Eigenlijk zou je ook het waterpokkenprotocol kunnen volgen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Die hebben de besmetting dus ergens anders op gelopen. Hetzelfde zag je toen de basisscholen weer open gingen, er bleken flink wat kinderen van de noodopvang te komen die besmet waren.
Tijdelijk effect dus.
Allemaal niet relevant.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:12 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)lockdowns~bff0781c1/
Ik geloof echt dat er op de langere termijn echt veel meer problemen voor jongeren ontstaan dan we denken. De hele stel-je-niet-aan-want-we-moeten-solidair-zijn-en-anders-gaat-je-oma-dood doet echt meer schade bij jongeren.
Ja, dat denk ik ook. Hier gaan we jaren last van hebben. En het zou wel eens langer kunnen duren als we harder gaan roepen dat ze zich niet aan moeten stellen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:12 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)lockdowns~bff0781c1/
Ik geloof echt dat er op de langere termijn echt veel meer problemen voor jongeren ontstaan dan we denken. De hele stel-je-niet-aan-want-we-moeten-solidair-zijn-en-anders-gaat-je-oma-dood doet echt meer schade bij jongeren.
Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef DonDruiper het volgende:
Nope, alleen demensen die getroffen worden door corona zijn relevant. Dat hele families gesloopt worden maakt niet uit.quote:
Keertje naar een kerkdienst gaan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef popje het volgende:
En al die spotjes dan ook nog eens over onleefbare wereld etc... Sociaal psychologisch onderzoek toont aan dat mensen die de hele dag met negatief nieuws worden geconfonteerd ook negatiever gaan reageren op de wereld om hen heen en op andere mensen.
Ik heb echt behoefte aan hoop die ons wordt gegeven en uitzicht op betere tijden.
Nou nee maar het besef dat het nu al een jaar duurt doet wel iets met me ja.quote:
Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef popje het volgende:
En al die spotjes dan ook nog eens over onleefbare wereld etc... Sociaal psychologisch onderzoek toont aan dat mensen die de hele dag met negatief nieuws worden geconfonteerd ook negatiever gaan reageren op de wereld om hen heen en op andere mensen.
Ik heb echt behoefte aan hoop die ons wordt gegeven en uitzicht op betere tijden.
Ik denk dat we nu wel het ergste achter de rug hebben, als er geen hele rare dingen meer gebeuren qua derde gollf en het gewoon een lief golfje blijft gaat het vanaf nu alleen maar beter wordenquote:Op woensdag 3 maart 2021 21:26 schreef popje het volgende:
[..]
Nou nee maar het besef dat het nu al een jaar duurt doet wel iets met me ja.
Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.
Merkte laatst dat ik hem echt flipte in de supermarkt omdat een man zijn karretje tegen mij duwde omdat ik volgens hem te langzaam was bij afrekenen. Schreeuwde hem toen na en iedereen keek. Had 'm fysiek ook wel wat aan kunnen doen.
Dat heb ik normaal echt nooit maar dan ook nooit. Kan zeker zo zijn dat de hele situatie me beïnvloed heeft.
Ben benieuwd wat er allemaal psychologisch opborrelt bij mensen.
Tokkie struggles. Overdag doordeweeks een verjaardag vieren. :’)quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:52 schreef DonDruiper het volgende:
Vanmiddag heerlijk de verjaardag gevierd van m'n zoon, vol huis en zonder maatregelen.
Collectief afgesproken dat het mooi geweest is.
Duidelijk zelf geen kinderen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Tokkie struggles. Overdag doordeweeks een verjaardag vieren. :’)
Ik hoop het... ik merkte dat ik vanmorgen echt redelijk flipte bij het artikel dat de lockdown weer met 3 weken verlengd zou worden. En ik ben geen 20 meer, maar ben wel extravert en heb behoefte aan het zien van mensen...quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu wel het ergste achter de rug hebben, als er geen hele rare dingen meer gebeuren qua derde gollf en het gewoon een lief golfje blijft gaat het vanaf nu alleen maar beter worden
Slik dan maar vast een valium, want Mark gaat dat laatste gewoon weer roepen volgende week.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.
Ik berg mij voor alle psychologische problemen die gaan komen bij mensen, dat kon wel eens ernstig worden.
Zeker als we steeds "nog ff volhouden, 2 weken avondklok erbij opgooien"
Wat?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik had wat anders in gedachten, en gewoon niet naar de persco kijkenquote:Op woensdag 3 maart 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slik dan maar vast een valium, want Mark gaat dat laatste gewoon weer roepen volgende week.
Dat kan ook, maar het verandert weinig aan het eindresultaat.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik had wat anders in gedachten, en gewoon niet naar de persco kijken
Even gekeken. Ben afgehaakt toen een meisje net zei “we zijn nog jong en dit wordt ons gewoon afgenomen” (feestjes)quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:18 schreef popje het volgende:
Serie in de Coronakreukels over de geestelijke gevolgen bij jongeren, vanavond op NL 2 of 3, ook wel eens goed om in de spotlight te hebben.
Wanneer gaan ze het hebben over de Coronakreukels bij de thuiswerkende vrijgezellen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:18 schreef popje het volgende:
Serie in de Coronakreukels over de geestelijke gevolgen bij jongeren, vanavond op NL 2 of 3, ook wel eens goed om in de spotlight te hebben.
In de jaren '80 en '90 was woensdagmiddag de standaard kinderverjaardagmiddag, kan me voorstellen dat dat tegenwoordig nog altijd zo is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Misschien wordt je wakker in het zweet, voel je een constante spanning en irritatie. Gast, dat is volstrekt normaal in deze situatie , als je dood gegooid wordt met constant slecht nieuws.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.
Ik berg mij voor alle psychologische problemen die gaan komen bij mensen, dat kon wel eens ernstig worden.
wij van wc eend denken dat het zo’n win zou zijn als sportscholen weer open zouden gaan. Sociaal contact, hoofd leegmaken omdat je fysiek bezig bent, harde muziek en fit worden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zit te kijken en inderdaad af en toe een beetje verwend gedrag.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Even gekeken. Ben afgehaakt toen een meisje net zei “we zijn nog jong en dit wordt ons gewoon afgenomen” (feestjes)
Wees blij dat je nog jong bent. Tijd genoeg voor feestjes zou je denken
Hou nog even vol, dan kunnen jullie binnenkort ook meer.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:55 schreef Noek het volgende:
[..]
wij van wc eend denken dat het zo’n win zou zijn als sportscholen weer open zouden gaan. Sociaal contact, hoofd leegmaken omdat je fysiek bezig bent, harde muziek en fit worden.
Zou echt een win zijn, voor de mens en de volksgezondheid.
Sporten is deel vd oplossing. Voor de gezondheid maar ook voor de sociale problematiek.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hou nog even vol, dan kunnen jullie binnenkort ook meer.
Veel Amsterdamse jongeren geïnterviewd?quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik zit te kijken en inderdaad af en toe een beetje verwend gedrag.
Tja, als ik terugdenk aan mij tienerjaren en waar ik toen mijn plezier uit haalde dan snap ik het wel hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:56 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik zit te kijken en inderdaad af en toe een beetje verwend gedrag.
Exact, https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.05.20123133v5quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
’Corona net zo seizoensgebonden als griep, meeste maatregelen volgende maand afbouwen’
DEN HAAG - Corona is net zo seizoensgevoelig als griep, zo toont nieuw onderzoek aan. „Het betekent dat we vanaf volgende maand de meeste maatregelen kunnen afbouwen”, zegt seizoenseffect-onderzoeker Martijn Hoogeveen.
Het verband tussen corona en het hooikoortsseizoen was vorig jaar mei al aangetoond door Martijn Hoogeveen, van huis uit neuro-immunoloog en in het dagelijks leven hoogleraar en ondernemer in de e-commerce. Hij deed dat onderzoek samen met zijn zus Ellen Hoogeveen, internist in het Jeroen Boschziekenhuis en Eric van Gorp van het Erasmus Medisch Centrum. Zodra grassen, bloemen en bomen pollen en schimmelsporen de lucht in stoten, krijgt het coronavirus minder kans het lichaam binnen te dringen. Deze ’seizoensgebonden allergenen’ activeren de afweerreactie die ook beschermt tegen Covid-19.
Na commentaar van collega’s (een zogeheten peer review) hebben broer en zus Hoogeveen nader data-onderzoek gedaan. „We hebben nu onomwonden vastgesteld dat corona net zo seizoensgebonden is als griep”, zegt Martijn Hoogeveen.
Het omslagpunt van het griepseizoen ligt in maart, april. Hoogeveen verwacht dan ook nog eind deze maand of uiterlijk in april dalende cijfers te zien. „Het RIVM en het kabinet zullen zeggen: dat komt door de maatregelen. Maar maatregelen maken een golf weliswaar minder hoog, ze houden de golf zelf niet tegen.” Dat is te zien aan de eerste golf, waarbij Europese landen verschillende maatregelen namen, van de hele straffe in Zuid-Europa tot amper maatregelen in Zweden, met Nederland ertussenin. „Elk land kampte met ongeveer dezelfde golf.”
Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. „Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep”, zegt een woordvoerder. „Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic’s dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd.”
Hoogeveen wijst erop dat tussen week 10 en 15 altijd een daling inzet en dat ook griep nog rond begin april kan pieken. „Bovendien werd er aan het begin van de pandemie nog amper getest, waardoor de cijfers van toen minder betrouwbaar waren.” Hoe dan ook is de corona-pauze in aantocht „Die moeten we goed gebruiken en zeker niet verslappen met vaccineren.”
bron
Mark heeft dit ook gelezen, doet hij verder niks mee.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
’Corona net zo seizoensgebonden als griep, meeste maatregelen volgende maand afbouwen’
DEN HAAG - Corona is net zo seizoensgevoelig als griep, zo toont nieuw onderzoek aan. „Het betekent dat we vanaf volgende maand de meeste maatregelen kunnen afbouwen”, zegt seizoenseffect-onderzoeker Martijn Hoogeveen.
Het verband tussen corona en het hooikoortsseizoen was vorig jaar mei al aangetoond door Martijn Hoogeveen, van huis uit neuro-immunoloog en in het dagelijks leven hoogleraar en ondernemer in de e-commerce. Hij deed dat onderzoek samen met zijn zus Ellen Hoogeveen, internist in het Jeroen Boschziekenhuis en Eric van Gorp van het Erasmus Medisch Centrum. Zodra grassen, bloemen en bomen pollen en schimmelsporen de lucht in stoten, krijgt het coronavirus minder kans het lichaam binnen te dringen. Deze ’seizoensgebonden allergenen’ activeren de afweerreactie die ook beschermt tegen Covid-19.
Na commentaar van collega’s (een zogeheten peer review) hebben broer en zus Hoogeveen nader data-onderzoek gedaan. „We hebben nu onomwonden vastgesteld dat corona net zo seizoensgebonden is als griep”, zegt Martijn Hoogeveen.
Het omslagpunt van het griepseizoen ligt in maart, april. Hoogeveen verwacht dan ook nog eind deze maand of uiterlijk in april dalende cijfers te zien. „Het RIVM en het kabinet zullen zeggen: dat komt door de maatregelen. Maar maatregelen maken een golf weliswaar minder hoog, ze houden de golf zelf niet tegen.” Dat is te zien aan de eerste golf, waarbij Europese landen verschillende maatregelen namen, van de hele straffe in Zuid-Europa tot amper maatregelen in Zweden, met Nederland ertussenin. „Elk land kampte met ongeveer dezelfde golf.”
Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. „Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep”, zegt een woordvoerder. „Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic’s dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd.”
Hoogeveen wijst erop dat tussen week 10 en 15 altijd een daling inzet en dat ook griep nog rond begin april kan pieken. „Bovendien werd er aan het begin van de pandemie nog amper getest, waardoor de cijfers van toen minder betrouwbaar waren.” Hoe dan ook is de corona-pauze in aantocht „Die moeten we goed gebruiken en zeker niet verslappen met vaccineren.”
bron
Hij wordt twee.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dolf is een valse. En is natuurlijk gewoon een nazi.quote:Op woensdag 3 maart 2021 19:02 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Misschien nog wel relevanter als ooit als dadelijk die .. die kraai .. Dolf? Tevoorwchijn komt net zijn consorten? Besef ik me nu ineens![]()
Het zal zo moeten zijn
Ik zou als tiener of vroege twintiger vooral een steeds grotere afkeer van de samenleving en Nederland hebben gekregen. M'n opleiding de nek omgedraaid, m'n sociale leven de nek omgedraaid en weten dat je tot ver na je 70e mag blijven werken om de nu gecreëerde puinhoop af te betalen...quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, als ik terugdenk aan mij tienerjaren en waar ik toen mijn plezier uit haalde dan snap ik het wel hoor.
Daar was helemaal niks van over gebleven als er toen anderhalf jaar COVID had geheerst.
Allemaal niet relevant.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.
Merkte laatst dat ik hem echt flipte in de supermarkt omdat een man zijn karretje tegen mij duwde omdat ik volgens hem te langzaam was bij afrekenen. Schreeuwde hem toen na en iedereen keek. Had 'm fysiek ook wel wat aan kunnen doen.
Dat heb ik normaal echt nooit maar dan ook nooit. Kan zeker zo zijn dat de hele situatie me beïnvloed heeft.
Wat een rare dopquote:
Interessant, link naar de publicatie in een relevante journal?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mark heeft dit ook gelezen, doet hij verder niks mee.
Ik blijf soms ook gewoon een puberquote:
Nice Johnson in ieder geval.quote:
Hou vol!quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef THEFXR het volgende:
ik moet bekennen, dat ik mentaal een beetje tegen de muur oploopt.
veel langer kan ik deze maatregelen niet meer hebben.
Welkom bij de club, ik denk dat dat (bewust of onbewust) voor zeker de helft van bevolking geldt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef THEFXR het volgende:
Samen tegen corona!quote:
Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.quote:
2 weken terug zei mijn huisarts dat momenteel 7 op de 10 mensen komen met psychische klachten, deels gerelateerd aan corona. Waar dat eerst nog 4 op de 10 was ..quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de nuance in de paper wel in schril contrast staat met de verregaande claims in het artikel van de Telegraaf.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Exact, https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.05.20123133v5
Huh wat danquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die iets ziet in dat plaatje?
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hou vol! We moeten het echt samen doen!1quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef THEFXR het volgende:
They're up to some stiff competition!quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Verwarrend dit. Dat wat je in het plaatje ziet komt door een product van Pfizer.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het plaatje is gewoon blij om je te zienquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
als er goed nieuws is, krijg ik gewoon geen boost meer om het langer vol te houden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:17 schreef Fred het volgende:
[..]
Welkom bij de club, ik denk dat dat (bewust of onbewust) voor zeker de helft van bevolking geldt.
Nou, joepie, daar heb ik als eind-dertig avondmens wat aanquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:24 schreef THEFXR het volgende:
als er goed nieuws is, krijg ik gewoon geen boost meer om het langer vol te houden.
Kan niet, heb de prik nog niet gehadquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verwarrend dit. Dat wat je in het plaatje ziet komt door een product van Pfizer.
Die paper is uit juni 2020.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de nuance in de paper wel in schril contrast staat met de verregaande claims in het artikel van de Telegraaf.
waar baseren ze dat op? vorige jaar was de piek eerder.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.
It's all in my head.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Interessant, link naar de publicatie in een relevante journal?
Maar misschien wel de pil?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kan niet, heb de prik nog niet gehad![]()
(en xal hem ook nooit krijgen als het aan mij ligt)
Maar alleen als we heel heel heel erg goed ons best doen!quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.
Maar toen was er een strenge lockdown die de piek drukte. Nu spelen we allemaal na negen uur buitenquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar baseren ze dat op? vorige jaar was de piek eerder.
quote:<knip>
Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. ,,Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep", zegt een woordvoerder. ,,Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic's dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd."
Neequote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jaaaa .. maar dan wel echt HEUL erg he .. misschien ..quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar alleen als we heel heel heel erg goed ons best doen!
Best doen met wat?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef DonDruiper het volgende:
Maar alleen als we heel heel heel erg goed ons best doen!
Werkt niet voor iedereen even goed. Ik kan sporten wat ik wil maar het helpt mij maar een klein beetje om m'n hoofd leeg te maken mentaal en niet bezig te zijn met van alles, helaas. Gewoon sociaal contact met vrienden, niet op anderhalve meter en het gezellig hebben werkt bij mij veel beter.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Sporten is deel vd oplossing. Voor de gezondheid maar ook voor de sociale problematiek.
Maar ja, mooie geschoren zijkantjes zijn ook needed.
We zaten toen nog op het niveau dat we net een beetje lacherig aan het voetjetikken waren hequote:Op woensdag 3 maart 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Het ging vanaf 5 maart 2020 steeds een stapje sneller ja.
Ben benieuwd hoe het zich dicht jaar zal ontwikkelen.
Nou dit zou echt helemaal fantastisch zijn. Ik hoop het van harte. Al zie ik het RIVM wel nog steeds in hun angstpsychose blijven zitten en zullen we zeker niet veel gaan versoepelen ben ik bang.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
bron
Wat ben jij nou allemaal aan het doen? Ik lees een stuk of 10 van deze comment door de topics heen. Wat bedoel je?quote:
Dat zal hem zijn ja. Persoonlijk vind ik het niet zo'n hele sterke paper. Men kijkt naar wat correlatie tussen het patroon van de griep in de periode 2016-2019 en vergelijkt die met COVID, waarbij de data ook nogal beroerd is en concludeert maar dat COVID daarom netjes seizoensgebonden zal fluctueren. In de eerste paper die gelinkt werd stonden nog hele duidelijke kanttekeningen in de discussiesectie omtrent o.a. het meemodelleren van de genomen maatregelen en gedrag.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Die paper is uit juni 2020.
Hier gaat het om volgens mij https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.02.28.21252625v1
Voor sommigen zal het helemaal niet werken maar voor veel mensen werkt het wel als ik ze bij mij moet geloven.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Werkt niet voor iedereen even goed. Ik kan sporten wat ik wil maar het helpt mij maar een klein beetje om m'n hoofd leeg te maken mentaal en niet bezig te zijn met van alles, helaas. Gewoon sociaal contact met vrienden, niet op anderhalve meter en het gezellig hebben werkt bij mij veel beter.
Dat we honderden artikelen kunnen posten over de neveneffecten van deze crisis.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat ben jij nou allemaal aan het doen? Ik lees een stuk of 10 van deze comment door de topics heen. Wat bedoel je?
Wat zie jij dan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Goed nieuws wordt vaak ‘genuanceerd’ naar mijn gevoel. Besmettingscijfers omlaag en binnen een uur zijn er berichten dat het toch echt niet goed gaat. Percentage positief getest omlaag en er wordt een nieuwe variant toegevoegd. Code zwart vermeden en ‘ja nu komt ie volgende maand’quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor sommigen zal het helemaal niet werken maar voor veel mensen werkt het wel als ik ze bij mij moet geloven.
Herken dat zelf ook als ik nu train. Dan is er gewoon even niks. Geen zorgen om ouders, de wereld, een faillissement of niet, gewoon even wat liften, zwieren aan een rek en wat rennen.
De rest is ruk genoeg.
Vind t ook heel herkenbaar dat goed nieuws niet binnenkomt. De zon hielp wel eventjes.
Wou dat ik dat ook had. Heb nooit echt zo'n "runner's high" terwijl het super voordelig is voor veel mensen. Bij mij is het gewoon pure noodzaak en niet omdat ik me er beter van ga voelen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Herken dat zelf ook als ik nu train. Dan is er gewoon even niks. Geen zorgen om ouders, de wereld, een faillissement of niet, gewoon even wat liften, zwieren aan een rek en wat rennen.
Weinig zo frustrerend als de suggestie dat je ergens invloed op zou hebben terwijl dat in werkelijkheid totaal niet het geval is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed nieuws wordt vaak ‘genuanceerd’ naar mijn gevoel. Besmettingscijfers omlaag en binnen een uur zijn er berichten dat het toch echt niet goed gaat. Percentage positief getest omlaag en er wordt een nieuwe variant toegevoegd. Code zwart vermeden en ‘ja nu komt ie volgende maand’
Ik heb het gevoel dat het geen moer uitmaakt hoe je je gedraagt, het wordt toch niet beter qua maatregelen.
Oooh, ja. Eens.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat we honderden artikelen kunnen posten over de neveneffecten van deze crisis.
Er wordt toch niks mee gedaan door de overheid.
Corona is het enige wat telt. Anders niks.
Zal vast.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar toen was er een strenge lockdown die de piek drukte. Nu spelen we allemaal na negen uur buiten
[..]
Op een gegeven moment is dat wel klaar hoor. Wat mij betreft met hooivorken en fakkels die falers met pek en veren verbannen. Bij Eijsden of Hazeldonk de grens over zetten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat we honderden artikelen kunnen posten over de neveneffecten van deze crisis.
Er wordt toch niks mee gedaan door de overheid.
Corona is het enige wat telt. Anders niks.
Dat gaat nog wel even duren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is dat wel klaar hoor. Wat mij betreft met hooivorken en fakkels die falers met pek en veren verbannen. Bij Eijsden of Hazeldonk de grens over zetten.
Je maakt het vooral voor jezelf zo frustrerend als je denkt dat je je jezelf voorhoudt dat je als individu relevant bent. Dat ben je namelijk niet. Tijdens corona niet, en anders ook niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weinig zo frustrerend als de suggestie dat je ergens invloed op zou hebben terwijl dat in werkelijkheid totaal niet het geval is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |