SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Sowieso vind ik die jongen een beetje apart en suggestief. Beetje triggerhappy.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond dat sowieso raar. Een opiniepeiler die voordat hij de uitkomst van de opiniepeiling gaf al aangaf wat zijn persoonlijke opinie erover was, "dat je er toch geen last van kunt hebben, want het is toch koud"?
Geeft bij mij wel wat vragen hoe deze vragen precies gesteld zijn aan de mensen.
Ik meen mij te herinneren dat die pol helemaal niet ging over of mensen met de avondklok " akkoord" zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook meespeelt in de overzichten die (de altijd net wat te vrolijke) Rademakers gister bij Jinek liet zien.
Daar was de conclusie (kan er wat naast zitten) dat 60% van de <35 en 80% >35 met de avondklok akkoord is.
Dat kan ik me best voorstellen, want echt last heb je er niet van. Je kunt er vrij makkelijk omheen werken als je wilt.
Same, ik was vorige week bij iemand op bezoek en was de tijd vergeten, moet toen ineens om 20:50 naar huis racen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Vond het vorig weekend hooguit wat irritant dat ik voor mijn doen extra vroeg naar een verjaardag moest omdat ik geen zin had om de boete twee keer te riskeren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-coronavirus.htmlquote:Studenten die vertraging oplopen door de coronacrisis krijgen geen gratis extra studiejaar, zoals de Tweede Kamer wil. Wel krijgen alle mbo-, hbo- en wo-studenten, dus ook degenen die niet achterop zijn geraakt, het komend studiejaar 50 procent korting op hun collegegeld.
Die worden dus afgescheept met, wat is tegenwoordig, 800 euro ofzo?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-coronavirus.html
Het is iets, zullen we maar zeggen...
Fair enough. Maar in principe past dat ook nog beter bij deze discussiequote:Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat die pol helemaal niet ging over of mensen met de avondklok " akkoord" zijn.
Het ging erover of mensen eronder leden, en hoe ze het ervaren die avondklok
Studenten die dit jaar afstuderen worden zo wel genaaid. Dat is dezelfde groep, indien ze modaal afstuderen, die als eerste te maken kregen met het leningstelsel en geen korting hebben gekregen op hun eerste jaar. Knap lullig.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-coronavirus.html
Het is iets, zullen we maar zeggen...
Wel wat meer dan dat. Voor sommigen zou dat 1200 euro schelen ofzo geloof ik. Op zich natuurlijk heel fijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Die worden dus afgescheept met, wat is tegenwoordig, 800 euro ofzo?
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Die worden dus afgescheept met, wat is tegenwoordig, 800 euro ofzo?
Ja true. Het is wel raar om daaruit af te leiden dat mensen het eens zijn met de avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Fair enough. Maar in principe past dat ook nog beter bij deze discussie
Dacht dat de zakken van de overheid zo diep waren, blijkbaar dus niet wanneer het het onderwijs betreft.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.
Dat is een valse tegenstelling, zowel een 'gratis' studiejaar als meer geld naar het (hoger) onderwijs kan allebei.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs,
Zou dat op die manier gaan? Ik had gedacht dat 't net als bij de kinderopvang ging. Kinderopvang krijgt gewoon betaald zoals normaal, maar ouders krijgen het geld terug van de SVB. In het geval van studenten/leerlingen van DUO dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.
Daarom. Het klopt inderdaad dat de vraagstelling (al heb ik die niet gezien) was of men er last van ervaart.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja true. Het is wel raar om daaruit af te leiden dat mensen het eens zijn met de avondklok.
Ik heb er weinig last van maar ben het er niet mee eens. Ik denk dat er wel meer mensen zo in staan
Het is al jaren kommer en kwel. Het zou natuurlijk mooi zijn als studenten een gratis studiejaar kregen én er genoeg geld naar het hoger onderwijs zelf ging. Maar ja, dat zit er niet in.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dacht dat de zakken van de overheid zo diep waren, blijkbaar dus niet wanneer het het onderwijs betreft.
Inderdaad wel jammer dat zodra mensen BNers zijn ze overal een mening over denken te moeten verkondigenquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Kuipers gaat over bedden, het zou hem sieren om dat soort vragen te ontwijken en bij een ander neer te leggen die daar over gaat.
Voor universiteiten is de klap zelfs dubbel zo zwaar. Studenten met studievertraging kosten namelijk een hele hoop geld.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou dat op die manier gaan? Ik had gedacht dat 't net als bij de kinderopvang ging. Kinderopvang krijgt gewoon betaald zoals normaal, maar ouders krijgen het geld terug van de SVB. In het geval van studenten/leerlingen van DUO dan.
Zo zou de school/uni er toch (financieel gezien) geen negatieve gevolgen van hebben?
Hoe kom je daar zo bij? De NOS meldt juist dat er meer miljarden komen voor het onderwijs.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is al jaren kommer en kwel. Het zou natuurlijk mooi zijn als studenten een gratis studiejaar kregen én er genoeg geld naar het hoger onderwijs zelf ging. Maar ja, dat zit er niet in.
Daarvoor is het geld van leenstelsel toch voor om de onderwijskwaliteit te verbeteren. Och wacht, het is bezuinigingsmaatregel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
toen dat voorbij kwam heb ik gelijk jinek uit gezet. want ik kon daar weinig mee dat ze die blije gozer een verhaaltje lieten doen over hoe mensen het best wel prima vinden.. en het wel meevaltquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom. Het klopt inderdaad dat de vraagstelling (al heb ik die niet gezien) was of men er last van ervaart.
Als je dat ombuigt in 'dus 80% is het ermee eens....' Dan heb je het als opiniemaker denk ik niet helemaal begrepen wat je rol daarin is.
Ja dat begrijp ik. Is/komt daar ondersteuning voor? Weet je dat toevallig?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor universiteiten is de klap zelfs dubbel zo zwaar. Studenten met studievertraging kosten namelijk een hele hoop geld.
Naar mijn gevoel is die tendens ingezet tijdens/na 9/11. Om te pas en te onpas maar allerhande 'experts' uit te nodigen die dan over alle onderwerpen denken te moeten meepraten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad wel jammer dat zodra mensen BNers zijn ze overal een mening over denken te moeten verkondigen
Ik vond het vond cringewaardig ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
toen dat voorbij kwam heb ik gelijk jinek uit gezet. want ik kon daar weinig mee dat ze die blije gozer een verhaaltje lieten doen over hoe mensen het best wel prima vinden.. en het wel meevalt
Je moet er diep induiken om erachter te komen of er daadwerkelijk meer geld gaat naar het onderwijsproces zelf. Er zijn de afgelopen jaren veel zogenaamd extra geldstromen naar het onderwijs gegaan. Er werd dan op andere manieren bezuinigd. Ik weet niet hoe het met de laatste toezeggingen zit omdat ik er niet meer zo diep in zit. Wel spreek ik mijn collega's nog met regelmaat en de problemen worden nog steeds niet minder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij? De NOS meldt juist dat er meer miljarden komen voor het onderwijs.
Hier hetzelfde. Kreeg vanuit alle windrichtingen juichberichten dat de avondklok was afgeschaft. Dat zegt wel iets over hoe mensen er écht over denken. Als ze het wel ok zouden vinden, zouden ze ook niet juichen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik vond het vond cringewaardig ja.
Maar dat ligt ook wel een beetje aan mijn afkeer tegen de persoon Rademakers.
Ik verkeer volgens mij in een compleet andere omgeving dan de opiniepeilers. Want de uitkomsten zijn altijd passend in het plaatje van de overheid. Terwijl ik een gemeleerd gezelschap om me heen heb waarbij vaak het compleet tegenovergestelde lijkt te leven.
Geen idee. Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar zouden willen krijgen. Studiebegeleiders zijn ook al jaren overwerkt en komen niet toe aan alle studenten met problemen. Hoe zouden die ineens een nog grotere groep moeten gaan bedienen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Is/komt daar ondersteuning voor? Weet je dat toevallig?
Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat kinderen/jongeren hier tien jaar last van hebben, en al helemaal niet dat ze dat allemaal doen. Ik zeg dat we de komende tien jaar middelen in moeten zetten, en antennes moeten hebben, voor de schade die de schoolsluitingen van po tot uni in het afgelopen jaar hebben veroorzaakt. Ik zal een paar voorbeelden noemen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij gaat dagelijks om met kinderen. Ik niet. Op wat voor manieren gaan kinderen dit over 10 jaar nog merken? Niet als kritiek of commentaar bedoeld, ik weet gewoon niet wat ik me er dan bij voor moet stellen.
Er blijven wel vaker mensen zitten. Ben zelf ook 2x blijven zitten. En toch gewoon goed terecht gekomen; ik had gewoon wat extra tijd nodig. Maar de effecten merkte ik na 10 jaar echt niet meer hoor.
Daarom ben ik benieuwd of er dingen zijn die ik mis in mijn logica.
Surrealistisch om dan cijfers te horen als '80% van de bevolking is het ermee eens' . Bij een 80+ onderzoek kan ik me daar niet iets bij voorstellen, niet als het blijkt 35+ te zijn. En de vraagstelling iets anders was overigens.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Kreeg vanuit alle windrichtingen juichberichten dat de avondklok was afgeschaft. Dat zegt wel iets over hoe mensen er écht over denken. Als ze het wel ok zouden vinden, zouden ze ook niet juichen.
Ok, maar om 2 uur komt er een persconferentie om de nieuwe plannen uit te leggen. Dus je praat momenteel iets voor je beurt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet er diep induiken om erachter te komen of er daadwerkelijk meer geld gaat naar het onderwijsproces zelf. Er zijn de afgelopen jaren veel zogenaamd extra geldstromen naar het onderwijs gegaan. Er werd dan op andere manieren bezuinigd. Ik weet niet hoe het met de laatste toezeggingen zit omdat ik er niet meer zo diep in zit. Wel spreek ik mijn collega's nog met regelmaat en de problemen worden nog steeds niet minder.
Ook een gevolg van de coronacrisis: jonge onderzoekers/docenten met kinderen hadden minder mogelijkheden om NWO-subsidies met korte looptijden aan te vragen. Gearriveerde onderzoekers trokken aan het langste eind. Dat zijn van die aspecten die in de pers weinig aandacht krijgen maar een groot effect hebben voor mensen op de werkvloer. Het is een van de manieren waarop de rijken rijker en de armen armer worden.
We kunnen niet het onderwijs én de KLM redden hè. Dus dan maar de vliegtuigjes.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een valse tegenstelling, zowel een 'gratis' studiejaar als meer geld naar het (hoger) onderwijs kan allebei.
Ook dat zie ik niet als een tegenstelling. Geld is er genoeg.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We kunnen niet het onderwijs én de KLM redden hè. Dus dan maar de vliegtuigjes.
Dat gevoel had ik juist niet eigenlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens heb ik wel het idee dat de juichberichten omtrent afschaffing van de avondklok niet eens zozeer gericht zijn tegen het daadwerkelijk verdwijnen van die maatregelen. Meer een juiceffect van de dreun die de overheid krijgt.
Waarom is ze dan blij voor afschaffing van die regel?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik juist niet eigenlijk.
Kreeg zelfs een appje van mijn moeder die behoorlijk gezagsgetrouw is en feitelijk rond die tijd meestal richting bed gaat dat ze het zo fijn vond dat die avondklok weg ging.
Ik praat op basis van jarenlange ervaringen met zogenaamde toezeggingen voor het hoger onderwijs. Dan is er weer eens een minister met een potje waardoor er extra mensen bij komen (concreet! meetbaar!). Daar merken we in de praktijk dan helemaal niks van. Geen idee waar dat geld blijft, maar de groepen studenten worden groter, de werkdruk voor docenten neemt toe en de kwaliteit van het curriculum en de onderwijspraktijk lijden eronder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar om 2 uur komt er een persconferentie om de nieuwe plannen uit te leggen. Dus je praat momenteel iets voor je beurt.
Misschien vinden een hoop mensen het wel meevallen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
toen dat voorbij kwam heb ik gelijk jinek uit gezet. want ik kon daar weinig mee dat ze die blije gozer een verhaaltje lieten doen over hoe mensen het best wel prima vinden.. en het wel meevalt
Geen flauw idee eigenlijk, niet gevraagd ook. Stuurde alleen terug dat het allemaal wel zou meevallen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Waarom is ze dan blij voor afschaffing van die regel?
Maar dat bedoel ik tochquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen flauw idee eigenlijk, niet gevraagd ook. Stuurde alleen terug dat het allemaal wel zou meevallen.
Maar zit in apps van het werk wat over het algemeen brave hendrikjes zijn en een app van mijn voetbalteam die sowieso alles van de ROVERHEID kut vinden en eigenlijk was iedereen er wel bijzonder blij mee.
Dankjewelquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat kinderen/jongeren hier tien jaar last van hebben, en al helemaal niet dat ze dat allemaal doen. Ik zeg dat we de komende tien jaar middelen in moeten zetten, en antennes moeten hebben, voor de schade die de schoolsluitingen van po tot uni in het afgelopen jaar hebben veroorzaakt. Ik zal een paar voorbeelden noemen.
- Er zijn stapels onderzoeken waaruit blijkt dat lager opgeleiden minder verdienen, minder oud worden etc. Er zijn vorig jaar en dit jaar adviezen die 'te laag' uitvallen in verhouding tot een normaal schooljaar en er zullen leerlingen afstromen naar een lager niveau omdat ze hun cijfers niet op orde hebben. Zoals altijd wordt de kansenongelijkheid die er al is verder vergroot, dus dit zal vooral kinderen treffen uit armere gezinnen en/of met ouders die onze taal beperkt machtig zijn
- Als je in groep 3 of 4 slecht leert lezen, dan heb je daar je hele schoolcarrière last van. Ook hier weer: in Amsterdam-Zuid zal dit probleem een stuk kleiner zijn dan in Geuzenveld.
- Kindermishandeling en -misbruik zijn behoorlijk gestegen tijdens de crisis. Het hoeft weinig betoog dat dat tot levenslange trauma's kan leiden, zeker als het een tijd onder de radar/onbehandeld blijft.
- Er is een risico dat diploma's van vorig en dit jaar het etiket 'coronadiploma' krijgen. Vooral voor mbo/hbo/wo-papieren is dat een risico, want dan heb je een achterstand op je cv ten opzichte van mensen die twee jaar eerder of later zijn afgestudeerd. En daar kun je héél lang last van hebben. Dit risico bestaat om twee redenen: ten eerste omdat het diploma makkelijker te halen zou zijn (ik denk het niet, maar goed) en ten tweede omdat er bijvoorbeeld stages ontbreken, en je daardoor op achterstand staat. Die zijn in te halen, maar dat moet je faciliteren.
- Onderwijs is ingericht op efficiency. Tussen de 25 en 30 kinderen in een lokaal waarvan 90% 'met de stroom mee' kan, zodat 1 leerkracht dat precies aankan. Niet alleen de achterstanden zijn groter geworden maar ook de verschillen, en als ik volgend jaar 'gewoon' 29 kinderen in de klas heb, dan kan ik gewoon niet zo veel voor ze doen. Al zou ik het willen. Dat heeft tot gevolg dat je achterstanden 'voor je uit blijft schuiven' om allerlei verklaarbare redenen, maar daar is zo'n kind ook niet mee geholpen. Het loopt toch een keer spaak.
- We zijn in feite al een jaar lang aan het uitdragen dat fysiek contact heel gevaarlijk is, en ieder ander mens een potentiële virusverspreider. Dat zal voor een deel van de kinderen echt een kronkel in hun hoofd opleveren. Niet alleen bij kinderen trouwens.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit zijn allemaal problemen die bij een kleiner of groter deel van de kinderen en jongeren (gaan) ontstaan en zichzelf niet gaan oplossen. Dus moet daar oog voor zijn - en middelen.
Dat er ook een grote groep kinderen is die vanaf komende september verder gaat met leven alsof er nooit een pandemie is geweest, mag er nooit voor zorgen dat we de groep waarvoor dat niet geldt uit het oog verliezen.
Ik herken dit door mijn vo-bril ook hoor. De miljarden vliegen je in de Tweede Kamer om de oren, maar als je achteraf gaat kijken wat er daarvan in je lokaal terechtkomt dan blijft er weinig van over. Er is wel een gigantische bedrijfstak om het onderwijs heen ontstaan die al die miljarden opsoupeert aan adviezen, cursussen, lesmethodes, dyslexieondersteuning en god weet waar we nog allemaal geld in steken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik praat op basis van jarenlange ervaringen met zogenaamde toezeggingen voor het hoger onderwijs. Dan is er weer eens een minister met een potje waardoor er extra mensen bij komen (concreet! meetbaar!). Daar merken we in de praktijk dan helemaal niks van. Geen idee waar dat geld blijft, maar de groepen studenten worden groter, de werkdruk voor docenten neemt toe en de kwaliteit van het curriculum en de onderwijspraktijk lijden eronder.
Niet zo op de man spelen, nergens voor nodig.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik praat op basis van jarenlange ervaringen met zogenaamde toezeggingen voor het hoger onderwijs. Dan is er weer eens een minister met een potje waardoor er extra mensen bij komen (concreet! meetbaar!). Daar merken we in de praktijk dan helemaal niks van. Geen idee waar dat geld blijft, maar de groepen studenten worden groter, de werkdruk voor docenten neemt toe en de kwaliteit van het curriculum en de onderwijspraktijk lijden eronder.
Dat jij je verder niks aantrekt van mijn persoonlijke ervaringen moet je zelf weten. Je zou je in plaats van afwijzend ook nieuwsgierig op kunnen stellen. Maar ik geloof dat dat aan dovemansoren is gericht.
Ja maar dat had er dus niks mee te maken, ik vind het ook meevallen. maaar ben zeer tegen een avondklokquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien vinden een hoop mensen het wel meevallen?
Te veel vrouwen in het onderwijsquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik herken dit door mijn vo-bril ook hoor. De miljarden vliegen je in de Tweede Kamer om de oren, maar als je achteraf gaat kijken wat er daarvan in je lokaal terechtkomt dan blijft er weinig van over. Er is wel een gigantische bedrijfstak om het onderwijs heen ontstaan die al die miljarden opsoupeert aan adviezen, cursussen, lesmethodes, dyslexieondersteuning en god weet waar we nog allemaal geld in steken.
Dat ben ik met je eens, maar dat heeft niets te maken met mijn post.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Te veel vrouwen in het onderwijs
Nouja ik bedoel er meer mee dat ook mensen die de regels opvolgen en er feitelijk niet zo'n last van hebben het er niet per definitie mee eens zijn.quote:
Nee, dat klopt. Maar dat is ook wat anders dat ik steldequote:Op woensdag 17 februari 2021 14:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja ik bedoel er meer mee dat ook mensen die de regels opvolgen en er feitelijk niet zo'n last van hebben het er niet per definitie mee eens zijn.
Heb dat de laatste weken vaker gehoord en gelezen dat alleen al het gevoel dat je na 21.00u de deur niet uit mag al iets doet met je gemoedstoestand.
Buiten mijn eigen studie heb ik weinig ervaring met de uni's. Mijn schoonmoeder werkt op een basisschool en begeleidt daar specifiek kinderen met een achterstand. Denk aan kinderen die als vluchteling het land in zijn gekomen, maar ook kinderen die een achterstand hebben omdat ze een aandoening hebben of omdat ze thuis in een moeilijke situatie zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar zouden willen krijgen. Studiebegeleiders zijn ook al jaren overwerkt en komen niet toe aan alle studenten met problemen. Hoe zouden die ineens een nog grotere groep moeten gaan bedienen?
Inderdaad. Ik werk tegenwoordig in een ondersteunende functie en zie nu waar het geld wel naartoe gaat. Het gaat vaak om tijdelijke investeringen die een impuls aan het een of ander moeten geven. Die vormen dus geen structurele oplossing. En die eenmalige investeringen verdwijnen in initiatieven waar de meeste docenten en onderzoekers nooit iets van zien.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik herken dit door mijn vo-bril ook hoor. De miljarden vliegen je in de Tweede Kamer om de oren, maar als je achteraf gaat kijken wat er daarvan in je lokaal terechtkomt dan blijft er weinig van over. Er is wel een gigantische bedrijfstak om het onderwijs heen ontstaan die al die miljarden opsoupeert aan adviezen, cursussen, lesmethodes, dyslexieondersteuning en god weet waar we nog allemaal geld in steken.
Klopt, maar veel van de problemen komen daar wel vandaan omdat (in mijn ervaring met scholen) het overtal aan vrouwen niet als probleem wordt gezien. En er dus allemaal workarounds ontworpen worden die een bak geld kosten en alleen aan symptoombestrijding doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dat heeft niets te maken met mijn post.
Hier zit vaak een kleine fallacy in, je mist de zwijgende optie, niet iedereen praat enthousiast over bepaalde zaken. Als het je niks/weinig interesseert, of je vind het niet iets om over te hebben dan vertekend dat wel het beeld van de 'gemiddelde Nederlander'. Pak hier op Fok! maar eens het salaristopic, als dat word gebruikt om te kijken hoe de economie er voor staat heb je niet echt een goed beeld vrees ikquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:47 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik verkeer volgens mij in een compleet andere omgeving dan de opiniepeilers. De uitkomsten zijn altijd passend in het plaatje van de overheid. Terwijl ik een gemeleerd gezelschap om me heen heb waarbij vaak het compleet tegenovergestelde lijkt te leven.
Exact, het gevoel van opgesloten te zijn... niet te mogen, en elke keer de tijd in de gaten te houden als je nog even iets wilt doen na werk...quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja ik bedoel er meer mee dat ook mensen die de regels opvolgen en er feitelijk niet zo'n last van hebben het er niet per definitie mee eens zijn.
Heb dat de laatste weken vaker gehoord en gelezen dat alleen al het gevoel dat je na 21.00u de deur niet uit mag al iets doet met je gemoedstoestand.
Het voelt inderdaad wel alsof we hard aan het werk zijn om de vaste lasten te kunnen betalen. Uiteindelijk ljken we er niks mee op te schieten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:07 schreef byah het volgende:
Toch maar weer een klagen dat er echt geen einde aan lijkt te komen, dit gaat nog maanden zo door.
Matig wel voor een woensdag, al is het gelukkig wel weer een daling. Gaat wel erg langzaam hoor de afname in het ziekenhuis, dat ging in de eerste golf toch een stuk harder en sneller naar beneden.quote:
Dat is toch niet zo gek bij een seizoensgebonden virus?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:07 schreef byah het volgende:
Toch maar weer een klagen dat er echt geen einde aan lijkt te komen, dit gaat nog maanden zo door.
Terwijl gister toch ook een bericht was dat ligtijd korte was geworden? Had zelf ook gehoopt dat het wat sneller ging gezien ook de daling in besmettingen. Of misschien is het nog net te vroeg en komt die golf die het ziekenhuis (hopelijk levend) verlaat nog iets later.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Matig wel voor een woensdag, al is het gelukkig wel weer een daling. Gaat wel erg langzaam hoor de afname in het ziekenhuis, dat ging in de eerste golf toch een stuk harder en sneller naar beneden.
Vorige week woensdag was de daling ook miniem. Toen krijg je op de donderdag een flinke daling op de verpleegafdelingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Matig wel voor een woensdag, al is het gelukkig wel weer een daling. Gaat wel erg langzaam hoor de afname in het ziekenhuis, dat ging in de eerste golf toch een stuk harder en sneller naar beneden.
Verschillende oorzaken:quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met of zonder ramp zal het in de zomer wel zo goed als voorbij zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Verschillende oorzaken:
Toen was het al echt lente. Waren we zes weken verder dan nu.
We hielden ons veel beter aan de maatregelen
Geen britse variant
Als dit forum een afspiegeling is van de maatschappij gaa het ook gewoon langer duren. Teveel mensen die steeds meer neigen naar de houding "wat een onzin, ik ga mijn eigen gang". Dat was 11 maanden geleden wel anders.
Al met al denk ik nog steeds dat we er van de zomer zo goed als vanaf kunnen zijn. De rampscenario's moeten dan niet uitkomen uiteraard.
https://www.nu.nl/coronav(...)met-coronavirus.htmlquote:Britten besmetten als eersten bewust vrijwilligers met coronavirus
Sinds vorig jaar wordt al gesproken over het onderzoek, waar de autoriteiten 33,6 miljoen pond (38,6 miljoen euro) in pompen.
Het onderzoek moet onder meer inzicht bieden in hoeveel virusdeeltjes nodig zijn om iemand te besmetten. Ook hopen onderzoekers meer zicht te krijgen op de reactie van het immuunsysteem op een coronabesmetting en welke factoren een rol spelen bij de verspreiding van het virus. Er wordt bijvoorbeeld gekeken hoe besmette personen virusdeeltjes verspreiden.
De Britse regering zegt dat op een later moment mogelijk ook vaccins die in ontwikkeling zijn worden toegediend aan vrijwilligers, die daarna worden blootgesteld aan het virus. Zo kan worden gekeken welke middelen het effectiefst zijn. De ontwikkeling van die vaccins zou dan versneld kunnen worden.
Virus wordt via de neus toegediend
De proefpersonen krijgen een dosis van het virus via de neus toegediend. Een van de onderzoekers liet eerder weten dat de vrijwilligers goed in de gaten worden gehouden.
Een van de mensen die zichzelf hebben opgegeven is de 23-jarige Jacob Hopkins. In een interview met een lokaal medium laat hij weten dat hij fit en gezond is en dat hij graag wil helpen met het versnellen van het onderzoek naar het virus.
"Logischerwijs zijn er wel ethische vragen over het bewust besmetten van mensen met een dodelijk virus", zegt Hopkins. Zo wijst hij erop dat de mogelijke langetermijneffecten voor jongeren nog niet bekend zijn.
Op de korte termijn zou dit voor jongeren best interessant zijn. Die overleven dit wel vrij gemakkelijk over het algemeen. Maar op de lange termijn is er toch veel meer onzekerheid. Stel je longen/organen raken wel beschadigd.....quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)met-coronavirus.html
Kan interessant zijn als men het zou combineren met een flink geldbedrag en immuniteitspaspoort. Put me in coach, I'm ready to play!
Spong gaf gisteren in Jinek aan dat het draagvlak voor de avondklok rap zou kunnen verdwijnen met oplopende temperaturen. Ik denk dat hij gelijk heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Overigens lijkt het de komende tijd wel prima lente weer te gaan worden, dit in combinatie met nog steeds hele strenge regels gaat hopelijk zorgen voor een nog snellere afname in het aantal besmettingen.
Dat denk ik ook. Zeker de mensen die geen tuin oid hebben. Aan de andere kant gaat de zomertijd pas over 6 weken in. Dan kan de situatie al heel anders zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Spong gaf gisteren in Jinek aan dat het draagvlak voor de avondklok rap zou kunnen verdwijnen met oplopende temperaturen. Ik denk dat hij gelijk heeft.
Elke dag weer komen er meer redenen om snel risicogroepen te vaccineren. Kan iemand dit aan Hugo laten zien?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:26 schreef Oliver23 het volgende:
Mutatie E484K zet voet aan wal in Nederland: hoeveel zorgen moeten we ons maken?
Met E484K heeft een zorgelijke extra mutatie van de Britse variant van het coronavirus voet aan wal gezet in Nederland, maakte het RIVM gistermiddag bekend. Wat is E484K precies, en hoeveel zorgen moeten we ons maken? ,,Dit lijkt geen goed nieuws.”
Eerst maar eens de techniek. E484K is een verandering in het spike-eiwit van het coronavirus, die inmiddels in zowel de Britse, de Zuid-Afrikaanse als de Braziliaanse variant is opgedoken. Al deze varianten dragen zo'n twintig mutaties, waarvan het merendeel in het spike-eiwit zit, en E484K is er dus eentje van. Het spike-eiwit is voor het virus van belang voor het binnendringen van menselijke cellen, maar is ook het doelwit van de antilichamen die worden opgewekt door iemand die corona krijgt of door vaccinatie.
De vrees bestaat dat de extra mutatie, E484K dus, het virus zodanig verandert dat dit twee gevolgen heeft. Een: dat immuniteit die is opgewekt door een eerdere coronabesmetting geen garanties meer biedt tegen herbesmetting. Twee: dat het veranderde virus slechter wordt herkend door de coronavaccins. Die zijn immers ontwikkeld tegen het ‘oude’ coronavirus.
Studies in Zuid-Afrika laten inderdaad een verminderde werking van coronavaccins zien. Experts vrezen dat dat komt omdat de Zuid-Afrikaanse variant de E484K-mutatie draagt. Het vaccin van AstraZeneca bleek in Zuid-Afrika zo slecht te werken, dat in het land gestopt werd met het toedienen van dat vaccin.
En het Braziliaanse Manaus kreeg onlangs te maken met een hevige nieuwe golf van coronabesmettingen, terwijl de eerste golf vorig jaar al nietsontziend was geweest voor de afgelegen stad in de Amazone. De mogelijke verklaring: door de hoge immuniteit onder de bevolking moest het virus iets verzinnen om in leven te blijven, en E484K hielp daarbij een handje.
Als laatste van de drie varianten ging ook de Britse variant voor de bijl voor E484K. Volgens het RIVM is in het Verenigd Koninkrijk nu bij 23 mensen de Britse variant met de extra mutatie aangetroffen. En in Nederland is dat dus het geval bij één iemand uit de regio Utrecht. Het is nog niet bekend hoe die persoon de gemuteerde variant onder de leden heeft gekregen: het bron- en contactonderzoek loopt nog.
Bovendien werden in de regio Rotterdam-Rijnmond en de regio Limburg Noord nog een nieuwe coronavariant gevonden: B.1.525. Deze variant werd voor het eerst in Denemarken gemeld, schrijft het RIVM, en ook deze variant draagt de mutatie E484K ‘samen met een andere kenmerkende mutatie, F888L’. ‘Nader onderzoek vindt momenteel plaats in Denemarken en Nederland.’
Daarnaast breidt ook de Zuid-Afrikaanse variant zich in ons land langzaam uit, meldt het RIVM.
Hoe gevaarlijk is de extra mutatie voor Nederland? Volgens Eric Snijder, hoogleraar moleculaire virologie van het Leids Universitair Medisch Centrum, is het nog te vroeg om daar definitieve uitspraken over te doen, omdat het onderzoek naar de mutatie zich nog in een pril stadium bevindt.
,,Dus we weten nog niet goed of E484K de virusverspreiding beïnvloedt, en wat de precieze uitwerking is op immuniteit en de werking van coronavaccins. Maar de eerste studies geven aan dat deze mutatie een serieus probleem veroorzaakt. Als dat nu al gebeurt, is dat geen goed nieuws. Normaal zie je dit soort mutaties ontstaan als virussen het moeilijk hebben om zich verder te verspreiden. Maar daar is nu nog weinig sprake van, want veel mensen hebben nog geen corona gehad en zijn ook nog niet gevaccineerd.”
Volgens Snijder is E484K mogelijk de eerste, maar zéker niet de laatste mutatie die de wereld voor problemen gaat stellen. ,,Het hele proces van pogingen om door toevallige veranderingen aan immuniteit te ontsnappen, is eigen aan dit soort virussen. Het is niet verrassend dat het gebeurt.”
Voor nu de beste oplossing: vaccineren, zo rap als mogelijk? ,,Ja. Hoe meer je het virus terugdringt, hoe kleiner de kans op nog meer varianten, zo simpel is het. Maar dat moet je dan wel wereldwijd doen. Daarom is het zo belangrijk dat vaccins eerlijk verdeeld worden.”
Bron:
Ik was hier al bang voor, daaruit:quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel eem belangrijk stuk verduidelijking:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)ed-drop-tenfold.html
Lijkt me ook verstandiger inderdaad.
Deels heb ik echt zoiets van ''ja, geef maar, komt vast goed en dan krijg ik wel zo'n paspoort'', maar aan de andere kant zou ik het toch iets te eng vinden. Ook al ben ik pas 30. Het zou maar eens mis gaan. Die loterij wil je niet winnenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)met-coronavirus.html
Kan interessant zijn als men het zou combineren met een flink geldbedrag en immuniteitspaspoort. Put me in coach, I'm ready to play!
Alsof die roadmap uitkomt. Die is over vier weken waarschijnlijk alweer volledig anders. Ten goede of ten slechte is onbekend uiteraard.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik was hier al bang voor, daaruit:
"No10's blueprint for escaping lockdown
The roadmap for easing lockdown will be unveiled on Monday, setting out the order in which rules will be lifted and the target dates.
Here's what we know so far:
March 8 - Schools open;
End of March/start of April - non-essential shops reopen;
Early April - Sports such as golf and tennis resume; holiday lets and larger hotels reopen;
Early May - Pubs, bars and restaurants welcome customers, with a maximum of two households allowed to sit together indoors and the rule of six applying outside.
Early June - Rules for pubs and restaurants relaxed with the rule of six extended indoors;
July - Hospitality and domestic holiday industries can operate as normal - but still with social distancing. "
Kijk onderaan, dat laatste punt. Wanneer kan afstand houden er dan af?? Nogmaals, ik wil niet permanent aan social distancing doen, fuck dat! Waarom horen we niets over wanneer we daar mee kunnen stoppen en weer echt gewoon normaal in vrijheid als mensen mogen leven?
Beter wordt dat ook duidelijk benoemd op maandag, anders wordt ik er eerlijk gezegd niet veel vrolijker van dan lockdown, alleen maar bang. Ik wil echt niet de rest van m'n leven afstand moeten houden. Brr...
Terug naar het normale leven, zonder restricties en zonder voorwaarden. Dat is de stip op de horizon. En nu een plan daar asap te komen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
Beter wordt dat ook duidelijk benoemd op maandag, anders wordt ik er eerlijk gezegd niet veel vrolijker van dan lockdown, alleen maar bang. Ik wil echt niet de rest van m'n leven afstand moeten houden. Brr...
Jep, bijvoorbeeld veel erger door de Britse variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Zeker de mensen die geen tuin oid hebben. Aan de andere kant gaat de zomertijd pas over 6 weken in. Dan kan de situatie al heel anders zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat wij allemaal hier een afspiegeling zijn van de maatschappijquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Verschillende oorzaken:
Toen was het al echt lente. Waren we zes weken verder dan nu.
We hielden ons veel beter aan de maatregelen
Geen britse variant
Als dit forum een afspiegeling is van de maatschappij gaa het ook gewoon langer duren. Teveel mensen die steeds meer neigen naar de houding "wat een onzin, ik ga mijn eigen gang". Dat was 11 maanden geleden wel anders.
Al met al denk ik nog steeds dat we er van de zomer zo goed als vanaf kunnen zijn. De rampscenario's moeten dan niet uitkomen uiteraard.
Dat gaat ook echt wel gebeuren, maar dat is nog een stap na deze lijst. En in de praktijk zal, als alles gaat zoals verwacht, de anderhalve meter al geen rol van betekenis meer spelen in de zomer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
The roadmap for easing lockdown will be unveiled on Monday, setting out the order in which rules will be lifted and the target dates.
March 8 - Schools open;
Early April - Sports such as golf and tennis resume; holiday lets and larger hotels reopen;
Early May - Pubs, bars and restaurants welcome customers, with a maximum of two households allowed to sit together indoors and the rule of six applying outside.
Early June - Rules for pubs and restaurants relaxed with the rule of six extended indoors;
July - Hospitality and domestic holiday industries can operate as normal - but still with social distancing. "
Kijk onderaan, dat laatste punt. Wanneer kan afstand houden er dan af?? Nogmaals, ik wil niet permanent aan social distancing doen, fuck dat! Waarom horen we niets over wanneer we daar mee kunnen stoppen en weer echt gewoon normaal in vrijheid als mensen mogen leven?
En de eerste de beste keer dat het misgaat, wordt het breed uitgemeten in de pers en wil niemand het nog.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels heb ik echt zoiets van ''ja, geef maar, komt vast goed en dan krijg ik wel zo'n paspoort'', maar aan de andere kant zou ik het toch iets te eng vinden. Ook al ben ik pas 30. Het zou maar eens mis gaan. Die loterij wil je niet winnen
Eens, je moet nu elke keer supervroeg wegwezen en alle 'gezelligheid' is ineens weg. Buiten het feit dat je al tijden niet meer gewoon in een kroeg of restaurant kunt afspreken en een stuk wandelen in de regen al niet al te romantisch is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, bijvoorbeeld veel erger door de Britse variant.
Een vrijgezelle collega van me is aan het daten. Ik besefte niet goed wat de impact van de avondklok is op zijn datemogelijkheden. Als je overdag werkt, spreek je vooral in de avonden en weekeindes af. Er blijft weinig tijd over voor een gezellig etentje met een spreekwoordelijke kop koffie na. En om nou meteen de nacht met elkaar door te brengen? Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
Wij zijn toch een groep zeiksnollen die hun mening willen roeptoeteren omdat ze denken er verstand van te hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat wij allemaal hier een afspiegeling zijn van de maatschappij
Dat social distancing was hier in de zomermaanden ook gewoon een wassen neus, natuurlijk. Ze deden hun best in de voetbalkantines met stickers en linten, maar er was echt geen houden aan en zeker na de wedstrijd niet meer toen er al kannen vol bier in de man zaten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat gaat ook echt wel gebeuren, maar dat is nog een stap na deze lijst. En in de praktijk zal, als alles gaat zoals verwacht, de anderhalve meter al geen rol van betekenis meer spelen in de zomer.
Ik kies ervoor om ons betrokken burgers te noemen, ipv zeiksnollenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij zijn toch een groep zeiksnollen die hun mening willen roeptoeteren omdat ze denken er verstand van te hebben?
Stiekem weten we ook wel dat we de wereld niet gaan redden door het ventileren van onze mening, maar het geeft weer een stukje controle terug en wat semi sociale contacten.
Jahoor, daar is ie weer. Perspectief.......quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terug naar het normale leven, zonder restricties en zonder voorwaarden. Dat is de stip op de horizon. En nu een plan daar asap te komen.
Maar we zitten met perspectief en planloze mark en hugo. Het beloofde vaccin is er, doe er dus wat mee. Geef dit land perspectief want zo komen we er niet.
Ga je samen eten bij één van de 2 thuis. Was de date gezellig, treuzel je. Ja, nu is het 9 uur. Zal ik op de bank slapen? Groetjes!quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een vrijgezelle collega van me is aan het daten. Ik besefte niet goed wat de impact van de avondklok is op zijn datemogelijkheden. Als je overdag werkt, spreek je vooral in de avonden en weekeindes af. Er blijft weinig tijd over voor een gezellig etentje met een spreekwoordelijke kop koffie na. En om nou meteen de nacht met elkaar door te brengen? Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
Hoe dan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En we weten hoe een gemiddelde Nederlander reageert als dit perspectief dan eventueel niet uitkomt.
komt op hetzelfde neerquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kies ervoor om ons betrokken burgers te noemen, ipv zeiksnollen
Nah. Kritisch om de juiste redenen is anders dan oeverloos zeikenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
komt op hetzelfde neer
Net zoals ik de laatste tijd al jeuk krijg van de uitspraak 'wij maken ons ernstige zorgen over', en alle afgeleiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en er bang voor bent (en misschien wel terecht).
Zo heb ik ook wel eens een nacht opgescheept gezeten met iemand die net de laatste trein miste.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ga je samen eten bij één van de 2 thuis. Was de date gezellig, treuzel je. Ja, nu is het 9 uur. Zal ik op de bank slapen? Groetjes!
Ik was natuurlijk altijd al blij met m'n partner, maar tijdens deze pandemie ben ik er wel extra bij stil gaan staan hoe fijn het is om het huis te delen met iemand waar je goed mee op kan schieten. Ik kan me voorstellen dat voor alleenstaanden veel van de maatregelen een heel ander verhaal zijn dan voor iemand als ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
GROTE zorgen inderdaad, dat is echt een jeukwoord geworden, net als 'rukt op'quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
komt op hetzelfde neer
Net zoals ik de laatste tijd al jeuk krijg van de uitspraak 'wij maken ons ernstige zorgen over', en alle afgeleiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en er bang voor bent (en misschien wel terecht).
Viel het je niet op dat de levensmiddelenbranche en de horeca binnen een paar uur al riepen dat ze tot later open wilden zijn met de supermarkten en afhaalrestaurants?quote:
quote:
Een goede vriend kwam 2 weken geleden langs na z'n werk. Lekker samen gekookt en Glühwein gedronken, Toch maar even de telefoonalarm op 20:30 uur gezet als reminder. De tijd vliegt voorbij als je in gesprek bent over van alles.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @Jane niet hier ook zatquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk altijd al blij met m'n partner, maar tijdens deze pandemie ben ik er wel extra bij stil gaan staan hoe fijn het is om het huis te delen met iemand waar je goed mee op kan schieten. Ik kan me voorstellen dat voor alleenstaanden veel van de maatregelen een heel ander verhaal zijn dan voor iemand als ik.
Ja en ik als ik dat wil, dat Corona daar een *** tijd voor is om dat te vindenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @:Jane niet hier ook zat![]()
Maar idd, ik ook. Ik ben me heel erg gaan realiseren hoe fijn ik het thuis vind. Hoe fijn ik mijn gezinnetje vind.
paar dagen geleden zag ik al het draaiboek met standaardreacties hier staan. Misschien die er direct bij posten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nah. Kritisch om de juiste redenen is anders dan oeverloos zeiken
Dat begint over 31 minuten, wanneer de cijfers te [laag|hoog|goed|slecht|gemiddeld|kroegenopen.gif|alles sluiten] zijn
Ik heb er ook wel eens over gedacht om een flowchart van alle mogelijke reacties te maken. Leuk voor de OPquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
paar dagen geleden zag ik al het draaiboek met standaardreacties hier staan. Misschien die er direct bij posten.
Heel erg dit. En dan ook meteen, geheel toevallig, in een heel fijn huis dat zo ontzettend goed en fjin voelt in een fijne omgeving.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @:Jane niet hier ook zat![]()
Maar idd, ik ook. Ik ben me heel erg gaan realiseren hoe fijn ik het thuis vind. Hoe fijn ik mijn gezinnetje vind.
Reken hier maar niet op totdat echt iedereen is ingeënt, met een beetje geluk is dit einde van de zomer. Maar dan zit je nog steeds met het feit dat dit niet wereldwijd kan. Voordat de hele wereld echt klaar is met corona zitten we ver in 2022 of 2023.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
March 8 - Schools open;
Waarom zegt iedereen op fok altijd hont met een t?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel eens over gedacht om een flowchart van alle mogelijke reacties te maken. Leuk voor de OP
Hey, hey, spreek voor jezelf. Mijn mening zou de wereld wel degelijk redden. Dat ze niet willen luisteren is alleen maar meer reden om lekker goed commentaar te geven.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij zijn toch een groep zeiksnollen die hun mening willen roeptoeteren omdat ze denken er verstand van te hebben?
Stiekem weten we ook wel dat we de wereld niet gaan redden door het ventileren van onze mening, maar het geeft weer een stukje controle terug en wat semi sociale contacten.
Dat is de officiële Fok!-spelling: ONZ / Het Officiële FOK!woordenboek V2.0quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:49 schreef popje het volgende:
[..]
Waarom zegt iedereen op fok altijd hont met een t?
Haha leuke afleiding :-)quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is de officiële Fok!-spelling: ONZ / Het Officiële FOK!woordenboek V2.0
Toch een beetje jammer dat ze me dit niet geleerd hebben op school.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is de officiële Fok!-spelling: ONZ / Het Officiële FOK!woordenboek V2.0
Op het moment dat Europa grotendeels is ingeënt, zou het geen gek idee zijn om voor de buitengrenzen net zulke strenge regels op te stellen als ze bv in Australië of Nieuw-Zeeland doen, met bewaakte quarantainehotels enzo.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Reken hier maar niet op totdat echt iedereen is ingeënt, met een beetje geluk is dit einde van de zomer. Maar dan zit je nog steeds met het feit dat dit niet wereldwijd kan. Voordat de hele wereld echt klaar is met corona zitten we ver in 2022 of 2023.
Ho ho, in de vroege steentijd toen ik nog les kreeg op de HAVO hadden wij bij Nederlands al de taalstijl 'Turbotaal' wat neer kwam op populair taalgebruik binnen een groep gelijkgestemden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch een beetje jammer dat ze me dit niet geleerd hebben op school.
Laat toch maar des te meer zien dat open scholen niet zoveel toevoegen![]()
Zal sowieso wel pijnlijke taferelen opleveren op vliegvelden. Weet nog wel in 2014 tijdens Ebola uitbraken in Afrika dat op het vliegveld in Seoul alle Afrikanen en/of donkere mensen ertussen uit werden gepikt voor een testquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op het moment dat Europa grotendeels is ingeënt, zou het geen gek idee zijn om voor de buitengrenzen net zulke strenge regels op te stellen als ze bv in Australië of Nieuw-Zeeland doen, met bewaakte quarantainehotels enzo.
Dat Franse onderzoek is bovendien ingehaald door een eveneens Frans onderzoek waaruit blijkt dat het effect van een avondklok niet kan worden aangetoond. En dan begint ie in Frankrijk nota bene al om zes uur.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:04 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)elijk-feit~b5f2cb43/
De avondklok is onvermijdelijk, zei de landsadvocaat dinsdag tegen de rechter. RIVM-kopstuk Jaap van Dissel verscheen als getuige voor de rechter om deze stelling hard te maken. Maar wat Van Dissel betoogde, dat die avondklok noodzakelijk is om het virus eronder te houden, is meer een overtuiging dan een wetenschappelijk feit.
Bron: Trouw
Interessant, niet alleen de Volkskrant kritisch, ook Trouw.
En vooral die 8 - 13% waar iedereen het de hele tijd over heeft, dat komt kennelijk uit een Frans onderzoek dat een totaalpakket aan maatregelen onderzocht heeft, dus dat percentage is het effect van een totaalpakket. Niet van de avondklok.
Ik haakte al af toen Van Dissel en co. het hadden over een ENORME stijging in het aantal contactmomenten (en dus besmettingen) als die avondklok een paar dagen werd los gelaten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:04 schreef popje het volgende:
De avondklok is onvermijdelijk, zei de landsadvocaat dinsdag tegen de rechter. RIVM-kopstuk Jaap van Dissel verscheen als getuige voor de rechter om deze stelling hard te maken. Maar wat Van Dissel betoogde, dat die avondklok noodzakelijk is om het virus eronder te houden, is meer een overtuiging dan een wetenschappelijk feit.
En vooral die 8 - 13% waar iedereen het de hele tijd over heeft, dat komt kennelijk uit een Frans onderzoek dat een totaalpakket aan maatregelen onderzocht heeft, dus dat percentage is het effect van een totaalpakket. Niet van de avondklok.
En:
Van Dissel zei dat hij in de rechtszaal verscheen 'om de urgentie duidelijk te maken'. "We hebben modellen die voorspellen dat het afschaffen van de avondklok grote gevolgen kan hebben." Die modellen kijken terug. Dan ziet het RIVM sinds de invoering van de avondklok en bezoekbeperking een daling van het aantal besmettingen. De conclusie is dan: de avondklok werkt. Nu verschenen dinsdag ook cijfers over het reproductiegetal in de week na invoering van de avondklok. Dat getal steeg, zij het miniem.
Oftewel dan heeft de avondklok niet geholpen... maar die conclusie kun je natuurlijk ook helemaal niet trekken, net zoals je geen enkele conclusie over de werking van de avondklok kunt trekken behalve de gedachte dat het bepaalde contacten terugdringt. Maar elke denkrichting zal natuurlijk altijd wijzen in de richting van 'het werkt, of het heeft erger voorkomen'. Hij had helemaal niet ingevoerd moeten worden, want er zal nu altijd een denkrichting worden gekozen om aan te tonen dat hij onmisbaar is en een geweldig instrument...
Ik heb ook sterk mijn twijfels, feit blijft wel dat veel avondvisites nu niet plaats vinden, degene die dat nog wel doen hebben waarschijnlijk in een eerdere fase ook al een ruimere interpretatie van de regels aangehouden, op een gegeven moment is die groep ook wel een keer aan de beurt geweest en heeft een hogere weerstandquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:04 schreef popje het volgende:
Dat maakt meteen duidelijk waarom het een probleem was dat Van Dissel wel zijn zegje mocht doen maar niet kritisch mocht worden ondervraagd omdat er dan te inhoudelijk op de zaak zou worden ingegaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:04 schreef popje het volgende:
Ze proberen het in ieder geval serieus aan en op te pakkenquote:Studenten betalen het komend studiejaar de helft van het college- of lesgeld. Dat is een van de maatregelen die het demissionaire kabinet neemt vanwege de achterstanden die in het onderwijs zijn opgelopen door de coronacrisis. De demissionaire ministers Van Engelshoven en Slob presenteren op dit moment een heel pakket aan maatregelen voor alle schooltypen, variërend van het basisonderwijs tot de universiteiten.
Met alle maatregelen bij elkaar is 8,5 miljard euro gemoeid voor de komende tweeënhalf jaar. Daarvan is 6 miljard voor het basis-, voortgezet en speciaal onderwijs.
Ov-kaart
De Tweede Kamer vroeg het kabinet twee weken geleden nog studenten op universiteiten, hbo's en mbo's die studievertraging oplopen helemaal vrij te stellen van college- en lesgeld. Daar gaat het kabinet dus niet in mee. Wel mogen studenten een jaar langer gebruikmaken van hun ov-kaart als ze meer tijd nodig hebben om hun diploma te halen.
Studenten op universiteiten, hbo en mbo die hun aanvullende beurs dreigen te verliezen, krijgen een tegemoetkoming en dat geldt ook voor mbo'ers die hun basisbeurs dreigen kwijt te raken. Er komt ook meer geld voor mentale ondersteuning.
Gratis bijles
Het kabinet wil verder onder meer dat scholieren in het basis-, voortgezet en speciaal onderwijs in de zomer gratis bijles kunnen krijgen om achterstanden in hun kennis bij te spijkeren. De bewindslieden zijn ook van plan het makkelijker te maken voor scholen om leerlingen te ondersteunen, bijvoorbeeld met extra onderwijsassistenten. En middelbare scholen kunnen inzetten op "brede brugklassen", waardoor leerlingen meer tijd krijgen om te zien of ze op de goede plek zitten.
Verder krijgt elke school veel vrijheid om leerlingen gericht te helpen, ook op sociaal-emotioneel gebied. Ze kunnen bijvoorbeeld bijlessen geven in kleine groepjes of samenwerking met bibliotheken op het gebied van lezen. De basisscholen krijgen hiervoor het komende studiejaar gemiddeld 180.000 euro per school en middelbare scholen gemiddeld 1,3 miljoen. Scholen met veel leerlingen "met minder kansen" ontvangen in verhouding meer geld.
Compensatie voor hogescholen
Naast het pakket van 8,5 miljard trekken Van Engelshoven en Slob nog eens blijvend 645 miljoen euro per jaar uit om universiteiten en hogescholen te compenseren voor de toeloop aan studenten.
Doordat veel studenten nu niet kiezen voor een tussenjaar of wereldreis, zijn de studentenaantallen veel groter dan normaal. Met het extra bedrag kunnen onderwijsinstellingen meer mensen in dienst nemen, waardoor de werkdruk afneemt.
Ongekend pakket
Van Engelshoven en Slob benadrukten dat de huidige generatie leerlingen en studenten ondanks de coronacrisis alle kansen op volwaardig onderwijs en een goede toekomst verdient.
"Zelfs als alle onderwijsinstellingen weer open zijn, moet er flink wat gebeuren om het onderwijs weer volledig op de rit te krijgen", zei Van Engelshoven. Slob voegde eraan toe dat het vandaag gepresenteerde pakket "ongekend is in aard en omvang".
Vraag me af hoe die gasten, als wetenschapper, er mee kunnen leven dat ze elke keer onzin blijven verkopen, onder druk van de overheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik haakte al af toen Van Dissel en co. het hadden over een ENORME stijging in het aantal contactmomenten (en dus besmettingen) als die avondklok een paar dagen werd los gelaten.
dat geloof ik wel, er zal een aanzienlijk deel van de bevolking een (mogelijk tijdelijke) opschorting van de avondklok aangrijpen om direct overal op visite te gaan, omdat het kan. Dat is niet heel vreemd, of onbekend, gedrag. Of was je de afscheidsfeestjes in de kroeg vergeten voordat die dicht moesten?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik haakte al af toen Van Dissel en co. het hadden over een ENORME stijging in het aantal contactmomenten (en dus besmettingen) als die avondklok een paar dagen werd los gelaten.
Klopt, met name voor mbo/hbo/wo zitten er goede onderdelen in. Voor de middelbare scholen komt het vooral neer op 'hier heb je een zak met geld, succes ermee'. Niet dat ik overigens echt een andere oplossing zie, want het is een gevolg van de vrijheid die de scholen hebben en van de wijze van financiering. Daarnaast bemoeilijkt het lerarentekort het goed besteden van het geld - maar het is in elk geval een substantieel bedrag. Hopelijk kan het op een goede manier worden ingezet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)s-weg-te-werken.html
Ze proberen het in ieder geval serieus aan en op te pakken
Ook al zijn we het er niet mee eens, hij verkoopt geen onzin, dat is ook het lastige. van Dissel zei het tijdens die rechtzaak wel goed, die zei: "We zijn geen voorspellers, we maken modellen op basis waarvan we adviezen geven"quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vraag me af hoe die gasten, als wetenschapper, er mee kunnen leven dat ze elke keer onzin blijven verkopen, onder druk van de overheid.
Dat voorstel van enkelbanden is in België al een keer voorbij gekomen. Dus ik sta echt nergens meer van te kijken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat maakt meteen duidelijk waarom het een probleem was dat Van Dissel wel zijn zegje mocht doen maar niet kritisch mocht worden ondervraagd omdat er dan te inhoudelijk op de zaak zou worden ingegaan.
Ik word zelf om deze passage nijdig:
Daarbij weten zowel kabinet als RIVM dat de maatregel vooral een symbolische functie heeft. Het moet mensen ervan doordringen dat de situatie ernstig is, dat zij zich aan de andere maatregelen moeten houden.
Ik mag hopen dat dat niet zo is. Toen de mondkapjesplicht als een symbolische maatregel werd gebracht, vroeg men zich al af wat dan de volgende maatregel zou moeten worden om de ernst van de situatie over te brengen. Er is immers steeds iets nieuws nodig, steeds iets strengers. Volgende maand enkelband?
Men had het specifiek over gisteren, vandaag en morgen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
dat geloof ik wel, er zal een aanzienlijk deel van de bevolking een (mogelijk tijdelijke) opschorting van de avondklok aangrijpen om direct overal op visite te gaan, omdat het kan. Dat is niet heel vreemd, of onbekend, gedrag. Of was je de afscheidsfeestjes in de kroeg vergeten voordat die dicht moesten?
Het is geen onzin, het is in principe niet onwaar wat hij zegt. Het is alleen véél te dun om als basis te dienen voor ingrijpende politieke besluitvorming.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vraag me af hoe die gasten, als wetenschapper, er mee kunnen leven dat ze elke keer onzin blijven verkopen, onder druk van de overheid.
Heb je een onderbouwing van dat feit? In de Volkskrant lees ik:quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk mijn twijfels, feit blijft wel dat veel avondvisites nu niet plaats vinden, degene die dat nog wel doen hebben waarschijnlijk in een eerdere fase ook al een ruimere interpretatie van de regels aangehouden, op een gegeven moment is die groep ook wel een keer aan de beurt geweest en heeft een hogere weerstand
Ik denk dat Engel precies heeft gekregen wat-ie wilde: veel aandacht in de media voor zijn standpunten.quote:Maar ik denk wel dat de zaak van meneer Engel eerder contraproductief is geweest, ik denk dat het kabinet nu zo gefocused is op het maar in stand houden van de maatregel om maar niet te hoeven toegeven aan sceptische clubjes dat het een principe kwestie word om de maatregel nog minimaal een paar weken in stand te houden, met of zonder onderliggende noodzaak. Het is ineens de 'silver bullet' geworden. De kans dat hij er vanaf zou gaan volgende week is nu wel nagenoeg 0 geworden. En ik denk dat die groter was als er geen rechtszaak was gewonnen door viruswaarheid.
Dat vrees ik ook en vind ik zo ontzettend kansloos, nu is het een principekwestie geworden, want als je zoveel moeite gaat doen voor een spoedwet en je gaat in een paar dagen alles doen om ervoor te zorgen dat hij in stand blijft, ga je dan dinsdag met droge ogen verkondigen dat alles nu wel in orde is om hem af te schaffen een week later?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk mijn twijfels, feit blijft wel dat veel avondvisites nu niet plaats vinden, degene die dat nog wel doen hebben waarschijnlijk in een eerdere fase ook al een ruimere interpretatie van de regels aangehouden, op een gegeven moment is die groep ook wel een keer aan de beurt geweest en heeft een hogere weerstand
Maar ik denk wel dat de zaak van meneer Engel eerder contraproductief is geweest, ik denk dat het kabinet nu zo gefocused is op het maar in stand houden van de maatregel om maar niet te hoeven toegeven aan sceptische clubjes dat het een principe kwestie word om de maatregel nog minimaal een paar weken in stand te houden, met of zonder onderliggende noodzaak. Het is ineens de 'silver bullet' geworden. De kans dat hij er vanaf zou gaan volgende week is nu wel nagenoeg 0 geworden. En ik denk dat die groter was als er geen rechtszaak was gewonnen door viruswaarheid.
Men verplaatst het inderdaad veelal naar de middag in het weekend.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk mijn twijfels, feit blijft wel dat veel avondvisites nu niet plaats vinden
Gaat nog steeds de goede kant op. Dit is goed voor een woensdagquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Cijfers blijven natuurlijk gewoon top!
Prima dus. Helemaal als je de situatie van vorige week meeneemt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
Vorige week woensdag: 3.183
nu: 3.361
En een van de risico's was dat Engel expliciet opgeroepen had tot feestjes buiten na 21 uur om te vieren dat de avondklok van tafel was.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
dat geloof ik wel, er zal een aanzienlijk deel van de bevolking een (mogelijk tijdelijke) opschorting van de avondklok aangrijpen om direct overal op visite te gaan, omdat het kan. Dat is niet heel vreemd, of onbekend, gedrag. Of was je de afscheidsfeestjes in de kroeg vergeten voordat die dicht moesten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
26 gemeentes met 0 besmettingen
22 gemeentes met 1 besmettingen
95 gemeentes met 2-4 besmettingen
110 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
De kroegen moeten weer dicht helaas (nee hoor, want hier zullen wel weer ingehaalde testen bij zitten)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zonder gekheid, maar de brave burger die zich er goed aan houd weet donders goed dat het wel eens drie dagen kan zijn dat het wel kan en zal daar gebruik van gaan maken.Omdat ze ook niet weten hoe lang het anders nog gaat duren en het nu wel kan, dan pakt men die kans direct.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Men had het specifiek over gisteren, vandaag en morgen.
Met de aantekening dat vorige week vertroebeld was door sluiting op zondag en (dacht ik) maandag. Als we vergelijken met 2 wkn terug: 4.013quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
Vorige week woensdag: 3.183
nu: 3.361
Neem het hem niet kwalijk, maar ze worden nu wel elke keer voor het karretje gespannen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook al zijn we het er niet mee eens, hij verkoopt geen onzin, dat is ook het lastige. van Dissel zei het tijdens die rechtzaak wel goed, die zei: "We zijn geen voorspellers, we maken modellen op basis waarvan we adviezen geven"
Ik heb het idee dat dat ook is hoe hij zijn rol ziet en het voor zichzelf zuiver houdt.
Vraag me wel af of er nog onvolkomenheden inzitten vanwege sluiting afgelopen maandagquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prima dus. Helemaal als je de situatie van vorige week meeneemt.
Ja symbolische maatregelen om vooral constant aan de urgentie te blijven appeleren... ik vind dat echt heel schadelijk, net zoals de Duitse communicatiespecialisten die werden ingeroepen om vooral uit angst in te boezemen...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat maakt meteen duidelijk waarom het een probleem was dat Van Dissel wel zijn zegje mocht doen maar niet kritisch mocht worden ondervraagd omdat er dan te inhoudelijk op de zaak zou worden ingegaan.
Ik word zelf om deze passage nijdig:
Daarbij weten zowel kabinet als RIVM dat de maatregel vooral een symbolische functie heeft. Het moet mensen ervan doordringen dat de situatie ernstig is, dat zij zich aan de andere maatregelen moeten houden.
Ik mag hopen dat dat niet zo is. Toen de mondkapjesplicht als een symbolische maatregel werd gebracht, vroeg men zich al af wat dan de volgende maatregel zou moeten worden om de ernst van de situatie over te brengen. Er is immers steeds iets nieuws nodig, steeds iets strengers. Volgende maand enkelband?
Maandagochtend waren testlocaties ook tot 12u dicht.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Met de aantekening dat vorige week vertroebeld was door sluiting op zondag en (dacht ik) maandag. Als we vergelijken met 2 wkn terug: 4.013
Ja de verjaardagsfeestjes op woensdagavond zullen massaal zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zonder gekheid, maar de brave burger die zich er goed aan houd weet donders goed dat het wel eens drie dagen kan zijn dat het wel kan en zal daar gebruik van gaan maken.Omdat ze ook niet weten hoe lang het anders nog gaat duren en het nu wel kan, dan pakt men die kans direct.
Precies! Toen was er ook 1 dag niet getest, net als deze week.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ik gebruikte per abuis het woord 'niet' in plaats van 'minder'.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een onderbouwing van dat feit? In de Volkskrant lees ik:
De cijfers geven echter geen uitsluitsel over hoe burgers zich na 21.00 uur gedragen. Enkele andere gegevens – zoals de drukte op de snelweg of het aantal passanten op camerabeelden in de binnenstad – wekken de indruk dat de avondklok weinig extra effect heeft; het was sowieso al redelijk stil op straat. Maar de avondklok is ook bedoeld om bezoeken vlak bij huis te ontmoedigen. Of je na negen uur bij de buren op bezoek bent voor een drankje, wordt in de statistieken nergens bijgehouden.
[..]
Ik denk dat Engel precies heeft gekregen wat-ie wilde: veel aandacht in de media voor zijn standpunten.
Weet je waardoor mensen doordrongen zouden worden van de ernst van de zaak? Als ze in de Tweede Kamer mondkapjes zouden dragen. Als ze persconferenties en TV-praatprogramma's vanuit huis zouden uitzenden. De beeldvorming op TV is echt dramatisch. Gewoon gezellig quizzen in een bedompte studio. Band erbij, tuurlijk joh. Vind je het gek dat sommige mensen denken dat er niet zoveel aan de hand is?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar is uw plateau.quote:
Je klinkt alsquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
Jahoor, daar is ie weer. Perspectief.......
Inderdaad, een soort almachtige allesweter... die gelukkig af en toe wel zegt dat het modellen zijn die een voorspelling kunnen zijn, maar daar luisteren heel veel mensen natuurlijk niet naar...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:12 schreef deedeetee het volgende:
Maarrre professor van Dissel heet toch gezegd dat het werkt ? En hij heeft ook modellen die van alles bewijzen toch ? Ik ben nog niet over de vertoning van gisteravond heen met een rechter die net deed of god almachtig zijn woord aan t verkondigen was.
Niet alleen tv-praatprogramma's. Elk tv-programma gaat door of er niets aan de hand is en heeft ervoor een zwart scherm met: "Alle medewerkers en gasten zijn vooraf getest op Corona"quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je waardoor mensen doordrongen zouden worden van de ernst van de zaak? Als ze in de Tweede Kamer mondkapjes zouden dragen. Als ze persconferenties en TV-praatprogramma's vanuit huis zouden uitzenden. De beeldvorming op TV is echt dramatisch. Gewoon gezellig quizzen in een bedompte studio. Band erbij, tuurlijk joh. Vind je het gek dat sommige mensen denken dat er niet zoveel aan de hand is?
Dat is ook het grote minpunt van deze maatregel, tante Truus en ome Henk, die grote kans hebben om in het ziekenhuis te belanden met corona, gaan gewoon overdag of tot 21:00 hun ding doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Men verplaatst het inderdaad veelal naar de middag in het weekend.
Alleen als hij dat zegt, luisteren mensen daar niet naar. Die zien wat hij zegt als absolute waarheid. Henk & Ingrid versus de wetenschapper.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook al zijn we het er niet mee eens, hij verkoopt geen onzin, dat is ook het lastige. van Dissel zei het tijdens die rechtzaak wel goed, die zei: "We zijn geen voorspellers, we maken modellen op basis waarvan we adviezen geven"
Ik heb het idee dat dat ook is hoe hij zijn rol ziet en het voor zichzelf zuiver houdt.
Welke afname in testbereidheid?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar is uw plateau.
Ik vraag me af of je de afname in testbereidheid op een of andere manier inzichtelijk kunt maken.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je waardoor mensen doordrongen zouden worden van de ernst van de zaak? Als ze in de Tweede Kamer mondkapjes zouden dragen. Als ze persconferenties en TV-praatprogramma's vanuit huis zouden uitzenden. De beeldvorming op TV is echt dramatisch. Gewoon gezellig quizzen in een bedompte studio. Band erbij, tuurlijk joh. Vind je het gek dat sommige mensen denken dat er niet zoveel aan de hand is?
In zijn model gaat hij uit van een gedragsverandering dat meer contactmomenten veroorzaakt wat dan weer meer besmettingen veroorzaakt, als de avondklok eraf wordt gehaald.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is geen onzin, het is in principe niet onwaar wat hij zegt. Het is alleen véél te dun om als basis te dienen voor ingrijpende politieke besluitvorming.
Vooral dat, dat was toen nog sneeuweffect. Als het morgen ineens 5000 is, dan gaan we niet meer de goede kant uit... maar ook 20 IC opnames, dat is netjes! (en dan bedoel ik niet dat ik blij ben met 20 mensen erbij de IC, maar wel met 20 mensen, wat steeds dichter bij de 10 komt)quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het woensdagavondverjaardagen moeten zijn, maar mensen grijpen nu eenmaal kansen aan als ze het gevoel hebben dat het daarna misschien niet meer mogelijk is, het is een soort sociaal hamsteren. En een verjaardag is ook maar een excuus om bij elkaar langs te gaan, ik denk dat er zat uitnodigingen de deur zouden uitgaan om een drankje met vrienden te gaan doen. Ook al was het maar voor 3 avonden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja de verjaardagsfeestjes op woensdagavond zullen massaal zijn.
Dan ben je al bijna net zo wereldvreemd als die staatsadvocaat en dhr. Engel gisteren.
Dat is het toch voor invoering genoemd door verschillende OMT leden en aantal anderen? Dat de avondklok vooral een symbool van verzwaring geeft en de compliance aan andere maatregelen naar verwachting erdoor omhoog gaat?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Al schrijf ik de passage over de avondklok als symbolische maatregel aan de krant zelf toe en niet het kabinet. Of heeft het kabinet daar iets over gezegd? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
Niet veel denk ik. Geen versoepelingen, maar dat is denk ik wel duidelijk met hoe hard ze knokken om de avondklok erin te houden. Het lijkt me niet dat er nu nog verdere verzwaringen zouden komen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begin me af te vragen wat ze dinsdag aan gaan kondigen met deze cijfers.. opnamecijfers zien er momenteel niet heel rooskleurig uit
Volgens mij werd het genoemd als bijeffect, en niet als 'vooral een symbool van'. Maar goed, ik weet dit helemaal niet zeker.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het toch voor invoering genoemd door verschillende OMT leden en aantal anderen? Dat de avondklok vooral een symbool van verzwaring geeft en de compliance aan andere maatregelen naar verwachting erdoor omhoog gaat?
Meerdere regio's melden al een tijdje een afname in testbereidheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welke afname in testbereidheid?
Woensdag is altijd hoger dan dinsdag. Ik weet nog dat we ooit zeiden dat we bij 3600 gemiddeld konden gaan versoepelen...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar is uw plateau.
Ik vraag me af of je de afname in testbereidheid op een of andere manier inzichtelijk kunt maken.
Dan gaan we dus al richting April vwb horeca etc. Potdomme..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet veel denk ik. Geen versoepelingen, maar dat is denk ik wel duidelijk met hoe hard ze knokken om de avondklok erin te houden. Het lijkt me niet dat er nu nog verdere verzwaringen zouden komen.
Dat weet ik. Dat is altijd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:27 schreef popje het volgende:
[..]
Woensdag is altijd hoger dan dinsdag.
Halverwege maart kan er ook veel versoepeld worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan gaan we dus al richting April vwb horeca etc. Potdomme..
Avondklok naar 1900quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet veel denk ik. Geen versoepelingen, maar dat is denk ik wel duidelijk met hoe hard ze knokken om de avondklok erin te houden. Het lijkt me niet dat er nu nog verdere verzwaringen zouden komen.
Zouden ze de contactberoepen weer open doen? Anders kan Mark straks zijn haar straks in een hipsterknotje doen...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar was ik eerlijk gezegd al wel vanuit gegaan. Ik ga er vanuit dat eind april langzaam afgebouwd wordt qua maatregelen en daarna de maatregelen snel gaan vanwege het warmere weer e.d.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We staren ons liever blind op lekkere modellen, ook al representeren die niet meer de werkelijkheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:24 schreef Oidipous het volgende:
Wéér een voorspelling die er naast zit m.b.t. de Britse variant, ditmaal door een ZeroCovid'er.
Mensen zouden eens op moeten houden lijntjes te trekken in grafieken en zich gewoon moeten baseren hoe cijfers zich van dag tot dag (of beter: van week tot week) ontwikkelen.
[ twitter ]
Als het wat langer duurt nog kan ik die persconferenties niet eens meer zien door het haar voor m'n ogenquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:30 schreef popje het volgende:
[..]
Zouden ze de contactberoepen weer open doen? Anders kan Mark straks zijn haar straks in een hipsterknotje doen...
Dit zijn niet het soort modellen dat ik graag zie hoor..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We staren ons liever blind op lekkere modellen, ook al representeren die niet meer de werkelijkheid.
Zie https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnamesquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begin me af te vragen wat ze dinsdag aan gaan kondigen met deze cijfers.. opnamecijfers zien er momenteel niet heel rooskleurig uit
Vanaf eind april langzaam afbouwen?? Dat is nog 2 maanden! Dan zitten de Britten nog eerder aan het bier dan wij...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was ik eerlijk gezegd al wel vanuit gegaan. Ik ga er vanuit dat eind april langzaam afgebouwd wordt qua maatregelen en daarna de maatregelen snel gaan vanwege het warmere weer e.d.
Volgend Fred waren ze nog vriendelijk geweest met de avondklok; het alternatief is een algemene thuisblijfplicht. Ik hoop dat ze dat nooit gaan uitvoerenquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de bezetting, ziet de grafiek er een stuk minder gunstig uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zie https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
En check dan “Ziekenhuisopnames over tijd” en dan grafiekje op laatste 5 weken zetten. Je ziet echt een hele mooie daling hoor.
Idem voor IC-bezetting. Zo’n 30% daling sinds 5 januari: https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Na Volkskrant, Trouw nu ook kritisch..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:04 schreef popje het volgende:
En:
Van Dissel zei dat hij in de rechtszaal verscheen 'om de urgentie duidelijk te maken'. "We hebben modellen die voorspellen dat het afschaffen van de avondklok grote gevolgen kan hebben." Die modellen kijken terug. Dan ziet het RIVM sinds de invoering van de avondklok en bezoekbeperking een daling van het aantal besmettingen. De conclusie is dan: de avondklok werkt. Nu verschenen dinsdag ook cijfers over het reproductiegetal in de week na invoering van de avondklok. Dat getal steeg, zij het miniem.
Oftewel dan heeft de avondklok niet geholpen... maar die conclusie kun je natuurlijk ook helemaal niet trekken, net zoals je geen enkele conclusie over de werking van de avondklok kunt trekken behalve de gedachte dat het bepaalde contacten terugdringt. Maar elke denkrichting zal natuurlijk altijd wijzen in de richting van 'het werkt, of het heeft erger voorkomen'. Hij had helemaal niet ingevoerd moeten worden, want er zal nu altijd een denkrichting worden gekozen om aan te tonen dat hij onmisbaar is en een geweldig instrument...
Je kunt overal ook een half leeg glas van maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de bezetting, ziet de grafiek er een stuk minder gunstig uit.
Bronquote:Duitse zorginstellingen krijgen rekening vanwege Jerusalema Challenge
Meerdere zorginstellingen in Duitsland hebben een onaangename verrassing van Warner Music gekregen na hun Jerusalema Challenge. De platenmaatschappij stuurde een rekening omdat er royalty's betaald moeten worden voor het nummer.
Daar alleen al gaan dreigen gisteren was misselijkmakend.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgend Fred waren ze nog vriendelijk geweest met de avondklok; het alternatief is een algemene thuisblijfplicht. Ik hoop dat ze dat nooit gaan uitvoeren
In plaats van op zoek te gaan naar een positieve of negatieve spin, kun je ook proberen naar de data te kijken en een objectieve inschatting van de situatie te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:34 schreef popje het volgende:
[..]
Je kunt overal ook een half leeg glas van maken.
Die heeft gewoon een eigen kapper denk ik. Heb nou niet het idee dat zijn haar echt groeit de afgelopen weken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:30 schreef popje het volgende:
[..]
Zouden ze de contactberoepen weer open doen? Anders kan Mark straks zijn haar straks in een hipsterknotje doen...
Zo zonde. Ik snap best dat ze bepaalde maatregelen niet willen stopzetten, maar maak buiten dan wat meer mogelijk. Het enkel denken in uitstellen en nog meer sluitingen is nogal irritant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zijn niet het soort modellen dat ik graag zie hoor..
Ligt aan de hoeveelheid gezette vaccins ook lijkt me..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was ik eerlijk gezegd al wel vanuit gegaan. Ik ga er vanuit dat eind april langzaam afgebouwd wordt qua maatregelen en daarna de maatregelen snel gaan vanwege het warmere weer e.d.
En dan van de zomer zeggen dat die versoepelingen enkel gelden voor gevaccineerden om het feest compleet te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duitsland heeft behoorlijke zware copy right regels dus gek is het niet. Maar aan de andere kant als het zo druk is in de zorg hebben ze ook geen tijd voor leuke dansjes toch?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:34 schreef zalkc het volgende:
Wat een sneue actie (beide maar deze overtreft de ander)![]()
![]()
![]()
[..]
Bron
Het lijkt op dit moment zo te zijn dat de instroom redelijk gelijk met de uitstroom loopt. Als we er vanuit gaan dat dat is op cijfers van een week of 2 terug zaten we nog op zo'n 4000 besmettingen per dag.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de bezetting, ziet de grafiek er een stuk minder gunstig uit.
Maar als iets niet kan dan kan het niet. Ze kunnen toch moeilijk hocus pocus doen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je klinkt als
NL heeft dat nodig. De maatschappelijk, economisch en sociaal gezien.
Ook als openheid van zaken om het omt-kabinet te kunnen controleren. Dit regeren bij waan van de dag slaat nergens op en berokkend alleen maar onnodige schade toe aan dit land.
Daarbij is het virusseizoen bijna over en dat gelul over varianten geloven we nu ook wel. Die waren er vorig jaar ook en tot b117 was het allemaal geen probleem.
Ja, met alle gevaccineerde bejaarden lekker naar Cyprus, ik sla overquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan van de zomer zeggen dat die versoepelingen enkel gelden voor gevaccineerden om het feest compleet te maken.
Die volle 5 minuten zal niet echt een verschil maken. je moet ook wel een beetje het moraal hoog houden, toch?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft behoorlijke zware copy right regels dus gek is het niet. Maar aan de andere kant als het zo druk is in de zorg hebben ze ook geen tijd voor leuke dansjes toch?
Het gaat om de beeldvorming de hele samenleving is op slot ondernemers worden hun nek omgedraaid en hun staan te dansen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die volle 5 minuten zal niet echt een verschil maken. je moet ook wel een beetje het moraal hoog houden, toch?
Ik ga er al vanuit dat het volgend jaar is voordat we hier weer normaal kunnen leven zonder afstand houden en met grote evenementen enzo - en even voor de duidelijkheid, wanneer ze in Timboektoe weer in de nachtclub kunnen staan met een liefdesdrankje van de Sjamaan boeit me niet zoveel, ik heb het over hierquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Reken hier maar niet op totdat echt iedereen is ingeënt, met een beetje geluk is dit einde van de zomer. Maar dan zit je nog steeds met het feit dat dit niet wereldwijd kan. Voordat de hele wereld echt klaar is met corona zitten we ver in 2022 of 2023.
Laat dat even aan Rutte weten, hij heeft die memo nog niet gekregen volgens mij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:39 schreef leolinedance het volgende:
Die avondklok kunnen we ook wel afschaffen.
Zoals ik al eerder zei, het speelt een hele grote rol, want theaters, nachtclubs, festivals, dancefeesten, concerten etc moeten zich er aan houden. De hele horeca blijft failliet gaan, elk dansfeest verboten, en elk festival en concert faillit of volledig qua plezier verneukt door klotebeperkingen zolang die klote 1,5m ons leven blijft vergallen. Hoe sneller hij weg gaat hoe beter. En dat gebruik van de zinssnede "operate as normal - but still with social distancing" stelt me niet gerust. Zolang er social distancing is is er niets normaals aan, punt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat gaat ook echt wel gebeuren, maar dat is nog een stap na deze lijst. En in de praktijk zal, als alles gaat zoals verwacht, de anderhalve meter al geen rol van betekenis meer spelen in de zomer.
Ze gaan niet benoemen wanneer het weggaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ga er al vanuit dat het volgend jaar is voordat we hier weer normaal kunnen leven zonder afstand houden en met grote evenementen enzo - en even voor de duidelijkheid, wanneer ze in Timboektoe weer in de nachtclub kunnen staan met een liefdesdrankje van de Sjamaan boeit me niet zoveel, ik heb het over hier- , maar het stelt me niet gerust dat het er niet expliciet bijstaat.
En vooral het stukje "operate as normal - but still with social distancing" maakt me bang. Zolang er social distancing is is het niet normaal, niet vrij, niet spontaan, en niet gezellig, en dus wordt ik bang als dat bij elkaar in een zin staat en als laatste stap.
Beter benoemen ze het anders maandag,,, nogmaals, ik ben pas blij als alle beperkingen weg zijn, en dat is dan ook het enige perspectief waar ik op wacht.
Ik. In de week ervoor. Deels toeval (lente begonnen), deels politiek. Verkiezingen komen eraan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Wie denkt dat er versoepelingen komen voor de verkiezingen?
Diezelfde ondernemer die schreeuwt dat hij zo snel mogelijk weer open wil terwijl de zorg op zijn laatste benen loopt. die beeldvorming?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het gaat om de beeldvorming de hele samenleving is op slot ondernemers worden hun nek omgedraaid en hun staan te dansen.
Ik durf nergens meer op te hopen met dit kabinet. Dat ze zo krampachtig de avondklok willen handhaven zegt genoeg.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Dan moeten ze het dus maar met 2 weken verlengen he en niet met 3, dat hebben ze tot nu toe altijd gedaan...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik. In de week ervoor. Deels toeval (lente begonnen), deels politiek. Verkiezingen komen eraan.
Die verlengen met drie weken en zegen daarbij, mocht de situatie het toelaten zullen we kijken of we eerder kunnen versoepelen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:45 schreef popje het volgende:
[..]
Dan moeten ze het dus maar met 2 weken verlengen he en niet met 3, dat hebben ze tot nu toe altijd gedaan...
Nee. Geen versoepelingen in maart.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Daar ga ik wel vanuit. Ik denk dat ze volgende week aankondigen dat de middelbare scholen weer opengaan en ik verwacht ook dat minstens de avondklok nog verdwijnt voordat we naar de stembus gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Ik ben hier nog steeds heel, heel bang voor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan van de zomer zeggen dat die versoepelingen enkel gelden voor gevaccineerden om het feest compleet te maken.
Opschorting van de avondklok om te kunnen stemmen en de telling bij te wonen. Verwacht ik, anders verplaatsen verkiezingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Die wet moet zowieso elke drie maanden verlengd worden, met instemming kamer en advies raad van state, anders zijn de regels automatisch weg.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze gaan niet benoemen wanneer het weggaat.
Social distancing is een heel simpele. Die anderhalve meter gaat gewoon verdwijnen. Als het niet is vanuit een wet oid, gaat ie gegarandeerd weg doordat de bevolking zich er niet meer aan houdt. Wat je dan bijvoorbeeld gaat krijgen is dat de bevolking zich er niet meer aan houdt, er boetes komen en de tweede kamer zich er op een manier niet aan houdt (een Grapperhausje doet) waar de hele bevolking over zal vallen.
Dan moet de tweede kamer of de minister die betrokken is zich verantwoorden en komen ze tot de conclusie dat het zinloos is om de maatregel aan te houden.
Ze zullen niet te snel af willen bouwen, maar op een gegeven moment denkt de bevolking vanzelf: Yolo, dikke doei.
Maar wat jij en ik thuis of buiten op straat doen is niet zo interessant. Zo lang de maatregel officieel van kracht blijft, heeft het een enorme impact op scholen, bedrijven en verenigingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze gaan niet benoemen wanneer het weggaat.
Social distancing is een heel simpele. Die anderhalve meter gaat gewoon verdwijnen. Als het niet is vanuit een wet oid, gaat ie gegarandeerd weg doordat de bevolking zich er niet meer aan houdt. Wat je dan bijvoorbeeld gaat krijgen is dat de bevolking zich er niet meer aan houdt, er boetes komen en de tweede kamer zich er op een manier niet aan houdt (een Grapperhausje doet) waar de hele bevolking over zal vallen.
Dan moet de tweede kamer of de minister die betrokken is zich verantwoorden en komen ze tot de conclusie dat het zinloos is om de maatregel aan te houden.
Ze zullen niet te snel af willen bouwen, maar op een gegeven moment denkt de bevolking vanzelf: Yolo, dikke doei.
Ja het is heel crux voor ons. Maar het niet doen heb je niet alleen ons mee, maar ook de economie.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben hier nog steeds heel, heel bang voor.
Is al goed. Kwam idd een beetje arrogant over.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar als iets niet kan dan kan het niet. Ze kunnen toch moeilijk hocus pocus doen?
Hugo en Mark zijn ook gewoon mensen. Ik zou ook graag anders willen, maar zou ook niet weten hoe. JIj wel?
Mijn excuses als ik arrogant over kwam, maar het woord perspectief kan ik niet meer horen omdat het mijns inziens gewoon niet mogelijk is om dat te geven/beloven.
Ik hoop met je mee dat het virus seizoen bijna over is en dat we idd over een paar weken de teugels kunnen laten vieren. Maar dat is nou net zo'n variabele die het zo onzeker maakt om een uitgestippeld perspectief te bieden.
Hugo was gisteren met zijn kinder persconferentie weer even ouderwets op een vraag van een kind. Hij gaf aan dat hij denkt als alles normaal/goed verloopt dat we van de zomer weer redelijk normaal op vakantie kunnen.
Maar laten we hem nou er niet op afrekenen als dat niet lukt, want dan is er dus 1 van de variabelen niet zo gelopen als gehoopt. En daar kan hij vaak/niet altijd wat aan doen.
Gokje, het is een specialistische rechter, net zoals met belastingzaken, die komen wel vaker dezelfde experts tegen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:46 schreef JosMert het volgende:
Zozo:
Kan iemand mij even vertellen waarom dat de voorzitter van de rechtbank die gisteren de uitspraak deed over de avondklok connecties heeft met Jaap van Dissel (RIVM)? #avondklok
Bron: https://twitter.com/gelehesjesnl/status/1362041282240077825?s=21
Ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Gelehesjestwitter, klinkt betrouwbaar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:46 schreef JosMert het volgende:
Zozo:
Kan iemand mij even vertellen waarom dat de voorzitter van de rechtbank die gisteren de uitspraak deed over de avondklok connecties heeft met Jaap van Dissel (RIVM)? #avondklok
In 2020 las ik dit ook vaak. En ook gehoord.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:40 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ga er al vanuit dat het volgend jaar is voordat we hier weer normaal kunnen leven zonder afstand houden en met grote evenementen enzo
Ik snap best dat het zwaar is voor die groep maar doe het lekker achter de schermen. Als de samenleving op slot zit met alle bijkomende ellende mag je best ook een pas op de plaats maken hoor. Maar vertel vooral aan ondernemers die technisch failliet zijn door alle maatregelen dat ze het zo goed hebben dat is pas holle retoriek.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Diezelfde ondernemer die schreeuwt dat hij zo snel mogelijk weer open wil terwijl de zorg op zijn laatste benen loopt. die beeldvorming?
Doe niet zo debiel, zogenaamd is iedereen een hardwerkende Nederlander die moet ploeteren voor een schamel inkomen, maar ondertussen hebben we het nog lang zo slecht niet over het algemeen. Dit is gewoon holle retoriek. als er ooit een foto komt dat Mark of Hugo uitgezakt op de bank zit te netflixen na een 100-urige werkweek is het land ook te klein, maar net zo onterecht.
Ik denk kappers open, net als in Duitsland en België, iets met weer een beetje mens voelen enzo. Sportscholen, met regels uiteraard, in het kader van de strijd tegen overgewicht. Misschien als wisselgeld de avondklok naar 1900.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Alleen klopt die kop niet..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:41 schreef popje het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
In ieder geval maakt de NOS er deze keer een normale kop van.
Nee hoor, overgrote meerendeel had het toen ook al over eind dit jaar/begin volgend jaar. Was in april al zo. Sterker nog, ze zijn nu over algemeen optimistischer dan toen, omdat vaccins veel sneller kwamen en vooral ook met VÉÉL groter succes dan zelfs de grootste optimist verwacht had.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In 2020 las ik dit ook vaak. En ook gehoord.
Als je je nest laat volschijten door dezelfde vogels, dan ben je in de veronderstelling dat 80% het eens is met de regels.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:39 schreef leolinedance het volgende:
Die avondklok kunnen we ook wel afschaffen.
Dit zegt mij niet zoveel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:46 schreef JosMert het volgende:
Zozo:
Straks is het virusseizoen over en stromen de ziekenhuizen leeg.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:38 schreef popje het volgende:
Is de situatie in Nederland al voldoende verbeterd zodat de avondklok weer snel kan verdwijnen?
Het kabinet en het OMT menen van niet.
Bron: Volkskrant, 4 vragen over de avondklok.
Wanneer vinden ze dat wel? Ik heb het idee dat ze dat pas vinden als we op 0 staan... Wat vroeger gold, geldt nu niet meer tot in het einde der tijden door de GROTE ZORGEN over de dreiging van NIEUWE VARIANTEN.
Die kop is al heel lang ronduit belachelijk. Zelfs GeenStijl had daar een artikel over met een fatsoenlijke onderbouwingquote:
Dat is zo. Maar de bevolking heeft meer 'macht' dan ze denkt. Op het moment dat de regering ziet dat het niet meer vol te houden is om de anderhalve meter aan te houden of om mondkapjes af te dwingen omdat de bevolking er massaal mee stopt is het klaar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wat jij en ik thuis of buiten op straat doen is niet zo interessant. Zo lang de maatregel officieel van kracht blijft, heeft het een enorme impact op scholen, bedrijven en verenigingen.
3 variabelen waar hij niks aan kan doen:quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is al goed. Kwam idd een beetje arrogant over.![]()
Mochten er variabelen zijn die je niet onder controle hebt, dan dien je alsnog een plan te hebben. Die variabelen neem je mee. Zeker in het landsbestuur. Met deze manier van regeren by windflow komt niemand verder. Ik kan hier een ellenlang essay gaan neerzetten, maar waar mijn gedachte op neer komt is dat als je een project bestuurd je een hou vast moet hebben, je projectplan. Dat is er gewoonweg niet eens.
Waarom zegt hugo dat in een kinderpersconferentie? Laat hem dat vertellen voor de kamer zodat het duidelijk is voor iedereen. En verder heeft hugo er wel invloed op, want hij is baas van de spuiten, het is zijn verantwoording zo snel mogelijk die vaccins bij de bevolking te krijgen.
Dus ja, we kunnen hem wel afrekenen op het coronabeleid. Samen met eindverantwoordelijke mark.
Het is een beetje zoals de ophef die er was toen de Jonge gezellig kerstliedjes ging zingen bij Jinek terwijl er net gezegd werd dat vanalles weer dicht moest. Ik vind het leuk voor ze dat het konden doen en vind het logisch dat ze het deden, maar een opmerking die veel voorbij kwam was: Ze hadden het toch zo druk, hoe konden ze tijd hebben om te repeteren dan?!quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Diezelfde ondernemer die schreeuwt dat hij zo snel mogelijk weer open wil terwijl de zorg op zijn laatste benen loopt. die beeldvorming?
Doe niet zo debiel, zogenaamd is iedereen een hardwerkende Nederlander die moet ploeteren voor een schamel inkomen, maar ondertussen hebben we het nog lang zo slecht niet over het algemeen. Dit is gewoon holle retoriek. als er ooit een foto komt dat Mark of Hugo uitgezakt op de bank zit te netflixen na een 100-urige werkweek is het land ook te klein, maar net zo onterecht.
Mag nog wel een informatiecampagne komen dat een vaccin niet direct werkzaam is maar tijd nodig heeft denk ikquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar de bevolking heeft meer 'macht' dan ze denkt. Op het moment dat de regering ziet dat het niet meer vol te houden is om de anderhalve meter aan te houden of om mondkapjes af te dwingen omdat de bevolking er massaal mee stopt is het klaar.
Mijn opa heeft maandag zijn eerste vaccinatie gehad. Het eerste wat hij zei was: Hè, kan ik eindelijk mijn kleinkinderen weer gewoon een knuffel geven.
Ik weet zeker dat er heel veel ouderen of mensen in een risicogroep zijn die er zo in staan. Die hun leven weer normaal gaan leiden zodra ze gevaccineerd zijn. Je ouders die weer bij je op bezoek komen omdat ze gevaccineerd zijn en geen risico meer lopen, of je grootouders.
Hoe eerder zij weer een normaal leven leiden, hoe eerder wij weer een normaal leven leiden.
Ja dat realiseerde hij zich, was meer in het algemeenquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mag nog wel een informatiecampagne komen dat een vaccin niet direct werkzaam is maar tijd nodig heeft denk ik
Ik snap wel dat mensen het beu zijn, maar met zo'n vooringenomen houding is het lastig om objectief naar de zaken te kijken. Je moet er eigenlijk van uitgaan de mensen bij het RIVM hun best doen om zo goed mogelijk de situatie in kaart te brengen. Natuurlijk gaat niet alles goed, maar als dan blijkt dat een voorspelling of een model niet klopt, kun je dat bespreken en met cijfers en feitelijke onderbouwingen duidelijk te maken waar de fout dan zit. Door continu alles terzijde te schuiven dat uit de koker van het RIVM komt, schiet je ook niks op.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Straks is het virusseizoen over en stromen de ziekenhuizen leeg.
Situatie wordt dan wel onhoudbaar. Laten we daar op hopen. Want geloof geen bal meer van het rivm wat alles spint naar zijn eigen gelijk.
Vind ik wel anders als die challenge, die was ook een beetje om het gevoel te versterken "hier komen we samen doorheen" iets wat bij challenges wel vaker de bedoeling is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals de ophef die er was toen de Jonge gezellig kerstliedjes ging zingen bij Jinek terwijl er net gezegd werd dat vanalles weer dicht moest. Ik vind het leuk voor ze dat het konden doen en vind het logisch dat ze het deden, maar een opmerking die veel voorbij kwam was: Ze hadden het toch zo druk, hoe konden ze tijd hebben om te repeteren dan?!
Even los van of het wel of niet terecht is, het was in een aantal gevallen niet het moment.
Ik ook. Zowel landelijk als internationaal. Totaal onnodig, maar ik denk dat er steeds meer landen voor gaan kiezen. En het zal me niks verbazen als dat hier ook zo gaat werken. Bij andere mensen langs gaan e.d. is een eigen keuze en ik verwacht dat je wel gewoon openbare gebouwen in mag, maar ik zie het nog wel gebeuren dat de horeca enkel voor gevaccineerden word. Als dat betekent dat ze niet dicht hoeven zullen ze die kans aangrijpen. Kleinere kans ook dat ze weer dicht moeten als ze enkel gevaccineerden binnen laten. Ik vraag me alleen af of het goed is voor de omzet. Het is nog steeds maar een klein deel wat gevaccineerd is deze zomer. In dit tempo. Daar gaan ze het niet mee redden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben hier nog steeds heel, heel bang voor.
Toch blijft het raar. Ten eerste een dikke middelvinger naar de mensen die zich aan de regels houden, juist voor hún.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar de bevolking heeft meer 'macht' dan ze denkt. Op het moment dat de regering ziet dat het niet meer vol te houden is om de anderhalve meter aan te houden of om mondkapjes af te dwingen omdat de bevolking er massaal mee stopt is het klaar.
Mijn opa heeft maandag zijn eerste vaccinatie gehad. Het eerste wat hij zei was: Hè, kan ik eindelijk mijn kleinkinderen weer gewoon een knuffel geven.
Ik weet zeker dat er heel veel ouderen of mensen in een risicogroep zijn die er zo in staan. Die hun leven weer normaal gaan leiden zodra ze gevaccineerd zijn. Je ouders die weer bij je op bezoek komen omdat ze gevaccineerd zijn en geen risico meer lopen, of je grootouders.
Hoe eerder zij weer een normaal leven leiden, hoe eerder wij weer een normaal leven leiden.
Eens, maar dat lijkt nu toch goed te komen met extra bestelling bij Pfizer?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
3 variabelen waar hij niks aan kan doen:
* Vaccins worden niet geleverd
Hierbij is de definitie van 'werken' belangrijk. Als het gaat om voorkomen van ziekte en voorkomen van besmettelijkheid, dan zullen een hoop vaccins minder effectief zijn bij de nieuwe varianten. Maar als het gaat om het voorkomen van ziekenhuisopnames dan zien de 100% effectiviteit hiervan bij de meeste vaccins er erg goed uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
3 variabelen waar hij niks aan kan doen:
* Vaccins werken niet op nieuwe muaties, ja dat zou kunnen
Dan gaan niet-gevaccineerden ook gewoon hoor. Moet je je medische gegevens voortaan overleggen als je iets wil kopen of de deur uit gaat?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ook. Zowel landelijk als internationaal. Totaal onnodig, maar ik denk dat er steeds meer landen voor gaan kiezen. En het zal me niks verbazen als dat hier ook zo gaat werken. Bij andere mensen langs gaan e.d. is een eigen keuze en ik verwacht dat je wel gewoon openbare gebouwen in mag, maar ik zie het nog wel gebeuren dat de horeca enkel voor gevaccineerden word. Als dat betekent dat ze niet dicht hoeven zullen ze die kans aangrijpen. Kleinere kans ook dat ze weer dicht moeten als ze enkel gevaccineerden binnen laten. Ik vraag me alleen af of het goed is voor de omzet. Het is nog steeds maar een klein deel wat gevaccineerd is deze zomer. In dit tempo. Daar gaan ze het niet mee redden.
Luisteren kinderen van de staat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgend Fred waren ze nog vriendelijk geweest met de avondklok; het alternatief is een algemene thuisblijfplicht. Ik hoop dat ze dat nooit gaan uitvoeren
En het is ook raar. Maar het is denk ik niet tegen te houden. Op het moment dat de mensen die het meeste risico lopen gevaccineerd zijn en weer meer dingen mogen gaat het vanzelf.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toch blijft het raar. Ten eerste een dikke middelvinger naar de mensen die zich aan de regels houden, juist voor hún.
Daarnaast kun je het nog steeds overdragen. Ook van zoon/dochter/kleinkinderen naar anderen in het bejaardenhuis. Het blijft zo nog steeds verspreiden, ook met een paar gevaccineerden in het land.
Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien of die Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ook. Zowel landelijk als internationaal. Totaal onnodig, maar ik denk dat er steeds meer landen voor gaan kiezen. En het zal me niks verbazen als dat hier ook zo gaat werken. Bij andere mensen langs gaan e.d. is een eigen keuze en ik verwacht dat je wel gewoon openbare gebouwen in mag, maar ik zie het nog wel gebeuren dat de horeca enkel voor gevaccineerden word. Als dat betekent dat ze niet dicht hoeven zullen ze die kans aangrijpen. Kleinere kans ook dat ze weer dicht moeten als ze enkel gevaccineerden binnen laten. Ik vraag me alleen af of het goed is voor de omzet. Het is nog steeds maar een klein deel wat gevaccineerd is deze zomer. In dit tempo. Daar gaan ze het niet mee redden.
Mijn opa's en oma's zijn er nooit mee gestopt. Die hebben altijd de insteek gehad 'liever eerder dood dan dit'. Er is er overigens 1 overleden. Niet aan Corona.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het blijft een risico-afweging, voor ieder individu. Veel mensen die zelf relatief weinig risico lopen houden zich aan de regels om het risico voor anderen te beperken. Maar als dat risico voor anderen er ook nauwelijks nog is, waarom zou je dan moeilijk doen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
En het is ook raar. Maar het is denk ik niet tegen te houden. Op het moment dat de mensen die het meeste risico lopen gevaccineerd zijn en weer meer dingen mogen gaat het vanzelf.
Stel dat je een maximum aantal bezoekers zou hebben tenzij bezoekers gevaccineerd zijn (om even een extreem voorbeeld te noemen). Wat mijn opa dan zou zeggen is: Dan kom ik toch lekker naar jullie toe? Dan hebben jullie een gevaccineerd iemand op bezoek.
Ik snap heel goed de gedachte om iedereen te vaccineren, maar als de mensen die in een risicogroep zitten minder voorzichtig gaan doen en ook weer de rest op gaan zoeken worden de maatregelen vanzelf heel snel niet meer houdbaar.
Ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien dat de Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie.
Ik zie het niet gebeuren.
Bij een uitwedstrijd in de 4e klasse moet de 70+-er in het kassahokje zeker vaccinatiebewijzen gaan scannenquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien dat de Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie.
Met mijn oma waren we ook heel voorzichtig en dan is vanaf maart dus eigenlijk geen geen knuffel meer geweest en einde van het jaar is ze overleden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijn opa's en oma's zijn er nooit mee gestopt. Die hebben altijd de insteek gehad 'liever eerder dood dan dit'. Er is er overigens 1 overleden. Niet aan Corona.
Ja, dat bedoel ik. Ik hou bij mijn opa afstand en mijn broertje en anderen doen hetzelfde. Wanneer hij aangeeft dat hij zich comfortabel voelt is dat over. Denk dat datzelfde geldt voor anderen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het blijft een risico-afweging, voor ieder individu. Veel mensen die zelf relatief weinig risico lopen houden zich aan de regels om het risico voor anderen te beperken. Maar als dat risico voor anderen er ook nauwelijks nog is, waarom zou je dan moeilijk doen?
Zolang niet iedereen de kans heeft gekregen om een vaccin te krijgen lijkt mij dit juridisch ook niet houdbaar?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk krijgt![]()
Zal me niks verbazen als ze binnen Europa hetzelfde systeem gaan gebruiken.
Maar ik deal met de crisis door me pessimistisch op te stellen; dan kan het alleen maar meevallen. Te vaak teleurgesteld geraakt na wat valse hoop. En er is in het afgelopen jaar een hoop gebeurd wat ik echt nooit had verwacht; dingetjes die al snel naar BNW werden verplaatst
Dit. Het is een onhaalbare kaart. En ook maar beperkt bruikbaar. Thuissituatie brengt (of bracht) nu toch die grote besmettingsaantallen? Dat mis je dan compleet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij een uitwedstrijd in de 4e klasse moet de 70+-er in het kassahokje zeker vaccinatiebewijzen gaan scannen
Los van dat je zo'n samenleving niet moet willen, is het ook totaal onhaalbaar.
Dan gooien ze het op ''hou vol'' en ''toon solidariteit''.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zolang niet iedereen de kans heeft gekregen om een vaccin te krijgen lijkt mij dit juridisch ook niet houdbaar?
Het duurt nog wel even voordat het aantal vaccinaties van invloed gaat zijn op de ontwikkeling van de pandemie, dus ondanks dat het wel belangrijk is dat er vaart wordt gemaakt met inenten, zijn zulke dagcijfers niet echt relevant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
En nog steeds is er gesteggel over dagcijfers, maar de belangrijkste ontbreken. Hoeveel vaccins gezet? Wat is de voorraad? Hoeveel mensen in risicogroepen zijn gevaccineerd?
De wet is de afgelopen maanden behoorlijk flexibel gebleken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zolang niet iedereen de kans heeft gekregen om een vaccin te krijgen lijkt mij dit juridisch ook niet houdbaar?
Ik zal zeker solidair zijn met de horeca en vaak langs gaan. Vaccin of nietquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan gooien ze het op ''hou vol'' en ''toon solidariteit''.
Ik ben wel benieuwd of het OMT daar hetzelfde over denkt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Ik hou bij mijn opa afstand en mijn broertje en anderen doen hetzelfde. Wanneer hij aangeeft dat hij zich comfortabel voelt is dat over. Denk dat datzelfde geldt voor anderen.
Mijn opa ging altijd met mijn moeder boodschappen doen, tijdens de pandemie is hij een telkens alleen gegaan. Wanneer het voor hem klaar is gaat hij gewoon weer met mijn moeder.
En dat is 't ook naar mijn idee. Wanneer de groep die we beschermen aangeeft: Ik heb geen bescherming meer nodig is het gewoon over met de maatregelen
En daarnaast - ze zijn inzichtelijk via @YorickB op twitterquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het duurt nog wel even voordat het aantal vaccinaties van invloed gaat zijn op de ontwikkeling van de pandemie, dus ondanks dat het wel belangrijk is dat er vaart wordt gemaakt met inenten, zijn zulke dagcijfers niet echt relevant.
Mijn oma heeft Corona gehad. Ook in het ziekenhuis gelegen. Zelfs met een onderliggende longontsteking. Overleefd. Paar maanden later gestorven aan ouderdom. In het bijzijn van haar dierbaren. Iedere dag bezoek gehad etc. Daar zou ik in haar plaats ook voor kiezen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Met mijn oma waren we ook heel voorzichtig en dan is vanaf maart dus eigenlijk geen geen knuffel meer geweest en einde van het jaar is ze overleden.
Dus of dit nu echt een fijn laatste half jaar van haar leven was zo kan je over twisten. Ook omdat ze de laatste weken niet meer thuis kon wonen en er in de verpleging natuurlijk best strikte regels waren.
Microsoft, Salesforce en Oracle zijn bezig met projecten om dit wereldwijd uit te rollen, om dat in te richten. Denk aan een vorm van een coronapaspoort in je Apple Wallet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien of die Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie?
Het zijn er bijna 836K in Nederland intussenquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het duurt nog wel even voordat het aantal vaccinaties van invloed gaat zijn op de ontwikkeling van de pandemie, dus ondanks dat het wel belangrijk is dat er vaart wordt gemaakt met inenten, zijn zulke dagcijfers niet echt relevant.
Op dat moment is het niet relevant meer wat het OMT daarvan vindt. Het is één ding als de jongeren roepen dat ze meer willen mogen, maar als de senioren die in de risicogroep vallen aangeven niet meer beschermd te hoeven worden is dat een veel sterkere oproep.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of het OMT daar hetzelfde over denkt.
nos.nlquote:Roep om versoepeling coronamaatregelen neemt toe
Ruim twee maanden na het begin van de huidige lockdown en bijna vier weken na de invoering van de avondklok neemt de behoefte aan versoepelingen van de coronamaatregelen toe. Het aandeel Nederlanders dat in meer of mindere mate wil versoepelen, is in drie weken tijd meer dan verdubbeld: van 21 naar 45 procent. 9 procent van de Nederlanders vindt dat de maatregelen helemaal moeten worden losgelaten.
Vooral jongeren van 18 tot 24 jaar hopen op versoepeling. Van alle leeftijdsgroepen hebben zij het meest last van de coronacrisis.
Een en ander blijkt uit het onderzoek naar het draagvlak van het coronabeleid dat I&O Research geregeld doet in opdracht van de NOS. Het deel van de bevolking dat de lockdown wil handhaven of zelfs aanscherpen is overigens nog altijd het grootst, namelijk 52 procent. Al is het percentage voorstanders van zo'n aanscherping duidelijk teruggelopen: van 29 procent eind januari naar 9 procent nu.
Verreweg de meeste Nederlanders staan in grote lijnen nog altijd achter de coronamaatregelen, al is die steun wel iets teruggelopen, van driekwart drie weken geleden naar ruim twee derde (68 procent) nu. Het onderzoek is gedaan vóór de rechterlijke blokkade van de avondklok dinsdag en het succesvolle spoedappèl van de Staat daartegen.
'Voorzichtig uitbreken'
"Veel mensen trekken het niet meer, zij willen er nu toch voorzichtig uitbreken", concludeert onderzoeker Peter Kanne van I&O Research uit de resultaten. "Zij zijn niet onwelwillend, willen zich aan de maatregelen houden, maar ze zien ook dat de besmettingscijfers dalen."
Overigens is die avondklok niet de recente aanscherping van de maatregelen waar Nederlanders het meest tegenaan hikken. 70 procent vindt het goed dat het demissionaire kabinet de avondklok vorige week heeft verlengd.
De beperking van de bezoekregeling tot één persoon ligt nog altijd moeilijker. De groep die dat een goed besluit vindt (42 procent) is kleiner dan de 47 procent die dat niet vindt. 29 procent geeft aan zich ook niet volledig aan deze maatregel te houden, tegenover 5 procent die de avondklok weleens negeert.
Kanne: "Veel mensen vinden maximaal één gast onuitvoerbaar. Ze missen het contact te zeer en voelen zich steeds eenzamer. Door deze regel te breken kiezen ze de in hun ogen minst kwade van de twee."
'Toenemend gemor'
De groep die nog steeds duidelijk het meest te lijden heeft onder de coronacrisis is die van 18 tot 24 jaar. Waar afgelopen najaar al 48 procent aangaf zich slechter te voelen dan voor de crisis, is dat inmiddels opgelopen tot 56 procent. Ook in andere leeftijdsgroepen neemt dat aandeel toe, vooral bij de 25- tot 34-jarigen.
Volgens Kanne lijkt het onderzoek te tonen dat Viruswaarheid, de actiegroep die de zaak tegen de avondklok had aangespannen, "de vinger op de zere plek legt". Alleen is die zere plek niet zozeer de avondklok, maar eerder andere maatregelen. "De groep die letterlijk denkt als Willem Engel, namelijk alle maatregelen moeten worden opgeheven, is met 9 procent nog altijd een betrekkelijk kleine. Maar de steun voor deze manier van denken neemt wellicht toe: begin januari was het nog 6 procent. Het past in het toch toenemende gemor dat we zien."
Steun De Jonge loopt terug
Zo neemt het vertrouwen in verschillende hoofdrolspelers in het coronabeleid af. Dat geldt nauwelijks voor demissionair premier Rutte, maar wel voor onder anderen minister De Jonge van Volksgezondheid (van 57 procent steun drie weken geleden naar 49 procent toe), voor 'de landelijke overheid' (van 67 procent naar 52 procent), en voor voorzitter André Rouvoet van de koepel van GGD's (van 49 naar 31 procent).
Ook over de uitvoering van het vaccinatiebeleid bestaat weinig enthousiasme. De helft van de Nederlanders staat weliswaar achter het vaccinatiebeleid en de bereidheid om zich te laten prikken is verder opgelopen naar 83 procent. Maar ruim de helft vindt de uitvoering van de afgelopen weken niet zo goed (31 procent) of slecht (23 procent).
OMT hoopt op seizoenseffect en dan kan het van de zomer zo goed als los. Gelden dezelfde regels voor iedereen. Dus doe voorzichtig en geen festivals etc.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of het OMT daar hetzelfde over denkt.
Klopt. Heb ik ook gelezen. En technisch zullen ZIJ dat wel voor elkaar krijgen. Maar dan komt het etische aspect ook nog om de hoek kijken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Microsoft, Salesforce en Oracle zijn bezig met projecten om dit wereldwijd uit te rollen, om dat in te richten. Denk aan een vorm van een coronapaspoort in je Apple Wallet.
Er was vorige week of de week ervoor nog #ophet in de EU dat 'dit soort vooruitstrevende technische projecten altijd vanuit de VS kwamen, terwijl wij in de EU ook zoveel kennis hebben'
Ik heb het in elk geval via wat vrienden van me meegekregen dat ze hier mee bezig zijn. Heb even gezocht: https://edition.cnn.com/2(...)alesforce/index.html
quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef popje het volgende:
Bron: Nos.nl
'In de toelichting op die wet erkent het kabinet dat er sprake is van een inperking van de bewegingsvrijheid als burgers tussen 21.00 en 04.30 uur niet meer zonder goede reden op straat mogen zijn.
Maar volgens het kabinet is het een legitieme maatregel, gezien de ernst van de situatie door de opkomst van nieuwe varianten van het virus.'
Legitieme maatregel gezien de ernst van de opkomsten van de nieuwe varianten... we dalen al 6 en een halve week. Wanneer komt de boodschap eens aan dat die derde golf een rimpeling wordt?
Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oet-worden-aangepast
Nog maar een extra jaartje thuisblijven dan maar. Opnieuw ontwerpen, produceren, distribueren, en vaccineren.
Wil het zeggen dat als de Raad van State het niet steunt, dat de wet er dan niet komt?quote:
Hoe graag ik het ook niet wil gaat het vanzelf slikken of stikken worden. VS zal het zonder moeite invoeren, VK waarschijnlijk ook wel. DE had ik altijd van verwacht dat ze het niet zouden willen doen met hun ontzettend strenge privacyregels voor medewerkers van bedrijven, maar die lijken ook overstag. Spanje, Frankrijk e.d. gaven al aan mee te doen met vaccinatiebewijzen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik ook gelezen. En technisch zullen ZIJ dat wel voor elkaar krijgen. Maar dan komt het etische aspect ook nog om de hoek kijken.
Maar goed, imo zijn er al behoorlijk wat ethische grenzen overschreden en iedereen slikt (of heeft het) te slikken.
Ja, dat ook. Maar het maakt dus niet zoveel uit of dat er nou 700, 800 of 900k zijn. Uiteindelijk wel. Maar nu nog niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn er bijna 836K in Nederland intussen![]()
Staat gewoon op het vaccinatiedashboard.
Zo te lezen moeten ze terug naar de tekentafel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef popje het volgende:
[..]
Wil het zeggen dat als de Raad van State het niet steunt, dat de wet er dan niet komt?
Als ik het goed begrijp accepteert de RvS het dus niet dat het kabinet alleen maar leunt op OMT-adviezen, en niet op andere?quote:
Volgens mij gaat het alleen om de actualiteit van die adviezen, niet van wie het afkomt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp accepteert de RvS het dus niet dat het kabinet alleen maar leunt op OMT-adviezen, en niet op andere?
60% kans dat je niet ziek wordt, maar 100% kans dat je niet in het ziekenhuis beland.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar werkt 1 van die vaccins sowieso niet maar voor 60%?
Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kanquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe graag ik het ook niet wil gaat het vanzelf slikken of stikken worden. VS zal het zonder moeite invoeren, VK waarschijnlijk ook wel. DE had ik altijd van verwacht dat ze het niet zouden willen doen met hun ontzettend strenge privacyregels voor medewerkers van bedrijven, maar die lijken ook overstag. Spanje, Frankrijk e.d. gaven al aan mee te doen met vaccinatiebewijzen.
Australië, NZ, Aziatische landen doen gegarandeerd mee, dus als je niet meedoet zet je alleen jezelf buitenspel dan.
Nee, dit zie ik jammer genoeg een beetje als een voldongen feit.
100% zullen ze nooit aan durven tonen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef Oidipous het volgende:
[..]
60% kans dat je niet ziek wordt, maar 100% kans dat je niet in het ziekenhuis beland.
Ja.. Maar ik denk dat we ondertussen wel hebben gezien dat voor het 'grotere goed' alles moet wijkenquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kan
Ja, alleen jammer dat wat jij en ik vinden totaal ondergeschikt is. Straks krijgen wij de mededeling van onze vaderlandse virologen dat er een nieuw vaccin moeten komen, en derhalve door moeten leven met deze beperking voor de kwetsbaren. Van het nieuwe virus kun je heel ziek worden!quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.
Helaas waar ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja.. Maar ik denk dat we ondertussen wel hebben gezien dat voor het 'grotere goed' alles moet wijken
Ach kom, je kunt toch wel een paar maandjes niet naar een restaurant?quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kan
Bert Niesters en Ab Osterhaus zijn twee van de grootste doemprofeten die er zijn. Ik kan het artikel zelf niet leven, maar gegarandeerd dat er iets in staat als: "Ja, het is mogelijk dat de vaccins niet tegen deze variant werken, aangezien deze in potentie een vaccin-escape heeft. We weten het echter niet zeker en er is meer onderzoek nodig"quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.
Of stemmen, met die hippe gezondheidscheck bij het stemmen. Je gezin in quarantaine, geen anderen in je directe omgeving aan wie je je volmacht kunt geven (en voldoende vertrouwd) en hop, niet stemmen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach kom, je kunt toch wel een paar maandjes niet naar een restaurant?
Eens dat het nooit de volle 100% zal zijn, maar dit stond in een tweet die gebruiker Georgeofthejungle had gepost. Ik kan het niet zo snel meer vinden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
100% zullen ze nooit aan durven tonen.
Maar je bent nog steeds drager en kunt besmetten.
Zie het nu ook pas en het is lang geleden dat de kaart niet egaal dieprood wasquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef ondeugend het volgende:
Hey de risicokaart op het Corona dashbord is veranderd.
Er zitten regio's nu in ernstig ipv zeer ernstig!
Of ben ik nu spuit 11?
Regio Ijsselland is zelfs naar zorgelijk gegaan.
Precies jaquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach kom, je kunt toch wel een paar maandjes niet naar een restaurant?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |