Ik vind het moeilijk in te schatten, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat alle achterstanden al zijn weggewerkt, dus als het dan weer drukker wordt ipv rustiger is dat toch niet zo mooi.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment is het toch vooral druk maar niet te druk in de ziekenhuizen, er is toch capaciteit? Dat zou inhouden dat een plateau van een maand vervelend is, maar geen groot probleem.
Lees even de post van @Serial hierbovenquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dat houdt in 60.000 mensen getest (8.5% van 60.000 is 5.100)
Dat waren er vorige maand 30.000 en de maand daarvoor ook (of eigenlijk tussen de 27.500 en de 30.000).
Ofwel, er is nog steeds een daling aan de gang, er worden alleen ruim 2x zoveel mensen getest als voorgaande maanden.
Kun je ook beargumenteren waarom je dat vind ipv lukraak wat te roepen?quote:
Wat ik niet begrijp is dat blijkbaar veel meer mensen getest worden, het percentage positief geteste mensen zakt, maar de testbereidheid afneemt volgens het dashboard.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Percentage lijkt nog wel een dalende trend te hebben
Zouden er niet veel routine testen bij zitten? Zoals bijvoorbeeld iedereen die bij koffietijd werkt die elke keer getest wordt. Dat zal misschien bij meerdere bedrijven zo gaan dat er veel getest wordt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat blijkbaar veel meer mensen getest worden, het percentage positief geteste mensen zakt, maar de testbereidheid afneemt volgens het dashboard.
Als veel meer mensen niet bereid zijn om zich te laten testen hoe kan het zo zijn dat steeds meer mensen een test laten doen, ook in de periode dat de scholen dacht ik gesloten zijn.
Dat heb ik al 1000 keer geroepen, aantallen uit testen zegt niets, omdat:quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je ook beargumenteren waarom je dat vind ipv lukraak wat te roepen?
Staat er toch bij.. is langzaam zakkende en dus een goede graadmeter lijkt me.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb ik al 1000 keer geroepen, aantallen uit testen zegt niets, omdat:
-Je beter naar het percentage positief kan kijken
"Misschien" dat is zo een beetje het standaard antwoord bij het RIVM.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:27 schreef Questular het volgende:
Misschien meer kinderen aangezien de snotneuzen op de scholen weer volop aan het lopen zijn?
Over 4 weken moet dat verdubbeld zijn begreep ik uit Hugo's verhaal..quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
1e prik: 1.068.990
2e prik: 356.329
De vaccinaties zijn op weg naar 1,5 miljoen
Maar het is pas sinds 16 februari structureel hoger, dus ik vraag mij af wat er precies is verandert.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden er niet veel routine testen bij zitten? Zoals bijvoorbeeld iedereen die bij koffietijd werkt die elke keer getest wordt. Dat zal misschien bij meerdere bedrijven zo gaan dat er veel getest wordt.
Zou mooi zijnquote:Op woensdag 3 maart 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 4 weken moet dat verdubbeld zijn begreep ik uit Hugo's verhaal..
Zou toch terug te vinden moeten zijn of kinderen meer getest worden nu?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het is pas sinds 16 februari structureel hoger, dus ik vraag mij af wat er precies is verandert.
Veel bleef natuurlijk de radar, dat is wel duidelijk omdat het percentage altijd hoog bleef. Tenzij het dus wel met basisscholen te maken heeft.
Zal ook nog wel een tijd zo blijven lijkt me. Meer positief getesten, maar ook meer testen in het algemeen. Nu we de scholen open hebben en iedere snotneus gelijk testen betekent. Het is waarschijnlijk een kwestie van weken tot 2 maanden voordat we massaal zonder klachten testen, en de 'drempel' om te testen is nu al zo laag dat je er alle kanten mee op kunt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Gisteren 55K getest, een nieuw record, 7.89% positief
Verruiming van de definitie van mensen die zich (zouden) moeten laten testen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat blijkbaar veel meer mensen getest worden, het percentage positief geteste mensen zakt, maar de testbereidheid afneemt volgens het dashboard.
Als veel meer mensen niet bereid zijn om zich te laten testen hoe kan het zo zijn dat steeds meer mensen een test laten doen, ook in de periode dat de scholen dacht ik gesloten zijn.
Natuurlijk, men is kinderen veel meer gaan testen met het openen van de scholen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zou toch terug te vinden moeten zijn of kinderen meer getest worden nu?
Nee dat is helemaal geen graadmeter, ter voorbeeld, in de eerste golf werden alleen mensen getest die echt symptomen hadden, dus dan is het percentage hoger, nu kan je ook laten testen als je geen klachten hebt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Staat er toch bij.. is langzaam zakkende en dus een goede graadmeter lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |