Gewoon de stijging van dit killervirus en de snelle opkomst van de britse variant waardoor het nu code zwart is in de ziekenhuizen en de lijken op straat liggen!!! Die stijging!!!! Gr jaap hugo mark en kuipers. En die paniekzaaiende vrouw van het omtquote:
Mee eensquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is de vraag in hoeverre het straks nog weg gaat al die maatregelen. Je moet ook nog altijd je flesje water weggooien voordat je door de douane kan, omdat ze bang zijn dat je er een bom van kan maken.
Als ik het realistisch bekijk waar het nu naar toe gaat, is het verplicht vaccinatiepaspoort iets dat ik zeker zie komen, als tweede paspoort als je wilt reizen. Dan als er weer een virusje komt komen mondkapjesplicht en afstand houden gelijk weer naar boven. Misschien zelfs voor een griepgolf in de wintermaanden, het zal me echt niet verbazen.
Er zal altijd het gevaar blijven voor het volgende virus.
Gok, tegenactie of horeca to goquote:Op woensdag 3 maart 2021 16:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay noem mij maar een complotdenker of wat je er ook van mag vinden.
Een klant van mij in Nuenen, ondernemer in de horeca, heeft van Bavaria een schrijven gekregen om te bestellen omdat ze in april weer open mogen. No kidding, heb het schrijven net zelf gezien (hij stuurde een foto via de app).
Wat missen wij?
Is dit een of andere sick joke en komt het niet echt van Bavaria en is het geimiteerd? Of weet Bavaria meer als wij?
Als je naar die grafiek kijkt, is gisteren dan niet eerder een daling dan vandaag een stijging? Als je vandaag met eergisteren vergelijk is er geen stijging van 1000. De grap is, gisteren was er geen jubelstemming omdat de besmettingscijfers lager waren, maar nu is er wel een doemstemming omdat ze hoger zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stagnatie van het aantal besmettingen is duidelijk te zien. Vorige week is de stijging begonnen en die zal zich door blijven zetten.
[ afbeelding ]
Wat is het nou, stagnatie of stijging?quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stagnatie van het aantal besmettingen is duidelijk te zien. Vorige week is de stijging begonnen en die zal zich door blijven zetten.
[ afbeelding ]
Ah, en men test nog net zoveel? En op de zelfde manier? En bij dezelfde klachten?quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En het hoge aantal van vandaag ook (want in het weekend minder getest en net na het weekend meer). Dagcijfers kun je niet gebruiken om trendanalyse op te doen. Niet dalend en ook niet stijgend.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het lage aantal van gisteren en eergisteren komt door het weekend.
En denk jij dan dat ze al die maanden besmettelijk is?quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja klopt, maar jij vindt het aannemelijk dat ze een zodanig beroerd zwak immuunsysteem heeft dat ze opnieuw de infectie doormaakt?
Dat wordt helemaal niet onderschreven als logisch scenario.
Nog steeds virusdeeltjes hebben is veel logischer. En verklaart ook waarom ze niet ziek ervan is nu.
Die van mij is niet echt groot maar heeft 2 verdiepingen, je kunt met met de trap of lift naar de 2e verdieping. Maar ik zag het personeel gewoon de trap op en af huppelen. Leek geen probleem. Heb zelf ook een hekel aan een lift. Ik begin lol te krijgen aan t bellen of online bestellen, doe het met meerdere winkels.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O dat geloof ik zeker! Maar het is zo anders werken lijkt me. Ik weet niet hoe jouw hema is maar de mijne is aardig groot. Als ze zo de hele dag met de telefoon in de winkel rondgestuurd worden, dan halen ze de 20.000 stappen op een dag wel
Wordt inderdaad gewoon weer een extra handeling voor je het vliegtuig in mag, stempel in je paspoort of een apart inlegvel laten zien. En dat blijven we er dan inhouden, ook lang nadat corona geen issue meer is. Net zoals het levensgevaarlijke flesje water, of die levensgevaarlijke schoenveters.quote:Op woensdag 3 maart 2021 16:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is de vraag in hoeverre het straks nog weg gaat al die maatregelen. Je moet ook nog altijd je flesje water weggooien voordat je door de douane kan, omdat ze bang zijn dat je er een bom van kan maken.
Als ik het realistisch bekijk waar het nu naar toe gaat, is het verplicht vaccinatiepaspoort iets dat ik zeker zie komen, als tweede paspoort als je wilt reizen. Dan als er weer een virusje komt komen mondkapjesplicht en afstand houden gelijk weer naar boven. Misschien zelfs voor een griepgolf in de wintermaanden, het zal me echt niet verbazen.
Er zal altijd het gevaar blijven voor het volgende virus.
Als ze meerdere keren per jaar griepsverschijnselen heeft en een longinfectie op die leeftijd, heeft ze dan geen problemen met haar immuun systeem? Het lijkt mij niet normaal dat een tiener op die leeftijd zo vaak ziek is...quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En denk jij dan dat ze al die maanden besmettelijk is?
Ik vind het inderdaad aannemelijk dat ze twee keer ziek is, normaal heeft ze meerdere keren per jaar een longinfectie en griepverschijnselen.
Zou toch mooi zijn als we met de bezem eens door de maatschappij gingen en ons van alle schijnveiligheid ontdoen. Bespaart een hoop geld en geklooi.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt inderdaad gewoon weer een extra handeling voor je het vliegtuig in mag, stempel in je paspoort of een apart inlegvel laten zien. En dat blijven we er dan inhouden, ook lang nadat corona geen issue meer is. Net zoals het levensgevaarlijke flesje water, of die levensgevaarlijke schoenveters.
De PCR zegt niks over besmettelijkheid. Is heel gevoelig en pikt ook virusdeeltjes op die niet besmettelijk zijn. Die kun je lang bij je dragenquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En denk jij dan dat ze al die maanden besmettelijk is?
Ik vind het inderdaad aannemelijk dat ze twee keer ziek is, normaal heeft ze meerdere keren per jaar een longinfectie en griepverschijnselen.
Fake data, gemeten besmettingen zijn niet te vergelijken als je niet op dezelfde manier test, of als je maar alles op 1 berg gooit.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:16 schreef chratnox het volgende:
Nou, daar zijn we weer mooi ingetrapt. Even terug naar de feiten.
Dit zijn de meest recente cijfers, 7 dagen rollend:
[ link | afbeelding ]
Op dit moment zitten we qua cijfers dus een beetje op het niveau van eind januari, voor de #ijspiek. Ben benieuwd hoe de cijfers zich ontwikkelen, want de onzekerheid van de afgelopen weken lijkt er wel uit te zijn.
Dan heb je een ernstig gemankeerd immuunsysteem iddquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze meerdere keren per jaar griepsverschijnselen heeft en een longinfectie op die leeftijd, heeft ze dan geen problemen met haar immuun systeem? Het lijkt mij niet normaal dat een tiener op die leeftijd zo vaak ziek is...
De herinfecties die er zijn geweest zijn ook vooral bij mensen met een auto-immuun ziekte heeft Jaap. V. Dissel eens gezegd.
We meten sowieso niet op dezelfde manier. Hebben we ook nooit gedaanquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fake data, gemeten besmettingen zijn niet te vergelijken als je niet op dezelfde manier test, of als je maar alles op 1 berg gooit.
quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:16 schreef chratnox het volgende:
Nou, daar zijn we weer mooi ingetrapt. Even terug naar de feiten.
Dit zijn de meest recente cijfers, 7 dagen rollend:
[ link | afbeelding ]
Op dit moment zitten we qua cijfers dus een beetje op het niveau van eind januari, voor de #ijspiek. Ben benieuwd hoe de cijfers zich ontwikkelen, want de onzekerheid van de afgelopen weken lijkt er wel uit te zijn.
Juist omdat het continu zo'n allegaartje is, zegt het dagelijkse verschil in aantal mutaties nog best wel wat eigenlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:27 schreef Molo het volgende:
[..]
We meten sowieso niet op dezelfde manier. Hebben we ook nooit gedaan
Alleen al de verschillen in teststrategie, maar ook de verschillende testmethoden (PCR, bloed, sneltest, blaastest etc), verschillende labs, verschillende machines en verschillende werkwijzen
quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb er nog een lijn met een extra maatregel bijgezet![]()
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 3 maart 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist omdat het continu zo'n allegaartje is, zegt het dagelijkse verschil in aantal mutaties nog best wel wat eigenlijk.
Je begrijpt hopelijk dat maatregelen als de avondklok, 20h alcoholverbod en het mondkapje de enige reden zijn dat er nergens een exponentiële stijging voorkomt in deze grafiek?!quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb er nog een lijn met een extra maatregel bijgezet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |