abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:44:09 #26
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303056
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Met 1,5m gevaccineerd en om en nabij 3 mil besmet tot op heden zit je toch wel op 20-25% ong wat nu bescherming voor nog een erger ziekteverloop heeft.

Op een bepaald punt zou je dat toch ook moeten zien in je ziekenhuisopnamens?

Als we weten bij hoeveel % dat is kan je ongeveer wel voorspellen wanneer het allemaal achter de rug is.
Er is een ruime miljoen gevaccineerd, niet anderhalf miljoen

Gaat om de gevaccineerde mensen, niet de hoeveelheid prikken totaal. Als mensen twee prikken hebben gehad telt dat als bescherming maar als n.
En n prik telt binnen korte tijd erna als grotendeels beschermd, weten we nu uit data
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198303068
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:38 schreef _serial_ het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

We moeten vooral de 50-59 jarige gaan slaan zo te zien ;)
Wel interessant dat de 90+ groep niet eens in de grafiek komt. Het aantal is simpelweg te laag.
Die zijn ook maar 1 week lager geweest, daarnaast altijd de groep die het meest positief testte. Overigens vallen ze hier in de omgeving (dashboard noordhollandnoord waar het nu zo oploopt) weer buiten de top 3. Daar is het vooral 10-20, 20-30 en 30-40. Wat mij dan weer doet denken aan vooral ouders met (jonge) kinderen en het zo snel rond gaat binnen het gezin.
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:45:26 #28
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat bij 1 besmetting in de klas, de gehele klas (+ gezin) getest wordt? Althans, in theorie? Dat kan de stijging wel verklaren natuurlijk..
n dat ja

Het testbeleid tav kinderen en klassen is nogal veranderd
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het is sowieso extreem lastig om cijfers met elkaar te vergelijken, als je bijvoorbeeld kijkt naar die periode net voor kerst heb je ook een enorme piek omdat iedereen zich nog even wilde laten testen voor de kerstdagen.
Dit dus ja
Het wijzigt steeds waardoor vergelijkingen nogal lastig zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:45:32 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198303071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We testen ook meer omdat het hooikoorts seizoen volle bak aan de gang is, er zijn alweer een paar vrienden geweest van mij die rondje teststraat gedaan hebben deze week. (negatief overigens)
Leuk uitje.
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2021 @ 15:45:53 #30
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198303076
Ik zie het somber in, de cijfers gaan de komende dagen flink stijgen. De winter is weer begonnen, kou blijft zeker twee weken aan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198303090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:45 schreef Djeez het volgende:
Ik zie het somber in, de cijfers gaan de komende dagen flink stijgen. De winter is weer begonnen, kou blijft zeker twee weken aan
En nu zitten we middenin de Vondelpark piek ;(
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:47:53 #32
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198303104
Ik zet volledig in op het feit dat het een complexe situatie is. Er is een derde golf die langzaam voor stijging zorgt, er wordt meer getest bij kinderen die vaker a-symptomatisch zijn en hooikoortspatinten, die ook deels a-symptomatisch kunnen zijn (hooikoorts effecten zijn groter dan corona effecten).

Ziekenhuis zit al weken op een plateau met gecombineerd IC en kliniek 1800 - 2100 opnames. En we zitten ook nog midden in de seizoenpiek als die modellen kloppen.

Kortom, over 5 jaar weten we misschien wat er nu aan de hand is en wat we zouden moeten doen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198303110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef Haags het volgende:

[..]

Daar zit ik 5 minuten vanaf, de bakker hier is ook in Quarantaine, RIP @ME :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198303112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef zalkc het volgende:
Ik zet volledig in op het feit dat het een complexe situatie is. Er is een derde golf die langzaam voor stijging zorgt, er wordt meer getest bij kinderen die vaker a-symptomatisch zijn en hooikoortspatinten, die ook deels a-symptomatisch kunnen zijn (hooikoorts effecten zijn groter dan corona effecten).

Ziekenhuis zit al weken op een plateau met gecombineerd IC en kliniek 1800 - 2100 opnames. En we zitten ook nog midden in de seizoenpiek als die modellen kloppen.

Kortom, over 5 jaar weten we misschien wat er nu aan de hand is en wat we zouden moeten doen ;)
in short, captain hindsight :P
pi_198303133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef zalkc het volgende:
Meer ja, dat is ongeveer de waarde waar je mee moet werken omdat ze bij het RIVM de basis van data analyse niet snappen, echt te treurig voor woorden.
pi_198303135
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:45 schreef Djeez het volgende:
Stuk minder reden om je huis te verlaten als het buiten 3 graden is in plaats van 18.
blablablabla
pi_198303214
Zolang het percentage positief aan het zakken is heb ik goede hoop. En dat lijkt nog altijd het geval te zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:59:43 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198303283
Ben al lang blij dat de verkiezingen doorgaan, die derde golf duurt wel erg lang ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198303286
Gaat lekker in Isral.

twitter
pi_198303320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef Haags het volgende:

[..]

Ben jij weer helemaal opgeknapt Haags O+ ?
pi_198303341
twitter

Uit deze preprint blijkt dat er gewoon een T-cel respons is op de Variants of Consern(VOC). Doordat je T-cellen het virus blijven herkennen zorgen ze ervoor dat de infectie minder uit de hand loopt en je B-cellen opnieuw/of vernieuwde anti stoffen gaan aanmaken. Wat eigenlijk in houdt dat je er nog wel klachten van kan krijgen verkoudheid of grieperig maar je wordt er niet meer zo ziek van dat je naar het ziekenhuis moet. Dit gelde zowel voor mensen die besmet zijn geweest met het virus en voor mensen die gevaccineerd zijn.
pi_198303344
HELP, de engelse variant wil niet exponentieel

pi_198303345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:59 schreef Nober het volgende:
Gaat lekker in Isral.

[ twitter ]
Edit: Verkeerde post geqoute. Sorry.
Ja wel mee eens. Het is erg onoverzichtelijk op dit moment. Meer positieve tests, Lager percentage positief, kinderen die weer naar school gaan. Veel kinderen die getest worden ( 1 positieve test in de klas is in principe iedereen testen) etc.

Met andere woorden, het kan vriezen het kan dooien.

Gelukkig wint de zon aan kracht, dat is denk ik nog belangrijker dan de temperatuur op zich. Al gaan we door een hogere temperatuur meer naar buiten en laten we het huis beter ventileren.

Verdere versoepelingen lijken we wel even te kunnen vergeten, maar de roadmap van Hugo is denk ik niet onrealistisch. Vanaf half mei langzaam terug naar normale leven en vanaf 1 juli alles los.
pi_198303354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is niet heel moeilijk, 90% van de mensen die nu in het ziekenhuis komen, zijn eind april voor 90% gevaccineerd, kortom dat ziet er gewoon goed uit.
Als ze de doelgroepen beter hadden gedefinieerd en geprioritiseerd had 't nu al klaar kunnen zijn.
pi_198303357
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:02 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ben jij weer helemaal opgeknapt Haags O+ ?
Ja stelde voor mij niet zoveel voor gelukkig. Het voelde echt als een dagje hooikoorts klachten. Had me bijna niet eens laten testen, het is dat mijn vriendin en dochter positief getest waren.
pi_198303359
quote:
Gaat lekker in Isral.

[ twitter ]
Ik snap hem denk ik niet. Gevaccineerden krijgen zo'n bracelet als ze twee weken in quarantaine gaan in een hotel, maar mogen daarna niet hun huis uit?

Waarom vaccineren dan? Context mis ik een beetje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2021 16:05:52 ]
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:05:42 #47
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198303361
quote:
Gaat lekker in Isral.

[ twitter ]
En dan vaccinatie macht frei op de armband?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:08:10 #48
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198303395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja stelde voor mij niet zoveel voor gelukkig. Het voelde echt als een dagje hooikoorts klachten. Had me bijna niet eens laten testen, het is dat mijn vriendin en dochter positief getest waren.
Mooi, hun hadden er ook zo weinig last van?
pi_198303413
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:08 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mooi, hun hadden er ook zo weinig last van?
Dochter had een ochtendje klachten en toen was het klaar, vriendin wel wat meer last.
pi_198303420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Als ze de doelgroepen beter hadden gedefinieerd en geprioritiseerd had 't nu al klaar kunnen zijn.
Klaar niet, maar je had wel beter voorbereid geweest, en die tijd hadden we gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')