SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Dat kan ik beamen, overigens vrijwel alleen maar naar mensen die tegen de maatregelen ageren. Vaak nog aangevuld met "het kan vriezen, het kan dooien" opmerkingen zonder daadwerkelijk wat te zeggen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:57 schreef leolinedance het volgende: [..] Meng me niet graag in jullie bitchfight, wil alleen even bevestigen dat je dit inderdaad 'met enige regelmaat' doet.
Nee klopt, je moet hier natuurlijk gewoon roepen dat alle maatregelen kut zijn en de regering liegt. Hoe haal je het wel niet in je hoofd daar iets anders over te denken en dat ook nog uit te spreken op een discussieforum.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen, overigens vrijwel alleen maar naar mensen die tegen de maatregelen ageren. Vaak nog aangevuld met "het kan vriezen, het kan dooien" opmerkingen zonder daadwerkelijk wat te zeggen.
Zoals het verbod op de verkoop van alcohol na 20:00, "misschien dat deze regel niet effectief is en hij zou er vanaf kunnen".
Ik denk dat de fundamentele meningsverschillen doorgaans volgen uit het feit dat mensen ook zo verschillend worden geraakt door de crisis.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij roept af en toe wat je uitgangspunten zijn, en verder blijkt uit letterlijk al je andere posts dat je de huidige koers aan alle kanten steunt en users die dat anders zien niet begrijpt. Je moet het me maar vergeven dat ik dan mijn eigen conclusies trek. Jij en ik zijn het niet eens. Wij kijken fundamenteel anders naar de manier waarop de regering een crisis zou moeten bestrijden. Dat is niet erg, maar je mag dat belerende vingertje wel achterwege laten.
Ik post af en toe cynisch of sarcastisch en ik spreek users (blauw of zwart) aan op denkfouten, maar ik post hier genoeg inhoudelijke redeneringen om uit te leggen waarom ik tegen een aantal huidige keuzes ben. Dat begint niet bij specifieke maatregelen, dat begint bij de manier waarop ze tot stand komen en ik heb inmiddels wel een aantal keren uitgelegd wat er schort aan het proces en op welke manier de beleidsvormende instanties buiten hun boekje gaan. Het gevolg daarvan is dat de samenleving een aantal beperkingen wordt opgelegd die er niet horen te zijn, en het logische gevolg daarvan is weer dat die dus met onmiddellijke ingang moeten worden afgeschaft.
Je kunt het niet enerzijds eens zijn met dat uitgangspunt, en het anderzijds niet nodig vinden om bepaalde regels af te schaffen. Dat gaat gewoon niet samen.
Over Gommers gesproken, die is verdacht stil de laatste tijd...quote:Op zondag 21 maart 2021 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar ik vraag me af of ze het willen. Het heeft toch wel wat weg van een geplande manier om de maatregelen in te masseren. Een politicus kun je afrekenen op beleid, maar een adviseur niet op het advies dat ie geeft. Het is een soort veiligheidje voor Rutte en De Jonge volgens mij.
Achter de schermen kunnen ze waarschijnlijk wel teruggefloten worden. Kijk maar naar Gommers de dag voor de start van de avondklok.
En als iedereen zelf gaat bepalen welke regels en wetten er voor hem wel of niet gelden, dan krijg je gewoon een zooitje.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de fundamentele meningsverschillen doorgaans volgen uit het feit dat mensen ook zo verschillend worden geraakt door de crisis.
De één meer door (de dreiging van) een besmetting, dus die zal maatregelen meer dan omarmen. De ander juist door de maatregelen zelf, dus die zal ten allen tijde pleiten voor diverse versoepelingen (en nee, dat betekent niet per se de intentie meteen alles af te schaffen). En zolang dit binnen de grenzen is van de grondwet enerzijds en de zorgcapaciteit anderzijds, bestaat hier geen definitieve goed of fout.
En dan heb je nog een groep die door beide nauwelijks tot niet worden geraakt. En dan komt het aan op welke waarden je belangrijk vindt. Is persoonlijke vrijheid je grootste goed, dan ga je alleen voor het broodnodige wat maatregelen betreft. Heb je daarentegen orde, regelmaat en veiligheid hoger in het vaandel dan zijn de maatregelen meer dan welkom. Wat ook weer niet vreemd is, aangezien er zelfs complete landen zijn ingericht op dit principe. Wederom geen goed of fout.
Dit is ontzettend naief. Politici zijn er geweldig in om te roepen om versoepelingen als de cijfers dalende zijn. Zij gaat geen verantwoordelijkheid durven nemen voor het overlopen van de ziekenhuizen omdat er ook 'andere belangen' zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef eragon2890 het volgende:
Met Kaag heb ik er vertrouwen in dat de daadwerkelijke belangen, jongeren, terassen, vrijheid, festivals (iig voor gewoon gevaccineerden) en andere cultuur, college, avondklok weg etc, eindelijk ook echt zwaarder gaan wegen naast alleen maar dat ziekenhuis en die stomme focus op BeSmeTTing3n en het beschermen van 85+ die nu ook nog eens het vaccin geweigerd moeten hebben om gevaar te lopen. Ik heb er echt vertrouwen in weer. En ik neem die prik toch, dus als ik daarmee of een test weer zoals gisteren bij dat testevenement zonder afstand of bekvodden van evenementen kan genieten over paar maanden (zie nu.nl gisteren) dan ben ik helemaal voor.
Hail Kaag. Nu hopen dat onze vrouwelijke kruisvaarder snel ondanks de Mennos de Jongen van deze wereld alvast avondklok terassen en HO open krijgt.
Gaat goede kant op!
Wat dat betreft helpen die steeds meer uit de hand lopende protesten hopelijk ook, ze willen vast niet wachten tot er weer een wijk wordt gesloopt (maar nu met hulp van ex militairen) of er doden vallen.
Het omt verliest aan invloed, zalig. Was ook echt een top verkiezingsuitslag wat dat betreft.
Ik hoef niet perse s avonds naar een kroeg maar de avondklok eraf zou in mijn ogen mogelijk moeten zijn. Sowieso het hele over 2 maanden bericht stoort me we zijn hard aan het vaccineren dan hoor je zoiets niet te zeggen maar meer iets van nu gaat het nog niet we kijken per 2 weken.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef eragon2890 het volgende:
Met Kaag heb ik er vertrouwen in dat de daadwerkelijke belangen, jongeren, terassen, vrijheid, festivals (iig voor gewoon gevaccineerden) en andere cultuur, college, avondklok weg etc, eindelijk ook echt zwaarder gaan wegen naast alleen maar dat ziekenhuis en die stomme focus op BeSmeTTing3n en het beschermen van 85+ die nu ook nog eens het vaccin geweigerd moeten hebben om gevaar te lopen. Ik heb er echt vertrouwen in weer. En ik neem die prik toch, dus als ik daarmee of een test weer zoals gisteren bij dat testevenement zonder afstand of bekvodden van evenementen kan genieten over paar maanden (zie nu.nl gisteren) dan ben ik helemaal voor.
Hail Kaag. Nu hopen dat onze vrouwelijke kruisvaarder snel ondanks de Mennos de Jongen van deze wereld alvast avondklok terassen en HO open krijgt.
Gaat goede kant op!
Dacht jij maar eens ergens anders over, je zit alleen maar gevatte oneliners over users te plaatsen en te kijken of hun argumentatie klopt zonder ook maar een keer te zeggen wat je zelf van een onderwerp vindt.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee klopt, je moet hier natuurlijk gewoon roepen dat alle maatregelen kut zijn en de regering liegt. Hoe haal je het wel niet in je hoofd daar iets anders over te denken en dat ook nog uit te spreken op een discussieforum.
Met wel het grote verschil dat ze het roept nu de cijfers stijgende zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is ontzettend naief. Politici zijn er geweldig in om te roepen om versoepelingen als de cijfers dalende zijn. Zij gaat geen verantwoordelijkheid durven nemen voor het overlopen van de ziekenhuizen omdat er ook 'andere belangen' zijn.
Ik fietste gewoon door het centrum (dit moet ik volgende keer anders doenquote:Op zondag 21 maart 2021 10:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe hebben ze je te pakken gekregen, Al Capone? Gewoon een random fuik of wat?
Ik ben tot nu toe 2 keer politie tegengekomen ‘s nachts en die reden vrolijk doorquote:Op zondag 21 maart 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon door het centrum (dit moet ik volgende keer anders doen) . Er kwam toevallig een politieauto voorbij.
@:caland
Ja heerlijk he, werd de eigen mening maar weer eens wat minder belangrijkquote:Op zondag 21 maart 2021 11:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dacht jij maar eens ergens anders over, je zit alleen maar gevatte oneliners over users te plaatsen en te kijken of hun argumentatie klopt zonder ook maar een keer te zeggen wat je zelf van een onderwerp vindt.
Daar testen ze gewoon niet genoegquote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Polen gaat niet zo goed de laatste tijd...
Heb je als zorgheld geen ontheffingquote:Op zondag 21 maart 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik fietste gewoon door het centrum (dit moet ik volgende keer anders doen) . Er kwam toevallig een politieauto voorbij.
34 procentquote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
22 duizend op 40 miljoen is niet zoveel slechter dan 7 duizend op 17 miljoen...quote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Boefje!! En dat ook nog als zorgheld...quote:Op zondag 21 maart 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rutte moet ook altijd mij hebbenquote:Op zondag 21 maart 2021 11:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben tot nu toe 2 keer politie tegengekomen ‘s nachts en die reden vrolijk door
MEN VATTE ZE NIE
Het effect van de avondklok, de maatregel wérkt!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rutte moet ook altijd mij hebben
Overigens heb ik vanavond ook plannen. Schoonvader is jarig. Ik twijfel nu of ik op tijd naar huis ga.
CORRED
Het waren 2 agenten in 1 auto (zonder mondkapjesquote:
Gewoon gaan joh! Ik heb 1k opzij liggen voor boetes, maar geloof niet dat het nodig gaat zijnquote:Op zondag 21 maart 2021 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rutte moet ook altijd mij hebben
Overigens heb ik vanavond ook plannen. Schoonvader is jarig. Ik twijfel nu of ik op tijd naar huis ga.
CORRED
Heb je wel even voor ze geklapt? De wereld toch weer wat veiliger gemaakt hèquote:Op zondag 21 maart 2021 11:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het waren 2 agenten in 1 auto (zonder mondkapjes)
Eentje was echt een flikkertje, die wilde me ook nog opschrijven voor fietsen zonder licht.
Gelukkig heeft de schrijver het alleen bij die 95 euro gehouden.
Wat maakt het uit? Er was toch niemand op straatquote:Op zondag 21 maart 2021 11:28 schreef CherryLips het volgende:
Fietsers zonder licht zijn ook wel intens kut.
Als er verder toch niemand de weg op mag zie ik het probleem niet zo.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:28 schreef CherryLips het volgende:
Fietsers zonder licht zijn ook wel intens kut.
Maar ook dat is vrijheid en ik ben blij dat we dat nog steeds hebben momenteel (in mate dan). De keuze hebben om te kiezen tussen de regels volgen en dat niet te doen met als potentieel gevolg dat er een boete volgt. Of erger als je wat grotere regels negeert.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
En als iedereen zelf gaat bepalen welke regels en wetten er voor hem wel of niet gelden, dan krijg je gewoon een zooitje.
D66 heeft er een paar zetels bij gekregen, maar dat natuurlijk al gewoon in het kabinet en ik heb nou niet echt het idee dat ze willen wat jij wiltquote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef eragon2890 het volgende:
Gaat goede kant op!
Wat dat betreft helpen die steeds meer uit de hand lopende protesten hopelijk ook, ze willen vast niet wachten tot er weer een wijk wordt gesloopt (maar nu met hulp van ex militairen) of er doden vallen.
Het omt verliest aan invloed, zalig. Was ook echt een top verkiezingsuitslag wat dat betreft.
Ah, zo'n fanatiekeling. Dat zijn de ergste. Ze hebben hun plicht weer gedaan. Met een stijf plassertje in bedquote:Op zondag 21 maart 2021 11:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het waren 2 agenten in 1 auto (zonder mondkapjes)
Eentje was echt een flikkertje, die wilde me ook nog opschrijven voor fietsen zonder licht.
Gelukkig heeft de schrijver het alleen bij die 95 euro gehouden.
De keuze om de wet te overtreden heb je idd altijd.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ook dat is vrijheid en ik ben blij dat we dat nog steeds hebben momenteel (in mate dan). De keuze hebben om te kiezen tussen de regels volgen en dat niet te doen met als potentieel gevolg dat er een boete volgt. Of erger als je wat grotere regels negeert.
[..]
Grotendeels correct ja, al heb je ook nog zat mensen die in het grijze gebied vallen. Zo heb ik veiligheid en ook orde vrij hoog in het vaandel staan, maar ik sta niet achter bepaalde maatregelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de fundamentele meningsverschillen doorgaans volgen uit het feit dat mensen ook zo verschillend worden geraakt door de crisis.
De één meer door (de dreiging van) een besmetting, dus die zal maatregelen meer dan omarmen. De ander juist door de maatregelen zelf, dus die zal ten allen tijde pleiten voor diverse versoepelingen (en nee, dat betekent niet per se de intentie meteen alles af te schaffen). En zolang dit binnen de grenzen is van de grondwet enerzijds en de zorgcapaciteit anderzijds, bestaat hier geen definitieve goed of fout.
En dan heb je nog een groep die door beide nauwelijks tot niet worden geraakt. En dan komt het aan op welke waarden je belangrijk vindt. Is persoonlijke vrijheid je grootste goed, dan ga je alleen voor het broodnodige wat maatregelen betreft. Heb je daarentegen orde, regelmaat en veiligheid hoger in het vaandel dan zijn de maatregelen meer dan welkom. Wat ook weer niet vreemd is, aangezien er zelfs complete landen zijn ingericht op dit principe. Wederom geen goed of fout.
Scheelt wel een slokje op een borrel.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:22 schreef Fred het volgende:
[..]
22 duizend op 40 miljoen is niet zoveel slechter dan 7 duizend op 17 miljoen...
Daar zouden we vandaan zomaar eens best dichtbij kunnen zitten.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:34 schreef tja77 het volgende:
Scheelt wel een slokje op een borrel.
Hetzelfde aantal besmettingen per aantal inwoners met Nederland zou betekenen 9.700 besmettingen per dag.
Dat kan wel eens sneller komen dan je denkt.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Scheelt wel een slokje op een borrel.
Hetzelfde aantal besmettingen per aantal inwoners met Nederland zou betekenen 9.700 besmettingen per dag.
Wie weet!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar zouden we vandaan zomaar eens best dichtbij kunnen zitten.
De volgende ochtend aan de ontbijttafel trots vertellen hoe papa weer wat stoute jongens heeft bekeurd.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah, zo'n fanatiekeling. Dat zijn de ergste. Ze hebben hun plicht weer gedaan. Met een stijf plassertje in bed
Werk jij bij het RIVM of heet jij Ferd?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Meme staat al klaar.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Zo hé! Hierbij valt de A2 controle op avond 1 (stipt 21u) van de avondklok in het niet!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:37 schreef Resistor het volgende:
Hier heeft de politie gisteravond blijkbaar een grote controle gehouden. 20 boetes in het eerste uur
https://www.ad.nl/amersfo(...)n-uur-tijd~a63db9e6/
Oké, dan ga ik er gemakshalve maar vanuit dat de stijging t.o.v. gisteren NIET 2.000 zal zijn.quote:
Als een groep mocro's overlast bezorgd kijken ze de andere kant op.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De volgende ochtend aan de ontbijttafel trots vertellen hoe papa weer wat stoute jongens heeft bekeurd.
"De politie voerde de controle uit op verzoek van burgemeester Melis van de Groep."quote:Op zondag 21 maart 2021 11:37 schreef Resistor het volgende:
Hier heeft de politie gisteravond blijkbaar een grote controle gehouden. 20 boetes in het eerste uur
https://www.ad.nl/amersfo(...)n-uur-tijd~a63db9e6/
Wordt nog leuk straks in de grote steden na 12 april met zomertijd en de Ramadan. Of zouden ze allemaal braaf thuis blijven.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als een groep mocro's overlast bezorgd kijken ze de andere kant op.
Meer van het laaghangend fruit voor hun quotum. Kunnen we veilig fijn op tijd naar huis.
"Deescalerend optreden had onze prioriteit" horen we dan terwijl ze een burger beboeten die een vuilniszak weggooit om 2 over 9.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt nog leuk straks in de grote steden na 12 april met zomertijd en de Ramadan. Of zouden ze allemaal braaf thuis blijven.
Is dat gebeurd ja?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
"Deescalerend optreden had onze prioriteit" horen we dan terwijl ze een burger beboeten die een vuilniszak weggooit om 2 over 9.
Dat krijg je er van als je het land defacto laat leiden door een stel gasten met tunnelvisie. Zo zijn ze opgeleid, zo gaan ze te werk. Alleen denken vanuit hun vakgebied. Het virus, 'het zou zo moeten zijn dan'.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:38 schreef vipergts het volgende:
2 maanden dan moet je toch wel knettergek zijn als je denkt dat dat zonder morren gaat gebeuren.
Hoop niet dat het zover komt, maar ik houd er wel rekening mee.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan wel eens sneller komen dan je denkt.
Geweldige burgemeester. Hij is erg betrokken bij zijn burgers. Deze actie vind ik wel iets minder.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:45 schreef Fred het volgende:
[..]
"De politie voerde de controle uit op verzoek van burgemeester Melis van de Groep."
Wat een rat van een burgemeester ben je dan
Als we 200.000 mensen gaan testen zeker.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:55 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hoop niet dat het zover komt, maar ik houd er wel rekening mee.
En zelfs dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn. Nooit het doel geweest (al twijfel ik daar de laatste weken wel over) om elke besmetting te voorkomen. Zolang de zorg het maar aan kan.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:55 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hoop niet dat het zover komt, maar ik houd er wel rekening mee.
Nou nou, een burgemeester die de regels handhaaft, moet niet gekker worden zeg!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:45 schreef Fred het volgende:
[..]
"De politie voerde de controle uit op verzoek van burgemeester Melis van de Groep."
Wat een rat van een burgemeester ben je dan
Het gaat niet goed in de ziekenhuizen. Op dit moment volgens NICE weer 602 op de Ic. Dat is enige tijd geleden. Het fluctueert en kan best straks of morgen weer wat lager zijn, maar het fluctueer al een tijdje toch wel steeds verder omhoog.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zelfs dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn. Nooit het doel geweest (al twijfel ik daar de laatste weken wel over) om elke besmetting te voorkomen. Zolang de zorg het maar aan kan.
na een jaar lang kapotregelen beloont de kiezer de huidige demissionaire coalitie met méér zetelsquote:Op zondag 21 maart 2021 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
Na een jaar lang kapotregelen van de samenleving is het gewoon tijd om een andere benadering te kiezen.
Dat vind ik dan weer niet in december hadden ze gewoon eerlijk moeten zijn en moeten zeggen dat de avondklok wel tot eind maart zou blijven vanwege het jaargetijdeen omdat we nog moesten starten met vaccineren. Nu moet je zeggen het kan nu nog niet maar over 2 weken kijken we weer. Want als de rest van Europa een maand voorloopt dan heben wij echt met beter weer geen 2 maanden zonder versoepeling meer nodig.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat krijg je er van als je het land defacto laat leiden door een stel gasten met tunnelvisie. Zo zijn ze opgeleid, zo gaan ze te werk. Alleen denken vanuit hun vakgebied. Het virus, 'het zou zo moeten zijn dan'.
De balans is al een half jaar compleet zoek.
had dan FVD gestemd, die hebben voor alles de juiste entlösungquote:Op zondag 21 maart 2021 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
na een jaar lang kapotregelen beloont de kiezer de huidige demissionaire coalitie met méér zetels
Ho ho, zorgvuldigquote:Op zondag 21 maart 2021 12:03 schreef nostra het volgende:
Die Koopmans."Ergens in juni zal het wel anders zijn. En de GGD's bereiden zich voor om heel massaal te gaan vaccineren." Wat hebben die in godsnaam de afgelopen maanden gedaan dan als ze nu nog met de warming-up bezig zijn.
Snap ik. Daarom zei ik ook ‘naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn’. Dus zolang die enorme stijging in besmettingen lang genoeg op zich laat wachten hoeft het geen probleem te zijn op dat moment.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet goed in de ziekenhuizen. Op dit moment volgens NICE weer 602 op de Ic. Dat is enige tijd geleden. Het fluctueert en kan best straks of morgen weer wat lager zijn, maar het fluctueer al een tijdje toch wel steeds verder omhoog.
De GGD's kunnen zich voorbereiden tot ze een ons wegen, maar we gaan in Europa pas voldoende vaccins krijgen wanneer de VS en het VK hun hele bevolking gevaccineerd hebben en het leven daar weer zijn normale gangetje gaat. Bedank daar von der Leyen en Co. maar voor...quote:Op zondag 21 maart 2021 12:03 schreef nostra het volgende:
Die Koopmans."Ergens in juni zal het wel anders zijn. En de GGD's bereiden zich voor om heel massaal te gaan vaccineren." Wat hebben die in godsnaam de afgelopen maanden gedaan dan als ze nu nog met de warming-up bezig zijn.
En datquote:
Eerder werd steeds gezegd dat het was om de kwetsbaren te beschermen en te zorgen dat de ziekenhuizen 't aankunnen, en daar kan ik me in vinden. Maar idd, het lijkt of het aan het verschuiven is. Als straks de kwetsbaren en prik hebben gehad, blijven we dan vastzitten in deze houtgreep? Ik hoop van harte van niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zelfs dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn. Nooit het doel geweest (al twijfel ik daar de laatste weken wel over) om elke besmetting te voorkomen. Zolang de zorg het maar aan kan.
Heel Frigo ligt inmiddels vol, dus daar zit nu de bottleneck niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
De GGD's kunnen zich voorbereiden tot ze een ons wegen, maar we gaan in Europa pas voldoende vaccins krijgen wanneer de VS en het VK hun hele bevolking gevaccineerd hebben en het leven daar weer zijn normale gangetje gaat.
Ik denk dat er echt nog meer opties zijn. Het is wat mij betreft allemaal niet zo zwart-zit, ook al breng je met deze post in ieder geval al behoorlijk wat nuance aan. Wat mij telkens verweten wordt, want genuanceerd zijn mag niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Geen idee, locaties hier in de omgeving zijn al opgebouwd en staan leeg. Wel met 24/7 bewaking voor de deur. Denk dat ze nog wachten op de vraag vanuit Hugo of ze alsjeblieft die extra locaties willen gaan gebruiken.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:03 schreef nostra het volgende:
Nog even geduld tot de VS en het VK klaar zijn met vaccineren, dan krijgen wij ook eindelijk ons spuitje! Tenzij iemand anders in de tussentijd een deal sluit met de pharmaceuten, dan sluit de EU weer braaf achter in de rij aan.quote:
Die blijven daar waarschijnlijk in liggen tot de juiste prijs er voor geboden wordt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel Frigo ligt inmiddels vol, dus daar zit nu de bottleneck niet.
En die stijging is ook bezig, toch?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Daarom zei ik ook ‘naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn’. Dus zolang die enorme stijging in besmettingen lang genoeg op zich laat wachten hoeft het geen probleem te zijn op dat moment.
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
Eerder werd steeds gezegd dat het was om de kwetsbaren te beschermen en te zorgen dat de ziekenhuizen 't aankunnen, en daar kan ik me in vinden. Maar idd, het lijkt of het aan het verschuiven is. Als straks de kwetsbaren en prik hebben gehad, blijven we dan vastzitten in deze houtgreep? Ik hoop van harte van niet.
Voor dat laatste zal onze cultuurvriendin Halsema in Amsterdam vast wel een uitzondering voor maken.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt nog leuk straks in de grote steden na 12 april met zomertijd en de Ramadan. Of zouden ze allemaal braaf thuis blijven.
Misschien moet er weer eens kritisch naar de strategie worden gekeken.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die stijging is ook bezig, toch?
Het gaat gewoon nog niet echt goed. We gaan de goede kant op met vaccineren, het weer wordt beter. ik zou zeker denken dat er ruimte zou moeten zijn voor wat versoepelingen, maar hele grote stappen kunnen er naar mijn mening nu nog niet gezet worden.
En als je helemaal pech hebt mag je 4x heen en terug rijden, zoals mijn oom van 76 die al is uitgenodigd en inderdaad 30 km heen en 30 km terug mag rijden, maar mijn tante van 74 krijgt pas over een paar weken een uitnodiging en een combi was niet mogelijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Geen idee, locaties hier in de omgeving zijn al opgebouwd en staan leeg. Wel met 24/7 bewaking voor de deur. Denk dat ze nog wachten op de vraag vanuit Hugo of ze alsjeblieft die extra locaties willen gaan gebruiken.
Ondertussen worden oude mensen naar een locatie 30 km verderop gestuurd en als je pech hebt ook nog eens naar een andere locatie voor elke prik.
Dit topic ontbeerde inderdaad nog wel een vleugje racisme.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor dat laatste zal onze cultuurvriendin Halsema in Amsterdam vast wel een uitzondering voor maken.
Maar niet met een positief percentage van 34% gelukkig...quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Als het echt goed gaat, de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd en de ziekenhuizen zijn echt een heel eind leeg, reguliere zorg weer op normaal niveau, dat ben ik het er volledig mee eens dat de maatregelen moeten stoppen. En ja, dan ben ik zeker bereid om daarvoor te demonstreren, op een nette manier. Maar ik vind dat dat moment er gewoon nog niet is. En ik denk dat het niet nodig zal zijn, want ik denk echt dat alles dadelijk weer teruggaat naar het oude normaal. Niemand heeft er iets aan dit alles in stand te houden als daar geen noodzaak toe is.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.
Dat zou best eens kunnen. Misschien dat de verkiezingen en de veranderde verhoudingen daar voor kunnen zorgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien moet er weer eens kritisch naar de strategie worden gekeken.
Toch zijn er genoeg EU-landen die het een stuk beter doen dan wij qua vaccinaties. We blijven maar onderaan de middenmoot bungelenquote:Op zondag 21 maart 2021 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De GGD's kunnen zich voorbereiden tot ze een ons wegen, maar we gaan in Europa pas voldoende vaccins krijgen wanneer de VS en het VK hun hele bevolking gevaccineerd hebben en het leven daar weer zijn normale gangetje gaat. Bedank daar von der Leyen en Co. maar voor...
Welke veranderde verhoudingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen. Misschien dat de verkiezingen en de veranderde verhoudingen daar voor kunnen zorgen.
quote:"We moeten nog even geduld hebben", zei OMT-lid Marion Koopmans gisteren in het radioprogramma NOS Met het Oog op Morgen.
D66 die groter is geworden, CDA kleiner, om maar een duidelijke verandering te noemen.quote:
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
D66 die groter is geworden, CDA kleiner, om maar een duidelijke verandering te noemen.
De enige landen die echt vol gas gaan met vaccineren zijn Israël, de VS en het VK. In de EU houdt men liever ronkende speeches over solidariteit en hoe mooi het wel niet is dat er vaccins ontwikkeld zijn, maar een fatsoenlijke vaccinatiecampagne op poten zetten is duidelijk te hoog gegrepen voor de dames en heren regenten.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg EU-landen die het een stuk beter doen dan wij qua vaccinaties. We blijven maar onderaan de middenmoot bungelen![]()
[ afbeelding ]
België doet het nog slechter trouwens
Mannen met overgewicht tongen in een teststraat?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:22 schreef hjansen82 het volgende:
Wat is de beste plek om z.s.m. corona te krijgen?
Ga er maar vanuit dat we komende winter opnieuw bepaalde maatregelen krijgen. Het is de 'test', die komende winterperiode. Tegen die tijd is iedereen die wil wel ingeënt en dan gaan we merken wat nu daadwerkelijk het effect daarvan is. Hoeveel mensen worden er ziek, komen er in het ziekenhuis terecht? En als dat te hoog wordt, door evt. mutaties of afnemende weerstand, dan gaan we wel weer maatregelen krijgen om het te remmen. Hopelijk niet zo extreem, áls dat gebeurt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.
Creatiefquote:Op zondag 21 maart 2021 12:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mannen met overgewicht tongen in een teststraat?
Dat weet ik niet. Dat half uurtje kun je natuurlijk nog maanden nadragen, maar de situatie is veranderd en wellicht de manier waarop men hierin staat ook. Ik wacht het even af.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?
Je kunt het op een gegeven moment ook niet meer van mensen vragen, als ik eerlijk ben. We zitten nu een jaar vast aan maatregelen, waarvan een lange periode behoorlijk strenge maatregelen. Op een gegeven moment moet het ook afgelopen zijn, zodra de mogelijkheid er is.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het echt goed gaat, de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd en de ziekenhuizen zijn echt een heel eind leeg, reguliere zorg weer op normaal niveau, dat ben ik het er volledig mee eens dat de maatregelen moeten stoppen. En ja, dan ben ik zeker bereid om daarvoor te demonstreren, op een nette manier. Maar ik vind dat dat moment er gewoon nog niet is. En ik denk dat het niet nodig zal zijn, want ik denk echt dat alles dadelijk weer teruggaat naar het oude normaal. Niemand heeft er iets aan dit alles in stand te houden als daar geen noodzaak toe is.
Het is geen stuivertjes wisselen. Het zijn geen vier zetels. Ze hadden er evenveel, nu heeft D66 er acht meer dan CDA. Veranderde verhoudingen dus.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?
De bevolking stopt vanzelf wel met het opvolgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:28 schreef Celestien het volgende:
Je kunt het op een gegeven moment ook niet meer van mensen vragen, als ik eerlijk ben. We zitten nu een jaar vast aan maatregelen, waarvan een lange periode behoorlijk strenge maatregelen. Op een gegeven moment moet het ook afgelopen zijn, zodra de mogelijkheid er is.
Verwachten, vermoeden, hopen, "als alles goed is". We zitten m.a.w. zelfs in de herfst nog altijd ongevaccineerd in onze mensenstal opgehokt, terwijl de virologenkliek op tv nog maar eens hel en verdoemenis predikt over de zoveelste mutatie, golf en code zwart in de ziekenhuizen.quote:Ze verwacht dat de situatie in mei of juni anders is. "Er komen extra vaccins aan als alles goed gaat. En de GGD's bereiden zich voor om heel massaal te gaan vaccineren. Dat effect ga je meer en meer merken. Naarmate van de oudste leeftijdsgroepen steeds minder mensen risico hebben om zo ziek te worden dat ze opgenomen moeten worden, gaan we dat terugzien. Dat kan nog een maand of twee duren."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |