abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 22:54:36 #251
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198366324
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja hoor, daar is ie weer :D

_O_ De klap in het gezicht _O_

[ twitter ]
Ben ik nu niet woke als ik die brief van Doutzen helemaal niet gezien heb?

En BTW, die 18-60 in een risicogroep zijn toch vanaf komende maand aan de beurt? Hoeven ze niet eens voor voor te dringen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198366356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies zo ver als de kiezers stemmen.
Ik hoop echt dat VVD en CDA flinke klappen krijgen. Niet dat ik verwacht dat ze niet gaan regeren, maar een beetje minder naar die partijen zou wel eens goed prima zijn.
Het kan zijn dat Maurice de Hond morgen weer 2 zeteltjes aftrekt bij de VVD in z’n wekelijkse excel sheet.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198366357
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ben ik nu niet woke als ik die brief van Doutzen helemaal niet gezien heb?

En BTW, die 18-60 in een risicogroep zijn toch vanaf komende maand aan de beurt? Hoeven ze niet eens voor voor te dringen.
Ik heb de brief ook niet gelezen. Maar van wat ik meegekregen heb van haar de afgelopen maanden heb ik wel een idee wat er in staat.
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 22:57:36 #254
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198366413
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb de brief ook niet gelezen. Maar van wat ik meegekregen heb van haar de afgelopen maanden heb ik wel een idee wat er in staat.
Ah heb 'm gevonden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)twricht-kinderlevens

quote:
'Namens een grote groep moeders en voor alle kinderen in Nederland luiden wij de noodklok', vertelt Doutzen bij het bericht over hun brandbrief 'Moederhart'. 'De recent aangescherpte coronamaatregelen op scholen, waaronder een nieuw test-, quarantaine- en mogelijk vaccinatiebeleid, zullen de levens van onze kinderen aanhoudend verder ontwrichten. Met mogelijk onherstelbare, ernstige schade tot gevolg', stelt het topmodel.
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens denk ik.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198366417
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ben ik nu niet woke als ik die brief van Doutzen helemaal niet gezien heb?

En BTW, die 18-60 in een risicogroep zijn toch vanaf komende maand aan de beurt? Hoeven ze niet eens voor voor te dringen.
Zo’n Doutzen kunnen we momenteel juist niet gebruiken, dat is een antivaxxer wappie. Helpt niet echt in het kritische debat.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198366423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens hoor. De regering heeft het niet eens zo slecht gedaan.
Maar er zijn zaken waar ze het echt niet goed hebben gedaan, en ze luisteren helemaal niet naar feedback op dat vlak, dat stoort mij, tunnelvisie lijkt het wel.

Bij de Britse variant zijn ze nu zelfs zover aan het gaan dat ze bewust informatie aan het weglaten zijn, in plaats van bijstellen, en eerlijk zijn.

Ook de avondklok is een heilig middel geworden, terwijl het effect volkomen onduidelijk is.
En op de start en volgorde van de vaccinaties valt wat op af te dingen. Maar dat is meer Hugo persoonlijk die makkelijk te chanteren is helaas.
pi_198366443
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens denk ik.
Wat een klap in het gezicht van andere moeders :{
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 22:58:48 #258
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198366451
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:57 schreef Ronald het volgende:

[..]

Zo’n Doutzen kunnen we momenteel juist niet gebruiken, dat is een antivaxxer wappie. Helpt niet echt in het kritische debat.
Mja, als ik dit stuk zo lees is het niet iets geks. Dat ze verder rare opmerkingen maakt prima, dat doet onze Hugo ook.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 22:58:48 #259
236264 crew  capricia
pi_198366452
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:46 schreef Gretzl het volgende:

[..]


[..]

Dit stemt me ook positief, dat wij (en waarschijnlijk bijna elke reageerder hier) zich wel kan vinden in het feit dat de demissionaire regering teveel steken heeft laten vallen. Een deel van de fouten die er in de eerste maanden van de coronapandemie zijn gemaakt kan ik nog begrijpen omdat bijna elk land werd overvallen en een pandemie van deze orde van grootte + impact nieuw was. Maar het beleid van het kabinet is in de loop van het coronajaar verder verslechterd en begint nu enge vormen aan te nemen. Terwijl ze onvoldoende beseffen dat de grootschalige afbrokkeling van het draagvlak indirect is veroorzaakt door het inconsistente, onduidelijk, onnavolgbare beleid.

Weet je nog: vanaf de eerste persconferenties na de periode van reces (begin augustus) hebben De Jonge en Rutte er steeds op gehamerd dat het de schuld was van de mensen zelf dat er steeds meer besmettingen bij kwamen. Nooit eens de boezem in eigen hand steken, omdat de opgezette systemen (teststraten, BCO, reizigercontroles) niet functioneerden. En waarschijnlijk allemaal om politiek te overleven, want wat kan het anders zijn dat men weigert in te zien dat het kabinet ook duidelijk voor een behoorlijk deel debet is aan de hopeloze situatie waar we nu in zitten?
Qua lessons learned:
Voor mij was dat ZeroCovid wel een serieuze optie geweest. Alleen niet als NL alleen. Dan had het EU breed gedragen moeten zijn.
En de EU heeft deze bevoegdheden niet. Dat ligt bij de individuele landen, die dit niet gaan afstaan. Dus dat had nu nooit gekund.

Maar voor de toekomst?
Definitely not CIA
pi_198366453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En op de start en volgorde van de vaccinaties valt wat op af te dingen. Maar dat is meer Hugo persoonlijk die makkelijk te chanteren is helaas.
Daar valt wat aan af te dingen inderdaad. Maar het lijkt door veranderde omstandigheden toch redelijk goed te komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:00:18 #261
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198366490
Wat betreft de avondklok is dit een interessant draadje (gisteren gedeeld, maar wellicht heeft niet iedereen hem al gelezen). Waarschijnlijk genoeg herkenningspunten voor de users hier, neem aan dat meesten hier tussen de 20-45 jaar oud zijn en er genoeg mensen in dezelfde situatie zitten als deze journalist.

twitter


Er viel half januari nog wel iets te zeggen voor het invoeren van de avondklok voor een korte periode als ultieme middel om voldoende op de rem te trappen. Maar het is net als bepaalde lockdown-achtige maatregelen geen middel dat je zonder goede uitleg langdurig in kan zetten, want dat geeft terecht teveel weerstand. Mensen begrijpen simpelweg niet meer dat de vrijheidsbeperkingen in de avond en nacht extreem zijn, terwijl er overdag van alles kan zonder dat je bang hoeft te zijn voor een boete.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 23:00:37 #262
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198366500
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat een klap in het gezicht van andere moeders :{
Ja hoe werkt dat eigenlijk.

Doutzen zegt: Alle kinderen hebben hier last van!!$#@
Moeder op facebook zegt: JAmaar kinderen van moeders in risicogroep meer, wij zijn zieliger en willen eerder gevaccineerd worden.

Mijn innerlijke morele kompas is de weg kwijt. Ik vind dat deze maatregelen voor kinderen te ver gaan, of de ouders daarvan nu wel of niet in een risicogroep zitten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198366528
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar valt wat aan af te dingen inderdaad. Maar het lijkt door veranderde omstandigheden toch redelijk goed te komen.
Nou ja, op zich had Hugo toch wel gelijk begin januari. De snelheid zit er nu goed in en de GGD heeft zijn taak van opschalen tot nu toe redelijk goed uitgevoerd. Dus die inhaalslag die hij beloofde lijkt wel uit te komen.

Mijn bezwaar is meer dat hij zich liet beinvloeden door een paar vrij willekeurige artsen die niet in het OMT of de Gezondheidsraad zitten. Dat hij dan uiteindelijk de mazzel heeft dat vaccins ook goed werken om besmettingen tegen te gaan is meer geluk dan wijsheid.
pi_198366543
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:00 schreef Gretzl het volgende:
Wat betreft de avondklok is dit een interessant draadje (gisteren gedeeld, maar wellicht heeft niet iedereen hem al gelezen). Waarschijnlijk genoeg herkenningspunten voor de users hier, neem aan dat meesten hier tussen de 20-45 jaar oud zijn en er genoeg mensen in dezelfde situatie zitten als deze journalist.

[ twitter ]

Er viel half januari nog wel iets te zeggen voor het invoeren van de avondklok voor een korte periode als ultieme middel om voldoende op de rem te trappen. Maar het is net als bepaalde lockdown-achtige maatregelen geen middel dat je zonder goede uitleg langdurig in kan zetten, want dat geeft terecht teveel weerstand. Mensen begrijpen simpelweg niet meer dat de vrijheidsbeperkingen in de avond en nacht extreem zijn, terwijl er overdag van alles kan zonder dat je bang hoeft te zijn voor een boete.
Ja wat een ontzettend goed draadje is dat, ik heb hem ook gedeeld op mijn twitter, en kreeg nog een like van de journalist in kwestie.

Er staat zoveel in waar ik mij in herken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198366585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja wat een ontzettend goed draadje is dat, ik heb hem ook gedeeld op mijn twitter, en kreeg nog een like van de journalist in kwestie.

Er staat zoveel in waar ik mij in herken.
Waarom kunnen die journalisten niet gewoon, ik zeg maar wat, een artikel schrijven in plaats van een 'draadje'?
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 23:03:39 #266
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198366593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom kunnen die journalisten niet gewoon, ik zeg maar wat, een artikel schrijven in plaats van een 'draadje'?
Bereiken een groter publiek op Twitter. Is makkelijker/sneller te delen etc.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198366610
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom kunnen die journalisten niet gewoon, ik zeg maar wat, een artikel schrijven in plaats van een 'draadje'?
Omdat zulke artikelen de eindredactie niet halen om censuur redenen.
(even zonder gekheid, het past niet in de lijn van wat er verwacht wordt)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198366648
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Bereiken een groter publiek op Twitter. Is makkelijker/sneller te delen etc.
Dat eerste waag ik te betwijfelen. Het bereikt een bepaald soort publiek, dat wel.
pi_198366650
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens hoor. De regering heeft het niet eens zo slecht gedaan.
Maar er zijn zaken waar ze het echt niet goed hebben gedaan, en ze luisteren helemaal niet naar feedback op dat vlak, dat stoort mij, tunnelvisie lijkt het wel.

Bij de Britse variant zijn ze nu zelfs zover aan het gaan dat ze bewust informatie aan het weglaten zijn, in plaats van bijstellen, en eerlijk zijn.

Ook de avondklok is een heilig middel geworden, terwijl het effect volkomen onduidelijk is.
Ik kan oprecht niks bedenken wat ze goed gedaan hebben.
Noem eens wat dingen die echt goed waren anders?

Zelfs met het idee dat men logischerwijs op sommige aspecten fouten maakt met een nieuw virus.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:06:03 #270
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198366680
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het schijnt te gaan om het openen van terrassen op weekdagen tot 18:00, dus dat bijt niet met de avondklok.
dus werkende mensen kunnen de pleuris krijgen?
pi_198366685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Omdat zulke artikelen de eindredactie niet halen om censuur redenen.
(even zonder gekheid, het past niet in de lijn van wat er verwacht wordt)
Allicht, maar dan vind ik twitter niet de oplossing. Wat mij betreft komt er morgen nog een wet die het verbiedt voor journalisten of politici om een twitter account te hebben :P
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:06:18 #272
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198366692
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja wat een ontzettend goed draadje is dat, ik heb hem ook gedeeld op mijn twitter, en kreeg nog een like van de journalist in kwestie.

Er staat zoveel in waar ik mij in herken.
Jorg is trouwens ook actief op FOK!, maar meer in de Muziek- en Sport-subfora (ik ook in normale tijden).
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 23:06:38 #273
236264 crew  capricia
pi_198366702
Ik zou eigenlijk die mondkapjes er als eerst af.
Definitely not CIA
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:09:27 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198366772
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vegas geeft geen fuck. Er is zoveel wat niet mag wat daar gewoon gedaan wordt en door iedereen goedgevonden wordt. Mijn hoogtepunt (of dieptepunt?) was bij de Heart Attack Grill. Gratis eten voor iemand die boven de ~150kg is, goed idee.
beter dat je dan alles op eet! _O- _O-
pi_198366787
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En daarom gaat mijn stem dit jaar niet naar één van de 'conventionele' partijen waar ik altijd al op stemde, daar zij ook maar gewoon slapjes zonder al teveel echte en oprechte kritiek bij het kruisje hebben getekend. Welke club het wel wordt weet ik nog niet, maar iig geen Sjerrie of Geert of een ander clubje gekkies.
Hier ook, ben van de VVD naar de PvD gegaan. De volgende pandemie ligt alweer op de loer en de conventionele partijen geven geen neuk.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')