SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Nee zijn juist niet stom, maar juist heel nuttig.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind deze zo stom, ons gebied heeft 20000 inwoners, cijfers gaan per 100000 personen...
Waarom zo ver terugkijken? Die cijfers van vorig jaar kun je helemaal niet vergelijken met nu. Wel als je het afgelopen kwartaal bijvoorbeeld neemt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal geen graadmeter, ter voorbeeld, in de eerste golf werden alleen mensen getest die echt symptomen hadden, dus dan is het percentage hoger, nu kan je ook laten testen als je geen klachten hebt.
Kortom het is wederom slechts een hele lichte indicator, bij virologische ziekten draait alles om data, naar mijn weten hebben ze die niet.
Hoe verklaren we dan de enorme stijging in aantal testen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Noek het volgende:
Nou, als die discussie van gisteren een beetje de trend is dan worden kinderen helemaal niet veel getest.
Volgens mij had iemand eens een lijstje gepost van het positief aantal geteste kinderen per week en zat er een verschil van een paar honderd in per week, niet echt noemenswaardig.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zou toch terug te vinden moeten zijn of kinderen meer getest worden nu?
Oh, de testen. Goed weer, we hebben er weer zin in.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe verklaren we dan de enorme stijging in aantal testen?
Dat een paar mensen heel mondig tegen het testen van hun kinderen zijn betekend niet dat anderen hun kinderen niet laten testen bij klachten. Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar de testbereidheid van kinderen via de ouders?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Noek het volgende:
Nou, als die discussie van gisteren een beetje de trend is dan worden kinderen helemaal niet veel getest.
Misschien dat dan wel meteen het hele gezin getest wordt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij had iemand eens een lijstje gepost van het positief aantal geteste kinderen per week en zat er een verschil van een paar honderd in per week, niet echt noemenswaardig.
Je kunt nu inderdaad iets beter trends voorspellen, maar daarom is het juist zo belangrijk om tests zoveel mogelijk gelijk te hebben, ter voorbeeld, de data van Sanquin is niet heel betrouwbaar omdat het een relatief selectieve groep is die bloed afgeeft, maar als je wel op dezelfde manier blijft meten en de samenstelling blijft gelijk, dan is de trend wel af te leiden, en dat laatste is tig keer belangrijker.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zo ver terugkijken? Die cijfers van vorig jaar kun je helemaal niet vergelijken met nu. Wel als je het afgelopen kwartaal bijvoorbeeld neemt.
Hoe weet je dat? Heb je cijfers?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Noek het volgende:
We testen ook meer omdat het hooikoorts seizoen volle bak aan de gang is, er zijn alweer een paar vrienden geweest van mij die rondje teststraat gedaan hebben deze week. (negatief overigens)quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zal ook nog wel een tijd zo blijven lijkt me. Meer positief getesten, maar ook meer testen in het algemeen. Nu we de scholen open hebben en iedere snotneus gelijk testen betekent. Het is waarschijnlijk een kwestie van weken tot 2 maanden voordat we massaal zonder klachten testen, en de 'drempel' om te testen is nu al zo laag dat je er alle kanten mee op kunt.
[..]
Verruiming van de definitie van mensen die zich (zouden) moeten laten testen?
Blijf er bij dat het nogal raar is om te roepen dat %positief van de afgelopen weken of maanden 'nutteloze info' is.. dat is gewoon niet zo.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt nu inderdaad iets beter trends voorspellen, maar daarom is het juist zo belangrijk om tests zoveel mogelijk gelijk te hebben, ter voorbeeld, de data van Sanquin is niet heel betrouwbaar omdat het een relatief selectieve groep is die bloed afgeeft, maar als je wel op dezelfde manier blijft meten en de samenstelling blijft gelijk, dan is de trend wel af te leiden, en dat laatste is tig keer belangrijker.
Nutteloos is misschien wat sterk, maar je had veel veel meer informatie kunnen afleiden als je bij iedere test ook even een korte enquette had gehouden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijf er bij dat het nogal raar is om te roepen dat %positief van de afgelopen weken of maanden 'nutteloze info' is.. dat is gewoon niet zo.
Ik hoor om me heen veel mensen die hun kinderen op de basisschool iig laten testen bij snot endezoquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat een paar mensen heel mondig tegen het testen van hun kinderen zijn betekend niet dat anderen hun kinderen niet laten testen bij klachten. Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar de testbereidheid van kinderen via de ouders?
Dat is niet heel moeilijk, 90% van de mensen die nu in het ziekenhuis komen, zijn eind april voor 90% gevaccineerd, kortom dat ziet er gewoon goed uit.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Met 1,5m gevaccineerd en om en nabij 3 mil besmet tot op heden zit je toch wel op 20-25% ong wat nu bescherming voor nog een erger ziekteverloop heeft.
Op een bepaald punt zou je dat toch ook moeten zien in je ziekenhuisopnamens?
Als we weten bij hoeveel % dat is kan je ongeveer wel voorspellen wanneer het allemaal achter de rug is.
En dat is ook wat ik roep, als je geen context bij een test hebt, kun je nog maar weinig met die data.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen veel mensen die hun kinderen op de basisschool iig laten testen bij snot endezo
Dat was voorheen niet zo
Is het ook niet zo dat bij 1 besmetting in de klas, de gehele klas (+ gezin) getest wordt? Althans, in theorie? Dat kan de stijging wel verklaren natuurlijk..quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen veel mensen die hun kinderen op de basisschool iig laten testen bij snot endezo
Dat was voorheen niet zo
Dat zie je in het uitvlakken van de derde golf die steeds meer een rimpel wordt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Met 1,5m gevaccineerd en om en nabij 3 mil besmet tot op heden zit je toch wel op 20-25% ong wat nu bescherming voor nog een erger ziekteverloop heeft.
Als we weten bij hoeveel % dat is kan je ongeveer wel voorspellen wanneer het allemaal achter de rug is.
Het is sowieso extreem lastig om cijfers met elkaar te vergelijken, als je bijvoorbeeld kijkt naar die periode net voor kerst heb je ook een enorme piek omdat iedereen zich nog even wilde laten testen voor de kerstdagen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was voorheen niet zo
Maar dan zou het gezin toch 5 dagen na een eventuele positieve test getest moeten worden? (5 dagen na risicovol contact)quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat bij 1 besmetting in de klas, de gehele klas (+ gezin) getest wordt? Althans, in theorie? Dat kan de stijging wel verklaren natuurlijk..
Er is een ruime miljoen gevaccineerd, niet anderhalf miljoenquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die zijn ook maar 1 week lager geweest, daarnaast altijd de groep die het meest positief testte. Overigens vallen ze hier in de omgeving (dashboard noordhollandnoord waar het nu zo oploopt) weer buiten de top 3. Daar is het vooral 10-20, 20-30 en 30-40. Wat mij dan weer doet denken aan vooral ouders met (jonge) kinderen en het zo snel rond gaat binnen het gezin.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:38 schreef _serial_ het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php
Datavertraging:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php
We moeten vooral de 50-59 jarige gaan slaan zo te zien
Wel interessant dat de 90+ groep niet eens in de grafiek komt. Het aantal is simpelweg te laag.
Én dat jaquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat bij 1 besmetting in de klas, de gehele klas (+ gezin) getest wordt? Althans, in theorie? Dat kan de stijging wel verklaren natuurlijk..
Dit dus jaquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is sowieso extreem lastig om cijfers met elkaar te vergelijken, als je bijvoorbeeld kijkt naar die periode net voor kerst heb je ook een enorme piek omdat iedereen zich nog even wilde laten testen voor de kerstdagen.
Leuk uitje.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We testen ook meer omdat het hooikoorts seizoen volle bak aan de gang is, er zijn alweer een paar vrienden geweest van mij die rondje teststraat gedaan hebben deze week. (negatief overigens)
En nu zitten we middenin de Vondelpark piekquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:45 schreef Djeez het volgende:
Ik zie het somber in, de cijfers gaan de komende dagen flink stijgen. De winter is weer begonnen, kou blijft zeker twee weken aan
Daar zit ik 5 minuten vanaf, de bakker hier is ook in Quarantaine, RIP @MEquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef Haags het volgende:
[..]
En nu zitten we middenin de Vondelpark piek
in short, captain hindsightquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef zalkc het volgende:
Ik zet volledig in op het feit dat het een complexe situatie is. Er is een derde golf die langzaam voor stijging zorgt, er wordt meer getest bij kinderen die vaker a-symptomatisch zijn en hooikoortspatiënten, die ook deels a-symptomatisch kunnen zijn (hooikoorts effecten zijn groter dan corona effecten).
Ziekenhuis zit al weken op een plateau met gecombineerd IC en kliniek 1800 - 2100 opnames. En we zitten ook nog midden in de seizoenpiek als die modellen kloppen.
Kortom, over 5 jaar weten we misschien wat er nu aan de hand is en wat we zouden moeten doen
Meer ja, dat is ongeveer de waarde waar je mee moet werken omdat ze bij het RIVM de basis van data analyse niet snappen, echt te treurig voor woorden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef zalkc het volgende:
Ik zet volledig in op het feit dat het een complexe situatie is. Er is een derde golf die langzaam voor stijging zorgt, er wordt meer getest bij kinderen die vaker a-symptomatisch zijn en hooikoortspatiënten, die ook deels a-symptomatisch kunnen zijn (hooikoorts effecten zijn groter dan corona effecten).
Stuk minder reden om je huis te verlaten als het buiten 3 graden is in plaats van 18.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:45 schreef Djeez het volgende:
Ik zie het somber in, de cijfers gaan de komende dagen flink stijgen. De winter is weer begonnen, kou blijft zeker twee weken aan
Ben jij weer helemaal opgeknapt Haagsquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef Haags het volgende:
[..]
En nu zitten we middenin de Vondelpark piek
Edit: Verkeerde post geqoute. Sorry.quote:
Als ze de doelgroepen beter hadden gedefinieerd en geprioritiseerd had 't nu al klaar kunnen zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet heel moeilijk, 90% van de mensen die nu in het ziekenhuis komen, zijn eind april voor 90% gevaccineerd, kortom dat ziet er gewoon goed uit.
Ja stelde voor mij niet zoveel voor gelukkig. Het voelde echt als een dagje hooikoorts klachten. Had me bijna niet eens laten testen, het is dat mijn vriendin en dochter positief getest waren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ben jij weer helemaal opgeknapt Haags?
Ik snap hem denk ik niet. Gevaccineerden krijgen zo'n bracelet als ze twee weken in quarantaine gaan in een hotel, maar mogen daarna niet hun huis uit?quote:
Mooi, hun hadden er ook zo weinig last van?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja stelde voor mij niet zoveel voor gelukkig. Het voelde echt als een dagje hooikoorts klachten. Had me bijna niet eens laten testen, het is dat mijn vriendin en dochter positief getest waren.
Dochter had een ochtendje klachten en toen was het klaar, vriendin wel wat meer last.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mooi, hun hadden er ook zo weinig last van?
Klaar niet, maar je had wel beter voorbereid geweest, en die tijd hadden we gewoon.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als ze de doelgroepen beter hadden gedefinieerd en geprioritiseerd had 't nu al klaar kunnen zijn.
Je rolt van de ene dystopie in de andere.quote:
Israel, Saudi-Arabie, Indonesie: laten wij gewoon verstandig zijn en niet dit soort landen volgen waar ze mensenrechten sowieso niet al te hoog in het vaandel hebben staan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Je rolt van de ene dystopie in de andere.
Binnenkort denken ze nog weemoedig terug aan die tijd van lockdowns zonder vaccins, toen iedereen nog gelijk was.
Ja, bij vrienden in Rotterdam. Zoon snotneus dus getest, positief en de rest van het gezin ook positief. Ondertussen pa en ma hartstikke ziek, dochter middelbare school leeftijd dus al voor tweede keer Corona.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie ik in Engeland ook wel gebeuren dit.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Binnenkort denken ze nog weemoedig terug aan die tijd van lockdowns zonder vaccins, toen iedereen nog gelijk was.
Weet je nog, die goede oude tijd dat ze zeiden dat er veel 'prettesters' waren? God, dat waren nog eens tijden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh, de testen. Goed weer, we hebben er weer zin in.
Veel hooikoorts klachten.
Welke dochter, die van jou of in het gezin? En heeft zij voor de tweede keer corona? Want dat is tot nu toe vrij uitzonderlijk om herbesmet te raken. En is de tweede keer dat zij corona had ook bevestigd door een PCR test + ziekte?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, bij vrienden in Rotterdam. Zoon snotneus dus getest, positief en de rest van het gezin ook positief. Ondertussen pa en ma hartstikke ziek, dochter middelbare school leeftijd dus al voor tweede keer Corona.
Vorig jaar werd je in dit topic al naar BNW verwezen als je zei dat er een vaccinatiepaspoort zou komen, ik had deze ongein niet kunnen verzinnen. Een fucking tracking bracelet zodat ze ten allen tijde weten waar je bent en dat zien als vrijheid.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is een proef met 100 mensen die dan thuis in isolatie mogen, er zit een sticker in je huis, en als je te ver van de sticker vandaan bent dan gaat er een alarm af. Is nog een proef, en zorgt ervoor dat je niet in een hotel hoeft.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap hem denk ik niet. Gevaccineerden krijgen zo'n bracelet als ze twee weken in quarantaine gaan in een hotel, maar mogen daarna niet hun huis uit?
Waarom vaccineren dan? Context mis ik een beetje.
Top. Hoef je niet een hotel in zit je in je eigen huis gevangen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef Freudie het volgende:
[..]
Het is een proef met 100 mensen die dan thuis in isolatie mogen, er zit een sticker in je huis, en als je te ver van de sticker vandaan bent dan gaat er een alarm af. Is nog een proef, en zorgt ervoor dat je niet in een hotel hoeft.
Ja haar dochter, 14 jaar astma en eind november besmet via school, positieve test gedaan bij GGD en verplicht op haar kamer gebleven.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welke dochter, die van jou of in het gezin? En heeft zij voor de tweede keer corona? Want dat is tot nu toe vrij uitzonderlijk om herbesmet te raken. En is de tweede keer dat zij corona had ook bevestigd door een PCR test + ziekte?
Mwah, even los of het gewenst is of niet, maar als de keuze is: Verplicht twee weken in een klein kamertje in een hotel of 2 weken in je eigen huis, dan weet ik de keuze ook wel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Top. Hoef je niet een hotel in zit je in je eigen huis gevangen.
Zolang je niks wilt of onderneemt buiten de opgelegde kaders is het geen gevangenis en is het volle vrijheid ervarenquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Top. Hoef je niet een hotel in zit je in je eigen huis gevangen.
Moet nog zien of het echt uitkomt allemaal en of het waar is maar alleen van de gedachte al word ik niet vrolijk.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorig jaar werd je in dit topic al naar BNW verwezen als je zei dat er een vaccinatiepaspoort zou komen, ik had deze ongein niet kunnen verzinnen. Een fucking tracking bracelet zodat ze ten allen tijde weten waar je bent en dat zien als vrijheid.
Als dat soort ideeën doorgevoerd worden ga je toch steeds meer denken dat die New World Order echt het idee hierachter was. Welke halve debiel heeft dat als serieus idee geopperd en uitgevoerd? Kots.
Dan heeft ze een tweede positieve test, geen tweede keer coronaquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja haar dochter, 14 jaar astma en eind november besmet via school, positieve test gedaan bij GGD en verplicht op haar kamer gebleven.
Nu heeft zij weer positieve test gehad maar zij heeft nu geen klachten, de rest van het gezin is nu wel flink ziek.
Dat klinkt al een stuk minder ernstig, dat iemand dus positief test maar de tweede keer asymptomatisch is, dan doen de anti-stoffen toch hun werk.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja haar dochter, 14 jaar astma en eind november besmet via school, positieve test gedaan bij GGD en verplicht op haar kamer gebleven.
Nu heeft zij weer positieve test gehad maar zij heeft nu geen klachten, de rest van het gezin is nu wel flink ziek.
Dan zou ik het ook wel weten. Maar ik zal me blijven verzetten ook tegen 2 weken verplicht in isolatie terwijl je er totaal geen last van hebt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:26 schreef Freudie het volgende:
[..]
Mwah, even los of het gewenst is of niet, maar als de keuze is: Verplicht twee weken in een klein kamertje in een hotel of 2 weken in je eigen huis, dan weet ik de keuze ook wel.
Als de keuze is met of zonder glijmiddel in je reet geneukt worden door Keith Bakker, blijft het toch in beide gevallen gewoon godsgeklaagd onwenselijk?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:26 schreef Freudie het volgende:
[..]
Mwah, even los of het gewenst is of niet, maar als de keuze is: Verplicht twee weken in een klein kamertje in een hotel of 2 weken in je eigen huis, dan weet ik de keuze ook wel.
Zit dik drie maanden tussen...quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan heeft ze een tweede positieve test, geen tweede keer corona
Mn zusje werk in de zorg, dus krijgt zeer binnenkort een vaccinatie. Nu wilt ze op bezoek komen in Zwitserland in April.quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:11 schreef quirina het volgende:
https://geenvaccinatiepaspoort.petities.nl/
Best veel mensen die dit ondertekenen.
Ik begrijp wel dat de regering wil dat we allemaal met een vaccinatie paspoort gaan lopen maar vind het ook wel gortig dat je alsnog testen moet blijven doen ondanks vaccinatie . En dan naast je vaccinatie paspoort bewijs ook nog een test bewijs laten zien om ergens te mogen komen.
Iedereen moet toch kunnen gaan en staan waar ze willen?
Gevaccineerden hebben het geluk niet besmet te raken. En ongevaccineerden accepteren het risico op besmetting. Lijkt mij simpel.
Iedereen vrij om te gaan en staan waar ze willen.
Ik verdenk zelf overigens geen kwade opzet, maar zie het simpelweg als een vrij extreme, zinloze overreactie op het feit dat er een crisis is die ongeveer de hele wereld heeft ontwricht.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorig jaar werd je in dit topic al naar BNW verwezen als je zei dat er een vaccinatiepaspoort zou komen, ik had deze ongein niet kunnen verzinnen. Een fucking tracking bracelet zodat ze ten allen tijde weten waar je bent en dat zien als vrijheid.
Als dat soort ideeën doorgevoerd worden ga je toch steeds meer denken dat die New World Order echt het idee hierachter was. Welke halve debiel heeft dat als serieus idee geopperd en uitgevoerd? Kots.
Ja ik weet het echt niet. Ik kan gewoonweg niet geloven dat er wereldwijde incompetentie is op dit gebied.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik verdenk zelf overigens geen kwade opzet, maar zie het simpelweg als een vrij extreme, zinloze overreactie op het feit dat er een crisis is die ongeveer de hele wereld heeft ontwricht.
Dat was niet langer dan een 3-4 maanden geleden dat je reactie gelijk verwijderd werd.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop dat de maatregelen in elk geval vlug voorbij zijn. Het wordt er allemaal niet leuker op.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat was niet langer dan een 3-4 maanden geleden dat je reactie gelijk verwijderd werd.
Net als de mondkapjesplicht, en de avondklok. Eerst komt nooit, daarna discussie komt niet/komt wel, en dan de laatste stap iedereen doet mee.
Iedereen is gewoon in dezelfde kramp geschoten, en zit er zo diep in dat ze ook niet meer los durven te laten. Dat is je ongelijk toegeven, en dat mag niet als je politicus bent.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ik weet het echt niet. Ik kan gewoonweg niet geloven dat er wereldwijde incompetentie is op dit gebied.
Please take the vaccine, they said.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou ik het ook wel weten. Maar ik zal me blijven verzetten ook tegen 2 weken verplicht in isolatie terwijl je er totaal geen last van hebt.
Zeker in Israël, waar vaccinatie zo hard gaat zou dit niet meer nodig moeten zijn.
Neem je het toch niet?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Please take the vaccine, they said.
It will bring us back to normal, they said.
Ja klopt, maar jij vindt het aannemelijk dat ze een zodanig beroerd zwak immuunsysteem heeft dat ze opnieuw de infectie doormaakt?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit dik drie maanden tussen...
Mijn vriendin heeft zich een maand geleden ook laten testen en die test was toen negatief, net als de test van eind november toen haar dochter wel positief testte.
Er is twijfel of je zelf beschermd bent, of nog actieve besmettingen op kunt pikken, mee kunt nemen en over kunt dragen zeg maar.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mn zusje werk in de zorg, dus krijgt zeer binnenkort een vaccinatie. Nu wilt ze op bezoek komen in Zwitserland in April.
Denk je makkelijk als je gevaccineerd bent.
Hoorde ik van mijn vrouw dat ze alsnog een test moest doen om het land binnen te komen.![]()
Dit dus. Het percentage gaat nog steeds naar beneden. Het is juist goed dat we er meer detecteren, want die kunnen nu thuis blijven en het virusje wegwerken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dat houdt in 60.000 mensen getest (8.5% van 60.000 is 5.100)
Dat waren er vorige maand 30.000 en de maand daarvoor ook (of eigenlijk tussen de 27.500 en de 30.000).
Ofwel, er is nog steeds een daling aan de gang, er worden alleen ruim 2x zoveel mensen getest als voorgaande maanden.
Paar persconferenties terug zei Rutte: "Elke dag om 2 uur (was toen nog 2 uur) heb ik ook even hogere bloeddruk, net als iedereen verder"quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef Gunner het volgende:
Ik zat naar het radionieuws te luisteren in de auto.
Werd Rutte geciteerd; "Besmettingen lopen op dus geen versoepelingen" of woorden van gelijke strekking
Rutte kijkt hopelijk verder dan alleen absolute besmettingscijfers mag ik hopen?
O jawel hoor.quote:
Hou volquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan? Niet meer meedoen aan de maatschappij?
Dat is toch altijd de insteek geweest?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
[..]
O jawel hoor.
Maar ik krijg er graag vroeg of laat een normaal leven voor terug.
Dat komt echt wel weerquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
[..]
O jawel hoor.
Maar ik krijg er graag vroeg of laat een normaal leven voor terug.
Ik doel dan meer op het collectief.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is toch altijd de insteek geweest?
Als je verplicht wordt om gevaccineerd te worden om volledig deel te kunnen nemen aan de maatschappij, is dat dan echt terug naar normaal?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is toch altijd de insteek geweest?
De case van herbesmettingen is erg interessant, net zoals heel erg veel PCR cycles.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja klopt, maar jij vindt het aannemelijk dat ze een zodanig beroerd zwak immuunsysteem heeft dat ze opnieuw de infectie doormaakt?
Dat wordt helemaal niet onderschreven als logisch scenario.
Nog steeds virusdeeltjes hebben is veel logischer. En verklaart ook waarom ze niet ziek ervan is nu.
Gaat Nederland de vaccinaties dan verplicht stellen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je verplicht wordt om gevaccineerd te worden om volledig deel te kunnen nemen aan de maatschappij, is dat dan echt terug naar normaal?
Wat is dit voor iets?quote:
Hier zijn al wel balletjes over opgegooid.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Gaat Nederland de vaccinaties dan verplicht stellen?
En tot nu toe staat toch helemaal niet vast dat, als de vaccinatiegraad gehaald is, alleen de mensen die gevaccineerd zijn in Nederland weer alles kunnen?
Een indirecte verplichting is ook een verplichting. Een vaccinatiepaspoort om toegang te krijgen tot het openbare leven valt onder een indirecte verplichting.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
Gaat Nederland de vaccinaties dan verplicht stellen?
Is de vraag in hoeverre het straks nog weg gaat al die maatregelen. Je moet ook nog altijd je flesje water weggooien voordat je door de douane kan, omdat ze bang zijn dat je er een bom van kan maken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat komt echt wel weer
Als de dreiging weg ebt, gaan we allemaal weer normaal doen
Tot die tijd uitzingen en zo min mogelijk debiele maatregelen erbij krijgen, want die gaan stuk minder makkelijk weer weg
Nee hoor, we gaan gewoon weer een maand door het putje spoelen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef Gunner het volgende:
Werd Rutte geciteerd; "Besmettingen lopen op dus geen versoepelingen" of woorden van gelijke strekking
Rutte kijkt hopelijk verder dan alleen absolute besmettingscijfers mag ik hopen?
Dan kunnen we versoepelingen voorlopig wel helemaal vergeten want het plan is toch juist om alleen maar meer te testen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef Gunner het volgende:
Daarom moet je ook naar de IC/ziekenhuis opnames kijken. Niet dat die zoveel beter zijn momenteel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus. Het percentage gaat nog steeds naar beneden. Het is juist goed dat we er meer detecteren, want die kunnen nu thuis blijven en het virusje wegwerken.
Was er vanochtend om een bestelling op te pikken het personeel leek me echt wel vrolijk hoor. Ze kunnen tenminste weer wat dóen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn god ik heb net even een lijstje paasartikelen besteld bij de hema via het principe bel&bestel. Om toch een klein beetje fleur te geven aan het leven momenteel.
Als ik niet al overspannen was, dan zou ik het daar wel van geworden zijn![]()
Wat een onwezenlijk gedoe zeg. Heb echt medelijden met het personeel.
O dat geloof ik zeker! Maar het is zo anders werken lijkt me. Ik weet niet hoe jouw hema is maar de mijne is aardig groot. Als ze zo de hele dag met de telefoon in de winkel rondgestuurd worden, dan halen ze de 20.000 stappen op een dag welquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Was er vanochtend om een bestelling op te pikken het personeel leek me echt wel vrolijk hoor. Ze kunnen tenminste weer wat dóen.
Het kan ook een gok zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay noem mij maar een complotdenker of wat je er ook van mag vinden.
Een klant van mij in Nuenen, ondernemer in de horeca, heeft van Bavaria een schrijven gekregen om te bestellen omdat ze in april weer open mogen. No kidding, heb het schrijven net zelf gezien (hij stuurde een foto via de app).
Wat missen wij?
Is dit een of andere sick joke en komt het niet echt van Bavaria en is het geimiteerd? Of weet Bavaria meer als wij?
Bavaria zou sowieso verboden moeten worden, maar ik verwacht inderdaad wel dat er in de loop van April het kantelpunt bereikt is wat betreft kosten/baten van maatregelen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Een klant van mij in Nuenen, ondernemer in de horeca, heeft van Bavaria een schrijven gekregen om te bestellen omdat ze in april weer open mogen. No kidding, heb het schrijven net zelf gezien (hij stuurde een foto via de app).
Wat missen wij?
Is dit een of andere sick joke en komt het niet echt van Bavaria en is het geimiteerd? Of weet Bavaria meer als wij?
Toen ik mijn postpakketje kwam ophalen bij de lokale Karwei kreeg ik ook al een kreet toegeworpen: "ah, gelukkig, weer eens een klant in de winkel!". Vrij geestdodend lijkt me om alleen maar aan de poort te staan wachten op die vier klanten per dag die iets komen ophalen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:58 schreef deedeetee het volgende:
Was er vanochtend om een bestelling op te pikken het personeel leek me echt wel vrolijk hoor. Ze kunnen tenminste weer wat dóen.
Per 1 april?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Een klant van mij in Nuenen, ondernemer in de horeca, heeft van Bavaria een schrijven gekregen om te bestellen omdat ze in april weer open mogen.
zegt de elfstedentocht predikerquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De stijging die vorige week begonnen is zet zich iig voort. Dat lijkt mij geen goed nieuws. Aankondiging van nieuwe versoepelingen kunnen we vergeten volgende week.
Nou aan Bavaria helemaal niets, liever Corona dan Bavaria moeten drinken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat missen wij?
Welke stijging?quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De stijging die vorige week begonnen is zet zich iig voort. Dat lijkt mij geen goed nieuws. Aankondiging van nieuwe versoepelingen kunnen we vergeten volgende week.
Het is baravia... Dus bedoel je de ziekte of corona bier? Want persoonlijk heb ik zelfs liever de ziekte corona dan bavaria bier.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou aan Bavaria helemaal niets, liever Corona dan Bavaria moeten drinken.
boze_eend je hebt je spuit voor het eind van het jaar.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:02 schreef Boze_Eend het volgende:
ik geloof er niet meer dat we gevaccineert gaan worden het gaat nooit meer lukken voor het eind van het jaar ik word strontziek van dit klote kut land
Nee, klopt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Daarom moet je ook naar de IC/ziekenhuis opnames kijken. Niet dat die zoveel beter zijn momenteel.
omdat je nu zit angst te zaaien omdat cijfers omhoog gaan, maar daarvoor wilde je iedereen lekker ging schaatsen. Hypocriet noem je dat.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het heeft niet lang genoeg gevroren voor een elfstedentoch. Dus wat zeur je.
Beetje lullig om het risico te nemen dat ze verkeerd gokken.quote:
ik geloof er niet meer inquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
boze_eend je hebt je spuit voor het eind van het jaar.
Het zou erg erg fijn zijn om het aantal cycli en überhaupt wat meer data te hebben dan alleen positief of negatief. Rond een lapbepalingquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De case van herbesmettingen is erg interessant, net zoals heel erg veel PCR cycles.
Nou ja, ik hoop het voor ze. En ik denk niet dat ze het voor elkaar gaan krijgen om de complete sector echt tot juni dicht te gaan houden. Maar veel meer dan dat kan ik er ook niet over zeggenquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Beetje lullig om het risico te nemen dat ze verkeerd gokken.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik zoek het meer in de hoek dat Den Haag in gesprek is met KHN en consorten en in het geheim toezeggingen doet zodat die branche zijn gemak houdt omdat er echt een einde aan deze lijdensweg komt.
Ik snap jullie gedachtengangen en daarom post ik het ook hier. Was benieuwd hoe jullie er tegenaan keken. Maar bijzonder vind ik het wel.
Gewoon de stijging van dit killervirus en de snelle opkomst van de britse variant waardoor het nu code zwart is in de ziekenhuizen en de lijken op straat liggen!!! Die stijging!!!! Gr jaap hugo mark en kuipers. En die paniekzaaiende vrouw van het omtquote:
Mee eensquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is de vraag in hoeverre het straks nog weg gaat al die maatregelen. Je moet ook nog altijd je flesje water weggooien voordat je door de douane kan, omdat ze bang zijn dat je er een bom van kan maken.
Als ik het realistisch bekijk waar het nu naar toe gaat, is het verplicht vaccinatiepaspoort iets dat ik zeker zie komen, als tweede paspoort als je wilt reizen. Dan als er weer een virusje komt komen mondkapjesplicht en afstand houden gelijk weer naar boven. Misschien zelfs voor een griepgolf in de wintermaanden, het zal me echt niet verbazen.
Er zal altijd het gevaar blijven voor het volgende virus.
Gok, tegenactie of horeca to goquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat missen wij?
Als je naar die grafiek kijkt, is gisteren dan niet eerder een daling dan vandaag een stijging? Als je vandaag met eergisteren vergelijk is er geen stijging van 1000. De grap is, gisteren was er geen jubelstemming omdat de besmettingscijfers lager waren, maar nu is er wel een doemstemming omdat ze hoger zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stagnatie van het aantal besmettingen is duidelijk te zien. Vorige week is de stijging begonnen en die zal zich door blijven zetten.
[ afbeelding ]
Wat is het nou, stagnatie of stijging?quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stagnatie van het aantal besmettingen is duidelijk te zien. Vorige week is de stijging begonnen en die zal zich door blijven zetten.
[ afbeelding ]
Ah, en men test nog net zoveel? En op de zelfde manier? En bij dezelfde klachten?quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En het hoge aantal van vandaag ook (want in het weekend minder getest en net na het weekend meer). Dagcijfers kun je niet gebruiken om trendanalyse op te doen. Niet dalend en ook niet stijgend.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het lage aantal van gisteren en eergisteren komt door het weekend.
En denk jij dan dat ze al die maanden besmettelijk is?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja klopt, maar jij vindt het aannemelijk dat ze een zodanig beroerd zwak immuunsysteem heeft dat ze opnieuw de infectie doormaakt?
Dat wordt helemaal niet onderschreven als logisch scenario.
Nog steeds virusdeeltjes hebben is veel logischer. En verklaart ook waarom ze niet ziek ervan is nu.
Die van mij is niet echt groot maar heeft 2 verdiepingen, je kunt met met de trap of lift naar de 2e verdieping. Maar ik zag het personeel gewoon de trap op en af huppelen. Leek geen probleem. Heb zelf ook een hekel aan een lift. Ik begin lol te krijgen aan t bellen of online bestellen, doe het met meerdere winkels.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O dat geloof ik zeker! Maar het is zo anders werken lijkt me. Ik weet niet hoe jouw hema is maar de mijne is aardig groot. Als ze zo de hele dag met de telefoon in de winkel rondgestuurd worden, dan halen ze de 20.000 stappen op een dag wel
Wordt inderdaad gewoon weer een extra handeling voor je het vliegtuig in mag, stempel in je paspoort of een apart inlegvel laten zien. En dat blijven we er dan inhouden, ook lang nadat corona geen issue meer is. Net zoals het levensgevaarlijke flesje water, of die levensgevaarlijke schoenveters.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is de vraag in hoeverre het straks nog weg gaat al die maatregelen. Je moet ook nog altijd je flesje water weggooien voordat je door de douane kan, omdat ze bang zijn dat je er een bom van kan maken.
Als ik het realistisch bekijk waar het nu naar toe gaat, is het verplicht vaccinatiepaspoort iets dat ik zeker zie komen, als tweede paspoort als je wilt reizen. Dan als er weer een virusje komt komen mondkapjesplicht en afstand houden gelijk weer naar boven. Misschien zelfs voor een griepgolf in de wintermaanden, het zal me echt niet verbazen.
Er zal altijd het gevaar blijven voor het volgende virus.
Als ze meerdere keren per jaar griepsverschijnselen heeft en een longinfectie op die leeftijd, heeft ze dan geen problemen met haar immuun systeem? Het lijkt mij niet normaal dat een tiener op die leeftijd zo vaak ziek is...quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En denk jij dan dat ze al die maanden besmettelijk is?
Ik vind het inderdaad aannemelijk dat ze twee keer ziek is, normaal heeft ze meerdere keren per jaar een longinfectie en griepverschijnselen.
Zou toch mooi zijn als we met de bezem eens door de maatschappij gingen en ons van alle schijnveiligheid ontdoen. Bespaart een hoop geld en geklooi.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt inderdaad gewoon weer een extra handeling voor je het vliegtuig in mag, stempel in je paspoort of een apart inlegvel laten zien. En dat blijven we er dan inhouden, ook lang nadat corona geen issue meer is. Net zoals het levensgevaarlijke flesje water, of die levensgevaarlijke schoenveters.
De PCR zegt niks over besmettelijkheid. Is heel gevoelig en pikt ook virusdeeltjes op die niet besmettelijk zijn. Die kun je lang bij je dragenquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad aannemelijk dat ze twee keer ziek is, normaal heeft ze meerdere keren per jaar een longinfectie en griepverschijnselen.
Fake data, gemeten besmettingen zijn niet te vergelijken als je niet op dezelfde manier test, of als je maar alles op 1 berg gooit.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:16 schreef chratnox het volgende:
Nou, daar zijn we weer mooi ingetrapt. Even terug naar de feiten.
Dit zijn de meest recente cijfers, 7 dagen rollend:
[ link | afbeelding ]
Op dit moment zitten we qua cijfers dus een beetje op het niveau van eind januari, voor de #ijspiek. Ben benieuwd hoe de cijfers zich ontwikkelen, want de onzekerheid van de afgelopen weken lijkt er wel uit te zijn.
Dan heb je een ernstig gemankeerd immuunsysteem iddquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze meerdere keren per jaar griepsverschijnselen heeft en een longinfectie op die leeftijd, heeft ze dan geen problemen met haar immuun systeem? Het lijkt mij niet normaal dat een tiener op die leeftijd zo vaak ziek is...
De herinfecties die er zijn geweest zijn ook vooral bij mensen met een auto-immuun ziekte heeft Jaap. V. Dissel eens gezegd.
We meten sowieso niet op dezelfde manier. Hebben we ook nooit gedaanquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fake data, gemeten besmettingen zijn niet te vergelijken als je niet op dezelfde manier test, of als je maar alles op 1 berg gooit.
quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:16 schreef chratnox het volgende:
Nou, daar zijn we weer mooi ingetrapt. Even terug naar de feiten.
Dit zijn de meest recente cijfers, 7 dagen rollend:
[ link | afbeelding ]
Op dit moment zitten we qua cijfers dus een beetje op het niveau van eind januari, voor de #ijspiek. Ben benieuwd hoe de cijfers zich ontwikkelen, want de onzekerheid van de afgelopen weken lijkt er wel uit te zijn.
Juist omdat het continu zo'n allegaartje is, zegt het dagelijkse verschil in aantal mutaties nog best wel wat eigenlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:27 schreef Molo het volgende:
[..]
We meten sowieso niet op dezelfde manier. Hebben we ook nooit gedaan
Alleen al de verschillen in teststrategie, maar ook de verschillende testmethoden (PCR, bloed, sneltest, blaastest etc), verschillende labs, verschillende machines en verschillende werkwijzen
quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb er nog een lijn met een extra maatregel bijgezet![]()
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist omdat het continu zo'n allegaartje is, zegt het dagelijkse verschil in aantal mutaties nog best wel wat eigenlijk.
Je begrijpt hopelijk dat maatregelen als de avondklok, 20h alcoholverbod en het mondkapje de enige reden zijn dat er nergens een exponentiële stijging voorkomt in deze grafiek?!quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb er nog een lijn met een extra maatregel bijgezet![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk dat maatregelen als de avondklok, 20h alcoholverbod en het mondkapje de enige reden zijn dat er nergens een exponentiële stijging voorkomt in deze grafiek?!
We kunnen ook mondkapjes alleen verplichten tussen 21u en 4.30u.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk dat maatregelen als de avondklok, 20h alcoholverbod en het mondkapje de enige reden zijn dat er nergens een exponentiële stijging voorkomt in deze grafiek?!
Hahahahahaquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Snel alcoholverkoopverbod naar 19u dan!! Daar hebben we tenminste iets aan!quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat moet haast wel tienduizenden per dag zijn geweest.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:02 schreef Luke83 het volgende:
Even iets anders, is er bekend/berekend hoeveel besmettingen er vorig jaar maart op het hoogtepunt waren?
Heel laag, want er werd niet getest.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:02 schreef Luke83 het volgende:
Even iets anders, is er bekend/berekend hoeveel besmettingen er vorig jaar maart op het hoogtepunt waren?
Hoe zeker weet je dat? Als in .. ben je een insider bij de overheid?quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Gok, tegenactie of horeca to go
Er is echt nog geen stiekem beleid op dat vlak
Behoudens een bewijs voor een vliegreis is zo'n paspoort weer een oplossing bedenken voor een probleem dat er niet (meer) is als straks bijna iedereen is gevaccineerd en de ziekenhuizen leeg zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:07 schreef leolinedance het volgende:
Die Kaag van D66 is ook niet wijs met dat vaccinatiebewijs. Lijkt me dat zo'n idiote dingen niet gaan gebeuren.
Zo'n partij moet ook ongekend hard gestraft worden tijdens de verkiezingen. Hoe halen ze het in hun hoofd
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensenquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:02 schreef Luke83 het volgende:
Kapitein Stoppel Godquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb na een jaar corona eindelijk de voor mij ultieme manier van ontspannen weten te vinden ..
.. Alfred Jodocus Kwak bingwatchen met mijn zoontje van 6(of zoals hij het zeg.. Alfred Cadeautjes Kwak
)
Dat gebeurt wel degelijk. Internationaal zijn er al meerdere bedrijven die een vaccinatie bewijs eisen als jij van hun cruises gebruik wil maken. Of dat er ook in Nederland komt is nog de vraag, wettelijk kan het iig wel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:07 schreef leolinedance het volgende:
Die Kaag van D66 is ook niet wijs met dat vaccinatiebewijs. Lijkt me dat zo'n idiote dingen niet gaan gebeuren.
Zo'n partij moet ook ongekend hard gestraft worden tijdens de verkiezingen. Hoe halen ze het in hun hoofd
Positieve test staat niet gelijk aan besmettelijk zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb hier als vrij frequent D66 stemmer nog een vraag over gesteld via hun campagne team. Niks gehoord. Als Kaag hiermee een partijstandpunt verkondigt dan gaat er gewoon definitief een streep door deze partij. Laatste keer overigens ook al niet op D66 gestemd omdat ze al een tijdje alle idealen overboord gezet lijken te hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:07 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind Kaag sowieso een niet typische D66 lijsttrekker, als in: ik had haar niet bij die partij gegokt. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb hier als vrij frequent D66 stemmer nog een vraag over gesteld via hun campagne team. Niks gehoord. Als Kaag hiermee een partijstandpunt verkondigt dan gaat er gewoon definitief een streep door deze partij. Laatste keer overigens ook al niet op D66 gestemd omdat ze al een tijdje alle idealen overboord gezet lijken te hebben.
Zoiets jaquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hoe zeker weet je dat? Als in .. ben je een insider bij de overheid?
Ik moet even nagaan welke horeca klanten ik heb met speficiek Bavaria als leverancier. Eens peilen hoe het daar zit. Maar evengoed bij andere horeca ondernemers.
Ik heb geen facebook of andere social media maar als dit is wat ik denk dat het is, zal het ook niet stil blijven de komende dagen.
Nou... Die eerste aflevering... Waar zijn ouders platgereden wordenquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb na een jaar corona eindelijk de voor mij ultieme manier van ontspannen weten te vinden ..
.. Alfred Jodocus Kwak bingwatchen met mijn zoontje van 6(of zoals hij het zeg.. Alfred Cadeautjes Kwak
)
https://ec.europa.eu/health/ehealth/covid-19_nl?2nd-language=plquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel degelijk. Internationaal zijn er al meerdere bedrijven die een vaccinatie bewijs eisen als jij van hun cruises gebruik wil maken. Of dat er ook in Nederland komt is nog de vraag, wettelijk kan het iig wel.
Prachtige serie. Ook voor volwassenen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:16 schreef Twinkle20 het volgende:
)
Met mijn lange termijn geheugen is gelukkig niks mis want ik wist nog dat de ekster Pikkie heetquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoiets ja
Wel benieuwd wat je peilstok oplevert, laat je ons dat weten hier?
[..]
Nou... Die eerste aflevering... Waar zijn ouders platgereden worden![]()
![]()
De aarde is niet plat, het is een schildpadquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prachtige serie. Ook voor volwassenen.
Zal m bij blijven, heeft het bij mij wel gedaan iig toen ik het keek op die leeftijd.
Misschien nog wel relevanter als ooit als dadelijk die .. die kraai .. Dolf? Tevoorwchijn komt net zijn consorten? Besef ik me nu ineensquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prachtige serie. Ook voor volwassenen.
Zal m bij blijven, heeft het bij mij wel gedaan iig toen ik het keek op die leeftijd.
Wat gebeurt er in Slowakije dan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:00 schreef Confetti het volgende:
Als je ziet wat er gebeurt in landen als Slovakijke en Tsjechie ben je gewoon een viruswappie als je denkt dat wij onze stand van zaken niet te danken hebben aan de lockdown, inclusief avondklok n het sluiten van horeca en winkels.
Oeps.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat gebeurt er in Slowakije dan?
O.a. nazisme en apartheid komen aan de orde.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:02 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Misschien nog wel relevanter als ooit als dadelijk die .. die kraai .. Dolf? Tevoorwchijn komt net zijn consorten? Besef ik me nu ineens![]()
Het zal zo moeten zijn
Bedoel je Hongarije? Of nog een ander oost Europees landquote:Op woensdag 3 maart 2021 19:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oeps.Die landen lijken ook erg op elkaar. Tsjechie. En ook in andere delen van Europa loopt het gewoon erg stroef ondanks de harde maatregelen.
wat gebeurt daar dan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:00 schreef Confetti het volgende:
Als je ziet wat er gebeurt in landen als Slovakijke en Tsjechie ben je gewoon een viruswappie als je denkt dat wij onze stand van zaken niet te danken hebben aan de lockdown, inclusief avondklok n het sluiten van horeca en winkels.
Is de Griekse zorg een paar jaar geleden niet totaal aan gruzelementen bezuinigd zodat de EU onder het mom van "steun" geld kon doorsluizen naar Franse en Duitse banken?quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:41 schreef THEFXR het volgende:
Bijna alle ziekenhuisbedden Athene bezet, strengere maatregelen afgekondigd
Vanaf morgen zullen strengere maatregelen gelden: bank- en supermarktbezoek mogen alleen binnen de eigen gemeente of tot 2 kilometer vanaf het eigen huis. Wie de straat op gaat, moet via een sms aangeven waarom men de straat op moet. In regio's met een hoog aantal besmettingen geldt een avondklok vanaf 19.00 tot 05.00 uur.
Liveblog:
weet ik niet, hebt het toen niet gevolgd.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is de Griekse zorg een paar jaar geleden niet totaal aan gruzelementen bezuinigd zodat de EU onder het mom van "steun" geld kon doorsluizen naar Franse en Duitse banken?
Die Griekse eilanden zitten toch vol met chirurgen uit Syrie en Eritrea? Waarom vragen ze die niet om hulp.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is de Griekse zorg een paar jaar geleden niet totaal aan gruzelementen bezuinigd zodat de EU onder het mom van "steun" geld kon doorsluizen naar Franse en Duitse banken?
https://www.ad.nl/binnenl(...)atste-prik~a0f0d37b/quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:23 schreef Dimachaerus het volgende:
Heel Nederland vóór begin juli een vaccin: wie mag eerst en wie krijgt de laatste prik?
Hugo als allerlaatste. Dat lijkt me een mooie afsluiter van deze ellende.quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:23 schreef Dimachaerus het volgende:
Heel Nederland vóór begin juli een vaccin: wie mag eerst en wie krijgt de laatste prik?
Zet Wilders of Bosma er maar neerquote:Op woensdag 3 maart 2021 18:47 schreef GemMagic het volgende:
Ik dacht dat D66 liberaal progressief zou zijn.. hoe past een vaccinatie bewijs daar in? Aan de andere kant, ons aller liberale VVD pleit tegenwoordig zelfs voor een grotere overheid
Je zou kunnen beargumenteren dat Kaag hier slechts realistisch is, want het gaat er gegarandeerd komen in -een- vorm, al is het maar om aan buitenlandse eisen te kunnen voldoen. Maar als ik Rutte, Kaag en Baudet op een rijtje moet zetten voor een beoogd premierschap, dan in die volgorde, hoe zeer mij dat eigenlijk ook tegenstaat.
Waren examenleerlingen toch?quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:39 schreef Tijn het volgende:
Ik lees net dat hier in het dorp allebei de grote scholengemeenschappen alweer dichtgaan en op afstand les gaan geven, want blijkbaar zijn er inmiddels al meer dan 40 besmette leerlingen gevonden.
Sinds wanneer waren de middelbare scholen weer open? Gisteren?
Vandaag in de kinderteststraat DRUK! Niet normaal meerquote:Op woensdag 3 maart 2021 20:39 schreef Tijn het volgende:
Ik lees net dat hier in het dorp allebei de grote scholengemeenschappen alweer dichtgaan en op afstand les gaan geven, want blijkbaar zijn er inmiddels al meer dan 40 besmette leerlingen gevonden.
Sinds wanneer waren de middelbare scholen weer open? Gisteren?
Een kinderteststraat wat?quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vandaag in de kinderteststraat DRUK! Niet normaal meerDit is inderdaad niet te doen.
'Hallo, je bent uitgenodigd op het feestje van Sterre. Ik verklap nog niet wat we gaan doen, maar je moet niet bang zijn voor een stokje in je neus. Een zwembroek heb je niet nodig. Je wordt niet thuisgebracht. Groetjes, Maan'quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vandaag in de kinderteststraat DRUK! Niet normaal meerDit is inderdaad niet te doen.
Ja geen grap. Hinkelbaan op de weg getekend, wat tekenfilmfigureren her en der. En een dapperheidsdiploma en een knutselambulance gekregen als kadoquote:
Oké, en de manier van testen ging wel op dezelfde manier als bij volwassenen of?quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja geen grap. Hinkelbaan op de weg getekend, wat tekenfilmfigureren her en der. En een dapperheidsdiploma en een knutselambulance gekregen als kado
Wel neus en mond maar minder diep. Stelde niets voor.quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Oké, en de manier van testen ging wel op dezelfde manier als bij volwassenen of?
Ja. Die hebben de besmetting dus ergens anders op gelopen. Hetzelfde zag je toen de basisscholen weer open gingen, er bleken flink wat kinderen van de noodopvang te komen die besmet waren.quote:
Zeggen oudere mannen meestal tegen kinderen toch?quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel neus en mond maar minder diep. Stelde niets voor.
Volgens mij begonnen de besmettingen onder examenleerlingen, ja. Maar nu zijn volgens mij allebei de scholen dicht voor iedereen, terwijl ze net deze week weer van start gingen.quote:
Eigenlijk zou je ook het waterpokkenprotocol kunnen volgen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Die hebben de besmetting dus ergens anders op gelopen. Hetzelfde zag je toen de basisscholen weer open gingen, er bleken flink wat kinderen van de noodopvang te komen die besmet waren.
Tijdelijk effect dus.
Allemaal niet relevant.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:12 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)lockdowns~bff0781c1/
Ik geloof echt dat er op de langere termijn echt veel meer problemen voor jongeren ontstaan dan we denken. De hele stel-je-niet-aan-want-we-moeten-solidair-zijn-en-anders-gaat-je-oma-dood doet echt meer schade bij jongeren.
Ja, dat denk ik ook. Hier gaan we jaren last van hebben. En het zou wel eens langer kunnen duren als we harder gaan roepen dat ze zich niet aan moeten stellen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:12 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)lockdowns~bff0781c1/
Ik geloof echt dat er op de langere termijn echt veel meer problemen voor jongeren ontstaan dan we denken. De hele stel-je-niet-aan-want-we-moeten-solidair-zijn-en-anders-gaat-je-oma-dood doet echt meer schade bij jongeren.
Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef DonDruiper het volgende:
Nope, alleen demensen die getroffen worden door corona zijn relevant. Dat hele families gesloopt worden maakt niet uit.quote:
Keertje naar een kerkdienst gaan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef popje het volgende:
En al die spotjes dan ook nog eens over onleefbare wereld etc... Sociaal psychologisch onderzoek toont aan dat mensen die de hele dag met negatief nieuws worden geconfonteerd ook negatiever gaan reageren op de wereld om hen heen en op andere mensen.
Ik heb echt behoefte aan hoop die ons wordt gegeven en uitzicht op betere tijden.
Nou nee maar het besef dat het nu al een jaar duurt doet wel iets met me ja.quote:
Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef popje het volgende:
En al die spotjes dan ook nog eens over onleefbare wereld etc... Sociaal psychologisch onderzoek toont aan dat mensen die de hele dag met negatief nieuws worden geconfonteerd ook negatiever gaan reageren op de wereld om hen heen en op andere mensen.
Ik heb echt behoefte aan hoop die ons wordt gegeven en uitzicht op betere tijden.
Ik denk dat we nu wel het ergste achter de rug hebben, als er geen hele rare dingen meer gebeuren qua derde gollf en het gewoon een lief golfje blijft gaat het vanaf nu alleen maar beter wordenquote:Op woensdag 3 maart 2021 21:26 schreef popje het volgende:
[..]
Nou nee maar het besef dat het nu al een jaar duurt doet wel iets met me ja.
Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.
Merkte laatst dat ik hem echt flipte in de supermarkt omdat een man zijn karretje tegen mij duwde omdat ik volgens hem te langzaam was bij afrekenen. Schreeuwde hem toen na en iedereen keek. Had 'm fysiek ook wel wat aan kunnen doen.
Dat heb ik normaal echt nooit maar dan ook nooit. Kan zeker zo zijn dat de hele situatie me beïnvloed heeft.
Ben benieuwd wat er allemaal psychologisch opborrelt bij mensen.
Tokkie struggles. Overdag doordeweeks een verjaardag vieren. :’)quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:52 schreef DonDruiper het volgende:
Vanmiddag heerlijk de verjaardag gevierd van m'n zoon, vol huis en zonder maatregelen.
Collectief afgesproken dat het mooi geweest is.
Duidelijk zelf geen kinderen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Tokkie struggles. Overdag doordeweeks een verjaardag vieren. :’)
Ik hoop het... ik merkte dat ik vanmorgen echt redelijk flipte bij het artikel dat de lockdown weer met 3 weken verlengd zou worden. En ik ben geen 20 meer, maar ben wel extravert en heb behoefte aan het zien van mensen...quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu wel het ergste achter de rug hebben, als er geen hele rare dingen meer gebeuren qua derde gollf en het gewoon een lief golfje blijft gaat het vanaf nu alleen maar beter worden
Slik dan maar vast een valium, want Mark gaat dat laatste gewoon weer roepen volgende week.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.
Ik berg mij voor alle psychologische problemen die gaan komen bij mensen, dat kon wel eens ernstig worden.
Zeker als we steeds "nog ff volhouden, 2 weken avondklok erbij opgooien"
Wat?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik had wat anders in gedachten, en gewoon niet naar de persco kijkenquote:Op woensdag 3 maart 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slik dan maar vast een valium, want Mark gaat dat laatste gewoon weer roepen volgende week.
Dat kan ook, maar het verandert weinig aan het eindresultaat.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik had wat anders in gedachten, en gewoon niet naar de persco kijken
Even gekeken. Ben afgehaakt toen een meisje net zei “we zijn nog jong en dit wordt ons gewoon afgenomen” (feestjes)quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:18 schreef popje het volgende:
Serie in de Coronakreukels over de geestelijke gevolgen bij jongeren, vanavond op NL 2 of 3, ook wel eens goed om in de spotlight te hebben.
Wanneer gaan ze het hebben over de Coronakreukels bij de thuiswerkende vrijgezellen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:18 schreef popje het volgende:
Serie in de Coronakreukels over de geestelijke gevolgen bij jongeren, vanavond op NL 2 of 3, ook wel eens goed om in de spotlight te hebben.
In de jaren '80 en '90 was woensdagmiddag de standaard kinderverjaardagmiddag, kan me voorstellen dat dat tegenwoordig nog altijd zo is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Misschien wordt je wakker in het zweet, voel je een constante spanning en irritatie. Gast, dat is volstrekt normaal in deze situatie , als je dood gegooid wordt met constant slecht nieuws.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.
Ik berg mij voor alle psychologische problemen die gaan komen bij mensen, dat kon wel eens ernstig worden.
wij van wc eend denken dat het zo’n win zou zijn als sportscholen weer open zouden gaan. Sociaal contact, hoofd leegmaken omdat je fysiek bezig bent, harde muziek en fit worden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zit te kijken en inderdaad af en toe een beetje verwend gedrag.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Even gekeken. Ben afgehaakt toen een meisje net zei “we zijn nog jong en dit wordt ons gewoon afgenomen” (feestjes)
Wees blij dat je nog jong bent. Tijd genoeg voor feestjes zou je denken
Hou nog even vol, dan kunnen jullie binnenkort ook meer.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:55 schreef Noek het volgende:
[..]
wij van wc eend denken dat het zo’n win zou zijn als sportscholen weer open zouden gaan. Sociaal contact, hoofd leegmaken omdat je fysiek bezig bent, harde muziek en fit worden.
Zou echt een win zijn, voor de mens en de volksgezondheid.
Sporten is deel vd oplossing. Voor de gezondheid maar ook voor de sociale problematiek.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hou nog even vol, dan kunnen jullie binnenkort ook meer.
Veel Amsterdamse jongeren geïnterviewd?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik zit te kijken en inderdaad af en toe een beetje verwend gedrag.
Tja, als ik terugdenk aan mij tienerjaren en waar ik toen mijn plezier uit haalde dan snap ik het wel hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik zit te kijken en inderdaad af en toe een beetje verwend gedrag.
Exact, https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.05.20123133v5quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
’Corona net zo seizoensgebonden als griep, meeste maatregelen volgende maand afbouwen’
DEN HAAG - Corona is net zo seizoensgevoelig als griep, zo toont nieuw onderzoek aan. „Het betekent dat we vanaf volgende maand de meeste maatregelen kunnen afbouwen”, zegt seizoenseffect-onderzoeker Martijn Hoogeveen.
Het verband tussen corona en het hooikoortsseizoen was vorig jaar mei al aangetoond door Martijn Hoogeveen, van huis uit neuro-immunoloog en in het dagelijks leven hoogleraar en ondernemer in de e-commerce. Hij deed dat onderzoek samen met zijn zus Ellen Hoogeveen, internist in het Jeroen Boschziekenhuis en Eric van Gorp van het Erasmus Medisch Centrum. Zodra grassen, bloemen en bomen pollen en schimmelsporen de lucht in stoten, krijgt het coronavirus minder kans het lichaam binnen te dringen. Deze ’seizoensgebonden allergenen’ activeren de afweerreactie die ook beschermt tegen Covid-19.
Na commentaar van collega’s (een zogeheten peer review) hebben broer en zus Hoogeveen nader data-onderzoek gedaan. „We hebben nu onomwonden vastgesteld dat corona net zo seizoensgebonden is als griep”, zegt Martijn Hoogeveen.
Het omslagpunt van het griepseizoen ligt in maart, april. Hoogeveen verwacht dan ook nog eind deze maand of uiterlijk in april dalende cijfers te zien. „Het RIVM en het kabinet zullen zeggen: dat komt door de maatregelen. Maar maatregelen maken een golf weliswaar minder hoog, ze houden de golf zelf niet tegen.” Dat is te zien aan de eerste golf, waarbij Europese landen verschillende maatregelen namen, van de hele straffe in Zuid-Europa tot amper maatregelen in Zweden, met Nederland ertussenin. „Elk land kampte met ongeveer dezelfde golf.”
Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. „Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep”, zegt een woordvoerder. „Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic’s dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd.”
Hoogeveen wijst erop dat tussen week 10 en 15 altijd een daling inzet en dat ook griep nog rond begin april kan pieken. „Bovendien werd er aan het begin van de pandemie nog amper getest, waardoor de cijfers van toen minder betrouwbaar waren.” Hoe dan ook is de corona-pauze in aantocht „Die moeten we goed gebruiken en zeker niet verslappen met vaccineren.”
bron
Mark heeft dit ook gelezen, doet hij verder niks mee.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
’Corona net zo seizoensgebonden als griep, meeste maatregelen volgende maand afbouwen’
DEN HAAG - Corona is net zo seizoensgevoelig als griep, zo toont nieuw onderzoek aan. „Het betekent dat we vanaf volgende maand de meeste maatregelen kunnen afbouwen”, zegt seizoenseffect-onderzoeker Martijn Hoogeveen.
Het verband tussen corona en het hooikoortsseizoen was vorig jaar mei al aangetoond door Martijn Hoogeveen, van huis uit neuro-immunoloog en in het dagelijks leven hoogleraar en ondernemer in de e-commerce. Hij deed dat onderzoek samen met zijn zus Ellen Hoogeveen, internist in het Jeroen Boschziekenhuis en Eric van Gorp van het Erasmus Medisch Centrum. Zodra grassen, bloemen en bomen pollen en schimmelsporen de lucht in stoten, krijgt het coronavirus minder kans het lichaam binnen te dringen. Deze ’seizoensgebonden allergenen’ activeren de afweerreactie die ook beschermt tegen Covid-19.
Na commentaar van collega’s (een zogeheten peer review) hebben broer en zus Hoogeveen nader data-onderzoek gedaan. „We hebben nu onomwonden vastgesteld dat corona net zo seizoensgebonden is als griep”, zegt Martijn Hoogeveen.
Het omslagpunt van het griepseizoen ligt in maart, april. Hoogeveen verwacht dan ook nog eind deze maand of uiterlijk in april dalende cijfers te zien. „Het RIVM en het kabinet zullen zeggen: dat komt door de maatregelen. Maar maatregelen maken een golf weliswaar minder hoog, ze houden de golf zelf niet tegen.” Dat is te zien aan de eerste golf, waarbij Europese landen verschillende maatregelen namen, van de hele straffe in Zuid-Europa tot amper maatregelen in Zweden, met Nederland ertussenin. „Elk land kampte met ongeveer dezelfde golf.”
Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. „Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep”, zegt een woordvoerder. „Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic’s dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd.”
Hoogeveen wijst erop dat tussen week 10 en 15 altijd een daling inzet en dat ook griep nog rond begin april kan pieken. „Bovendien werd er aan het begin van de pandemie nog amper getest, waardoor de cijfers van toen minder betrouwbaar waren.” Hoe dan ook is de corona-pauze in aantocht „Die moeten we goed gebruiken en zeker niet verslappen met vaccineren.”
bron
Hij wordt twee.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dolf is een valse. En is natuurlijk gewoon een nazi.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:02 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Misschien nog wel relevanter als ooit als dadelijk die .. die kraai .. Dolf? Tevoorwchijn komt net zijn consorten? Besef ik me nu ineens![]()
Het zal zo moeten zijn
Ik zou als tiener of vroege twintiger vooral een steeds grotere afkeer van de samenleving en Nederland hebben gekregen. M'n opleiding de nek omgedraaid, m'n sociale leven de nek omgedraaid en weten dat je tot ver na je 70e mag blijven werken om de nu gecreëerde puinhoop af te betalen...quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, als ik terugdenk aan mij tienerjaren en waar ik toen mijn plezier uit haalde dan snap ik het wel hoor.
Daar was helemaal niks van over gebleven als er toen anderhalf jaar COVID had geheerst.
Allemaal niet relevant.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.
Merkte laatst dat ik hem echt flipte in de supermarkt omdat een man zijn karretje tegen mij duwde omdat ik volgens hem te langzaam was bij afrekenen. Schreeuwde hem toen na en iedereen keek. Had 'm fysiek ook wel wat aan kunnen doen.
Dat heb ik normaal echt nooit maar dan ook nooit. Kan zeker zo zijn dat de hele situatie me beïnvloed heeft.
Wat een rare dopquote:
Interessant, link naar de publicatie in een relevante journal?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mark heeft dit ook gelezen, doet hij verder niks mee.
Ik blijf soms ook gewoon een puberquote:
Nice Johnson in ieder geval.quote:
Hou vol!quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef THEFXR het volgende:
ik moet bekennen, dat ik mentaal een beetje tegen de muur oploopt.
veel langer kan ik deze maatregelen niet meer hebben.
Welkom bij de club, ik denk dat dat (bewust of onbewust) voor zeker de helft van bevolking geldt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef THEFXR het volgende:
Samen tegen corona!quote:
Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.quote:
2 weken terug zei mijn huisarts dat momenteel 7 op de 10 mensen komen met psychische klachten, deels gerelateerd aan corona. Waar dat eerst nog 4 op de 10 was ..quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de nuance in de paper wel in schril contrast staat met de verregaande claims in het artikel van de Telegraaf.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Exact, https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.05.20123133v5
Huh wat danquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die iets ziet in dat plaatje?
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hou vol! We moeten het echt samen doen!1quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef THEFXR het volgende:
They're up to some stiff competition!quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Verwarrend dit. Dat wat je in het plaatje ziet komt door een product van Pfizer.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het plaatje is gewoon blij om je te zienquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
als er goed nieuws is, krijg ik gewoon geen boost meer om het langer vol te houden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:17 schreef Fred het volgende:
[..]
Welkom bij de club, ik denk dat dat (bewust of onbewust) voor zeker de helft van bevolking geldt.
Nou, joepie, daar heb ik als eind-dertig avondmens wat aanquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:24 schreef THEFXR het volgende:
als er goed nieuws is, krijg ik gewoon geen boost meer om het langer vol te houden.
Kan niet, heb de prik nog niet gehadquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verwarrend dit. Dat wat je in het plaatje ziet komt door een product van Pfizer.
Die paper is uit juni 2020.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de nuance in de paper wel in schril contrast staat met de verregaande claims in het artikel van de Telegraaf.
waar baseren ze dat op? vorige jaar was de piek eerder.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.
It's all in my head.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Interessant, link naar de publicatie in een relevante journal?
Maar misschien wel de pil?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kan niet, heb de prik nog niet gehad![]()
(en xal hem ook nooit krijgen als het aan mij ligt)
Maar alleen als we heel heel heel erg goed ons best doen!quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.
Maar toen was er een strenge lockdown die de piek drukte. Nu spelen we allemaal na negen uur buitenquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar baseren ze dat op? vorige jaar was de piek eerder.
quote:<knip>
Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. ,,Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep", zegt een woordvoerder. ,,Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic's dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd."
Neequote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jaaaa .. maar dan wel echt HEUL erg he .. misschien ..quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar alleen als we heel heel heel erg goed ons best doen!
Best doen met wat?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef DonDruiper het volgende:
Maar alleen als we heel heel heel erg goed ons best doen!
Werkt niet voor iedereen even goed. Ik kan sporten wat ik wil maar het helpt mij maar een klein beetje om m'n hoofd leeg te maken mentaal en niet bezig te zijn met van alles, helaas. Gewoon sociaal contact met vrienden, niet op anderhalve meter en het gezellig hebben werkt bij mij veel beter.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Sporten is deel vd oplossing. Voor de gezondheid maar ook voor de sociale problematiek.
Maar ja, mooie geschoren zijkantjes zijn ook needed.
We zaten toen nog op het niveau dat we net een beetje lacherig aan het voetjetikken waren hequote:Op woensdag 3 maart 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Het ging vanaf 5 maart 2020 steeds een stapje sneller ja.
Ben benieuwd hoe het zich dicht jaar zal ontwikkelen.
Nou dit zou echt helemaal fantastisch zijn. Ik hoop het van harte. Al zie ik het RIVM wel nog steeds in hun angstpsychose blijven zitten en zullen we zeker niet veel gaan versoepelen ben ik bang.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
bron
Wat ben jij nou allemaal aan het doen? Ik lees een stuk of 10 van deze comment door de topics heen. Wat bedoel je?quote:
Dat zal hem zijn ja. Persoonlijk vind ik het niet zo'n hele sterke paper. Men kijkt naar wat correlatie tussen het patroon van de griep in de periode 2016-2019 en vergelijkt die met COVID, waarbij de data ook nogal beroerd is en concludeert maar dat COVID daarom netjes seizoensgebonden zal fluctueren. In de eerste paper die gelinkt werd stonden nog hele duidelijke kanttekeningen in de discussiesectie omtrent o.a. het meemodelleren van de genomen maatregelen en gedrag.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Die paper is uit juni 2020.
Hier gaat het om volgens mij https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.02.28.21252625v1
Voor sommigen zal het helemaal niet werken maar voor veel mensen werkt het wel als ik ze bij mij moet geloven.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Werkt niet voor iedereen even goed. Ik kan sporten wat ik wil maar het helpt mij maar een klein beetje om m'n hoofd leeg te maken mentaal en niet bezig te zijn met van alles, helaas. Gewoon sociaal contact met vrienden, niet op anderhalve meter en het gezellig hebben werkt bij mij veel beter.
Dat we honderden artikelen kunnen posten over de neveneffecten van deze crisis.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ben jij nou allemaal aan het doen? Ik lees een stuk of 10 van deze comment door de topics heen. Wat bedoel je?
Wat zie jij dan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Goed nieuws wordt vaak ‘genuanceerd’ naar mijn gevoel. Besmettingscijfers omlaag en binnen een uur zijn er berichten dat het toch echt niet goed gaat. Percentage positief getest omlaag en er wordt een nieuwe variant toegevoegd. Code zwart vermeden en ‘ja nu komt ie volgende maand’quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor sommigen zal het helemaal niet werken maar voor veel mensen werkt het wel als ik ze bij mij moet geloven.
Herken dat zelf ook als ik nu train. Dan is er gewoon even niks. Geen zorgen om ouders, de wereld, een faillissement of niet, gewoon even wat liften, zwieren aan een rek en wat rennen.
De rest is ruk genoeg.
Vind t ook heel herkenbaar dat goed nieuws niet binnenkomt. De zon hielp wel eventjes.
Wou dat ik dat ook had. Heb nooit echt zo'n "runner's high" terwijl het super voordelig is voor veel mensen. Bij mij is het gewoon pure noodzaak en niet omdat ik me er beter van ga voelen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Herken dat zelf ook als ik nu train. Dan is er gewoon even niks. Geen zorgen om ouders, de wereld, een faillissement of niet, gewoon even wat liften, zwieren aan een rek en wat rennen.
Weinig zo frustrerend als de suggestie dat je ergens invloed op zou hebben terwijl dat in werkelijkheid totaal niet het geval is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed nieuws wordt vaak ‘genuanceerd’ naar mijn gevoel. Besmettingscijfers omlaag en binnen een uur zijn er berichten dat het toch echt niet goed gaat. Percentage positief getest omlaag en er wordt een nieuwe variant toegevoegd. Code zwart vermeden en ‘ja nu komt ie volgende maand’
Ik heb het gevoel dat het geen moer uitmaakt hoe je je gedraagt, het wordt toch niet beter qua maatregelen.
Oooh, ja. Eens.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat we honderden artikelen kunnen posten over de neveneffecten van deze crisis.
Er wordt toch niks mee gedaan door de overheid.
Corona is het enige wat telt. Anders niks.
Zal vast.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar toen was er een strenge lockdown die de piek drukte. Nu spelen we allemaal na negen uur buiten
[..]
Op een gegeven moment is dat wel klaar hoor. Wat mij betreft met hooivorken en fakkels die falers met pek en veren verbannen. Bij Eijsden of Hazeldonk de grens over zetten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat we honderden artikelen kunnen posten over de neveneffecten van deze crisis.
Er wordt toch niks mee gedaan door de overheid.
Corona is het enige wat telt. Anders niks.
Dat gaat nog wel even duren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is dat wel klaar hoor. Wat mij betreft met hooivorken en fakkels die falers met pek en veren verbannen. Bij Eijsden of Hazeldonk de grens over zetten.
Je maakt het vooral voor jezelf zo frustrerend als je denkt dat je je jezelf voorhoudt dat je als individu relevant bent. Dat ben je namelijk niet. Tijdens corona niet, en anders ook niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weinig zo frustrerend als de suggestie dat je ergens invloed op zou hebben terwijl dat in werkelijkheid totaal niet het geval is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |