We hoeven het alleen maar vol te houden qua zorgcapaciteit he. Ik vind het geen probleem als we aan de maximale ziekenhuisbezetting zitten tegen de tijd dat de besmettingen gaan dalenquote:Op zondag 21 maart 2021 14:31 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je vergeet denk ik even dat Mei nog anderhalve maand weg is. Zeker als dan de besmettingen pas in Mei gaan dalen, zit je zo aan die twee maanden.
Dit zijn volgens jou de fabeltjes?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De avondklok ligt bovenop de stapel, " Als de verwachting uitkomt dat aan het begin van de zomer iedereen in ons land die dat wil minstens 1 keer is gevaccineerd", " vanaf 31 maart de buitenterrassen van de horeca weer te openen","we in de week voor het paasweekend in het hoger onderwijs weer kunnen starten.".
Zullen we een gokje aangaan hoeveel daarvan terechtkomt?
Klopt.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De planning is dat men naar anderhalf miljoen prikken per week gaat. Dan gaat het best hard natuurlijk
Ja ik kan ook vertellen dat als Pinksteren en pasen op dezelfde dag vallen iedereen van mij 450 euro krijgt. Dat maakt het nog steeds een fabeltjequote:Op zondag 21 maart 2021 14:30 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Je moet ook de mitsen en maren benoemen die mee zijn gegeven.
Ik weet dat ze maandag starten op een locatie die al enkele weken klaar is, ze moeten echt alles op alles zetten om de kwetsbaren op te sporen daar valt nu de winst te halen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook doen. De laatste tijd zijn er veel priklocaties bij gekomen, maar die hebben nu nog niks te doen.
Dat vind ik een andere discussie, wat mij betreft mogen ze dinsdag ook wel wat versoepelingen aan gaan kondigen, zeker met de zomertijd en het ietwat betere weer wat eraan komt in het vooruitzicht.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
We hoeven het alleen maar vol te houden qua zorgcapaciteit he. Ik vind het geen probleem als we aan de maximale ziekenhuisbezetting zitten tegen de tijd dat de besmettingen gaan dalen
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij alles werkelijk alleen vanuit je eigen perspectief en alleen in het hier en nu kunt beschouwen. Lijkt me knap lastig om zo een stevig sociaal netwerk op te bouwen en te behoudenquote:Op zondag 21 maart 2021 13:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik wil *nadat* iedereen gevaccineerd is, en dan bedoel ik twee keer niet dus niet direct in juli maar volledig gevaccineerd, gewoon al m'n oude vrijheid terug. Daarvoor zit je bij d66 echt wel op de goede plek.
Met als bonus dat ze nu al meer voor de belangen van jongeren gaan, niet obese boomers, dat is nu fijn.
En ze zijn de spil in het nieuwe kabinet met een ruime 2de plaats, dus meer invloed nu. Zonder d66 geen regering, simpel. En dat weten ze.
Voorts vind ik een vaccinatiebewijs prima, als ik dan m'n events weer terug heb gezellig zonder beperkingen. Voor het geval het nog niet duidelijk was: dan ben ik tevreden. Hoe we er komen, via fvd, d66, vaccinatie, dode zwakken accepteren, whatever, zal me jeuken. Het was gisteren duidelijk te zien bij dat testevenement dat weer gewoon als vanouds gezellig was.
Ik laat mij vaccineren, dus als dat daarmee mogelijk wordt vind ik het best.
😁
Precies, toen was Covid er nauwelijks, dus ook nauwelijks risico en alleen maar fijn te zien dat het panische er toen ook meteen vanaf was zodra het niet meer nodig was.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toen hadden we tien positieven per dag
Gewoon een reëel verhaal wanneer we echt kunnen versoepelen, wanneer is de vaccinatiegraad hoog genoeg voordat we "los kunnen". Dus niet de zoveelste Fabeltjeskrant (routekaart) waar zelfs het kabinet zijn reet mee afveegt.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit zijn volgens jou de fabeltjes?
Hoe zie jij dan reëel perspectief?
Logistiek nogal een opgave voor de plannende en uitvoerende instanties, en er is niet voor niets voor leeftijdscategorieën en andere categoriën gekozen vanwege de schaarste nu.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Mijn vader krijgt de 2e prik voordat mijn moeder de 1e krijgt. 84/79 jaar.
Ze moeten dus ook 4 keer op pad. 🙄
Waarom een stel wat al 57 jaar is getrouwd niet tegelijkertijd vaccineren?
Niet verrassend dat hij die altijd negatief is negatief testquote:Op zondag 21 maart 2021 14:36 schreef THEFXR het volgende:
Hugo test negatief!
https://www.telegraaf.nl/(...)atief-op-coronavirus
De avondklok zou ik zeker aanhouden. We zijn er nog niet.”
Dan is perspectief geven onmogelijk, want je weet niet wanneer precies bepaalde zaken waargemaakt kunnen worden.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gewoon een reëel verhaal wanneer we echt kunnen versoepelen, wanneer is de vaccinatiegraad hoog genoeg voordat we "los kunnen". Dus niet de zoveelste Fabeltjeskrant (routekaart) waar zelfs het kabinet zijn reet mee afveegt.
Geen zaken schetsen of beloven die je toch niet kan/wil waarmaken.
Men doet op volgorde van boven naar beneden, overigens kunnen je ouders bellen om de afspraak gelijk te trekken, hebben mijn ouders ook gedaan.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Mijn vader krijgt de 2e prik voordat mijn moeder de 1e krijgt. 84/79 jaar.
Ze moeten dus ook 4 keer op pad. 🙄
Waarom een stel wat al 57 jaar is getrouwd niet tegelijkertijd vaccineren?
Had jij niet 1 keer een vermoeden gehad dat die avondklok wel eens tot mei kon gaan duren?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is perspectief geven onmogelijk, want je weet niet wanneer precies bepaalde zaken waargemaakt kunnen worden.
Weet je het nog, de hamer van Rutte?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Had jij niet 1 keer een vermoeden gehad dat die avondklok wel eens tot mei kon gaan duren?
Ik ben maar een leek en zeker geen viroloog maar het was wel naïef te denken dat de avondklok er maar voor 2 weken zou zijn om het virus plat te slaan.
Doe hamer is meer een sloopkogel die alles in zijn omgeving kapot ramtquote:
Eerder een kapotte vliegenmepper.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Doe hamer is meer een sloopkogel die alles in zijn omgeving kapot ramt
Jij snapt er niks van. Er wordt veel meer getest. Dáár ligt het aan.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zijn veel opnames voor een zondag.
Het punt was dat toen de besmetting "opliepen" (Nee: er werd meer getest), en dat men bij het RIVM al in de schuilkelder zat voor de Britse variant. Vervolgens ga je nog meer testen, en dus nog meer positieve getallen, en blijf je roepen: Over 3 weken is het britse virus echt dominant!!!!!quote:Op zondag 21 maart 2021 14:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Had jij niet 1 keer een vermoeden gehad dat die avondklok wel eens tot mei kon gaan duren?
Ik ben maar een leek en zeker geen viroloog maar het was wel naïef te denken dat de avondklok er maar voor 2 weken zou zijn om het virus plat te slaan.
Opkweken in het lab?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt was dat toen de besmetting "opliepen" (Nee: er werd meer getest), en dat men bij het RIVM al in de schuilkelder zat voor de Britse variant. Vervolgens ga je nog meer testen, en dus nog meer positieve getallen, en blijf je roepen: Over 3 weken is het britse virus echt dominant!!!!!
Ik voorspel je dat Woensdag Jaap een verhaal gaat houden dat nog steeds niet helemaal duidelijk is wat het aandeel van de Britse variant is, dit duurt namelijk een week of 6 omdat dit opgekweekt moet worden in het lab, daarnaast zal hij wel weer een grafiek des doods tonen met absolute aantallen, en ook een grafiek des doods dat de stijging in de ziekenhuizen HEEL hard gaat.
Ik heb nu al zijn presentaties gezien, die man is echt zo doorzichtig
Ow.... worden ze op basis daarvan doorgestuurd naar het ziekenhuis?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij snapt er niks van. Er wordt veel meer getest. Dáár ligt het aan.
Inderdaad. We snappen er niks van!quote:Op zondag 21 maart 2021 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow.... worden ze op basis daarvan doorgestuurd naar het ziekenhuis?![]()
Thanks. Was hier al een poosje niet meer geweest. Wist niet dat het nu zo werkte!
Even lekker huggenquote:Op zondag 21 maart 2021 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij alles werkelijk alleen vanuit je eigen perspectief en alleen in het hier en nu kunt beschouwen. Lijkt me knap lastig om zo een stevig sociaal netwerk op te bouwen en te behouden
Ja nee, was beetje ongelukkige woordkeuze, dit dus: sequentieanalysequote:
Maar dat is dan tenminste een eerlijk verhaal.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is perspectief geven onmogelijk, want je weet niet wanneer precies bepaalde zaken waargemaakt kunnen worden.
Misschien distantiëren we ons teveel, Dick.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inderdaad. We snappen er niks van!
Kunnen ze prima voorspellen. Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe mensen zo naïef kunnen zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat is dan tenminste een eerlijk verhaal.
Nu worden we sinds september een worst voorgehouden waar tot op heden niks van terecht is gekomen.
En als dat voorspellingen zijn van hoe de wereld er over 3 maanden uitziet a la, maar het gaat vooral om periodes binnen een maand.
En als ze dat niet eens kunnen voorspellen is het wel heel treurig gesteld
Waren er in andere landen ook verkiezingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 15:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kunnen ze prima voorspellen. Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe mensen zo naïef kunnen zijn.
Je snapt toch zelf ook dat er verkiezingen aan komen/kwamen. Corona heeft tot nu toe keurig het groeiseizoen gevolgd. Hoe zou dat nu opeens anders zijn?
Welke landen?quote:Op zondag 21 maart 2021 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waren er in andere landen ook verkiezingen?
Je begrijpt mijn vraag best.quote:
We zitten niet in België he.quote:
Dat klopt en jij weet welk antwoord je kunt verwachten. Maar goed, schijnbaar volg jij de persconferenties van alle landen om ons heen en kun jij het antwoord geven.quote:
Welke kroeg?quote:
Ja en als ze hier zeggen dat het nog wel even kan duren is het land te klein.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat klopt en jij weet welk antwoord je kunt verwachten. Maar goed, schijnbaar volg jij de persconferenties van alle landen om ons heen en kun jij het antwoord geven.
In Engeland hebben ze al meermaals aangegeven dat er langere tijd weinig mogelijk was. Rond de kerst noemden ze daar al zomer 2021. Nu wordt er zelfs gesuggereerd dat zomer 2021 nog weinig hoop biedt. Duitsland heeft binnenkort verkiezingen ja.
Wat wil je nog meer? Bulgarije?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |