En die stijging is ook bezig, toch?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Daarom zei ik ook ‘naarmate meer kwetsbaren gevaccineerd zijn’. Dus zolang die enorme stijging in besmettingen lang genoeg op zich laat wachten hoeft het geen probleem te zijn op dat moment.
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
Eerder werd steeds gezegd dat het was om de kwetsbaren te beschermen en te zorgen dat de ziekenhuizen 't aankunnen, en daar kan ik me in vinden. Maar idd, het lijkt of het aan het verschuiven is. Als straks de kwetsbaren en prik hebben gehad, blijven we dan vastzitten in deze houtgreep? Ik hoop van harte van niet.
Voor dat laatste zal onze cultuurvriendin Halsema in Amsterdam vast wel een uitzondering voor maken.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt nog leuk straks in de grote steden na 12 april met zomertijd en de Ramadan. Of zouden ze allemaal braaf thuis blijven.
Misschien moet er weer eens kritisch naar de strategie worden gekeken.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die stijging is ook bezig, toch?
Het gaat gewoon nog niet echt goed. We gaan de goede kant op met vaccineren, het weer wordt beter. ik zou zeker denken dat er ruimte zou moeten zijn voor wat versoepelingen, maar hele grote stappen kunnen er naar mijn mening nu nog niet gezet worden.
En als je helemaal pech hebt mag je 4x heen en terug rijden, zoals mijn oom van 76 die al is uitgenodigd en inderdaad 30 km heen en 30 km terug mag rijden, maar mijn tante van 74 krijgt pas over een paar weken een uitnodiging en een combi was niet mogelijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Geen idee, locaties hier in de omgeving zijn al opgebouwd en staan leeg. Wel met 24/7 bewaking voor de deur. Denk dat ze nog wachten op de vraag vanuit Hugo of ze alsjeblieft die extra locaties willen gaan gebruiken.
Ondertussen worden oude mensen naar een locatie 30 km verderop gestuurd en als je pech hebt ook nog eens naar een andere locatie voor elke prik.
Dit topic ontbeerde inderdaad nog wel een vleugje racisme.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor dat laatste zal onze cultuurvriendin Halsema in Amsterdam vast wel een uitzondering voor maken.
Maar niet met een positief percentage van 34% gelukkig...quote:Op zondag 21 maart 2021 11:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar zouden we vandaan zomaar eens best dichtbij kunnen zitten.
Als het echt goed gaat, de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd en de ziekenhuizen zijn echt een heel eind leeg, reguliere zorg weer op normaal niveau, dat ben ik het er volledig mee eens dat de maatregelen moeten stoppen. En ja, dan ben ik zeker bereid om daarvoor te demonstreren, op een nette manier. Maar ik vind dat dat moment er gewoon nog niet is. En ik denk dat het niet nodig zal zijn, want ik denk echt dat alles dadelijk weer teruggaat naar het oude normaal. Niemand heeft er iets aan dit alles in stand te houden als daar geen noodzaak toe is.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.
Dat zou best eens kunnen. Misschien dat de verkiezingen en de veranderde verhoudingen daar voor kunnen zorgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien moet er weer eens kritisch naar de strategie worden gekeken.
Toch zijn er genoeg EU-landen die het een stuk beter doen dan wij qua vaccinaties. We blijven maar onderaan de middenmoot bungelenquote:Op zondag 21 maart 2021 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De GGD's kunnen zich voorbereiden tot ze een ons wegen, maar we gaan in Europa pas voldoende vaccins krijgen wanneer de VS en het VK hun hele bevolking gevaccineerd hebben en het leven daar weer zijn normale gangetje gaat. Bedank daar von der Leyen en Co. maar voor...
Welke veranderde verhoudingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen. Misschien dat de verkiezingen en de veranderde verhoudingen daar voor kunnen zorgen.
quote:"We moeten nog even geduld hebben", zei OMT-lid Marion Koopmans gisteren in het radioprogramma NOS Met het Oog op Morgen.
D66 die groter is geworden, CDA kleiner, om maar een duidelijke verandering te noemen.quote:
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
D66 die groter is geworden, CDA kleiner, om maar een duidelijke verandering te noemen.
De enige landen die echt vol gas gaan met vaccineren zijn Israël, de VS en het VK. In de EU houdt men liever ronkende speeches over solidariteit en hoe mooi het wel niet is dat er vaccins ontwikkeld zijn, maar een fatsoenlijke vaccinatiecampagne op poten zetten is duidelijk te hoog gegrepen voor de dames en heren regenten.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg EU-landen die het een stuk beter doen dan wij qua vaccinaties. We blijven maar onderaan de middenmoot bungelen![]()
[ afbeelding ]
België doet het nog slechter trouwens
Mannen met overgewicht tongen in een teststraat?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:22 schreef hjansen82 het volgende:
Wat is de beste plek om z.s.m. corona te krijgen?
Ga er maar vanuit dat we komende winter opnieuw bepaalde maatregelen krijgen. Het is de 'test', die komende winterperiode. Tegen die tijd is iedereen die wil wel ingeënt en dan gaan we merken wat nu daadwerkelijk het effect daarvan is. Hoeveel mensen worden er ziek, komen er in het ziekenhuis terecht? En als dat te hoog wordt, door evt. mutaties of afnemende weerstand, dan gaan we wel weer maatregelen krijgen om het te remmen. Hopelijk niet zo extreem, áls dat gebeurt.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving kijk hoor ik toch vooral mensen (wel grotendeels mensen tussen de 25 en 50) die de huidige maatregelen (net als jij) respecteren en begrijpen vanwege de zorg. Ze zeggen eigenlijk allemaal (en daar ben ik het volledig mee eens) dat dat begrip heel snel verdwijnt als de ziekenhuizen lager aan het worden zijn en het aantal gevaccineerden hard aan het stijgen is. Als het hun doel is om dan de maatregelen te gaan rekken (of om ze elk griepseizoen terug te laten keren..) dan zullen er aardig wat mensen zijn die er klaar mee zijn. Al is het maar afwachten of er dan ook echt demonstraties komen, hier in NL zijn we toch redelijk braaf.
Creatiefquote:Op zondag 21 maart 2021 12:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mannen met overgewicht tongen in een teststraat?
Dat weet ik niet. Dat half uurtje kun je natuurlijk nog maanden nadragen, maar de situatie is veranderd en wellicht de manier waarop men hierin staat ook. Ik wacht het even af.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?
Je kunt het op een gegeven moment ook niet meer van mensen vragen, als ik eerlijk ben. We zitten nu een jaar vast aan maatregelen, waarvan een lange periode behoorlijk strenge maatregelen. Op een gegeven moment moet het ook afgelopen zijn, zodra de mogelijkheid er is.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het echt goed gaat, de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd en de ziekenhuizen zijn echt een heel eind leeg, reguliere zorg weer op normaal niveau, dat ben ik het er volledig mee eens dat de maatregelen moeten stoppen. En ja, dan ben ik zeker bereid om daarvoor te demonstreren, op een nette manier. Maar ik vind dat dat moment er gewoon nog niet is. En ik denk dat het niet nodig zal zijn, want ik denk echt dat alles dadelijk weer teruggaat naar het oude normaal. Niemand heeft er iets aan dit alles in stand te houden als daar geen noodzaak toe is.
Het is geen stuivertjes wisselen. Het zijn geen vier zetels. Ze hadden er evenveel, nu heeft D66 er acht meer dan CDA. Veranderde verhoudingen dus.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vier zetels zijn stuivertjes wisselen natuurlijk en het is ook weer niet alsof D66 als zittende kabinetspartij nu een radicaal andere koers voorstaat. Misschien nog een half uur extra?
De bevolking stopt vanzelf wel met het opvolgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:28 schreef Celestien het volgende:
Je kunt het op een gegeven moment ook niet meer van mensen vragen, als ik eerlijk ben. We zitten nu een jaar vast aan maatregelen, waarvan een lange periode behoorlijk strenge maatregelen. Op een gegeven moment moet het ook afgelopen zijn, zodra de mogelijkheid er is.
Verwachten, vermoeden, hopen, "als alles goed is". We zitten m.a.w. zelfs in de herfst nog altijd ongevaccineerd in onze mensenstal opgehokt, terwijl de virologenkliek op tv nog maar eens hel en verdoemenis predikt over de zoveelste mutatie, golf en code zwart in de ziekenhuizen.quote:Ze verwacht dat de situatie in mei of juni anders is. "Er komen extra vaccins aan als alles goed gaat. En de GGD's bereiden zich voor om heel massaal te gaan vaccineren. Dat effect ga je meer en meer merken. Naarmate van de oudste leeftijdsgroepen steeds minder mensen risico hebben om zo ziek te worden dat ze opgenomen moeten worden, gaan we dat terugzien. Dat kan nog een maand of twee duren."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |