SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Ik hoop eigenlijk niet op Aziatische taferelen waar mensen massaal mondkapjes dragen, ook buiten Corona pandemieënquote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:29 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Het mondkapje zal wereldwijd draagvlak blijven houden voorlopig ben ik bang
Ik hoop het ook niet, maar zie het nog zeker een jaar wel als onderdeel van de exit strategie blijven. En bepaalde beroepen - zoals de zorg - zie ik het wel structureler in gaan voeren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:48 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk niet op Aziatische taferelen waar mensen massaal mondkapjes dragen, ook buiten Corona pandemieën
https://www.volkskrant.nl(...)t-erachter~b6e2744e/quote:Twitter had al niet de beste reputatie, maar in verkiezingstijd blijkt het medium nog gevoeliger voor haatdragende berichten, vooral gericht aan vrouwen en minderheden.
Toen D66-leider Sigrid Kaag zich vorig weekend voor het eerst uitsprak voor een bewijs voor mensen die gevaccineerd zijn, kwam haar dat op een tweet van Isa Kriens te staan. Kriens is jurist uit Rotterdam en is fel tegen de maatregele
Nou zou ik het in de zorg nog niet heel gek vinden, de tandarts draagt ook een mondkapje sinds mensenheugenis, maar in het straatbeeld liever niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet, maar zie het nog zeker een jaar wel als onderdeel van de exit strategie blijven. En bepaalde beroepen - zoals de zorg - zie ik het wel structureler in gaan voeren.
Nou qua lessons learned hoop ik dat mensen echt in gaan zien dat we die regels op stamcel onderzoek moeten versoepelen en onze oren niet langer moeten laten hangen naar wat een religieus smaldeel dicteert. Nog een keer zo'n geintje en het is gewoon afgelopen, ik mag toch echt hopen dat dit voor iedereen wel duidelijk is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Qua lessons learned:
Voor mij was dat ZeroCovid wel een serieuze optie geweest. Alleen niet als NL alleen. Dan had het EU breed gedragen moeten zijn.
En de EU heeft deze bevoegdheden niet. Dat ligt bij de individuele landen, die dit niet gaan afstaan. Dus dat had nu nooit gekund.
Maar voor de toekomst?
Voor de 17 miljoenste keer: DAT BEELD KLOPT NIETquote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:48 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk niet op Aziatische taferelen waar mensen massaal mondkapjes dragen, ook buiten Corona pandemieën
Terwijl ze in de zorg ook nu niet bepaald veel worden gedragen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:58 schreef Ronald het volgende:
Nou zou ik het in de zorg nog niet heel gek vinden, de tandarts draagt ook een mondkapje sinds mensenheugenis, maar in het straatbeeld liever niet.
Dat boeit mij echt totaal niet. Ik wil graag dat niemand mij het dragen van zo'n ding oplegt, maar als anderen zich er prettig bij voelen dan ben ik de laatste die er iets op tegen heeft dat ze een kapje dragen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:48 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk daar toch net ff wat genuanceerder over. In bepaalde situaties wil ik dat ik iemand kan aankijken. Ofwel omdat het een heftig gesprek is en dan helpt het kunnen lezen van een gezichtsuitdrukking. Of omdat ik het onveilig vind en dan wil ik ook zien hoe iemand er bij loopt. Kun je inschatten wat iemands toestand is.quote:Op zondag 7 maart 2021 00:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat boeit mij echt totaal niet. Ik wil graag dat niemand mij het dragen van zo'n ding oplegt, maar als anderen zich er prettig bij voelen dan ben ik de laatste die er iets op tegen heeft dat ze een kapje dragen.
Amen.quote:Op zondag 7 maart 2021 00:03 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nou qua lessons learned hoop ik dat mensen echt in gaan zien dat we die regels op stamcel onderzoek moeten versoepelen en onze oren niet langer moeten laten hangen naar wat een religieus smaldeel dicteert. Nog een keer zo'n geintje en het is gewoon afgelopen, ik mag toch echt hopen dat dit voor iedereen wel duidelijk is.
Slechts twee fucking dagen heeft het geduurd tot men in feite al een vaccin had. Stel je eens even voor als we stamcellen in hadden kunnen zetten om het meteen te testen. We hadden misschien na een maand of 3 al volop aan het vaccineren kunnen zijn, heb je enig idee hoeveel verschil dat had gemaakt? Daar word ik pas laaiend van! Want we hebben gewoon al jaren de kennis maar enkel en alleen door een stelletje by proxy egoïsten worden we gedwongen om nog steeds exact dezelfde methode als die van 50 jaar of langer geleden te gebruiken. Dit kan zo in de toekomst echt niet langer wat mij betreft.
Ik hoop dat Biden doet wat Hillary ook al van plan was, die regels versoepelen dus en dat de rest van de wereld, of iig het grootste deel ervan, daarna snel volgt. Kunnen die walgelijke dierproeven ook gelijk eens afgeschaft worden.
De zorg klaagt overal steen en been over. Als de de zorg als enige in de maatschappij dat ding nog zouden moeten dragen dan zwaaien ze de mondkap sneller af dan Wennemars op de 500m.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet, maar zie het nog zeker een jaar wel als onderdeel van de exit strategie blijven. En bepaalde beroepen - zoals de zorg - zie ik het wel structureler in gaan voeren.
En tanken is een legitieme reden om de grens over te gaan?quote:Op zondag 7 maart 2021 00:52 schreef maan_man het volgende:
Net maar eens een verklaring op eer ingevuld. Gaan wij morgen weer aan de andere kant van de grens tanken, want in Nederland tanken is niet mijn hobby gebleken.
Wel weer een bureaucratische poppenkast. Je mag komen mits je zelf een verklaring invult waarom je de grens over gaat. Dat zou je ook aan meneer de agent kunnen vertellen, maar dat is niet voldoende. Het moet op papier staan.
Tweetje van 31 janquote:Op zondag 7 maart 2021 01:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die onzin is toch al veel langer aan de gang?
Behalve dat de cijfers niet dalen...quote:Op zondag 7 maart 2021 01:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Exact. Dus dan mag het wel eens gauw afgeschaft worden.
Het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:33 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Behalve dat de cijfers niet dalen...
Omdat dit gezeik nooit meer weggaat.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:41 schreef eragon2890 het volgende:
https://evenementenbouwers.org/nationaal-evenementenplan-2/
Waarom hebben ze het daar eigenlijk over groene zones en hygienemaatregelen en andere bs? Dat was toch helemaal niet meer nodig als iedereen gevaccineerd was? Dat zei andreas Voss ook...
En dit gaat over nadat iedereen gevaccineerd is.
Dan was het gezeik toch klaar? Dus waarom dit dan?
Jawel. Als iedereen z'n prik maar haalt.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat dit gezeik nooit meer weggaat.
Nou ja, ze hebben het zowieso over zonder 1.5m etc, wat ook het voorland was na massa vaccinatie, dus dan vraag ik me gewoon af wat ze dan bedoelen meer...quote:Op zondag 7 maart 2021 01:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat dit gezeik nooit meer weggaat.
de 1,5 meter en al dat gezeur moeten gewoon per direct afgeschaft worden als de kwetsbare en ouderen zijn gevaccineerd en ziekenhuizen leeg zijn.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:50 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het zowieso over zonder 1.5m etc, wat ook het voorland was na massa vaccinatie, dus dan vraag ik me gewoon af wat ze dan bedoelen meer...
Uiteraard mag dat. Zo staat het op het formulier.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En tanken is een legitieme reden om de grens over te gaan?
En tanken is noodzakelijk, want anders rijdt de auto niet.quote:een reis naar een aangrenzend land van een inwoner van een grensgemeente en de directe buurgemeenten als onderdeel van het dagdagelijkse leven voor de activiteiten die eveneens in het land van hoofdverblijfplaats toegelaten zijn en noodzakelijk zijn; een reis naar een aangrenzend land door een inwoner van een grensregio als onderdeel van het dagdagelijkse leven voor de activiteiten die eveneens in het land van hoofdverblijfplaats toegelaten zijn en noodzakelijk zijn, voor zover hiervan een aannemelijk bewijs geleverd kan worden;
Ik mag hopen dat ook gaat gebeuren. Maar het lijkt soms of ze steeds van standpunt veranderen.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
de 1,5 meter en al dat gezeur moeten gewoon per direct afgeschaft worden als de kwetsbare en ouderen zijn gevaccineerd en ziekenhuizen leeg zijn.
hoe kom je daar bij? die prik voorkomt alleen maar dat je in het zkh komt, je kan wel het virus dragen of ziek worden met milde symptomen, ook beschermt het maar tot max 90%quote:Op zondag 7 maart 2021 01:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jawel. Als iedereen z'n prik maar haalt.
ik ga al jaren over de grens taken dus valt dat onder routine en mag dat.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Uiteraard mag dat. Zo staat het op het formulier.
[..]
En tanken is noodzakelijk, want anders rijdt de auto niet.
Was mij eerst ook niet helemaal duidelijk, daarom ben ik niet gelijk de grens over gegaan.
Dat hoeft niet te betekenen dat we nog 200 jaar maatregelen houden.quote:Op zondag 7 maart 2021 02:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kom je daar bij? die prik voorkomt alleen maar dat je in het zkh komt, je kan wel het virus dragen of ziek worden met milde symptomen, ook beschermt het maar tot max 90%
Je vergeet andere varianten, die zijn weer gevaarlijk en de vaccins moeten aangepast en weer opnieuw vaccineren van grote groepen mensen. Duurt nog een paar jaar voordat we een vaccin hebben, wat het gros afdekt. Dan gewoon een jaarlijkse prik net zoals de griepprik.quote:Op zondag 7 maart 2021 02:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet te betekenen dat we nog 200 jaar maatregelen houden.
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en nauwelijks nog slachtoffers vallen is er 0 reden om nog enige vorm van maatregelen te houden.
Nee joh. Vanaf september zie je niemand meer met zo'n ding.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 23:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Thats fine. Maar maatregelen zijn wel voorbij rondom de zomer is mijn verwachting.quote:Op zondag 7 maart 2021 02:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je vergeet andere varianten, die zijn weer gevaarlijk en de vaccins moeten aangepast en weer opnieuw vaccineren van grote groepen mensen. Duurt nog een paar jaar voordat we een vaccin hebben, wat het gros afdekt. Dan gewoon een jaarlijkse prik net zoals de griepprik.
Laat je toch niet bezeiken door Hugo en Jaap, vorige jaar zeiden ze ook van alles.quote:Op zondag 7 maart 2021 02:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Thats fine. Maar maatregelen zijn wel voorbij rondom de zomer is mijn verwachting.
Je moet een grensbewoner zijn en hetgeen je gaat doen moet aan de andere kant van de grens ook mogen. Zo mocht je tot woensdag niet in België naar de kapper. Nu zou dat in principe wel mogen, want legaal in Nederland.quote:Op zondag 7 maart 2021 02:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ga al jaren over de grens taken dus valt dat onder routine en mag dat.
En dit groeit exponentieel, dus over 2 maanden worden er 50.000.000 per dag negatief getestquote:Op zondag 7 maart 2021 05:28 schreef Za het volgende:
Gisteren werden 65.000 mensen negatief getest op corona.
In januari werden slechts 23.000 mensen per dag negatief getest.
In de zomer werden slechts 9.600 mensen per dag negatief getest.
Dit!quote:Op zondag 7 maart 2021 02:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Laat je toch niet bezeiken door Hugo en Jaap, vorige jaar zeiden ze ook van alles.
op dit moment liggen we op koers om Q1 2022 klaar te zijn, dat is 9 mnd later dan nu gezegd.
mits de vaccins geleverd worden, slag om de arm zullen we maar zeggen.
De VK ligt wel op koers om in Juli klaar te zijn.
Wat is klaar? Rond Juli heeft men gewoon 50-60% van de volwassen bevolking volledig gevaccineerd en nog eens 10-20% al 1x waarschijnlijk, waardoor je ziekenhuizen nog maar amper patiënten zullen krijgen.quote:Op zondag 7 maart 2021 02:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Laat je toch niet bezeiken door Hugo en Jaap, vorige jaar zeiden ze ook van alles.
op dit moment liggen we op koers om Q1 2022 klaar te zijn, dat is 9 mnd later dan nu gezegd.
mits de vaccins geleverd worden, slag om de arm zullen we maar zeggen.
De VK ligt wel op koers om in Juli klaar te zijn.
En dan te bedenken toen het in de eerste golf echt los ging enkel de doodzieken getest werden.quote:Op zondag 7 maart 2021 05:28 schreef Za het volgende:
Gisteren werden 65.000 mensen negatief getest op corona.
In januari werden slechts 23.000 mensen per dag negatief getest.
In de zomer werden slechts 9.600 mensen per dag negatief getest.
Neem aan van wel. Als de ziekenhuizen leeg zijn is er geen enkele reden meer deze maatregelen op te leggen.quote:Op zondag 7 maart 2021 08:56 schreef GemMagic het volgende:
Als de ziekenhuizen straks leeg lopen, zouden we dan het recht terug krijgen om zelf het risico aan te gaan om ziek te worden? Ik hoop ‘t wel.
Dan worden de doelpalen wel weer verzet.quote:Op zondag 7 maart 2021 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is klaar? Rond Juli heeft men gewoon 50-60% van de volwassen bevolking volledig gevaccineerd en nog eens 10-20% al 1x waarschijnlijk, waardoor je ziekenhuizen nog maar amper patiënten zullen krijgen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-effect-kunnen-gevenquote:De Jong snapt de oproep van horeca-eigenaren. „Je zou kunnen zeggen dat, als er een garantie zou zijn dat het openen van de terrassen zou leiden tot minder samenscholen op bijvoorbeeld het Museumplein en het Vondelpark, dat het dan misschien een heel goed effect heeft. Als de terrassen ook goed gereguleerd zijn qua afstand, dan zou ik er voorstander van zijn. Ik weet niet of die garantie er is.”
Eerst de avondklokquote:Op zondag 7 maart 2021 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-effect-kunnen-geven
Kom er maar in
Nou ja iedereen gevaccineerd, maar ook degene die erover gaat bij het rivm zegt nu dat dat voor juli moet lukken...quote:Op zondag 7 maart 2021 01:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
de 1,5 meter en al dat gezeur moeten gewoon per direct afgeschaft worden als de kwetsbare en ouderen zijn gevaccineerd en ziekenhuizen leeg zijn.
Jeetje, dit argument van iemand van het OMT heb ik nog nooit iemand horen noemen.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-effect-kunnen-geven
Kom er maar in
Dat vind ik ook. Ik verwacht gebaseerd op de effecten in het buitenland dat het aantal ernstige gevallen drastisch zal teruglopen na vaccinatie van de meest kwestbaren onder de kwetsbaren. Dat moet toch voldoende ruimte geven om terug te gaan naar het oude normaal waarin je gewoon ziek kon worden, zonder testen en het je weinig tot niets uitmaakte door wie of wat dat kwam.quote:Op zondag 7 maart 2021 08:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neem aan van wel. Als de ziekenhuizen leeg zijn is er geen enkele reden meer deze maatregelen op te leggen.
Die moet sowieso wegquote:
Daar ging het allemaal om zeiden ze aldoor; de zorg niet overbelasten. Dus ben benieuwd of ze zich aan hun woord houden.quote:Op zondag 7 maart 2021 01:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leeg qua COVID-patiënten, zodat er gewoon ruimte is voor reguliere zorgquote:Op zondag 7 maart 2021 09:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Daar ging het allemaal om zeiden ze aldoor; de zorg niet overbelasten. Dus ben benieuwd of ze zich aan hun woord houden.
Snap ook niet dat ziekenhuizen leeg zouden moeten zijn...als het leeg is wat heb je dan aan een ziekenhuis.
Ah die nuance had ik even gemistquote:Op zondag 7 maart 2021 09:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Leeg qua COVID-patiënten, zodat er gewoon ruimte is voor reguliere zorg.
De ontwikkeling van de pandemie is grillig en soms lastig te voorspellen, dus ik wil niet elke keer als de overheid de routekaart, standpunten of strategie aanpast roepen dat ze de doelpalen verplaatsen, maar het is wel een hele duidelijke belofte om terug te keren naar normaal wanneer dat qua zorgcapaciteit mogelijk is.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Daar ging het allemaal om zeiden ze aldoor; de zorg niet overbelasten. Dus ben benieuwd of ze zich aan hun woord houden.
Snap ook niet dat ziekenhuizen leeg zouden moeten zijn...als het leeg is wat heb je dan aan een ziekenhuis.
Er staan nog meer dan 100.000 uitgestelde operaties etc te wachten ☠quote:Op zondag 7 maart 2021 09:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Met als enige uitzondering dat het misschien goed is als we ons aanleren thuis te blijven als we ziek zijn... en normaal onze handen blijven wassen, ew.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:27 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De ontwikkeling van de pandemie is grillig en soms lastig te voorspellen, dus ik wil niet elke keer als de overheid de routekaart, standpunten of strategie aanpast roepen dat ze de doelpalen verplaatsen, maar het is wel een hele duidelijke belofte om terug te keren naar normaal wanneer dat qua zorgcapaciteit mogelijk is.
Zodra de zorg capaciteit geen probleem meer is, moeten ze gewoon stoppen met die preventie en mitigatiebeleid. Niet naarstig op zoek gaan naar hoe dergelijke maatregelen ook helpen andere virussen in te dammen of kunnen helpen tegen toekomstige varianten van corona. Niet naar een isolatie first, contact per regels maatschappij.
Met lege ziekenhuizen wordt uiteraard gedoeld op leeg van kritieke corona gevallen. Laten we vooral niet hopen dat ze echt leeg komen te staan, want je moeten vervelen op de IC vindt Gommers erger dan code zwart.
Ja maar dat besef hadden mensen over het algemeen sowieso al welquote:Op zondag 7 maart 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Met als enige uitzondering dat het misschien goed is als we ons aanleren thuis te blijven als we ziek zijn... en normaal onze handen blijven wassen, ew.
Voor de rest helemaal eens 😄
Ik werkte gewoon altijd al thuis als ik een dagje minder lekker was.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:36 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ja maar dat besef hadden mensen over het algemeen sowieso al wel(misschien was je post lollig bedoeld natuurlijk)
Al hoorde je ook wel eens van die mensen zeggen 'ik werk gewoon door als ik ziek ben; ik blijf pas thuis als ik bijna omval' (of iets in die trant). Altijd al een domme insteek gevonden. Met die zogenaamde 'kijk-mij-een-bikkel-zijn-mentaliteit' bewijs je helemaal niemand - inclusief jezelf - geen dienst.
Maar dat was vóór corona natuurlijk ook wel een fatsoenskwestie. Handen wassen als je naar het toilet bent geweest, niet ongegeneerd in je neus peuteren en dergelijke. Daarnaast is het vrij egoistisch om ziek de hort op te gaan en je omgeving, clubgenoten of collega's ook ziek naar huis te zien gaan. In dat opzicht denk ik dat als je wilt doorwerken maar grieperig bent, je prima kan kijken of je een dag of wat toch thuis werkt. Dat is misschien wel een cultuurverschil in sommige sectoren, maar op zich lijkt me dat niet onredelijk.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Met als enige uitzondering dat het misschien goed is als we ons aanleren thuis te blijven als we ziek zijn... en normaal onze handen blijven wassen, ew.
Wat een bullshit toch weer.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan worden de doelpalen wel weer verzet.
"We zien weinig ruimte voor versoepelingen. De ziekenhuizen zijn leeg, maar er worden nog teveel mensen dagelijks getest. Dit baart ons zorgen"
Tot jezelf aan de beurt bent.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:24 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik ken ook eigenlijk levende diersoort die de zwakken kostte wat kost in leven probeert te houden ten koste van de veel grotere groep sterkeren, maar dat is blijkbaar ook 'normaal'.
En sportscholen. Wel mogen zuipen en naar de Mac, maar fatsoenlijke fitness niet?quote:
Voor iedereen of alleen als je een vaccinatie hebt gehad?quote:Op zondag 7 maart 2021 09:54 schreef halfway het volgende:
Israël vanaf vandaag de horeca weer open, dankzij vaccinaties.
Ja, ik denk dat ze ook terughoudend zijn omdat het een opgave is om de sector als geheel te boordelen. Sommige locaties hebben een perfecte ventilatie mogelijkheden voor de binnenruimten, andere niet.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:57 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
En sportscholen. Wel mogen zuipen en naar de Mac, maar fatsoenlijke fitness niet?
Binnen is dat met goede ventilatie heel goed te doen.
Nee alleen vaccinatie.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor iedereen of alleen als je een vaccinatie hebt gehad?
Benieuwd hoe ze daar om gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen wordenquote:
Als het goed is zijn op een gegeven moment voldoende mensen geprikt dat alles weer open kan voor iedereen.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze daar om gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
Uiteindelijk, of op een punt dat er flink wat mensen wél gevaccineerd zijn
die zullen ook wel een paspoort krijgenquote:Op zondag 7 maart 2021 10:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze daar om gaan met mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
Uiteindelijk, of op een punt dat er flink wat mensen wél gevaccineerd zijn
Pssst, paspoort kopen?quote:Op zondag 7 maart 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zullen ook wel een paspoort krijgen
quote:
Nee hoor.quote:
Dat er schade komt is een gegeven, hoe die verdeeld wordt kan gestuurd worden.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het is uiteindelijk de politiek die beslist hoe er op gereageerd wordt. Ik heb 'het virus' geen enkele beslissing zien nemen?
Het is uiteidendelijk een politieke keuze hoe groot de schade wordt aan de maatschappij.
Ja dat gaat hier natuurlijk ook zijn. Maar ben benieuwd naar de tussenperiode. En waar ligt het omslagpuntquote:Op zondag 7 maart 2021 10:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het goed is zijn op een gegeven moment voldoende mensen geprikt dat alles weer open kan voor iedereen.
Met mondmasker dan ofzo. Benieuwd hoe dat uitpaktquote:Op zondag 7 maart 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]geen idee hoe het gaat werken maar neem aan dat als gevaccineerden een paspoort krijgen degenen die niet ingeënt kunnen worden vanwege een medische indicatie daar ook iets soortgelijks voor krijgen zodat ze nog wel ergens naar binnen mogen
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.
Een tweedeling? En voor altijd? Paar maanden?
Het zal voornamelijk worden voor (vlieg)reizen. Voor evenementen zullen ze ook wel sneltests inzetten.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Hetcovidpasspoort is goedgekeurd in de EU. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die zich niet willen laten of kunnen vaccineren.
Prima. Nodig ik thuis mijn ongevaccineerde vrinden wel uitquote:Op zondag 7 maart 2021 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ik het er maar in de kroeg over kan hebben met m'n mede gevaccineerden
Vind ik wel moeten kunnen hoor. Maar geen mod hierquote:Op zondag 7 maart 2021 10:45 schreef vosss het volgende:
Een grapje over een gele ster kan al niet meer hier? Iemand lange tenen vandaag? Komop zeg, het was overduidelijk een grap. Er is al genoeg sores in de wereld, beetje onderbroekenlol moet dan toch wel kunnen niet?
Jij hebt al Covid doorgemaakt dus hebt al waarschijnlijk immuniteitquote:Op zondag 7 maart 2021 10:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Prima. Nodig ik thuis mijn ongevaccineerde vrinden wel uit
Eerste tijdelijk, daarna wordt het verlengd tot sint-juttemis.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Mooi. Dan laat ik mijn vrienden thuis en kom ik ook naar de kroeg om me finaal tegen de klippen van de hel op te zuipenquote:Op zondag 7 maart 2021 10:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij hebt al Covid doorgemaakt dus hebt al waarschijnlijk immuniteit![]()
Ja, eens, maar we deden het niet. Ik zag (volgens mij was het hier) recentelijk een grafiek dat we het minst onze handen wasten na toilet van heel Europa bv, geloof een derde niet.quote:Op zondag 7 maart 2021 09:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Maar dat was vóór corona natuurlijk ook wel een fatsoenskwestie. Handen wassen als je naar het toilet bent geweest, niet ongegeneerd in je neus peuteren en dergelijke. Daarnaast is het vrij egoistisch om ziek de hort op te gaan en je omgeving, clubgenoten of collega's ook ziek naar huis te zien gaan. In dat opzicht denk ik dat als je wilt doorwerken maar grieperig bent, je prima kan kijken of je een dag of wat toch thuis werkt. Dat is misschien wel een cultuurverschil in sommige sectoren, maar op zich lijkt me dat niet onredelijk.
Het feit dat ik graag terug wil naar normaal, sluit niet uit dat we her en der wat slimme lessen uit de pandemie meepakken.
Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zal voornamelijk worden voor (vlieg)reizen. Voor evenementen zullen ze ook wel sneltests inzetten.
Maar goed, hoeveel (grote) evenementen gaan er komende zomer zijn? Niet veel, verwacht ik. Het is natuurlijk allemaal 'hot' nog nu, maar als corona in de loop van de tijd niet echt relevant meer is, dan gaat geen hond meer om een vaccinatiebewijs vragen.
Ja, op het vliegveld wel. Sowieso verschrikkelijk dat veevervoer daar.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:
[..]
Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.
Don't worry, als je het niet kan nemen krijg je daar vast ook een bewijsje van.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eerste tijdelijk, daarna wordt het verlengd tot sint-juttemis.
In de toekomst???quote:Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:
[..]
Standaard ritueeltje bij de incheckbalie van een vliegveld. Kleine moeite om dat te behouden in de toekomst.
. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Don't worry, als je het niet kan nemen krijg je daar vast ook een bewijsje van.
Als je zo'n antivaxxertje bent... tja... eigen k(n)eus, ik ben voor alles wat zsm weer zoveel mogelijk mogelijk maakt voor zoveel mogelijk mensen.
Neem gewoon de prik en je hebt geen gezeik zou ik zeggen 😂
Heb ik nog nooit hoeven tonenquote:Op zondag 7 maart 2021 10:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In de toekomst???
Dat is toch al decennia zo? Hallo? Geel boekje? XD
Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk nietquote:Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:
[..]
Alleen voor gele koortsquote:Op zondag 7 maart 2021 10:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
In de toekomst???
Dat is toch al decennia zo? Hallo? Geel boekje? XD
Hoe klein de moeite is is in dit geval niet de relevante vraag.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:51 schreef Benny het volgende:
[..]
Data toont aan dat de transmissie enorm naar beneden gaat na een vaccinatie.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
maar die zullen er dus niet (heel) ziek van worden als ze ook gevaccineerd zijnquote:Op zondag 7 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
. Tot je er achter komt dat je dan nog steeds besmettelijk bent en er nog steeds ziek van kunt worden. Waarom dan een paspoort? Dan besmet je alsnog anderen.
Het mooiste zou zijn dat de beoordeling wordt gemaakt door een AI systeem waarbij je noch over de uitslag in dicussie kunt, noch te horen krijgen waarom je niet mag reizen. In versie 2.0 (3 jaar na in gebruikname) kun je handig vanuit huis, zij het na invoeren van je betaalde ticket, alvast checken of je reis wordt afgekeurd. Iets met leuker kunnen we het niet maken..quote:Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:
Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk niet
Ook even al je social media accounts overal open zetten en je telefoon om snel te checken of er naast infectieziekten ook geen mentale instabiliteit is waardoor je een gevaar kunt zijn onderweg en in land van bestemming
Topidee
(Hellend vlak, en gewoon niet in verhouding tot risico's dus nul legitimiteit wmb om structureel in te voeren)
Daarom moet je gewoon de algehele vaccinatiegraad zsm zo hoog mogelijk krijgen. Dan hoef je je in algemene zin niet meer zo druk te maken over risicovolle transmissie en kan iedereen weer gewoon overal zonder gezeur naar binnen.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar die zullen er dus niet (heel) ziek van worden als ze ook gevaccineerd zijn
Dit soort hellend vlak retorieken zonder verdere onderbouwing zijn gewoon drogredeneringen.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja joh, tuurlijk, waarom eigenlijk niet
Ook even al je social media accounts overal open zetten en je telefoon om snel te checken of er naast infectieziekten ook geen mentale instabiliteit is waardoor je een gevaar kunt zijn onderweg en in land van bestemming
Topidee![]()
(Hellend vlak, en gewoon niet in verhouding tot risico's dus nul legitimiteit wmb om structureel in te voeren)
Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.quote:Als er een garantie zou zijn dat het openen van terrassen zou leiden tot minder samenscholing en er zou goed gereguleerd worden, dan is viroloog en OMT-lid Menno de Jong voorstander van open terrassen. Dat zegt hij tegen de Amsterdamse zender AT5.
Dit betekent dus dat we gewoon wat meer massaal de parken op moeten zoeken om de terrasjes af te dwingen.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.
Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit soort hellend vlak retorieken zonder verdere onderbouwing zijn gewoon drogredeneringen.
Al decennia zijn vaccinaties verplicht voor bepaalde bestemmingen en daar is ook niet logischerwijs een soortgelijk scenario uit voortgekomen.
Heeft weinig met antivax te maken, dan zou ik in zijn geheel tegen vaccinaties zijn. Ik heb alleen twijfels bij de tijdsdruk waaronder de huidige producten tot stand zijn gekomen.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Don't worry, als je het niet kan nemen krijg je daar vast ook een bewijsje van.
Als je zo'n antivaxxertje bent... tja... eigen k(n)eus, ik ben voor alles wat zsm weer zoveel mogelijk mogelijk maakt voor zoveel mogelijk mensen.
Neem gewoon de prik en je hebt geen gezeik zou ik zeggen 😂
Andere vaccins zijn volgens mij op dezelfde voorwaardelijke grond goedgekeurd. Als ik nu een ernstige ziekte zou hebben en de keuze was sterven of het onder voorwaarden goedgekeurd medicijn, dan was de keuze niet zo moeilijk.quote:Nog niet alle informatie uit de onderzoeken is compleet en bekend. Wel zijn er, op basis van de beschikbare informatie, voldoende aanwijzingen dat de positieve effecten van het vaccin opwegen tegen de risico’s. Daarom is COVID-19 Vaccin AstraZeneca onder voorwaarden goedgekeurd.
Helemaal mee eens, na 2 maanden moeten er toch wel cijfers zijn over het effect van de avondklokquote:Op zondag 7 maart 2021 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, meneer het OMT-lid, als u mij dan de garantie kan geven dat de avondklok werkt dan wil ik me er wel aan houden.
Nee, jammer. Zo blijft 2021 vooralsnog wel teleurstellend.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind ik wel moeten kunnen hoor. Maar geen mod hier
Dit ging toch ook over de inreis-eisen van andere landen, die een vaccinatie verplichten?quote:Op zondag 7 maart 2021 11:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.
Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.
Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
Avondklok en maatregelen voor aantal bezoekers thuis scheelt toch 10% in besmettingscijfers?quote:Op zondag 7 maart 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, na 2 maanden moeten er toch wel cijfers zijn over het effect van de avondklok
(ohnee wacht we hebben weer andere dingen als eerste versoepeld dus het is effect is helemaal niet meer meetbaar, als je het als eerste versoepeld had, conform afspraak, had je tenminste cijfers kunnen hebben)
Voorts ben ik nog steeds van mening dat de avondklok verwoest moet worden.
En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:55 schreef Mortaxx het volgende:
Dat gezeur over die avondklok. Dankzij de avondklok kunnen jullie weer naar de kapper
Ik heb 1 a 2 mm haar, wat boeit mij die kapper.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:55 schreef Mortaxx het volgende:
Dat gezeur over die avondklok. Dankzij de avondklok kunnen jullie weer naar de kapper
Jeps. ik blijf zeuren om mijn vrijheidsbeperking, laat me.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En de meesten zouden/zullen ieder avond toch thuis zijn. Zeiken om het zeiken.
Is dat zo?quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb nu al die avondafspraken in het weekend moeten plannen, is een flink ge-ren en gevlieg kan ik je vertellen, bovenop de normale weekend-verplichtingenquote:Op zondag 7 maart 2021 11:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat zo?Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit ging toch ook over de inreis-eisen van andere landen, die een vaccinatie verplichten?
Om dan gelijk met social media sociale checks te komen slaat helemaal nergens op. Echt een pure drogreden en is ook helemaal niet ter sprake.
Oh nee ik kom nooit buiten de deur hoor 's avonds, ik ga nooit bij vrienden eten, ik sport nooit 's avonds, ik wil de deur uitkunnen wanneer ik wil en die klok heeft er NIET voor gezorgd dat de kappers weer open kunnen, de werking is nooit aangetoond!!quote:Op zondag 7 maart 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En station Utrecht Centraal, niet te vergeten.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.
Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het ding is niet de vaccinatie-eis, het ding is dat het genoteerd wordt en dat je er bewijs van mee moet nemen. Het is in het begin handig om te hebben voor inreizen maar ja, als je het dan toch hebt dan kun je het daarna ook wel voor uitreizen gaan gebruiken. En als we het er dan toch over hebben: Pinkpop, Lowlands en de Efteling verzamelen wel veel mensen ieder jaar, misschien moeten we die ook maar gaan controleren dan. Dat is wat ik bedoel.
En social media checks is helemaal niet zo gek, in de VS gebeurt het al, dus als je dan toch zo'n app gaat maken waar je alles in bijhoudt, kun je ook wel checken hoevaak je in de afgelopen maand op 'TNT' hebt gezocht en dat cijfertje in die app knallen. En als we dat dan optellen, dan kunnen we er een weging aan geven die we dan een "Sociale Score" noemen. Als je score te hoog/te laag is, dan gaan we je heropvoeden.
Ja, ik overdrijf, met opzet, om het punt duidelijk te maken want veel van die zaken gebeuren al op plekken die wij juist willen vermijden, op dit moment althans.
Om dan nog maar een voorbeeld te geven: die avondklokwet, begon als een te snel ingevoerd gebeuren, werd een concrete wet die tussen 21 en 4:30 de buitenruimte af kan sluiten. Inmiddels hebben we een wet die Ferd door de kamers heeft geloodst waarin, als ze dat zouden willen, de buitenruimte voor iedereen afgesloten kan worden, niet alleen in de avond maar ook overdag. Ik zeg niet dat het morgen gaat gebeuren, ik zeg dat als je ze de handvaten geeft, ze ooit die mogelijkheid gaan bekijken om wat voor reden dan ook. Dat moet je gewoon niet willen. Zo ook met vaccinatieregistratie.
Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Argumenteren dat een vaccinatie verplichting de weg vrijmaakt voor zulke maatregelen is dus een pure drogredenering, want die mogelijkheid is er al lang.
Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"quote:Het ging nu specifiek over die inreisverplichting en de argumentatie dat dat tot social media checks zou leiden. Dat slaat echt helemaal nergens op.
Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:12 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is gewoon simpelweg niet waar wat je hier zegt, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van mensen en goederen.
[..]
Ik ben het met je eens dat het vergezocht is maar als je de mogelijkheid krijgt om dingen te gaan verplichten bij het inreizen, dan staat er vanzelf een Grapperhaus 2.0 op die zegt: "Hey, die vaccinatiecheck is allemaal leuk, maar al die terroristen en kinderverkrachters die we nu binnenhalen kunnen we ook gaan checken als we maar weten wat ze allemaal op FOK! en Feesboek hebben gezet. Laten we dat ook gaan checken!"
Helemaal nog niet. Hoe kom je hierbij? Een bronvermelding is misschien wel handig bij zulke uitspraken.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:37 schreef mir1986 het volgende:
Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoelingquote:Op zondag 7 maart 2021 11:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat zo?Voordat de avondklok van kracht was, was ik 's avonds in het weekend toch wel vaak bij iemand op bezoek.
Voor corona was ik vaker weg dan thuis om 21.00 uur.
Als ik ziek was, was ik wel thuisgeblevenquote:Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lekker overal op bezoek het virus verspreiden. Dat was juist niet de bedoeling
Toont direct aan dat de avondklok werkt
Gedeeltelijk lijkt me, op dit moment wordt bezoek gewoon gepland met om 21h00 binnen.. betekent dat we niet 's middags pas wegrijden, maar om een uurtje of 10. Maar goed, als dat 10% besmetting scheelt hè, dan moet je de experts maar geloven.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb net de datapunten weggehaald uit het model, zodat het effect niet meer te controleren valt.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hallo Jaap. Zou het misschien zo kunnen zijn dat die reisbewegingen gaan schuiven over de dag? Of past dat niet in je model?
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Tuurlijk wel, nu checken we op Corona, dan checken we straks op Influenza er meteen bij, doen we de BMR prik ook gelijk even afvinken en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kan hij ook zeggen zonder vaccinatieplicht.
Dat is mijn hele punt. Een vaccinatieplicht bij inreizen geeft helemaal geen extra handvaten om zoiets in te voeren. En ook geen reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren.
Dat je tegen een vaccinatiepaspoort bent heb ik begrip voor, maar niet op basis van hellend vlak drogredenen.
Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben er maar lol in hè.
En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Die is wat stijfjes, maar wel consequenter en neem ik serieuzer dan deze peppie en kokkie.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen moeilijk de hele dag er als Van der Staaij bijlopen.
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Jawel, ik weet ook wel dat het een beetje flauw is. Maar ik denk dat je als ondernemer op dit moment ook vrij weinig te lachen hebt, of als student zonder onderwijs ofzo. Dan zou zo'n foto wel eens op de agressiereflexen kunnen werken.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
En het is ook wel leuk om die 2 zo te zien. Dat je minister-president er zo bij fietstquote:Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ondanks ik ontevreden ben over het beleid, vind ik dat lukraak afgeven op personen behoorlijk zinloos. Die mensen mogen niet lachen in het dagelijks leven ofzo?
Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het zijn geen drogredeneringen, onze regering maar ook de EU heeft er een handje van om eerst kleinschalig dingen uit te proberen en 'als ze er dan toch zijn' kunnen we ze ook wel voor andere zaken gaan gebruiken.
Het is helemaal niet gek dat mensen daar argwanend tegenover staan. Om een recent voorbeeld te noemen, kijk maar naar de NL'se wiv, of sleepwet, het gebruik van de Belastingdienst van de ANPR camera's (die daar niet voor bedoeld zijn), de toeslagenaffaire en zo kun je, als je even doorleest, nog wel meer scope-creep vinden.
Data is nou eenmaal waardevol, ook voor overheden en zodra ze het hebben zullen ze manieren gaan zoeken om het nog verder uit te buiten.
Dus nee, geen vaccinatie/testpas, verplichting of controle in wat voor vorm dan ook. Dat ze op gele koorts controleren (bij aankomst!) in een specifiek land is hun keuze, wil niet zeggen dat wij dan ook maar zo'n land moeten worden.
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ondertussen is het te ingewikkeld om MS Teams op te starten en de vergaderingen gewoon vanuit huis te doen.
Voelen ze ook hoe het is om min of meer 24/7 opgesloten te zitten tussen je eigen muren.
Je zou ze bijna een uitbraakje gunnen.
Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?quote:Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
En soms is dat ook gewoon prima in mijn ogen. Vaccins beschermen niet alleen jezelf, maar ook anderen. Een tweedeling in de samenleving gaat te ver, maar wat mij betreft mag bijvoorbeeld een kinderdagverblijf best eisen dat een kind indien mogelijk gevaccineerd is volgens het Rijksvaccinatieprogramma.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:37 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat een mallerd ben je toch. We zijn allang een land waar in bepaalde gevallen gevraagd wordt naar je vaccinaties. Beetje dom mee schreeuwen is natuurlijk wel heel makkelijk, veel makkelijker dan jezelf informeren zodat je een weloverwogen keus kan maken.
Mensen willen vooral dat er voor hun geen regels gelden en ze overal kunnen doe en laten wat ze willen. Als je ze dan vervolgens probeert uit te leggen hoe het op dit moment gesteld is in oa de zorg dan krijg je vage linkjes die alles in twijfel trekken om je oren en moet je vooral je bek houden want jij zal wel genieten van een lockdown. Dat het voor iedereen kut en beperkend is gaat aan dat soort lieden totaal voorbij.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:38 schreef erkel het volgende:
[..]
Dus je wil niet dat de mensen die de crisis besturen dat op een zo efficiënt mogelijke manier doen? Wil je nou wel of niet uit deze situatie?
Ik wist ook gewoon toen ik die foto zag dat er iemand zou gaan afgeven hieropquote:Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Zoom is sowieso verboden ivm veiligheid, in ieder geval bij MinDef. Geen idee of dat ook voor de andere reguliere programma's geldt.quote:Op zondag 7 maart 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt onzin dat iedereen wordt geacht thuis te werken, maar dat zij elke week in dat Catshuis bij elkaar gaan zitten. Waarom zou dat minder "efficiënt" zijn via Zoom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |