abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2021 @ 12:03:34 #121
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198372670
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit ging toch ook over de inreis-eisen van andere landen, die een vaccinatie verplichten?

Om dan gelijk met social media sociale checks te komen slaat helemaal nergens op. Echt een pure drogreden en is ook helemaal niet ter sprake.
Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.

En social media checks is helemaal niet zo gek, in de VS gebeurt het al, dus als je dan toch zo'n app gaat maken waar je alles in bijhoudt, kun je ook wel checken hoevaak je in de afgelopen maand op 'TNT' hebt gezocht en dat cijfertje in die app knallen. En als we dat dan optellen, dan kunnen we er een weging aan geven die we dan een "Sociale Score" noemen. Als je score te hoog/te laag is, dan gaan we je heropvoeden.

Ja, ik overdrijf, met opzet, om het punt duidelijk te maken want veel van die zaken gebeuren al op plekken die wij juist willen vermijden, op dit moment althans.

Om dan nog maar een voorbeeld te geven: die avondklokwet, begon als een te snel ingevoerd gebeuren, werd een concrete wet die tussen 21 en 4:30 de buitenruimte af kan sluiten. Inmiddels hebben we een wet die Ferd door de kamers heeft geloodst waarin, als ze dat zouden willen, de buitenruimte voor iedereen afgesloten kan worden, niet alleen in de avond maar ook overdag. Ik zeg niet dat het morgen gaat gebeuren, ik zeg dat als je ze de handvaten geeft, ze ooit die mogelijkheid gaan bekijken om wat voor reden dan ook. Dat moet je gewoon niet willen. Zo ook met vaccinatieregistratie.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:04:50 #122
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198372690
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
Oh nee ik kom nooit buiten de deur hoor 's avonds, ik ga nooit bij vrienden eten, ik sport nooit 's avonds, ik wil de deur uitkunnen wanneer ik wil en die klok heeft er NIET voor gezorgd dat de kappers weer open kunnen, de werking is nooit aangetoond!!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 7 maart 2021 @ 12:06:18 #123
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198372710
quote:
12s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.

En station Utrecht Centraal, niet te vergeten.

Goeie post trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:07:37 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372734
quote:
12s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.

En social media checks is helemaal niet zo gek, in de VS gebeurt het al, dus als je dan toch zo'n app gaat maken waar je alles in bijhoudt, kun je ook wel checken hoevaak je in de afgelopen maand op 'TNT' hebt gezocht en dat cijfertje in die app knallen. En als we dat dan optellen, dan kunnen we er een weging aan geven die we dan een "Sociale Score" noemen. Als je score te hoog/te laag is, dan gaan we je heropvoeden.

Ja, ik overdrijf, met opzet, om het punt duidelijk te maken want veel van die zaken gebeuren al op plekken die wij juist willen vermijden, op dit moment althans.

Om dan nog maar een voorbeeld te geven: die avondklokwet, begon als een te snel ingevoerd gebeuren, werd een concrete wet die tussen 21 en 4:30 de buitenruimte af kan sluiten. Inmiddels hebben we een wet die Ferd door de kamers heeft geloodst waarin, als ze dat zouden willen, de buitenruimte voor iedereen afgesloten kan worden, niet alleen in de avond maar ook overdag. Ik zeg niet dat het morgen gaat gebeuren, ik zeg dat als je ze de handvaten geeft, ze ooit die mogelijkheid gaan bekijken om wat voor reden dan ook. Dat moet je gewoon niet willen. Zo ook met vaccinatieregistratie.
Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.

Zoals je zelf al aangeeft zijn daar al veel betere eerste stappen voor gezet. Zoiets kan je inderdaad koppelen aan een visumverplichting die nu al op luchthavens worden gecontroleerd.

Argumenteren dat een vaccinatie verplichting de weg vrijmaakt voor zulke maatregelen is dus een pure drogredenering, want die mogelijkheid is er al lang. En social media controleren is ook een veel “logischer” bij een visum aanvraag dan bij een vaccinatie check.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 12:12:08 #125
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198372828
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Argumenteren dat een vaccinatie verplichting de weg vrijmaakt voor zulke maatregelen is dus een pure drogredenering, want die mogelijkheid is er al lang.
Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.

quote:
Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"
  zondag 7 maart 2021 @ 12:16:26 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198372906
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:12 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.
[..]

Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"
Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.

Dat is mijn hele punt. Een vaccinatieplicht bij inreizen geeft helemaal geen extra handvaten om zoiets in te voeren. En ook geen reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren.

Overigens moet een “dagklok” ook gewoon langs de Staten-Generaal, om nog even op je vorige voorbeeld terug te komen.

Dat je tegen een vaccinatiepaspoort bent heb ik begrip voor, maar niet op basis van hellend vlak drogredenen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198372921
Als je nu nog een kapper nodig hebt dan ben je ook niet heel zinvol bezig geweest. Hell, met die avondklok die al 100 jaar duurt had je alle tijd om je eigen thuiskappert te worden. Youtube is je vriend.
Go hard or go home
  zondag 7 maart 2021 @ 12:17:36 #128
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198372926
Er is nooit geponeerd dat het checken van de vaccinatiestatus een opmaat is tot het checken van social media achtergronden. Het voorbeeld is simpelweg aangehaald omdat het iets is dat op sommige plekken nu ook al gebeurt en nooit meer weg gaat. Net als het geval zou zijn met de vaccinatiestatuschecks. Maar je kunt er lang of kort over praten, die checks komen er en we zullen moeten kunnen aantonen dat we voldoen aan de voorwaarden van de reisbestemming. Noem het hoe je wil, maar het is effectief een vaccinatiepaspoort.

Ik ben benieuwd naar een onderzoek waarbij je enerzijds kijkt welke eisen je wilt stellen aan mensen die jouw land binnen komen en anderzijds welke registratie van jouw eigen status je bereid bent over te dragen aan andere landen wanneer jij grensoverschrijdend wilt reizen. Het zou nog best kunnen dat mensen hogere eisen stellen aan 'vreemden' dan waartoe ze zelf bereid zouden zijn.

En tegen de tijd dat ze m'n Fok! historie checken, ben ik toch verdoemd tot Nederland :P
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zondag 7 maart 2021 @ 12:18:12 #129
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198372933
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.

Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
Helemaal nog niet. Hoe kom je hierbij? Een bronvermelding is misschien wel handig bij zulke uitspraken.

Op dit moment is het een voorstel wat later deze maand besproken gaat worden. Op dit moment scharen Spanje, Griekenland, Portugal en Oostenrijk zich achter het plan. Dat is nog lang geen meerderheid.

Bron: NRC
Weisst
pi_198372946
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:58 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Is dat zo? :) Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoeling

Toont direct aan dat de avondklok werkt
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_198372974
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als ik ziek was, was ik wel thuisgebleven :)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:20:59 #132
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198372988
quote:

[..]

Gedeeltelijk lijkt me, op dit moment wordt bezoek gewoon gepland met om 21h00 binnen.. betekent dat we niet 's middags pas wegrijden, maar om een uurtje of 10. Maar goed, als dat 10% besmetting scheelt hè, dan moet je de experts maar geloven.

Ik ben er compleet op tegen om een avondklok te hanteren in deze situatie, het feit wil dat ik dat niet bepaal en zo lang het mogelijk is moeten we er mee leven (omheen werken).
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198373013
quote:

[..]

Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
zie email 27 oktober
pi_198373033
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik heb net de datapunten weggehaald uit het model, zodat het effect niet meer te controleren valt.

Groet,
Jaap
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:24:48 #135
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198373076
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.

Dat is mijn hele punt. Een vaccinatieplicht bij inreizen geeft helemaal geen extra handvaten om zoiets in te voeren. En ook geen reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren.

Dat je tegen een vaccinatiepaspoort bent heb ik begrip voor, maar niet op basis van hellend vlak drogredenen.
Tuurlijk wel, nu checken we op Corona, dan checken we straks op Influenza er meteen bij, doen we de BMR prik ook gelijk even afvinken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We hebben hier recht op lichamelijke integriteit, dat betekent dat je op geen enkele manier gedwongen zou mogen worden tot een prik, dat is wat op deze manier gebeurd. Of je dat nu hellend vlak noemt of niet.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:28:00 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198373125

Ze hebben er maar lol in hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198373139
Ik vind dit best grappig, een artikel van CNN over de Duitse vaccinatiestrategie. Spoiler: het wordt volledig afgebrandt.

https://edition.cnn.com/2(...)-grm-intl/index.html
  zondag 7 maart 2021 @ 12:29:25 #138
13309 nostra
ask why
pi_198373140
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_198373154
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.
Voelen ze ook hoe het is om min of meer 24/7 opgesloten te zitten tussen je eigen muren.

Je zou ze bijna een uitbraakje gunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198373168
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.
Die is wat stijfjes, maar wel consequenter en neem ik serieuzer dan deze peppie en kokkie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')