SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Dat kan ik beamen, overigens vrijwel alleen maar naar mensen die tegen de maatregelen ageren. Vaak nog aangevuld met "het kan vriezen, het kan dooien" opmerkingen zonder daadwerkelijk wat te zeggen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:57 schreef leolinedance het volgende: [..] Meng me niet graag in jullie bitchfight, wil alleen even bevestigen dat je dit inderdaad 'met enige regelmaat' doet.
Nee klopt, je moet hier natuurlijk gewoon roepen dat alle maatregelen kut zijn en de regering liegt. Hoe haal je het wel niet in je hoofd daar iets anders over te denken en dat ook nog uit te spreken op een discussieforum.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen, overigens vrijwel alleen maar naar mensen die tegen de maatregelen ageren. Vaak nog aangevuld met "het kan vriezen, het kan dooien" opmerkingen zonder daadwerkelijk wat te zeggen.
Zoals het verbod op de verkoop van alcohol na 20:00, "misschien dat deze regel niet effectief is en hij zou er vanaf kunnen".
Ik denk dat de fundamentele meningsverschillen doorgaans volgen uit het feit dat mensen ook zo verschillend worden geraakt door de crisis.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch en ik spreek users (blauw of zwart) aan op denkfouten, maar ik post hier genoeg inhoudelijke redeneringen om uit te leggen waarom ik tegen een aantal huidige keuzes ben. Dat begint niet bij specifieke maatregelen, dat begint bij de manier waarop ze tot stand komen en ik heb inmiddels wel een aantal keren uitgelegd wat er schort aan het proces en op welke manier de beleidsvormende instanties buiten hun boekje gaan. Het gevolg daarvan is dat de samenleving een aantal beperkingen wordt opgelegd die er niet horen te zijn, en het logische gevolg daarvan is weer dat die dus met onmiddellijke ingang moeten worden afgeschaft.
Je kunt het niet enerzijds eens zijn met dat uitgangspunt, en het anderzijds niet nodig vinden om bepaalde regels af te schaffen. Dat gaat gewoon niet samen.
Over Gommers gesproken, die is verdacht stil de laatste tijd...quote:Op zondag 21 maart 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar ik vraag me af of ze het willen. Het heeft toch wel wat weg van een geplande manier om de maatregelen in te masseren. Een politicus kun je afrekenen op beleid, maar een adviseur niet op het advies dat ie geeft. Het is een soort veiligheidje voor Rutte en De Jonge volgens mij.
Achter de schermen kunnen ze waarschijnlijk wel teruggefloten worden. Kijk maar naar Gommers de dag voor de start van de avondklok.
En als iedereen zelf gaat bepalen welke regels en wetten er voor hem wel of niet gelden, dan krijg je gewoon een zooitje.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de fundamentele meningsverschillen doorgaans volgen uit het feit dat mensen ook zo verschillend worden geraakt door de crisis.
De één meer door (de dreiging van) een besmetting, dus die zal maatregelen meer dan omarmen. De ander juist door de maatregelen zelf, dus die zal ten allen tijde pleiten voor diverse versoepelingen (en nee, dat betekent niet per se de intentie meteen alles af te schaffen). En zolang dit binnen de grenzen is van de grondwet enerzijds en de zorgcapaciteit anderzijds, bestaat hier geen definitieve goed of fout.
En dan heb je nog een groep die door beide nauwelijks tot niet worden geraakt. En dan komt het aan op welke waarden je belangrijk vindt. Is persoonlijke vrijheid je grootste goed, dan ga je alleen voor het broodnodige wat maatregelen betreft. Heb je daarentegen orde, regelmaat en veiligheid hoger in het vaandel dan zijn de maatregelen meer dan welkom. Wat ook weer niet vreemd is, aangezien er zelfs complete landen zijn ingericht op dit principe. Wederom geen goed of fout.
Dit is ontzettend naief. Politici zijn er geweldig in om te roepen om versoepelingen als de cijfers dalende zijn. Zij gaat geen verantwoordelijkheid durven nemen voor het overlopen van de ziekenhuizen omdat er ook 'andere belangen' zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef eragon2890 het volgende:
Met Kaag heb ik er vertrouwen in dat de daadwerkelijke belangen, jongeren, terassen, vrijheid, festivals (iig voor gewoon gevaccineerden) en andere cultuur, college, avondklok weg etc, eindelijk ook echt zwaarder gaan wegen naast alleen maar dat ziekenhuis en die stomme focus op BeSmeTTing3n en het beschermen van 85+ die nu ook nog eens het vaccin geweigerd moeten hebben om gevaar te lopen. Ik heb er echt vertrouwen in weer. En ik neem die prik toch, dus als ik daarmee of een test weer zoals gisteren bij dat testevenement zonder afstand of bekvodden van evenementen kan genieten over paar maanden (zie nu.nl gisteren) dan ben ik helemaal voor.
Hail Kaag. Nu hopen dat onze vrouwelijke kruisvaarder snel ondanks de Mennos de Jongen van deze wereld alvast avondklok terassen en HO open krijgt.
Gaat goede kant op!
Wat dat betreft helpen die steeds meer uit de hand lopende protesten hopelijk ook, ze willen vast niet wachten tot er weer een wijk wordt gesloopt (maar nu met hulp van ex militairen) of er doden vallen.
Het omt verliest aan invloed, zalig. Was ook echt een top verkiezingsuitslag wat dat betreft.
Ik hoef niet perse s avonds naar een kroeg maar de avondklok eraf zou in mijn ogen mogelijk moeten zijn. Sowieso het hele over 2 maanden bericht stoort me we zijn hard aan het vaccineren dan hoor je zoiets niet te zeggen maar meer iets van nu gaat het nog niet we kijken per 2 weken.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef eragon2890 het volgende:
Met Kaag heb ik er vertrouwen in dat de daadwerkelijke belangen, jongeren, terassen, vrijheid, festivals (iig voor gewoon gevaccineerden) en andere cultuur, college, avondklok weg etc, eindelijk ook echt zwaarder gaan wegen naast alleen maar dat ziekenhuis en die stomme focus op BeSmeTTing3n en het beschermen van 85+ die nu ook nog eens het vaccin geweigerd moeten hebben om gevaar te lopen. Ik heb er echt vertrouwen in weer. En ik neem die prik toch, dus als ik daarmee of een test weer zoals gisteren bij dat testevenement zonder afstand of bekvodden van evenementen kan genieten over paar maanden (zie nu.nl gisteren) dan ben ik helemaal voor.
Hail Kaag. Nu hopen dat onze vrouwelijke kruisvaarder snel ondanks de Mennos de Jongen van deze wereld alvast avondklok terassen en HO open krijgt.
Gaat goede kant op!
Dacht jij maar eens ergens anders over, je zit alleen maar gevatte oneliners over users te plaatsen en te kijken of hun argumentatie klopt zonder ook maar een keer te zeggen wat je zelf van een onderwerp vindt.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee klopt, je moet hier natuurlijk gewoon roepen dat alle maatregelen kut zijn en de regering liegt. Hoe haal je het wel niet in je hoofd daar iets anders over te denken en dat ook nog uit te spreken op een discussieforum.
Met wel het grote verschil dat ze het roept nu de cijfers stijgende zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is ontzettend naief. Politici zijn er geweldig in om te roepen om versoepelingen als de cijfers dalende zijn. Zij gaat geen verantwoordelijkheid durven nemen voor het overlopen van de ziekenhuizen omdat er ook 'andere belangen' zijn.
Ik fietste gewoon door het centrum (dit moet ik volgende keer anders doenquote:Op zondag 21 maart 2021 10:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe hebben ze je te pakken gekregen, Al Capone? Gewoon een random fuik of wat?
Ik ben tot nu toe 2 keer politie tegengekomen ‘s nachts en die reden vrolijk doorquote:Op zondag 21 maart 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon door het centrum (dit moet ik volgende keer anders doen) . Er kwam toevallig een politieauto voorbij.
@:caland
Ja heerlijk he, werd de eigen mening maar weer eens wat minder belangrijkquote:Op zondag 21 maart 2021 11:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dacht jij maar eens ergens anders over, je zit alleen maar gevatte oneliners over users te plaatsen en te kijken of hun argumentatie klopt zonder ook maar een keer te zeggen wat je zelf van een onderwerp vindt.
Daar testen ze gewoon niet genoegquote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Polen gaat niet zo goed de laatste tijd...
Heb je als zorgheld geen ontheffingquote:Op zondag 21 maart 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon door het centrum (dit moet ik volgende keer anders doen) . Er kwam toevallig een politieauto voorbij.
34 procentquote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
22 duizend op 40 miljoen is niet zoveel slechter dan 7 duizend op 17 miljoen...quote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Boefje!! En dat ook nog als zorgheld...quote:Op zondag 21 maart 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rutte moet ook altijd mij hebbenquote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben tot nu toe 2 keer politie tegengekomen ‘s nachts en die reden vrolijk door
MEN VATTE ZE NIE
Het effect van de avondklok, de maatregel wérkt!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rutte moet ook altijd mij hebben
Overigens heb ik vanavond ook plannen. Schoonvader is jarig. Ik twijfel nu of ik op tijd naar huis ga.
CORRED
Het waren 2 agenten in 1 auto (zonder mondkapjesquote:
Gewoon gaan joh! Ik heb 1k opzij liggen voor boetes, maar geloof niet dat het nodig gaat zijnquote:Op zondag 21 maart 2021 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rutte moet ook altijd mij hebben
Overigens heb ik vanavond ook plannen. Schoonvader is jarig. Ik twijfel nu of ik op tijd naar huis ga.
CORRED
Heb je wel even voor ze geklapt? De wereld toch weer wat veiliger gemaakt hèquote:Op zondag 21 maart 2021 11:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het waren 2 agenten in 1 auto (zonder mondkapjes)
Eentje was echt een flikkertje, die wilde me ook nog opschrijven voor fietsen zonder licht.
Gelukkig heeft de schrijver het alleen bij die 95 euro gehouden.
Wat maakt het uit? Er was toch niemand op straatquote:Op zondag 21 maart 2021 11:28 schreef CherryLips het volgende:
Fietsers zonder licht zijn ook wel intens kut.
Als er verder toch niemand de weg op mag zie ik het probleem niet zo.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:28 schreef CherryLips het volgende:
Fietsers zonder licht zijn ook wel intens kut.
Maar ook dat is vrijheid en ik ben blij dat we dat nog steeds hebben momenteel (in mate dan). De keuze hebben om te kiezen tussen de regels volgen en dat niet te doen met als potentieel gevolg dat er een boete volgt. Of erger als je wat grotere regels negeert.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
En als iedereen zelf gaat bepalen welke regels en wetten er voor hem wel of niet gelden, dan krijg je gewoon een zooitje.
D66 heeft er een paar zetels bij gekregen, maar dat natuurlijk al gewoon in het kabinet en ik heb nou niet echt het idee dat ze willen wat jij wiltquote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef eragon2890 het volgende:
Gaat goede kant op!
Wat dat betreft helpen die steeds meer uit de hand lopende protesten hopelijk ook, ze willen vast niet wachten tot er weer een wijk wordt gesloopt (maar nu met hulp van ex militairen) of er doden vallen.
Het omt verliest aan invloed, zalig. Was ook echt een top verkiezingsuitslag wat dat betreft.
Ah, zo'n fanatiekeling. Dat zijn de ergste. Ze hebben hun plicht weer gedaan. Met een stijf plassertje in bedquote:Op zondag 21 maart 2021 11:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het waren 2 agenten in 1 auto (zonder mondkapjes)
Eentje was echt een flikkertje, die wilde me ook nog opschrijven voor fietsen zonder licht.
Gelukkig heeft de schrijver het alleen bij die 95 euro gehouden.
De keuze om de wet te overtreden heb je idd altijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ook dat is vrijheid en ik ben blij dat we dat nog steeds hebben momenteel (in mate dan). De keuze hebben om te kiezen tussen de regels volgen en dat niet te doen met als potentieel gevolg dat er een boete volgt. Of erger als je wat grotere regels negeert.
[..]
Grotendeels correct ja, al heb je ook nog zat mensen die in het grijze gebied vallen. Zo heb ik veiligheid en ook orde vrij hoog in het vaandel staan, maar ik sta niet achter bepaalde maatregelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de fundamentele meningsverschillen doorgaans volgen uit het feit dat mensen ook zo verschillend worden geraakt door de crisis.
De één meer door (de dreiging van) een besmetting, dus die zal maatregelen meer dan omarmen. De ander juist door de maatregelen zelf, dus die zal ten allen tijde pleiten voor diverse versoepelingen (en nee, dat betekent niet per se de intentie meteen alles af te schaffen). En zolang dit binnen de grenzen is van de grondwet enerzijds en de zorgcapaciteit anderzijds, bestaat hier geen definitieve goed of fout.
En dan heb je nog een groep die door beide nauwelijks tot niet worden geraakt. En dan komt het aan op welke waarden je belangrijk vindt. Is persoonlijke vrijheid je grootste goed, dan ga je alleen voor het broodnodige wat maatregelen betreft. Heb je daarentegen orde, regelmaat en veiligheid hoger in het vaandel dan zijn de maatregelen meer dan welkom. Wat ook weer niet vreemd is, aangezien er zelfs complete landen zijn ingericht op dit principe. Wederom geen goed of fout.
Scheelt wel een slokje op een borrel.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:22 schreef Fred het volgende:
[..]
22 duizend op 40 miljoen is niet zoveel slechter dan 7 duizend op 17 miljoen...
Daar zouden we vandaan zomaar eens best dichtbij kunnen zitten.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:34 schreef tja77 het volgende:
Scheelt wel een slokje op een borrel.
Hetzelfde aantal besmettingen per aantal inwoners met Nederland zou betekenen 9.700 besmettingen per dag.
Dat kan wel eens sneller komen dan je denkt.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Scheelt wel een slokje op een borrel.
Hetzelfde aantal besmettingen per aantal inwoners met Nederland zou betekenen 9.700 besmettingen per dag.
Wie weet!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar zouden we vandaan zomaar eens best dichtbij kunnen zitten.
De volgende ochtend aan de ontbijttafel trots vertellen hoe papa weer wat stoute jongens heeft bekeurd.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah, zo'n fanatiekeling. Dat zijn de ergste. Ze hebben hun plicht weer gedaan. Met een stijf plassertje in bed
Werk jij bij het RIVM of heet jij Ferd?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Meme staat al klaar.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Zo hé! Hierbij valt de A2 controle op avond 1 (stipt 21u) van de avondklok in het niet!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:37 schreef Resistor het volgende:
Hier heeft de politie gisteravond blijkbaar een grote controle gehouden. 20 boetes in het eerste uur
https://www.ad.nl/amersfo(...)n-uur-tijd~a63db9e6/
Oké, dan ga ik er gemakshalve maar vanuit dat de stijging t.o.v. gisteren NIET 2.000 zal zijn.quote:
Als een groep mocro's overlast bezorgd kijken ze de andere kant op.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De volgende ochtend aan de ontbijttafel trots vertellen hoe papa weer wat stoute jongens heeft bekeurd.
"De politie voerde de controle uit op verzoek van burgemeester Melis van de Groep."quote:Op zondag 21 maart 2021 11:37 schreef Resistor het volgende:
Hier heeft de politie gisteravond blijkbaar een grote controle gehouden. 20 boetes in het eerste uur
https://www.ad.nl/amersfo(...)n-uur-tijd~a63db9e6/
Wordt nog leuk straks in de grote steden na 12 april met zomertijd en de Ramadan. Of zouden ze allemaal braaf thuis blijven.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als een groep mocro's overlast bezorgd kijken ze de andere kant op.
Meer van het laaghangend fruit voor hun quotum. Kunnen we veilig fijn op tijd naar huis.
"Deescalerend optreden had onze prioriteit" horen we dan terwijl ze een burger beboeten die een vuilniszak weggooit om 2 over 9.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt nog leuk straks in de grote steden na 12 april met zomertijd en de Ramadan. Of zouden ze allemaal braaf thuis blijven.
Is dat gebeurd ja?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
"Deescalerend optreden had onze prioriteit" horen we dan terwijl ze een burger beboeten die een vuilniszak weggooit om 2 over 9.
Dat krijg je er van als je het land defacto laat leiden door een stel gasten met tunnelvisie. Zo zijn ze opgeleid, zo gaan ze te werk. Alleen denken vanuit hun vakgebied. Het virus, 'het zou zo moeten zijn dan'.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef vipergts het volgende:
2 maanden dan moet je toch wel knettergek zijn als je denkt dat dat zonder morren gaat gebeuren.
Hoop niet dat het zover komt, maar ik houd er wel rekening mee.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan wel eens sneller komen dan je denkt.
Geweldige burgemeester. Hij is erg betrokken bij zijn burgers. Deze actie vind ik wel iets minder.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:45 schreef Fred het volgende:
[..]
"De politie voerde de controle uit op verzoek van burgemeester Melis van de Groep."
Wat een rat van een burgemeester ben je dan
Als we 200.000 mensen gaan testen zeker.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:55 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hoop niet dat het zover komt, maar ik houd er wel rekening mee.
En zelfs dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn. Nooit het doel geweest (al twijfel ik daar de laatste weken wel over) om elke besmetting te voorkomen. Zolang de zorg het maar aan kan.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:55 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hoop niet dat het zover komt, maar ik houd er wel rekening mee.
Nou nou, een burgemeester die de regels handhaaft, moet niet gekker worden zeg!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:45 schreef Fred het volgende:
[..]
"De politie voerde de controle uit op verzoek van burgemeester Melis van de Groep."
Wat een rat van een burgemeester ben je dan
Het gaat niet goed in de ziekenhuizen. Op dit moment volgens NICE weer 602 op de Ic. Dat is enige tijd geleden. Het fluctueert en kan best straks of morgen weer wat lager zijn, maar het fluctueer al een tijdje toch wel steeds verder omhoog.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zelfs dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn. Nooit het doel geweest (al twijfel ik daar de laatste weken wel over) om elke besmetting te voorkomen. Zolang de zorg het maar aan kan.
na een jaar lang kapotregelen beloont de kiezer de huidige demissionaire coalitie met méér zetelsquote:Op zondag 21 maart 2021 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
Na een jaar lang kapotregelen van de samenleving is het gewoon tijd om een andere benadering te kiezen.
Dat vind ik dan weer niet in december hadden ze gewoon eerlijk moeten zijn en moeten zeggen dat de avondklok wel tot eind maart zou blijven vanwege het jaargetijdeen omdat we nog moesten starten met vaccineren. Nu moet je zeggen het kan nu nog niet maar over 2 weken kijken we weer. Want als de rest van Europa een maand voorloopt dan heben wij echt met beter weer geen 2 maanden zonder versoepeling meer nodig.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat krijg je er van als je het land defacto laat leiden door een stel gasten met tunnelvisie. Zo zijn ze opgeleid, zo gaan ze te werk. Alleen denken vanuit hun vakgebied. Het virus, 'het zou zo moeten zijn dan'.
De balans is al een half jaar compleet zoek.
had dan FVD gestemd, die hebben voor alles de juiste entlösungquote:Op zondag 21 maart 2021 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
na een jaar lang kapotregelen beloont de kiezer de huidige demissionaire coalitie met méér zetels
Ho ho, zorgvuldigquote:Op zondag 21 maart 2021 12:03 schreef nostra het volgende:
Die Koopmans."Ergens in juni zal het wel anders zijn. En de GGD's bereiden zich voor om heel massaal te gaan vaccineren." Wat hebben die in godsnaam de afgelopen maanden gedaan dan als ze nu nog met de warming-up bezig zijn.
Snap ik. Daarom zei ik ook ‘naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn’. Dus zolang die enorme stijging in besmettingen lang genoeg op zich laat wachten hoeft het geen probleem te zijn op dat moment.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet goed in de ziekenhuizen. Op dit moment volgens NICE weer 602 op de Ic. Dat is enige tijd geleden. Het fluctueert en kan best straks of morgen weer wat lager zijn, maar het fluctueer al een tijdje toch wel steeds verder omhoog.
De GGD's kunnen zich voorbereiden tot ze een ons wegen, maar we gaan in Europa pas voldoende vaccins krijgen wanneer de VS en het VK hun hele bevolking gevaccineerd hebben en het leven daar weer zijn normale gangetje gaat. Bedank daar von der Leyen en Co. maar voor...quote:Op zondag 21 maart 2021 12:03 schreef nostra het volgende:
Die Koopmans."Ergens in juni zal het wel anders zijn. En de GGD's bereiden zich voor om heel massaal te gaan vaccineren." Wat hebben die in godsnaam de afgelopen maanden gedaan dan als ze nu nog met de warming-up bezig zijn.
En datquote:
Eerder werd steeds gezegd dat het was om de kwetsbaren te beschermen en te zorgen dat de ziekenhuizen 't aankunnen, en daar kan ik me in vinden. Maar idd, het lijkt of het aan het verschuiven is. Als straks de kwetsbaren en prik hebben gehad, blijven we dan vastzitten in deze houtgreep? Ik hoop van harte van niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zelfs dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn. Nooit het doel geweest (al twijfel ik daar de laatste weken wel over) om elke besmetting te voorkomen. Zolang de zorg het maar aan kan.
Heel Frigo ligt inmiddels vol, dus daar zit nu de bottleneck niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
De GGD's kunnen zich voorbereiden tot ze een ons wegen, maar we gaan in Europa pas voldoende vaccins krijgen wanneer de VS en het VK hun hele bevolking gevaccineerd hebben en het leven daar weer zijn normale gangetje gaat.
Ik denk dat er echt nog meer opties zijn. Het is wat mij betreft allemaal niet zo zwart-zit, ook al breng je met deze post in ieder geval al behoorlijk wat nuance aan. Wat mij telkens verweten wordt, want genuanceerd zijn mag niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Geen idee, locaties hier in de omgeving zijn al opgebouwd en staan leeg. Wel met 24/7 bewaking voor de deur. Denk dat ze nog wachten op de vraag vanuit Hugo of ze alsjeblieft die extra locaties willen gaan gebruiken.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:03 schreef nostra het volgende:
Nog even geduld tot de VS en het VK klaar zijn met vaccineren, dan krijgen wij ook eindelijk ons spuitje! Tenzij iemand anders in de tussentijd een deal sluit met de pharmaceuten, dan sluit de EU weer braaf achter in de rij aan.quote:
Die blijven daar waarschijnlijk in liggen tot de juiste prijs er voor geboden wordt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel Frigo ligt inmiddels vol, dus daar zit nu de bottleneck niet.
En die stijging is ook bezig, toch?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Daarom zei ik ook ‘naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn’. Dus zolang die enorme stijging in besmettingen lang genoeg op zich laat wachten hoeft het geen probleem te zijn op dat moment.
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
Eerder werd steeds gezegd dat het was om de kwetsbaren te beschermen en te zorgen dat de ziekenhuizen 't aankunnen, en daar kan ik me in vinden. Maar idd, het lijkt of het aan het verschuiven is. Als straks de kwetsbaren en prik hebben gehad, blijven we dan vastzitten in deze houtgreep? Ik hoop van harte van niet.
Voor dat laatste zal onze cultuurvriendin Halsema in Amsterdam vast wel een uitzondering voor maken.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt nog leuk straks in de grote steden na 12 april met zomertijd en de Ramadan. Of zouden ze allemaal braaf thuis blijven.
Misschien moet er weer eens kritisch naar de strategie worden gekeken.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die stijging is ook bezig, toch?
Het gaat gewoon nog niet echt goed. We gaan de goede kant op met vaccineren, het weer wordt beter. ik zou zeker denken dat er ruimte zou moeten zijn voor wat versoepelingen, maar hele grote stappen kunnen er naar mijn mening nu nog niet gezet worden.
En als je helemaal pech hebt mag je 4x heen en terug rijden, zoals mijn oom van 76 die al is uitgenodigd en inderdaad 30 km heen en 30 km terug mag rijden, maar mijn tante van 74 krijgt pas over een paar weken een uitnodiging en een combi was niet mogelijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Geen idee, locaties hier in de omgeving zijn al opgebouwd en staan leeg. Wel met 24/7 bewaking voor de deur. Denk dat ze nog wachten op de vraag vanuit Hugo of ze alsjeblieft die extra locaties willen gaan gebruiken.
Ondertussen worden oude mensen naar een locatie 30 km verderop gestuurd en als je pech hebt ook nog eens naar een andere locatie voor elke prik.
Dit topic ontbeerde inderdaad nog wel een vleugje racisme.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor dat laatste zal onze cultuurvriendin Halsema in Amsterdam vast wel een uitzondering voor maken.
Maar niet met een positief percentage van 34% gelukkig...quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Als het echt goed gaat, de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd en de ziekenhuizen zijn echt een heel eind leeg, reguliere zorg weer op normaal niveau, dat ben ik het er volledig mee eens dat de maatregelen moeten stoppen. En ja, dan ben ik zeker bereid om daarvoor te demonstreren, op een nette manier. Maar ik vind dat dat moment er gewoon nog niet is. En ik denk dat het niet nodig zal zijn, want ik denk echt dat alles dadelijk weer teruggaat naar het oude normaal. Niemand heeft er iets aan dit alles in stand te houden als daar geen noodzaak toe is.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.
Dat zou best eens kunnen. Misschien dat de verkiezingen en de veranderde verhoudingen daar voor kunnen zorgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien moet er weer eens kritisch naar de strategie worden gekeken.
Toch zijn er genoeg EU-landen die het een stuk beter doen dan wij qua vaccinaties. We blijven maar onderaan de middenmoot bungelenquote:Op zondag 21 maart 2021 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De GGD's kunnen zich voorbereiden tot ze een ons wegen, maar we gaan in Europa pas voldoende vaccins krijgen wanneer de VS en het VK hun hele bevolking gevaccineerd hebben en het leven daar weer zijn normale gangetje gaat. Bedank daar von der Leyen en Co. maar voor...
Welke veranderde verhoudingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen. Misschien dat de verkiezingen en de veranderde verhoudingen daar voor kunnen zorgen.
quote:"We moeten nog even geduld hebben", zei OMT-lid Marion Koopmans gisteren in het radioprogramma NOS Met het Oog op Morgen.
D66 die groter is geworden, CDA kleiner, om maar een duidelijke verandering te noemen.quote:
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
D66 die groter is geworden, CDA kleiner, om maar een duidelijke verandering te noemen.
De enige landen die echt vol gas gaan met vaccineren zijn Israël, de VS en het VK. In de EU houdt men liever ronkende speeches over solidariteit en hoe mooi het wel niet is dat er vaccins ontwikkeld zijn, maar een fatsoenlijke vaccinatiecampagne op poten zetten is duidelijk te hoog gegrepen voor de dames en heren regenten.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg EU-landen die het een stuk beter doen dan wij qua vaccinaties. We blijven maar onderaan de middenmoot bungelen![]()
[ afbeelding ]
België doet het nog slechter trouwens
Mannen met overgewicht tongen in een teststraat?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:22 schreef hjansen82 het volgende:
Wat is de beste plek om z.s.m. corona te krijgen?
Ga er maar vanuit dat we komende winter opnieuw bepaalde maatregelen krijgen. Het is de 'test', die komende winterperiode. Tegen die tijd is iedereen die wil wel ingeënt en dan gaan we merken wat nu daadwerkelijk het effect daarvan is. Hoeveel mensen worden er ziek, komen er in het ziekenhuis terecht? En als dat te hoog wordt, door evt. mutaties of afnemende weerstand, dan gaan we wel weer maatregelen krijgen om het te remmen. Hopelijk niet zo extreem, áls dat gebeurt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.
Creatiefquote:Op zondag 21 maart 2021 12:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mannen met overgewicht tongen in een teststraat?
Dat weet ik niet. Dat half uurtje kun je natuurlijk nog maanden nadragen, maar de situatie is veranderd en wellicht de manier waarop men hierin staat ook. Ik wacht het even af.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?
Je kunt het op een gegeven moment ook niet meer van mensen vragen, als ik eerlijk ben. We zitten nu een jaar vast aan maatregelen, waarvan een lange periode behoorlijk strenge maatregelen. Op een gegeven moment moet het ook afgelopen zijn, zodra de mogelijkheid er is.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het echt goed gaat, de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd en de ziekenhuizen zijn echt een heel eind leeg, reguliere zorg weer op normaal niveau, dat ben ik het er volledig mee eens dat de maatregelen moeten stoppen. En ja, dan ben ik zeker bereid om daarvoor te demonstreren, op een nette manier. Maar ik vind dat dat moment er gewoon nog niet is. En ik denk dat het niet nodig zal zijn, want ik denk echt dat alles dadelijk weer teruggaat naar het oude normaal. Niemand heeft er iets aan dit alles in stand te houden als daar geen noodzaak toe is.
Het is geen stuivertjes wisselen. Het zijn geen vier zetels. Ze hadden er evenveel, nu heeft D66 er acht meer dan CDA. Veranderde verhoudingen dus.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?
De bevolking stopt vanzelf wel met het opvolgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:28 schreef Celestien het volgende:
Je kunt het op een gegeven moment ook niet meer van mensen vragen, als ik eerlijk ben. We zitten nu een jaar vast aan maatregelen, waarvan een lange periode behoorlijk strenge maatregelen. Op een gegeven moment moet het ook afgelopen zijn, zodra de mogelijkheid er is.
Verwachten, vermoeden, hopen, "als alles goed is". We zitten m.a.w. zelfs in de herfst nog altijd ongevaccineerd in onze mensenstal opgehokt, terwijl de virologenkliek op tv nog maar eens hel en verdoemenis predikt over de zoveelste mutatie, golf en code zwart in de ziekenhuizen.quote:Ze verwacht dat de situatie in mei of juni anders is. "Er komen extra vaccins aan als alles goed gaat. En de GGD's bereiden zich voor om heel massaal te gaan vaccineren. Dat effect ga je meer en meer merken. Naarmate van de oudste leeftijdsgroepen steeds minder mensen risico hebben om zo ziek te worden dat ze opgenomen moeten worden, gaan we dat terugzien. Dat kan nog een maand of twee duren."
Het is geschuif binnen het doosje dat kabinet heet. In mijn beleving is dat stuivertjes wisselen. Het is in ieder geval nogal een stretch om te veronderstellen dat zo'n verschuiving, als je het al zo wil noemen, aanleiding is tot een wezenlijke herziening van de strategie die beide zelf hebben uitgezet.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is geen stuivertjes wisselen. Het zijn geen vier zetels. Ze hadden er evenveel, nu heeft D66 er acht meer dan CDA. Veranderde verhoudingen dus.
Meer opties zou goed kunnen, en het is zeker niet zwart-wit maar eerder een spectrum waar iedereen zijn/haar plaatsje in inneemt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er echt nog meer opties zijn. Het is wat mij betreft allemaal niet zo zwart-zit, ook al breng je met deze post in ieder geval al behoorlijk wat nuance aan. Wat mij telkens verweten wordt, want genuanceerd zijn mag niet.
Wat bedoe je met dat de maatregelen volgens sommigen 'meer dan welkom' zijn? Waarom zijn persoonlijke vrijheid en orde, regelmaat en veiligheid elkaars tegenpolen? Normaal kunnen die prima naast elkaar bestaan. Volledige persoonlijke vrijheid bestaat ook niet in een samenleving.
Ik ben het wel heel erg met je eens dat het niet goed tegenover fout is, en ik vind het echt ontzettend jammer dat dat in dit topic wel telkens weer zo wordt gespeeld.
Joah, ik mis em wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:07 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Over Gommers gesproken, die is verdacht stil de laatste tijd...
Thanksgiving is in november?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Intussen vieren de Amerikanen dan weer Thanksgiving met vrienden en familie alsof er nooit een pandemie plaats gevonden heeft
Eerder stonden de juffen bij de school van mijn spruit netjes met een mondkapje op, maar dat is ook allang verleden tijd. En zo zie ik het wel op meer plekken.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:31 schreef Fred het volgende:
[..]
De bevolking stopt vanzelf wel met het opvolgen.
Hier in het stadscentrum zie ik bijvoorbeeld steeds meer openbare binnenruimtes waar de mondkapjes niet meer opgaan.
Zou-ie het virus nu zelf hebben?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:07 schreef Luke83 het volgende:
Over Gommers gesproken, die is verdacht stil de laatste tijd...
Als het nou om een zeteltje ging ok, maar van gelijk naar +8 doet echt wat met de verhoudingen natuurlijk. Zeker als ze straks met z'n drieën zouden gaan regeren.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geschuif binnen het doosje dat kabinet heet. In mijn beleving is dat stuivertjes wisselen. Het is in ieder geval nogal een stretch om te veronderstellen dat zo'n verschuiving, als je het al zo wil noemen, aanleiding is tot een wezenlijke herziening van de strategie die beide zelf hebben uitgezet.
Nouja, er is wel een groot verschil nu, er kan namelijk geen realistisch kabinet gevormd worden zonder D66, maar CDA is misbaar. Dat leidt tot compleet andere onderhandelingsposities.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geschuif binnen het doosje dat kabinet heet. In mijn beleving is dat stuivertjes wisselen. Het is in ieder geval nogal een stretch om te veronderstellen dat zo'n verschuiving, als je het al zo wil noemen, aanleiding is tot een wezenlijke herziening van de strategie die beide zelf hebben uitgezet.
Klopt.quote:
Da's het eerste wat in mijn hoofd opkwam toen ik die vraag las.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:38 schreef Fred het volgende:
[..]
Zou-ie het virus nu zelf hebben?
Hij loopt immers al een jaar lang de IC in en uit en komt overal en nergens zonder mondkapjes te gebruiken.
Ja ok, maar hij noemde Amerika. Geen idee wat de relevantie daarvan is.quote:
Gommers was toch een van de eersten die begin januari zijn geprikt? Die zou intussen immunity moeten hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:38 schreef Fred het volgende:
[..]
Zou-ie het virus nu zelf hebben?
Hij loopt immers al een jaar lang de IC in en uit en komt overal en nergens zonder mondkapjes te gebruiken.
Tja, je zegt het zelf: zou moeten.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gommers was toch een van de eersten die begin januari zijn geprikt? Die zou intussen immunity moeten hebben.
Ok, kappers weer dicht, sportscholen open.quote:Het NOC*NSF heeft alarm geslagen. De Sportkoepel ziet steeds minder fitte Nederlanders als gevolg van de lockdown. Uit nieuw onderzoek blijkt dat ongeveer 4,5 miljoen Nederlanders aangeven minder te sporten wanneer hun sportclub dicht is. Vooral kinderen tot en met 12 jaar (49 procent) en jongvolwassenen tot en met 30 jaar (38 procent) sporten minder wanneer zij niet naar hun club kunnen gaan.
Ik weet niet of het tot verandering in het beleid zal leiden. Zou best kunnen van niet. Van de andere kant is de situatie mbt corona ook gewijzigd, wordt er volop gevaccineerd en wordt het beter weer. Misschien dat er nu onder invloed van een D66 anders kan worden gereageerd. Ik hou de mogelijkheid nog even open tot het tegendeel een feit blijkt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, er is wel een groot verschil nu, er kan namelijk geen realistisch kabinet gevormd worden zonder D66, maar CDA is misbaar. Dat leidt tot compleet andere onderhandelingsposities.
Of dat ook leidt tot ander beleid denk ik dan weer niet, idd. Al is D66 wel wat kritischer geweest, ze stemden altijd mee.
Ik ben gister geknipt, ik kan er wel weer anderhalf jaar tegen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
https://sportnieuws.nl/ov(...)-dit-gaat-niet-goed/
[..]
Ok, kappers weer dicht, sportscholen open.
Dat zijn de juiste termen voor de coronagerelateerde situatie in de EU.quote:
quote:Op zondag 21 maart 2021 12:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zijn de juiste termen voor de coronagerelateerde situatie in de EU.
Volgende week gaan ze wel weer verder met AZ gelukkig.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Wel echt een belabberde week wat betreft vaccinaties. Hopelijk is het volgende week een stuk meer, anders is de boel wel erg uitzichtloos.
Om even hierop terug te komen: het is niet mijn bedoeling om belerend over te komen. Jammer dat er mensen zijn die dat zo ervaren. Zo hebben we allemaal dingen die op anderen wellicht minder prettig over komen. We zitten dan ook met z'n allen op een discussieforum. Ik zie geen enkele reden om anders te posten dan ik doe. Als je daar last van hebt, kun je de posts negeren. Dat probeer ik ook bij een hoop posts.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen, overigens vrijwel alleen maar naar mensen die tegen de maatregelen ageren. Vaak nog aangevuld met "het kan vriezen, het kan dooien" opmerkingen zonder daadwerkelijk wat te zeggen.
Zoals het verbod op de verkoop van alcohol na 20:00, "misschien dat deze regel niet effectief is en hij zou er vanaf kunnen".
Zeker wat voor te zeggen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi, kun je lekker gaan squatten nu met je geschoren zijkantjes.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben gister geknipt, ik kan er wel weer anderhalf jaar tegen.
quote:Op zondag 21 maart 2021 12:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi, kun je lekker gaan gaan squatten nu met je geschoren zijkantjes.
Goed plan ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Alsjeblieftquote:
Volgens mij is men al iets aan het opschalen, in ieder geval weet ik dat er volgende week een extra lokatie gaat draaien die al een tijdje klaar was maar nu echt gaat starten, ik kreeg trouwens net van mijn ouders te horen dat die op 12 april en 18 mei gevaccineerd worden met Pfizer, mijn ouders zijn 78 en 76 en thuiswonend. Ik vraag me af of die 2e prik nu standaard wat later worden gezet omdat het volgens mij eerst na 3 weken was. Iemand die dit weet?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgende week gaan ze wel weer verder met AZ gelukkig.
Het echte opschalen zal pas zijn als Jansen levert denk ik.
Ik hoop dat ze snel stevig aan de gang gaan met de groep 70-79. Ik weet dat het mondjesmaat al gebeurt in de zuidelijke provincies, maar dan kan je pas echt een deuk slaan in het aantal opnames.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja ik weet niet waar het idee vandaan komt dat D66 ineens veel meer wilt versoepelen? Tot nu toe steggelen ze een beetje voor de bühne en stemmen ze toch voor. De enige kritische geluiden kwamen vanuit het CDAquote:Op zondag 21 maart 2021 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, er is wel een groot verschil nu, er kan namelijk geen realistisch kabinet gevormd worden zonder D66, maar CDA is misbaar. Dat leidt tot compleet andere onderhandelingsposities.
Of dat ook leidt tot ander beleid denk ik dan weer niet, idd. Al is D66 wel wat kritischer geweest, ze stemden altijd mee.
quote:Op zondag 21 maart 2021 12:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alsjeblieft
https://www.ad.nl/politie(...)s-oplossen~a02736a7/
Bij heeft een wensenlijstje voor het nieuwe kabinet.
En als je in de.biblebelt woont moet je maar zwaardere maatregelen accepteren
https://www.rijnmond.nl/n(...)weigering-vaccinatie
Blijf het een fijn mens vinden.quote:Als Gommers verder nog een advies mag geven: ,,Breng de menselijke maat weer terug. Zorg dat de patiënt genoeg aandacht krijg, of de bewoner van het verpleeghuis. Niet door de zorg op te zadelen met meer regels. Wel door ons ruimte te geven en te vertrouwen op de innovatieve kracht van de Nederlandse zorg.”
Reisbewegingen, ook al zoiets wat compleet idioot is, destijds is het sporten gestopt omdat het er voor zorgde dat mensen onder andere op weg naar de club elkaar konden besmetten, en nu word er gedaan of je tijdens het sporten besmet kan raken. Weer typisch van die leugentjes waar ik echt boos om kan worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Goed plan ja.
Ik snap sowieso niet waarom winkelen op afspraak met lage bezetting wel mag, maar sporten niet. Je kan toch ook sportschool opengooien op afspraak en dan maximaal 1 klant per 20m2, of whatever de regel voor winkels is. Desnoods maar 3 kwartier per klant. Openingstijden verruimen (avondklok weg), en dan kom je een heel eind zonder dat het besmettingsrisico enorm oploopt.
Goed nieuws over je ouders! De tweede prik wordt inderdaad een stuk later gezet om meer mensen de eerste prik te kunnen geven. Zeker met Pfizer is dat een goede zaak, dat ding is al gigantisch effectief na 1 prik.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is men al iets aan het opschalen, in ieder geval weet ik dat er volgende week een extra lokatie gaat draaien die al een tijdje klaar was maar nu echt gaat starten, ik kreeg trouwens net van mijn ouders te horen dat die op 12 april en 18 mei gevaccineerd worden met Pfizer, mijn ouders zijn 78 en 76 en thuiswonend. Ik vraag me af of die 2e prik nu standaard wat later worden gezet omdat het volgens mij eerst na 3 weken was. Iemand die dit weet?
Nog belangrijker is om de risicogevallen in de 45-70 aan te pakken, daar valt de winst op de IC's te behalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:57 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze snel stevig aan de gang gaan met de groep 70-79. Ik weet dat het mondjesmaat al gebeurt in de zuidelijke provincies, maar dan kan je pas echt een deuk slaan in het aantal opnames.
[ afbeelding ]
Het aantal reisbewegingen is toch al weer gigantisch overal, ga voor de grap eens een rondje fietsen op een werkdag tussen de middag.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Reisbewegingen, ook al zoiets wat compleet idioot is, destijds is het sporten gestopt omdat het er voor zorgde dat mensen onder andere op weg naar de club elkaar konden besmetten, en nu word er gedaan of je tijdens het sporten besmet kan raken. Weer typisch van die leugentjes waar ik echt boos om kan worden.
Ja dat snap ik, maar dat was wel de reden voor de sluiting voor de clubs, want eerst zou er sprake zijn dat kinderen nog wel mogen sporten, daarvan hebben ze toen gezegt: Nee dat gaan we ook niet doen want dan krijg je bij die ouders reisbewegingen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het aantal reisbewegingen is toch al weer gigantisch overal, ga voor de grap eens een rondje fietsen op een werkdag tussen de middag.
Dat is wel het laatste waar men zich in het omt zorgen over maakt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Qua voetballen kan ik me dat voorstellen. Vriend van me is vorig jaar zo besmet geraakt. Met 4 man in één auto naar een uitwedstrijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Reisbewegingen, ook al zoiets wat compleet idioot is, destijds is het sporten gestopt omdat het er voor zorgde dat mensen onder andere op weg naar de club elkaar konden besmetten, en nu word er gedaan of je tijdens het sporten besmet kan raken. Weer typisch van die leugentjes waar ik echt boos om kan worden.
Iemand vroeg hier een tijdje terug om of ik een bron had, bij deze dus.quote:Om groepsvorming en sociale contacten te verminderen en het aantal reisbewegingen te reduceren, zijn er maatregelen voor sport.
Het zijn dan ook helemaal geen leugens. Sowieso vervelend dat hier maar te pas en te onpas dingen als leugens worden aangemerkt omdat users ergens iets anders van vinden.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Qua voetballen kan ik me dat voorstellen. Vriend van me is vorig jaar zo besmet geraakt. Met 4 man in een auto naar een uitwedstrijd.
Voor individueel in je auto naar sportschool geldt dat niet.
Je had ook kunnen zeggen: Alleen trainen of spelen tegen lokale clubs.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Qua voetballen kan ik me dat voorstellen. Vriend van me is vorig jaar zo besmet geraakt. Met 4 man in een auto naar een uitwedstrijd.
Voor individueel in je auto naar sportschool geldt dat niet.
Bij mijn vader (79) zit er 5 weken weken tussen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is men al iets aan het opschalen, in ieder geval weet ik dat er volgende week een extra lokatie gaat draaien die al een tijdje klaar was maar nu echt gaat starten, ik kreeg trouwens net van mijn ouders te horen dat die op 12 april en 18 mei gevaccineerd worden met Pfizer, mijn ouders zijn 78 en 76 en thuiswonend. Ik vraag me af of die 2e prik nu standaard wat later worden gezet omdat het volgens mij eerst na 3 weken was. Iemand die dit weet?
Volgens deze tabel gaan ze vanaf volgende week een stuk meer mensen in de hoog-risicogroepen vaccineren. Nu is het alleen nog mensen met een extreem hoog BMI en syndroom van Down, straks ook mensen met nierfalen etc.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog belangrijker is om de risicogevallen in de 45-70 aan te pakken, daar valt de winst op de IC's te behalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2021 13:08:32 ]
Dat is wel het laatste waar men zich in het omt zorgen over maakt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik lees dat personen van 70+ pas in mei aan de beurt zijn is dat nog ver wegquote:Op zondag 21 maart 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog belangrijker is om de risicogevallen in de 45-70 aan te pakken, daar valt de winst op de IC's te behalen.
Hier hangen langs de ringweg nog steeds tientallen borden met 'houd afstand' etc erop die er 12 maanden geleden zijn gehangen. Meeste zijn nog maar half leesbaar omdat ze totaal door de zon zijn verkleurd intussen, ziet er echt niet uit. Dan denk ik: als je de gemeente bent, haal die rotzooi toch eens weg.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:08 schreef dick_laurent het volgende:
Gisteren op bezoek geweest bij de schoonouders. Dan zit je in de auto op weg daar naartoe.... en kom je in een file te staan (ja, ze bestaan nog.... holy shit right?)
... en dan schuifel je zo vooruit in die file, met honderden auto's....en ondertussen rijd je dan langs zo'n groot matrixbord waar nog steeds in koeieletters op staat: "BLIJF THUIS!"
...sja.
Wij trainen ook alweer een week of 3 nu. Vrijwel allemaal wel ouder dan 27 maar geen hond die dat gaat controleren natuurlijk. Kleedkamers wel dicht.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker wat voor te zeggen.
Gelukkig worden veel sporten voor kinderen tot 12 wel weer opgepakt, toch? Of is dat alleen buiten? Dat weet ik eigenlijk niet, aangezien dochter voetbalt en geen binnensport doet op het moment.
Niet als ze daar ook weer een grote hoeveelheid van achter de hand houden waardoor er vaccins kunnen worden weggegooid.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Buiten dus ook?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Wij trainen ook alweer een week of 3 nu. Vrijwel allemaal wel ouder dan 27 maar geen hond die dat gaat controleren natuurlijk. Kleedkamers wel dicht.
Onze voetbalclub heeft intussen elk weekend wel iets voor de eigen jeugd, van sponsorlopen tot onderlinge wedstrijdjes en toernooitjes.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dus ook?
Ik weet niet hoe het bij de kinderen gaat met de binnensporten, zoals turnen, basketbal, etc.
De competitie is in ieder geval niet hervat en ik las dat de KNVB voor in ieder geval het plan had om met de jeugdteams een kleine competitie in de regio op te zetten, waardoor ze op de fiets naar clubs in de buurt kunnen. Vond ik wel een goed idee, kunnen ze in ieder geval weer lekker voetballen.
Turnen niet binnen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dus ook?
Ik weet niet hoe het bij de kinderen gaat met de binnensporten, zoals turnen, basketbal, etc.
De competitie is in ieder geval niet hervat en ik las dat de KNVB voor in ieder geval het plan had om met de jeugdteams een kleine competitie in de regio op te zetten, waardoor ze op de fiets naar clubs in de buurt kunnen. Vond ik wel een goed idee, kunnen ze in ieder geval weer lekker voetballen.
KNVB is inderdaad bezig met het opzetten van een Regio Cup, zeker voor de jeugd een prima initiatief.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dus ook?
Waar komt het idee vandaan dat er zoveel vaccins worden weggegooid?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet als ze daar ook weer een grote hoeveelheid van achter de hand houden waardoor er vaccins kunnen worden weggegooid.
Ben oprecht benieuwd hoe snel het gaat de komende maanden.
Buiten ja, meestal met een ander team en dan 8 tegen 8 op twee halve velden.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten dus ook?
Nee men vaccineert die groep nu.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is wel het laatste waar men zich in het omt zorgen over maakt.
Als het welzijn/leerachterstanden van jonge kinderen al niet genoeg is, het omvallen van complete sectoren zal een paar corona kilo's niemand zich wat interesseren.
[..]
Als ik lees dat personen van 70+ pas in mei aan de beurt zijn is dat nog ver weg
Mijn dochter heeft inderdaad ook regelmatig onderlinge wedstrijdjes, maar daar is de uitdaging ook wel een beetje uit.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onze voetbalclub heeft intussen elk weekend wel iets voor de eigen jeugd, van sponsorlopen tot onderlinge wedstrijdjes en toernooitjes.
Voor deze groep vind ik het ook een wat minder initiatiefquote:Op zondag 21 maart 2021 13:18 schreef Caland het volgende:
(dus ook voor ons senioren in de kelderklasse)
Ah ja, ze kunnen met droog weer wel naar buiten inderdaad. Hoe meer er gewoon gesport wordt, hoe beter.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Turnen niet binnen.
Veelal online of buiten in speeltuinen waar een rek is.
Senioren bij de KNVB is gewoon alles na de onder 19. Dus die groep is nogal divers.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor deze groep vind ik het ook een wat minder initiatief.
Ja, zo heette het, de Regio Cup. Ik vind het een goed idee en hoop dat ze dat snel opstarten. Er is hier best een aantal clubs dat op fietsafstand ligt. Lekkere beweging voor zequote:Op zondag 21 maart 2021 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
KNVB is inderdaad bezig met het opzetten van een Regio Cup, zeker voor de jeugd een prima initiatief.
75+ is nu aan de beurt. Mijn vader dus vandaag, mijn moeder (73) heeft nog geen uitnodiging.quote:
Als ik bij de voetbalclub ben moet ik altijd lachen om te treurigheid van het beleid. Kinderen mogen sporten maar ouders mogen niet het terrein op.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onze voetbalclub heeft intussen elk weekend wel iets voor de eigen jeugd, van sponsorlopen tot onderlinge wedstrijdjes en toernooitjes.
Zoiets opstarten heb je als vereniging nog niet eens perse de bond voor nodig. Dat is niet zo moeilijk hoorquote:Op zondag 21 maart 2021 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zo heette het, de Regio Cup. Ik vind het een goed idee en hoop dat ze dat snel opstarten. Er is hier best een aantal clubs dat op fietsafstand ligt. Lekkere beweging voor ze
Voor de grote steden gaat het weinig verschil maken, wij zitten regulier al bijna alleen maar ingedeeld bij clubs uit dezelfde stad. En clubs in afgelegen dorpen zullen alsnog moeten reizen gezien je voor hen nooit een competitie met 8 of 9 teams kan vullen met clubs in de buurt want die zijn er vaak helemaal nietquote:Op zondag 21 maart 2021 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zo heette het, de Regio Cup. Ik vind het een goed idee en hoop dat ze dat snel opstarten. Er is hier best een aantal clubs dat op fietsafstand ligt. Lekkere beweging voor ze
Moet toegeven dat ik dat voornamelijk van wat berichten heb die hier in de afgelopen maanden geplaatst zijn, maar als ik wat rond google kom ik er maar weinig over tegen, dus dan zou het wel meevallen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar komt het idee vandaan dat er zoveel vaccins worden weggegooid?
Je kunt als vereniging daar ook echt helemaal niks mee. Ja die mensen een keer koffie aanbieden. Dit is echt overheidsbeleid. En ik snap dat ook nog. Aan afstandhouden doet niemand, dat hebben we in de zomer gezien.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik bij de voetbalclub ben moet ik altijd lachen om te treurigheid van het beleid. Kinderen mogen sporten maar ouders mogen niet het terrein op.
Dus staan er tussen de 25-40 ouders op het parkeerterrein te wachten
Kinderen mogen wel spoerte
Snap ik, maar inderdaad de goedkeuring is even van belang. Hoop dat het snel komt.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoiets opstarten heb je als vereniging nog niet eens perse de bond voor nodig. Dat is niet zo moeilijk hoor
Zodra het van de overheid mag heeft de knvb dat ongetwijfeld binnen no-time in de lucht.
Ja en dat is dus precies de reden waarom de overheid de sportclubs dicht hield: De mense willen niet luisteren! En het klopt ook nog.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik bij de voetbalclub ben moet ik altijd lachen om te treurigheid van het beleid. Kinderen mogen sporten maar ouders mogen niet het terrein op.
Dus staan er tussen de 25-40 ouders op het parkeerterrein te wachten
Kinderen mogen wel spoerte
Die heb je wel nodig, je mag niet zonder toestemming van de KNVB competities opzetten, daar staat zelfs royement op.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoiets opstarten heb je als vereniging nog niet eens perse de bond voor nodig. Dat is niet zo moeilijk hoor
Zodra het van de overheid mag heeft de knvb dat ongetwijfeld binnen no-time in de lucht.
Wordt wel mee gesmokkeld hoor, hier althans wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt als vereniging daar ook echt helemaal niks mee. Ja die mensen een keer koffie aanbieden. Dit is echt overheidsbeleid. En ik snap dat ook nog. Aan afstandhouden doet niemand, dat hebben we in de zomer gezien.
Klopt, zoals ik net schreef zitten mijn ouders in die groep, en die krijgen hem pas over 3 weken.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:24 schreef Cynicio het volgende:
Ter info, de groep 75-79 is ongeveer 812.000 mensen. Op 14 maart zijn ongeveer 45k mensen in die groep gevaccineerd. Dat is dus nog wel een klus voordat de volgende groep aan de beurt is.
Wij wonen in een klein dorp, maar er zijn minstens 4-5 clubs met jeugdteams die op prima fietsafstand zitten. Het hoeft geen vervanging van de normale competitie te zijn, maar een manier om toch wel even wat afwisseling te brengen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor de grote steden gaat het weinig verschil maken, wij zitten regulier al bijna alleen maar ingedeeld bij clubs uit dezelfde stad. En clubs in afgelegen dorpen zullen alsnog moeten reizen gezien je voor hen nooit een competitie met 8 of 9 teams kan vullen met clubs in de buurt want die zijn er vaak helemaal niet
? Je eigen woorden zijn "quote:
Houden we geen ranglijst bij en noemen we het oefenwedstrijden.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heb je wel nodig, je mag niet zonder toestemming van de KNVB competities opzetten, daar staat zelfs royement op.
Ik snap het volledig...quote:Op zondag 21 maart 2021 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Snap ik, maar inderdaad de goedkeuring is even van belang. Hoop dat het snel komt.
MO11 tegen MO13 wordt een beetje saai, hoor ik
Ik wil *nadat* iedereen gevaccineerd is, en dan bedoel ik twee keer niet dus niet direct in juli maar volledig gevaccineerd, gewoon al m'n oude vrijheid terug. Daarvoor zit je bij d66 echt wel op de goede plek.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ook dat is vrijheid en ik ben blij dat we dat nog steeds hebben momenteel (in mate dan). De keuze hebben om te kiezen tussen de regels volgen en dat niet te doen met als potentieel gevolg dat er een boete volgt. Of erger als je wat grotere regels negeert.
[..]
D66 heeft er een paar zetels bij gekregen, maar dat natuurlijk al gewoon in het kabinet en ik heb nou niet echt het idee dat ze willen wat jij wiltdaarnaast is het een vrij grote voorstander van de vaccinatie paspoorten, ik weet niet of je daar blij van wordt. Er gaat met het volgende kabinet maar weinig veranderen gok ik zo; in feite hebben we met z’n allen gezegd dat ze het prima doen en dat we meer willen. Meer zoals het afgelopen jaar.
In mijn beleving kunnen daar nogal flinke niveauverschillen in zitten en daar wordt uiteindelijk niemand blij van. Punt was vooral dat die hele regiocup een beetje een wassen neus is als het gaat om eventuele besmettingen zo ver mogelijk terugdringen. Uiteindelijk doet de KNVB er gewoon alles aan om haar leden weer aan het voetballen te krijgen, terecht natuurlijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij wonen in een klein dorp, maar er zijn minstens 4-5 clubs met jeugdteams die op prima fietsafstand zitten. Het hoeft geen vervanging van de normale competitie te zijn, maar een manier om toch wel even wat afwisseling te brengen.
Formeel moet je die ook aanmeldenquote:Op zondag 21 maart 2021 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Houden we geen ranglijst bij en noemen we het oefenwedstrijden.
En voor kinderen geldt dat natuurlijk niet zozeer, gezien ze ook naar school kunnen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:30 schreef Caland het volgende:
[..]
In mijn beleving kunnen daar nogal flinke niveauverschillen in zitten en daar wordt uiteindelijk niemand blij van. Punt was vooral dat die hele regiocup een beetje een wassen neus is als het gaat om eventuele besmettingen zo ver mogelijk terugdringen. Uiteindelijk doet de KNVB er gewoon alles aan om haar leden weer aan het voetballen te krijgen, terecht natuurlijk.
Clubs kunnen wel uit eigen initiatief een toernooi organiseren bijvoorbeeld. Mijn club had dat ook al rond met 5 andere clubs en dan alles op 1 dag. Maar toen kwamen ze met die regiocup rond diezelfde tijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Formeel moet je die ook aanmelden
De regels zijn met name bedoeld dat clubs geen wilde competities gaan opzetten als concurrent van de KNVB
Nope, nu is 75-79 aan de beurt. 70-74 en 66-69 moeten nog even wachten, dat gaat in het huidige tempo ergens in mei worden.quote:
toen hadden we tien positieven per dagquote:Op zondag 21 maart 2021 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt wel mee gesmokkeld hoor, hier althans wel.
Niet dat het clubhuis uitpuilt van de mensen, maar dan gaat er b.v. een ouder ff snel nog naar de wc en maakt dan meteen een praatje met het bestuurslid dat er toevallig ook net is.
Afgelopen zomer hield niemand zich echt aan de regels toen de kantines open waren, klopt.
8-10 weken zei Merkel begin januari.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En wij zullen wel weer volgen
ze schenken IC-bedden aan ons, die de VVD in 10 jaar vakkundig heeft vermoord, een klap in het gezicht van de zorg!quote:Op zondag 21 maart 2021 13:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Lockdown genot infinityquote:Op zondag 21 maart 2021 13:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
OMT-lid Koopmans: nog twee maanden wachten met versoepelenquote:Op zondag 21 maart 2021 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
8-10 weken zei Merkel begin januari.
Iedereen wist toen al dat dit weer niet zou gebeuren.
Advocaat van de Duivel:quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Mijn vader krijgt de 2e prik voordat mijn moeder de 1e krijgt. 84/79 jaar.
Ze moeten dus ook 4 keer op pad. 🙄
Waarom een stel wat al 57 jaar is getrouwd niet tegelijkertijd vaccineren?
Daar heeft Hugo op TV toch over gezegd dat dat moet kunnen?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Eigenlijk toch te sneu voor woorden.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Ik denk dat je inmiddels echt wel van een vaccinatiedebacle kunt spreken. In het VK hebben ze zo'n bevolkingsgroep van enkele honderdduizenden binnen een paar dagen gevaccineerd en hier duurt het nog maandenlang. Maanden vol eindeloze lockdowns, avondklokken en andere maatregelen bovendien.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:24 schreef Cynicio het volgende:
Ter info, de groep 75-79 is ongeveer 812.000 mensen. Op 14 maart zijn ongeveer 45k mensen in die groep gevaccineerd. Dat is dus nog wel een klus voordat de volgende groep aan de beurt is.
Bij mijn werk zijn alle passen nog geblokkeerd voor op het kantoor.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Werken er uberhaupt nog mensen thuis? Ik zit dagelijks redelijk wat op de weg maar het is de laatste tijd echt weer een stuk drukker worden. Ook bij een hoop kantoren zie ik de parkeerplaatsen weer vol staan.
Sommige mensen uit mijn vriendenkring zijn ook verplicht om weer naar kantoor te komen.
Heel jammer, want het enige goede aan Corona was dat het lekker rustig was op de weg maar daar is helaas nog maar weinig van over.
Uit je laatste zin maak ik op dat je zelf ook niet thuiswerkt?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Werken er uberhaupt nog mensen thuis? Ik zit dagelijks redelijk wat op de weg maar het is de laatste tijd echt weer een stuk drukker worden. Ook bij een hoop kantoren zie ik de parkeerplaatsen weer vol staan.
Sommige mensen uit mijn vriendenkring zijn ook verplicht om weer naar kantoor te komen.
Heel jammer, want het enige goede aan Corona was dat het lekker rustig was op de weg maar daar is helaas nog maar weinig van over.
Klopt, maar dat laat mijn werk ook niet toe.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Uit je laatste zin maak ik op dat je zelf ook niet thuiswerkt?
''Nog even geduld hebben''.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef RipCity het volgende:
[..]
OMT-lid Koopmans: nog twee maanden wachten met versoepelen
„Ik denk dat we ons dat niet of nauwelijks kunnen permitteren. We moeten echt nog even geduld hebben”, zei Koopmans. „Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie.”
En wat als bijvoorbeeld de vrouw 50 jaar is en de man 80 jaar moeten ze dan ook tegelijk gevaccineerd worden? En ook hun zoon van 35 jaar die nog thuis woont?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Eigenlijk toch te sneu voor woorden.
2 van de 5 dagen inmiddels weer op kantoor, dikke prima. En zeker naar huis doe ik er weer even lang over als pre corona.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Super!quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij mijn werk zijn alle passen nog geblokkeerd voor op het kantoor.
Dat valt inderdaad op, in de middag is het echt een heel stuk drukker.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:01 schreef Haags het volgende:
[..]
2 van de 5 dagen inmiddels weer op kantoor, dikke prima. En zeker naar huis doe ik er weer even lang over als pre corona.
Omdat Nederland weer probeert te micromanagen omdat er anders gezeik is over “ONEERLIJK!!!”. Mede daarom gaat het prikken zo traag.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Ja? Zou het helpen als een viroloog erbij zou zeggen: "We snappen dat dit niet leuk is, maar... "?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Nog even geduld hebben''.
''Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie''.
Uhu. Dat hebben we vaker gehoord. Mensen die er helemaal aan onderdoor gaan, failliet gaan door de duur van de maatregelen, en dan toch zo koeltjes keer op keer benoemen dat we nog maar even geduld moeten hebben. Prima dat de maatregelen nog wat verlengd worden als die ernst er is, maar iets meer medeleven mag er soms wel getoond worden.
Ik denk dat dit een domme opmerking van Marion is geweest die behoorlijk kan backfiren, de meesten weten ook wel dat een week of 2-4 verlenging er wel aan zit te komen. Maar niemand heeft zin in nog eens 2 maanden deze ellende zonder perspectief.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef RipCity het volgende:
[..]
OMT-lid Koopmans: nog twee maanden wachten met versoepelen
In het programma Met het Oog op Morgen liet ze weten dat het zelfs nog een maand of twee kan duren voor het OMT zal adviseren om de coronamaatregelen te versoepelen. In het programma Met het Oog op Morgen liet ze weten dat het zelfs nog een maand of twee kan duren voor het OMT zal adviseren om de coronamaatregelen te versoepelen.
„Ik denk dat we ons dat niet of nauwelijks kunnen permitteren. We moeten echt nog even geduld hebben”, zei Koopmans. „Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie.”
En dan moet een andere 80 jarige maar even wachten?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:00 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat als bijvoorbeeld de vrouw 50 jaar is en de man 80 jaar moeten ze dan ook tegelijk gevaccineerd worden? En ook hun zoon van 35 jaar die nog thuis woont?
Twee maanden is ook perspectief.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een domme opmerking van Marion is geweest die behoorlijk kan backfiren, de meesten weten ook wel dat een week of 2-4 verlenging er wel aan zit te komen. Maar niemand heeft zin in nog eens 2 maanden deze ellende zonder perspectief.
Het argument dat er nog 2-4 weken extra nodig zijn wordt direct doorgetrokken naar die 2 maanden, en dat is een ongelooflijke harde boodschap die er nonchalant in word gegooid. Hierdoor zul je veel meer gaan zien dat mensen die nog wel achter 2 weken stonden niet meer achter het beleid blijven staan als het 2 maanden blijkt te zijn.
Dit gaat ze teruggegooid krijgen.
Nee, ze zouden zich volledig van dit soort kwetsende kwalificaties moeten houden. Gewoon de feiten benoemen en de conclusies die eraan zitten, zonder waardeoordelen zoals “Ik snap dat het niet leuk is” of “nog even geduld”.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja? Zou het helpen als een viroloog erbij zou zeggen: "We snappen dat dit niet leuk is, maar... "?
Of zou dat ons dan ook weer gaan irriteren?
En als je alles niet exact volgens de eerlijke regeltjes wil doen, verwacht je geen gezeik vanuit de bevolking?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat Nederland weer probeert te micromanagen omdat er anders gezeik is over “ONEERLIJK!!!”. Mede daarom gaat het prikken zo traag.
Bijvoorbeeld verzorgingstehuizen. De efficiëntie manier zou zijn gewoon iedereen in zo een huis in 1x te prikken. In plaats daarvan worden er onderverdelingen gemaakt per leeftijdsgroep en moeten er dus meerdere rondes gehouden worden.
Zelfde zie je in jouw anekdote.
Veel te veel alles exact volgens de eerlijke regeltjes willen doen ipv het grotere plaatje bekijken. Waarbij iedereen gebaat is bij efficiënt doorprikken.
Nee minder dan vorige week.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zijn veel opnames voor een zondag.
Nee, dat zeg ik toch in mijn eerste alinea alquote:Op zondag 21 maart 2021 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als je alles niet exact volgens de eerlijke regeltjes wil doen, verwacht je geen gezeik vanuit de bevolking?
Er is geen goede manier, vrees ik, er zullen altijd mensen zijn die vinden dat het anders moet dan het gaat.
Hoeveel capaciteit is er nog voor versoepelingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje het probleem met perspectief: men wil het wel graag, maar dan wel het perspectief dat men ook echt wil. Dus niet 2 maanden, maar 2 weken. En als dat perspectief dan een keiharde garantie is en geen mogelijkheid.quote:
O jaquote:Op zondag 21 maart 2021 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch in mijn eerste alinea al
Dat ligt eraan hoeveel je wil behandelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:05 schreef capricia het volgende:
Hoeveel capaciteit is er nog voor versoepelingen?
Vorige week zondag 37 IC, 194 verpleeg. Gelijkwaardige cijfersquote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zou hypothetisch zo kunnen zijn ja. Ware het niet dat we net gestemd hebben. En de kroegen-open-groep geen significant groot deel van de stemmen gehaald heeft.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel je wil behandelen.
Wie weet vindt de maatschappij het wel de moeite waard om te kroegen te openen en 1000 doden per week op de koop toe te nemen.
Een WK voetbal is bijvoorbeeld ook al 6500 doden waard.
ik snap je legenda niet?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:14 schreef raptorix het volgende:
Kleine crosspost
Zevendaags voortschrijdend gemiddelde nieuwe opnames IC & Ziekenhuis
[ afbeelding ]
Welke stemwijzer gaf de mogelijkheid om je voorkeur daarvoor mee te nemen?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou hypothetisch zo kunnen zijn ja. Ware het niet dat we net gestemd hebben. En de kroegen-open-groep geen significant groot deel van de stemmen gehaald heeft.
Ik heb altijd zo'n hekel aan grafieken waarbij 1 as niet bij 0 begint en de andere wel, Zo kun je de relatieve verbanden veel minder duidelijke zien.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:14 schreef raptorix het volgende:
Kleine crosspost
Zevendaags voortschrijdend gemiddelde nieuwe opnames IC & Ziekenhuis
[ afbeelding ]
Ik kan het ook niet echt rijmen met het vaccinatie plan. Eind mei pas kunnen versoepelen als in juli iedereen al gevaccineerd zou zijn volgens Hugo.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Nog even geduld hebben''.
''Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie''.
Uhu. Dat hebben we vaker gehoord. Mensen die er helemaal aan onderdoor gaan, failliet gaan door de duur van de maatregelen, en dan toch zo koeltjes keer op keer benoemen dat we nog maar even geduld moeten hebben. Prima dat de maatregelen nog wat verlengd worden als die ernst er is, maar iets meer medeleven mag er soms wel getoond worden.
Blauw Is IC, Rood ziekenhuis, in plaats van per dag getallen neer te zetten bereken ik het gemiddelde over de 7 dagen ervoor, op die manier voorkom je dat je van die pieken krijgt op dagen waar veel/weinig opnames zijn maar zie je een betere trendquote:
Ik zie het ook niet gebeuren dat in juli iedereen gevaccineerd is. Misschien nét alle 60 plussers, hoop ik dan.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet echt rijmen met het vaccinatie plan. Eind mei pas kunnen versoepelen als in juli iedereen al gevaccineerd zou zijn volgens Hugo.
Of gewoon een reëel perspectief ipv de fabeltjes die ze iedere keer afsteken.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje het probleem met perspectief: men wil het wel graag, maar dan wel het perspectief dat men ook echt wil. Dus niet 2 maanden, maar 2 weken. En als dat perspectief dan een keiharde garantie is en geen mogelijkheid.
Dat werkt niet.
Iedereen gevaccineerd in juli gaat sowieso niet gebeuren, misschien alleen de eerste prik. Maar als je AstraZeneca krijgt en je moet vervolgens nog eerst 3 maanden wachten kan dat best lang zijn voor je 'gevaccineerd' bent.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet echt rijmen met het vaccinatie plan. Eind mei pas kunnen versoepelen als in juli iedereen al gevaccineerd zou zijn volgens Hugo.
Wat zijn die fabeltjes dan volgens jou? En hoe zouden ze dan beter een reëel perspectief kunnen schetsen?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of gewoon een reëel perspectief ipv de fabeltjes die ze iedere keer afsteken.
Was dat niet wat Hugo had gezegd: dat in juli iedereen in ieder geval 1 vaccinatie gehad zou kunnen hebben?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Iedereen gevaccineerd in juli gaat sowieso niet gebeuren, misschien alleen de eerste prik. Maar als je AstraZeneca krijgt en je moet vervolgens nog eerst 3 maanden wachten kan dat best lang zijn voor je 'gevaccineerd' bent.
Aangepast, ik had dat gedaan omdat het orgineel over de relatie tussen het Reproductiegetal en de cijfers ging en dat daar wel nuttig was.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n hekel aan grafieken waarbij 1 as niet bij 0 begint en de andere wel, Zo kun je de relatieve verbanden veel minder duidelijke zien.
quote:Op zondag 21 maart 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was dat niet wat Hugo had gezegd: dat in juli iedereen in ieder geval 1 vaccinatie gehad zou kunnen hebben?
Ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was dat niet wat Hugo had gezegd: dat in juli iedereen in ieder geval 1 vaccinatie gehad zou kunnen hebben?
Als je kijkt naar vorig jaar, daalden de besmettingen spectaculair vanaf mei ofzo. Zeg maar het einde van het griepseizoen. Dat verwacht ik dit jaar ook, waarbij het effect nog eens versterkt wordt door de vaccinaties inderdaad.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs dan verwacht ik niet dat iedereen op 1 juli de kans heeft gehad op tenminste één prik. Dan moeten ze het tempo de komende weken wel echt heel hard opschalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja.
Maar als je van J&J maar eentje nodig hebt dan zou je daarmee echt een heel eind moeten zijn dan.
Dat gaan ze ook doen. De laatste tijd zijn er veel priklocaties bij gekomen, maar die hebben nu nog niks te doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs dan verwacht ik niet dat iedereen op 1 juli de kans heeft gehad op tenminste één prik. Dan moeten ze het tempo de komende weken wel echt heel hard opschalen.
De planning is dat men naar anderhalf miljoen prikken per week gaat. Dan gaat het best hard natuurlijkquote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs dan verwacht ik niet dat iedereen op 1 juli de kans heeft gehad op tenminste één prik. Dan moeten ze het tempo de komende weken wel echt heel hard opschalen.
Eens.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja.
Maar als je van J&J maar eentje nodig hebt dan zou je daarmee echt een heel eind moeten zijn dan.
De avondklok ligt bovenop de stapel, " Als de verwachting uitkomt dat aan het begin van de zomer iedereen in ons land die dat wil minstens 1 keer is gevaccineerd", " vanaf 31 maart de buitenterrassen van de horeca weer te openen","we in de week voor het paasweekend in het hoger onderwijs weer kunnen starten.".quote:Op zondag 21 maart 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn die fabeltjes dan volgens jou? En hoe zouden ze dan beter een reëel perspectief kunnen schetsen?
Je moet ook de mitsen en maren benoemen die mee zijn gegeven.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De avondklok ligt bovenop de stapel, " Als de verwachting uitkomt dat aan het begin van de zomer iedereen in ons land die dat wil minstens 1 keer is gevaccineerd", " vanaf 31 maart de buitenterrassen van de horeca weer te openen","we in de week voor het paasweekend in het hoger onderwijs weer kunnen starten.".
Zullen we een gokje aangaan hoeveel daarvan terechtkomt?
Je vergeet denk ik even dat Mei nog anderhalve maand weg is. Zeker als dan de besmettingen pas in Mei gaan dalen, zit je zo aan die twee maanden.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar vorig jaar, daalden de besmettingen spectaculair vanaf mei ofzo. Zeg maar het einde van het griepseizoen. Dat verwacht ik dit jaar ook, waarbij het effect nog eens versterkt wordt door de vaccinaties inderdaad.
Om dan te claimen dat er de komende twee maanden geen versoepelingen in zitten, vind ik nogal voorbarig van Koopmans.
We hoeven het alleen maar vol te houden qua zorgcapaciteit he. Ik vind het geen probleem als we aan de maximale ziekenhuisbezetting zitten tegen de tijd dat de besmettingen gaan dalenquote:Op zondag 21 maart 2021 14:31 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je vergeet denk ik even dat Mei nog anderhalve maand weg is. Zeker als dan de besmettingen pas in Mei gaan dalen, zit je zo aan die twee maanden.
Dit zijn volgens jou de fabeltjes?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De avondklok ligt bovenop de stapel, " Als de verwachting uitkomt dat aan het begin van de zomer iedereen in ons land die dat wil minstens 1 keer is gevaccineerd", " vanaf 31 maart de buitenterrassen van de horeca weer te openen","we in de week voor het paasweekend in het hoger onderwijs weer kunnen starten.".
Zullen we een gokje aangaan hoeveel daarvan terechtkomt?
Klopt.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De planning is dat men naar anderhalf miljoen prikken per week gaat. Dan gaat het best hard natuurlijk
Ja ik kan ook vertellen dat als Pinksteren en pasen op dezelfde dag vallen iedereen van mij 450 euro krijgt. Dat maakt het nog steeds een fabeltjequote:Op zondag 21 maart 2021 14:30 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Je moet ook de mitsen en maren benoemen die mee zijn gegeven.
Ik weet dat ze maandag starten op een locatie die al enkele weken klaar is, ze moeten echt alles op alles zetten om de kwetsbaren op te sporen daar valt nu de winst te halen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook doen. De laatste tijd zijn er veel priklocaties bij gekomen, maar die hebben nu nog niks te doen.
Dat vind ik een andere discussie, wat mij betreft mogen ze dinsdag ook wel wat versoepelingen aan gaan kondigen, zeker met de zomertijd en het ietwat betere weer wat eraan komt in het vooruitzicht.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
We hoeven het alleen maar vol te houden qua zorgcapaciteit he. Ik vind het geen probleem als we aan de maximale ziekenhuisbezetting zitten tegen de tijd dat de besmettingen gaan dalen
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij alles werkelijk alleen vanuit je eigen perspectief en alleen in het hier en nu kunt beschouwen. Lijkt me knap lastig om zo een stevig sociaal netwerk op te bouwen en te behoudenquote:Op zondag 21 maart 2021 13:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik wil *nadat* iedereen gevaccineerd is, en dan bedoel ik twee keer niet dus niet direct in juli maar volledig gevaccineerd, gewoon al m'n oude vrijheid terug. Daarvoor zit je bij d66 echt wel op de goede plek.
Met als bonus dat ze nu al meer voor de belangen van jongeren gaan, niet obese boomers, dat is nu fijn.
En ze zijn de spil in het nieuwe kabinet met een ruime 2de plaats, dus meer invloed nu. Zonder d66 geen regering, simpel. En dat weten ze.
Voorts vind ik een vaccinatiebewijs prima, als ik dan m'n events weer terug heb gezellig zonder beperkingen. Voor het geval het nog niet duidelijk was: dan ben ik tevreden. Hoe we er komen, via fvd, d66, vaccinatie, dode zwakken accepteren, whatever, zal me jeuken. Het was gisteren duidelijk te zien bij dat testevenement dat weer gewoon als vanouds gezellig was.
Ik laat mij vaccineren, dus als dat daarmee mogelijk wordt vind ik het best.
😁
Precies, toen was Covid er nauwelijks, dus ook nauwelijks risico en alleen maar fijn te zien dat het panische er toen ook meteen vanaf was zodra het niet meer nodig was.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toen hadden we tien positieven per dag
Gewoon een reëel verhaal wanneer we echt kunnen versoepelen, wanneer is de vaccinatiegraad hoog genoeg voordat we "los kunnen". Dus niet de zoveelste Fabeltjeskrant (routekaart) waar zelfs het kabinet zijn reet mee afveegt.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit zijn volgens jou de fabeltjes?
Hoe zie jij dan reëel perspectief?
Logistiek nogal een opgave voor de plannende en uitvoerende instanties, en er is niet voor niets voor leeftijdscategorieën en andere categoriën gekozen vanwege de schaarste nu.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Niet verrassend dat hij die altijd negatief is negatief testquote:Op zondag 21 maart 2021 14:36 schreef THEFXR het volgende:
Hugo test negatief!
https://www.telegraaf.nl/(...)atief-op-coronavirus
De avondklok zou ik zeker aanhouden. We zijn er nog niet.”
Dan is perspectief geven onmogelijk, want je weet niet wanneer precies bepaalde zaken waargemaakt kunnen worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gewoon een reëel verhaal wanneer we echt kunnen versoepelen, wanneer is de vaccinatiegraad hoog genoeg voordat we "los kunnen". Dus niet de zoveelste Fabeltjeskrant (routekaart) waar zelfs het kabinet zijn reet mee afveegt.
Geen zaken schetsen of beloven die je toch niet kan/wil waarmaken.
Men doet op volgorde van boven naar beneden, overigens kunnen je ouders bellen om de afspraak gelijk te trekken, hebben mijn ouders ook gedaan.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Had jij niet 1 keer een vermoeden gehad dat die avondklok wel eens tot mei kon gaan duren?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is perspectief geven onmogelijk, want je weet niet wanneer precies bepaalde zaken waargemaakt kunnen worden.
Weet je het nog, de hamer van Rutte?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Had jij niet 1 keer een vermoeden gehad dat die avondklok wel eens tot mei kon gaan duren?
Ik ben maar een leek en zeker geen viroloog maar het was wel naïef te denken dat de avondklok er maar voor 2 weken zou zijn om het virus plat te slaan.
Doe hamer is meer een sloopkogel die alles in zijn omgeving kapot ramtquote:
Eerder een kapotte vliegenmepper.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Doe hamer is meer een sloopkogel die alles in zijn omgeving kapot ramt
Jij snapt er niks van. Er wordt veel meer getest. Dáár ligt het aan.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het punt was dat toen de besmetting "opliepen" (Nee: er werd meer getest), en dat men bij het RIVM al in de schuilkelder zat voor de Britse variant. Vervolgens ga je nog meer testen, en dus nog meer positieve getallen, en blijf je roepen: Over 3 weken is het britse virus echt dominant!!!!!quote:Op zondag 21 maart 2021 14:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Had jij niet 1 keer een vermoeden gehad dat die avondklok wel eens tot mei kon gaan duren?
Ik ben maar een leek en zeker geen viroloog maar het was wel naïef te denken dat de avondklok er maar voor 2 weken zou zijn om het virus plat te slaan.
Opkweken in het lab?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt was dat toen de besmetting "opliepen" (Nee: er werd meer getest), en dat men bij het RIVM al in de schuilkelder zat voor de Britse variant. Vervolgens ga je nog meer testen, en dus nog meer positieve getallen, en blijf je roepen: Over 3 weken is het britse virus echt dominant!!!!!
Ik voorspel je dat Woensdag Jaap een verhaal gaat houden dat nog steeds niet helemaal duidelijk is wat het aandeel van de Britse variant is, dit duurt namelijk een week of 6 omdat dit opgekweekt moet worden in het lab, daarnaast zal hij wel weer een grafiek des doods tonen met absolute aantallen, en ook een grafiek des doods dat de stijging in de ziekenhuizen HEEL hard gaat.
Ik heb nu al zijn presentaties gezien, die man is echt zo doorzichtig
Ow.... worden ze op basis daarvan doorgestuurd naar het ziekenhuis?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij snapt er niks van. Er wordt veel meer getest. Dáár ligt het aan.
Inderdaad. We snappen er niks van!quote:Op zondag 21 maart 2021 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow.... worden ze op basis daarvan doorgestuurd naar het ziekenhuis?![]()
Thanks. Was hier al een poosje niet meer geweest. Wist niet dat het nu zo werkte!
Even lekker huggenquote:Op zondag 21 maart 2021 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij alles werkelijk alleen vanuit je eigen perspectief en alleen in het hier en nu kunt beschouwen. Lijkt me knap lastig om zo een stevig sociaal netwerk op te bouwen en te behouden
Ja nee, was beetje ongelukkige woordkeuze, dit dus: sequentieanalysequote:
Maar dat is dan tenminste een eerlijk verhaal.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is perspectief geven onmogelijk, want je weet niet wanneer precies bepaalde zaken waargemaakt kunnen worden.
Misschien distantiëren we ons teveel, Dick.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inderdaad. We snappen er niks van!
Kunnen ze prima voorspellen. Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe mensen zo naïef kunnen zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat is dan tenminste een eerlijk verhaal.
Nu worden we sinds september een worst voorgehouden waar tot op heden niks van terecht is gekomen.
En als dat voorspellingen zijn van hoe de wereld er over 3 maanden uitziet a la, maar het gaat vooral om periodes binnen een maand.
En als ze dat niet eens kunnen voorspellen is het wel heel treurig gesteld
Waren er in andere landen ook verkiezingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 15:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kunnen ze prima voorspellen. Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe mensen zo naïef kunnen zijn.
Je snapt toch zelf ook dat er verkiezingen aan komen/kwamen. Corona heeft tot nu toe keurig het groeiseizoen gevolgd. Hoe zou dat nu opeens anders zijn?
Welke landen?quote:Op zondag 21 maart 2021 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waren er in andere landen ook verkiezingen?
Je begrijpt mijn vraag best.quote:
We zitten niet in België he.quote:
Dat klopt en jij weet welk antwoord je kunt verwachten. Maar goed, schijnbaar volg jij de persconferenties van alle landen om ons heen en kun jij het antwoord geven.quote:
Welke kroeg?quote:
Ja en als ze hier zeggen dat het nog wel even kan duren is het land te klein.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat klopt en jij weet welk antwoord je kunt verwachten. Maar goed, schijnbaar volg jij de persconferenties van alle landen om ons heen en kun jij het antwoord geven.
In Engeland hebben ze al meermaals aangegeven dat er langere tijd weinig mogelijk was. Rond de kerst noemden ze daar al zomer 2021. Nu wordt er zelfs gesuggereerd dat zomer 2021 nog weinig hoop biedt. Duitsland heeft binnenkort verkiezingen ja.
Wat wil je nog meer? Bulgarije?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |