En wat als bijvoorbeeld de vrouw 50 jaar is en de man 80 jaar moeten ze dan ook tegelijk gevaccineerd worden? En ook hun zoon van 35 jaar die nog thuis woont?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Eigenlijk toch te sneu voor woorden.
2 van de 5 dagen inmiddels weer op kantoor, dikke prima. En zeker naar huis doe ik er weer even lang over als pre corona.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Werken er uberhaupt nog mensen thuis? Ik zit dagelijks redelijk wat op de weg maar het is de laatste tijd echt weer een stuk drukker worden. Ook bij een hoop kantoren zie ik de parkeerplaatsen weer vol staan.
Sommige mensen uit mijn vriendenkring zijn ook verplicht om weer naar kantoor te komen.
Heel jammer, want het enige goede aan Corona was dat het lekker rustig was op de weg maar daar is helaas nog maar weinig van over.
Super!quote:Op zondag 21 maart 2021 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij mijn werk zijn alle passen nog geblokkeerd voor op het kantoor.
Dat valt inderdaad op, in de middag is het echt een heel stuk drukker.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:01 schreef Haags het volgende:
[..]
2 van de 5 dagen inmiddels weer op kantoor, dikke prima. En zeker naar huis doe ik er weer even lang over als pre corona.
Omdat Nederland weer probeert te micromanagen omdat er anders gezeik is over “ONEERLIJK!!!”. Mede daarom gaat het prikken zo traag.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef asco het volgende:
Mijn vader krijgt de 2e prik voordat mijn moeder de 1e krijgt. 84/79 jaar.
Ze moeten dus ook 4 keer op pad. 🙄
Waarom een stel wat al 57 jaar is getrouwd niet tegelijkertijd vaccineren?
Ja? Zou het helpen als een viroloog erbij zou zeggen: "We snappen dat dit niet leuk is, maar... "?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Nog even geduld hebben''.
''Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie''.
Uhu. Dat hebben we vaker gehoord. Mensen die er helemaal aan onderdoor gaan, failliet gaan door de duur van de maatregelen, en dan toch zo koeltjes keer op keer benoemen dat we nog maar even geduld moeten hebben. Prima dat de maatregelen nog wat verlengd worden als die ernst er is, maar iets meer medeleven mag er soms wel getoond worden.
Ik denk dat dit een domme opmerking van Marion is geweest die behoorlijk kan backfiren, de meesten weten ook wel dat een week of 2-4 verlenging er wel aan zit te komen. Maar niemand heeft zin in nog eens 2 maanden deze ellende zonder perspectief.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:53 schreef RipCity het volgende:
[..]
OMT-lid Koopmans: nog twee maanden wachten met versoepelen
In het programma Met het Oog op Morgen liet ze weten dat het zelfs nog een maand of twee kan duren voor het OMT zal adviseren om de coronamaatregelen te versoepelen. In het programma Met het Oog op Morgen liet ze weten dat het zelfs nog een maand of twee kan duren voor het OMT zal adviseren om de coronamaatregelen te versoepelen.
„Ik denk dat we ons dat niet of nauwelijks kunnen permitteren. We moeten echt nog even geduld hebben”, zei Koopmans. „Het is een maand of twee, dan zitten we echt in een andere situatie.”
En dan moet een andere 80 jarige maar even wachten?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:00 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat als bijvoorbeeld de vrouw 50 jaar is en de man 80 jaar moeten ze dan ook tegelijk gevaccineerd worden? En ook hun zoon van 35 jaar die nog thuis woont?
Twee maanden is ook perspectief.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een domme opmerking van Marion is geweest die behoorlijk kan backfiren, de meesten weten ook wel dat een week of 2-4 verlenging er wel aan zit te komen. Maar niemand heeft zin in nog eens 2 maanden deze ellende zonder perspectief.
Het argument dat er nog 2-4 weken extra nodig zijn wordt direct doorgetrokken naar die 2 maanden, en dat is een ongelooflijke harde boodschap die er nonchalant in word gegooid. Hierdoor zul je veel meer gaan zien dat mensen die nog wel achter 2 weken stonden niet meer achter het beleid blijven staan als het 2 maanden blijkt te zijn.
Dit gaat ze teruggegooid krijgen.
Nee, ze zouden zich volledig van dit soort kwetsende kwalificaties moeten houden. Gewoon de feiten benoemen en de conclusies die eraan zitten, zonder waardeoordelen zoals “Ik snap dat het niet leuk is” of “nog even geduld”.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja? Zou het helpen als een viroloog erbij zou zeggen: "We snappen dat dit niet leuk is, maar... "?
Of zou dat ons dan ook weer gaan irriteren?
En als je alles niet exact volgens de eerlijke regeltjes wil doen, verwacht je geen gezeik vanuit de bevolking?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat Nederland weer probeert te micromanagen omdat er anders gezeik is over “ONEERLIJK!!!”. Mede daarom gaat het prikken zo traag.
Bijvoorbeeld verzorgingstehuizen. De efficiëntie manier zou zijn gewoon iedereen in zo een huis in 1x te prikken. In plaats daarvan worden er onderverdelingen gemaakt per leeftijdsgroep en moeten er dus meerdere rondes gehouden worden.
Zelfde zie je in jouw anekdote.
Veel te veel alles exact volgens de eerlijke regeltjes willen doen ipv het grotere plaatje bekijken. Waarbij iedereen gebaat is bij efficiënt doorprikken.
Nee minder dan vorige week.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zijn veel opnames voor een zondag.
Nee, dat zeg ik toch in mijn eerste alinea alquote:Op zondag 21 maart 2021 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als je alles niet exact volgens de eerlijke regeltjes wil doen, verwacht je geen gezeik vanuit de bevolking?
Er is geen goede manier, vrees ik, er zullen altijd mensen zijn die vinden dat het anders moet dan het gaat.
Hoeveel capaciteit is er nog voor versoepelingen?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje het probleem met perspectief: men wil het wel graag, maar dan wel het perspectief dat men ook echt wil. Dus niet 2 maanden, maar 2 weken. En als dat perspectief dan een keiharde garantie is en geen mogelijkheid.quote:
O jaquote:Op zondag 21 maart 2021 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch in mijn eerste alinea al
Dat ligt eraan hoeveel je wil behandelen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:05 schreef capricia het volgende:
Hoeveel capaciteit is er nog voor versoepelingen?
Vorige week zondag 37 IC, 194 verpleeg. Gelijkwaardige cijfersquote:Op zondag 21 maart 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |