abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 23:47:30 #1
408813 crew  trein2000
pi_198367758


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198367775
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:29 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Het mondkapje zal wereldwijd draagvlak blijven houden voorlopig ben ik bang
Ik hoop eigenlijk niet op Aziatische taferelen waar mensen massaal mondkapjes dragen, ook buiten Corona pandemieën
٩๏̯͡๏)۶
pi_198367864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:48 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk niet op Aziatische taferelen waar mensen massaal mondkapjes dragen, ook buiten Corona pandemieën
Ik hoop het ook niet, maar zie het nog zeker een jaar wel als onderdeel van de exit strategie blijven. En bepaalde beroepen - zoals de zorg - zie ik het wel structureler in gaan voeren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:52:06 #4
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198367875
Die Kriens is op de meetlat van het allerergste soort, vergelijkbaar met het clubje van Willem Engel

quote:
Twitter had al niet de beste reputatie, maar in verkiezingstijd blijkt het medium nog gevoeliger voor haatdragende berichten, vooral gericht aan vrouwen en minderheden.

Toen D66-leider Sigrid Kaag zich vorig weekend voor het eerst uitsprak voor een bewijs voor mensen die gevaccineerd zijn, kwam haar dat op een tweet van Isa Kriens te staan. Kriens is jurist uit Rotterdam en is fel tegen de maatregele
https://www.volkskrant.nl(...)t-erachter~b6e2744e/

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 07-03-2021 10:35:39 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198367884
Het heeft allemaal wel wat weg van een controlerende ouder. Doe je kapje op, straks word je nog ziek. Hee, waar ga jij zo laat nog naar op stap? Niets van, blijf maar binnen. Nee, je mag niet bij je vriendje spelen. Wat, jij naar een feestje? Huisarrest!

Wel eentje die het heel hypocriet zelf wel doet...
pi_198368003
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet, maar zie het nog zeker een jaar wel als onderdeel van de exit strategie blijven. En bepaalde beroepen - zoals de zorg - zie ik het wel structureler in gaan voeren.
Nou zou ik het in de zorg nog niet heel gek vinden, de tandarts draagt ook een mondkapje sinds mensenheugenis, maar in het straatbeeld liever niet.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 7 maart 2021 @ 00:03:22 #7
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_198368106
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Qua lessons learned:
Voor mij was dat ZeroCovid wel een serieuze optie geweest. Alleen niet als NL alleen. Dan had het EU breed gedragen moeten zijn.
En de EU heeft deze bevoegdheden niet. Dat ligt bij de individuele landen, die dit niet gaan afstaan. Dus dat had nu nooit gekund.

Maar voor de toekomst?
Nou qua lessons learned hoop ik dat mensen echt in gaan zien dat we die regels op stamcel onderzoek moeten versoepelen en onze oren niet langer moeten laten hangen naar wat een religieus smaldeel dicteert. Nog een keer zo'n geintje en het is gewoon afgelopen, ik mag toch echt hopen dat dit voor iedereen wel duidelijk is.

Slechts twee fucking dagen heeft het geduurd tot men in feite al een vaccin had. Stel je eens even voor als we stamcellen in hadden kunnen zetten om het meteen te testen. We hadden misschien na een maand of 3 al volop aan het vaccineren kunnen zijn, heb je enig idee hoeveel verschil dat had gemaakt? Daar word ik pas laaiend van! Want we hebben gewoon al jaren de kennis maar enkel en alleen door een stelletje by proxy egoïsten worden we gedwongen om nog steeds exact dezelfde methode als die van 50 jaar of langer geleden te gebruiken. Dit kan zo in de toekomst echt niet langer wat mij betreft.

Ik hoop dat Biden doet wat Hillary ook al van plan was, die regels versoepelen dus en dat de rest van de wereld, of iig het grootste deel ervan, daarna snel volgt. Kunnen die walgelijke dierproeven ook gelijk eens afgeschaft worden.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_198368135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:48 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk niet op Aziatische taferelen waar mensen massaal mondkapjes dragen, ook buiten Corona pandemieën
Voor de 17 miljoenste keer: DAT BEELD KLOPT NIET

iedereen blijft dat elkaar maar na roepen, maar hoewel je ze af en toe ziet loopt normaal echt niet iedereen met zo'n ding op z'n smoel, in een nachtclub in China bv zie je die krengen echt niet hoor, zelfs nu niet!
#WeesGeenWhales
pi_198368161
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:58 schreef Ronald het volgende:
Nou zou ik het in de zorg nog niet heel gek vinden, de tandarts draagt ook een mondkapje sinds mensenheugenis, maar in het straatbeeld liever niet.
Terwijl ze in de zorg ook nu niet bepaald veel worden gedragen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198368197
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:48 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk niet op Aziatische taferelen waar mensen massaal mondkapjes dragen, ook buiten Corona pandemieën
Dat boeit mij echt totaal niet. Ik wil graag dat niemand mij het dragen van zo'n ding oplegt, maar als anderen zich er prettig bij voelen dan ben ik de laatste die er iets op tegen heeft dat ze een kapje dragen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 00:10:32 #11
408813 crew  trein2000
pi_198368239
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat boeit mij echt totaal niet. Ik wil graag dat niemand mij het dragen van zo'n ding oplegt, maar als anderen zich er prettig bij voelen dan ben ik de laatste die er iets op tegen heeft dat ze een kapje dragen.
Ik denk daar toch net ff wat genuanceerder over. In bepaalde situaties wil ik dat ik iemand kan aankijken. Ofwel omdat het een heftig gesprek is en dan helpt het kunnen lezen van een gezichtsuitdrukking. Of omdat ik het onveilig vind en dan wil ik ook zien hoe iemand er bij loopt. Kun je inschatten wat iemands toestand is.

Daarnaast lijkt het me in bepaalde situaties wenselijk dat iemand herkenbaar is op de camera’s.

Maar buiten die situaties ben ik het wel met je eens.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198368276
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:03 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Nou qua lessons learned hoop ik dat mensen echt in gaan zien dat we die regels op stamcel onderzoek moeten versoepelen en onze oren niet langer moeten laten hangen naar wat een religieus smaldeel dicteert. Nog een keer zo'n geintje en het is gewoon afgelopen, ik mag toch echt hopen dat dit voor iedereen wel duidelijk is.

Slechts twee fucking dagen heeft het geduurd tot men in feite al een vaccin had. Stel je eens even voor als we stamcellen in hadden kunnen zetten om het meteen te testen. We hadden misschien na een maand of 3 al volop aan het vaccineren kunnen zijn, heb je enig idee hoeveel verschil dat had gemaakt? Daar word ik pas laaiend van! Want we hebben gewoon al jaren de kennis maar enkel en alleen door een stelletje by proxy egoïsten worden we gedwongen om nog steeds exact dezelfde methode als die van 50 jaar of langer geleden te gebruiken. Dit kan zo in de toekomst echt niet langer wat mij betreft.

Ik hoop dat Biden doet wat Hillary ook al van plan was, die regels versoepelen dus en dat de rest van de wereld, of iig het grootste deel ervan, daarna snel volgt. Kunnen die walgelijke dierproeven ook gelijk eens afgeschaft worden.
Amen.
#WeesGeenWhales
pi_198368386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet, maar zie het nog zeker een jaar wel als onderdeel van de exit strategie blijven. En bepaalde beroepen - zoals de zorg - zie ik het wel structureler in gaan voeren.
De zorg klaagt overal steen en been over. Als de de zorg als enige in de maatschappij dat ding nog zouden moeten dragen dan zwaaien ze de mondkap sneller af dan Wennemars op de 500m.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 07-03-2021 00:24:07 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_198368910
Net maar eens een verklaring op eer ingevuld. Gaan wij morgen weer aan de andere kant van de grens tanken, want in Nederland tanken is niet mijn hobby gebleken.

Wel weer een bureaucratische poppenkast. Je mag komen mits je zelf een verklaring invult waarom je de grens over gaat. Dat zou je ook aan meneer de agent kunnen vertellen, maar dat is niet voldoende. Het moet op papier staan.
pi_198369169
twitter
  zondag 7 maart 2021 @ 01:22:00 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198369170
Lekker man nog een paar weken avondklok. Top maatregel _O_
  zondag 7 maart 2021 @ 01:23:24 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198369190
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:52 schreef maan_man het volgende:
Net maar eens een verklaring op eer ingevuld. Gaan wij morgen weer aan de andere kant van de grens tanken, want in Nederland tanken is niet mijn hobby gebleken.

Wel weer een bureaucratische poppenkast. Je mag komen mits je zelf een verklaring invult waarom je de grens over gaat. Dat zou je ook aan meneer de agent kunnen vertellen, maar dat is niet voldoende. Het moet op papier staan.
En tanken is een legitieme reden om de grens over te gaan?
  zondag 7 maart 2021 @ 01:24:53 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198369208
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Die onzin is toch al veel langer aan de gang?
pi_198369214
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die onzin is toch al veel langer aan de gang?
Tweetje van 31 jan
  zondag 7 maart 2021 @ 01:29:54 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198369244
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Tweetje van 31 jan
Exact. Dus dan mag het wel eens gauw afgeschaft worden.
pi_198369278
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Exact. Dus dan mag het wel eens gauw afgeschaft worden.
Behalve dat de cijfers niet dalen...
#WeesGeenWhales
pi_198369310
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:33 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Behalve dat de cijfers niet dalen...
Het is maar net hoe je het bekijkt.
25% meer testen in de laatse 4 dagen, positive percentage zakt alleen maar verder en niet eens veel meer besmettingen.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198369346
https://evenementenbouwers.org/nationaal-evenementenplan-2/

Waarom hebben ze het daar eigenlijk over groene zones en hygienemaatregelen en andere bs? Dat was toch helemaal niet meer nodig als iedereen gevaccineerd was? Dat zei andreas Voss ook...

En dit gaat over nadat iedereen gevaccineerd is.

Dan was het gezeik toch klaar? Dus waarom dit dan?
#WeesGeenWhales
pi_198369354
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:41 schreef eragon2890 het volgende:
https://evenementenbouwers.org/nationaal-evenementenplan-2/

Waarom hebben ze het daar eigenlijk over groene zones en hygienemaatregelen en andere bs? Dat was toch helemaal niet meer nodig als iedereen gevaccineerd was? Dat zei andreas Voss ook...

En dit gaat over nadat iedereen gevaccineerd is.

Dan was het gezeik toch klaar? Dus waarom dit dan?
Omdat dit gezeik nooit meer weggaat.
pi_198369397
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:43 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Omdat dit gezeik nooit meer weggaat.
Jawel. Als iedereen z'n prik maar haalt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198369403
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:43 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Omdat dit gezeik nooit meer weggaat.
Nou ja, ze hebben het zowieso over zonder 1.5m etc, wat ook het voorland was na massa vaccinatie, dus dan vraag ik me gewoon af wat ze dan bedoelen meer...
#WeesGeenWhales
pi_198369422
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ja, ze hebben het zowieso over zonder 1.5m etc, wat ook het voorland was na massa vaccinatie, dus dan vraag ik me gewoon af wat ze dan bedoelen meer...
de 1,5 meter en al dat gezeur moeten gewoon per direct afgeschaft worden als de kwetsbare en ouderen zijn gevaccineerd en ziekenhuizen leeg zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198369434
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En tanken is een legitieme reden om de grens over te gaan?
Uiteraard mag dat. Zo staat het op het formulier.
quote:
een reis naar een aangrenzend land van een inwoner van een grensgemeente en de directe buurgemeenten als onderdeel van het dagdagelijkse leven voor de activiteiten die eveneens in het land van hoofdverblijfplaats toegelaten zijn en noodzakelijk zijn; een reis naar een aangrenzend land door een inwoner van een grensregio als onderdeel van het dagdagelijkse leven voor de activiteiten die eveneens in het land van hoofdverblijfplaats toegelaten zijn en noodzakelijk zijn, voor zover hiervan een aannemelijk bewijs geleverd kan worden;
En tanken is noodzakelijk, want anders rijdt de auto niet.

Was mij eerst ook niet helemaal duidelijk, daarom ben ik niet gelijk de grens over gegaan.
pi_198369485
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

de 1,5 meter en al dat gezeur moeten gewoon per direct afgeschaft worden als de kwetsbare en ouderen zijn gevaccineerd en ziekenhuizen leeg zijn.
Ik mag hopen dat ook gaat gebeuren. Maar het lijkt soms of ze steeds van standpunt veranderen.
  zondag 7 maart 2021 @ 02:35:01 #30
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198369644
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Jawel. Als iedereen z'n prik maar haalt.
hoe kom je daar bij? die prik voorkomt alleen maar dat je in het zkh komt, je kan wel het virus dragen of ziek worden met milde symptomen, ook beschermt het maar tot max 90%
  zondag 7 maart 2021 @ 02:36:04 #31
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198369653
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:56 schreef maan_man het volgende:

[..]

Uiteraard mag dat. Zo staat het op het formulier.
[..]

En tanken is noodzakelijk, want anders rijdt de auto niet.

Was mij eerst ook niet helemaal duidelijk, daarom ben ik niet gelijk de grens over gegaan.
ik ga al jaren over de grens taken dus valt dat onder routine en mag dat.
pi_198369664
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe kom je daar bij? die prik voorkomt alleen maar dat je in het zkh komt, je kan wel het virus dragen of ziek worden met milde symptomen, ook beschermt het maar tot max 90%
Dat hoeft niet te betekenen dat we nog 200 jaar maatregelen houden.
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en nauwelijks nog slachtoffers vallen is er 0 reden om nog enige vorm van maatregelen te houden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 maart 2021 @ 02:40:41 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198369677
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat we nog 200 jaar maatregelen houden.
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en nauwelijks nog slachtoffers vallen is er 0 reden om nog enige vorm van maatregelen te houden.
Je vergeet andere varianten, die zijn weer gevaarlijk en de vaccins moeten aangepast en weer opnieuw vaccineren van grote groepen mensen. Duurt nog een paar jaar voordat we een vaccin hebben, wat het gros afdekt. Dan gewoon een jaarlijkse prik net zoals de griepprik.
pi_198369682
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet, maar zie het nog zeker een jaar wel als onderdeel van de exit strategie blijven. En bepaalde beroepen - zoals de zorg - zie ik het wel structureler in gaan voeren.
Nee joh. Vanaf september zie je niemand meer met zo'n ding.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198369687
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je vergeet andere varianten, die zijn weer gevaarlijk en de vaccins moeten aangepast en weer opnieuw vaccineren van grote groepen mensen. Duurt nog een paar jaar voordat we een vaccin hebben, wat het gros afdekt. Dan gewoon een jaarlijkse prik net zoals de griepprik.
Thats fine. Maar maatregelen zijn wel voorbij rondom de zomer is mijn verwachting.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 maart 2021 @ 02:53:54 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198369709
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Thats fine. Maar maatregelen zijn wel voorbij rondom de zomer is mijn verwachting.
Laat je toch niet bezeiken door Hugo en Jaap, vorige jaar zeiden ze ook van alles.
op dit moment liggen we op koers om Q1 2022 klaar te zijn, dat is 9 mnd later dan nu gezegd.
mits de vaccins geleverd worden, slag om de arm zullen we maar zeggen.
De VK ligt wel op koers om in Juli klaar te zijn.
pi_198369726
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ga al jaren over de grens taken dus valt dat onder routine en mag dat.
Je moet een grensbewoner zijn en hetgeen je gaat doen moet aan de andere kant van de grens ook mogen. Zo mocht je tot woensdag niet in België naar de kapper. Nu zou dat in principe wel mogen, want legaal in Nederland.
pi_198369836
Gisteren werden 65.000 mensen negatief getest op corona.

In januari werden slechts 23.000 mensen per dag negatief getest.

In de zomer werden slechts 9.600 mensen per dag negatief getest.
  zondag 7 maart 2021 @ 07:11:46 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198369995
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 05:28 schreef Za het volgende:
Gisteren werden 65.000 mensen negatief getest op corona.

In januari werden slechts 23.000 mensen per dag negatief getest.

In de zomer werden slechts 9.600 mensen per dag negatief getest.
En dit groeit exponentieel, dus over 2 maanden worden er 50.000.000 per dag negatief getest _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198370052
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Laat je toch niet bezeiken door Hugo en Jaap, vorige jaar zeiden ze ook van alles.
op dit moment liggen we op koers om Q1 2022 klaar te zijn, dat is 9 mnd later dan nu gezegd.
mits de vaccins geleverd worden, slag om de arm zullen we maar zeggen.
De VK ligt wel op koers om in Juli klaar te zijn.
Dit!
pi_198370158
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Laat je toch niet bezeiken door Hugo en Jaap, vorige jaar zeiden ze ook van alles.
op dit moment liggen we op koers om Q1 2022 klaar te zijn, dat is 9 mnd later dan nu gezegd.
mits de vaccins geleverd worden, slag om de arm zullen we maar zeggen.
De VK ligt wel op koers om in Juli klaar te zijn.
Wat is klaar? Rond Juli heeft men gewoon 50-60% van de volwassen bevolking volledig gevaccineerd en nog eens 10-20% al 1x waarschijnlijk, waardoor je ziekenhuizen nog maar amper patiënten zullen krijgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198370196
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 05:28 schreef Za het volgende:
Gisteren werden 65.000 mensen negatief getest op corona.

In januari werden slechts 23.000 mensen per dag negatief getest.

In de zomer werden slechts 9.600 mensen per dag negatief getest.
En dan te bedenken toen het in de eerste golf echt los ging enkel de doodzieken getest werden.

Nu wordt iedereen getest die in de buurt was van iemand met een snotneus.
  zondag 7 maart 2021 @ 08:56:46 #43
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198370504
Gisteren voor het eerst sinds september in de supermarkt geweest, heel apart zo veel kapjes te zien. Hopelijk zijn we snel van die onzin verlost. Al blijft het fijn dat we alleen token kapjes hoeven te dragen en geen echt beschermend spul. Dat scheelt nog iets.

Als de ziekenhuizen straks leeg lopen, zouden we dan het recht terug krijgen om zelf het risico aan te gaan om ziek te worden? Ik hoop ‘t wel.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 7 maart 2021 @ 08:57:58 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370513
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:56 schreef GemMagic het volgende:

Als de ziekenhuizen straks leeg lopen, zouden we dan het recht terug krijgen om zelf het risico aan te gaan om ziek te worden? Ik hoop ‘t wel.
Neem aan van wel. Als de ziekenhuizen leeg zijn is er geen enkele reden meer deze maatregelen op te leggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198370536
Heb ook een dagje flink lopen snotteren en niesen, maar heb me niet getest...heb ik nu een misdaad tegen de mensheid begaan?
  zondag 7 maart 2021 @ 09:04:40 #46
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198370568
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat is klaar? Rond Juli heeft men gewoon 50-60% van de volwassen bevolking volledig gevaccineerd en nog eens 10-20% al 1x waarschijnlijk, waardoor je ziekenhuizen nog maar amper patiënten zullen krijgen.
Dan worden de doelpalen wel weer verzet.

"We zien weinig ruimte voor versoepelingen. De ziekenhuizen zijn leeg, maar er worden nog teveel mensen dagelijks getest. Dit baart ons zorgen"
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 09:08:46 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370600
quote:
De Jong snapt de oproep van horeca-eigenaren. „Je zou kunnen zeggen dat, als er een garantie zou zijn dat het openen van de terrassen zou leiden tot minder samenscholen op bijvoorbeeld het Museumplein en het Vondelpark, dat het dan misschien een heel goed effect heeft. Als de terrassen ook goed gereguleerd zijn qua afstand, dan zou ik er voorstander van zijn. Ik weet niet of die garantie er is.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-effect-kunnen-geven

Kom er maar in _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198370615
quote:
Eerst de avondklok
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198370620
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

de 1,5 meter en al dat gezeur moeten gewoon per direct afgeschaft worden als de kwetsbare en ouderen zijn gevaccineerd en ziekenhuizen leeg zijn.
Nou ja iedereen gevaccineerd, maar ook degene die erover gaat bij het rivm zegt nu dat dat voor juli moet lukken...

Maar goed, waarom schrijft de event branche dan dit voorstel bv nu? Als het plan afaik gewoon is om terug te gaan naar normaal? Xd
#WeesGeenWhales
pi_198370626
quote:
Jeetje, dit argument van iemand van het OMT heb ik nog nooit iemand horen noemen.
Verder verwijs ik naar de post van DonDruiper boven deze post.
  zondag 7 maart 2021 @ 09:12:39 #51
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198370637
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neem aan van wel. Als de ziekenhuizen leeg zijn is er geen enkele reden meer deze maatregelen op te leggen.
Dat vind ik ook. Ik verwacht gebaseerd op de effecten in het buitenland dat het aantal ernstige gevallen drastisch zal teruglopen na vaccinatie van de meest kwestbaren onder de kwetsbaren. Dat moet toch voldoende ruimte geven om terug te gaan naar het oude normaal waarin je gewoon ziek kon worden, zonder testen en het je weinig tot niets uitmaakte door wie of wat dat kwam.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 7 maart 2021 @ 09:17:59 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370679
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eerst de avondklok
Die moet sowieso weg
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198370689
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

de 1,5 meter en al dat gezeur moeten gewoon per direct afgeschaft worden als de kwetsbare en ouderen zijn gevaccineerd en ziekenhuizen leeg zijn.
Daar ging het allemaal om zeiden ze aldoor; de zorg niet overbelasten. Dus ben benieuwd of ze zich aan hun woord houden.

Snap ook niet dat ziekenhuizen leeg zouden moeten zijn...als het leeg is wat heb je dan aan een ziekenhuis.
  zondag 7 maart 2021 @ 09:20:50 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370707
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:18 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Daar ging het allemaal om zeiden ze aldoor; de zorg niet overbelasten. Dus ben benieuwd of ze zich aan hun woord houden.

Snap ook niet dat ziekenhuizen leeg zouden moeten zijn...als het leeg is wat heb je dan aan een ziekenhuis.
Leeg qua COVID-patiënten, zodat er gewoon ruimte is voor reguliere zorg ;).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198370716
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Leeg qua COVID-patiënten, zodat er gewoon ruimte is voor reguliere zorg ;).
Ah die nuance had ik even gemist :P
pi_198370731
Ik ken ook eigenlijk levende diersoort die de zwakken kostte wat kost in leven probeert te houden ten koste van de veel grotere groep sterkeren, maar dat is blijkbaar ook 'normaal'.
  zondag 7 maart 2021 @ 09:27:06 #57
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198370745
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:18 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Daar ging het allemaal om zeiden ze aldoor; de zorg niet overbelasten. Dus ben benieuwd of ze zich aan hun woord houden.

Snap ook niet dat ziekenhuizen leeg zouden moeten zijn...als het leeg is wat heb je dan aan een ziekenhuis.
De ontwikkeling van de pandemie is grillig en soms lastig te voorspellen, dus ik wil niet elke keer als de overheid de routekaart, standpunten of strategie aanpast roepen dat ze de doelpalen verplaatsen, maar het is wel een hele duidelijke belofte om terug te keren naar normaal wanneer dat qua zorgcapaciteit mogelijk is.

Zodra de zorg capaciteit geen probleem meer is, moeten ze gewoon stoppen met die preventie en mitigatiebeleid. Niet naarstig op zoek gaan naar hoe dergelijke maatregelen ook helpen andere virussen in te dammen of kunnen helpen tegen toekomstige varianten van corona. Niet naar een isolatie first, contact per regels maatschappij.

Met lege ziekenhuizen wordt uiteraard gedoeld op leeg van kritieke corona gevallen. Laten we vooral niet hopen dat ze echt leeg komen te staan, want je moeten vervelen op de IC vindt Gommers erger dan code zwart.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198370758
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:18 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Daar ging het allemaal om zeiden ze aldoor; de zorg niet overbelasten. Dus ben benieuwd of ze zich aan hun woord houden.

Snap ook niet dat ziekenhuizen leeg zouden moeten zijn...als het leeg is wat heb je dan aan een ziekenhuis.
Er staan nog meer dan 100.000 uitgestelde operaties etc te wachten ☠
#WeesGeenWhales
pi_198370789
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:27 schreef GemMagic het volgende:

[..]

De ontwikkeling van de pandemie is grillig en soms lastig te voorspellen, dus ik wil niet elke keer als de overheid de routekaart, standpunten of strategie aanpast roepen dat ze de doelpalen verplaatsen, maar het is wel een hele duidelijke belofte om terug te keren naar normaal wanneer dat qua zorgcapaciteit mogelijk is.

Zodra de zorg capaciteit geen probleem meer is, moeten ze gewoon stoppen met die preventie en mitigatiebeleid. Niet naarstig op zoek gaan naar hoe dergelijke maatregelen ook helpen andere virussen in te dammen of kunnen helpen tegen toekomstige varianten van corona. Niet naar een isolatie first, contact per regels maatschappij.

Met lege ziekenhuizen wordt uiteraard gedoeld op leeg van kritieke corona gevallen. Laten we vooral niet hopen dat ze echt leeg komen te staan, want je moeten vervelen op de IC vindt Gommers erger dan code zwart.
Met als enige uitzondering dat het misschien goed is als we ons aanleren thuis te blijven als we ziek zijn... en normaal onze handen blijven wassen, ew.

Voor de rest helemaal eens 😄
#WeesGeenWhales
pi_198370832
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Met als enige uitzondering dat het misschien goed is als we ons aanleren thuis te blijven als we ziek zijn... en normaal onze handen blijven wassen, ew.

Voor de rest helemaal eens 😄
Ja maar dat besef hadden mensen over het algemeen sowieso al wel :P (misschien was je post lollig bedoeld natuurlijk)

Al hoorde je ook wel eens van die mensen zeggen 'ik werk gewoon door als ik ziek ben; ik blijf pas thuis als ik bijna omval' (of iets in die trant). Altijd al een domme insteek gevonden. Met die zogenaamde 'kijk-mij-een-bikkel-zijn-mentaliteit' bewijs je helemaal niemand - inclusief jezelf - geen dienst.
pi_198370842
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:36 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Ja maar dat besef hadden mensen over het algemeen sowieso al wel :P (misschien was je post lollig bedoeld natuurlijk)

Al hoorde je ook wel eens van die mensen zeggen 'ik werk gewoon door als ik ziek ben; ik blijf pas thuis als ik bijna omval' (of iets in die trant). Altijd al een domme insteek gevonden. Met die zogenaamde 'kijk-mij-een-bikkel-zijn-mentaliteit' bewijs je helemaal niemand - inclusief jezelf - geen dienst.
Ik werkte gewoon altijd al thuis als ik een dagje minder lekker was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 maart 2021 @ 09:38:47 #62
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198370846
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Met als enige uitzondering dat het misschien goed is als we ons aanleren thuis te blijven als we ziek zijn... en normaal onze handen blijven wassen, ew.
Maar dat was vóór corona natuurlijk ook wel een fatsoenskwestie. Handen wassen als je naar het toilet bent geweest, niet ongegeneerd in je neus peuteren en dergelijke. Daarnaast is het vrij egoistisch om ziek de hort op te gaan en je omgeving, clubgenoten of collega's ook ziek naar huis te zien gaan. In dat opzicht denk ik dat als je wilt doorwerken maar grieperig bent, je prima kan kijken of je een dag of wat toch thuis werkt. Dat is misschien wel een cultuurverschil in sommige sectoren, maar op zich lijkt me dat niet onredelijk.

Het feit dat ik graag terug wil naar normaal, sluit niet uit dat we her en der wat slimme lessen uit de pandemie meepakken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198370934
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dan worden de doelpalen wel weer verzet.

"We zien weinig ruimte voor versoepelingen. De ziekenhuizen zijn leeg, maar er worden nog teveel mensen dagelijks getest. Dit baart ons zorgen"
Wat een bullshit toch weer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198370993
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:24 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik ken ook eigenlijk levende diersoort die de zwakken kostte wat kost in leven probeert te houden ten koste van de veel grotere groep sterkeren, maar dat is blijkbaar ook 'normaal'.
Tot jezelf aan de beurt bent.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198371004
Israël vanaf vandaag de horeca weer open, dankzij vaccinaties.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 maart 2021 @ 09:54:59 #66
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198371005
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een bullshit toch weer.
Ja waarschijnlijk bullshit, maar het zou me niks verbazen though
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 09:57:12 #67
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198371031
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eerst de avondklok
En sportscholen. Wel mogen zuipen en naar de Mac, maar fatsoenlijke fitness niet?

Binnen is dat met goede ventilatie heel goed te doen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198371075
4,5 maand in lockdown, opgesloten worden en nog is het niet genoeg.

Goed beleid hoor
  zondag 7 maart 2021 @ 10:00:39 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371076
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:54 schreef halfway het volgende:
Israël vanaf vandaag de horeca weer open, dankzij vaccinaties.
Voor iedereen of alleen als je een vaccinatie hebt gehad?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 10:01:37 #70
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198371094
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:57 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

En sportscholen. Wel mogen zuipen en naar de Mac, maar fatsoenlijke fitness niet?

Binnen is dat met goede ventilatie heel goed te doen.
Ja, ik denk dat ze ook terughoudend zijn omdat het een opgave is om de sector als geheel te boordelen. Sommige locaties hebben een perfecte ventilatie mogelijkheden voor de binnenruimten, andere niet.
Ik mag gelukkig over 15 minuten buiten trainen, al is het ongeveer een 1 a 2 graden. Maar goed, dat schijnt ook goed voor je te zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 7 maart 2021 @ 10:03:04 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198371113
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor iedereen of alleen als je een vaccinatie hebt gehad?
Nee alleen vaccinatie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 10:04:36 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371135
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee alleen vaccinatie.
Benieuwd hoe ze daar om gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden

Uiteindelijk, of op een punt dat er flink wat mensen wél gevaccineerd zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 10:07:36 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198371179
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze daar om gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden

Uiteindelijk, of op een punt dat er flink wat mensen wél gevaccineerd zijn
Als het goed is zijn op een gegeven moment voldoende mensen geprikt dat alles weer open kan voor iedereen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 10:07:55 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198371183
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze daar om gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden

Uiteindelijk, of op een punt dat er flink wat mensen wél gevaccineerd zijn
die zullen ook wel een paspoort krijgen
  zondag 7 maart 2021 @ 10:19:26 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198371323
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

die zullen ook wel een paspoort krijgen
Pssst, paspoort kopen?
  zondag 7 maart 2021 @ 10:21:23 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198371355
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Pssst, paspoort kopen?
:) geen idee hoe het gaat werken maar neem aan dat als gevaccineerden een paspoort krijgen degenen die niet ingeënt kunnen worden vanwege een medische indicatie daar ook iets soortgelijks voor krijgen zodat ze nog wel ergens naar binnen mogen
  zondag 7 maart 2021 @ 10:23:55 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198371399
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Totale nonsens.
Nee hoor.
Het is uiteindelijk de politiek die beslist hoe er op gereageerd wordt. Ik heb 'het virus' geen enkele beslissing zien nemen?

Het is uiteidendelijk een politieke keuze hoe groot de schade wordt aan de maatschappij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198371541
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee hoor.
Het is uiteindelijk de politiek die beslist hoe er op gereageerd wordt. Ik heb 'het virus' geen enkele beslissing zien nemen?

Het is uiteidendelijk een politieke keuze hoe groot de schade wordt aan de maatschappij.
Dat er schade komt is een gegeven, hoe die verdeeld wordt kan gestuurd worden.

Vooralsnog is levens redden de hoofdmotor. Terwijl dat eigenlijk geen rationele inputvariabele is, je kunt beter kijken naar het verloren aantal levensjaren.. Adjusted to quality. QALY.

Als je je beseft dat er vele miljarden de grond in geboord zijn, vraag je je af of er geen goedkopere manier was om mensenlevens te redden. Daar had letterlijk 30 miljard aan uitgegeven mogen worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198371581
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.

Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
  zondag 7 maart 2021 @ 10:39:33 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371610
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als het goed is zijn op een gegeven moment voldoende mensen geprikt dat alles weer open kan voor iedereen.
Ja dat gaat hier natuurlijk ook zijn. Maar ben benieuwd naar de tussenperiode. En waar ligt het omslagpunt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 10:40:05 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371618
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) geen idee hoe het gaat werken maar neem aan dat als gevaccineerden een paspoort krijgen degenen die niet ingeënt kunnen worden vanwege een medische indicatie daar ook iets soortgelijks voor krijgen zodat ze nog wel ergens naar binnen mogen
Met mondmasker dan ofzo. Benieuwd hoe dat uitpakt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198371627
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.

Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:44:54 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198371664
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.

Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
Het zal voornamelijk worden voor (vlieg)reizen. Voor evenementen zullen ze ook wel sneltests inzetten.

Maar goed, hoeveel (grote) evenementen gaan er komende zomer zijn? Niet veel, verwacht ik. Het is natuurlijk allemaal 'hot' nog nu, maar als corona in de loop van de tijd niet echt relevant meer is, dan gaat geen hond meer om een vaccinatiebewijs vragen.
pi_198371669
Een grapje over een gele ster kan al niet meer hier? Iemand lange tenen vandaag? Komop zeg, het was overduidelijk een grap. Er is al genoeg sores in de wereld, beetje onderbroekenlol moet dan toch wel kunnen niet? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:45:06 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198371670
quote:
18s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar.
als ik het er maar in de kroeg over kan hebben met m'n mede gevaccineerden
pi_198371684
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

als ik het er maar in de kroeg over kan hebben met m'n mede gevaccineerden
Prima. Nodig ik thuis mijn ongevaccineerde vrinden wel uit :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:47:59 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371705
quote:
5s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:45 schreef vosss het volgende:
Een grapje over een gele ster kan al niet meer hier? Iemand lange tenen vandaag? Komop zeg, het was overduidelijk een grap. Er is al genoeg sores in de wereld, beetje onderbroekenlol moet dan toch wel kunnen niet? :+
Vind ik wel moeten kunnen hoor. Maar geen mod hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 10:48:27 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371712
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Prima. Nodig ik thuis mijn ongevaccineerde vrinden wel uit :P
Jij hebt al Covid doorgemaakt dus hebt al waarschijnlijk immuniteit :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198371720
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.

Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
Eerste tijdelijk, daarna wordt het verlengd tot sint-juttemis.
pi_198371729
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij hebt al Covid doorgemaakt dus hebt al waarschijnlijk immuniteit :T
Mooi. Dan laat ik mijn vrienden thuis en kom ik ook naar de kroeg om me finaal tegen de klippen van de hel op te zuipen *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198371731
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:38 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Maar dat was vóór corona natuurlijk ook wel een fatsoenskwestie. Handen wassen als je naar het toilet bent geweest, niet ongegeneerd in je neus peuteren en dergelijke. Daarnaast is het vrij egoistisch om ziek de hort op te gaan en je omgeving, clubgenoten of collega's ook ziek naar huis te zien gaan. In dat opzicht denk ik dat als je wilt doorwerken maar grieperig bent, je prima kan kijken of je een dag of wat toch thuis werkt. Dat is misschien wel een cultuurverschil in sommige sectoren, maar op zich lijkt me dat niet onredelijk.

Het feit dat ik graag terug wil naar normaal, sluit niet uit dat we her en der wat slimme lessen uit de pandemie meepakken.
Ja, eens, maar we deden het niet. Ik zag (volgens mij was het hier) recentelijk een grafiek dat we het minst onze handen wasten na toilet van heel Europa bv, geloof een derde niet.

Ik doe het altijd, jij vast ook, maar veel dus niet.

En thuisblijven als je ziek bent moet bv wel kunnen. Als ik een week niet werk met m'n nulurencontract ben ik 250-300 euro kwijt, dus ik heb weinig keus zelf, bv. Dus dat moet ook wel met reforms mogelijk gemaakt worden 😉
#WeesGeenWhales
pi_198371755
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal voornamelijk worden voor (vlieg)reizen. Voor evenementen zullen ze ook wel sneltests inzetten.

Maar goed, hoeveel (grote) evenementen gaan er komende zomer zijn? Niet veel, verwacht ik. Het is natuurlijk allemaal 'hot' nog nu, maar als corona in de loop van de tijd niet echt relevant meer is, dan gaat geen hond meer om een vaccinatiebewijs vragen.
Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:52:34 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198371768
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:

[..]

Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.
Ja, op het vliegveld wel. Sowieso verschrikkelijk dat veevervoer daar.
pi_198371792
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Eerste tijdelijk, daarna wordt het verlengd tot sint-juttemis.
Don't worry, als je het niet kan nemen krijg je daar vast ook een bewijsje van.

Als je zo'n antivaxxertje bent... tja... eigen k(n)eus, ik ben voor alles wat zsm weer zoveel mogelijk mogelijk maakt voor zoveel mogelijk mensen.

Neem gewoon de prik en je hebt geen gezeik zou ik zeggen 😂
#WeesGeenWhales
pi_198371804
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:

[..]

Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.
In de toekomst???

Dat is toch al decennia zo? Hallo? Geel boekje? XD
#WeesGeenWhales
pi_198371812
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Don't worry, als je het niet kan nemen krijg je daar vast ook een bewijsje van.

Als je zo'n antivaxxertje bent... tja... eigen k(n)eus, ik ben voor alles wat zsm weer zoveel mogelijk mogelijk maakt voor zoveel mogelijk mensen.

Neem gewoon de prik en je hebt geen gezeik zou ik zeggen 😂
. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
pi_198371818
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

In de toekomst???

Dat is toch al decennia zo? Hallo? Geel boekje? XD
Heb ik nog nooit hoeven tonen
  zondag 7 maart 2021 @ 11:04:24 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371909
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:

[..]

Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.
Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk niet

Ook even al je social media accounts overal open zetten en je telefoon om snel te checken of er naast infectieziekten ook geen mentale instabiliteit is waardoor je een gevaar kunt zijn onderweg en in land van bestemming

Topidee O+

(Hellend vlak, en gewoon niet in verhouding tot risico's dus nul legitimiteit wmb om structureel in te voeren)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 11:04:56 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371915
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

In de toekomst???

Dat is toch al decennia zo? Hallo? Geel boekje? XD
Alleen voor gele koorts

En niet in alle landen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 11:05:02 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198371917
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:

[..]

Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.
Hoe klein de moeite is is in dit geval niet de relevante vraag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 11:05:56 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198371928
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
Data toont aan dat de transmissie enorm naar beneden gaat na een vaccinatie.

Verder heb je wel gelijk natuurlijk, je blijft een mate van besmettelijkheid hebben en dus risico's
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 11:09:07 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198371947
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
maar die zullen er dus niet (heel) ziek van worden als ze ook gevaccineerd zijn
  zondag 7 maart 2021 @ 11:33:48 #103
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198372230
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:
Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk niet

Ook even al je social media accounts overal open zetten en je telefoon om snel te checken of er naast infectieziekten ook geen mentale instabiliteit is waardoor je een gevaar kunt zijn onderweg en in land van bestemming

Topidee O+

(Hellend vlak, en gewoon niet in verhouding tot risico's dus nul legitimiteit wmb om structureel in te voeren)
Het mooiste zou zijn dat de beoordeling wordt gemaakt door een AI systeem waarbij je noch over de uitslag in dicussie kunt, noch te horen krijgen waarom je niet mag reizen. In versie 2.0 (3 jaar na in gebruikname) kun je handig vanuit huis, zij het na invoeren van je betaalde ticket, alvast checken of je reis wordt afgekeurd. Iets met leuker kunnen we het niet maken..
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 7 maart 2021 @ 11:42:26 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198372348
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar die zullen er dus niet (heel) ziek van worden als ze ook gevaccineerd zijn
Daarom moet je gewoon de algehele vaccinatiegraad zsm zo hoog mogelijk krijgen. Dan hoef je je in algemene zin niet meer zo druk te maken over risicovolle transmissie en kan iedereen weer gewoon overal zonder gezeur naar binnen.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:43:01 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372360
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk niet

Ook even al je social media accounts overal open zetten en je telefoon om snel te checken of er naast infectieziekten ook geen mentale instabiliteit is waardoor je een gevaar kunt zijn onderweg en in land van bestemming

Topidee O+

(Hellend vlak, en gewoon niet in verhouding tot risico's dus nul legitimiteit wmb om structureel in te voeren)
Dit soort hellend vlak retorieken zonder verdere onderbouwing zijn gewoon drogredeneringen.

Al decennia zijn vaccinaties verplicht voor bepaalde bestemmingen en daar is ook niet logischerwijs een soortgelijk scenario uit voortgekomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 11:46:04 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198372404
quote:
Als er een garantie zou zijn dat het openen van terrassen zou leiden tot minder samenscholing en er zou goed gereguleerd worden, dan is viroloog en OMT-lid Menno de Jong voorstander van open terrassen. Dat zegt hij tegen de Amsterdamse zender AT5.
Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 11:51:17 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372482
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.
Dit betekent dus dat we gewoon wat meer massaal de parken op moeten zoeken om de terrasjes af te dwingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 11:51:40 #108
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198372490
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit soort hellend vlak retorieken zonder verdere onderbouwing zijn gewoon drogredeneringen.

Al decennia zijn vaccinaties verplicht voor bepaalde bestemmingen en daar is ook niet logischerwijs een soortgelijk scenario uit voortgekomen.
Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.

Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.

Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
pi_198372503
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Don't worry, als je het niet kan nemen krijg je daar vast ook een bewijsje van.

Als je zo'n antivaxxertje bent... tja... eigen k(n)eus, ik ben voor alles wat zsm weer zoveel mogelijk mogelijk maakt voor zoveel mogelijk mensen.

Neem gewoon de prik en je hebt geen gezeik zou ik zeggen 😂
Heeft weinig met antivax te maken, dan zou ik in zijn geheel tegen vaccinaties zijn. Ik heb alleen twijfels bij de tijdsdruk waaronder de huidige producten tot stand zijn gekomen.

Zoals staat op de website van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen:
quote:
Nog niet alle informatie uit de onderzoeken is compleet en bekend. Wel zijn er, op basis van de beschikbare informatie, voldoende aanwijzingen dat de positieve effecten van het vaccin opwegen tegen de risico’s. Daarom is COVID-19 Vaccin AstraZeneca onder voorwaarden goedgekeurd.
Andere vaccins zijn volgens mij op dezelfde voorwaardelijke grond goedgekeurd. Als ik nu een ernstige ziekte zou hebben en de keuze was sterven of het onder voorwaarden goedgekeurd medicijn, dan was de keuze niet zo moeilijk.

Maar nu gaat er een virus rond, waarvan ik gezien mijn leeftijd weinig te vrezen heb en dan zou ik mij iets moeten laten inspuiten omdat de effecten van het product waarschijnlijk opwegen tegen de nadelen. En ik begrijp dat die afweging voor ouderen en vanuit epidemiologische oogpunt anders kan zijn. Maar voor mij zijn de effecten, gezien mijn risicoprofiel, beperkt, terwijl de risico's blijven.
pi_198372504
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.
Helemaal mee eens, na 2 maanden moeten er toch wel cijfers zijn over het effect van de avondklok
(ohnee wacht we hebben weer andere dingen als eerste versoepeld dus het is effect is helemaal niet meer meetbaar, als je het als eerste versoepeld had, conform afspraak, had je tenminste cijfers kunnen hebben)

Voorts ben ik nog steeds van mening dat de avondklok verwoest moet worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198372527
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Vind ik wel moeten kunnen hoor. Maar geen mod hier
Nee, jammer. Zo blijft 2021 vooralsnog wel teleurstellend.
Go hard or go home
  zondag 7 maart 2021 @ 11:54:01 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372528
quote:
15s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.

Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.

Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
Dit ging toch ook over de inreis-eisen van andere landen, die een vaccinatie verplichten?

Om dan gelijk met social media sociale checks te komen slaat helemaal nergens op. Echt een pure drogreden en is ook helemaal niet ter sprake.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198372539
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, na 2 maanden moeten er toch wel cijfers zijn over het effect van de avondklok
(ohnee wacht we hebben weer andere dingen als eerste versoepeld dus het is effect is helemaal niet meer meetbaar, als je het als eerste versoepeld had, conform afspraak, had je tenminste cijfers kunnen hebben)

Voorts ben ik nog steeds van mening dat de avondklok verwoest moet worden.
Avondklok en maatregelen voor aantal bezoekers thuis scheelt toch 10% in besmettingscijfers?

Volgens mij heb ik dat ergens in een presentatie van het OMT gelezen. Dan zal het wel waar zijn. :)
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 7 maart 2021 @ 11:55:46 #114
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198372553
Dat gezeur over die avondklok. Dankzij de avondklok kunnen jullie weer naar de kapper
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 7 maart 2021 @ 11:57:11 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198372571
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:55 schreef Mortaxx het volgende:
Dat gezeur over die avondklok. Dankzij de avondklok kunnen jullie weer naar de kapper
En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
pi_198372579
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:55 schreef Mortaxx het volgende:
Dat gezeur over die avondklok. Dankzij de avondklok kunnen jullie weer naar de kapper
Ik heb 1 a 2 mm haar, wat boeit mij die kapper.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198372586
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
Jeps. ik blijf zeuren om mijn vrijheidsbeperking, laat me.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198372591
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
Is dat zo? :) Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:00:40 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372627
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:58 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Is dat zo? :) Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
Ik heb nu al die avondafspraken in het weekend moeten plannen, is een flink ge-ren en gevlieg kan ik je vertellen, bovenop de normale weekend-verplichtingen :D

Maar wel lekker rustig op de bank nu doordeweeks in de avond, dat dan weer wel :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198372647
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 7 maart 2021 @ 12:03:34 #121
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198372670
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit ging toch ook over de inreis-eisen van andere landen, die een vaccinatie verplichten?

Om dan gelijk met social media sociale checks te komen slaat helemaal nergens op. Echt een pure drogreden en is ook helemaal niet ter sprake.
Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.

En social media checks is helemaal niet zo gek, in de VS gebeurt het al, dus als je dan toch zo'n app gaat maken waar je alles in bijhoudt, kun je ook wel checken hoevaak je in de afgelopen maand op 'TNT' hebt gezocht en dat cijfertje in die app knallen. En als we dat dan optellen, dan kunnen we er een weging aan geven die we dan een "Sociale Score" noemen. Als je score te hoog/te laag is, dan gaan we je heropvoeden.

Ja, ik overdrijf, met opzet, om het punt duidelijk te maken want veel van die zaken gebeuren al op plekken die wij juist willen vermijden, op dit moment althans.

Om dan nog maar een voorbeeld te geven: die avondklokwet, begon als een te snel ingevoerd gebeuren, werd een concrete wet die tussen 21 en 4:30 de buitenruimte af kan sluiten. Inmiddels hebben we een wet die Ferd door de kamers heeft geloodst waarin, als ze dat zouden willen, de buitenruimte voor iedereen afgesloten kan worden, niet alleen in de avond maar ook overdag. Ik zeg niet dat het morgen gaat gebeuren, ik zeg dat als je ze de handvaten geeft, ze ooit die mogelijkheid gaan bekijken om wat voor reden dan ook. Dat moet je gewoon niet willen. Zo ook met vaccinatieregistratie.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:04:50 #122
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198372690
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
Oh nee ik kom nooit buiten de deur hoor 's avonds, ik ga nooit bij vrienden eten, ik sport nooit 's avonds, ik wil de deur uitkunnen wanneer ik wil en die klok heeft er NIET voor gezorgd dat de kappers weer open kunnen, de werking is nooit aangetoond!!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 7 maart 2021 @ 12:06:18 #123
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198372710
quote:
12s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.

En station Utrecht Centraal, niet te vergeten.

Goeie post trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:07:37 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372734
quote:
12s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.

En social media checks is helemaal niet zo gek, in de VS gebeurt het al, dus als je dan toch zo'n app gaat maken waar je alles in bijhoudt, kun je ook wel checken hoevaak je in de afgelopen maand op 'TNT' hebt gezocht en dat cijfertje in die app knallen. En als we dat dan optellen, dan kunnen we er een weging aan geven die we dan een "Sociale Score" noemen. Als je score te hoog/te laag is, dan gaan we je heropvoeden.

Ja, ik overdrijf, met opzet, om het punt duidelijk te maken want veel van die zaken gebeuren al op plekken die wij juist willen vermijden, op dit moment althans.

Om dan nog maar een voorbeeld te geven: die avondklokwet, begon als een te snel ingevoerd gebeuren, werd een concrete wet die tussen 21 en 4:30 de buitenruimte af kan sluiten. Inmiddels hebben we een wet die Ferd door de kamers heeft geloodst waarin, als ze dat zouden willen, de buitenruimte voor iedereen afgesloten kan worden, niet alleen in de avond maar ook overdag. Ik zeg niet dat het morgen gaat gebeuren, ik zeg dat als je ze de handvaten geeft, ze ooit die mogelijkheid gaan bekijken om wat voor reden dan ook. Dat moet je gewoon niet willen. Zo ook met vaccinatieregistratie.
Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.

Zoals je zelf al aangeeft zijn daar al veel betere eerste stappen voor gezet. Zoiets kan je inderdaad koppelen aan een visumverplichting die nu al op luchthavens worden gecontroleerd.

Argumenteren dat een vaccinatie verplichting de weg vrijmaakt voor zulke maatregelen is dus een pure drogredenering, want die mogelijkheid is er al lang. En social media controleren is ook een veel “logischer” bij een visum aanvraag dan bij een vaccinatie check.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 12:12:08 #125
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198372828
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Argumenteren dat een vaccinatie verplichting de weg vrijmaakt voor zulke maatregelen is dus een pure drogredenering, want die mogelijkheid is er al lang.
Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.

quote:
Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"
  zondag 7 maart 2021 @ 12:16:26 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372906
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:12 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.
[..]

Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"
Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.

Dat is mijn hele punt. Een vaccinatieplicht bij inreizen geeft helemaal geen extra handvaten om zoiets in te voeren. En ook geen reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren.

Overigens moet een “dagklok” ook gewoon langs de Staten-Generaal, om nog even op je vorige voorbeeld terug te komen.

Dat je tegen een vaccinatiepaspoort bent heb ik begrip voor, maar niet op basis van hellend vlak drogredenen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198372921
Als je nu nog een kapper nodig hebt dan ben je ook niet heel zinvol bezig geweest. Hell, met die avondklok die al 100 jaar duurt had je alle tijd om je eigen thuiskappert te worden. Youtube is je vriend.
Go hard or go home
  zondag 7 maart 2021 @ 12:17:36 #128
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198372926
Er is nooit geponeerd dat het checken van de vaccinatiestatus een opmaat is tot het checken van social media achtergronden. Het voorbeeld is simpelweg aangehaald omdat het iets is dat op sommige plekken nu ook al gebeurt en nooit meer weg gaat. Net als het geval zou zijn met de vaccinatiestatuschecks. Maar je kunt er lang of kort over praten, die checks komen er en we zullen moeten kunnen aantonen dat we voldoen aan de voorwaarden van de reisbestemming. Noem het hoe je wil, maar het is effectief een vaccinatiepaspoort.

Ik ben benieuwd naar een onderzoek waarbij je enerzijds kijkt welke eisen je wilt stellen aan mensen die jouw land binnen komen en anderzijds welke registratie van jouw eigen status je bereid bent over te dragen aan andere landen wanneer jij grensoverschrijdend wilt reizen. Het zou nog best kunnen dat mensen hogere eisen stellen aan 'vreemden' dan waartoe ze zelf bereid zouden zijn.

En tegen de tijd dat ze m'n Fok! historie checken, ben ik toch verdoemd tot Nederland :P
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 7 maart 2021 @ 12:18:12 #129
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198372933
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.

Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
Helemaal nog niet. Hoe kom je hierbij? Een bronvermelding is misschien wel handig bij zulke uitspraken.

Op dit moment is het een voorstel wat later deze maand besproken gaat worden. Op dit moment scharen Spanje, Griekenland, Portugal en Oostenrijk zich achter het plan. Dat is nog lang geen meerderheid.

Bron: NRC
Weisst
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 7 maart 2021 @ 12:18:49 #130
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198372946
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:58 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Is dat zo? :) Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoeling

Toont direct aan dat de avondklok werkt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198372974
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoeling

Toont direct aan dat de avondklok werkt
Als ik ziek was, was ik wel thuisgebleven :)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:20:59 #132
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198372988
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoeling

Toont direct aan dat de avondklok werkt
Gedeeltelijk lijkt me, op dit moment wordt bezoek gewoon gepland met om 21h00 binnen.. betekent dat we niet 's middags pas wegrijden, maar om een uurtje of 10. Maar goed, als dat 10% besmetting scheelt hè, dan moet je de experts maar geloven.

Ik ben er compleet op tegen om een avondklok te hanteren in deze situatie, het feit wil dat ik dat niet bepaal en zo lang het mogelijk is moeten we er mee leven (omheen werken).
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 12:22:08 #133
408813 crew  trein2000
pi_198373013
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoeling

Toont direct aan dat de avondklok werkt
Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198373033
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik heb net de datapunten weggehaald uit het model, zodat het effect niet meer te controleren valt.

Groet,
Jaap
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:24:48 #135
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198373076
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.

Dat is mijn hele punt. Een vaccinatieplicht bij inreizen geeft helemaal geen extra handvaten om zoiets in te voeren. En ook geen reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren.

Dat je tegen een vaccinatiepaspoort bent heb ik begrip voor, maar niet op basis van hellend vlak drogredenen.
Tuurlijk wel, nu checken we op Corona, dan checken we straks op Influenza er meteen bij, doen we de BMR prik ook gelijk even afvinken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We hebben hier recht op lichamelijke integriteit, dat betekent dat je op geen enkele manier gedwongen zou mogen worden tot een prik, dat is wat op deze manier gebeurd. Of je dat nu hellend vlak noemt of niet.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:28:00 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198373125


Ze hebben er maar lol in hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198373139
Ik vind dit best grappig, een artikel van CNN over de Duitse vaccinatiestrategie. Spoiler: het wordt volledig afgebrandt.

https://edition.cnn.com/2(...)-grm-intl/index.html
  zondag 7 maart 2021 @ 12:29:25 #138
13309 nostra
ask why
pi_198373140
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Ze hebben er maar lol in hè.
Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198373154
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Ze hebben er maar lol in hè.
En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.
Voelen ze ook hoe het is om min of meer 24/7 opgesloten te zitten tussen je eigen muren.

Je zou ze bijna een uitbraakje gunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198373168
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.
Die is wat stijfjes, maar wel consequenter en neem ik serieuzer dan deze peppie en kokkie.
pi_198373170
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Ze hebben er maar lol in hè.
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
  zondag 7 maart 2021 @ 12:33:33 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198373199
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
Jawel, ik weet ook wel dat het een beetje flauw is. Maar ik denk dat je als ondernemer op dit moment ook vrij weinig te lachen hebt, of als student zonder onderwijs ofzo. Dan zou zo'n foto wel eens op de agressiereflexen kunnen werken.

De strekking van het bijbehorende Trouw-artikel is overigens 'het kabinet wil wel versoepelen, maar de cijfers laten dat echt niet toe'. Oftewel, het OMT bepaalt het kabinetsbeleid. Als het kabinet echt wil versoepelen dan kan dat namelijk wel degelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:35:19 #143
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198373223
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
En het is ook wel leuk om die 2 zo te zien. Dat je minister-president er zo bij fietst :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198373253
quote:
15s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.

Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.

Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:38:44 #145
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373283
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.
Voelen ze ook hoe het is om min of meer 24/7 opgesloten te zitten tussen je eigen muren.

Je zou ze bijna een uitbraakje gunnen.
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 12:39:46 #146
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198373300
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:

[..]

Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
pi_198373332
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.
En soms is dat ook gewoon prima in mijn ogen. Vaccins beschermen niet alleen jezelf, maar ook anderen. Een tweedeling in de samenleving gaat te ver, maar wat mij betreft mag bijvoorbeeld een kinderdagverblijf best eisen dat een kind indien mogelijk gevaccineerd is volgens het Rijksvaccinatieprogramma.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198373352
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:

[..]

Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
Mensen willen vooral dat er voor hun geen regels gelden en ze overal kunnen doe en laten wat ze willen. Als je ze dan vervolgens probeert uit te leggen hoe het op dit moment gesteld is in oa de zorg dan krijg je vage linkjes die alles in twijfel trekken om je oren en moet je vooral je bek houden want jij zal wel genieten van een lockdown. Dat het voor iedereen kut en beperkend is gaat aan dat soort lieden totaal voorbij.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:43:42 #149
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373361
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
Ik wist ook gewoon toen ik die foto zag dat er iemand zou gaan afgeven hierop :')

Twee mensen die zich dag en nacht inzetten om het land zo goed mogelijk door de huidige corona-crisis te helpen, mogen niet één moment van plezier hebben.

Ik ben blij dat ze kunnen lachen, want dat geeft enig positivisme aan.
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 12:47:38 #150
13309 nostra
ask why
pi_198373423
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
Zoom is sowieso verboden ivm veiligheid, in ieder geval bij MinDef. Geen idee of dat ook voor de andere reguliere programma's geldt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 7 maart 2021 @ 12:49:09 #151
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373446
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
Wanneer je internet eruit ligt tijdens een belangrijke meeting, dan gaat een efficiënt overleg gauw de deur uit, niet? Je wil een zo soepel mogelijk overleg zodat er geen tijd verloren gaat aan randzaken.

En daarnaast speelt ook de vertrouwelijkheid een grote rol. De zaken die besproken worden moeten niet uitlekken voordat een besluit is genomen.
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 12:50:08 #152
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198373456
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.
Oprechte excuses als het overkomt als "dom meeschreeuwen", dat was niet mijn intentie (dit is immers niet KLB). Ik ben mij ervan bewust dat er gevraagd wordt naar vaccinaties, hetgeen komt omdat steeds meer mensen tegen vaccinaties zijn en er dus voor bepaalde ziektes een risico bestaat dat die terugkeert. Wil overigens niet zeggen dat ik dat dan maar een goed idee vind, het voordeel van die vaccinaties is overigens dat jij zelf in het beheer bent van de registratie, en niet de datahongerige overheid :)

En het tweede deel van jouw reactie is precies het punt: een keuze kunnen maken is er niet meer als je plekken niet inkomt omdat je niet gevaccineerd bent (of de registratie niet hebt/niet wil laten zien). Kun je zeggen: dan moet je er maar niet naartoe gaan, je weet nu simpelweg nog niet waar die check gaat komen en of je dus een keuze hebt.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:50:18 #153
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198373460
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Wanneer je internet eruit ligt tijdens een belangrijke meeting, dan gaat een efficiënt overleg gauw de deur uit, niet? Je wil een zo soepel mogelijk overleg zodat er geen tijd verloren gaat aan randzaken.

En daarnaast speelt ook de vertrouwelijkheid een grote rol. De zaken die besproken worden moeten niet uitlekken voordat een besluit is genomen.
Het mag ook vooral niet worden vastgelegd. Stel je voor dat je later openheid zou moeten geven over de besluitvorming, dat is niet de bedoeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:51:25 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198373482
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:24 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, nu checken we op Corona, dan checken we straks op Influenza er meteen bij, doen we de BMR prik ook gelijk even afvinken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We hebben hier recht op lichamelijke integriteit, dat betekent dat je op geen enkele manier gedwongen zou mogen worden tot een prik, dat is wat op deze manier gebeurd. Of je dat nu hellend vlak noemt of niet.
Nu heb jij het opeens weer over andere infectieziektes. Wat ik ook prima vind, als andere landen dat willen controleren.

Maar het ging over zaken die compleet ongerelateerd zijn zoals social media. Dat volgt helemaal niet automatisch uit een vaccin verplichting bij inreizen. Sterker nog, het kan al. Daar is echt geen vaccinatiepaspoort voor nodig hoor.

En dergelijke beperkingen waarbij je bepaalde landen niet in mag bestaat al, zie gele koorts. Dat kan je dwingen noemen, maar het heeft niet geleid tot social media checks. Waarom een uitbreiding van dat paspoort naar meer landen dat opeens wel doet is echt een overdrijving, zeker omdat het zonder ook al prima kan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198373487
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Heeft weinig met antivax te maken, dan zou ik in zijn geheel tegen vaccinaties zijn. Ik heb alleen twijfels bij de tijdsdruk waaronder de huidige producten tot stand zijn gekomen.

Zoals staat op de website van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen:
[..]

Andere vaccins zijn volgens mij op dezelfde voorwaardelijke grond goedgekeurd. Als ik nu een ernstige ziekte zou hebben en de keuze was sterven of het onder voorwaarden goedgekeurd medicijn, dan was de keuze niet zo moeilijk.

Maar nu gaat er een virus rond, waarvan ik gezien mijn leeftijd weinig te vrezen heb en dan zou ik mij iets moeten laten inspuiten omdat de effecten van het product waarschijnlijk opwegen tegen de nadelen. En ik begrijp dat die afweging voor ouderen en vanuit epidemiologische oogpunt anders kan zijn. Maar voor mij zijn de effecten, gezien mijn risicoprofiel, beperkt, terwijl de risico's blijven.
En omdat 85% wel gewoon mee wilt werken, en teveel twijvelers ervoor kunnen zorgen dat we allemaal onze vrijheid later terug kunnen krijgen onnodig, de ziekenhuizen langer belast blijven, en daardoor ook nog de economie veel harder dan nodig naar de tyfus gaat met zelfdodingen en depressies en armoedeziektes etc tot gevolg, om al die drie redenen, kan het dus zijn dat we die paar twijfelaars als jou dan dus gaan stimuleren om gewoon mee te doen door je anders niet toe te laten in horeca, festivals, theaters etc.

Ik en 85% van nl willen namelijk later dit jaar weer naar een club mogen en mogen dansen, of naar een event etc, zonder die allesverneukende tyfus 1.5m, en daarvoor moet een bepaald % het nemen. Of we laten daar gewoon gevaccineerden en herstelden binnen. Kies maar.
#WeesGeenWhales
  zondag 7 maart 2021 @ 12:52:59 #156
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198373512
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:49 schreef erkel het volgende:

[..]

En daarnaast speelt ook de vertrouwelijkheid een grote rol. De zaken die besproken worden moeten niet uitlekken voordat een besluit is genomen.
Ah ja vertrouwelijkheid, vandaar dat alle mogelijke maatregelen in de weken van tevoren al benoemd worden als 'mogelijkheden' in talkshows, interviews en weetikveelwatnogmeer en vervolgens alle definitieve maatregelen in de ochtendkrant al terug te vinden zijn voordat de persco geweest is :')
pi_198373560
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
Waarom blijven mensne dit zeggen?

Volg het nieuws, van Pfizer, AZ, en j&j is nu in praktijk bewegen dat ze ook "dramatically" (en dat zegt een wetenschapper niet snel) helpen tegen verspreiding.

Dat is achterhaald, afhankelijk van vaccin ben je 75 tot 95 procent minder besmettelijk, wat de R ruim onder de 1 Timmert.

En gezien het feit dat het dezelfde techniek is en alle andere cijfers ook identiek zijn zal het dus 99,99% zeker ook 90-95% transmissie blokkeren bij moderna en novavax.
#WeesGeenWhales
  zondag 7 maart 2021 @ 12:56:57 #158
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373589
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:52 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ah ja vertrouwelijkheid, vandaar dat alle mogelijke maatregelen in de weken van tevoren al benoemd worden als 'mogelijkheden' in talkshows, interviews en weetikveelwatnogmeer en vervolgens alle definitieve maatregelen in de ochtendkrant al terug te vinden zijn voordat de persco geweest is :')
Alles in de openbaarheid ten opzichte van geruchten is wel wat anders.
Weisst
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 12:57:27 #159
408813 crew  trein2000
pi_198373594
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Wanneer je internet eruit ligt tijdens een belangrijke meeting, dan gaat een efficiënt overleg gauw de deur uit, niet? Je wil een zo soepel mogelijk overleg zodat er geen tijd verloren gaat aan randzaken.
Ja, als de chauffeur van De Jonge een boom over het hoofd ziet gaat het ook mis. Dat lijkt me niet echt een reden, dit is geen Brazilië ofzo waar het internet elk moment plat kan gaan.
quote:
En daarnaast speelt ook de vertrouwelijkheid een grote rol. De zaken die besproken worden moeten niet uitlekken voordat een besluit is genomen.
Dus de Europese Raad, toch niet het minste orgaan, kan wel online maar het informele Catshuisberaad is zo vertrouwelijk dat iedereen bij elkaar moet komen? Lijkt mij onwil.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198373619
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Wanneer je internet eruit ligt tijdens een belangrijke meeting, dan gaat een efficiënt overleg gauw de deur uit, niet? Je wil een zo soepel mogelijk overleg zodat er geen tijd verloren gaat aan randzaken.

En daarnaast speelt ook de vertrouwelijkheid een grote rol. De zaken die besproken worden moeten niet uitlekken voordat een besluit is genomen.
Wat er word besproken zal maar in de openbaarheid komen, dat zou echt een schande zijn voor de democratie.
"Laten we die klok nog aanhouden, gooien we de kappertjes open, is de meute ook weer blij".
Hee hoe was het op de schaatsbaan, lekker rondje gereden zonder al dat gepeupel.
Heb je Jinek nog dat smsje gestuurd met de nieuwe maatregels? :P
  zondag 7 maart 2021 @ 13:00:06 #161
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373653
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het mag ook vooral niet worden vastgelegd. Stel je voor dat je later openheid zou moeten geven over de besluitvorming, dat is niet de bedoeling.
Er is genoeg openheid, maar niet alles kan open en bloot gecommuniceerd worden. Voor een goede werkomgeving is het belangrijk dat iedereen het gevoel heeft dat ie kan zeggen wat ie wil, zonder dat gelijk de cancel culture bovenop je springt na een uitspraak.
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 13:02:53 #162
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198373706
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nu heb jij het opeens weer over andere infectieziektes. Wat ik ook prima vind, als andere landen dat willen controleren.

Maar het ging over zaken die compleet ongerelateerd zijn zoals social media. Dat volgt helemaal niet automatisch uit een vaccin verplichting bij inreizen. Sterker nog, het kan al. Daar is echt geen vaccinatiepaspoort voor nodig hoor.
Dat kan niet, ze mogen het vragen maar je hoeft niet mee te werken en je mag op basis daarvan niet geweigerd worden (in Nederland, voor de duidelijkheid).

quote:
En dergelijke beperkingen waarbij je bepaalde landen niet in mag bestaat al, zie gele koorts. Dat kan je dwingen noemen, maar het heeft niet geleid tot social media checks. Waarom een uitbreiding van dat paspoort naar meer landen dat opeens wel doet is echt een overdrijving, zeker omdat het zonder ook al prima kan.
Nogmaals, die social media checks mag je van mij ook los hiervan zien, dan houden we het op de infectieziekten, prima. Neemt niet weg dat wij in de EU gewoon mogen rondreizen zonder vaccinatiepaspoort en dat het niemand aangaat wat voor stoffen ik in m'n lichaam heb laten spuiten. Daar komt bij dat ik zelf mag bepalen wat ik erin laat spuiten zonder dat daar consequenties aan vast zitten: lichamelijke integriteit heet dat.

Kijk anders even naar het gedraaikont van Hugo omtrent de testen, vergelijkbaar voorbeeld: wij mogen niet controleren of iemand Corona negatief is op dit moment, dus wat doet Hugo: hij laat het KLM doen. Het is om de wet heendraaien die er precies om die reden is: Ik bepaal wat ik met mijn gezondheid doe en daar mogen geen consequenties voor zijn.

En met dit paspoort, in wat voor vorm dan ook, komt daar een einde aan en daar ben ik gewoon op tegen.

Maar, ik heb het idee dat we het niet eens gaan worden (en dat is prima) maar ik moet nu m'n dag weer verder gaan vullen met andere zaken dan FOK! Excuses voor eventuele onduidelijkheden, voor mij is het simpel: ik ben tegen zo'n paspoort en wat voor registratie van medische zaken door welke overheid dan ook en scope-creep is een van de redenen ervan. Vaccinatie zelf vind ik een goed idee overigens (alhoewel ik er nog niet over uit ben of ik hem zelf ga halen) Ik wens u een fijne dag :)
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 7 maart 2021 @ 13:03:54 #163
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198373721
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
Past niet in de Rutte doctrine.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 7 maart 2021 @ 13:05:33 #164
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373741
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, als de chauffeur van De Jonge een boom over het hoofd ziet gaat het ook mis. Dat lijkt me niet echt een reden, dit is geen Brazilië ofzo waar het internet elk moment plat kan gaan.
[..]

Dus de Europese Raad, toch niet het minste orgaan, kan wel online maar het informele Catshuisberaad is zo vertrouwelijk dat iedereen bij elkaar moet komen? Lijkt mij onwil.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Heeft dit zin om elke post eronder te zetten?

Bij de Europese Raad of Parlement zijn ook genoeg informele gesprekken waar geen microfoon bij is.

Hoezo is dit een punt van discussie? Het is volkomen duidelijk dat op locatie beter overleg mogelijk is, dan via een scherm. Dat merkt toch iedereen als je weer eens een collega nodig hebt en niet bereikbaar is?

Ik heb meer het idee dat persoonlijke frustratie het beeld een beetje vertroebelt.
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 13:08:15 #165
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373770
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wat er word besproken zal maar in de openbaarheid komen, dat zou echt een schande zijn voor de democratie.
"Laten we die klok nog aanhouden, gooien we de kappertjes open, is de meute ook weer blij".
Hee hoe was het op de schaatsbaan, lekker rondje gereden zonder al dat gepeupel.
Heb je Jinek nog dat smsje gestuurd met de nieuwe maatregels? :P
Er vinden ook gebbetjes plaats bij zo'n overleg waarschijnlijk inderdaad. Het zijn net mensen, onze politici.
Weisst
pi_198373773
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:05 schreef erkel het volgende:

[..]

Heeft dit zin om elke post eronder te zetten?

Bij de Europese Raad of Parlement zijn ook genoeg informele gesprekken waar geen microfoon bij is.

Hoezo is dit een punt van discussie? Het is volkomen duidelijk dat op locatie beter overleg mogelijk is, dan via een scherm. Dat merkt toch iedereen als je weer eens een collega nodig hebt en niet bereikbaar is?

Ik heb meer het idee dat persoonlijke frustratie het beeld een beetje vertroebelt.
Het is overduidelijk een referentie naar Carthage wat vernietigd moest worden, kent uw klassiekers 😂

Vind hem wel grappig.
#WeesGeenWhales
  zondag 7 maart 2021 @ 13:12:10 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198373806
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit soort hellend vlak retorieken zonder verdere onderbouwing zijn gewoon drogredeneringen.

Al decennia zijn vaccinaties verplicht voor bepaalde bestemmingen en daar is ook niet logischerwijs een soortgelijk scenario uit voortgekomen.
En waar, en zeker binnen Europa of westerse landen, is dit allemaal zo?

Ik vind dit toch echt wel een enorme open zetten voor allerlei andere checks hoor

Just to be sure, want wat is er tegen op extra zekerheid?

Nou, vrijheid bijvoorbeeld
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 13:12:30 #168
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373810
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het is overduidelijk een referentie naar Carthage wat vernietigd moest worden, kent uw klassiekers 😂

Vind hem wel grappig.
Daar was ik niet mee bekend inderdaad :P
Weisst
pi_198373947
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:12 schreef Molo het volgende:

[..]

En waar, en zeker binnen Europa of westerse landen, is dit allemaal zo?

Ik vind dit toch echt wel een enorme open zetten voor allerlei andere checks hoor

Just to be sure, want wat is er tegen op extra zekerheid?

Nou, vrijheid bijvoorbeeld
Ja dit. Er zijn allerlei vage oorden waar je allerlei vaccinatieboekjes voor nodig hebt, maar vooralsnog niet Duitsland of Frankrijk. Of om van Drenthe naar Groningen te kunnen, of om met je vrienden naar een café te gaan, om maar een vergaande versie te noemen van wat er nu her en der wordt voorgesteld.

Binnen Schengen had je voor (en lange tijd tijdens) corona vrij verkeer van personen, controles werden hooguit steekproefsgewijs gedaan. Als je dat afschaft of afhankelijk maakt van vaccinatiestatus, dan tuig je in feite een binnenlands paspoortsysteem op. Ja vast allemaal heel efficiënt met een app en QR-code, maar het principe blijft hetzelfde. Net zoals dat je in China niet door het poortje op het treinstation komt zonder je id-kaart te scannen. Normaal?

Denk trouwens nog wel dat het wat wordt afgezwakt, er zijn ook wel EU-landen die hier niet op zitten te wachten, en de Europese Commissie is ook wel eens kritisch geweest op lidstaten die tijdens corona de grenzen totaal hebben dichtgegooid. Maar dit is wel het gevaar als je eigenlijk bij voorbaat al ~50% van de bevolking achter dit soort plannen hebt, zolang je maar belooft dat ze dan hun normale leventjes weer terug mogen.

Even ter illustratie, landen die volgens Wikipedia binnenlandse paspoorten hebben of in het verleden hadden:

quote:
Countries that currently have internal passports include:

China (Hukou),
North Korea (hoju),

The following "internal passports" are not used to restrict internal migration, and only represents a bureaucratic heritage:

Russian Federation (Russian internal passport)
Ukraine (Ukrainian "passport card")[1]

Internal passports are known to have been issued and used previously by:

Russian Empire and its successor states,
France,
Confederate States of America
United States (in slave states prior to the Civil War),
Soviet Union (see Soviet Union internal passport),
Ottoman Empire,
South Africa, during apartheid,
Iraq (until 2016, replaced by National Card), and
Sweden (until 1860)
https://en.wikipedia.org/wiki/Internal_passport

Weet niet of hier voor sommige mensen veel gidslanden tussenzitten maar denk het toch niet.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 13:56:41 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198374469
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:33 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Het mooiste zou zijn dat de beoordeling wordt gemaakt door een AI systeem waarbij je noch over de uitslag in dicussie kunt, noch te horen krijgen waarom je niet mag reizen. In versie 2.0 (3 jaar na in gebruikname) kun je handig vanuit huis, zij het na invoeren van je betaalde ticket, alvast checken of je reis wordt afgekeurd. Iets met leuker kunnen we het niet maken..
Oh ja, goed idee! Dat we alvast iemand verbieden te reizen vanwege iets dat diegene nog niet gedaan heeft. Dat het verlaten van je huis strafbaar wordt op dat moment. Het bepalen of je wel of niet je huis mag verlaten wordt door die AI gedaan, op basis van voorspellingen.

Om dat te kunnen handhaven krijgt de politie een nieuwe unit, laten we die 'Precrime' noemen. Mensen die gegarandeerd een strafbaar feit gaan plegen moet je natuurlijk keihard aanpakken voor ze dat strafbare feit plegen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198374473
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:51 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

En omdat 85% wel gewoon mee wilt werken, en teveel twijvelers ervoor kunnen zorgen dat we allemaal onze vrijheid later terug kunnen krijgen onnodig, de ziekenhuizen langer belast blijven, en daardoor ook nog de economie veel harder dan nodig naar de tyfus gaat met zelfdodingen en depressies en armoedeziektes etc tot gevolg, om al die drie redenen, kan het dus zijn dat we die paar twijfelaars als jou dan dus gaan stimuleren om gewoon mee te doen door je anders niet toe te laten in horeca, festivals, theaters etc.

Ik en 85% van nl willen namelijk later dit jaar weer naar een club mogen en mogen dansen, of naar een event etc, zonder die allesverneukende tyfus 1.5m, en daarvoor moet een bepaald % het nemen. Of we laten daar gewoon gevaccineerden en herstelden binnen. Kies maar.
Heel veel poeha en veel woorden om weinig zinnigs te zeggen. Begon eindelijk al bij je vorige post toen je moet holle termen als antivaxers begon te strooien.

Eindelijk gaat het al fout bij het vierde woord van je post, namelijk gewoon. Wat is gewoon en waarom is het gewoon? Is het gewoon om indirect iemands grondrecht op persoonlijke integriteit af te nemen door hem in een hoek te plaatsen, waardoor je het nemen van een vaccin amper nog een vrije keuze kan noemen? Nou, volgens resolution 2361 van de Raad van Europa niet:

quote:
7.3.1 ensure that citizens are informed that the vaccination is NOT mandatory and that no one is politically, socially, or otherwise pressured to get themselves vaccinated, if they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;
Is het normaal om op groepsimmuniteit te sturen en iedereen te prikken? Of is het gewoon om op ziekenhuisbelasting te sturen en de kwetsbaren te vaccineren? Kunnen wij bij een lagere ziekenhuisbelasting onze vrijheid niet terug krijgen? En waarom geldt er een ander gewoon voor corona, dan voor griep aangaande het vaccinatiebeleid?

Jij roept veel, grote woorden, maar ik twijfel of dat je hebt nagedacht over wat je roept.
pi_198374504
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:52 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ah ja vertrouwelijkheid, vandaar dat alle mogelijke maatregelen in de weken van tevoren al benoemd worden als 'mogelijkheden' in talkshows, interviews en weetikveelwatnogmeer en vervolgens alle definitieve maatregelen in de ochtendkrant al terug te vinden zijn voordat de persco geweest is :')
Daarnaast zijn er ook gewoon beveiligde mogelijkheden.
Het is gewoon luiheid, gemakzucht of onwil om zichzelf niet aan de zelf geopperde regels te houden.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 13:58:30 #173
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198374505
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Avondklok en maatregelen voor aantal bezoekers thuis scheelt toch 10% in besmettingscijfers?

Volgens mij heb ik dat ergens in een presentatie van het OMT gelezen. Dan zal het wel waar zijn. :)
Avondklok voorkomt ook 700 IC opnames, komt ook uit dezelfde cijfers.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 14:02:03 #174
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198374629
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Avondklok voorkomt ook 700 IC opnames, komt ook uit dezelfde cijfers.
Nou ja die 700 opnames maakt op het totaal van 170.000 besmettingen ook niet meer echt het verschil natuurlijk
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 14:05:50 #176
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198374665
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:05 schreef erkel het volgende:

[..]

Heeft dit zin om elke post eronder te zetten?

Bij de Europese Raad of Parlement zijn ook genoeg informele gesprekken waar geen microfoon bij is.

Hoezo is dit een punt van discussie? Het is volkomen duidelijk dat op locatie beter overleg mogelijk is, dan via een scherm. Dat merkt toch iedereen als je weer eens een collega nodig hebt en niet bereikbaar is?

Ik heb meer het idee dat persoonlijke frustratie het beeld een beetje vertroebelt.
Het gaat mij er niet zozeer om dat het persoonlijk is en niet online, ik vind het nogal kwalijk dat het niet genotuleerd wordt.

Dat houdt in dat een overleg wat een formele plek heeft in het maken van beleid rondom de coronacrisis niet te controleren is door de leden van de tweede kamer. Dat er geen controle plaats kan vinden op waarom een beslissing genomen wordt.

Wanneer een kabinet zittend is vind ik dat kwalijk, wanneer een kabinet demissionair is en de tweede kamer nog harder nodig heeft nog meer. Dat is echt niet acceptabel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 14:12:28 #177
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198374811
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker hoor, volgens mij al de zesde dag op rij een daling. _O_
pi_198374836
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lekker hoor, volgens mij al de zesde dag op rij een daling. _O_
Leuk dat je al juicht, maar wacht nu maar op die Britse variant!!
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 14:16:25 #179
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198374863
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:14 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Leuk dat je al juicht, maar wacht nu maar op die Britse variant!!
Je loopt achter, de Zuid-Afrikaanse is de new kid in town.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 14:17:36 #180
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198374886
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je loopt achter, de Zuid-Afrikaanse is de new kid in town.
Een paar dagen geleden hoorde ik weer iets over een nog nieuwere variant die hier in NL ontdekt was. Weet even niet meer uit welk land.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198374888
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand een idee waarom de IC opname hoog blijft in vergelijking met de ziekenhuis opname?
- verwijderd door admin -
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 14:18:11 #182
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198374894
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een paar dagen geleden hoorde ik weer iets over een nog nieuwere variant die hier in NL ontdekt was. Weet even niet meer uit welk land.
De Mexicaanse? Mexico + corona + corona-bier kan ik niet heel serieus nemen :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 14:18:36 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198374903
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een paar dagen geleden hoorde ik weer iets over een nog nieuwere variant die hier in NL ontdekt was. Weet even niet meer uit welk land.
Limburgse variant
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198374908
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:17 schreef groenen het volgende:

[..]

Iemand een idee waarom de IC opname hoog blijft in vergelijking met de ziekenhuis opname?
Omdat de meeste IC-opnames doorstroom zijn van klinkiekopnames.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 14:19:05 #185
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198374912
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Limburgse variant
Varianten sparen. Wanneer komt het plakboek?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198374948
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een paar dagen geleden hoorde ik weer iets over een nog nieuwere variant die hier in NL ontdekt was. Weet even niet meer uit welk land.
B100 uit New York.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:22:49 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198374985
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een paar dagen geleden hoorde ik weer iets over een nog nieuwere variant die hier in NL ontdekt was. Weet even niet meer uit welk land.
Over de Britse variant hoor ik ook al even weinig meer. Zullen ze in Den Haag wel langzaam laten doodbloeden nu blijkt dat ze dat zwaar overdreven hebben.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:27:44 #188
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198375083
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Over de Britse variant hoor ik ook al even weinig meer. Zullen ze in Den Haag wel langzaam laten doodbloeden nu blijkt dat ze dat zwaar overdreven hebben.
Doofpotje.

Dat is natuurlijk helemaal niet slim.

Als ze toegeven dat de Britse variant overschat is, creëren ze meer vertrouwen bij een volgende variant.

Nu denkt de bevolking; ja net als de Britse variant zeker.. het zal allemaal wel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198375100
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Doofpotje.

Dat is natuurlijk helemaal niet slim.

Als ze toegeven dat de Britse variant overschat is, creëren ze meer vertrouwen bij een volgende variant.

Nu denkt de bevolking; ja net als de Britse variant zeker.. het zal allemaal wel.
Het RIVM heeft het er gewoon nog net zoveel over als daar voor.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:32:29 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198375164
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Varianten sparen. Wanneer komt het plakboek?
Covid-mon, gonna catch 'm allllll
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 maart 2021 @ 14:32:49 #191
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198375173
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het RIVM heeft het er gewoon nog net zoveel over als daar voor.
Oke.

Zal wel m'n eigen perceptie zijn dan dat ik daar steeds minder over hoor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 14:34:23 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198375207
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:12 schreef Molo het volgende:

[..]

En waar, en zeker binnen Europa of westerse landen, is dit allemaal zo?

Ik vind dit toch echt wel een enorme open zetten voor allerlei andere checks hoor

Just to be sure, want wat is er tegen op extra zekerheid?

Nou, vrijheid bijvoorbeeld
Hoe zet dit extra checks open die nu nog niet zouden kunnen? Als ze graag een social media controle willen dan kunnen ze dat ook zo wel invoeren hoor.

En dit hellend vlak argument kan je werkelijk overal voor gebruiken.

Mondkapjes plicht?
-Belachelijk, zet de deur open voor het verplichten van een volledig hazmat suit en desinfectiestraten voor personen bij de supermarkt.

Snelheidslimiet?
-Belachelijk, zet de deur open voor het verbieden van auto’s.

Je kan echt letterlijk elke maatregel of wet of verbod in het extreme doortrekken en elke discussie daarmee proberen dood te slaan, en de ander heeft geen enkele manier om zich ertegen te verdedigen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198375215
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Oke.

Zal wel m'n eigen perceptie zijn dan dat ik daar steeds minder over hoor.
De politiek heeft het er wat minder over, misschien is dat het.
pi_198375312
twitter
pi_198375420
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ossen-echt~a7d176b7/

,,Wat erachter schuilgaat, is de enorme behoefte om iets te vinden dat ons sneller uit de crisis helpt dan de vaccins die worden ontwikkeld. Als je in een kweekbuisje wat virus stopt, en je doet er zo’n middel bij, dan gaat het virus inderdaad dood. Dat geldt bij heel veel middelen. Vervolgens is de vraag of het bij mensen helpt. Bij hydroxychloroquine is inmiddels bewezen van niet. Toch zijn daar ontzettend veel mensen mee behandeld, terwijl het zelfs schadelijk kan zijn. Van ivermectine moet ik zeggen dat de data die er nu zijn, sterker lijken dan bij hydroxychloroquine. Maar een echt goede studie is er nog niet. Dus dat is de volgende stap, en dat gebeurt nu ook.’’

Goed bezig!
pi_198375682
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lekker hoor, volgens mij al de zesde dag op rij een daling. _O_
Morgen hopelijk onder de 1.300 *O*
pi_198375887
Geen enkele versoepeling dus komende persconferentie.

Ja over reizen wat vrijblijvende adviezen. Wat een faal dit van de overheid

https://www.telegraaf.nl/(...)luxe-om-te-verruimen
pi_198375900
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:17 schreef groenen het volgende:

[..]

Iemand een idee waarom de IC opname hoog blijft in vergelijking met de ziekenhuis opname?
Omdat er veel ongezonde obese mensen zijn in Nederland helaas.
pi_198376000
twitter
pi_198376003
twitter
pi_198376019
[img]opendekroegen.gif[/img]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198376021
Laatste update: 07-03-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4567

Gemeentes met +10 besmettingen:
261 Amsterdam
174 Rotterdam
113 's-Gravenhage
76 Eindhoven
70 Utrecht
62 Hoorn
62 Tilburg
61 Zaanstad
57 Alkmaar
53 's-Hertogenbosch
49 Dordrecht
49 Westland
46 Den Helder
45 Oss
45 Alphen aan den Rijn
45 Meierijstad
44 Haarlem
42 Almere
41 Venlo
39 Haarlemmermeer
36 Amersfoort
34 Emmen
33 Edam-Volendam
33 Delft
32 Purmerend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
17 gemeentes met 0 besmettingen
12 gemeentes met 1 besmettingen
72 gemeentes met 2-4 besmettingen
108 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198376044
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
@:mammietje :W
:D
Thanks! ^O^
Kan om 15.16 ook altijd op je rekenen he?! *O* ;)
  zondag 7 maart 2021 @ 15:19:41 #205
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198376061
vandaag 4.526, vorige week zondag: 4.669 _O_
  Redactie Frontpage zondag 7 maart 2021 @ 15:19:58 #206
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198376068
Wel een 'grappig' cijfertje zo, 4567 besmettingen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198376084
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:08 schreef JosMert het volgende:
Geen enkele versoepeling dus komende persconferentie.

Ja over reizen wat vrijblijvende adviezen. Wat een faal dit van de overheid

https://www.telegraaf.nl/(...)luxe-om-te-verruimen
Ik heb nog wel even geduld. Door de aankomende zomer in m’n achterhoofd. Nu is het toch nog koud. Voor je het weet gaan we straks in juli in lockdown omdat we te vroeg zijn gaan versoepelen. En dat is echt mijn grootste nachtmerrie. Met de zomer thuis zitten en zijn.
(Maar mijn hart zegt ook: nu alle deuren open :P.)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 7 maart 2021 @ 15:21:51 #208
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198376097
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet zozeer om dat het persoonlijk is en niet online, ik vind het nogal kwalijk dat het niet genotuleerd wordt.

Dat houdt in dat een overleg wat een formele plek heeft in het maken van beleid rondom de coronacrisis niet te controleren is door de leden van de tweede kamer. Dat er geen controle plaats kan vinden op waarom een beslissing genomen wordt.

Wanneer een kabinet zittend is vind ik dat kwalijk, wanneer een kabinet demissionair is en de tweede kamer nog harder nodig heeft nog meer. Dat is echt niet acceptabel.
Ik was even benieuwd of dit nou typisch iets is van dit kabinet of onderdeel van de 'Rutte-doctrine', maar blijkbaar heeft zo'n geheim overleg al een langere traditie.

quote:
De liberaal breekt daarmee met de onder premier Lubbers tot stand gekomen traditie dat de fractieleiders van de coalitiepartijen elke week met de minister-president en vice-premiers overleggen over hun standpunten en de strategie die in netelige kwesties het beste kan worden gevoerd.

Ook premier Kok maakte in Paars I en II veelvuldig gebruik van het achter gesloten deuren plaatsvindende Torentjesoverleg om dreigende conflicten in het kabinet in de kiem te smoren, waardoor de oppositie veelal het nakijken had.
Uit de archieven van de Telegraaf.

Of het nou controleerbaar moet zijn of niet, dat vind ik lastig om te zeggen. Tijdens Tweede Kamer debatten kan in ieder geval het kabinet ter verantwoording geroepen worden.
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 15:22:26 #209
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198376105
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:21 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Voor je het weet gaan we straks in juli in lockdown omdat we te vroeg zijn gaan versoepelen
Gaat niet gebeuren.

Vanaf de zomer ist gebeurd met deze onzin.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198376156
pi_198376159
pi_198376160
Het aantal doden is nu wel redelijk aan het dalen toch? Ik weet dat eerdere dagen altijd nog worden aangevuld, maar ik meen nu al een aantal dagen getallen van in de 30 te hebben gezien.
pi_198376162
  zondag 7 maart 2021 @ 15:28:08 #214
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198376212
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:25 schreef Cynicio het volgende:
Het aantal doden is nu wel redelijk aan het dalen toch? Ik weet dat eerdere dagen altijd nog worden aangevuld, maar ik meen nu al een aantal dagen getallen van in de 30 te hebben gezien.
Het effect van het vaccineren.

Ziekenhuisopnames gaan straks ook kelderen.

Dan maar hopen dat de doelpalen niet alsnog gaan verschuiven naar het aantal besmettingen per dag.

Maar ben er bang voor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 15:30:08 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198376254
Zouden er ook cijfers zijn over hoeveel ruzies voorkomen, minder gebroken harten, minder teleurgestelde vrienden, Minder mensen die ge-peer-presurred zijn om dingen te doen ze eigenlijk niet wilden, etc door de corona maatregelen?

Ikzelf ben ontzettend afgevallen door corona bijvoorbeeld en dat komt vooral doordat ik niet meer onnodig gezelligheidseet. Ik zie nu al op tegen als de boel weer open gaat, dan zie ik de kilo's er weer aanvliegen en de euro's eraf... Ik hoop in ieder geval dat de boel dicht blijft tot na mijn verjaardag, ik word dit jaar 40 dat deel ik liever niet mensen :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198376301
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Zouden er ook cijfers zijn over hoeveel ruzies voorkomen, minder gebroken harten, minder teleurgestelde vrienden, Minder mensen die ge-peer-presurred zijn om dingen te doen ze eigenlijk niet wilden, etc door de corona maatregelen?
Vergeet alles misgelopen oh zo gezellige Nederlandse kringverjaardagen niet. :')
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 15:33:11 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198376309
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vergeet alles misgelopen oh zo gezellige Nederlandse kringverjaardagen niet. :')
Zie edit
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198376318
Ongeveer 25k nieuwe prikken gemeld. Magertjes maar het is in het weekend altijd wat minder.
  zondag 7 maart 2021 @ 15:34:46 #219
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198376330
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vergeet alles misgelopen oh zo gezellige Nederlandse kringverjaardagen niet. :')
Ik mis de boterhamworst met augurk. -O-
pi_198376370
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 15:37:19 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198376373
Ik merk vooral hoe beïnvloedbaar ik was voor corona.

En waarschijnlijk ook gewoon weer ben na afzwakking van de regels.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 maart 2021 @ 15:38:03 #222
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198376385
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Zouden er ook cijfers zijn over hoeveel ruzies voorkomen, minder gebroken harten, minder teleurgestelde vrienden, Minder mensen die ge-peer-presurred zijn om dingen te doen ze eigenlijk niet wilden, etc door de corona maatregelen?

Ikzelf ben ontzettend afgevallen door corona bijvoorbeeld en dat komt vooral doordat ik niet meer onnodig gezelligheidseet. Ik zie nu al op tegen als de boel weer open gaat, dan zie ik de kilo's er weer aanvliegen en de euro's eraf... Ik hoop in ieder geval dat de boel dicht blijft tot na mijn verjaardag, ik word dit jaar 40 dat deel ik liever niet mensen :X
Je hoeft het niet te vieren he? En je hoeft ook niet iedere week op pad als het eenmaal weer zou mogen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 15:39:59 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198376417
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:38 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te vieren he? En je hoeft ook niet iedere week op pad als het eenmaal weer zou mogen.
Het gaat meer om de zij dingen, ik wil wel naar een concert maar als het gezellig is drink ik toch weer een biertje meer dan ik eigenlijk wil, en koop ik toch wel alle LPs die ze hadden ipv die ene die ik wilde.

En verjaardagen niet vieren zonder verwijten van vrienden en familie kan alleen tijdens corona. Ik vierde het daarvoor ook niet maar dat leverde wel vaak gezeik op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198376436
@DonDruiper zwemles weer vanaf medio maart.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 maart 2021 @ 15:41:33 #225
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198376445
Zijn de kroegen al open?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 7 maart 2021 @ 15:41:52 #226
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198376456
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het gaat meer om de zij dingen, ik wil wel naar een concert maar als het gezellig is drink ik toch weer een biertje meer dan ik eigenlijk wil, en koop ik toch wel alle LPs die ze hadden ipv die ene die ik wilde.
Ah zo. Beetje discipline kweken dus :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198376478
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het gaat meer om de zij dingen, ik wil wel naar een concert maar als het gezellig is drink ik toch weer een biertje meer dan ik eigenlijk wil, en koop ik toch wel alle LPs die ze hadden ipv die ene die ik wilde.

En verjaardagen niet vieren zonder verwijten van vrienden en familie kan alleen tijdens corona. Ik vierde het daarvoor ook niet maar dat leverde wel vaak gezeik op.
Misschien had je de coronatijd beter kunnen gebruiken om een ruggengraat te kweken?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_198376549
Altijd weer bijzonder die "ingewijden" en nog niet definitief.

Net alsof ze afluisterapparatuur hebben hangen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198376570
Paasweekend naar de KROEG
  zondag 7 maart 2021 @ 15:49:58 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198376641
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
Altijd weer bijzonder die "ingewijden" en nog niet definitief.

Net alsof ze afluisterapparatuur hebben hangen.
‘In de wandelgangen’
  zondag 7 maart 2021 @ 15:54:05 #231
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198376716
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:41 schreef _serial_ het volgende:
@:dondruiper zwemles weer vanaf medio maart.
Top!

Misschien kan m'n zoon nog net z'n A diploma halen voor de zomer.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198376812
Prima cijfers denk ik zo, het zwarte scenario lijkt afgewend (en ook niet meer te gaan gebeuren hopelijk). Nu vlammen met die vaccins vanaf April, dan gaan we de laatste fase in!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 7 maart 2021 @ 16:01:25 #233
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198376898
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
het zwarte scenario lijkt afgewend
Dan zie je toch dat een alcoholverbod na 20:00 z'n vruchten begint af te werpen.

Mooi.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:05:58 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_198376983
kroegopen.gif
Isn't it ironic, don't you think
pi_198377035
Op de link hieronder 2 mooie interactieve kaartjes (1e en 3e), die exact laten zien welke landen meer zijn gaan testen (en ook wanneer, zie schuifknop) en tevens hoe het percentage positief in deze landen is afgenomen en wanneer.

https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

Zo hebben bv Italië en Nederland het testen enorm opgeschroefd verdrievoudigd), maar is het percentage positief bijna gehalveerd tov januari, en nog maar een derde tov november.
pi_198377041
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:05 schreef jcdragon het volgende:
kroegopen.gif
ruttelacht.gif
  zondag 7 maart 2021 @ 16:08:48 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198377046
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je vergeet andere varianten, die zijn weer gevaarlijk en de vaccins moeten aangepast en weer opnieuw vaccineren van grote groepen mensen. Duurt nog een paar jaar voordat we een vaccin hebben, wat het gros afdekt. Dan gewoon een jaarlijkse prik net zoals de griepprik.
Wordt straks wel interessant, dat niet één gedane inenting zal volstaan om toegang te krijgen tot de samenleving maar iemand ook de bingovarianten moet hebben. De kans dat er een vaccin komt dat alles afdekt, is hoegenaamd nul. Een virus zal zich blijven muteren om zich te kunnen voort te planten.

Dat aanpassen vaccins doet mij verder fronsen omdat ik wil weten wat precies (qua RNA) wordt aangepast. Helaas kijkt men alleen naar de uitwerking, is de exacte samenstelling van vaccins op zijn minst (fabrieks)geheim te noemen en moet men maar vertrouwen dat het goed is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 7 maart 2021 @ 16:10:14 #238
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198377080
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:08 schreef Za het volgende:
Op de link hieronder 2 mooie interactieve kaartjes (1e en 3e), die exact laten zien welke landen meer zijn gaan testen (en ook wanneer, zie schuifknop) en tevens hoe het percentage positief in deze landen is afgenomen en wanneer.

https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

Zo hebben bv Italië en Nederland het testen enorm opgeschroefd verdrievoudigd), maar is het percentage positief bijna gehalveerd.
JaMaaR HooIkOorTs
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:11:02 #239
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377099
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:21 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik was even benieuwd of dit nou typisch iets is van dit kabinet of onderdeel van de 'Rutte-doctrine', maar blijkbaar heeft zo'n geheim overleg al een langere traditie.
[..]

Uit de archieven van de Telegraaf.

Of het nou controleerbaar moet zijn of niet, dat vind ik lastig om te zeggen. Tijdens Tweede Kamer debatten kan in ieder geval het kabinet ter verantwoording geroepen worden.
Naar mijn mening moet alles waar beleid op gemaakt wordt genotuleerd worden. Het hoeft daarmee niet openbaar te zijn, maar het moet controleerbaar zijn. Niet alleen voor de tweede kamer nu, maar ook voor een eventuele parlementaire enquete of welke andere vorm van controle ook.

Via de WOB kan het opgevraagd worden, op dat moment is het aan de overheid om te bepalen of het mogelijkerwijs een gevaar kan zijn om die informatie openbaar te maken.

Wat mij betreft moet het uitgangspunt altijd zijn dat de overheid controleerbaar is in al zijn doen en laten. Rutte heeft er een handje van dat niet zo te doen, maar dat maakt het wat mij betreft niet goed.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:12:46 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198377126
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik merk vooral hoe beïnvloedbaar ik was voor corona.

En waarschijnlijk ook gewoon weer ben na afzwakking van de regels.
Haha herkenbaar. Hier ook een hoop voornemens en grenzen in gedachten maar als ik dan weer een appje krijg zit ik waarschijnlijk net zo hard weer mijn FOMO te praktiseren :')
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:13:11 #241
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377133
quote:
14s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Top!

Misschien kan m'n zoon nog net z'n A diploma halen voor de zomer.
Dan is ie 13? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:13:55 #242
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198377145
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan is ie 13? :P
5 ;)

Mijn andere zoon is 7 en heeft al A, B en C ^O^
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:14:35 #243
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377163
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

5 ;)
Ah, ik dacht dat de tijd sneller ging. Voor mn gevoel zitten we al zo lang in deze situatie :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:15:02 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198377173
twitter


Maar laten we de avondklok nog even verlengen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198377184
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:

JaMaaR HooIkOorTs
Ik kan gewoon niet begrijpen dat de media, het RIVM en Rutte maar blijven beweren dat de besmettingen oplopen, dat is waanzin en dat weten ze, deze gegevens zijn bekend, maar het kan niemand ene viool schelen.
pi_198377189
Ik hoop nog steeds op een zomervakantie in het buitenland. Hopelijk ook als niet- gevaccineerde (denk niet dat ik in juli al aan de beurt ben)
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:15:57 #247
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377201
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:15 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Maar laten we de avondklok nog even verlengen
Hebben we die aantallen te danken aan Wim Schellekens? Ik dacht dat het RIVM ook dat soort aantallen noemde?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198377203
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima cijfers denk ik zo, het zwarte scenario lijkt afgewend (en ook niet meer te gaan gebeuren hopelijk). Nu vlammen met die vaccins vanaf April, dan gaan we de laatste fase in!
De komende 2 weken worden cruciaal
  zondag 7 maart 2021 @ 16:17:15 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198377239
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Ik hoop nog steeds op een zomervakantie in het buitenland. Hopelijk ook als niet- gevaccineerde (denk niet dat ik in juli al aan de beurt ben)
Volgens Hugo wel.
pi_198377260
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens Hugo wel.
Ik heb toch ietwat moeite om Hugo (daarin) te vertrouwen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:20:39 #251
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377321
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens Hugo wel.
de Jonge gaf toch aan dat iedereen zijn eerste vaccinatie kon hebben gehad in juli? Als Cyprus enige voorbode is wordt er gezegd dat je je tweede vaccinatie minimaal 7 dagen eerder moet hebben gehad.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198377347
Juli ?
En gij geleuft dat?
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:23:09 #253
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377372
Even linkdumpje vanaf GeenStijl, plaatje van Ernst Kuipers:


"Weerlegt de aanname dat de meer besmettelijke Britse variant al ruim een maand geleden de meest voorkomende variant zou zijn geweest"

Bron
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:25:14 #254
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198377415
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
Even linkdumpje vanaf GeenStijl, plaatje van Ernst Kuipers:
[ afbeelding ]

"Weerlegt de aanname dat de meer besmettelijke Britse variant al ruim een maand geleden de meest voorkomende variant zou zijn geweest"

Bron
Versoepelingen? Gaat hij daar over?

Echt, wat ben ik blij dat we straks van deze man af zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:25:47 #255
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198377430
Ik wil graag het RIVM helpen hun modellen te realiseren. Waar kun je die Britse variant opdoen?
Alleen geen tijd om helemaal naar de randstad te rijden, ik moet voor 21h thuis zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:26:13 #256
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377437
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Versoepelingen? Gaat hij daar over?

Echt, wat ben ik blij dat we straks van deze man af zijn.
Ik ook. Wat ik wel mooi vind om te zien is dat zelfs Kuipers begint te twijfelen aan de Britse variant en de modellen van het RIVM.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198377442
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:25 schreef GemMagic het volgende:
Ik wil graag het RIVM helpen hun modellen te realiseren. Waar kun je die Britse variant opdoen?
Alleen geen tijd om helemaal naar de randstad te rijden, ik moet voor 21h thuis zijn.
Kop van Noord Holland
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:27:04 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377459
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:41 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ah zo. Beetje discipline kweken dus :D
Tja dat kan wel maar is een stuk makkelijker als er corona maatregelen zijn :D Je komt gewoon in zoveel minder situaties waar je wordt verleidt tot eten, uitgeven etc. Ik heb ook het idee dat deze maatregelen zwaarder zijn voor mensen die sociaal "populair" zijn en die andere mensen nodig hebben om die polariteit in stand te houden en voeden zich aan de sociale interacties van anderen. Maar er is ook een categorie mensen die zich na soicale interactie energetisch leeggezogen voelt en juist geen baat bij heeft, dat zijn vaak de minder polulaire lieden en die bloeien nu nog wel eens op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198377493
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat de boel dicht blijft tot na mijn verjaardag, ik word dit jaar 40 dat deel ik liever niet mensen :X
No prob, we blijven wel even in een lockdown voor je. Zoveel merken we er toch niet van.
Go hard or go home
  zondag 7 maart 2021 @ 16:29:42 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198377508
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe zet dit extra checks open die nu nog niet zouden kunnen? Als ze graag een social media controle willen dan kunnen ze dat ook zo wel invoeren hoor.

En dit hellend vlak argument kan je werkelijk overal voor gebruiken.

Mondkapjes plicht?
-Belachelijk, zet de deur open voor het verplichten van een volledig hazmat suit en desinfectiestraten voor personen bij de supermarkt.

Snelheidslimiet?
-Belachelijk, zet de deur open voor het verbieden van auto’s.

Je kan echt letterlijk elke maatregel of wet of verbod in het extreme doortrekken en elke discussie daarmee proberen dood te slaan, en de ander heeft geen enkele manier om zich ertegen te verdedigen.
Kern is dat wanneer eenmaal iets "bespreekbaar" is gemaakt door een verscherping aan te brengen, het makkelijker wordt een voorheen ondenkbare maatregel (zo slinks met een omweg) te (kunnen) realiseren.

Met sommige zaken moet men in de kiem al niets van doen willen hebben.
Hierbij gaat het vooral om zaken die de zelfbeschikking omtrent vrijheden aangaan.

Prima dat iemand mondkapjes wil dragen, zelf afstand wil houden, een inenting wenst of zichzelf vanaf 21u00 wil isoleren in het eigen huis; maar dat mag niet verworden dat een ander(sdenkende) dat dus om wille van "solidariteit" dan ook moet ondergaan.

Helaas zijn maatregelen geen discussie (meer), laat staan een hellend vlak dat al zo is geëffend.
De discussie is niet eens òf maar vooral hoe vrijheden worden ingeperkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:29:42 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377509
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat kan wel maar is een stuk makkelijker als er corona maatregelen zijn :D Je komt gewoon in zoveel minder situaties waar je wordt verleidt tot eten, uitgeven etc. Ik heb ook het idee dat deze maatregelen zwaarder zijn voor mensen die sociaal "populair" zijn en die andere mensen nodig hebben om die polariteit in stand te houden en voeden zich aan de sociale interacties van anderen. Maar er is ook een categorie mensen die zich na soicale interactie energetisch leeggezogen voelt en juist geen baat bij heeft, dat zijn vaak de minder polulaire lieden en die bloeien nu nog wel eens op.
Even serieus. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar lange termijn kan het helpen om meer voor jezelf op te komen. Ik geloof best dat sommige mensen opbloeien als ze niet in de verleiding komen, maar die verleiding komt terug. Op deze manier of een andere, lange termijn zul je er meer aan hebben als je je eigen grenzen herkent en aangeeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:30:13 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198377520
Lekker hoor verlenging avondklok!
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:30:40 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377531
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:29 schreef Noek het volgende:

[..]

No prob, we blijven wel even in een lockdown voor je. Zoveel merken we er toch niet van.
:D dankje :P

Ik snap natuurlijk dat het een onzinnige wens van mij is maar soms heb ik het gevoel dat ik één van de weinigen ben die leven met corona maatregelen gewoon een stuk makkelijker vind.... Ik ben me nu gewoon een beetje hard op aan het afvragen waarom dat is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 maart 2021 @ 16:32:10 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198377562
quote:
18s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kern is dat wanneer eenmaal iets "bespreekbaar" is gemaakt door een verscherping aan te brengen, het makkelijker wordt een voorheen ondenkbare maatregel (zo slinks met een omweg) te (kunnen) realiseren.

Met sommige zaken moet men in de kiem al niets van doen willen hebben.
Hierbij gaat het vooral om zaken die de zelfbeschikking omtrent vrijheden aangaan.

Prima dat iemand mondkapjes wil dragen, zelf afstand wil houden, een inenting wenst of zichzelf vanaf 21u00 wil isoleren in het eigen huis; maar dat mag niet verworden dat een ander(sdenkende) dat dus om wille van "solidariteit" dan ook moet ondergaan.

Helaas zijn maatregelen geen discussie (meer), laat staan een hellend vlak dat al zo is geëffend.
De discussie is niet eens òf maar vooral hoe vrijheden worden ingeperkt.
Dus alle wettelijk geregelde maatregelen afschaffen? Dat lijkt me een groot succes.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 16:35:12 #265
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198377605
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
Even linkdumpje vanaf GeenStijl, plaatje van Ernst Kuipers:
[ afbeelding ]

"Weerlegt de aanname dat de meer besmettelijke Britse variant al ruim een maand geleden de meest voorkomende variant zou zijn geweest"

Bron
Als zelfs Ernst dit al gaat posten kunnen de kroegen helemaal weer open.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198377610
Nou als zelfs Kuipers het zegt. April is de ommekeer!
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:38:57 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377651
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even serieus. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar lange termijn kan het helpen om meer voor jezelf op te komen. Ik geloof best dat sommige mensen opbloeien als ze niet in de verleiding komen, maar die verleiding komt terug. Op deze manier of een andere, lange termijn zul je er meer aan hebben als je je eigen grenzen herkent en aangeeft.
Heel veel sociale interacties leveren voortdurend spanningen op daarom hebben mensen ook de hele tijd ruzies, lopen agenda's te vol, voelt men zich schuldig als men een feestje, verjaardag of kroamschuddn moet afzeggen, het gaat gepaard met allemaal verplichtingen (harde of minder harde). Het gaat gepaard met allemaal (ongeschreven) regels. Dat hele spelletje van omgaan met mensen vreet energie die je als je dat niet doet over hebt... om blijvoorbeeld te gebruiken om discipline te kweken om minder te eten of minder uit te geven. In een normaal soicaal verkeer ben ik zo bezig met het sociale dat het veel meer moeite kost om ook nog voortdurend tegen iedereen in te gaan. Simpel voorbeeld ik vind het belachelijk om na het stappen nog vette hap te eten maar vaak wil de hele groep dat wel, dan ga ik dus buiten de snackbar staan koukleumen totdat de rest klaar is met snacks eten. Dat kost veel meer moeite dan gewoon naar binnen gaan en een kroket naar binnen duwen. Nou lukt me dat prima om dat 9 van de 10 keer zo te doen maar die tiende keer zit ik wel een kroket te eten terwijl dat helemaal niet nodig was.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198377659
Ik moet vanaf morgen wss verplicht een mondkap dragen op het werk :(

Werkgever heeft al van die gare chinese kin luiers klaargezet :')
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:42:55 #269
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198377713
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heel veel sociale interacties leveren voortdurend spanningen op daarom hebben mensen ook de hele tijd ruzies, lopen agenda's te vol, voelt men zich schuldig als men een feestje, verjaardag of kroamschuddn moet afzeggen, het gaat gepaard met allemaal verplichtingen (harde of minder harde). Het gaat gepaard met allemaal (ongeschreven) regels. Dat hele spelletje van omgaan met mensen vreet energie die je als je dat niet doet over hebt... om blijvoorbeeld te gebruiken om discipline te kweken om minder te eten of minder uit te geven. In een normaal soicaal verkeer ben ik zo bezig met het sociale dat het veel meer moeite kost om ook nog voortdurend tegen iedereen in te gaan. Simpel voorbeeld ik vind het belachelijk om na het stappen nog vette hap te eten maar vaak wil de hele groep dat wel, dan ga ik dus buiten de snackbar staan koukleumen totdat de rest klaar is met snacks eten. Dat kost veel meer moeite dan gewoon naar binnen gaan en een kroket naar binnen duwen. Nou lukt me dat prima om dat 9 van de 10 keer zo te doen maar die tiende keer zit ik wel een kroket te eten terwijl dat helemaal niet nodig was.
Ik herken het volledig hoor, zo was ik ook. Tot ik er zelf aan onderdoor ging.

Ik ga bijvoorbeeld met het stappen nog wel mee vette hap halen, maar neem alleen wat te drinken. Indien wat vrienden ergens blijven hangen tot diep in de nacht heb ik er geen moeite mee om eerder weg te gaan en heb er geen moeite mee thuis te blijven als ik geen zin heb om op pad te gaan.

Wat ik gemerkt heb: Wanneer je het op een normale manier aangeeft begrijpen mensen het echt wel als je even een dagje geen zin hebt mee te gaan omdat je andere dingen te doen hebt. Uiteraard is het wel belangrijk je FOMO los te laten dan, dat past daar niet in.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 16:43:07 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198377715
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:39 schreef Sjemmert het volgende:
Ik moet vanaf morgen wss verplicht een mondkap dragen op het werk :(

Werkgever heeft al van die gare chinese kin luiers klaargezet :')
Wat voor werk doe je?
  zondag 7 maart 2021 @ 16:45:15 #271
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198377748
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:39 schreef Sjemmert het volgende:
Ik moet vanaf morgen wss verplicht een mondkap dragen op het werk :(

Werkgever heeft al van die gare chinese kin luiers klaargezet :')
Ai.. dat zou voor mij althans een goede reden zijn om thuis te gaan werken. Hebben Hugo & co alsnog hun zin.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 7 maart 2021 @ 16:45:35 #272
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198377755
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heel veel sociale interacties leveren voortdurend spanningen op daarom hebben mensen ook de hele tijd ruzies, lopen agenda's te vol, voelt men zich schuldig als men een feestje, verjaardag of kroamschuddn moet afzeggen, het gaat gepaard met allemaal verplichtingen (harde of minder harde). Het gaat gepaard met allemaal (ongeschreven) regels. Dat hele spelletje van omgaan met mensen vreet energie die je als je dat niet doet over hebt... om blijvoorbeeld te gebruiken om discipline te kweken om minder te eten of minder uit te geven. In een normaal soicaal verkeer ben ik zo bezig met het sociale dat het veel meer moeite kost om ook nog voortdurend tegen iedereen in te gaan. Simpel voorbeeld ik vind het belachelijk om na het stappen nog vette hap te eten maar vaak wil de hele groep dat wel, dan ga ik dus buiten de snackbar staan koukleumen totdat de rest klaar is met snacks eten. Dat kost veel meer moeite dan gewoon naar binnen gaan en een kroket naar binnen duwen. Nou lukt me dat prima om dat 9 van de 10 keer zo te doen maar die tiende keer zit ik wel een kroket te eten terwijl dat helemaal niet nodig was.
Ik vind vooral al die contacten onderhouden heel vermoeiend.
Heb ook niet meer zoveel vrienden als 'vroeger'. Ben niet zo sociaal (meer) wat dat betreft.

Of het komt dat je ouder wordt, een gezin hebt en dat je 's avonds om 19:30 uur eindelijk echt tijd voor jezelf hebt en dan er gewoon geen behoefte aan hebt om nog even ergens te gaan buurten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198377782
30 doden, waar gaat het nog over. Man man man.
  zondag 7 maart 2021 @ 16:47:41 #274
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198377795
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:46 schreef jasoe het volgende:
30 doden, waar gaat het nog over. Man man man.
Daar gaat het niet om.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:47:50 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377800
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik herken het volledig hoor, zo was ik ook. Tot ik er zelf aan onderdoor ging.

Ik ga bijvoorbeeld met het stappen nog wel mee vette hap halen, maar neem alleen wat te drinken. Indien wat vrienden ergens blijven hangen tot diep in de nacht heb ik er geen moeite mee om eerder weg te gaan en heb er geen moeite mee thuis te blijven als ik geen zin heb om op pad te gaan.

Wat ik gemerkt heb: Wanneer je het op een normale manier aangeeft begrijpen mensen het echt wel als je even een dagje geen zin hebt mee te gaan omdat je andere dingen te doen hebt. Uiteraard is het wel belangrijk je FOMO los te laten dan, dat past daar niet in.
Ik heb ook geen moeite om eerder weg te gaan maar vaak zit je vast aan vervoer, iemand die rijdt....En ook redelijk afzeggen kan ik ook wel maar het zijn wel allemaal dingen waar je geen moeite in hoeft te stoppen in deze tijd :)

Maarja ik deel wel wat minder de algehele sfeer van "Ik wil weer dingen doen" en "ik ben toe aan ...." Ik denk vooral kak daar gaat al mijn opgebouwde discipline, straks moet ik weer vanalles, trap ik weer in reclame van winkeliers en doe ik weer allemaal niet noodzakelijke dingen zonder dat ik er zelf bij stilsta.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:48:37 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377814
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik vind vooral al die contacten onderhouden heel vermoeiend.
Heb ook niet meer zoveel vrienden als 'vroeger'. Ben niet zo sociaal (meer) wat dat betreft.

Of het komt dat je ouder wordt, een gezin hebt en dat je 's avonds om 19:30 uur eindelijk echt tijd voor jezelf hebt en dan er gewoon geen behoefte aan hebt om nog even ergens te gaan buurten.
:D gelukkig heb ik geen kinderen dat zou er nog bij moeten komen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198377817
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D dankje :P

Ik snap natuurlijk dat het een onzinnige wens van mij is maar soms heb ik het gevoel dat ik één van de weinigen ben die leven met corona maatregelen gewoon een stuk makkelijker vind.... Ik ben me nu gewoon een beetje hard op aan het afvragen waarom dat is.
Je bent een enorme introvert die zich veel in extraverte situtaties begaf?
Maar geen idee, misschien wel iets om mee te doen wanneer iedereen straks weer losgaat en of je dat wel wil?

Ik ken idd weinig mensen die het leven makkelijker vinden nu maar je staat vast niet alleen. Sommige mensen doen het er enorm goed op.
Go hard or go home
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:49:33 #278
236264 crew  capricia
pi_198377830
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik vind vooral al die contacten onderhouden heel vermoeiend.
Heb ook niet meer zoveel vrienden als 'vroeger'. Ben niet zo sociaal (meer) wat dat betreft.

Of het komt dat je ouder wordt, een gezin hebt en dat je 's avonds om 19:30 uur eindelijk echt tijd voor jezelf hebt en dan er gewoon geen behoefte aan hebt om nog even ergens te gaan buurten.
Mijn meeste vriendschappen zijn eigenlijk vriendschappen die mij ook wat opleveren. Sportmaatjes, vrienden waar elkaars kinderen welkom zijn (even een weekendje alleen met partner of een dagje sauna), dat soort dingen.
Bevalt me prima.

Vriendschappen die me meer energie kosten dan me oplevert, doe ik niet meer aan.
Zwart wit gesteld. :D
Definitely not CIA
  zondag 7 maart 2021 @ 16:50:18 #279
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198377843
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heel veel sociale interacties leveren voortdurend spanningen op daarom hebben mensen ook de hele tijd ruzies, lopen agenda's te vol, voelt men zich schuldig als men een feestje, verjaardag of kroamschuddn moet afzeggen, het gaat gepaard met allemaal verplichtingen (harde of minder harde). Het gaat gepaard met allemaal (ongeschreven) regels. Dat hele spelletje van omgaan met mensen vreet energie die je als je dat niet doet over hebt...
...
Dat vat het wel samen ja. Op zich zie ik nu al een mooie schifting plaatsvinden in mensen waar je nu extra moeite voor doet en andersom om in contact te blijven en de rest.
  zondag 7 maart 2021 @ 16:50:37 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198377852
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D dankje :P

Ik snap natuurlijk dat het een onzinnige wens van mij is maar soms heb ik het gevoel dat ik één van de weinigen ben die leven met corona maatregelen gewoon een stuk makkelijker vind.... Ik ben me nu gewoon een beetje hard op aan het afvragen waarom dat is.
Herkenbaar en (voor mij) uit te leggen dat ook ik geen sociaal acceptabele excuses meer hoeft te bedenken voor iets dat al stevig schuurde. Het leven wordt een stuk eenvoudiger wanneer mensen zich wat minder laten sturen door sociaal wenselijke (aangegane) plichten die tegen hun (ware) aard ingaan.
"Corona" heeft hierbij een aantal gekunstelde zaken overzichtelijker (en ook mogelijk) gemaakt. Afhankelijk hoe iemand "zelf" in de kern in elkaar steekt is de huidige situatie soms een feest of juist een ramp.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 7 maart 2021 @ 16:50:57 #281
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198377858
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn meeste vriendschappen zijn eigenlijk vriendschappen die mij ook wat opleveren. Sportmaatjes, vrienden waar elkaars kinderen welkom zijn (even een weekendje alleen met partner of een dagje sauna), dat soort dingen.
Bevalt me prima.

Vriendschappen die me meer energie kosten dan me oplevert, doe ik niet meer aan.
Zwart wit gesteld. :D
Precies dit ja!

Verjaardagsvrienden bijvoorbeeld heb ik afscheid van genomen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:53:22 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377904
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Je bent een enorme introvert die zich veel in extraverte situtaties begaf?
Maar geen idee, misschien wel iets om mee te doen wanneer iedereen straks weer losgaat en of je dat wel wil?

Ik ken idd weinig mensen die het leven makkelijker vinden nu maar je staat vast niet alleen. Sommige mensen doen het er enorm goed op.
Niet persee ik ben niet heel introvert, ik ben wel eigengereid en doe dingen graag op mijn manier en vaak is dat net iets anders dan anderen. En daardoor ontstaat veel sociale wrijving "Bosbeetle doe nou niet zo kom gewoon even binnen in die snackbar, je hoeft niets te eten" Nee! wil ik niet hmmmmm armen over elkaar buiten brrr... en dan daarna weer een half uur waarom ging je nou niet mee dat is toch niet gezellig.. :D dat soort dingen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198377943
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet persee ik ben niet heel introvert, ik ben wel eigengereid en doe dingen graag op mijn manier en vaak is dat net iets anders dan anderen. En daardoor ontstaat veel sociale wrijving "Bosbeetle doe nou niet zo kom gewoon even binnen in die snackbar, je hoeft niets te eten" Nee! wil ik niet hmmmmm armen over elkaar buiten brrr... en dan daarna weer een half uur waarom ging je nou niet mee dat is toch niet gezellig.. :D dat soort dingen.
Dan moet je gewoon normaal doen. Het nieuwe normaal doen.
Go hard or go home
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:55:19 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377945
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn meeste vriendschappen zijn eigenlijk vriendschappen die mij ook wat opleveren. Sportmaatjes, vrienden waar elkaars kinderen welkom zijn (even een weekendje alleen met partner of een dagje sauna), dat soort dingen.
Bevalt me prima.

Vriendschappen die me meer energie kosten dan me oplevert, doe ik niet meer aan.
Zwart wit gesteld. :D
Als vriendschappen me iets zouden moeten opleveren dan vind ik het niet echt vriendschappen meer, dan kan ik ook wel betalen voor een coach of kinderopvang.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 maart 2021 @ 16:56:10 #285
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198377968
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
Even linkdumpje vanaf GeenStijl, plaatje van Ernst Kuipers:
[ afbeelding ]

"Weerlegt de aanname dat de meer besmettelijke Britse variant al ruim een maand geleden de meest voorkomende variant zou zijn geweest"

Bron
Wat een verrassing,... realiteit is : ze weten het gewoon niet. Elke x is het weer een gok.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 16:56:23 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198377972
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon normaal doen. Het nieuwe normaal doen.
Hey ik moet niks, ik heb ook mijn vrijheid.... ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 maart 2021 @ 16:57:22 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198377993
quote:
88s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D gelukkig heb ik geen kinderen dat zou er nog bij moeten komen :D
Met kinderen heb je geen tijd om je dat af te vragen en word je simpelweg meegezogen in de draaikolk van (en om) hun (voort)bestaan. Een druk leven kan ook zaligmakend zijn omdat mensen dan niet terugvallen op hun wat "inhoudsloze" opzijgeschoven "ik".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 17:01:52 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198378091
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met kinderen heb je geen tijd om je dat af te vragen en word je simpelweg meegezogen in de draaikolk van (en om) hun (voort)bestaan. Een druk leven kan ook zaligmakend zijn omdat mensen dan niet terugvallen op hun wat "inhoudsloze" opzijgeschoven "ik".
Mensen die uberhaupt kinderen durven te krijgen vind ik behoren tot een klasse mensen boven die waar ik me bevind. :Y Daar ga ik geen competitie mee aan :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198378117
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met kinderen heb je geen tijd om je dat af te vragen en word je simpelweg meegezogen in de draaikolk van (en om) hun (voort)bestaan. Een druk leven kan ook zaligmakend zijn omdat mensen dan niet terugvallen op hun wat "inhoudsloze" opzijgeschoven "ik".
Nou, alles voor de bloedjes. Dat zie je ook in de lockdown nu. Doutzens innerlijke kompas slaat helemaal op tilt want haar bloedjes lijden. Brandbrieven dit dat alles.
Go hard or go home
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 17:03:03 #290
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198378125
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn meeste vriendschappen zijn eigenlijk vriendschappen die mij ook wat opleveren. Sportmaatjes, vrienden waar elkaars kinderen welkom zijn (even een weekendje alleen met partner of een dagje sauna), dat soort dingen.
Bevalt me prima.

Vriendschappen die me meer energie kosten dan me oplevert, doe ik niet meer aan.
Zwart wit gesteld. :D
Voor mij is het meer dat sporten, vrienden waar kinderen mogen komen etc een mooie stok achter de deur zijn om af te blijven spreken, anders hang je zo snel in je eigen drukke leven.

Voor mezelf zou ik dat niet zo noemen dat die vriendschappen me iets opleveren, ik combineer gewoon meerdere leuke dingen met elkaar. Als ik met een vriend ga sporten is dat geen vriend van me omdat ie ook sport, ik sport met hem omdat het een vriend van me is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 7 maart 2021 @ 17:20:51 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198378447
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:15 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Maar laten we de avondklok nog even verlengen
Dit.

Schandalig. En maar blijven vasthouden aan de leugen dat ze gelijk hebben bij het rivm.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 maart 2021 @ 17:22:28 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198378489
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
Waarom beginnen we dan met 100-jarigen prikken?
  zondag 7 maart 2021 @ 17:23:28 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198378511
Telegraaf heeft ze gevonden, horeca ondernemers die níet open willen :D

https://www.telegraaf.nl/(...)len-we-nog-niet-open
pi_198378583
quote:
Negatief reisadvies wordt verlengd tot 15 april
Spertijd tot eind augustus dus. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198378608
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:23 schreef leolinedance het volgende:
Telegraaf heeft ze gevonden, horeca ondernemers die níet open willen :D

https://www.telegraaf.nl/(...)len-we-nog-niet-open
Haha prachtig dit. _O-
pi_198378630
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:23 schreef leolinedance het volgende:
Telegraaf heeft ze gevonden, horeca ondernemers die níet open willen :D

https://www.telegraaf.nl/(...)len-we-nog-niet-open
Wat is de reden?
Kom niet heel ver met lezen.
Go hard or go home
  Redactie Games zondag 7 maart 2021 @ 17:31:24 #297
181272 crew  Noppie2000
pi_198378663
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:29 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat is de reden?
Kom niet heel ver met lezen.
Ze hebben het over de cijfers, zullen dus wel bang zijn voor besmetting ofzo.
pi_198378691
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:31 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ze hebben het over de cijfers, zullen dus wel bang zijn voor besmetting ofzo.
Of bang na 3 weken weer te moeten sluiten.
Dat kan ik me nl wel heel goed voorstellen.
Go hard or go home
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 17:35:06 #299
236264 crew  capricia
pi_198378722
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Precies dit ja!

Verjaardagsvrienden bijvoorbeeld heb ik afscheid van genomen.
Verjaardagen in de zomer op een camping of aan een zwemmeertje of in een park. Waar de kinderen welkom zijn, lekker kunnen ravotten. En we de hele middag barbecueën. :D
Daar heb ik zin in. Buiten. Met mooi weer. En een biertje.

En zo zie ik onze fok-meet ook voor me. O+
Definitely not CIA
pi_198378745
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:18 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ik heb toch ietwat moeite om Hugo (daarin) te vertrouwen.
De Jonge zal komende zomer vast en zeker probleemloos in het buitenland op vakantie kunnen, of dat voor jou en mij en de rest van de belastingslaafjes geldt is een tweede...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')