Het is geschuif binnen het doosje dat kabinet heet. In mijn beleving is dat stuivertjes wisselen. Het is in ieder geval nogal een stretch om te veronderstellen dat zo'n verschuiving, als je het al zo wil noemen, aanleiding is tot een wezenlijke herziening van de strategie die beide zelf hebben uitgezet.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is geen stuivertjes wisselen. Het zijn geen vier zetels. Ze hadden er evenveel, nu heeft D66 er acht meer dan CDA. Veranderde verhoudingen dus.
Meer opties zou goed kunnen, en het is zeker niet zwart-wit maar eerder een spectrum waar iedereen zijn/haar plaatsje in inneemt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er echt nog meer opties zijn. Het is wat mij betreft allemaal niet zo zwart-zit, ook al breng je met deze post in ieder geval al behoorlijk wat nuance aan. Wat mij telkens verweten wordt, want genuanceerd zijn mag niet.
Wat bedoe je met dat de maatregelen volgens sommigen 'meer dan welkom' zijn? Waarom zijn persoonlijke vrijheid en orde, regelmaat en veiligheid elkaars tegenpolen? Normaal kunnen die prima naast elkaar bestaan. Volledige persoonlijke vrijheid bestaat ook niet in een samenleving.
Ik ben het wel heel erg met je eens dat het niet goed tegenover fout is, en ik vind het echt ontzettend jammer dat dat in dit topic wel telkens weer zo wordt gespeeld.
Joah, ik mis em wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:07 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Over Gommers gesproken, die is verdacht stil de laatste tijd...
Thanksgiving is in november?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Intussen vieren de Amerikanen dan weer Thanksgiving met vrienden en familie alsof er nooit een pandemie plaats gevonden heeft
Eerder stonden de juffen bij de school van mijn spruit netjes met een mondkapje op, maar dat is ook allang verleden tijd. En zo zie ik het wel op meer plekken.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:31 schreef Fred het volgende:
[..]
De bevolking stopt vanzelf wel met het opvolgen.
Hier in het stadscentrum zie ik bijvoorbeeld steeds meer openbare binnenruimtes waar de mondkapjes niet meer opgaan.
Zou-ie het virus nu zelf hebben?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:07 schreef Luke83 het volgende:
Over Gommers gesproken, die is verdacht stil de laatste tijd...
Als het nou om een zeteltje ging ok, maar van gelijk naar +8 doet echt wat met de verhoudingen natuurlijk. Zeker als ze straks met z'n drieën zouden gaan regeren.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geschuif binnen het doosje dat kabinet heet. In mijn beleving is dat stuivertjes wisselen. Het is in ieder geval nogal een stretch om te veronderstellen dat zo'n verschuiving, als je het al zo wil noemen, aanleiding is tot een wezenlijke herziening van de strategie die beide zelf hebben uitgezet.
Nouja, er is wel een groot verschil nu, er kan namelijk geen realistisch kabinet gevormd worden zonder D66, maar CDA is misbaar. Dat leidt tot compleet andere onderhandelingsposities.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geschuif binnen het doosje dat kabinet heet. In mijn beleving is dat stuivertjes wisselen. Het is in ieder geval nogal een stretch om te veronderstellen dat zo'n verschuiving, als je het al zo wil noemen, aanleiding is tot een wezenlijke herziening van de strategie die beide zelf hebben uitgezet.
Klopt.quote:
Da's het eerste wat in mijn hoofd opkwam toen ik die vraag las.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:38 schreef Fred het volgende:
[..]
Zou-ie het virus nu zelf hebben?
Hij loopt immers al een jaar lang de IC in en uit en komt overal en nergens zonder mondkapjes te gebruiken.
Ja ok, maar hij noemde Amerika. Geen idee wat de relevantie daarvan is.quote:
Gommers was toch een van de eersten die begin januari zijn geprikt? Die zou intussen immunity moeten hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:38 schreef Fred het volgende:
[..]
Zou-ie het virus nu zelf hebben?
Hij loopt immers al een jaar lang de IC in en uit en komt overal en nergens zonder mondkapjes te gebruiken.
Tja, je zegt het zelf: zou moeten.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gommers was toch een van de eersten die begin januari zijn geprikt? Die zou intussen immunity moeten hebben.
Ok, kappers weer dicht, sportscholen open.quote:Het NOC*NSF heeft alarm geslagen. De Sportkoepel ziet steeds minder fitte Nederlanders als gevolg van de lockdown. Uit nieuw onderzoek blijkt dat ongeveer 4,5 miljoen Nederlanders aangeven minder te sporten wanneer hun sportclub dicht is. Vooral kinderen tot en met 12 jaar (49 procent) en jongvolwassenen tot en met 30 jaar (38 procent) sporten minder wanneer zij niet naar hun club kunnen gaan.
Ik weet niet of het tot verandering in het beleid zal leiden. Zou best kunnen van niet. Van de andere kant is de situatie mbt corona ook gewijzigd, wordt er volop gevaccineerd en wordt het beter weer. Misschien dat er nu onder invloed van een D66 anders kan worden gereageerd. Ik hou de mogelijkheid nog even open tot het tegendeel een feit blijkt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, er is wel een groot verschil nu, er kan namelijk geen realistisch kabinet gevormd worden zonder D66, maar CDA is misbaar. Dat leidt tot compleet andere onderhandelingsposities.
Of dat ook leidt tot ander beleid denk ik dan weer niet, idd. Al is D66 wel wat kritischer geweest, ze stemden altijd mee.
Ik ben gister geknipt, ik kan er wel weer anderhalf jaar tegen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
https://sportnieuws.nl/ov(...)-dit-gaat-niet-goed/
[..]
Ok, kappers weer dicht, sportscholen open.
Dat zijn de juiste termen voor de coronagerelateerde situatie in de EU.quote:
quote:Op zondag 21 maart 2021 12:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zijn de juiste termen voor de coronagerelateerde situatie in de EU.
Volgende week gaan ze wel weer verder met AZ gelukkig.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Wel echt een belabberde week wat betreft vaccinaties. Hopelijk is het volgende week een stuk meer, anders is de boel wel erg uitzichtloos.
Om even hierop terug te komen: het is niet mijn bedoeling om belerend over te komen. Jammer dat er mensen zijn die dat zo ervaren. Zo hebben we allemaal dingen die op anderen wellicht minder prettig over komen. We zitten dan ook met z'n allen op een discussieforum. Ik zie geen enkele reden om anders te posten dan ik doe. Als je daar last van hebt, kun je de posts negeren. Dat probeer ik ook bij een hoop posts.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen, overigens vrijwel alleen maar naar mensen die tegen de maatregelen ageren. Vaak nog aangevuld met "het kan vriezen, het kan dooien" opmerkingen zonder daadwerkelijk wat te zeggen.
Zoals het verbod op de verkoop van alcohol na 20:00, "misschien dat deze regel niet effectief is en hij zou er vanaf kunnen".
Zeker wat voor te zeggen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:48 schreef Noek het volgende:
https://sportnieuws.nl/ov(...)-dit-gaat-niet-goed/
[..]
Ok, kappers weer dicht, sportscholen open.
Mooi, kun je lekker gaan squatten nu met je geschoren zijkantjes.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben gister geknipt, ik kan er wel weer anderhalf jaar tegen.
quote:Op zondag 21 maart 2021 12:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi, kun je lekker gaan gaan squatten nu met je geschoren zijkantjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |