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198673578
Brussel woedend over opslag AstraZeneca-vaccins in Italië: ‘Onaanvaardbaar

De Europese Commissie in Brussel wil dat vaccinproducent AstraZeneca snel en goed uitlegt waarom het in Italië 29 miljoen doses anti-coronavaccins achterhoudt terwijl het in de verste verte niet voldoet aan zijn Europese leverantieverplichtingen en tal van lidstaten zitten te springen om vaccin.
Valdis Dombrovskis, vice-voorzitter van de Europese Commissie, zei dat vanmiddag, kort nadat via Italiaanse en Franse media was uitgelekt dat Italiaanse inspecteurs in opdracht van Brussel bij een controle de vaccins hadden aangetroffen in een fabriek even ten zuidoosten van Rome.

‘Onaanvaardbaar’ en ‘snelle uitleg nodig’, aldus ook Manfred Weber, christendemocratisch fractieleider in het Europese Parlement, in een tweet. ‘De urgentie is te groot. We zouden categorisch elke export van in Europa gemaakt AstraZeneca moeten weigeren’. De inspecteurs vonden de vaccins in een fabriek van Anagni, waar ze in ampullen wordt gestopt. De inspectie had plaats op verzoek van de Franse EU-Commissaris voor de interne markt Thierry Breton.

Deal

De vondst versterkt de vermoedens van Brussel dat AstraZeneca onderhands aan de Britten of andere derde landen levert en daarmee de EU benadeelt. Dombrovskis kon of wilde vanmiddag niet bevestigen dat de vaccins uit Nederland afkomstig zijn: ,,Het is aan het bedrijf om ook daar helderheid over te verschaffen.” Datzelfde geldt voor de bestemming die de vaccins hadden. Op dezelfde plek werden eerder al 250.000 doses geblokkeerd die voor Australië waren bestemd. Sindsdien zou AstraZeneca geen nieuwe exportvergunningen hebben aangevraagd. De 27 lidstaten bekijken de komende dagen hoe ze de vaccinexport van in Europa geproduceerde vaccins verder aan banden kunnen leggen.

,,We zijn één van de hotspots van de pandemie en we zijn de grootste exporteur van vaccins. We gaan door met exporteren, maar zonder dat het ten koste gaat van onze bevolking”, aldus Dombrovskis. Dat betekent volgens hem dat Brussel en de lidstaten voortaan elke exportaanvraag afzonderlijk toetsen, onder meer op wederkerigheid: de hoeveelheden vaccin die worden uitgevoerd mogen niet te veel verschillen van de hoeveelheden die worden ingevoerd.

Toeval of niet, maar het aantal nu in Italië gevonden vaccindoses komt bijna overeen met de totale AstraZeneca-productie, dit eerste kwartaal, voor de Europese markt. Volgens het contract met Brussel had AstraZeneca driemaal meer moeten leveren.
Reactie

In een reactie laat AstraZeneca weten dat de beschuldigingen over het achterhouden van vaccindoses niet kloppen. Ook de Britten verwachten geen levering van het bedrijf uit Italië, zegt een Britse ingewijde. Londen zou ook niet in gesprek zijn met de Europese Commissie over de partij vaccins.

Volgens de farmaceut is een deel van de aangetroffen vaccins, namelijk 13 miljoen stuks, inderdaad bestemd voor derdewereldlanden. ,,Deze vaccins zijn buiten de EU geproduceerd en naar de fabriek in Italië gebracht om te worden afgevuld. De EU staat achter het voorzien van lage- en middeninkomenslanden van vaccin.”

De overige 16 miljoen doses liggen te wachten op de vrijgave na kwaliteitscontrole, meldt AstraZeneca en zullen daarna aan de EU-landen worden geleverd. ,,Bijna tien miljoen daarvan zullen in de laatste week van maart al afgeleverd worden.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)nvaardbaar~ae71567b/
pi_198673610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:07 schreef Vasilevski het volgende:

"De boodschap moet zijn dat de maatregelen blijven bestaan totdat ze niet meer nodig zijn en dat dat ligt aan het eigen gedrag, vindt Van den Putte. "Ons gedrag is de weg naar versoepeling, daar moet je iedereen van overtuigen.""

NEE DROPLUL, de weg naar versoepeling is iedereen gevaccineerd straks.

Dan is ons gedrag ook niet meer nodig.

Tot die tijd wel ja, maar dat heb ik rutte toch ook expliciet horen zeggen met dat hele verhaal van eerder jaap van dissel verslaan etc??
#WeesGeenWhales
pi_198673785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:35 schreef THEFXR het volgende:
Denk dat Hugo eens moet stoppen met zinloze apps en hard op zoek moet gaan naar vaccins!
Gewoon het dubbele bieden, heb je zo de schuur vol. Watch Israël.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198673819
Beschouw dit maar als een verloren jaar. Astra Zeneca speelt heel slim, maar ook met mensenlevens.
En onze regering heeft geen ruggengraat om er wat aan te doen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:59:26 #165
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198673897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)uik-goedgekeurd.html

Aan het plaatje te zien moet je zelf een wattenstaaf je hersens in douwen. _O-
quote:
De Jonge zegt dat "door de test naar de mensen te brengen in plaats van de mensen naar de test, we het virus sneller de pas kunnen afsnijden".
:')

Zou hij een tekstschrijver hebben die dit voor hem bedenkt?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2021 @ 21:00:01 #166
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198673908
quote:
14s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:59 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Vrees van wel. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198674162
quote:
14s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:59 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Zit Jack daar niet nog steeds of is die allang buiten beeld?
pi_198674305
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef quirina het volgende:
Beschouw dit maar als een verloren jaar. Astra Zeneca speelt heel slim, maar ook met mensenlevens.
Ik zeg: Nationaliseren. Gewoon lekker communistisch streng zijn en die Big Pharma kapitalisten op hun plek zetten. Receptjes confisceren en we maken die dingen zelf wel.
pi_198674369
quote:
Buurtfeesten als we drie keer kansloos ten onder gaan? Hehehe
pi_198674603
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze zijn (terecht) van mening dat er niet teveel tegelijk opgeheven kan worden. Dan vind ik de keuze tussen ongeloofwaardig en ondernemers die in de shit zitten helpen vrij eenvoudig.
Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:35:17 #171
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198674650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kan wezen maar als je dat uurtje in januari zo effectief en heel belangrijk vond moet je nu het uurtje er niet afhalen omdat het toevallig beter uitkomt met handhaving. Dat is niet erg geloofwaardig.
Ik vond het ook wat vaag. Hij was zo stellig in januari en de uitleg die er nu over kwam, vond ik rammelen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:36:48 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198674684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wat is er nog wel geloofwaardig ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198674698
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Vrees van wel. :')
Presentatiecoach noemen ze dat op het ministerie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:38:41 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198674734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:35 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik vond het ook wat vaag. Hij was zo stellig in januari en de uitleg die er nu over kwam, vond ik rammelen.
Dat komt omdat er geen geloofwaardige uitleg meer is. Ze hebben zichzelf helemaal klem geluld met die avondklok.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:39:09 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198674746
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef quirina het volgende:
Grappig hoe men de schuld weet neer te leggen bij iemand die je nodig hebt voor de oplossing.
De politiek/overheud heeft er voor gekozen dit commercieel op te lossen en dan moeten mensen niet boos worden dat die bedrijven hun beste deal maken.
pi_198674815
quote:
6s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Grappig hoe men de schuld weet neer te leggen bij iemand die je nodig hebt voor de oplossing.
De politiek/overheud heeft er voor gekozen dit commercieel op te lossen en dan moeten mensen niet boos worden dat die bedrijven hun beste deal maken.
Het zaakje stinkt gewoon aan alle kanten.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:42:52 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198674841
quote:

[..]

Dat is wel iets waar ik enigszins bang voor ben. Niet vanwege complotten (daar geloof ik niet in), maar ik heb echt sterk het gevoel dat er nogal wat overheden (dus niet enkel in NL) erg voorzichtig zijn geworden. Je ziet nu al dat er heel langzaam aan wordt gehint door verschillende partijen dat zulke lockdowns ook positieve effecten hebben. Minder vluchten (beter voor klimaat), veel minder griep, etc. Een instantie als het OMT wil ook relevant blijven, dus die zie ik best hun best doen in de toekomst om relevant te blijven. Even een nieuwe mutatie een beetje aandikken, etc. Geen enkele overheid die aansprakelijk wil worden gesteld voor het uit de hand laten lopen van een pandemie (zoals vorig jaar in maart - waar veel landen er te laat bij waren). Dus dan maar extra voorzichtigheid.

Massavorming. Overheden laten zich leiden door het voorzorgsbeginsel als (win)strategie. er is verder altijd wel ergens een (h)erkende pipo of noodruftig patiënt die koren op de molen(steen) weet neer te leggen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:43:23 #178
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198674846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat komt omdat er geen geloofwaardige uitleg meer is. Ze hebben zichzelf helemaal klem geluld met die avondklok.
Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?
pi_198674859
20:18
India meldt een 'potentieel lastige' variant van het coronavirus te hebben ontdekt, net zoals die opdoken in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en Brazilië. Het coronavirus muteert al sinds de pandemie begon, maar de meeste mutaties zijn onbeduidend. Wetenschappers doen vooral onderzoek naar varianten die besmettelijker zijn of mensen zieker maken.

De nu in India ontdekte variant zou twee mutaties in het eiwituitsteeksel hebben waarmee het zich aan de cellen bindt en zich daardoor mogelijk sneller verspreiden, zegt Rakesh Mishra, hoofd van het Centrum voor Cellulaire en Moleculaire Biologie. Volgens het Indiase ministerie van Volksgezondheid is de virusvariant bij 15 tot 20 procent van de recente besmettingsgevallen in de deelstaat Maharashtra aangetroffen.

De staat telt 60 procent van alle huidige coronagevallen in India. Het ministerie van Volksgezondheid dringt er echter op aan om de aanhoudende toename aan dagelijkse infecties niet in verband te brengen met de virusmutatie. De afgelopen 24 uur werden 47.000 nieuwe coronagevallen vastgesteld en stierven 275 Indiërs aan de gevolgen van een besmetting, het hoogste aantal doden in ruim vier maanden tijd.

ED
pi_198674883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:43 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ze zeggen dat hij daadwerkelijk effect heeft, maar ik zie het niet zo. Waar halen ze die percentages vandaan?
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:47:22 #181
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198674936
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ze drinken daar allemaal ingestraald water? :')
pi_198674991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:44 schreef mijntjexx het volgende:
20:18
India meldt een 'potentieel lastige' variant van het coronavirus te hebben ontdekt, net zoals die opdoken in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en Brazilië. Het coronavirus muteert al sinds de pandemie begon, maar de meeste mutaties zijn onbeduidend. Wetenschappers doen vooral onderzoek naar varianten die besmettelijker zijn of mensen zieker maken.

De nu in India ontdekte variant zou twee mutaties in het eiwituitsteeksel hebben waarmee het zich aan de cellen bindt en zich daardoor mogelijk sneller verspreiden, zegt Rakesh Mishra, hoofd van het Centrum voor Cellulaire en Moleculaire Biologie. Volgens het Indiase ministerie van Volksgezondheid is de virusvariant bij 15 tot 20 procent van de recente besmettingsgevallen in de deelstaat Maharashtra aangetroffen.

De staat telt 60 procent van alle huidige coronagevallen in India. Het ministerie van Volksgezondheid dringt er echter op aan om de aanhoudende toename aan dagelijkse infecties niet in verband te brengen met de virusmutatie. De afgelopen 24 uur werden 47.000 nieuwe coronagevallen vastgesteld en stierven 275 Indiërs aan de gevolgen van een besmetting, het hoogste aantal doden in ruim vier maanden tijd.

ED
In India sterven er per dag standaard 25.000 personen, maar die 275 covid doden is echt gigantisch hoog.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:05 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198675032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, eerst hard niezen op een vlakke ondergrond, dan met die swab daarover heen wrijven en testen maar.
Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.

Geen gezeik, gewoon simpel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:44 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198675045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die anale tests, daar kijk ik echt naar uit. Die steek ik gewoon in mn warme verse drol iedere ochtend.

Geen gezeik, gewoon simpel.
:') _O-
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:54:53 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198675096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Moet je nou met een thuistest ook zo diep in je neus met een stokje? Ik kan dat denk ik niet bij mij zelf doen :+
Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198675123
quote:

[..]

Elk land wat corona tot nu toe onder controle heeft van china tot NZ tot nu 16 staten in de VS schaft de beperkingen weer af. In Engeland zie je de culture secratary al opscheppen dat ze absoluut gaan voor "100% crowds without social distancing" van de zomer en 10 a 12 events plannen om dat te testen.

Het OMT kán dat niet, want dat bestáát normaal niet, het is een orgaan wat direct ontbonden wordt automatisch na de crisis. Tijdens de taco hoest was er ook een OMT, het wordt namelijk bij elke gezondheidscrisis automatisch gemaakt en daarna weer afgeschaft.

Ik zie overigens niemand maar dan ook werkelijk niet een ziel beweren dat we in lockdown moeten blijven voor het klimaat, wel dat we ( A M E N ) moeten proberen de positieve effecten zo veel mogelijk te behouden (minder autos, meer ov, groen herbouwen, meer lopen, steun naar green industries etc) zodat we, vrij letterlijk, hopelijk, als het meezit, niet dood zijn over 20-40 jaar allemaal, als we niet al te laat zijn. En qua griep gaat het van serieuze mensen ook niet verder dan "blijf je handen wassen en draag misschien vrijwillig als je zelf ziek bent een mondkapke als je niet thuis kan blijven, en ga niet ziek naar kantoor om iedereen onder te hatsjoeen".

Is allemaal niet erg schocking. En te zien aan de cijfers qua klimaat doen overheden (G V D) het tegenovergestelde, zie de miljarden aan de KLM... dus don't worry. Of nu ja, do worry, worry bery bery much...
#WeesGeenWhales
pi_198675147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat doet die koffie daar? Moet je dst stokje eerst in de koffie dopen en daarna direct inbrengen in je hersenen? Nog snellere opname van caffeïne?
Ik zou dat staafje ook niet direct als "kort" bestempelen. Ik heb al een keer zo'n ding in mijn oor achtergelaten, deze keer sla ik wel over.
pi_198675183
Een van die goedgekeurde sneltesten zijn deze

Die staaf daarvan hoeft dus niet in je hersens.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:59:54 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198675207
Als je zo'n thuistest niet kunt koppelen aan een officieel bewijs heeft het toch allemaal weinig nut.

Even een pakje kopen en voor de fun een paar keer kijken welke uitslag je test en daarna gaat het een la in en komt er nooit meer uit.
pi_198675233
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je zo'n thuistest niet kunt koppelen aan een officieel bewijs heeft het toch allemaal weinig nut.

Even een pakje kopen en voor de fun een paar keer kijken welke uitslag je test en daarna gaat het een la in en komt er nooit meer uit.
Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.
Dan krijg je een QR code.

Fijne is nog niet helemaal bekend.
pi_198675236
quote:
Farmaceut AstraZeneca heeft Europese goedkeuring gevraagd voor de productie van zijn coronavaccin bij Halix in Leiden. Het Brits-Zweedse bedrijf diende een verzoek in bij het Europees Geneesmiddelenbureau EMA in Amsterdam, aldus de Europese commissaris voor Gezondheid, Kyriakides.

Een snelle goedkeuring zou tegen het einde van de maand al kunnen leiden tot de eerste leveringen aan de Europese Unie, verwacht Kyriakides. EMA zal de beoordeling in een versnelde procedure deze week doorvoeren. ,,Als het proces zo soepel verloopt als verwacht, hopen we al deze maand leveringen vanuit deze productielocatie te zien.''
Dus wat gaan we met die 29 mil dosis doen die in Italië zijn gevonden? :{

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbieden~ab8bc20d/
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:03:54 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198675267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voor scholenproeven gaan ze geloof ik met webcam begeleiding doen begreep ik.
Dan krijg je een QR code.

Fijne is nog niet helemaal bekend.
Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
pi_198675565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je gewoon door vaccineert heb je al dat testgedoe straks ook helemaal niet meer nodig.
Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.
pi_198675636
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Zelfs na vaccin krijg je nog testen.
pi_198675644
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Voor wie dan? (anders dan de niet gevaccineerden)
pi_198675671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee maar we moeten nog minstens ±24 miljoen prikken voor 18+ zetten. En met nog maar 2 miljoen waar we 3 maanden over gedaan hebben, moet het tempo echt fors omhoog. Maar goed daar is iedereen het wel over eens.
We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.
pi_198675709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hoeven niet iedereen te vaccineren, en al helemaal niet snel, grootste prioriteit is dat de groep die op de IC beland zo snel mogelijk aan de spuit te krijgen, helaas is daar op dit moment niet zo heel veel aan te verbeteren op wat kleine aanpassingen naa.
Eens hoor. Als je ziet dat de ziekenhuizen voornamelijk volliggen met 60+ is daar echt de allergrootste winst te behalen.

Neemt niet weg dat ik ook wel gewoon een prik wil, liefst voor de echte zomer.
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:29:40 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198675715
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Het doel is om te zorgen dat de ziekenhuizen niet meer volstromen met coronapatienten en dat is bereikt zodra je genoeg mensen hebt gevaccineerd. Koste wat koste elke individuele besmetting opsporen is daarna niet echt relevant meer en ook niet wenselijk.
pi_198675787
Het is natuurlijk wel zo dat het virus heel snel exponentieel zal verdwijnen, immers je krijgt steeds minder mensen die besmet zijn, en tevens steeds minder mensen die besmet raken. Dit is wel een klein risico, want ik kan je nu al op een briefje meegeven dat een groot deel van de jongere mensen zich niet laten vaccineren, dat zou niet zo erg zijn als die groep via groeps immuniteit het probleem oplost, maar als dat niet gebeurt, dan kan je tegen de winter met het probleem komen dat het weer rond gaat in deze groep, en dat je dan ook wellicht weer kwetsbare groepen in gevaar brengt. Persoonlijk denk ik dat het juist een heel goed idee zou zijn om jongeren massaal met elkaar te laten feesten :)
pi_198676004
Waarom zouden jongeren zich niet laten vaccineren? Als het toegang geeft tot festivals en vliegtuigen doet 99% dat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198676014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals, de steun zal op geen enkele manier de ondernemers volledig kunnen ondersteunen. Wij hebben het over onze vrijheid (lees: een uurtje binnen blijven voor je gaat slapen) in een extreme situatie die extreme maatregelen vraagt, zij zien hun leven naar de kloten gaan.
Voor mij is het geen uurtje binnen blijven voor ik ga slapen, voor mij is het mijn hele sociale leven zo'n beetje, want de rest van de dag is geen optie. Nogmaals, de avondklok is geen ruilmiddel voor ondernemers die open kunnen. Dat jij 'm zo ziet houdt eigenlijk niet meer in dan dat de constante zoethouders erover werken.

De avondklok was ingesteld om de ergste piek met betrekking tot de Britse variant te helpen de kop in te drukken, meer niet. Inmiddels is de avondklok er nog want dan kunnen scholen open. En dan kunnen winkels weer langer open. En dan kunnen straks de kroegen weer open, enzovoorts.

Mensen verplicht in hun huis laten blijven is geen wisselgeld voor welke maatregel ook.
pi_198676032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zouden jongeren zich niet laten vaccineren? Als het toegang geeft tot festivals en vliegtuigen doet 99% dat.
Waarom zou vaccineren toegang tot festivals en vliegtuigen moeten geven als groepsimmuniteit bereikt is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')