abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:33:28 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198302911

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:33:45 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198302915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind deze zo stom, ons gebied heeft 20000 inwoners, cijfers gaan per 100000 personen...
Nee zijn juist niet stom, maar juist heel nuttig.
Het getal op de kaart is de absolute waarde, de kleur is inderdaad de relatieve waarde per 100.000 personen...
pi_198302920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee dat is helemaal geen graadmeter, ter voorbeeld, in de eerste golf werden alleen mensen getest die echt symptomen hadden, dus dan is het percentage hoger, nu kan je ook laten testen als je geen klachten hebt.
Kortom het is wederom slechts een hele lichte indicator, bij virologische ziekten draait alles om data, naar mijn weten hebben ze die niet.
Waarom zo ver terugkijken? Die cijfers van vorig jaar kun je helemaal niet vergelijken met nu. Wel als je het afgelopen kwartaal bijvoorbeeld neemt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198302924
Nou, als die discussie van gisteren een beetje de trend is dan worden kinderen helemaal niet veel getest.
Go hard or go home
pi_198302932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Noek het volgende:
Nou, als die discussie van gisteren een beetje de trend is dan worden kinderen helemaal niet veel getest.
Hoe verklaren we dan de enorme stijging in aantal testen?
pi_198302937
twitter

@MoreDakka
pi_198302940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zou toch terug te vinden moeten zijn of kinderen meer getest worden nu?
Volgens mij had iemand eens een lijstje gepost van het positief aantal geteste kinderen per week en zat er een verschil van een paar honderd in per week, niet echt noemenswaardig.
pi_198302942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe verklaren we dan de enorme stijging in aantal testen?
Oh, de testen. Goed weer, we hebben er weer zin in.
Veel hooikoorts klachten.
Go hard or go home
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:35:47 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198302943
quote:
Dat een paar mensen heel mondig tegen het testen van hun kinderen zijn betekend niet dat anderen hun kinderen niet laten testen bij klachten. Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar de testbereidheid van kinderen via de ouders?
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:36:28 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198302950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij had iemand eens een lijstje gepost van het positief aantal geteste kinderen per week en zat er een verschil van een paar honderd in per week, niet echt noemenswaardig.
Misschien dat dan wel meteen het hele gezin getest wordt.
pi_198302957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom zo ver terugkijken? Die cijfers van vorig jaar kun je helemaal niet vergelijken met nu. Wel als je het afgelopen kwartaal bijvoorbeeld neemt.
Je kunt nu inderdaad iets beter trends voorspellen, maar daarom is het juist zo belangrijk om tests zoveel mogelijk gelijk te hebben, ter voorbeeld, de data van Sanquin is niet heel betrouwbaar omdat het een relatief selectieve groep is die bloed afgeeft, maar als je wel op dezelfde manier blijft meten en de samenstelling blijft gelijk, dan is de trend wel af te leiden, en dat laatste is tig keer belangrijker.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198302961
quote:
Hoe weet je dat? Heb je cijfers?
pi_198302965
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zal ook nog wel een tijd zo blijven lijkt me. Meer positief getesten, maar ook meer testen in het algemeen. Nu we de scholen open hebben en iedere snotneus gelijk testen betekent. Het is waarschijnlijk een kwestie van weken tot 2 maanden voordat we massaal zonder klachten testen, en de 'drempel' om te testen is nu al zo laag dat je er alle kanten mee op kunt.
[..]

Verruiming van de definitie van mensen die zich (zouden) moeten laten testen?
We testen ook meer omdat het hooikoorts seizoen volle bak aan de gang is, er zijn alweer een paar vrienden geweest van mij die rondje teststraat gedaan hebben deze week. (negatief overigens)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198302969
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kunt nu inderdaad iets beter trends voorspellen, maar daarom is het juist zo belangrijk om tests zoveel mogelijk gelijk te hebben, ter voorbeeld, de data van Sanquin is niet heel betrouwbaar omdat het een relatief selectieve groep is die bloed afgeeft, maar als je wel op dezelfde manier blijft meten en de samenstelling blijft gelijk, dan is de trend wel af te leiden, en dat laatste is tig keer belangrijker.
Blijf er bij dat het nogal raar is om te roepen dat %positief van de afgelopen weken of maanden 'nutteloze info' is.. dat is gewoon niet zo.
pi_198302972
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

We moeten vooral de 50-59 jarige gaan slaan zo te zien ;)
Wel interessant dat de 90+ groep niet eens in de grafiek komt. Het aantal is simpelweg te laag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198302973
Gisteren iemand getraind die al aan kwam lopen met,"IK BEN AL 2X GETEST, HOOR! HEB HOOIKOORTS"
Toen durfde die snotterend dichterbij te komen.
Dus dat kan ook een verklaring zijn. Veel klachten.
Go hard or go home
pi_198302992
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Blijf er bij dat het nogal raar is om te roepen dat %positief van de afgelopen weken of maanden 'nutteloze info' is.. dat is gewoon niet zo.
Nutteloos is misschien wat sterk, maar je had veel veel meer informatie kunnen afleiden als je bij iedere test ook even een korte enquette had gehouden.
pi_198302993
Met 1,5m gevaccineerd en om en nabij 3 mil besmet tot op heden zit je toch wel op 20-25% ong wat nu bescherming voor nog een erger ziekteverloop heeft.

Op een bepaald punt zou je dat toch ook moeten zien in je ziekenhuisopnamens?

Als we weten bij hoeveel % dat is kan je ongeveer wel voorspellen wanneer het allemaal achter de rug is.
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:40:50 #19
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat een paar mensen heel mondig tegen het testen van hun kinderen zijn betekend niet dat anderen hun kinderen niet laten testen bij klachten. Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar de testbereidheid van kinderen via de ouders?
Ik hoor om me heen veel mensen die hun kinderen op de basisschool iig laten testen bij snot endezo

Dat was voorheen niet zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198303015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Met 1,5m gevaccineerd en om en nabij 3 mil besmet tot op heden zit je toch wel op 20-25% ong wat nu bescherming voor nog een erger ziekteverloop heeft.

Als we weten bij hoeveel % dat is kan je ongeveer wel voorspellen wanneer het allemaal achter de rug is.
Dat is niet heel moeilijk, 90% van de mensen die nu in het ziekenhuis komen, zijn eind april voor 90% gevaccineerd, kortom dat ziet er gewoon goed uit.
pi_198303019
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoor om me heen veel mensen die hun kinderen op de basisschool iig laten testen bij snot endezo

Dat was voorheen niet zo
En dat is ook wat ik roep, als je geen context bij een test hebt, kun je nog maar weinig met die data.
pi_198303024
quote:

[..]

Dat was voorheen niet zo
Is het ook niet zo dat bij 1 besmetting in de klas, de gehele klas (+ gezin) getest wordt? Althans, in theorie? Dat kan de stijging wel verklaren natuurlijk..
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:43:06 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198303036
quote:

Dat zie je in het uitvlakken van de derde golf die steeds meer een rimpel wordt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2021 @ 15:43:35 #24
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198303043
quote:

[..]

Dat was voorheen niet zo
Het is sowieso extreem lastig om cijfers met elkaar te vergelijken, als je bijvoorbeeld kijkt naar die periode net voor kerst heb je ook een enorme piek omdat iedereen zich nog even wilde laten testen voor de kerstdagen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198303048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat bij 1 besmetting in de klas, de gehele klas (+ gezin) getest wordt? Althans, in theorie? Dat kan de stijging wel verklaren natuurlijk..
Maar dan zou het gezin toch 5 dagen na een eventuele positieve test getest moeten worden? (5 dagen na risicovol contact)
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:44:09 #26
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303056
quote:

Er is een ruime miljoen gevaccineerd, niet anderhalf miljoen

Gaat om de gevaccineerde mensen, niet de hoeveelheid prikken totaal. Als mensen twee prikken hebben gehad telt dat als bescherming maar als n.
En n prik telt binnen korte tijd erna als grotendeels beschermd, weten we nu uit data
pi_198303068
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:38 schreef _serial_ het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

We moeten vooral de 50-59 jarige gaan slaan zo te zien ;)
Wel interessant dat de 90+ groep niet eens in de grafiek komt. Het aantal is simpelweg te laag.
Die zijn ook maar 1 week lager geweest, daarnaast altijd de groep die het meest positief testte. Overigens vallen ze hier in de omgeving (dashboard noordhollandnoord waar het nu zo oploopt) weer buiten de top 3. Daar is het vooral 10-20, 20-30 en 30-40. Wat mij dan weer doet denken aan vooral ouders met (jonge) kinderen en het zo snel rond gaat binnen het gezin.
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:45:26 #28
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303070
quote:

[..]

n dat ja

Het testbeleid tav kinderen en klassen is nogal veranderd
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het is sowieso extreem lastig om cijfers met elkaar te vergelijken, als je bijvoorbeeld kijkt naar die periode net voor kerst heb je ook een enorme piek omdat iedereen zich nog even wilde laten testen voor de kerstdagen.
Dit dus ja
Het wijzigt steeds waardoor vergelijkingen nogal lastig zijn
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:45:32 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198303071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We testen ook meer omdat het hooikoorts seizoen volle bak aan de gang is, er zijn alweer een paar vrienden geweest van mij die rondje teststraat gedaan hebben deze week. (negatief overigens)
Leuk uitje.
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2021 @ 15:45:53 #30
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198303076
Ik zie het somber in, de cijfers gaan de komende dagen flink stijgen. De winter is weer begonnen, kou blijft zeker twee weken aan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198303090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:45 schreef Djeez het volgende:
Ik zie het somber in, de cijfers gaan de komende dagen flink stijgen. De winter is weer begonnen, kou blijft zeker twee weken aan
En nu zitten we middenin de Vondelpark piek ;(
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:47:53 #32
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198303104
Ik zet volledig in op het feit dat het een complexe situatie is. Er is een derde golf die langzaam voor stijging zorgt, er wordt meer getest bij kinderen die vaker a-symptomatisch zijn en hooikoortspatinten, die ook deels a-symptomatisch kunnen zijn (hooikoorts effecten zijn groter dan corona effecten).

Ziekenhuis zit al weken op een plateau met gecombineerd IC en kliniek 1800 - 2100 opnames. En we zitten ook nog midden in de seizoenpiek als die modellen kloppen.

Kortom, over 5 jaar weten we misschien wat er nu aan de hand is en wat we zouden moeten doen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198303110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef Haags het volgende:

[..]

Daar zit ik 5 minuten vanaf, de bakker hier is ook in Quarantaine, RIP @ME :(
pi_198303112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef zalkc het volgende:
Ik zet volledig in op het feit dat het een complexe situatie is. Er is een derde golf die langzaam voor stijging zorgt, er wordt meer getest bij kinderen die vaker a-symptomatisch zijn en hooikoortspatinten, die ook deels a-symptomatisch kunnen zijn (hooikoorts effecten zijn groter dan corona effecten).

Ziekenhuis zit al weken op een plateau met gecombineerd IC en kliniek 1800 - 2100 opnames. En we zitten ook nog midden in de seizoenpiek als die modellen kloppen.

Kortom, over 5 jaar weten we misschien wat er nu aan de hand is en wat we zouden moeten doen ;)
in short, captain hindsight :P
pi_198303133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef zalkc het volgende:
Meer ja, dat is ongeveer de waarde waar je mee moet werken omdat ze bij het RIVM de basis van data analyse niet snappen, echt te treurig voor woorden.
pi_198303135
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:45 schreef Djeez het volgende:
Stuk minder reden om je huis te verlaten als het buiten 3 graden is in plaats van 18.
blablablabla
pi_198303214
Zolang het percentage positief aan het zakken is heb ik goede hoop. En dat lijkt nog altijd het geval te zijn.
  woensdag 3 maart 2021 @ 15:59:43 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198303283
Ben al lang blij dat de verkiezingen doorgaan, die derde golf duurt wel erg lang ;)
pi_198303286
Gaat lekker in Isral.

twitter
pi_198303320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:47 schreef Haags het volgende:

[..]

Ben jij weer helemaal opgeknapt Haags O+ ?
pi_198303341
twitter

Uit deze preprint blijkt dat er gewoon een T-cel respons is op de Variants of Consern(VOC). Doordat je T-cellen het virus blijven herkennen zorgen ze ervoor dat de infectie minder uit de hand loopt en je B-cellen opnieuw/of vernieuwde anti stoffen gaan aanmaken. Wat eigenlijk in houdt dat je er nog wel klachten van kan krijgen verkoudheid of grieperig maar je wordt er niet meer zo ziek van dat je naar het ziekenhuis moet. Dit gelde zowel voor mensen die besmet zijn geweest met het virus en voor mensen die gevaccineerd zijn.
pi_198303344
HELP, de engelse variant wil niet exponentieel

pi_198303345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:59 schreef Nober het volgende:
Gaat lekker in Isral.

[ twitter ]
Edit: Verkeerde post geqoute. Sorry.
Ja wel mee eens. Het is erg onoverzichtelijk op dit moment. Meer positieve tests, Lager percentage positief, kinderen die weer naar school gaan. Veel kinderen die getest worden ( 1 positieve test in de klas is in principe iedereen testen) etc.

Met andere woorden, het kan vriezen het kan dooien.

Gelukkig wint de zon aan kracht, dat is denk ik nog belangrijker dan de temperatuur op zich. Al gaan we door een hogere temperatuur meer naar buiten en laten we het huis beter ventileren.

Verdere versoepelingen lijken we wel even te kunnen vergeten, maar de roadmap van Hugo is denk ik niet onrealistisch. Vanaf half mei langzaam terug naar normale leven en vanaf 1 juli alles los.
pi_198303354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is niet heel moeilijk, 90% van de mensen die nu in het ziekenhuis komen, zijn eind april voor 90% gevaccineerd, kortom dat ziet er gewoon goed uit.
Als ze de doelgroepen beter hadden gedefinieerd en geprioritiseerd had 't nu al klaar kunnen zijn.
pi_198303357
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:02 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ben jij weer helemaal opgeknapt Haags O+ ?
Ja stelde voor mij niet zoveel voor gelukkig. Het voelde echt als een dagje hooikoorts klachten. Had me bijna niet eens laten testen, het is dat mijn vriendin en dochter positief getest waren.
pi_198303359
quote:
Gaat lekker in Isral.

[ twitter ]
Ik snap hem denk ik niet. Gevaccineerden krijgen zo'n bracelet als ze twee weken in quarantaine gaan in een hotel, maar mogen daarna niet hun huis uit?

Waarom vaccineren dan? Context mis ik een beetje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2021 16:05:52 ]
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:05:42 #47
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198303361
quote:
Gaat lekker in Isral.

[ twitter ]
En dan vaccinatie macht frei op de armband?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:08:10 #48
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198303395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja stelde voor mij niet zoveel voor gelukkig. Het voelde echt als een dagje hooikoorts klachten. Had me bijna niet eens laten testen, het is dat mijn vriendin en dochter positief getest waren.
Mooi, hun hadden er ook zo weinig last van?
pi_198303413
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:08 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mooi, hun hadden er ook zo weinig last van?
Dochter had een ochtendje klachten en toen was het klaar, vriendin wel wat meer last.
pi_198303420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Als ze de doelgroepen beter hadden gedefinieerd en geprioritiseerd had 't nu al klaar kunnen zijn.
Klaar niet, maar je had wel beter voorbereid geweest, en die tijd hadden we gewoon.
pi_198303422
quote:
Gaat lekker in Isral.

[ twitter ]
Je rolt van de ene dystopie in de andere.

Binnenkort denken ze nog weemoedig terug aan die tijd van lockdowns zonder vaccins, toen iedereen nog gelijk was.
I'll give you something to do
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:15:27 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198303501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Binnenkort denken ze nog weemoedig terug aan die tijd van lockdowns zonder vaccins, toen iedereen nog gelijk was.
Israel, Saudi-Arabie, Indonesie: laten wij gewoon verstandig zijn en niet dit soort landen volgen waar ze mensenrechten sowieso niet al te hoog in het vaandel hebben staan.
pi_198303509
quote:

[..]

Ja, bij vrienden in Rotterdam. Zoon snotneus dus getest, positief en de rest van het gezin ook positief. Ondertussen pa en ma hartstikke ziek, dochter middelbare school leeftijd dus al voor tweede keer Corona.
pi_198303550
quote:

[..]

Zie ik in Engeland ook wel gebeuren dit.
Ipv die 2 weken in hotel dit gewoon. En mensen gaan t gewonnen accepteren. 100%
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198303555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh, de testen. Goed weer, we hebben er weer zin in.
Veel hooikoorts klachten.
Weet je nog, die goede oude tijd dat ze zeiden dat er veel 'prettesters' waren? God, dat waren nog eens tijden.
pi_198303590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, bij vrienden in Rotterdam. Zoon snotneus dus getest, positief en de rest van het gezin ook positief. Ondertussen pa en ma hartstikke ziek, dochter middelbare school leeftijd dus al voor tweede keer Corona.
Welke dochter, die van jou of in het gezin? En heeft zij voor de tweede keer corona? Want dat is tot nu toe vrij uitzonderlijk om herbesmet te raken. En is de tweede keer dat zij corona had ook bevestigd door een PCR test + ziekte?
pi_198303603
quote:

[..]

Vorig jaar werd je in dit topic al naar BNW verwezen als je zei dat er een vaccinatiepaspoort zou komen, ik had deze ongein niet kunnen verzinnen. Een fucking tracking bracelet zodat ze ten allen tijde weten waar je bent en dat zien als vrijheid.

Als dat soort ideen doorgevoerd worden ga je toch steeds meer denken dat die New World Order echt het idee hierachter was. Welke halve debiel heeft dat als serieus idee geopperd en uitgevoerd? Kots.
pi_198303604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap hem denk ik niet. Gevaccineerden krijgen zo'n bracelet als ze twee weken in quarantaine gaan in een hotel, maar mogen daarna niet hun huis uit?

Waarom vaccineren dan? Context mis ik een beetje.
Het is een proef met 100 mensen die dan thuis in isolatie mogen, er zit een sticker in je huis, en als je te ver van de sticker vandaan bent dan gaat er een alarm af. Is nog een proef, en zorgt ervoor dat je niet in een hotel hoeft.
pi_198303624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef Freudie het volgende:

[..]

Het is een proef met 100 mensen die dan thuis in isolatie mogen, er zit een sticker in je huis, en als je te ver van de sticker vandaan bent dan gaat er een alarm af. Is nog een proef, en zorgt ervoor dat je niet in een hotel hoeft.
Top. Hoef je niet een hotel in zit je in je eigen huis gevangen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:24:33 #60
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303626
Het is ook zo heerlijk dat de GGD al heel snel iets bestempelt als een herbesmetting, al is daar uit internationale literatuur nauwelijks grond voor en is een nog steeds positieve PCR veel logischer, zonder besmettelijkheid.
Internationaal is de conventie dat je na een doorgemaakte Covid, op hele zeldzame herbesmettingen na, gewoon immuun bent.

Maar praat iedereen vooral angst en ellende en onnodige quarantaines aan mensen O+
pi_198303640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Welke dochter, die van jou of in het gezin? En heeft zij voor de tweede keer corona? Want dat is tot nu toe vrij uitzonderlijk om herbesmet te raken. En is de tweede keer dat zij corona had ook bevestigd door een PCR test + ziekte?
Ja haar dochter, 14 jaar astma en eind november besmet via school, positieve test gedaan bij GGD en verplicht op haar kamer gebleven.

Nu heeft zij weer positieve test gehad maar zij heeft nu geen klachten, de rest van het gezin is nu wel flink ziek.
pi_198303644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mwah, even los of het gewenst is of niet, maar als de keuze is: Verplicht twee weken in een klein kamertje in een hotel of 2 weken in je eigen huis, dan weet ik de keuze ook wel.
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:26:05 #63
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303648
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zolang je niks wilt of onderneemt buiten de opgelegde kaders is het geen gevangenis en is het volle vrijheid ervaren O+ O+ O+ :')
pi_198303652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vorig jaar werd je in dit topic al naar BNW verwezen als je zei dat er een vaccinatiepaspoort zou komen, ik had deze ongein niet kunnen verzinnen. Een fucking tracking bracelet zodat ze ten allen tijde weten waar je bent en dat zien als vrijheid.

Als dat soort ideen doorgevoerd worden ga je toch steeds meer denken dat die New World Order echt het idee hierachter was. Welke halve debiel heeft dat als serieus idee geopperd en uitgevoerd? Kots.
Moet nog zien of het echt uitkomt allemaal en of het waar is maar alleen van de gedachte al word ik niet vrolijk.

Komt dat #buildbackbetter straks toch uit _O-
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:26:41 #65
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303656
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja haar dochter, 14 jaar astma en eind november besmet via school, positieve test gedaan bij GGD en verplicht op haar kamer gebleven.

Nu heeft zij weer positieve test gehad maar zij heeft nu geen klachten, de rest van het gezin is nu wel flink ziek.
Dan heeft ze een tweede positieve test, geen tweede keer corona
pi_198303675
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat klinkt al een stuk minder ernstig, dat iemand dus positief test maar de tweede keer asymptomatisch is, dan doen de anti-stoffen toch hun werk.
pi_198303676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:26 schreef Freudie het volgende:

[..]

Mwah, even los of het gewenst is of niet, maar als de keuze is: Verplicht twee weken in een klein kamertje in een hotel of 2 weken in je eigen huis, dan weet ik de keuze ook wel.
Dan zou ik het ook wel weten. Maar ik zal me blijven verzetten ook tegen 2 weken verplicht in isolatie terwijl je er totaal geen last van hebt.

Zeker in Isral, waar vaccinatie zo hard gaat zou dit niet meer nodig moeten zijn.
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:28:02 #68
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198303677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:26 schreef Freudie het volgende:

[..]

Als de keuze is met of zonder glijmiddel in je reet geneukt worden door Keith Bakker, blijft het toch in beide gevallen gewoon godsgeklaagd onwenselijk?
pi_198303710
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan heeft ze een tweede positieve test, geen tweede keer corona
Zit dik drie maanden tussen...

Mijn vriendin heeft zich een maand geleden ook laten testen en die test was toen negatief, net als de test van eind november toen haar dochter wel positief testte.
pi_198303716
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:11 schreef quirina het volgende:
https://geenvaccinatiepaspoort.petities.nl/

Best veel mensen die dit ondertekenen.
Ik begrijp wel dat de regering wil dat we allemaal met een vaccinatie paspoort gaan lopen maar vind het ook wel gortig dat je alsnog testen moet blijven doen ondanks vaccinatie . En dan naast je vaccinatie paspoort bewijs ook nog een test bewijs laten zien om ergens te mogen komen.
Iedereen moet toch kunnen gaan en staan waar ze willen?
Gevaccineerden hebben het geluk niet besmet te raken. En ongevaccineerden accepteren het risico op besmetting. Lijkt mij simpel.
Iedereen vrij om te gaan en staan waar ze willen.
Mn zusje werk in de zorg, dus krijgt zeer binnenkort een vaccinatie. Nu wilt ze op bezoek komen in Zwitserland in April.
Denk je makkelijk als je gevaccineerd bent.

Hoorde ik van mijn vrouw dat ze alsnog een test moest doen om het land binnen te komen. 8)7 _O-
pi_198303727
quote:

[..]

Ik verdenk zelf overigens geen kwade opzet, maar zie het simpelweg als een vrij extreme, zinloze overreactie op het feit dat er een crisis is die ongeveer de hele wereld heeft ontwricht.
I'll give you something to do
pi_198303757
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik verdenk zelf overigens geen kwade opzet, maar zie het simpelweg als een vrij extreme, zinloze overreactie op het feit dat er een crisis is die ongeveer de hele wereld heeft ontwricht.
Ja ik weet het echt niet. Ik kan gewoonweg niet geloven dat er wereldwijde incompetentie is op dit gebied.
pi_198303762
quote:

[..]

Dat was niet langer dan een 3-4 maanden geleden dat je reactie gelijk verwijderd werd.
Net als de mondkapjesplicht, en de avondklok. Eerst komt nooit, daarna discussie komt niet/komt wel, en dan de laatste stap iedereen doet mee. ^O^
pi_198303774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat was niet langer dan een 3-4 maanden geleden dat je reactie gelijk verwijderd werd.
Net als de mondkapjesplicht, en de avondklok. Eerst komt nooit, daarna discussie komt niet/komt wel, en dan de laatste stap iedereen doet mee. ^O^
Ik hoop dat de maatregelen in elk geval vlug voorbij zijn. Het wordt er allemaal niet leuker op.
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:35:10 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198303799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja ik weet het echt niet. Ik kan gewoonweg niet geloven dat er wereldwijde incompetentie is op dit gebied.
Iedereen is gewoon in dezelfde kramp geschoten, en zit er zo diep in dat ze ook niet meer los durven te laten. Dat is je ongelijk toegeven, en dat mag niet als je politicus bent.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')