abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2021 @ 20:59:50 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198308506
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja. Die hebben de besmetting dus ergens anders op gelopen. Hetzelfde zag je toen de basisscholen weer open gingen, er bleken flink wat kinderen van de noodopvang te komen die besmet waren.

Tijdelijk effect dus.
Eigenlijk zou je ook het waterpokkenprotocol kunnen volgen.

Bij één besmetting al die kids bij elkaar zetten. Even niet bij kwetsbare doelgroepen in de buurt en in quarantaine samen. Hoppa corona raast er doorheen en ze zijn allemaal immuun.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:12:49 #204
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198308863
https://www.trouw.nl/binn(...)lockdowns~bff0781c1/

Ik geloof echt dat er op de langere termijn echt veel meer problemen voor jongeren ontstaan dan we denken. De hele stel-je-niet-aan-want-we-moeten-solidair-zijn-en-anders-gaat-je-oma-dood doet echt meer schade bij jongeren.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:17:29 #205
3778 popje
pi_198309004
En al die spotjes dan ook nog eens over onleefbare wereld etc... Sociaal psychologisch onderzoek toont aan dat mensen die de hele dag met negatief nieuws worden geconfonteerd ook negatiever gaan reageren op de wereld om hen heen en op andere mensen.

Ik heb echt behoefte aan hoop die ons wordt gegeven en uitzicht op betere tijden.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:17:55 #206
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198309015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:12 schreef popje het volgende:

Ik geloof echt dat er op de langere termijn echt veel meer problemen voor jongeren ontstaan dan we denken. De hele stel-je-niet-aan-want-we-moeten-solidair-zijn-en-anders-gaat-je-oma-dood doet echt meer schade bij jongeren.
Allemaal niet relevant.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:18:56 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198309050
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:12 schreef popje het volgende:

Ja, dat denk ik ook. Hier gaan we jaren last van hebben. En het zou wel eens langer kunnen duren als we harder gaan roepen dat ze zich niet aan moeten stellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:19:03 #208
3778 popje
pi_198309055
So[quote]0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Allemaal niet relevant.
[/quote
Sorry, maar dat is wel relevant! Of is dat sarcastisch bedoeld?
pi_198309094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Allemaal niet relevant.
Nope, alleen demensen die getroffen worden door corona zijn relevant. Dat hele families gesloopt worden maakt niet uit.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:21:45 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198309129
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef popje het volgende:
En al die spotjes dan ook nog eens over onleefbare wereld etc... Sociaal psychologisch onderzoek toont aan dat mensen die de hele dag met negatief nieuws worden geconfonteerd ook negatiever gaan reageren op de wereld om hen heen en op andere mensen.

Ik heb echt behoefte aan hoop die ons wordt gegeven en uitzicht op betere tijden.
Keertje naar een kerkdienst gaan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:26:25 #211
3778 popje
pi_198309241
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Keertje naar een kerkdienst gaan?
Nou nee maar het besef dat het nu al een jaar duurt doet wel iets met me ja.
pi_198309496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:17 schreef popje het volgende:

Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.

Merkte laatst dat ik hem echt flipte in de supermarkt omdat een man zijn karretje tegen mij duwde omdat ik volgens hem te langzaam was bij afrekenen. Schreeuwde hem toen na en iedereen keek. Had 'm fysiek ook wel wat aan kunnen doen.

Dat heb ik normaal echt nooit maar dan ook nooit. Kan zeker zo zijn dat de hele situatie me beïnvloed heeft.

Ben benieuwd wat er allemaal psychologisch opborrelt bij mensen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:39:51 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198309548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:26 schreef popje het volgende:

[..]

Nou nee maar het besef dat het nu al een jaar duurt doet wel iets met me ja.
Ik denk dat we nu wel het ergste achter de rug hebben, als er geen hele rare dingen meer gebeuren qua derde gollf en het gewoon een lief golfje blijft gaat het vanaf nu alleen maar beter worden :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198309599
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik ben aardig verbitterd en prikkelbaar de laatste tijd (omdat ik alleenstaande ben) en nog in de 20.

Merkte laatst dat ik hem echt flipte in de supermarkt omdat een man zijn karretje tegen mij duwde omdat ik volgens hem te langzaam was bij afrekenen. Schreeuwde hem toen na en iedereen keek. Had 'm fysiek ook wel wat aan kunnen doen.

Dat heb ik normaal echt nooit maar dan ook nooit. Kan zeker zo zijn dat de hele situatie me beïnvloed heeft.

Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.

Ik berg mij voor alle psychologische problemen die gaan komen bij mensen, dat kon wel eens ernstig worden.
Zeker als we steeds "nog ff volhouden, 2 weken avondklok erbij opgooien"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198309647

[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 03-03-2021 21:44:02 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198309659
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:52 schreef DonDruiper het volgende:
Vanmiddag heerlijk de verjaardag gevierd van m'n zoon, vol huis en zonder maatregelen.

Collectief afgesproken dat het mooi geweest is.
Tokkie struggles. Overdag doordeweeks een verjaardag vieren. :’)
pi_198309674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Duidelijk zelf geen kinderen?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:45:30 #218
3778 popje
pi_198309678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat we nu wel het ergste achter de rug hebben, als er geen hele rare dingen meer gebeuren qua derde gollf en het gewoon een lief golfje blijft gaat het vanaf nu alleen maar beter worden :)
Ik hoop het... ik merkte dat ik vanmorgen echt redelijk flipte bij het artikel dat de lockdown weer met 3 weken verlengd zou worden. En ik ben geen 20 meer, maar ben wel extravert en heb behoefte aan het zien van mensen...
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:45:45 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198309680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik merk aan mijzelf dat ik ook veel prikkelbaarder aan het worden ben, en ik kan echt wel wat hebben.

Ik berg mij voor alle psychologische problemen die gaan komen bij mensen, dat kon wel eens ernstig worden.
Slik dan maar vast een valium, want Mark gaat dat laatste gewoon weer roepen volgende week.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:46:37 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198309698
quote:

[..]

Wat? :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198309749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Slik dan maar vast een valium, want Mark gaat dat laatste gewoon weer roepen volgende week.
Ik had wat anders in gedachten, en gewoon niet naar de persco kijken
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:51:12 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198309785
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik had wat anders in gedachten, en gewoon niet naar de persco kijken
Dat kan ook, maar het verandert weinig aan het eindresultaat.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:51:33 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198309792
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:18 schreef popje het volgende:
Serie in de Coronakreukels over de geestelijke gevolgen bij jongeren, vanavond op NL 2 of 3, ook wel eens goed om in de spotlight te hebben.
Even gekeken. Ben afgehaakt toen een meisje net zei “we zijn nog jong en dit wordt ons gewoon afgenomen” (feestjes)

Wees blij dat je nog jong bent. Tijd genoeg voor feestjes zou je denken
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198309809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:18 schreef popje het volgende:
Serie in de Coronakreukels over de geestelijke gevolgen bij jongeren, vanavond op NL 2 of 3, ook wel eens goed om in de spotlight te hebben.
Wanneer gaan ze het hebben over de Coronakreukels bij de thuiswerkende vrijgezellen?
pi_198309828
quote:

[..]

In de jaren '80 en '90 was woensdagmiddag de standaard kinderverjaardagmiddag, kan me voorstellen dat dat tegenwoordig nog altijd zo is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198309870
quote:

[..]

Misschien wordt je wakker in het zweet, voel je een constante spanning en irritatie. Gast, dat is volstrekt normaal in deze situatie , als je dood gegooid wordt met constant slecht nieuws.
Ik weet niet hoe dat onbewust er in hakt, maar dat doet het.

Het schiet ook niet op als de finish steeds verder op geschoven wordt, raak je gedemotiveerd van, is ook normaal.
pi_198309874
quote:
10s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Duidelijk zelf geen kinderen?
Oh wacht, gaat het over een kinderfeestje? Wat loopt ie dan stoer te doen?
pi_198309883
quote:

[..]

wij van wc eend denken dat het zo’n win zou zijn als sportscholen weer open zouden gaan. Sociaal contact, hoofd leegmaken omdat je fysiek bezig bent, harde muziek en fit worden.
Zou echt een win zijn, voor de mens en de volksgezondheid.
Go hard or go home
pi_198309897
quote:
19s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Even gekeken. Ben afgehaakt toen een meisje net zei “we zijn nog jong en dit wordt ons gewoon afgenomen” (feestjes)

Wees blij dat je nog jong bent. Tijd genoeg voor feestjes zou je denken
Ik zit te kijken en inderdaad af en toe een beetje verwend gedrag.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:57:14 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198309913
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:55 schreef Noek het volgende:

[..]

wij van wc eend denken dat het zo’n win zou zijn als sportscholen weer open zouden gaan. Sociaal contact, hoofd leegmaken omdat je fysiek bezig bent, harde muziek en fit worden.
Zou echt een win zijn, voor de mens en de volksgezondheid.
Hou nog even vol, dan kunnen jullie binnenkort ook meer.
pi_198309937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hou nog even vol, dan kunnen jullie binnenkort ook meer.
Sporten is deel vd oplossing. Voor de gezondheid maar ook voor de sociale problematiek.
Maar ja, mooie geschoren zijkantjes zijn ook needed.
Go hard or go home
pi_198309948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:56 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Veel Amsterdamse jongeren geïnterviewd? :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:00:00 #233
3778 popje
pi_198309956
https://www.indespiegel.n(...)heid-stellen-experts

De broer van die overleden jongen in januari werd ook geinterviewd.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:00:27 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198309963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:56 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Tja, als ik terugdenk aan mij tienerjaren en waar ik toen mijn plezier uit haalde dan snap ik het wel hoor.
Daar was helemaal niks van over gebleven als er toen anderhalf jaar COVID had geheerst.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:01:50 #235
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198309987
’Corona net zo seizoensgebonden als griep, meeste maatregelen volgende maand afbouwen’
DEN HAAG - Corona is net zo seizoensgevoelig als griep, zo toont nieuw onderzoek aan. „Het betekent dat we vanaf volgende maand de meeste maatregelen kunnen afbouwen”, zegt seizoenseffect-onderzoeker Martijn Hoogeveen.

Het verband tussen corona en het hooikoortsseizoen was vorig jaar mei al aangetoond door Martijn Hoogeveen, van huis uit neuro-immunoloog en in het dagelijks leven hoogleraar en ondernemer in de e-commerce. Hij deed dat onderzoek samen met zijn zus Ellen Hoogeveen, internist in het Jeroen Boschziekenhuis en Eric van Gorp van het Erasmus Medisch Centrum. Zodra grassen, bloemen en bomen pollen en schimmelsporen de lucht in stoten, krijgt het coronavirus minder kans het lichaam binnen te dringen. Deze ’seizoensgebonden allergenen’ activeren de afweerreactie die ook beschermt tegen Covid-19.

Na commentaar van collega’s (een zogeheten peer review) hebben broer en zus Hoogeveen nader data-onderzoek gedaan. „We hebben nu onomwonden vastgesteld dat corona net zo seizoensgebonden is als griep”, zegt Martijn Hoogeveen.

Het omslagpunt van het griepseizoen ligt in maart, april. Hoogeveen verwacht dan ook nog eind deze maand of uiterlijk in april dalende cijfers te zien. „Het RIVM en het kabinet zullen zeggen: dat komt door de maatregelen. Maar maatregelen maken een golf weliswaar minder hoog, ze houden de golf zelf niet tegen.” Dat is te zien aan de eerste golf, waarbij Europese landen verschillende maatregelen namen, van de hele straffe in Zuid-Europa tot amper maatregelen in Zweden, met Nederland ertussenin. „Elk land kampte met ongeveer dezelfde golf.”

Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. „Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep”, zegt een woordvoerder. „Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic’s dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd.”

Hoogeveen wijst erop dat tussen week 10 en 15 altijd een daling inzet en dat ook griep nog rond begin april kan pieken. „Bovendien werd er aan het begin van de pandemie nog amper getest, waardoor de cijfers van toen minder betrouwbaar waren.” Hoe dan ook is de corona-pauze in aantocht „Die moeten we goed gebruiken en zeker niet verslappen met vaccineren.”

bron
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:03:58 #236
3778 popje
pi_198310031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
’Corona net zo seizoensgebonden als griep, meeste maatregelen volgende maand afbouwen’
DEN HAAG - Corona is net zo seizoensgevoelig als griep, zo toont nieuw onderzoek aan. „Het betekent dat we vanaf volgende maand de meeste maatregelen kunnen afbouwen”, zegt seizoenseffect-onderzoeker Martijn Hoogeveen.

Het verband tussen corona en het hooikoortsseizoen was vorig jaar mei al aangetoond door Martijn Hoogeveen, van huis uit neuro-immunoloog en in het dagelijks leven hoogleraar en ondernemer in de e-commerce. Hij deed dat onderzoek samen met zijn zus Ellen Hoogeveen, internist in het Jeroen Boschziekenhuis en Eric van Gorp van het Erasmus Medisch Centrum. Zodra grassen, bloemen en bomen pollen en schimmelsporen de lucht in stoten, krijgt het coronavirus minder kans het lichaam binnen te dringen. Deze ’seizoensgebonden allergenen’ activeren de afweerreactie die ook beschermt tegen Covid-19.

Na commentaar van collega’s (een zogeheten peer review) hebben broer en zus Hoogeveen nader data-onderzoek gedaan. „We hebben nu onomwonden vastgesteld dat corona net zo seizoensgebonden is als griep”, zegt Martijn Hoogeveen.

Het omslagpunt van het griepseizoen ligt in maart, april. Hoogeveen verwacht dan ook nog eind deze maand of uiterlijk in april dalende cijfers te zien. „Het RIVM en het kabinet zullen zeggen: dat komt door de maatregelen. Maar maatregelen maken een golf weliswaar minder hoog, ze houden de golf zelf niet tegen.” Dat is te zien aan de eerste golf, waarbij Europese landen verschillende maatregelen namen, van de hele straffe in Zuid-Europa tot amper maatregelen in Zweden, met Nederland ertussenin. „Elk land kampte met ongeveer dezelfde golf.”

Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. „Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep”, zegt een woordvoerder. „Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic’s dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd.”

Hoogeveen wijst erop dat tussen week 10 en 15 altijd een daling inzet en dat ook griep nog rond begin april kan pieken. „Bovendien werd er aan het begin van de pandemie nog amper getest, waardoor de cijfers van toen minder betrouwbaar waren.” Hoe dan ook is de corona-pauze in aantocht „Die moeten we goed gebruiken en zeker niet verslappen met vaccineren.”

bron
Exact, https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.06.05.20123133v5
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:06:22 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198310078
quote:

bron
Mark heeft dit ook gelezen, doet hij verder niks mee.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:06:32 #238
445514 DonDruiper
pi_198310082
quote:

[..]

Hij wordt twee.

En verder ben ik niet zo gediend van jouw persoonlijke aanvallen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:06:39 #239
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198310084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:02 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Misschien nog wel relevanter als ooit als dadelijk die .. die kraai .. Dolf? Tevoorwchijn komt net zijn consorten? Besef ik me nu ineens :@

Het zal zo moeten zijn
Dolf is een valse. En is natuurlijk gewoon een nazi.

Trauma's van door de put aflevering. Tering die was spannend vroeger.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198310097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, als ik terugdenk aan mij tienerjaren en waar ik toen mijn plezier uit haalde dan snap ik het wel hoor.
Daar was helemaal niks van over gebleven als er toen anderhalf jaar COVID had geheerst.
Ik zou als tiener of vroege twintiger vooral een steeds grotere afkeer van de samenleving en Nederland hebben gekregen. M'n opleiding de nek omgedraaid, m'n sociale leven de nek omgedraaid en weten dat je tot ver na je 70e mag blijven werken om de nu gecreëerde puinhoop af te betalen...
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:08:08 #241
445514 DonDruiper
pi_198310109
quote:

[..]

Allemaal niet relevant.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:08:25 #242
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198310116
twitter

Kijk dit is pas goed nieuws.
pi_198310140
quote:
19s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:08 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]

Zeker!
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:09:49 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198310143
quote:
[ twitter ]

Wat een rare dop
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198310170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mark heeft dit ook gelezen, doet hij verder niks mee.
Interessant, link naar de publicatie in een relevante journal?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:11:22 #246
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198310176
quote:
[ twitter ]

Ik blijf soms ook gewoon een puber :@
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:13:18 #247
445514 DonDruiper
pi_198310221
quote:
[ twitter ]

Hier is wel hard bewijs voor?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:14:36 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198310244
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hier is wel hard bewijs voor?
Nice Johnson in ieder geval.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:14:44 #249
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198310246
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat een rare dop
Gewoon een @DonDruiper
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:15:55 #250
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198310270
ik moet bekennen, dat ik mentaal een beetje tegen de muur oploopt.
veel langer kan ik deze maatregelen niet meer hebben.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:16:44 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198310289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:15 schreef THEFXR het volgende:
Hou vol!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:17:05 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310297
quote:
Welkom bij de club, ik denk dat dat (bewust of onbewust) voor zeker de helft van bevolking geldt.
So we just called him Fred
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:18:13 #253
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310319
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:16 schreef Drekkoning het volgende:
Hou vol!
Tot wanneer?
En wat mogen we dan?
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:19:27 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198310349
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Tot wanneer?
En wat mogen we dan?
Samen tegen corona!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:19:29 #255
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198310352
quote:

[..]

Tot wanneer?
En wat mogen we dan?
Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.
pi_198310353
quote:

[..]

2 weken terug zei mijn huisarts dat momenteel 7 op de 10 mensen komen met psychische klachten, deels gerelateerd aan corona. Waar dat eerst nog 4 op de 10 was ..

Maar joh .. nog even volhouden ^O^

En voor degenen die nog een hobby zoeken.. doe een opleiding tot psycholoog of psychiater of iets in die trant. Goudmijntje de komende jaren ^O^

Ik praat er in mijn omgeving ietswat terughoudend over dat ik nu burn out heb. Klein durp enzo. Maar die mensen die ik wel spreek erover, hebben het niet aan zien komen dat het juist mij zou overkomen omdat ik doorgaans aardig zen en steady door het leven ga en in het leven sta. Een klant van mij die een aardig mooi netwerk heeft op linkedin als coach, vroeg of hij (anoniem) over mijn situatie mocht schrijven. In korte tijd zo belachelijk veel reacties van mensen die zich in het verhaal herkenden. Gewoon om aan te geven dat het werkelijk iedereen kan gebeuren in deze rare tijden, ook de mensen die het ogenschijnlijk goed voor elkaar hebben. Ik kom er wel weer, daar ben ik opzich niet zo bang voor. Maar e.e.a. hangt wel samen met afschakeling van al die spastische maatregelen, dreiging van vaccinatieverplichting, dreiging dit dreiging dat, etc.
Ik vraag me zo langzamerhand wel af of de psychische schade niet groter begint te worden als de schade voor mensen die corona hebben (gehad).
pi_198310384
quote:
[ twitter ]

Ben ik de enige die iets ziet in dat plaatje? :@
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:22:25 #258
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:
Samen tegen corona!
Samen in eenzaamheid wachten op de dood?
pi_198310453
quote:
Ik moet zeggen dat de nuance in de paper wel in schril contrast staat met de verregaande claims in het artikel van de Telegraaf.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:22:38 #260
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198310462
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Huh wat dan :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:22:40 #261
346939 Janneke141
pi_198310463
quote:

[..]

Tot wanneer?
En wat mogen we dan?
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:22:57 #262
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310474
quote:

[..]

_O- _O- _O-
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:23:09 #263
445514 DonDruiper
pi_198310481
quote:
Hou vol! We moeten het echt samen doen!1

Aldus de mensen voor wie er niet zoveel is veranderd en waar elke maand een vrachtwagen hun salaris komt brengen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198310482
quote:

[..]

They're up to some stiff competition!
pi_198310492
quote:

[..]

Verwarrend dit. Dat wat je in het plaatje ziet komt door een product van Pfizer.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:23:35 #266
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198310497
quote:

[..]

:o
Het zal een serieus plaatje zijn maar met een interessante visueel effect >:)
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:23:48 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198310502
quote:

[..]

Het plaatje is gewoon blij om je te zien ;)
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:24:04 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198310509
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:17 schreef Fred het volgende:

[..]

Welkom bij de club, ik denk dat dat (bewust of onbewust) voor zeker de helft van bevolking geldt.
als er goed nieuws is, krijg ik gewoon geen boost meer om het langer vol te houden.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:24:11 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
Tot 1 april. Dan mag je misschien wel weer 2 mensen op bezoek hebben in plaats van 1, en mogen mensen tot 32 gaan sporten in plaats van tot 27. En als het heel goed gaat, dan mag je misschien wel tot 21:30 buiten spelen.
Nou, joepie, daar heb ik als eind-dertig avondmens wat aan -O-
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:24:40 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:24 schreef THEFXR het volgende:
als er goed nieuws is, krijg ik gewoon geen boost meer om het langer vol te houden.
Herkenbaar.

En vaak is dat goede nieuws nog een dooie mus ook.
pi_198310528
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verwarrend dit. Dat wat je in het plaatje ziet komt door een product van Pfizer.
Kan niet, heb de prik nog niet gehad :+ :P (en xal hem ook nooit krijgen als het aan mij ligt)
pi_198310532
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat de nuance in de paper wel in schril contrast staat met de verregaande claims in het artikel van de Telegraaf.
Die paper is uit juni 2020.

Hier gaat het om volgens mij https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.02.28.21252625v1
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:25:14 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198310534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eind april schijnt de piek van de derde golf er te zijn.
waar baseren ze dat op? vorige jaar was de piek eerder.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:25:42 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198310549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Interessant, link naar de publicatie in een relevante journal?
It's all in my head.
pi_198310558
A dirty mind is a joy forever ofzoiets was het toch :+
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:26:29 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198310571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Kan niet, heb de prik nog niet gehad :+ :P (en xal hem ook nooit krijgen als het aan mij ligt)
Maar misschien wel de pil?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:26:35 #277
445514 DonDruiper
pi_198310574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar alleen als we heel heel heel erg goed ons best doen!
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:26:36 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198310575
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waar baseren ze dat op? vorige jaar was de piek eerder.
Maar toen was er een strenge lockdown die de piek drukte. Nu spelen we allemaal na negen uur buiten ;)

quote:
<knip>
Het RIVM onderkent het seizoenseffect van corona en houdt daar in de modellen rekening mee, al zijn die aanmerkelijk minder optimistisch. Het instituut gaat ervan uit dat de derde golf, afhankelijk van de maatregelen, eind april piekt. ,,Een corona-infectie kent een heel ander verloop dan griep", zegt een woordvoerder. ,,Vorig jaar, bij de eerste golf, zagen we juist aan het eind van het griepseizoen een stijging, waarbij de ic's dreigden over te lopen. Onder een behoorlijke lockdown is dat toen net niet gebeurd."
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:26:58 #279
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198310585
quote:

[..]

Nee
pi_198310605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar misschien wel de pil?
O verhip dat zou wel kunnen

Ga ik straks checken :@
pi_198310623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Jaaaa .. maar dan wel echt HEUL erg he .. misschien ..
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:29:59 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198310644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef DonDruiper het volgende:
Best doen met wat?

Met op 17 maart allemaal hetzelfde vakje aankruisen zodat er straks 150 man van 1 partij in de kamer zit er geen formatie nodig is?
pi_198310647
Het ging vanaf 5 maart 2020 steeds een stapje sneller ja.
Ben benieuwd hoe het zich dicht jaar zal ontwikkelen.
pi_198310651
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Sporten is deel vd oplossing. Voor de gezondheid maar ook voor de sociale problematiek.
Maar ja, mooie geschoren zijkantjes zijn ook needed.
Werkt niet voor iedereen even goed. Ik kan sporten wat ik wil maar het helpt mij maar een klein beetje om m'n hoofd leeg te maken mentaal en niet bezig te zijn met van alles, helaas. Gewoon sociaal contact met vrienden, niet op anderhalve meter en het gezellig hebben werkt bij mij veel beter.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:32:20 #285
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198310679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Het ging vanaf 5 maart 2020 steeds een stapje sneller ja.
Ben benieuwd hoe het zich dicht jaar zal ontwikkelen.
We zaten toen nog op het niveau dat we net een beetje lacherig aan het voetjetikken waren he ;)
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:32:46 #286
346939 Janneke141
pi_198310694
Duitsland verlengt de lockdown tot het einde van de maand, met een paar marginale versoepelingen.
pi_198310718
quote:

bron
Nou dit zou echt helemaal fantastisch zijn. Ik hoop het van harte. Al zie ik het RIVM wel nog steeds in hun angstpsychose blijven zitten en zullen we zeker niet veel gaan versoepelen ben ik bang.
pi_198310745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Allemaal niet relevant.
Wat ben jij nou allemaal aan het doen? Ik lees een stuk of 10 van deze comment door de topics heen. Wat bedoel je?
pi_198310759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Die paper is uit juni 2020.

Hier gaat het om volgens mij https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.02.28.21252625v1
Dat zal hem zijn ja. Persoonlijk vind ik het niet zo'n hele sterke paper. Men kijkt naar wat correlatie tussen het patroon van de griep in de periode 2016-2019 en vergelijkt die met COVID, waarbij de data ook nogal beroerd is en concludeert maar dat COVID daarom netjes seizoensgebonden zal fluctueren. In de eerste paper die gelinkt werd stonden nog hele duidelijke kanttekeningen in de discussiesectie omtrent o.a. het meemodelleren van de genomen maatregelen en gedrag.
pi_198310826
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Werkt niet voor iedereen even goed. Ik kan sporten wat ik wil maar het helpt mij maar een klein beetje om m'n hoofd leeg te maken mentaal en niet bezig te zijn met van alles, helaas. Gewoon sociaal contact met vrienden, niet op anderhalve meter en het gezellig hebben werkt bij mij veel beter.
Voor sommigen zal het helemaal niet werken maar voor veel mensen werkt het wel als ik ze bij mij moet geloven.
Herken dat zelf ook als ik nu train. Dan is er gewoon even niks. Geen zorgen om ouders, de wereld, een faillissement of niet, gewoon even wat liften, zwieren aan een rek en wat rennen.
De rest is ruk genoeg.

Vind t ook heel herkenbaar dat goed nieuws niet binnenkomt. De zon hielp wel eventjes.
Go hard or go home
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:42:16 #291
445514 DonDruiper
pi_198310905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat ben jij nou allemaal aan het doen? Ik lees een stuk of 10 van deze comment door de topics heen. Wat bedoel je?
Dat we honderden artikelen kunnen posten over de neveneffecten van deze crisis.

Er wordt toch niks mee gedaan door de overheid.

Corona is het enige wat telt. Anders niks.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:43:22 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198310928
quote:

[..]

Wat zie jij dan?

;)
1947-2016
pi_198310929
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Voor sommigen zal het helemaal niet werken maar voor veel mensen werkt het wel als ik ze bij mij moet geloven.
Herken dat zelf ook als ik nu train. Dan is er gewoon even niks. Geen zorgen om ouders, de wereld, een faillissement of niet, gewoon even wat liften, zwieren aan een rek en wat rennen.
De rest is ruk genoeg.

Vind t ook heel herkenbaar dat goed nieuws niet binnenkomt. De zon hielp wel eventjes.
Goed nieuws wordt vaak ‘genuanceerd’ naar mijn gevoel. Besmettingscijfers omlaag en binnen een uur zijn er berichten dat het toch echt niet goed gaat. Percentage positief getest omlaag en er wordt een nieuwe variant toegevoegd. Code zwart vermeden en ‘ja nu komt ie volgende maand’

Ik heb het gevoel dat het geen moer uitmaakt hoe je je gedraagt, het wordt toch niet beter qua maatregelen.
pi_198310953
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Wou dat ik dat ook had. Heb nooit echt zo'n "runner's high" terwijl het super voordelig is voor veel mensen. Bij mij is het gewoon pure noodzaak en niet omdat ik me er beter van ga voelen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:44:49 #295
346939 Janneke141
pi_198310964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Goed nieuws wordt vaak ‘genuanceerd’ naar mijn gevoel. Besmettingscijfers omlaag en binnen een uur zijn er berichten dat het toch echt niet goed gaat. Percentage positief getest omlaag en er wordt een nieuwe variant toegevoegd. Code zwart vermeden en ‘ja nu komt ie volgende maand’

Ik heb het gevoel dat het geen moer uitmaakt hoe je je gedraagt, het wordt toch niet beter qua maatregelen.
Weinig zo frustrerend als de suggestie dat je ergens invloed op zou hebben terwijl dat in werkelijkheid totaal niet het geval is.
pi_198310971
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Oooh, ja. Eens.
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:47:10 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar toen was er een strenge lockdown die de piek drukte. Nu spelen we allemaal na negen uur buiten ;)
[..]

Zal vast.

Maar de winkels moeten eerder open de spertijd er eerder af.
Gaat niemand trekken.
1947-2016
pi_198311038
Ook wanneer ik net lees dat het volgende maand al beter is dan denk ik:”Christus, nog een maand” maar dat denk ik ook als ze zeggen dat het volgend jaar beter is. Zo’n schouderophalend stabiel kut /care gevoel.
Go hard or go home
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:49:32 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198311078
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Op een gegeven moment is dat wel klaar hoor. Wat mij betreft met hooivorken en fakkels die falers met pek en veren verbannen. Bij Eijsden of Hazeldonk de grens over zetten.
1947-2016
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:50:39 #300
346939 Janneke141
pi_198311103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment is dat wel klaar hoor. Wat mij betreft met hooivorken en fakkels die falers met pek en veren verbannen. Bij Eijsden of Hazeldonk de grens over zetten.
Dat gaat nog wel even duren.
pi_198311104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weinig zo frustrerend als de suggestie dat je ergens invloed op zou hebben terwijl dat in werkelijkheid totaal niet het geval is.
Je maakt het vooral voor jezelf zo frustrerend als je denkt dat je je jezelf voorhoudt dat je als individu relevant bent. Dat ben je namelijk niet. Tijdens corona niet, en anders ook niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')