Dat zou hypothetisch zo kunnen zijn ja. Ware het niet dat we net gestemd hebben. En de kroegen-open-groep geen significant groot deel van de stemmen gehaald heeft.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel je wil behandelen.
Wie weet vindt de maatschappij het wel de moeite waard om te kroegen te openen en 1000 doden per week op de koop toe te nemen.
Een WK voetbal is bijvoorbeeld ook al 6500 doden waard.
ik snap je legenda niet?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:14 schreef raptorix het volgende:
Kleine crosspost
Zevendaags voortschrijdend gemiddelde nieuwe opnames IC & Ziekenhuis
[ afbeelding ]
Welke stemwijzer gaf de mogelijkheid om je voorkeur daarvoor mee te nemen?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou hypothetisch zo kunnen zijn ja. Ware het niet dat we net gestemd hebben. En de kroegen-open-groep geen significant groot deel van de stemmen gehaald heeft.
Ik heb altijd zo'n hekel aan grafieken waarbij 1 as niet bij 0 begint en de andere wel, Zo kun je de relatieve verbanden veel minder duidelijke zien.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:14 schreef raptorix het volgende:
Kleine crosspost
Zevendaags voortschrijdend gemiddelde nieuwe opnames IC & Ziekenhuis
[ afbeelding ]
Ik kan het ook niet echt rijmen met het vaccinatie plan. Eind mei pas kunnen versoepelen als in juli iedereen al gevaccineerd zou zijn volgens Hugo.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Nog even geduld hebben''.
''Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie''.
Uhu. Dat hebben we vaker gehoord. Mensen die er helemaal aan onderdoor gaan, failliet gaan door de duur van de maatregelen, en dan toch zo koeltjes keer op keer benoemen dat we nog maar even geduld moeten hebben. Prima dat de maatregelen nog wat verlengd worden als die ernst er is, maar iets meer medeleven mag er soms wel getoond worden.
Blauw Is IC, Rood ziekenhuis, in plaats van per dag getallen neer te zetten bereken ik het gemiddelde over de 7 dagen ervoor, op die manier voorkom je dat je van die pieken krijgt op dagen waar veel/weinig opnames zijn maar zie je een betere trendquote:
Ik zie het ook niet gebeuren dat in juli iedereen gevaccineerd is. Misschien nét alle 60 plussers, hoop ik dan.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet echt rijmen met het vaccinatie plan. Eind mei pas kunnen versoepelen als in juli iedereen al gevaccineerd zou zijn volgens Hugo.
Of gewoon een reëel perspectief ipv de fabeltjes die ze iedere keer afsteken.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje het probleem met perspectief: men wil het wel graag, maar dan wel het perspectief dat men ook echt wil. Dus niet 2 maanden, maar 2 weken. En als dat perspectief dan een keiharde garantie is en geen mogelijkheid.
Dat werkt niet.
Iedereen gevaccineerd in juli gaat sowieso niet gebeuren, misschien alleen de eerste prik. Maar als je AstraZeneca krijgt en je moet vervolgens nog eerst 3 maanden wachten kan dat best lang zijn voor je 'gevaccineerd' bent.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet echt rijmen met het vaccinatie plan. Eind mei pas kunnen versoepelen als in juli iedereen al gevaccineerd zou zijn volgens Hugo.
Wat zijn die fabeltjes dan volgens jou? En hoe zouden ze dan beter een reëel perspectief kunnen schetsen?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of gewoon een reëel perspectief ipv de fabeltjes die ze iedere keer afsteken.
Was dat niet wat Hugo had gezegd: dat in juli iedereen in ieder geval 1 vaccinatie gehad zou kunnen hebben?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Iedereen gevaccineerd in juli gaat sowieso niet gebeuren, misschien alleen de eerste prik. Maar als je AstraZeneca krijgt en je moet vervolgens nog eerst 3 maanden wachten kan dat best lang zijn voor je 'gevaccineerd' bent.
Aangepast, ik had dat gedaan omdat het orgineel over de relatie tussen het Reproductiegetal en de cijfers ging en dat daar wel nuttig was.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n hekel aan grafieken waarbij 1 as niet bij 0 begint en de andere wel, Zo kun je de relatieve verbanden veel minder duidelijke zien.
quote:Op zondag 21 maart 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was dat niet wat Hugo had gezegd: dat in juli iedereen in ieder geval 1 vaccinatie gehad zou kunnen hebben?
Ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was dat niet wat Hugo had gezegd: dat in juli iedereen in ieder geval 1 vaccinatie gehad zou kunnen hebben?
Als je kijkt naar vorig jaar, daalden de besmettingen spectaculair vanaf mei ofzo. Zeg maar het einde van het griepseizoen. Dat verwacht ik dit jaar ook, waarbij het effect nog eens versterkt wordt door de vaccinaties inderdaad.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs dan verwacht ik niet dat iedereen op 1 juli de kans heeft gehad op tenminste één prik. Dan moeten ze het tempo de komende weken wel echt heel hard opschalen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja.
Maar als je van J&J maar eentje nodig hebt dan zou je daarmee echt een heel eind moeten zijn dan.
Dat gaan ze ook doen. De laatste tijd zijn er veel priklocaties bij gekomen, maar die hebben nu nog niks te doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs dan verwacht ik niet dat iedereen op 1 juli de kans heeft gehad op tenminste één prik. Dan moeten ze het tempo de komende weken wel echt heel hard opschalen.
De planning is dat men naar anderhalf miljoen prikken per week gaat. Dan gaat het best hard natuurlijkquote:Op zondag 21 maart 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs dan verwacht ik niet dat iedereen op 1 juli de kans heeft gehad op tenminste één prik. Dan moeten ze het tempo de komende weken wel echt heel hard opschalen.
Eens.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja.
Maar als je van J&J maar eentje nodig hebt dan zou je daarmee echt een heel eind moeten zijn dan.
De avondklok ligt bovenop de stapel, " Als de verwachting uitkomt dat aan het begin van de zomer iedereen in ons land die dat wil minstens 1 keer is gevaccineerd", " vanaf 31 maart de buitenterrassen van de horeca weer te openen","we in de week voor het paasweekend in het hoger onderwijs weer kunnen starten.".quote:Op zondag 21 maart 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn die fabeltjes dan volgens jou? En hoe zouden ze dan beter een reëel perspectief kunnen schetsen?
Je moet ook de mitsen en maren benoemen die mee zijn gegeven.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De avondklok ligt bovenop de stapel, " Als de verwachting uitkomt dat aan het begin van de zomer iedereen in ons land die dat wil minstens 1 keer is gevaccineerd", " vanaf 31 maart de buitenterrassen van de horeca weer te openen","we in de week voor het paasweekend in het hoger onderwijs weer kunnen starten.".
Zullen we een gokje aangaan hoeveel daarvan terechtkomt?
Je vergeet denk ik even dat Mei nog anderhalve maand weg is. Zeker als dan de besmettingen pas in Mei gaan dalen, zit je zo aan die twee maanden.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar vorig jaar, daalden de besmettingen spectaculair vanaf mei ofzo. Zeg maar het einde van het griepseizoen. Dat verwacht ik dit jaar ook, waarbij het effect nog eens versterkt wordt door de vaccinaties inderdaad.
Om dan te claimen dat er de komende twee maanden geen versoepelingen in zitten, vind ik nogal voorbarig van Koopmans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |