Zeker, eens dat het nogal ruim is. Ik denk dat het risico van ouderen die op visite gaan juist groter is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee maar ik blijf erbij dat 'zich aan de maatregelen houden' nogal ruim is. Want je begrijpt ook wel dat de VVD hier doelt (ik kijk niet, dus ik moet even afgaan op wat ik hier lees) op de feestjes van de jongeren. Dat heeft nogal wat meer risico's dan ouderen die nog op visite gaan bijvoorbeeld.
Tenzij je namens de vvd in de politiek zit; onderdeel van de regentenklasse vormen in combinatie met een vvd lidmaatschap resulteert automatisch in het zo begeerde groene vinkje in de "app".quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
Ja man, elke ochtend een stok je voorhoofdholte in moeten rammen. Leuk vooruitzicht
Daar zou Jaap een model voor moeten maken en dan op 1 april openbaren.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden er volledig naar de kloten gaan de eerste dag dat alles weer helemaal vrijgegeven is?
Het ging erover dat is gebleken dat ouderen meer begrip voor de regels hebben maar ze minder goed naleven en dat het bij jongeren vice versa is. Maar 'zich niet aan de maatregelen houden' is nogal een breed begrip.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Terwijl er zowel bij jongeren als ouderen mensen zullen zijn die zich niet altijd aan de maatregelen houden.
Als er over ouderen gezegd wordt dat ze zich niet altijd aan alle maatregelen houden dan is de wereld te klein. Dan is het ouderen bash. Maar rustig benoemen dat het puur aan de jongeren ligt vinden sommigen dan weer normaal.
Ik heb helemaal niet de indruk dat dit soort zaken echt concreet van RIVM en OMT komen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Way, als het aan het RIVM en het kabinet ligt.
Ik niet, maar dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker, eens dat het nogal ruim is. Ik denk dat het risico van ouderen die op visite gaan juist groter is.
Terecht.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:00 schreef Nattekat het volgende:
Te veel op het kansloze terrassen openen focussen en te weinig op de avondklok
Hopelijk is links scherper.
komt er wel weer een golf aan carnavalskinderenquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar zou Jaap een model voor moeten maken en dan op 1 april openbaren.
92.000 tests afgelopen dag.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.624
Totaal: 1.220.945 (+7.579 ivm -45 corr.)
Perc. positief 20 mrt - 22 mrt: 8,3%
Opgenomen: 219
Huidig: 1.562 (-13)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 625 (+2)
Overleden: 31
Totaal: 16.371
https://twitter.com/mzelst/status/1374726621698142215
quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
92.000 tests afgelopen dag.
Gisteren 65.000 tests en een veel lager besmettingsaantal tot gevolg.
Nja de vraag wordt eerder, blijft het bij een advies? Of wordt het gewoon een keiharde eis dat jij bij elk winkel bezoek of buitenactiviteit een negatief testbewijs van minder dan 24u oud moet tonen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:59 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mogen ze adviseren. Als ze dat willen. Als ik hen ook mag adviseren: kom met iets wat minder invasief is. Dat doe ik mee.
Horeca open > avondklok.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:00 schreef Nattekat het volgende:
Te veel op het kansloze terrassen openen focussen en te weinig op de avondklok
Hopelijk is links scherper.
Ik krijg het idee dat ze weglopen voor hun verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:07 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik krijg het idee dat het CDA gewoon weer de regering in wil met hun vragen en onderzoeken.
Het is veel veiliger om met z'n allen naar school te gaan. Of naar werkplekken. Of een supermarkt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:04 schreef Nattekat het volgende:
Hoe precies leidt reizen naar terrassen direct tot besmettingen?
Nee, echt puur het reizen. Die CDA trien zag dat als een groot probleem.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is veel veiliger om met z'n allen naar school te gaan. Of naar werkplekken.
Buiten terrasjes zijn blijkbaar levensgevaarlijk. Dan heb je toch al gauw contact met je tafelgenoot en een serveerder.
Maar dat verdwijnt zodra je dezelfde mensen in je tuin hebt zitten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is veel veiliger om met z'n allen naar school te gaan. Of naar werkplekken. Of een supermarkt.
Buiten terrasjes zijn blijkbaar levensgevaarlijk. Dan heb je toch al gauw contact met je tafelgenoot en een serveerder.
Check die post nog even van zondagavond laat.quote:
Het is veel veiliger als iedereen afreist naar hetzelfde park of dezelfde natuur plek.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, echt puur het reizen. Die CDA trien zag dat als een groot probleem.
Nee, het reizen. Echt het reizen. Alsof je spontaan besmet wordt als je in de auto zit.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is veel veiliger als iedereen afreist naar hetzelfde park of dezelfde natuur plek.
Ik snap die redenatie van reisbewegingen echt niet meer.
Welk punt wil je nu maken?quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Check die post nog even van zondagavond laat.
Meer testen = meer vinden, want je steekproef wordt groter.
Gisteren hadden we 5636 bij 65.000 tests
Vandaag hebben we 7624 bij 92.000 tests
Vorige week vrijdag schoten we naar 7400 bij 100.000 tests terwijl we op donderdag op de 6187 bij 85.000 tests zaten.
En. Zo. Gaat. Dat. Continu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |