Please take the vaccine, they said.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou ik het ook wel weten. Maar ik zal me blijven verzetten ook tegen 2 weken verplicht in isolatie terwijl je er totaal geen last van hebt.
Zeker in Israël, waar vaccinatie zo hard gaat zou dit niet meer nodig moeten zijn.
Neem je het toch niet?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Please take the vaccine, they said.
It will bring us back to normal, they said.
Ja klopt, maar jij vindt het aannemelijk dat ze een zodanig beroerd zwak immuunsysteem heeft dat ze opnieuw de infectie doormaakt?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit dik drie maanden tussen...
Mijn vriendin heeft zich een maand geleden ook laten testen en die test was toen negatief, net als de test van eind november toen haar dochter wel positief testte.
Er is twijfel of je zelf beschermd bent, of nog actieve besmettingen op kunt pikken, mee kunt nemen en over kunt dragen zeg maar.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mn zusje werk in de zorg, dus krijgt zeer binnenkort een vaccinatie. Nu wilt ze op bezoek komen in Zwitserland in April.
Denk je makkelijk als je gevaccineerd bent.
Hoorde ik van mijn vrouw dat ze alsnog een test moest doen om het land binnen te komen.![]()
Dit dus. Het percentage gaat nog steeds naar beneden. Het is juist goed dat we er meer detecteren, want die kunnen nu thuis blijven en het virusje wegwerken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dat houdt in 60.000 mensen getest (8.5% van 60.000 is 5.100)
Dat waren er vorige maand 30.000 en de maand daarvoor ook (of eigenlijk tussen de 27.500 en de 30.000).
Ofwel, er is nog steeds een daling aan de gang, er worden alleen ruim 2x zoveel mensen getest als voorgaande maanden.
Paar persconferenties terug zei Rutte: "Elke dag om 2 uur (was toen nog 2 uur) heb ik ook even hogere bloeddruk, net als iedereen verder"quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef Gunner het volgende:
Ik zat naar het radionieuws te luisteren in de auto.
Werd Rutte geciteerd; "Besmettingen lopen op dus geen versoepelingen" of woorden van gelijke strekking
Rutte kijkt hopelijk verder dan alleen absolute besmettingscijfers mag ik hopen?
O jawel hoor.quote:
Hou volquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan? Niet meer meedoen aan de maatschappij?
Dat is toch altijd de insteek geweest?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
[..]
O jawel hoor.
Maar ik krijg er graag vroeg of laat een normaal leven voor terug.
Dat komt echt wel weerquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:40 schreef galantis het volgende:
[..]
O jawel hoor.
Maar ik krijg er graag vroeg of laat een normaal leven voor terug.
Ik doel dan meer op het collectief.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is toch altijd de insteek geweest?
Als je verplicht wordt om gevaccineerd te worden om volledig deel te kunnen nemen aan de maatschappij, is dat dan echt terug naar normaal?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is toch altijd de insteek geweest?
De case van herbesmettingen is erg interessant, net zoals heel erg veel PCR cycles.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja klopt, maar jij vindt het aannemelijk dat ze een zodanig beroerd zwak immuunsysteem heeft dat ze opnieuw de infectie doormaakt?
Dat wordt helemaal niet onderschreven als logisch scenario.
Nog steeds virusdeeltjes hebben is veel logischer. En verklaart ook waarom ze niet ziek ervan is nu.
Gaat Nederland de vaccinaties dan verplicht stellen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je verplicht wordt om gevaccineerd te worden om volledig deel te kunnen nemen aan de maatschappij, is dat dan echt terug naar normaal?
Wat is dit voor iets?quote:
Hier zijn al wel balletjes over opgegooid.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Gaat Nederland de vaccinaties dan verplicht stellen?
En tot nu toe staat toch helemaal niet vast dat, als de vaccinatiegraad gehaald is, alleen de mensen die gevaccineerd zijn in Nederland weer alles kunnen?
Een indirecte verplichting is ook een verplichting. Een vaccinatiepaspoort om toegang te krijgen tot het openbare leven valt onder een indirecte verplichting.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:45 schreef Questular het volgende:
Gaat Nederland de vaccinaties dan verplicht stellen?
Is de vraag in hoeverre het straks nog weg gaat al die maatregelen. Je moet ook nog altijd je flesje water weggooien voordat je door de douane kan, omdat ze bang zijn dat je er een bom van kan maken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat komt echt wel weer
Als de dreiging weg ebt, gaan we allemaal weer normaal doen
Tot die tijd uitzingen en zo min mogelijk debiele maatregelen erbij krijgen, want die gaan stuk minder makkelijk weer weg
Nee hoor, we gaan gewoon weer een maand door het putje spoelen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef Gunner het volgende:
Werd Rutte geciteerd; "Besmettingen lopen op dus geen versoepelingen" of woorden van gelijke strekking
Rutte kijkt hopelijk verder dan alleen absolute besmettingscijfers mag ik hopen?
Dan kunnen we versoepelingen voorlopig wel helemaal vergeten want het plan is toch juist om alleen maar meer te testen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:38 schreef Gunner het volgende:
Daarom moet je ook naar de IC/ziekenhuis opnames kijken. Niet dat die zoveel beter zijn momenteel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus. Het percentage gaat nog steeds naar beneden. Het is juist goed dat we er meer detecteren, want die kunnen nu thuis blijven en het virusje wegwerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |