Data toont aan dat de transmissie enorm naar beneden gaat na een vaccinatie.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
maar die zullen er dus niet (heel) ziek van worden als ze ook gevaccineerd zijnquote:Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
Het mooiste zou zijn dat de beoordeling wordt gemaakt door een AI systeem waarbij je noch over de uitslag in dicussie kunt, noch te horen krijgen waarom je niet mag reizen. In versie 2.0 (3 jaar na in gebruikname) kun je handig vanuit huis, zij het na invoeren van je betaalde ticket, alvast checken of je reis wordt afgekeurd. Iets met leuker kunnen we het niet maken..quote:Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:
Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk niet
Ook even al je social media accounts overal open zetten en je telefoon om snel te checken of er naast infectieziekten ook geen mentale instabiliteit is waardoor je een gevaar kunt zijn onderweg en in land van bestemming
Topidee
(Hellend vlak, en gewoon niet in verhouding tot risico's dus nul legitimiteit wmb om structureel in te voeren)
Daarom moet je gewoon de algehele vaccinatiegraad zsm zo hoog mogelijk krijgen. Dan hoef je je in algemene zin niet meer zo druk te maken over risicovolle transmissie en kan iedereen weer gewoon overal zonder gezeur naar binnen.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar die zullen er dus niet (heel) ziek van worden als ze ook gevaccineerd zijn
Dit soort hellend vlak retorieken zonder verdere onderbouwing zijn gewoon drogredeneringen.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk niet
Ook even al je social media accounts overal open zetten en je telefoon om snel te checken of er naast infectieziekten ook geen mentale instabiliteit is waardoor je een gevaar kunt zijn onderweg en in land van bestemming
Topidee![]()
(Hellend vlak, en gewoon niet in verhouding tot risico's dus nul legitimiteit wmb om structureel in te voeren)
Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.quote:Als er een garantie zou zijn dat het openen van terrassen zou leiden tot minder samenscholing en er zou goed gereguleerd worden, dan is viroloog en OMT-lid Menno de Jong voorstander van open terrassen. Dat zegt hij tegen de Amsterdamse zender AT5.
Dit betekent dus dat we gewoon wat meer massaal de parken op moeten zoeken om de terrasjes af te dwingen.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.
Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit soort hellend vlak retorieken zonder verdere onderbouwing zijn gewoon drogredeneringen.
Al decennia zijn vaccinaties verplicht voor bepaalde bestemmingen en daar is ook niet logischerwijs een soortgelijk scenario uit voortgekomen.
Heeft weinig met antivax te maken, dan zou ik in zijn geheel tegen vaccinaties zijn. Ik heb alleen twijfels bij de tijdsdruk waaronder de huidige producten tot stand zijn gekomen.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Don't worry, als je het niet kan nemen krijg je daar vast ook een bewijsje van.
Als je zo'n antivaxxertje bent... tja... eigen k(n)eus, ik ben voor alles wat zsm weer zoveel mogelijk mogelijk maakt voor zoveel mogelijk mensen.
Neem gewoon de prik en je hebt geen gezeik zou ik zeggen 😂
Andere vaccins zijn volgens mij op dezelfde voorwaardelijke grond goedgekeurd. Als ik nu een ernstige ziekte zou hebben en de keuze was sterven of het onder voorwaarden goedgekeurd medicijn, dan was de keuze niet zo moeilijk.quote:Nog niet alle informatie uit de onderzoeken is compleet en bekend. Wel zijn er, op basis van de beschikbare informatie, voldoende aanwijzingen dat de positieve effecten van het vaccin opwegen tegen de risico’s. Daarom is COVID-19 Vaccin AstraZeneca onder voorwaarden goedgekeurd.
Helemaal mee eens, na 2 maanden moeten er toch wel cijfers zijn over het effect van de avondklokquote:Op zondag 7 maart 2021 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.
Nee, jammer. Zo blijft 2021 vooralsnog wel teleurstellend.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind ik wel moeten kunnen hoor. Maar geen mod hier
Dit ging toch ook over de inreis-eisen van andere landen, die een vaccinatie verplichten?quote:Op zondag 7 maart 2021 11:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.
Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.
Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
Avondklok en maatregelen voor aantal bezoekers thuis scheelt toch 10% in besmettingscijfers?quote:Op zondag 7 maart 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, na 2 maanden moeten er toch wel cijfers zijn over het effect van de avondklok
(ohnee wacht we hebben weer andere dingen als eerste versoepeld dus het is effect is helemaal niet meer meetbaar, als je het als eerste versoepeld had, conform afspraak, had je tenminste cijfers kunnen hebben)
Voorts ben ik nog steeds van mening dat de avondklok verwoest moet worden.
En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:55 schreef Mortaxx het volgende:
Dat gezeur over die avondklok. Dankzij de avondklok kunnen jullie weer naar de kapper
Ik heb 1 a 2 mm haar, wat boeit mij die kapper.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:55 schreef Mortaxx het volgende:
Dat gezeur over die avondklok. Dankzij de avondklok kunnen jullie weer naar de kapper
Jeps. ik blijf zeuren om mijn vrijheidsbeperking, laat me.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
Is dat zo?quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb nu al die avondafspraken in het weekend moeten plannen, is een flink ge-ren en gevlieg kan ik je vertellen, bovenop de normale weekend-verplichtingenquote:Op zondag 7 maart 2021 11:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat zo?Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit ging toch ook over de inreis-eisen van andere landen, die een vaccinatie verplichten?
Om dan gelijk met social media sociale checks te komen slaat helemaal nergens op. Echt een pure drogreden en is ook helemaal niet ter sprake.
Oh nee ik kom nooit buiten de deur hoor 's avonds, ik ga nooit bij vrienden eten, ik sport nooit 's avonds, ik wil de deur uitkunnen wanneer ik wil en die klok heeft er NIET voor gezorgd dat de kappers weer open kunnen, de werking is nooit aangetoond!!quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En station Utrecht Centraal, niet te vergeten.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.
Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.
En social media checks is helemaal niet zo gek, in de VS gebeurt het al, dus als je dan toch zo'n app gaat maken waar je alles in bijhoudt, kun je ook wel checken hoevaak je in de afgelopen maand op 'TNT' hebt gezocht en dat cijfertje in die app knallen. En als we dat dan optellen, dan kunnen we er een weging aan geven die we dan een "Sociale Score" noemen. Als je score te hoog/te laag is, dan gaan we je heropvoeden.
Ja, ik overdrijf, met opzet, om het punt duidelijk te maken want veel van die zaken gebeuren al op plekken die wij juist willen vermijden, op dit moment althans.
Om dan nog maar een voorbeeld te geven: die avondklokwet, begon als een te snel ingevoerd gebeuren, werd een concrete wet die tussen 21 en 4:30 de buitenruimte af kan sluiten. Inmiddels hebben we een wet die Ferd door de kamers heeft geloodst waarin, als ze dat zouden willen, de buitenruimte voor iedereen afgesloten kan worden, niet alleen in de avond maar ook overdag. Ik zeg niet dat het morgen gaat gebeuren, ik zeg dat als je ze de handvaten geeft, ze ooit die mogelijkheid gaan bekijken om wat voor reden dan ook. Dat moet je gewoon niet willen. Zo ook met vaccinatieregistratie.
Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Argumenteren dat een vaccinatie verplichting de weg vrijmaakt voor zulke maatregelen is dus een pure drogredenering, want die mogelijkheid is er al lang.
Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"quote:Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:12 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.
[..]
Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"
Helemaal nog niet. Hoe kom je hierbij? Een bronvermelding is misschien wel handig bij zulke uitspraken.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.
Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoelingquote:Op zondag 7 maart 2021 11:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat zo?Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
Als ik ziek was, was ik wel thuisgeblevenquote:Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoeling
Toont direct aan dat de avondklok werkt
Gedeeltelijk lijkt me, op dit moment wordt bezoek gewoon gepland met om 21h00 binnen.. betekent dat we niet 's middags pas wegrijden, maar om een uurtje of 10. Maar goed, als dat 10% besmetting scheelt hè, dan moet je de experts maar geloven.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb net de datapunten weggehaald uit het model, zodat het effect niet meer te controleren valt.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Tuurlijk wel, nu checken we op Corona, dan checken we straks op Influenza er meteen bij, doen we de BMR prik ook gelijk even afvinken en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.
Dat is mijn hele punt. Een vaccinatieplicht bij inreizen geeft helemaal geen extra handvaten om zoiets in te voeren. En ook geen reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren.
Dat je tegen een vaccinatiepaspoort bent heb ik begrip voor, maar niet op basis van hellend vlak drogredenen.
Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben er maar lol in hè.
En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Die is wat stijfjes, maar wel consequenter en neem ik serieuzer dan deze peppie en kokkie.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Jawel, ik weet ook wel dat het een beetje flauw is. Maar ik denk dat je als ondernemer op dit moment ook vrij weinig te lachen hebt, of als student zonder onderwijs ofzo. Dan zou zo'n foto wel eens op de agressiereflexen kunnen werken.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
En het is ook wel leuk om die 2 zo te zien. Dat je minister-president er zo bij fietstquote:Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.
Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.
Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.
Voelen ze ook hoe het is om min of meer 24/7 opgesloten te zitten tussen je eigen muren.
Je zou ze bijna een uitbraakje gunnen.
Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
En soms is dat ook gewoon prima in mijn ogen. Vaccins beschermen niet alleen jezelf, maar ook anderen. Een tweedeling in de samenleving gaat te ver, maar wat mij betreft mag bijvoorbeeld een kinderdagverblijf best eisen dat een kind indien mogelijk gevaccineerd is volgens het Rijksvaccinatieprogramma.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.
Mensen willen vooral dat er voor hun geen regels gelden en ze overal kunnen doe en laten wat ze willen. Als je ze dan vervolgens probeert uit te leggen hoe het op dit moment gesteld is in oa de zorg dan krijg je vage linkjes die alles in twijfel trekken om je oren en moet je vooral je bek houden want jij zal wel genieten van een lockdown. Dat het voor iedereen kut en beperkend is gaat aan dat soort lieden totaal voorbij.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
Ik wist ook gewoon toen ik die foto zag dat er iemand zou gaan afgeven hieropquote:Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Zoom is sowieso verboden ivm veiligheid, in ieder geval bij MinDef. Geen idee of dat ook voor de andere reguliere programma's geldt.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |