abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198373170
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Ze hebben er maar lol in hè.
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
  zondag 7 maart 2021 @ 12:33:33 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198373199
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]

Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
Jawel, ik weet ook wel dat het een beetje flauw is. Maar ik denk dat je als ondernemer op dit moment ook vrij weinig te lachen hebt, of als student zonder onderwijs ofzo. Dan zou zo'n foto wel eens op de agressiereflexen kunnen werken.

De strekking van het bijbehorende Trouw-artikel is overigens 'het kabinet wil wel versoepelen, maar de cijfers laten dat echt niet toe'. Oftewel, het OMT bepaalt het kabinetsbeleid. Als het kabinet echt wil versoepelen dan kan dat namelijk wel degelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:35:19 #143
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198373223
quote:

[..]

En het is ook wel leuk om die 2 zo te zien. Dat je minister-president er zo bij fietst :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198373253
quote:
15s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.

Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.

Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:38:44 #145
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373283
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.
Voelen ze ook hoe het is om min of meer 24/7 opgesloten te zitten tussen je eigen muren.

Je zou ze bijna een uitbraakje gunnen.
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 12:39:46 #146
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198373300
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:

[..]

Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
pi_198373332
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.
En soms is dat ook gewoon prima in mijn ogen. Vaccins beschermen niet alleen jezelf, maar ook anderen. Een tweedeling in de samenleving gaat te ver, maar wat mij betreft mag bijvoorbeeld een kinderdagverblijf best eisen dat een kind indien mogelijk gevaccineerd is volgens het Rijksvaccinatieprogramma.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198373352
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:

[..]

Mensen willen vooral dat er voor hun geen regels gelden en ze overal kunnen doe en laten wat ze willen. Als je ze dan vervolgens probeert uit te leggen hoe het op dit moment gesteld is in oa de zorg dan krijg je vage linkjes die alles in twijfel trekken om je oren en moet je vooral je bek houden want jij zal wel genieten van een lockdown. Dat het voor iedereen kut en beperkend is gaat aan dat soort lieden totaal voorbij.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:43:42 #149
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373361
quote:

[..]

Ik wist ook gewoon toen ik die foto zag dat er iemand zou gaan afgeven hierop :')

Twee mensen die zich dag en nacht inzetten om het land zo goed mogelijk door de huidige corona-crisis te helpen, mogen niet één moment van plezier hebben.

Ik ben blij dat ze kunnen lachen, want dat geeft enig positivisme aan.
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 12:47:38 #150
13309 nostra
ask why
pi_198373423
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
Zoom is sowieso verboden ivm veiligheid, in ieder geval bij MinDef. Geen idee of dat ook voor de andere reguliere programma's geldt.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:49:09 #151
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373446
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wanneer je internet eruit ligt tijdens een belangrijke meeting, dan gaat een efficiënt overleg gauw de deur uit, niet? Je wil een zo soepel mogelijk overleg zodat er geen tijd verloren gaat aan randzaken.

En daarnaast speelt ook de vertrouwelijkheid een grote rol. De zaken die besproken worden moeten niet uitlekken voordat een besluit is genomen.
Weisst
  zondag 7 maart 2021 @ 12:50:08 #152
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198373456
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Document1 het volgende:

[..]

Oprechte excuses als het overkomt als "dom meeschreeuwen", dat was niet mijn intentie (dit is immers niet KLB). Ik ben mij ervan bewust dat er gevraagd wordt naar vaccinaties, hetgeen komt omdat steeds meer mensen tegen vaccinaties zijn en er dus voor bepaalde ziektes een risico bestaat dat die terugkeert. Wil overigens niet zeggen dat ik dat dan maar een goed idee vind, het voordeel van die vaccinaties is overigens dat jij zelf in het beheer bent van de registratie, en niet de datahongerige overheid :)

En het tweede deel van jouw reactie is precies het punt: een keuze kunnen maken is er niet meer als je plekken niet inkomt omdat je niet gevaccineerd bent (of de registratie niet hebt/niet wil laten zien). Kun je zeggen: dan moet je er maar niet naartoe gaan, je weet nu simpelweg nog niet waar die check gaat komen en of je dus een keuze hebt.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:50:18 #153
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198373460
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Wanneer je internet eruit ligt tijdens een belangrijke meeting, dan gaat een efficiënt overleg gauw de deur uit, niet? Je wil een zo soepel mogelijk overleg zodat er geen tijd verloren gaat aan randzaken.

En daarnaast speelt ook de vertrouwelijkheid een grote rol. De zaken die besproken worden moeten niet uitlekken voordat een besluit is genomen.
Het mag ook vooral niet worden vastgelegd. Stel je voor dat je later openheid zou moeten geven over de besluitvorming, dat is niet de bedoeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 12:51:25 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198373482
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:24 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, nu checken we op Corona, dan checken we straks op Influenza er meteen bij, doen we de BMR prik ook gelijk even afvinken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We hebben hier recht op lichamelijke integriteit, dat betekent dat je op geen enkele manier gedwongen zou mogen worden tot een prik, dat is wat op deze manier gebeurd. Of je dat nu hellend vlak noemt of niet.
Nu heb jij het opeens weer over andere infectieziektes. Wat ik ook prima vind, als andere landen dat willen controleren.

Maar het ging over zaken die compleet ongerelateerd zijn zoals social media. Dat volgt helemaal niet automatisch uit een vaccin verplichting bij inreizen. Sterker nog, het kan al. Daar is echt geen vaccinatiepaspoort voor nodig hoor.

En dergelijke beperkingen waarbij je bepaalde landen niet in mag bestaat al, zie gele koorts. Dat kan je dwingen noemen, maar het heeft niet geleid tot social media checks. Waarom een uitbreiding van dat paspoort naar meer landen dat opeens wel doet is echt een overdrijving, zeker omdat het zonder ook al prima kan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198373487
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Heeft weinig met antivax te maken, dan zou ik in zijn geheel tegen vaccinaties zijn. Ik heb alleen twijfels bij de tijdsdruk waaronder de huidige producten tot stand zijn gekomen.

Zoals staat op de website van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen:
[..]

Andere vaccins zijn volgens mij op dezelfde voorwaardelijke grond goedgekeurd. Als ik nu een ernstige ziekte zou hebben en de keuze was sterven of het onder voorwaarden goedgekeurd medicijn, dan was de keuze niet zo moeilijk.

Maar nu gaat er een virus rond, waarvan ik gezien mijn leeftijd weinig te vrezen heb en dan zou ik mij iets moeten laten inspuiten omdat de effecten van het product waarschijnlijk opwegen tegen de nadelen. En ik begrijp dat die afweging voor ouderen en vanuit epidemiologische oogpunt anders kan zijn. Maar voor mij zijn de effecten, gezien mijn risicoprofiel, beperkt, terwijl de risico's blijven.
En omdat 85% wel gewoon mee wilt werken, en teveel twijvelers ervoor kunnen zorgen dat we allemaal onze vrijheid later terug kunnen krijgen onnodig, de ziekenhuizen langer belast blijven, en daardoor ook nog de economie veel harder dan nodig naar de tyfus gaat met zelfdodingen en depressies en armoedeziektes etc tot gevolg, om al die drie redenen, kan het dus zijn dat we die paar twijfelaars als jou dan dus gaan stimuleren om gewoon mee te doen door je anders niet toe te laten in horeca, festivals, theaters etc.

Ik en 85% van nl willen namelijk later dit jaar weer naar een club mogen en mogen dansen, of naar een event etc, zonder die allesverneukende tyfus 1.5m, en daarvoor moet een bepaald % het nemen. Of we laten daar gewoon gevaccineerden en herstelden binnen. Kies maar.
#WeesGeenWhales
  zondag 7 maart 2021 @ 12:52:59 #156
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198373512
quote:

[..]

Ah ja vertrouwelijkheid, vandaar dat alle mogelijke maatregelen in de weken van tevoren al benoemd worden als 'mogelijkheden' in talkshows, interviews en weetikveelwatnogmeer en vervolgens alle definitieve maatregelen in de ochtendkrant al terug te vinden zijn voordat de persco geweest is :')
pi_198373560
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
Waarom blijven mensne dit zeggen?

Volg het nieuws, van Pfizer, AZ, en j&j is nu in praktijk bewegen dat ze ook "dramatically" (en dat zegt een wetenschapper niet snel) helpen tegen verspreiding.

Dat is achterhaald, afhankelijk van vaccin ben je 75 tot 95 procent minder besmettelijk, wat de R ruim onder de 1 Timmert.

En gezien het feit dat het dezelfde techniek is en alle andere cijfers ook identiek zijn zal het dus 99,99% zeker ook 90-95% transmissie blokkeren bij moderna en novavax.
#WeesGeenWhales
  zondag 7 maart 2021 @ 12:56:57 #158
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198373589
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:52 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ah ja vertrouwelijkheid, vandaar dat alle mogelijke maatregelen in de weken van tevoren al benoemd worden als 'mogelijkheden' in talkshows, interviews en weetikveelwatnogmeer en vervolgens alle definitieve maatregelen in de ochtendkrant al terug te vinden zijn voordat de persco geweest is :')
Alles in de openbaarheid ten opzichte van geruchten is wel wat anders.
Weisst
pi_198373594
quote:

[..]

Ja, als de chauffeur van De Jonge een boom over het hoofd ziet gaat het ook mis. Dat lijkt me niet echt een reden, dit is geen Brazilië ofzo waar het internet elk moment plat kan gaan.
quote:
Dus de Europese Raad, toch niet het minste orgaan, kan wel online maar het informele Catshuisberaad is zo vertrouwelijk dat iedereen bij elkaar moet komen? Lijkt mij onwil.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
zie email 27 oktober
pi_198373619
quote:

[..]

Wat er word besproken zal maar in de openbaarheid komen, dat zou echt een schande zijn voor de democratie.
"Laten we die klok nog aanhouden, gooien we de kappertjes open, is de meute ook weer blij".
Hee hoe was het op de schaatsbaan, lekker rondje gereden zonder al dat gepeupel.
Heb je Jinek nog dat smsje gestuurd met de nieuwe maatregels? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')